• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa biurowca przy Hali Olivia

Krzysztof Koprowski
14 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Prace na budowie biurowca Olivia Gate postępują szybko. Pierwsze fundamenty będą wylewane w drugiej połowie sierpnia. Prace na budowie biurowca Olivia Gate postępują szybko. Pierwsze fundamenty będą wylewane w drugiej połowie sierpnia.

Ruszyła budowa kompleksu biurowego przy Hali Olivia w Gdańsku. Inwestycja spółki trójmiejskiego biznesmena, Macieja Grabskiego zaczęła się od budowy biurowca o powierzchni ok. 18 tys. m kw.



Pierwszy budynek - Olivia Gate - gotowy będzie już we wrześniu przyszłego roku. Pierwszy budynek - Olivia Gate - gotowy będzie już we wrześniu przyszłego roku.
Olivia Gate to pierwszy budynek z kompleksu Olivia Business Centre. Będzie liczył 16 tys. m kw. powierzchni biurowej i 2 tys. m kw. powierzchni usługowej. Powstanie w narożnej części działki, którą spółka związana z Maciejem Grabskim uzyskała w ramach programu mieszkania za grunt.

- Na razie mamy podpisanych kilka listów intencyjnych z najemcami. Nie ma jeszcze ustalonej kolejności realizacji następnych budynków. Wszystko będzie zależeć od najemców - informuje Maciej Kotarski z firmy TPS, będącej deweloperem inwestycji.

Kompleks liczył będzie siedem budynków, w których oprócz biur, powstaną też sklepy, kawiarnie i restauracje. Przestrzeń pomiędzy poszczególnymi obiektami będzie wolna od ruchu samochodowego. Pojawi się za to mała architektura oraz fontanny. Parkingi zaplanowano pod ziemią - w przypadku Olivia Gate będzie to 420 miejsc.

Choć budowa ruszyła z niewielkim, kilkutygodniowym opóźnieniem (pod koniec marca zapowiadano start budowy w ciągu dwóch miesięcy), to nadal aktualny jest termin jej zakończenia - wrzesień 2011 roku.

Miejsca

Opinie (142)

  • Pięknie popłynie

    No tak doświadczenie w budowach tego typu żadne. Wszyscy więksi od niego się powstrzymują od inwestycji. Popłynie pięknie.

    • 3 6

  • a co z ruchem??? (7)

    czy ktoś już pomyślał o przebudowie ulic aby nagle nie zrobił się jeden gigantyczny korek - niedaleko też biurowce Arkońska czyli w jednym miejscu mnóstwo aut... oj będzie trudno

    • 9 2

    • "czy ktoś już pomyślał o przebudowie ulic aby nagle nie zrobił się jeden gigantyczny korek "

      słuszna uwaga i nie sądzę by ktoś o tym myślał, jak zwykle wszystko na żywioł

      • 3 1

    • (5)

      Do roboty jedzie się tramwajem, autobusem i SKM. Kiedy Polacy wreszcie to pojmą? Czasy motoryzacyjnego dyktatu przy planowaniu m iasta minęły!

      • 5 7

      • Bzdura - Jedzie się tym czym się chce. A miasto żyjące z naszych podatków ma nam zapewnić wybór. (4)

        I tyle. Dotarło ???

        • 7 5

        • (3)

          To jedź autem i stój w korku. Ile kasy jeszcze ma być marnowane na kolejne udogodnienia dla aut, kosztem życia mieszkańców. Tunele ze schodami i smrodem moczu, obrzydliwe estakady, ulice niczym rzeki. Komu to ma służyć? Na zachodzie już dzisiaj się zwęża ulice i buduje tramwaj + drogę rowerową np w Paryżu.

          • 4 8

          • (2)

            Użytkownicy aut to także mieszkańcy! Jeżdżą oni autami właśnie dlatego, żeby nie stykać się z takimi miejscami jak tunele i śmierdząca komunikacja publiczna. Nie każdy ma tyle czasu, który może marnować na podróże komunikacją miejską. Mnie droga do pracy samochodem zajmuje ok. 15-20 minut, a komunikacją minimum godzinę. Nie stać mnie na takie marnowanie czasu, który mogę poświęcić na znacznie ważniejsze rzeczy.
            Co do estakad, masz rację. Jest to makabryczne niszczenie krajobrazu miejskiego. Przykładem jest nowa Słowackiego, poprowadzona estakadą zamiast tunelem. Na całym świecie ruch samochodowy wprowadza się pod ziemię. Tylko w Polsce zmusza się pieszych do poruszania się tunelami. Taki błąd popełniono przy przebudowie węzła "Wzgórze" w Gdyni. Pozytywnym przykładem jest Sopot i tunel dla samochodów przy molo.

            • 8 2

            • (1)

              Ja jestem mieszkańcem i nie korzystam z samochodu, choć mnie na niego stać. Zresztą kogo dziś nie stać na samochód? Po prostu uważam, że korzystanie z komunikacji publicznej i roweru jest wynikiem wyższego stopnia rozowju mentalnego. Na razie ludzie są na prymitywnym poziomie rozwoju uważając, że samochód to szczyt rozwoju. I dlatego stoją w korku i psioczą, że dróg się nie buduje. Jeszcze parę powodzi, kryzysów gospodarczych i może ten kretyński technokratyczny motłoch zrozumie, że im więcej to nie znaczy lepiej.

              • 7 3

              • ehe.. poczekamy jak skończysz szkołę, i będziesz musiał odwieść w drodze do pracy dwójkę dzieci do przedszkola, zrobić zakupy, a także załatwić coś w urzędzie. Potem po drodze z pracy zdążyć jeszcze odebrać dzieci, oddać garnitur do pralni, i to wszystko w ciągu 24 godzin. Rowerem?

                • 3 1

  • Czas na likwidację komisu obok hali

    i zagospodarowanie terenu jak przystało na półmilionowe miasto. W centrum nie powinno być miejsca dla cwaniaczków od kręcenia liczników.

    • 24 0

  • mało parkingów ...

    Tylko 420 miejsc parkingowych ?

    • 2 2

  • oby miejsc parkingowych naziemnych było tyle ile na wizualizacji, inaczej będzie kiepsko...
    przy wydawaniu pozwoleń na budowe, powinno sie zobowiązywać do zapewnienia odpowiedniej ilości miejsc parkingowych w zależności od tego ile będzie m2 powierzchni biurowych ... proste

    ale ogóln ie fajnie to wygląda i jak znajdą się tam restauracje, może jakies puby to może ożywić okolice

    • 2 1

  • przypomnijmy ze dostał grunty za póldarmo a miasto wytoczyło mu sprawe w sadzie która przegrało!

    Wiec dostał za połowe ceny najbardziej atrakcyjne grunty tak własnie jest zawsze miasto kieruje sprawe do sadu i okazuje sie ze pkazda rozprawe przegrywa!!Spraw w sadzie juz było wiele ale zadnej iasto nie wygrało tak oddali brował za grosze tak oddali chale brzegową w brzeznie tak oddali tereny przy hali oliwia tam przynajmniej zato dostali kilka bloków.

    • 7 5

  • (1)

    czyli mamy potencjalnego sponsora Stoczniowca Gdańsk :) :) :)

    • 4 2

    • a właściwie będziemy mieli

      • 1 1

  • ciągle to samo (1)

    kurde , już widzę te korki

    • 4 2

    • Straaaaszne! A jak powstanie poza miastem to nie będzie korków? Będą jeszcze większe, bo tutaj jest alternatywa w postaci autobusów, skm i tramwaju. Za miastem jest auto i co najwyżej rower. Gdzie lepiej budować? Sam sobie odpowiedz!

      • 3 1

  • (4)

    Olivia Gate-ja pier*** co za durna nazwa

    • 20 4

    • Cóż, taka nazwa sporo mówi o inwestorze....

      90% garażowo - podwórkowych warsztatów ma w nazwie słowo "car", choć większość właścicieli ledwo radzi sobie z polszczyzną.

      • 7 0

    • (1)

      Nazwa sugeruje, że to w założeniu musi być przekręt. Watergate, Irangate itp. Zastanówcie się poważnie nad zmianą nazwy, bo ta źle się kojarzy.

      • 9 2

      • Może "Oliwskie biura"

        • 4 0

    • i tak w kazdym sklepie beda "sale" wiec juz chyba lepiej zostac przy jednym jezyku niz przy kilku... przerzucmy sie na arabski: النفط التجارية oraz خصم.

      • 0 0

  • olivia gate buahahhahaha;hkjsadkjhasha

    • 11 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane