• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk. Plany dla zajezdni przy Hallera, części Młodego Miasta oraz części Oliwy wyłożone po raz kolejny

EBu
5 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Wizualizacja możliwego układu urbanistycznego nowej zabudowy na terenie zajezdni autobusowej przy al. Hallera. Plan, w oparciu o który będzie mogła powstać tu zabudowa mieszkaniowa, został wyłożony do publicznego wglądu po raz drugi. Wizualizacja możliwego układu urbanistycznego nowej zabudowy na terenie zajezdni autobusowej przy al. Hallera. Plan, w oparciu o który będzie mogła powstać tu zabudowa mieszkaniowa, został wyłożony do publicznego wglądu po raz drugi.

Do 31 marca w Biurze Rozwoju Gdańska przy ul. Wały Piastowskie 24 zobacz na mapie Gdańska do publicznego wglądu udostępnione są trzy projekty miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Wszystkie wyłożone są po raz kolejny.



Czy to dobry pomysł, aby na terenie zajezdni przy Hallera powstało osiedle?

1. część Młodego Miasta

Projekt obejmuje tereny na zakończeniu ulicy Nowej Wałowej, część powstającego osiedla Brabank, reguluje ukształtowanie frontu wodnego naprzeciwko Polskiego Haka zobacz na mapie Gdańska. Uchwała o przystąpieniu do tego planu została przyjęta w czerwcu 2015 roku. Od tego czasu projekt wraz z prognozą oddziaływania na środowisko był wyłożony do publicznego wglądu dwa razy. Po raz pierwszy w sierpniu 2016 roku - wpłynęło wówczas 18 uwag, które zostały częściowo uwzględnione. Kolejne wyłożenie miało miejsce w październiku 2016 roku. Teraz plan wyłożony jest po kolejnych poprawkach.

Czytaj także: analiza planu po jego pierwszym wyłożeniu

Do planu przystąpiono m.in. w celu zmiany zasad obsługi komunikacyjnej wynikającej z odmiennego od poprzednio prezentowanego podejścia do przeprawy ulicy Nowej Wałowej przez Motławę. Preferowane przejście tunelem pod Motławą wymusza zmianę obsługi komunikacyjnej terenów położonych na północny wschód od ulicy Nowej Wałowej, szczególnie w rejonie ulicy Stępkarskiej.

Dyskusja publiczna nad projektem planu odbędzie się w siedzibie Biura Rozwoju Gdańska 14 marca 2017 r. o godz. 17.

2. Wrzeszcz Dolny, rejon al. Hallera i ul. Grudziądzkiej - w tym teren zajezdni autobusowej

Uchwała o przystąpieniu do planu została przyjęta w maju 2015 roku. Obszar pokryty planem ma ok. 17,16 ha, położony jest w północnej części dzielnicy Wrzeszcz Dolny, na styku z Zaspą i Brzeźnem. Od zachodu i północy graniczy z ul. Bolesława Chrobrego, od wschodu z al. gen. Józefa Hallera, granicę południową stanowi zabudowa jednorodzinna przy ul. Wincentego Pstrowskiego zobacz na mapie Gdańska.
Czytaj także: teren zajezdni przy Hallera będzie na sprzedaż

Celem sporządzania planu jest umożliwienie przekształcenia funkcjonalno-przestrzennego terenu przemysłowo-usługowego w atrakcyjnej i dobrze skomunikowanej części Wrzeszcza Dolnego. Obszar ten poświęcony ma być intensywniejszej i bardziej reprezentacyjnej zabudowie mieszkaniowo-usługowej. Ustalony został również układ komunikacyjny niezbędny do obsługi tego terenu i sposób powiązania z istniejącymi ciągami komunikacyjnymi. Projekt planu został wyłożony do publicznego wglądu po raz drugi.

Czytaj także: analiza planu po pierwszym, listopadowym wyłożeniu

Dyskusja publiczna nad projektem planu odbędzie się w siedzibie Biura Rozwoju Gdańska 16 marca 2017 r. o godz. 17.

3. VII Dwór w rejonie ulic Piotra Norblina i Aleksandra Orłowskiego

Plan obejmuje teren o powierzchni ok. 0,52 ha sąsiadujący z punktowcami przy ulicy Orłowskiego i Michałowskiego. zobacz na mapie Gdańska Projekt planu wraz z prognozą oddziaływania został wyłożony do publicznego wglądu po raz trzeci - pierwszy raz w maju 2016 roku, następnie we wrześniu 2016 roku.

Celem sporządzania planu, stanowiącego fragment dzielnicy VII Dwór, jest wykorzystanie walorów ekonomicznych gruntów gminnych poprzez dopuszczenie zabudowy mieszkaniowej na miejscu zaniedbanych ogródków działkowych. Plan usankcjonuje także funkcję mieszkaniową na działce prywatnej. Podniesiony zostanie również standard i wizerunek publicznego dojścia pieszego do Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego.

Dyskusja publiczna nad projektem planu odbędzie się w siedzibie Biura Rozwoju Gdańska 23 marca 2017 r. o godz. 17.

***

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu miejscowego, może wnieść uwagi.

Uwagi należy składać na piśmie do Prezydenta Miasta Gdańska z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, do 14 kwietnia 2017 r. Pisma należy kierować na adres: Biuro Rozwoju Gdańska, ul. Wały Piastowskie 24, 80-855 Gdańsk lub w postaci elektronicznej, opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego, kwalifikowanego certyfikatu na adres mailowy: brg@brg.gda.pl bądź też opatrzonych podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej.

Zgodnie z prawem, w miejscu i czasie wyłożenia projektów planów miejscowych do publicznego wglądu można zapoznać się z niezbędną dokumentacją, tj. projektami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prognozami oddziaływania na środowisko do tych planów, opiniami Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdańsku, opiniami Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku.

Zainteresowani udziałem w postępowaniu w sprawie strategicznej oceny oddziaływania w/w projektów planu na środowisko, mogą składać do w/w dokumentacji uwagi i wnioski, które mogą być wnoszone: w formie pisemnej do Prezydenta Miasta Gdańska na adres: Biuro Rozwoju Gdańska, ul. Wały Piastowskie 24, 80-855 Gdańsk, ustnie do protokołu, za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym na adres mailowy brg@brg.gda.pl w nieprzekraczalnym terminie do 14 kwietnia 2017 roku.

Uwagi do projektu planu oraz wnioski i uwagi w postępowaniu w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko są rozpatrywane przez Prezydenta Miasta Gdańska w terminie 21 dni od dnia upływu terminu ich składania. Rozpatrzenie uwag zostanie opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Biura Rozwoju Gdańska na stronie internetowej http://bip.brg.gda.pl.
EBu

Miejsca

Opinie (134) 8 zablokowanych

  • Napchane tych budynków, że szkoda słów. Moda na tworzenia morwisk na czasie! (15)

    Nie mógłbym mieszkać, bez przestrzeni między budynkami. Zastanówcie się jak to wpłynie na okolice jak przybędzie tam tyle aut między blokami gdzie albo będą parkingi albo i zieleń bo na obie rzeczy brak miejsca.

    Czy nie można robić luźniejszej zabudowy?

    • 147 32

    • można ale nie po to deweloper kupuje ziemię, żeby na niej trawniki hodować (2)

      zrobi się tak żeby spełnić graniczne wymagania jakie stawiają przepisy (odległości między budynkami, ilość miejsc parkingowych, wysokość budynków itp)
      A potem to już problem mieszkańców, niech sobie skaczą potem do gardeł albo niech zastawiają wszystkie okoliczne miejsca. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie strefy płatnego parkowania na życzenie samych mieszkańców - czyli golenie z frajerów kolejnych pieniędzy. Scenariusze przećwiczone już w kilku miejscach w Gdańsku gdzie deweloperka dogadała się z Budyniem i wykręciła biznes mieszkaniowo-biurowych na swoich warunkach.

      • 47 11

      • ilość miejsc parkingowych, dobre.... mieszkań 40 a miejsc postojowych 15 zazwyczaj (1)

        • 13 1

        • i hala podziemna z miejscem za 20-30k

          i bardzo dobrze. Kto wam powiedzial, ze utrzymanie samochodu w miescie jest tanie?

          • 8 1

    • Napchane tych budynków, że szkoda słów. (3)

      i wywieszą wielkie reklamy z napisem wspaniałe mieszkania z widokiem na morze , a te morze to talerz zupy na stole u sąsiada z naprzeciwka.

      • 61 3

      • dobre :)

        • 11 1

      • proste rozwiazanie - nie podoba sie, nie kupuj. (1)

        • 4 2

        • Problem w tym że mało jest osiedli z luźniejszą zabudową

          • 6 0

    • (2)

      Wizualizacja zabudowy przy ul. Hallera prezentuje się całkiem dobrze. Czemu ludzie popierają budowę osiedli bez ładu i składu, na których nic się nie dzieje, tłumacząc to otwartymi przestrzeniami? Można budować gęściej, a mądrze i ciekawie.

      • 12 39

      • Robyg, to ty? (1)

        • 28 5

        • spojrz na Garnizon

          Mozna zbudowac ciasniej, ale miejsko. Mozna tez zbudowac jak na Zaspie. Duzo zieleni, zastawionej samochodami.

          • 9 1

    • A widziałeś szanowny czytelniku (1)

      miasta na zachodzie Europy? Albo choćby w Czechach? Miasta mają być dla ludzi, w skali piechura. Czy na drugą stronę ulicy mam iść 20 minut lub mam jechać samochodem?

      • 21 16

      • Jak wolisz.

        • 2 0

    • O wiele lepiej czuję się w ciasnej zabudowie Dolnego Wrzeszcza, Nowego Portu czy Głównego Miasta niż w paskudnych przestrzeniach Chełmu, Zaspy czy Przymorza.

      • 19 20

    • brakuje na wizualizacjach stacji benzynowej

      • 10 2

    • 2 tys mieszkań na skrawku ziemi

      Ciekawie będą wyglądać okoliczne skrzyżowania i skróty, np przez Zaspę, kiedy rano do pracy ruszy 2 tys samochodów.

      • 6 0

  • Dla Pawła (8)

    Rusza kolejna edycja programu kapitału bliskowschodniego.
    Mieszkanie dla Pawła+

    • 109 32

    • Posypią się darowizny od rodzinki ;-) (1)

      • 11 3

      • i rabaty od deweloperów, takie jak prawie dla każdego ;)

        • 6 4

    • czy to już ostatnia edycja? (1)

      • 7 2

      • Tak

        Potem Cela+

        • 7 1

    • Os. Młodzi na kredycie (2)

      Haha dorabianie zachodu kredytami brawo brawo oby tak dalej . Wszystko jest zachodu nawet wy . Nie macie żadnej własności. Może za 40 lat będzie to wasze .

      • 2 1

      • no to niezle. (1)

        w 50 lat duzo czesc polskich rodzin bedzie miala co najmniej jedno mieszkanie. Niezly kapital na poczatek.

        Ty sadzisz, ze na tym czarodziejskim zachodzie to kazdy ma mieszkanie / dom na wlasnosc po tygodniu?

        • 4 1

        • Tylko że na zachodzie wezmę dom na kredyt dorzucę do tego samochód i nie głoduję lub spędzam cały dzień w pracy żeby wszystko spłacić,ba nawet żyjesz dalej jak gość stać nadal na wszystko łącznie z wycieczkami weekendowymi oraz urlopowymi.U nas urlop i weekendy trzeba spędzić w robocie żeby starczyło na suchary i pasztet.

          • 4 1

    • hejt na topie jak widze

      żenuła :)

      • 2 0

  • drzewa wycięte (3)

    a projekty od dawna gotowe

    • 61 10

    • (2)

      To na placu manewrowym i w halach garażowych zajezdni autobusowej rosły drzewa?

      • 12 3

      • rosły drzewa?

        Tak i to pod niebiosa, jak miał 500+ na konsumpcję to też byś je zobaczył.

        • 4 4

      • ;-) i retencja była odpowiednia na asfalcie

        • 2 0

  • A kiedy wreszcie zlikwidują te slumsy zwane działkami przy Hallera? (6)

    • 100 36

    • (1)

      lepsze działki przy Hallera niż kolejne blokowisko Robygu, przynajmniej trochę zieleni widać

      • 35 22

      • street

        Zauważ, że na działkach też coś , na razie 'wirtualnie" postawili. Ni to zbiorowy garaż ni to centrum handlowe. Więc z tą miejskością zabudowy zajezdni to lipa i pic słowny dla maluczkich.

        • 1 0

    • Zal na to patrzec. Idealnie skomunikowany teren a sie marnuje

      • 20 5

    • kwesti czasu (2)

      jak rynek zaakceptuje cene 15k za m2 to powstana tam budynki - ten teren na wysoki poziom wod gruntowych, nawet jezeli zrobisz melioracje to i tak trudno bedzie wkopac sie pare metrow w dol z hala garazowa - do tego budynki beda siadac wiec pewnie trzeba bedzie je palowac...... dlatego nic sie tam nie dzieje i miasto utrzymuje dzialki

      • 15 1

      • (1)

        Na Chrobrego przy Haller jakoś dali radę na identycznym terenie wybudować hale garażowe!

        • 4 1

        • Garaże "Chrobrego"

          Os. "Chrobrego" położone 5 m wyżej niż skraj "Zajezdni" od strony morza, teren nasypowy, jest wyżej niż po drugiej stronie ulicy. Dlatego sucho - ale budynki od początku siadają bo bez fundamentów. Postawili ale od początku cieknące (od góry) Znany trójmiejski inwestor,

          • 0 0

  • Plany, plany i jeszcze raz plany.. (4)

    I to po raz kolejny...

    • 7 25

    • Pomyliłeś głąbie Gdańsk z Gdynią. (1)

      Tam są plany a realizacji nie widać. W Gdańsku natomiast jest tyle budów i inwestycji, że nie jestem w stanie ich ogarnąć, co najmniej 20 razy tyle co w Gdyni.

      • 14 4

      • Jasne i pewnie sam budyń pracuje na tych budowach hehe.

        • 2 3

    • nie takie plany. Burzenie idzie pełną parą. Co prawda obecnie na działce obok ale idą

      • 3 2

    • wizja lokalna

      Nie plany! Pierwsza dziura już jest.

      • 1 0

  • Likwidacja Zajezdni to jawny wałek sitwi Budynia i Lisickiego (1)

    deweloper na swoim

    • 89 29

    • czyli co konkretnie?

      W srodku miasta zajezdnia, mieszkancy przy wysypisku?

      • 14 5

  • Najpierw ulica... (5)

    Nie powinno się przypadkiem najpierw podnieść tematu naprawy ul Hallera? Jazda tą drogą grozi urwaniem zawieszenia, bądź wyskokiem wprost na otaczające ulicę drzewa!

    Stan tej drogi to skandal!

    • 95 6

    • i byś marudził potem, że zrobili drogę a samochody budowy ją zniszczyły

      • 14 5

    • czy nie bylo niedawno wiadomosci ,ze ma byc remontowana? (2)

      • 1 0

      • (1)

        W planach to ja mam nowe miasto wybudować,a co z tego wyjdzie...

        • 2 1

        • biadolisz

          • 1 1

    • Polmozbyt

      Po zbudowaniu tego osiedla-slamsu nie będziesz jeździł ul. Hallera szybciej niż 20 km/h.

      • 2 0

  • Naprawde szkoda.. Nie tylko ze droga bedzie to Droga Zieloną bedzie dokladnie tam przebijala kolo nowych osiedlach !!! (2)

    Ale jeśli teraz zbudują Zieloną Drogę ...
    to będzie od 100 do 200m luzu niestety,
    no i wartość nieruchomości poleci nieco w dół.
    No i jeszcze pętla tramwajowa w nocy z pewnością bedzię słychac...
    Jak na Gdynia Obłuże Podgórska widokiem na Highway

    • 19 12

    • Boże, Ty przeczytałes co napisałeś, czy jestes tak ograniczony sam z siebie?

      • 9 7

    • Wierzyć się nie chce, że ktoś tak pisze po polsku.

      Jakim ty jesteś debilem lub innym przygłupem żeby tak pisać. Ciężko zrozumieć jest ten bełkot. Kto cię uczył polskiego? Czy ty zakończyłeś edukację na etapie szkoły podstawowej lub gimnazjum?

      • 3 1

  • my w Gdyni też mam plany tylko gorzej z realizacją :( (5)

    • 22 2

    • (3)

      to się cieszcie Gdynianie - wolicie mrowiska Robyga?

      • 6 4

      • (1)

        My mamy Invest Komfort - Gdansk ma Robyga ;)

        • 6 6

        • mamy jedno i drugie, niestety

          • 4 2

      • Pisze się "gdynianie"

        małą literą, powyżej "Gdynianka" to też powinno być małą literą.

        • 1 1

    • Pisze się "gdynianka"

      małą literą.

      • 0 2

  • Ursynów Warszawa (12)

    Proponuje zobaczyć jak wygląda obecnie Urysnów w Warszawie. To właśnie czeka Gdańsk. Młode miasto to kpina, jak i inne osiedla masówki. Efekt będie jak w Warszzawie, śpiocharnia codziennie rano będzie ruszyła na Oliwę do Pracy i wracała w korkach. Ten system się w Warszawie nie sprawdził, a Gdańsk idzie w zaparte.

    • 94 10

    • Gdańsk jest snem Platformy:

      • 21 6

    • Mylisz się bo nawet na Ursynowie tak gęsto nie zabudowali bo mają jeszcze resztki rozumu.

      • 19 2

    • Pomyslales, ze do pracy moze pojechac np. trwamwajem albo SKMka (5)

      czy - o wow! Rowerem.

      Mlode miasto bedzie polozone bardzo dobrze jesli chodzi o kuminikacje. Ludzie albo beda mieszkac w miescie i po miescie sie poruszac (nie zawsze samochodem), albo beda mieszkac pod miastem i codziennie beda stac w korkach na dojazdach, bo inaczej nie da sie dojechac do pracy.

      Pomysl 2 razy nim napiszesz. Bardzo dobra decyzja, ze te tereny sa zabudowywane.

      Zlym jest to, ze nikt nie mowi np. o tramwaju od Marynarki Polskiej do SKM Przymorze np. z takim przebiegiem:
      Droga Zielona -> Czarny Dwor -> JP2 -> Rzeczpospolitej -> Kolobrzeska -> Bazynskiego -> Wita Stwosza.

      Z duzym wezlem komunikacyjnym tramwajowo-autobusowo-kolejnowym przy SKM Przymorze.

      Miasto nalezy aktywnie kreowac, a nie tylko reagowac na to, co juz sie samo stalo przez glupie i drogie budowanie kolejnych za szerokich drog.

      • 8 4

      • Wierzysz w to co piszesz ? (4)

        Tak się składa że mieszkałem przez pewien czas na jednym z nowych osiedli w Warszawie (Klimczaka, Wilanów - można powiedzieć takie grodzone getto) ludzie mają po 3 samochody na parkingu - myślisz, że ktoś korzystał z komunikacji miejskiej lub roweru ? Nie - nikt nie korzystał...rano między 7 a 8.30 drogi były zawalone mamuśkami (wszystkie miały chyba jeden ideał piękna - tlenioną lalkę barbie) w swoich suv-ach, które dowoziły swoje Dżesiki i Brajanów do szkół....

        Podobnie będzie w "Młodym Mieście", gdzie ceny mieszkań będą oscylowały w granicach 10 - 18.000 zł/m^2, bo o takim poziomie możemy tutaj mówić, jeśli dodatkowo będą parkingi podziemne dodaj jeszcze do tej kwoty 15.000-40.000 od miejsca....myślisz, że ktoś kto wydaje tyle kasy jeździ komunikacją miejską ? to dalej żyj w tej błogiej nieświadomości....

        Co do aktywnego kreowania - zgadzam się w 100%....

        • 9 2

        • To jakie widzisz rozwiązanie

          Jeżeli nie komunikacja miejska ?
          Może nie budować mieszkań czy jak.
          Lepszego miejsca akurat nie ma na nowe mieszkania.

          • 5 0

        • wlasnie kupilem mieszkanie w centrum Wrzeszcza

          tak, jezdze komunikacja miejska lub rowerem, bo jest najszybciej.

          Mam tez samochod i czasem wygodniej jest (na nietypowych trasach szczegolnie. Nietypowa trasa - nie wzdluz SKM / tramwaju).

          To, ze ktos ma wielkie kompleksy i wydaje mu sie, ze bogactwo polega na staniu w korku SUVem, to juz jest jego problem.

          40k za parking i chocby 20k za samochod (ktory blyskawicznie traci na wartosci).

          W tej cenie mozna juz znalezc mieszkanie. Mowie o koszcie wkladu wlasnego. Reszta na kredyt i wynajmujesz splacajac kredyt zyskiem z wynajmu. Po 20 latach masz drugie mieszkanie. Albo mozna to przestac w korku.

          Niech kazdy wybiera, jak chce.

          • 5 5

        • Warszawa jest zapoźniona (1)

          Jeśli chodzi o trendy miejskie - dopiero "odkryli" strefę tempo 30, która w Gdańsku już dawno funkcjonuje...

          • 2 0

          • +smog

            Bardziej pasuje tu nazwa 18 l Pb/100 km

            • 0 0

    • 'na Oliwę'? (2)

      lol

      • 8 0

      • słoik :) (1)

        • 6 0

        • 99% mieszkancow Gdanska to "sloiki".

          To, ze czyjegos dziadka przywieziono sila spod Wilna w bydlecym wagonie nie sprawia, ze jest mieszczaninem.

          Fakt, ze jakas czesc spoleczenstwa musi sie czuc lepsza z racji miejsca urodzenia tylko potwierdza slome w butach.

          • 4 10

    • Za "na Oliwę"..

      ...nie dostajesz plusa, ale minusa.

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi

Targi mieszkań i domów

wykład, targi, konsultacje
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
24250 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
23650 zł/m2
Gdynia Orłowo
23050 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21700 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
29800 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
22500 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16200 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15600 zł/m2
Gdańsk Matemblewo
15100 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane