- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (83 opinie)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (110 opinii)
- 3 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (308 opinii)
- 4 Kompost ze śmieci rozdają za złotówkę (148 opinii)
- 5 115-metrowe mieszkanie w Gdańsku (19 opinii)
- 6 Studenci o styku Starego i Młodego Miasta (24 opinie)
Na Przymorzu powstaną kolejne wieżowce
Już wkrótce Przymorze doczeka się kolejnych wieżowców w rejonie ul. Obrońców Wybrzeża . Tym razem budynki nie staną tuż przy ulicy, lecz pomiędzy istniejącą wysoką zabudową a blokami czteropiętrowymi.
- Ta ważna informacja dla mieszkańców została umieszczona w foliowej koszulce na płocie pobliskiej szkoły, spory kawałek od chodnika i kawałek za boczną bramką wejściową na teren szkoły - skarży się nasza czytelniczka.
Taka procedura jest jednak zgodna z prawem, gdyż miasto ma obowiązek zamieszczać obwieszczenia "w sposób zwyczajowo przyjęty w gminie", co w przypadku Gdańska oznacza stronę internetową, tablicę ogłoszeń w urzędzie oraz w terenie.
Choć razić może prostota tej metody, to wbrew pozorom łatwiej dotrzeć do mieszkańców w ten sposób, niż wieszając informacje na korytarzu urzędu czy zamieszczając na urzędowej stronie internetowej.
Z dokumentów złożonych w postępowaniu środowiskowym wynika, że deweloper chce wybudować dwa 18-kondygnacyjne budynki mieszkaniowe. W każdej wieży ma być po 169 mieszkań, do tego łącznie ma powstać 350 miejsc parkingowych podziemnych i 56 naziemnych.
Taka inwestycja nie podoba się jednak mieszkańcom, którzy martwią się o wzmożony ruch, warunki życia oraz wygląd tego obszaru miasta.
- Stawianie takich budynków w sąsiedztwie czteropiętrowców negatywnie wpłynie na zacienienie tych budynków. Koncepcja jest źle przygotowana też architektonicznie, bowiem powinno stosować się stopniowanie wysokości zabudowy i wprowadzenie wysokości pośredniej między zabudową 18-piętrową a czteropiętrową. Ponadto budowa nowego osiedla negatywnie wpłynie na spokój i zdrowie mieszkańców okolicznych domów - wylicza pan Tomasz, czytelnik Trójmiasto.pl
- Firma Euro Styl jako właściciel tego terenu planuje realizację projektu w całkowitej zgodzie z miejscowym planem zagospodarowania. Inwestycja jest ciągle w fazie przygotowań, dlatego trudno jest mówić o szczegółach projektu - odpiera zarzuty Mikołaj Konopka, wiceprezes Euro Stylu.
Plan zagospodarowania, na który powołuje się deweloper, został uchwalony w 2005 r. Nie ogranicza on maksymalnej wysokości (ani też intensywności) zabudowy, a jedynie narzuca jej minimalną wysokość - to 12 metrów.
Warto pamiętać, że wysoka zabudowa nie jest sytuacją wyjątkową w tej części Przymorza. To tutaj przed laty zrealizowano trzy wieżowce Horyzontu , budynek Marina Primore , a w trakcie budowy są kolejne dwa wieżowce w ramach osiedla Cztery Oceany. Wszystkie budynki zbliżone są wysokością do siebie, licząc ok. 55 metrów. Wyższym, bo nawet 200-metrowym, budynkiem miał być Big Boy , ale jego realizacja została zawieszona.
Czytaj też: Siedemnaście pięter. Dlaczego nie więcej?
W trakcie sporządzania dokumentu przed ponad 10 laty zdecydowana większość wniosków i uwag mieszkańców skupiała się na niedopuszczeniu do budowy pobliskiej Galerii Przymorze (lub - jak postulował inwestor - na zmniejszenie wymagań dla tego obiektu), której teren również został objęty planem zagospodarowania. Wszystkie uwagi zostały wówczas odrzucone.
Kiedy można spodziewać się rozpoczęcia prac? Deweloper unika deklaracji w tym zakresie. Z pewnością jest to kwestia co najmniej kilku miesięcy. Inwestycja nie ma bowiem charakteru priorytetowego dla firmy.
Miejsca
Opinie (315) 6 zablokowanych
-
2015-01-27 21:02
zamierzam tam kupic co najmniej 150 metrowy apartament z widokiem na miasto i morze (29)
A jak mi sie spodoba to dokupie jeszcze drugi
- 233 37
-
2015-01-27 21:15
Oj panie prezydencie... (7)
- 195 10
-
2015-01-27 21:19
Wojtek chce w końcu kupić własne mieszkanie? Przecież może chyba dalej mieszkać u żony? (6)
Ale tak w Gdańsku chyba mu nie wypada?
- 47 4
-
2015-01-27 21:30
Nie wiem czy w tym wieku będzie łatwo o kredyt. Zwłaszcza jak zobaczą jak mało odłożył przez 16 lat prezydentowania
- 31 5
-
2015-01-27 21:37
(2)
Uczciwiej u żony niż posiadać 7 mieszkań niewiadomo (jeszcze) skąd i za co...
- 19 12
-
2015-01-27 21:45
Mylisz się. Uczciwiej jest się przyznać do posiadanego majątku i ogromnego kredytu zaciągniętego na te nieruchomości (1)
Niż udawać, że się nic nie ma by ludzie nic złego nie gadali
- 24 3
-
2015-01-27 21:49
Prawda niestety jest taka, że Polak szybciej zaakceptuje biednego nieudacznika niż kogoś komu się finansowo powodzi
- 47 10
-
2015-01-27 22:20
(1)
Dlaczego nie wypada? Nie musi przynajmniej brać kredytu we Frankach. Znudzi się żoną, znajdzie następną z mieszkaniem :)
- 13 3
-
2015-01-28 15:23
gorzej jak zona się nim znudzi, wywali go z mieszkania
- 6 0
-
2015-01-27 21:45
A se kupuj:)
- 8 4
-
2015-01-27 21:47
... (9)
Kredyt oczywiście w CHF?
- 23 4
-
2015-01-28 00:38
Darecki, ale błysnąłeś. Teraz wlasnie jest bardzo korzystnie wziąć w CHF. (7)
Kurs wysoki i będzie spadał więc spłata denominowana w PLN będzie spadać.
- 27 3
-
2015-01-28 07:20
(1)
Teraz to w rublach można by nawet wziąć kredyt ale co będzie za 5-10 lat ?
- 10 0
-
2015-01-28 13:41
spłacisz w rodzimej walucie czyli RBL
- 5 4
-
2015-01-28 08:57
%%
teraz juz nie mozna wziąć ani we franku, ani w rublach, ani w jenach. Tylko PL. Dziwne ze nagle takie zalecenie jest, wcześniej dawali w czym popadnie i było ok...
- 12 0
-
2015-01-28 09:43
A skąd wiesz, że będzie spadał? (1)
Z kryształowej kuli?
- 4 5
-
2015-01-28 20:50
Nie z kuli tylko psychologia rynku i sztuka spekulacji tak podpowiada.
Grube ryby poczekają jak podłącza się leszcze i zacznie się duża korekta. Frank nie będzie wiecznie tak drogi bo Szwajcarom już siada powoli eksport. Pół roku i kurs się zwali..
- 4 0
-
2015-01-28 15:25
ma dojśc do 8 zł (1)
- 0 5
-
2015-01-28 16:49
osiemdziesięciu.
- 6 0
-
2015-01-29 05:17
Nie. W peruwiańskich intis
- 3 0
-
2015-01-27 22:55
kup sobie przy okazji drabinę przeciwpożarową
bo spadochron i tak się nie zdąży otworzyć
- 12 3
-
2015-01-27 23:59
Przymorze - Centrum Wszechświata i okolic
- 26 1
-
2015-01-28 00:47
A ja wezne 2 kawalerki po wynajm. (2)
- 10 3
-
2015-01-28 13:24
(1)
a ja je wynajmę, w jednej zrobię burdel a w drugiej przechowalnię ruskich przemytników, a jak się skończą - to słoików z Mazur i Kujaw, ew. studentów chlejących, ćpających i drących ryje 24/7 :) szoł mast goł on!
- 5 5
-
2015-01-28 15:24
jak Gaweł i Paweł
być ciągle zalewanym to bieda będzie u Ciebie
- 4 0
-
2015-01-28 06:03
super
Masakra bedzie z samochodami .
- 8 5
-
2015-01-28 10:14
na turalnie na kredyt we frankach by potem rzadac doplaty do kredytu z kasy podatnika (1)
- 3 3
-
2015-01-28 13:25
"na turalnie." no gratki.
- 5 0
-
2015-01-28 16:24
Dokup jeszcze pięć i otwórz hipermarket całodobowy...
- 6 0
-
2015-01-28 18:51
Durzy kredyt! Haha conajmiej na 100 lat. Leszc
- 0 4
-
2015-01-27 21:02
Nooo (10)
Super.
Minimum 30 pieter...- 88 21
-
2015-01-27 21:15
"Już wkrótce Przymorze doczeka się kolejnych wieżowców" (1)
z pewnoscią całe przymorze zachodzi w głowę dlaczego tyle musieli na nie czekać!
- 33 3
-
2015-01-27 21:53
Dokładnie. I niech w końcu budują tego Big Boya
- 19 2
-
2015-01-27 21:59
do póki na przymorzu była komuna (5)
Nie było korków. W ciągu ostatnich 10 lat zamieszkało w mojej dzielnicy 50 tyś ludzi i przybywa kolejnych. W większości słoje i element. Niedługo szlaki komunikacyjne nie wytrzymają tego
- 22 19
-
2015-01-27 22:08
(1)
Co to jest "tyś."?
- 9 6
-
2015-01-27 22:22
Cytuj dokładnie. Nie ma kropki po tyś w oryginalnej wypowiedzi.
- 8 8
-
2015-01-27 22:28
Zabudowa w rejonie obwodnicy - zleeee bo miasto się rozlewa i przyjezdzaja zza między to centrum robiac korki. Buduje się w miescie - jeszcze gorzej! Zdecydujcie się wreszcie na cos! Mieszkac na Szadolkach to czlowieka od najgorszych zwyzywacie. Teraz wychodzi ze na Przymorzu tez nie wolno bo się mieszkancom przeszkadza swym istnieniem. Ogrodzic murem i postawic tablice z napisem Rezerwat.
- 37 4
-
2015-01-28 00:39
Ciekawe gdzie te 50 tys mieszka. Chyba ze falowiec spuchł. (1)
- 10 2
-
2015-01-28 08:18
On pisał o karaluchach
- 16 0
-
2015-01-27 22:55
na morzu niech sobie wybudują - będą dopływać żaglowcem...
co za kretynizm
- 6 5
-
2015-01-28 10:18
W takich ankietach maja prawo głosowac tylko mieszkańcy!!!
Anie jakas chołota z inych dzielnic!!
- 1 3
-
2015-01-27 21:02
bardzo dobra inwestycja (33)
Lepiej budować w mieście, niż za obwodnicą i połowę życia spędzać na dojazdach
- 303 37
-
2015-01-27 21:09
(3)
Gdyby tylko "ziemia" tania była, a co za tym idzie potem mieszkania w ludzkiej cenie.
Co z tego że wybudują jak większość pusta będzie stała. Tak jest z nowymi osiedlami w Brzeźnie ...- 19 28
-
2015-01-27 21:15
(2)
W ludzkiej cenie budował deweloper na Niepołomnickiej, teraz to ludzie mają problem.
- 35 6
-
2015-01-27 22:10
Gdzie jest ulica "Niepołomnicka"? W Gdańsku nie ma takiej ulicy. Jest Niepołomicka, od Niepołomic i Puszczy Niepołomickiej koło Krakowa.
- 15 6
-
2015-01-28 18:26
Hahahaha
TOM BUD. Pozdrowienia z Łodzi! :D
- 4 0
-
2015-01-27 21:11
(20)
Wole zaoszczędzić 100 000 na mieszkaniu i wydawać rocznie 20 000 na dojazdy.
- 26 39
-
2015-01-27 21:26
Bo burak jesteś, policzyłeś ile wydasz przez 10 lat ? A stracony czas jak wycenisz ? (17)
- 35 13
-
2015-01-27 21:30
(1)
I tak wydasz na dojazdy. Moze odrobine mniej. Takze ten argument jest bez sensu
- 22 7
-
2015-01-27 22:48
ja na dojazdy miesiecznie wydaje tyle, ile kosztuje miesieczny
Dodatkowo mam cale miasto w cenie.
Dojazd do pracy 5 przystankow tramwajem. Wiec jednak nie, nie wydajesz "i tak". To jest zawsze decyzja- 14 3
-
2015-01-27 21:36
nie wiem jak to liczysz (14)
ale mnie dojazdy 2x20 km kosztują jakies 70 litrów paliwa...czyli dziś jest to 300 zł miesiecznie, rocznie 4-5 tyś. Jestem w stanie sobie na to pozwolić. Co do czasu, to przejazd obwodnicą, Spacerową i dojazd do Wrzeszcza zajmuje mi jakies 40-50 minut. Zdecydowanie nie ma dramatu. Za to mieszkam sobie w spokoju, blisko lasu.
- 21 28
-
2015-01-27 21:48
(13)
Widać że jak ktoś słaby z matematyki to i mieszka za obwodnicą.
- 20 10
-
2015-01-27 21:58
a gdzie jest błąd powiedz? (12)
- 4 3
-
2015-01-27 22:19
(11)
A pod lasem masz może szkołę, lekarza, kino, pub, teatr, restaurację i plażę ??? Ile zatem rocznie wydasz na dojazdy ?
- 21 11
-
2015-01-27 22:42
(3)
Idź sobie jutro na plażę.
- 12 8
-
2015-01-27 23:13
a ja mieszkam w centrum gdyni pięknej naszej, ojazdy do pracy do gda kosztrują mnie tyle, co miesięczny na sr*jkaemkę i autobus (1)
a czas dojazdu 2x krótszy bo ok 30 minet zamiast 60. Pracę zaczynam wcześnie i kończę wcześnie, więc korki mnie nie dotyczą., Koszt mieszkania w centrum Gdyni naszej pięknej niższy niż gdziekolwiek w syfiastym Gdańsku a żyje się o niebo lepiej.
- 6 18
-
2015-01-28 06:56
Mrd
W ktorym miejscu ta gdynia jest piekna, na chyloni ?:)
- 18 2
-
2015-02-03 20:41
Pewnie że pójdę...
- 0 0
-
2015-01-28 10:00
a ty frajerze codziennie chodzisz na plaże, do lekarza, do pubu, teatru itp? (5)
widać, że jak rozdawali mózgi to stałeś w zupełnie innej kolejce. Po twojej wypowiedzi widać że jesteś słoikiem ze wsi i punktem honoru jest dla ciebie mieszkać w klitce, ale koniecznie w centrum miasta i mieć rejestracje samochodową zaczynającą się na litery GD. I jak co tydzień jedziesz na prowincje przywieść sobie kartofli i cebuli na cały tydzień to szpanujesz dumnie rejestracją GD
- 2 14
-
2015-01-28 14:37
Cieszę się Twoim szczęściem i gratuluję zakupu apartamentu w Pruszczu
- 7 1
-
2015-01-28 17:59
Sam jesteś frajer i cebulak co właśnie udowodniłeś swoją wypowiedzią (3)
- 3 2
-
2015-01-28 20:28
milcz gnido (2)
Nogi myjesz w kiblu a w wannie trzymasz cebule na cały tydzień
- 2 3
-
2015-01-28 21:46
Zamilcz prostaku, poziom twoich wypowiedzi jest wręcz powalający, daruj sobie kolejne komentarze bo i tak nic mądrego nie wymyślisz...
- 2 0
-
2015-01-28 22:04
hehehe
dobre, aleś mnie ubawił
- 3 0
-
2015-01-28 23:16
Szkoła podstawowa- 2km, przychodnia żłobek przedszkole-700 metrów, druga w trakcie budowy - 1,5 km, z pubów i dyskotek wyroslem-wole z sąsiadem piwko w hali garażowej zrobic. W pobliżu wszelkie sklepy, kwiaciarnie, piekarnie, pizzerie, siłownię. Do teatru nie chadzam , kino w weekend. Wiec gdzie ja wydaje na dojazdy? W "centrum" jestem codziennie z racji pracy wiec można zakupy spać żeby nie jeździc później po byle pitolke.
- 0 3
-
2015-01-28 19:00
dojazdy dokąd??
do świata to trzeba najpierw wydostać się z Przymorza. A to z pół godziny. A potem świat się otwiera, dopiero za obwodnicą. Nie mam pojęcia, co ludzi skłania do ieszkania w takich blokowiskach daleko od wszystkiego
- 0 6
-
2015-01-28 21:53
to czym ty jeździsz?
ciągnikiem siodłowym z przeładowaną naczepą? i pewnie jeszcze dookoła regionu
- 3 0
-
2015-01-27 21:21
Nic nie zmieni faktu, że Przymorze i Zaspa to wylęgarnia karaluchów (1)
- 20 42
-
2015-01-27 21:52
i rysiów
Ja znam trzech, tzn. trzy...
- 14 0
-
2015-01-27 21:40
(1)
Na dojazdach dokąd? Być może teraz pracujesz w centrum, ale nie wiesz czy za kilka lat nie dostaniesz dobrej pracy koło domu na Karczemkach lub okolicach.
- 13 10
-
2015-01-27 21:52
to i tak będzie jeździć bez korków, bo gdy wszyscy będą stać na zjeździe rano, to on będzie sobie sunął pod górę. I wieczorem ta sama sytuacja w drugą stronę.
- 17 1
-
2015-01-28 11:05
Z Przymorz do centrum jedzie sie 30 minut (1)
Podjedziesz kawalek i swiatla.. a jak nie swiatła to korek.
Nawet o 2:00 w nocy palą się światła drogowe mimo że wiatr hula po ulicach- 8 4
-
2015-01-28 21:42
W 30 minut to ja jadę z Żabianki do Straszyna, rano w godzinach szczytu, przez Przymorze i centrum, codziennie
- 5 1
-
2015-01-28 13:32
(1)
Jeśli dojeżdżasz tylko do swojego korpo, galerii i klubomordowni w piątunio to tak. Pewnie będzie dla ciebie lepiej :) Wyobraź sobie jednak, że niektórzy jeżdżą w miejsca do których lepiej udawać się obwodnicą czy autostradą....
- 0 5
-
2015-01-28 14:36
Chyba 7ką do Olsztyna/Elbląga ;)
- 7 2
-
2015-01-27 21:02
(1)
przecież już dawno teren ogrodzony z reklama budynków, wiec o co come on? prywatny akademik.
- 35 15
-
2015-01-28 10:26
Widać nie wiesz o czym piszesz - jaki ogrodzony teren?
Ten teren NIE JEST ogrodzony. Ogrodzony jest teren Czterech Oceanów(budowa).
Stań sobie przy Decathlonie, popatrz w stronę plaży i wyobraź sobie dwa wieżowce w głębi, między szkołą(którą zobaczysz kawałek dalej), a miejscem w którym jesteś. I po bokach Cztery Oceany po prawej i po lewej stronie mały, 4-piętrowy blok...- 7 0
-
2015-01-27 21:04
To świetne miejsce na wieżowce takie jak Big Boy (11)
55 metrowy klocek to nie wieżowiec. Wieżowiec to budynek min 70 metrowy chociaż uważam, że w dzisiejszych czasach nie powinno się określać tym mianem niczego niższego niż 100 metrów
- 95 29
-
2015-01-27 21:19
17 pięter to nie wieżowiec ??? Gdyby miał długość falowca to miałbyś rację (9)
Ale skoro jest to smukły budynek jedno lub dwuklatkowy to z pewnością można go nazwać wieżowcem ( nie mylić z planowanymi w Brzeźnie 30 metrowymi "wieżowcami" lub "Wieżą Leszka Białego" z Żabianki, którym do wieżowców raczej daleko )...
- 28 4
-
2015-01-27 21:36
To taki trochę wyższy blok (2)
- 16 5
-
2015-01-27 22:15
Ale jednak wieżowiec (1)
- 5 1
-
2015-01-27 22:46
Tak samo jak 45m2 mieszkania w nowych blokach bez basenu, sauny czy nawet małej siłowni to apartameny :)
- 14 6
-
2015-01-27 22:18
(3)
Na chłopskiej sa 60m z czasu PRL
- 11 0
-
2015-01-27 22:21
(1)
Wtedy strażacy mieli dłuższe drabiny
- 10 1
-
2015-01-28 21:39
może jeszcze większe sikawki?
- 2 0
-
2015-01-28 06:29
Jeden jest na Chłopskiej, drugi na Lęborskiej, mają po 18 pięter, Karawela przy Dąbrowszczaków też ma 60 metrów wysokości
urbanity.pl
- 10 1
-
2015-01-27 22:49
(1)
Blok to budynek wieloklatkowy, dłuższy niż wyżsxy, najczęściej 4 piętrowy, No wiecie, takie jakie stały w dawnych pegieerach. Wieżowiec to budynek jednoklatkowy, wysoki ponad 10 pięter. Pozostałe budynki to szczególne - falowce, szafy (Subisława),
- 7 6
-
2015-01-28 21:36
Są też wieżowce dwuklatkowe, np. Trzy Żagle, budynki b i c.
- 1 0
-
2015-01-27 21:27
Ale psikusa zrobią tym Bigboyem ;)
wydałes kupe kasy zeby kupić apartament na najwyższych pietrach, masz widok na całą zatoke, a tu rąb i możesz spoglądać w okno sąsiada z wielkieigo szklanego penisa ;)
- 33 4
-
2015-01-27 21:04
Budować !!! Big Boya w pierwszej kolejności !!! (10)
- 95 32
-
2015-01-27 21:11
(1)
ale po co?
żeby pusty stał?- 9 18
-
2015-01-28 09:01
niech stoi pusty ale JEST
więcej więcej, wyżej....a na Big Boy niech stanie Little Boy....i zasmażka.....
- 9 3
-
2015-01-27 21:28
Ja bym całą linie brzegową zastawił takimi tworami. (3)
- 10 2
-
2015-01-27 22:52
(2)
Wzdłuż linii brzegowej powinno zbudować się falowiec, najdłuższy na świecie, jakieś 6 km, tak od Brzeźna do Jelitkowa. Słoiki, słoiki już czekają.
- 18 4
-
2015-01-28 13:47
Słoiki, słoiki... (1)
... wszędzie słoiki widzicie. Jakieś kompleksy w tym 3Miesce macie czy co? Ścigacie się z Warszawa w zawodach na ilość udokumentowanych słoików? Jak zatem nazywacie rodowitych Gdańszczan, którzy budują swoje wille na 400m działkach w wioskach pod Kolbudami lub w Borkowie? "Nowowsiuny"?
- 7 3
-
2015-01-28 13:56
starowsiuny, bo w tych Pępowach to oni od może połowy pokolenia nie mieszkają ;) co nie zmienia faktu, że choć chwilę w mieście zabawili, w przeciwieństwie do farmerów spod Bydgoszczy.
- 6 2
-
2015-01-27 23:30
Co żeś przypomniał... (1)
Haha człowieku szacunek za pamięć
- 7 0
-
2015-01-28 05:48
Hossa musi przeczekać bessę, wtedy zbudują
- 8 0
-
2015-01-28 14:44
(1)
Słoiki, proszę odmaszerować do swoich kurnych chat i nie wciskać swojej wizji NY z przeceny Gdańskowi. NY nie jest ani pięknym, ani wygodnym miejscem do mieszkania. Wszechobecna tandeta i przeciągi jak na Przymorzu. Byłam tam, to wiem co mówię
- 1 7
-
2015-01-28 21:44
Na poczatek wyzwij od sloikow swoich starych albo dziadkow bo na 90% to tez sloiki , a pozniej bierz sie za reszte mieszkancow.
- 4 0
-
2015-01-27 21:04
Drapacz chmur na al. Zwycięstwa za sowieckim czołgiem (12)
Komunikacja jest, przejście podziemne dla tłumów jest, park miejski z ławeczkami i toaletą miejską jest..... lokalizacja idealna.
- 69 17
-
2015-01-27 22:31
Na miejscach po cmentarzach nie można budować!!! (11)
- 7 4
-
2015-01-27 22:40
Dlaczego ?
- 5 0
-
2015-01-27 22:46
Naprawdę? A Brzeźno?!
- 8 2
-
2015-01-27 22:57
tam był obóz.... (4)
współczuje przyszłym mieszkańcom.
- 5 4
-
2015-01-28 08:21
Czego im współczujesz? (3)
Będą ich duchy nawiedzać?
- 6 1
-
2015-01-28 08:27
Świadomości.... (2)
nie wiem czy zrozumiesz.....
- 6 3
-
2015-01-28 08:38
Większość z nich i tak pewnie nie będzie z tego zdawać sobie sprawy. (1)
Na całym świecie powstają osiedla w dawnych miejscach tragedii, pamięci czy kultu. Na dłuższą metę to nieuniknione.
- 10 1
-
2015-01-28 09:09
No niestety....tak myślałem, że nie zrozumiesz....
na całym świecie piszesz......w miejscach tragedii i pamięci?
Nooo....to żeś obieżyświat....to żeś przekonał.....- 7 1
-
2015-01-28 08:58
Idealne miejsce na cmentarz?
A cmentarz można budować na miejscach po cmentarzach? To może zasada - tam, gdzie były kiedyś cmentarze, budujmy cmentarze, np Brzeźno.
- 7 0
-
2015-01-28 10:27
Zaraz kończy się okres ochronny. (2)
Nie mozna budowac chyba 50-60 lat. Cmentarz zamknięto chyba w 56 roku... Potem to oni się o ten park pozabijają!
- 6 0
-
2015-01-28 12:47
Spektakl: "Jezus Chrystus Zbawiciel" (1)
'Kinski pracował nad trwającym ponad 80 minut spektaklem 10 lat. Studiując biblijne i historyczne przekazy przygotował 30 stron maszynopisu.
Na pustej scenie Kinski wcielił się w rolę oskarżyciela Jezusa Chrystusa. Oskarża go o spiskowanie przeciwko władzy, anarchizm, patronowanie terrorystom, rewolucjonistom, hipisom. Monolog zaczyna się słowami: "Poszukiwany: Jezus Chrystus, oskarżony: o mącenie ludziom w głowach, skłonności anarchistyczne, spisek przeciw władzom państwowym.". W dalszej części aktor mówi o księżach, piętnuje polityków, często odwołuje się do wojny w Wietnamie. Gdy wspomina o pogardzie dla pieniędzy, widzowie zaczęli głośno zwracać uwagę, że artysta sam jest milionerem, a bilet wstępu kosztował 10 marek.'- 7 0
-
2015-01-30 09:46
Co ma piernik do wiatraka?
- 3 0
-
2015-01-27 21:04
dobra wiadomosc (2)
tu sie powinno budowac a nie na poludniu. skoro mieszkania sie sprzedaja nie jest to tylko moje zdanie.
- 96 17
-
2015-01-27 21:10
(1)
Przede wszystkim budować powinno się w jednym miejscu. Idealne do tego są tereny Przymorza, Zaspy i postoczniowe. Nie pas nadmorski, Brzeźno, Wrzeszcz.
- 19 15
-
2015-01-28 09:32
pas nadmorski
chyba nie wiesz gdzie jest Przymorze, Zaspa...
- 8 1
-
2015-01-27 21:07
55m (4)
ach te wieżowce...
- 43 11
-
2015-01-27 22:07
bardzo dobrze, niech budują (2)
miasto właśnie po to jest.
- 8 3
-
2015-01-27 22:23
widać, że przyjezdny burak ze wsi jesteś. (1)
jak już muszą wysoko to lepiej na Przymorzu i Zaspie niż rujnować starą Oliwę, Wrzeszcz, albo o zgrozo, Stare i Główne Miasto.
- 8 9
-
2015-01-28 16:25
a ty jesteś potomkiem tych 5% co tu przed czterdziestym piątym stanowili Polacy? czy raczej dziadusia z Krużewników kacap dostarczył koleją?
- 0 0
-
2015-01-28 15:55
wjednym tylko falowcu więcej ludzi mieszka naiż w Twojej miejscowości.
- 3 0
-
2015-01-27 21:07
dobra wiadomość (5)
Od dawna wiadomo, że powstaną tam wieżowce.
Żałosna banda PIS-okrzykaczy, która sugeruje, że ich "mrówkowce" stoją tam od zawsze.- 70 75
-
2015-01-27 22:07
Faszysta z SLD "zatroskany"
nie lubi "bandytów"... jak za dawnych, sowieckich lat
- 9 14
-
2015-01-28 00:23
Beznadziejna wiadomosc. (2)
Krotkowzrocznosc i tyle. Przez takie potworki miasto wyglada oblesnie. Zero zamyslu archiektonicznego. Totalny smietnik. Falowce też sa fajne?
- 13 13
-
2015-01-28 11:34
w takim razie (1)
co proponujesz, panie architekcie?
- 4 0
-
2015-01-28 15:27
wyszukac architeków , kórzy mają lepsze wizje i pomysły
teraz każdy deweloper buduje identycznie
- 2 3
-
2015-01-28 06:11
tam to raczej
Resortowi dostawali mieszkania wiec 40 letni emeryci to byli w PZPR
- 4 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.