• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centrum Riviera po roku nadal popularne. Inni też nie stracili

Patryk Szczerba
25 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 10 lat temu Riviera stała się Rivierą
Choć efekt świeżości już za Centrum Riviera, jego przedstawiciele zapewniają, że z liczby gości odwiedzających są zadowoleni. Choć efekt świeżości już za Centrum Riviera, jego przedstawiciele zapewniają, że z liczby gości odwiedzających są zadowoleni.

Mija rok od otwarcia Centrum Riviera w Gdyni. Obiekt do końca roku chce przyciągnąć 8 mln klientów. Konkurencyjne galerie na rozwój gdyńskiego centrum handlowego galerii patrzą z uwagą, jednak o odpływie gości przez ostatnie 12 miesięcy nikt nie wspomina.



O odpływie klientów po otwarciu Riviery nikt nie wspomina w Centrum Madison w Gdańsku, gdzie letnie miesiące bywają nie gorsze niż grudzień. O odpływie klientów po otwarciu Riviery nikt nie wspomina w Centrum Madison w Gdańsku, gdzie letnie miesiące bywają nie gorsze niż grudzień.
O dopływ klientów spokojni są także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, choć o odwiedzających z Gdyni powoli można zapomnieć. O dopływ klientów spokojni są także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, choć o odwiedzających z Gdyni powoli można zapomnieć.

Ile razy odwiedziłe(a)ś Centrum Riviera w ciągu ostatnich 12 miesięcy?

Otwarcie Centrum Riviera, które odbyło się 25 października 2013 roku mogło zmienić krajobraz trójmiejskich zakupów. 150 tys. m kw., w tym 70 tys. m kw. powierzchni handlowych i usługowych, 250 sklepów, 34 kawiarnie i restauracje, miejsca parkingowe dla 2,5 tys. aut oraz 300 rowerów. Liczby mogły zawrócić w głowie niejednemu klientowi. Specjaliści przekonywali z kolei, że kolejnej galerii może być trudno, bowiem rynek w Trójmieście jest nasycony.

Po 12 miesiącach widać, że przynajmniej na razie wyliczenia się nie sprawdziły, a świadczy o tym utrzymująca się popularność - świętującej hucznie w sobotę swoje pierwsze urodziny - Riviery.

- Obiekt rozwija się w założonym przez nas kierunku. 98 proc. powierzchni jest wynajęta, co cieszy tym bardziej, że już w pierwszym roku działalności rośnie odsetek klientów, którzy nie tylko odwiedzają Rivierę, ale także robią tu zakupy. To o tyle istotne, że w większości podobnych obiektów taki trend można zaobserwować w drugim i trzecim roku działalności - mówi Marek Ciszewski, dyrektor Centrum Riviera.

Centrum odwiedzają nie tylko gdynianie. Riviera przypadła do do gustu także mieszkańcom Wejherowa, Rumi, Redy, a nawet Lęborka i Pucka, gdzie w ostatnim czasie ruszyła akcja promocyjna. Wciąż, zwłaszcza w sezonie letnim, sporo klientów przechadzających się korytarzami centrum to turyści z zagranicy.

- Początkowo rzeczywiście było dużo Rosjan, mimo że jesteśmy na ich szlaku zakupowym gdzieś na końcu, bowiem łatwiej im trafić do Gdańska. Teraz zmieniła się sytuacja polityczna, kurs rubla jest słabszy, więc nie są już tak liczni. Pojawili się za to goście ze Skandynawii, którzy przypływają promami ze Szwecji i Norwegii - uzupełnia Ciszewski.

Tegoroczne lato, mimo że gorące i słoneczne nie odbiło się na frekwencji. Ta, jak zapewniają przedstawiciele Riviery, utrzymuje się na dobrym poziomie. Według szacunków liczba klientów w 2014 roku powinna wynieść 8 mln. Najwięcej odwiedzających tradycyjnie pojawia się w weekendy, kiedy jednego dnia zakupy robi 30-35 tys. osób.

W podniesieniu popularności pomogły akcje kulturalne, takie jak spektakle teatralne, które wystawiane są w Rivierze co miesiąc. Nie zaszkodził incydent z zamkniętymi w samochodzie stojącym na parkingu dziećmi, kiedy konieczne stało się wybicie szyby przez policjantów m.in. po reakcji ochrony obiektu.

Wizualnie pomóc ma w przyszłym roku fasada, która w końcu ma się zazielenić. Sporego wzrostu klientów można spodziewać się też po tym, gdy wśród sklepów pojawił się hipermarket Auchan.

- O 14 proc. wzrosła nam odwiedzalność centrum po tym, jak market rozpoczął na początku października działalność. To stabilna marka i sklep, który potrafi walczyć o klienta, więc liczymy, że przysporzy całemu centrum i innym najemcom jeszcze sporo korzyści - dodaje Ciszewski.

Na razie gwałtownych ruchów nie da się zaobserwować wśród konkurencyjnych galerii w Trójmieście. Niektórzy podkreślają, że rok to za wcześnie, by w pełni ocenić, jaką siła oddziaływania będzie ostatecznie dysponowała Riviera. Najwięcej zmian zaszło w centrum Batory, gdzie wyremontowano elewację oraz przeprowadzono modernizację wnętrza, dodając m.in. nowe elementy świetlne i informacyjne. Na korytarzach wciąż tłoczno, podobnie jak w Klifie, gdzie w ostatnim czasie zdecydowanie postawiono na promocję nowych marek modowych.

- Klif Gdynia od zawsze utożsamiany był z różnorodnymi markami i kameralną atmosferą. Niedawna rewitalizacja wnętrza centrum dodatkowo podkreśliła jego wyjątkowy charakter miejsca dopasowanego do potrzeb wymagających klientów - przekonywała rok temu Anna Dębicka, dyrektor Klif Gdynia.

Spokojnie do nowej konkurencji podeszli także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, którą odwiedza ok. 10 mln klientów rocznie. Obiekt w najbliższej przyszłości powiększy się o kolejne 15 tys. m kw. powierzchni, czyli około 70-80 sklepów. Póki co jest tam 39,5 tys. m kw. najmu, co przekłada się na liczbę 200 sklepów.

- Trudno ocenić na przestrzeni tak krótkiego czasu, czy otwarcie Riviery rzeczywiście miało jakiś wpływ na nas. Wszystko okaże się w dłuższej perspektywie. Trwający rok, oprócz "słabszego" słonecznego września jest dla nas bardzo dobry, jeśli chodzi o odwiedzalność, nawet latem. Na pewno ciężko będzie sprawić, by klienci z Gdyni i innych miejscowości na północ trafiali do nas. Teraz to jest naprawdę niski odsetek, ale liczyliśmy się z taką sytuacją - zapewnia Marcin Łukasiewicz, dyrektor Galerii Bałtyckiej.

O swoich atutach przekonują też przedstawiciele kolejnego dużego centrum w Trójmieście, czyli Galerii Madison zlokalizowanej w centrum Gdańska. Według szacunków rocznie obiekt odwiedza ok. 6,5 mln klientów. Przyciąga przede wszystkim lokalizacja na mapie Trójmiasta, która daje galerii przewagę w miesiącach wakacyjnych.

- Nie odnotowaliśmy żadnych zmian ani odpływu klientów, co nas niezmiernie cieszy. Głównym powodem jest atut w postaci miejsca, które pozwala nam być atrakcyjnym miejscem dla klientów przez cały rok, także w okresie wakacji, kiedy trafia do nas wielu klientów z zagranicy, szczególnie z Kaliningradu i ze Skandynawii - wyjaśnia Monika Trzcińska z Galerii Madison.

Nie bez znaczenia jest także renoma centrum, które odwiedzane jest w większym zakresie niż inne trójmiejskie galerie, od poniedziałku do piątku.

- Madison towarzyszy gdańszczanom już od ponad 10 lat, wrósł w miejski krajobraz i stał się ulubionym miejscem spotkań, a my nieustająco dokładamy starań, aby coraz lepiej dopasować ofertę i atrakcyjność obiektu do oczekiwań naszych klientów. Od początku roku galerię gruntownie zmodernizowano, a do grona najemców dołączyło wiele atrakcyjnych i oczekiwanych marek - uzupełnia Trzcińska.

Miłośnicy zakupów będą mieli tylko kilka miesięcy, by oswoić się z Rivierą i w pełni poznać inne obiekty. Za półtora roku planowane są bowiem kolejne otwarcia centrów handlowych.

We Wrzeszczu trwa budowa Galerii Metropolia, gdzie pojawi się około 150 lokali i stoisk handlowych oraz część biurowa licząca 6500 m kw. Pojawi się także siedmiosalowe kino Helios. Otwarcie obiektu planowane jest na pierwszy kwartał 2016 roku. W sąsiedztwie Głównego Miasta buduje się też Forum Radunia - tu docelowo do 2020 roku powstanie 60 tys. m kw. powierzchni najmu. Pierwsze obiekty mają być otwarte w 2016 roku.

Otwarcie Centrum Riviera ściągnęło już od rana tłumy mieszkańców.

Wydarzenia

Pierwsze Urodziny Riviera (2 opinie)

(2 opinie)

Miejsca

Opinie (257) 6 zablokowanych

  • "tak strasznie krytykowany Infobox tez wpływa pozytywnie" baju baju bedziem w raju.

    • 7 3

  • Czy ktoś zapytał najemców jaka jest sytuacja w Rivierze, jak się ich oszukuje, jakim człowiekiem jest Pan Dyrektor. Bezwzględny nie szanujący ludzi patrzący na wszystkich z góry. Ludzie ciężko pracują a on wypina pierś do orderów nie robiąc nic, figurant. To nie do pomyślenia że ktoś taki pracuje z ludźmi.Cała Riviera to jeden nadmuchany balon.

    • 17 2

  • spoko spoko jeszcze trochę i się wszystko uspokoi

    nasyci się rynek to będzie odpływ klientów - takie są prawa rynku i cyklu życia obiektów

    • 5 1

  • Nikt się nie przyzna, nawet jakby pies z kulawą nogą nie przychodził...

    Które centrum miałoby sobie robić antyreklamę? Wszyscy mówią - u nas tłumy co ma sugerować że ich centrum jest najlepsze. Nikt nie powie że u niego flauta. Zwłaszcza że operatorzy centrów handlowych urządzają różne triki żeby zwiększyć ilość osób wchodzących do centrum co ułatwia mydlenie oczu wynajmującym.
    Znam CH gdzie blisko 1/3 lokali od dwóch lat stoi niewynajęta, mało kto tam chodzi a oni twardo zapewniają że "prawie wszystko jest wynajęte" i "obiekt jest b.popularny"

    • 10 3

  • A ja ostatnio widziałem promy z Czech, i turystów zakupowych, kórzy wysiadali koło szczy tałer, (1)

    szli niedaleko water frontu mijając silwer chałs, kierowali się na baltiq plaża w kierunku riwjery. Tylko się zastanawiam, czy to jeszcze Polska...

    • 7 5

    • Podziękuj Solidarności

      że jest to co jest!

      • 2 0

  • (5)

    Pan redaktor zapomniał dodać ,że większość tych odwiedzających to tzw. "apacze".
    Kupujący dużo i drogo ( z czego utrzymują się sklepy) to zaledwie ułamek z tej liczby.

    P.S.
    Dla tych co nie wiedzą kto to są tzw. "apacze" wyjaśniam ,że są to osobniki , które po wejściu do sklepu i zapytaniu przez obsługę : " w czym mogę pomóc " odpowiadają: " nie trzeba , apacze sobie tak tylko ... "

    • 10 8

    • no bo w czym ta obsługa może pomóc? (1)

      jak czegoś potrzebuję to sam pytam...a tak to ludzi denerwują takimi pytaniami z d...

      • 19 0

      • Jacy sprzedawcy?

        Poziom wiedzy sprzedawców w większości sklepów jest dramatycznie niski. Dlatego właściciele nie mają obrotów. Normalny człowiek po spotkaniu z takim "sprzedawcą" wychodzi i kupuje w internecie. Skoro w sklepie nie potrafią doradzić to zaczynam sam zgłębiać temat lub pytam znajomych. Poziom obsługi, także po sprzedaży produktu to jest najważniejsze w handlu!

        • 4 3

    • To jest zwrot grzecznościowy, i biada temu kto na niego odpowie gdyż sprzedawca namolnie nie będzie go chciał wypuścić ze swoich szponów przekonując że jakis ciuch który nam się nie podoba jest po prostu jak dla nas szyty i normalnie musimy go wziąć gdyż pan sprzedawca się obrazi!

      Druga sprawa - Nie wydam 500 zł na np buty sportowe które w oficjalnym sklepie nike kosztują 85 dolarów bo tylko głupi by wydał :).

      • 2 0

    • Kupujący dużo i drogo (z czego utrzymują się sklepy) to zaledwie ułamek z tej liczby (1)

      To zapewne dlatego, że jesteśmy Zieloną Wyspą dobrobytu...

      • 2 1

      • pojedź gimbazowy pogromco na południe Europy

        i doświadcz na własnej skórze zdziwienia, gdy na słowo Polska słyszy się, że fajny kraj, kryzy go ominął i zazdroszczą. 10 lat temu nie do pomyślenia

        Nie potrafimy docenić tego, co mamy. Ponarzekać, takie to polskie

        • 0 1

  • Elewacja centrum Riviera nie powala ,wręcz przeciwnie .Przypomina bardziej hipermarket niż galerię handlową ! A miało być zielono ?! Okolice też zaniedbane .

    • 16 1

  • Drogie sklepy, brzydkie kino ot cała atrakcja. Może ktoś lubi łazić cały dzień i oglądać rzeczy z dużą ilością cyfr na metkach, ja nie.

    • 7 9

  • DO REDAKCJI

    W Gdyni ul. Janka Wiśniewskiego jest nadal zamknięta a na miejscu stoi (nie pracuje) dosłownie jeden człowiek!
    Pewnie do poniedziałku chłopaki mają wolne, a wtedy korek osiągnie maksimum!
    Zróbcie reportaż na temat tego gdyńskiego nieróbstwa!

    • 12 3

  • Najlepsze jest to że szczurzym móżdźkom

    wciskano bajeczki o jakichś sensacyjnych nowych markach w zarastającym blaszaku.

    A te jak na złość wybierają forum radunia i metropolie

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane