• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czym kierować się przy wyborze zarządcy nieruchomości?

23 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Mamy swoje kontakty, listę wykonawców wartych polecenia i "czarną listę", na której znajdują się odradzani przez nas. Mamy po prostu rozeznanie - mówi Michał Piotrowski, prezes firmy TED
Mamy swoje kontakty, listę wykonawców wartych polecenia i "czarną listę", na której znajdują się odradzani przez nas. Mamy po prostu rozeznanie - mówi Michał Piotrowski, prezes firmy TED

Zarządca nieruchomości to nie jest konserwator - choć taki stereotyp wciąż jeszcze pokutuje. Zarządca nieruchomości to sprawny manager, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie budynku we wszystkich aspektach, a w efekcie za spokój i bezpieczeństwo jego użytkowników. Jak w gąszczu ofert firm zarządzających znaleźć tę godną zaufania? Rozmawiamy na ten temat z Michałem Piotrowskim, prezesem firmy TED Sp. z o.o.



Po czym możemy rozpoznać dobrze zarządzaną nieruchomość?

Michał Piotrowski: Myślę, że po zadowolonych mieszkańcach. Obowiązki zarządcy są różnorodne. Obejmują zarówno troskę o stan techniczny budynku, jak na przykład monitorowanie pracy ekipy sprzątającej i ochrony. Można więc powiedzieć, że usterki budynku lub bałagan na trawniku wskazują na zaniedbania zarządcy. Dla mnie najlepszą miarą sukcesu w zarządzaniu jest właśnie zadowolenie mieszkańców.

Czy usługi oferowane przez różne firmy różnią się między sobą?

Oczywiście. Firmy zarządzające różnią się standardami pracy, stosowanymi narzędziami i rozwiązaniami. Przykładem jest internetowe konto dla każdego mieszkańca, dzięki któremu może on sprawdzić swoje rozliczenia, przeczytać ogłoszenia i uchwały. Warto pamiętać, że nie każda firma proponuje takie narzędzie, a co więcej - dostępne są różne systemy, lepsze i gorsze. TED wdraża obecnie DOM5, najlepszy system na rynku.

Rozumiem, że ma to służyć komunikacji?

Bez względu na to, czy zdarza się awaria wodociągu czy planowa konserwacja bramy - mieszkańcy muszą być odpowiednio o tym powiadamiani. Służą temu smsy, maile, ogłoszenia wywieszane w budynkach. Ważna jest dla nas transparentność wszystkich działań, bo chcemy, żeby mieszkańcy wiedzieli, co się dzieje z ich budynkiem, z czego to wynika i czemu służy.

Nasi administratorzy mają regularne dyżury w budynkach, żeby rozmawiać z mieszkańcami, regularnie też wizytują obiekty, żeby sprawdzić pracę podwykonawców i ogólnie stan nieruchomości. Wszystko to jest później raportowane.

Czy firmy zarządzające różnią się zakresem usług?

Powinny, ponieważ muszą one być dostosowane do klienta: do wieku budynku, liczby mieszkańców, ich indywidualnych potrzeb. Bieżąca obsługa administratora czy ekonomiczno-finansowa to tylko hasła, a tymczasem szczegóły kontraktów są naprawdę bardzo różne. Istotne jest, żeby firma zarządzająca była elastyczna i nie obawiała się wchodzić w niestandardowe usługi, niekiedy typowe concierge, czyli na przykład organizowanie cateringu lub obsługi pralniczej, jeśli takie jest życzenie klienta.

Jaki powinien być więc dobry zarządca?

Lubię myśleć o zarządzaniu jako zawodzie zaufania publicznego: nasi klienci przekazują nam często poważne środku finansowe na inwestycje czy remonty, ale też po prostu ufają, że z nami ich obiekt będzie bezpieczny i zadbany. Traktuję moją pracę jak misję i nie mogę takiego zaufania zawieść. Wiem, że podobnie widzi swoje obowiązki mój zespół. Czyli: najważniejsze jest zaangażowanie i świadomość tego, jak ważna jest nasza praca, a poza tym dobre merytoryczne przygotowanie, ogromna wiedza techniczna oraz otwartość na wyzwania i pracę z ludźmi.

Co istotne, nasi pracownicy dla mieszkańców nigdy nie są anonimowi: ogłoszenia na klatkach schodowych opatrzone są zdjęciem i danymi administratora. Nie jesteśmy bezduszną instytucją, stawiamy na relacje międzyludzkie. To trzeba umieć - cieszę się, że mój zespół rozumie to i świetnie realizuje te założenia.

Zakładam, że zarządca nie wykonuje sam wszystkich prac związanych z budynkiem?

Zarządca ma wiele własnych obowiązków, ale jednym z najważniejszych jest koordynowanie pracy podwykonawców i skuteczna współpraca z zespołem, czyli na przykład księgowością. Nie realizujemy sami prac remontowych, ale odpowiadamy za nie, dlatego ważne jest, by mieć sieć sprawdzonych podwykonawców, którym możemy powierzyć najtrudniejsze zadania.

Nie bez znaczenia jest tu wiek firmy: TED funkcjonuje w Trójmieście i okolicach od czternastu lat, co łatwo można przeliczyć na wspólnoty, z którymi współpracowaliśmy i nadal współpracujemy oraz obiekty, którymi się zajmujemy. Do tego dochodzą wykonane remonty i naprawy, a więc i firmy, z którymi zdarzyła nam się współpraca. Mamy swoje kontakty, listę wykonawców wartych polecenia i "czarną listę", na której znajdują się odradzani przez nas. Mamy po prostu rozeznanie.

Jak przez lata zmieniał się rynek zarządców?

Rynek zarządców jest bardzo nierówny. Wciąż funkcjonują małe firmy, które działają teraz tak, jak dziesięć lat temu, są też firmy duże i nowoczesne, które rozwijają się razem z postępem technologicznym i pasują do zmieniającego się świata. TED po latach samodzielnego działania stał się częścią City Service - europejskiego holdingu, który stanowi kolejny etap rozwoju dla takiego przedsiębiorstwa.

Dzięki temu otworzyły się przed nami nowe możliwości. Mamy dostęp do nowoczesnych narzędzi, możemy realizować tę samą misję, która przyświeca nam od lat, w naszym regionie, dla dotychczasowych i nowych klientów, ale z lepszym zapleczem i większymi możliwościami, na przykład jeśli chodzi o negocjacje z takimi podmiotami jak banki. Posiadamy dla naszych klientów lepsze propozycje niż konkurencja, co wynika z naszego rozmiaru jako grupy spółek. Na tym w tej branży polega ewolucja.

Czy to jest to, czym TED różni się od konkurencji?

Mamy większe możliwości, to na pewno, ale mam wrażenie, że najbardziej różni nas podejście do mieszkańców. Staramy się nie tylko opiekować budynkiem, ale też ludźmi, którzy go zamieszkują. To istotne szczególnie w młodych wspólnotach. Aktywizujemy, integrujemy, włączamy się w lokalne inicjatywy. Obchodzimy Międzynarodowy Dzień Sąsiada, świętujemy Gwiazdkę z naszymi mieszkańcami.

Wierzę, że dla samopoczucia mieszkańców i ich komfortu życia wspólne ubieranie choinki z sąsiadami jest porównywalnie ważne, jak świadomość, że budynek wzorowo przeszedł wszystkie przeglądy. Podsumowując: kompleksowa obsługa nieruchomości to u nas standard, ale ważne są też działania niestandardowe - wiemy, że z ich pomocą wyprzedzamy rynek.

Jakie TED ma plany na przyszłość?

Wdrażamy Strefę Klienta DOM5 i staramy się, by była ona przyjaznym miejscem w internecie dla naszych mieszkańców. Ruszamy z systemem smsowych powiadomień. Wiosną startujemy z regularnym biuletynem dla mieszkańców. Im bliżej lata, tym więcej imprez sąsiedzkich: Dni Sąsiada, Dzień Dziecka, sąsiedzkie grillowania - to dla nas zawsze bardzo pracowity i przyjemny czas.

Życzę powodzenia w realizacji tych planów.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (33) 4 zablokowane

  • Ale zerżnięta nazwa i logo z TED Talks (1)

    Pełen profesjonalizm

    • 6 4

    • Przypadki chodzą po ludziach i firmach

      Dzień dobry, gdyński TED powstał w czasach, kiedy w Polsce o TEDzie amerykańskim nie było jeszcze słychać i nazwa pochodzi od imienia założyciela firmy, Pana Tadeusza. Logo też narodziło się dawno temu, tak dawno, że nie kojarzyliśmy zupełnie podobieństwa, ale faktycznie - trudno zaprzeczyć, coś w tym jest. Na szczęście nie inspiracja nawet, tylko czysty przypadek. Pozdrawiamy, TED.

      • 7 1

  • Tylko bajer dla zamydlenia oczu

    Ted nalicza sumy wziete z kosmosu,
    zatrudnia nieodpowiedzialnych podwykonawcow, kasujac od mieszkancow potrojne stawki rynkowe, ogolnie radze kazdej wspolnocie jak najszybciej zmienic firme administracyjna...

    • 9 7

  • będę obserwował opinie pod tym tematem (1)

    szukam sprawdzonego zarządcy.

    • 5 3

    • To radzę się trzymać z daleka od Bazy. Porażka na całej linii.

      • 2 0

  • Pozytywnie

    Mam doświadczenie z innymi zarządcami, ted póki co spisuje się dobrze!

    • 5 6

  • (1)

    Trzymajcie się z dala od firmy Patronat Sp. z o.o.

    • 6 0

    • I od Bazy!

      • 1 0

  • Ok

    A ja jestem zadowolona z Teda nasze osiedle jest zadbane do tego dobry kontakt z firmą

    • 3 2

  • zadowolona

    Ja jestem zadowolona z Teda, od niedawna dużo zmieniło się na plus.

    • 5 2

  • Bardzo pozytywnie

    Jestem w pełni zadowolona z pracy firmy Ted, kontakt z firma i współpraca na plus, profesjonalny zespół osób pracujących. Polecam

    • 4 2

  • Nie może być dobrym zarza

    Z taką nazwą na pewno nie!!!

    • 2 5

  • Ja odradzam "ADMINISTRATOR" Andrzej Klonecki

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: Dom - Mieszkanie - Wnętrze

targi

Targi mieszkań i domów

wykład, targi, konsultacje
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35800 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
24100 zł/m2
Gdynia Orłowo
24050 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
24000 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21200 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
29500 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
22650 zł/m2
Sopot Górny Sopot
18100 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16150 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15850 zł/m2
Gdynia Orłowo
15450 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane