Wiadomości

stat

Dwupoziomowe biuro dla czterech osób może mieć domowy charakter

Koncepcja pierwsza. Pracownikom, którzy w  biurze spędzają dużo czasu zależy na tym, aby miejsce to miało domowy charakter. Łatwiej go uzyskać, kiedy wykorzystuje się meble takie jak w mieszkaniu.
Koncepcja pierwsza. Pracownikom, którzy w biurze spędzają dużo czasu zależy na tym, aby miejsce to miało domowy charakter. Łatwiej go uzyskać, kiedy wykorzystuje się meble takie jak w mieszkaniu.

Współczesne i modne aranżacje powierzchni biurowych upodobniają je bardziej do domowych wnętrz niż pozbawionych indywidualnego charakteru urzędów. Właśnie takie biuro chcieliby mieć także pracownicy gdańskiego klubu Plama.



Do redakcji Trojmiasto.pl napisał Szymon Wróblewski, kierownik klubu Plama będącego oddziałem Gdańskiego Archipelagu Kultury.

- Nadeszła pora na uporządkowanie naszego małego biura, bo nie było ono remontowane od 15 lat. Nie wiemy jak się za to zabrać. A to tutaj prowadzimy codzienne prace nad programem wydarzeń placówki - organizujemy koncerty, spektakle dla dzieci, dla dorosłych, planujemy wystawy oraz duże wydarzenia plenerowe jak Festiwal Feta - napisał pan Szymon. - W tej przestrzeni cztery osoby spędzają większość dnia pracy. Zależy nam na tym, żeby zachować ducha miejsca - przestrzeni przyjaznej, wręcz domowej.
Kiedy dopytaliśmy o szczegóły okazało, że pomieszczenie jest naprawdę niewielkie, ma zaledwie 17 m kw. i na dodatek znajduje się w nim wysoki podest. W biurze znaleźć się muszą trzy stanowiska pracy przy komputerze stacjonarnym i jedno do pracy przy laptopie, to ostatnie - jak wskazuje pan Szymon - może być po prostu przy stole. Stół miałby też pełnić rolę miejsca spotkań wszystkich. Do ulokowania jest też spore urządzenie wielofunkcyjne, regały, szafki. Potrzebna jest tablica do przyczepiania kartek z bieżącymi sprawami.

- Bardziej podoba nam się drewno niż szkło i metal, na podłodze mogłaby być wykładzina - nadmienia pan Szymon.
Trzy propozycje aranżacji biura po remoncie przygotowali architekci z gdańskiej pracowani Design Atelier, pod kierownictwem Barbary Reiter-Putynkowskiej. Wszystkie one zachowują istniejący podest.

Koncepcja pierwsza

Blisko wejścia do biura znajdujemy stół z czterema miejscami siedzącymi. Część ściany pomiędzy drukarką a stołem wykończona została okładziną z korka, to miejsce pełnić będzie funkcję tablicy koordynacyjnej. Znajdziemy tu też duże regały na segregatory, ksiażki oraz materiały.

Schody na podest umieszczone zostały na środku
, dzięki temu po ich obu stronach powstało miejsce - na dużą drukarkę-urządzenie wielofunkcyjne oraz na jeden z regałów

Na podwyższonej części znajdują się cztery stanowiska pracy z wygodnymi fotelami do siedzenia przy komputerze. Każde biurko zostało wyposażone w dodatkowe wiszące półki na bieżące dokumenty.

Całość pomieszczenia zachowana jest w ciepłych kolorach drewna. Meble oraz elementy wykończenia są w białych lub jasnych kolorach, dzięki czemu pomieszczenie robi wrażenie większego.


Koncepcja druga
Ten wariant zakłada inne umiejscowienie wejścia na podest, tym razem naprzeciwko wejścia do pomieszczenia.

Na niższym poziomie pomieszczenia mamy stół w stylu industrialnym z czterema krzesłami, został on przystawiony do krótszej ściany. Ściana nad stołem wyklejona została dużym lustrem, które odbija wnętrze, a przede wszystkim światło, które do pomieszczenia wpada przez okno na podeście (niższa część jest więc stale niedoświetlona). Dzięki temu zabiegowi biuro wydawało się będzie bardziej przestronne, komfort pracy za dnia, w niższej części, będzie znacznie lepszy.

I tym razem na poziomie "0" umiejscowione zostało urządzenie wielofunkcyjne oraz wygodne półki na materiały, segregatory, książki.

Z kolei na podeście zaproponowano tym razem trzy stanowiska pracy połączone wspólnym blatem. Nad stanowiskami umiejscowione są półki.

Wnętrze zaprojektowane jest w ciepłych kolorach. Drewniane elementy oraz ciepła drewniana podłoga świetnie komponują się z białym wykończeniem szafek i krzeseł.


Wariant trzeci (niezwizualizowany)

To propozycja umieszczenia trzech stanowisk pracy na podwyższeniu, z możliwością umieszczenia przy nich wiszących półek oraz małych szafek. Zejście z podwyższenia przesunięte zostało tym razem na lewą stronę. Po prawej stronie od schodków znajduje się więc duża drukarka biurowa oraz regał na materiały i segregatory.

W niższej części pomieszczenia znowu znalazł się wygodny stół oraz korkowa ściana pełniącą funkcję tablicy koordynacyjnej. Miejsce przy stole może służyć jako dodatkowe stanowisko do pracy przy laptopie.

Koncepcja trzecia. Schody na podest znajdują się tuż obok drzwi. Może to skrócić drogę od wejścia pracownikom, którzy czas spędzają głównie na wyższym poziomie pomieszczenia.
Koncepcja trzecia. Schody na podest znajdują się tuż obok drzwi. Może to skrócić drogę od wejścia pracownikom, którzy czas spędzają głównie na wyższym poziomie pomieszczenia.

Dodaj zdjęcie do artykułu
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor (opcjonalny):
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 3)

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.