• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szansa na nowe budynki w centrum Gdyni

Michał Stąporek
17 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Czy zaniedbany skwer w centrum Gdyni wreszcie zyska śródmiejską zabudowę? Deweloper właśnie dostał pozwolenie na budowę, ale nie wiadomo, kiedy rozpocznie prace. Czy zaniedbany skwer w centrum Gdyni wreszcie zyska śródmiejską zabudowę? Deweloper właśnie dostał pozwolenie na budowę, ale nie wiadomo, kiedy rozpocznie prace.

Dwa budynki mieszkalne i jeden biurowy mogą powstać na zaniedbanym skwerze między ulicami Władysława IV, Obrońców Wybrzeża i Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni w centrum Gdyni.



Czy kwartał przy Władysława IV powinien zostać zabudowany?

Ten fragment śródmieścia Gdyni wygląda wyjątkowo mało... śródmiejsko. Spośród czterech działek znajdujących się przy dużym skrzyżowaniu ul. Władysława IV i Armii Krajowej, tylko jedna jest zabudowana. Pozostałe ćwiartki absolutnie nie wykorzystują swoich możliwości: na dwóch z nich znajdują się prowizoryczne parkingi naziemne, na trzeciej nieliczne samochody stoją pomiędzy chaszczami, które porastają ten nieuporządkowany teren.

Dodatkowym problemem przez lata było to, że zaniedbana okolica zapewniała dyskrecję amatorom niedrogich alkoholi wypijanych pod gołym niebem. Kolejne interwencje Straży Miejskiej na niewiele się zdawały. Pozbyto się co prawda parkujących tu na dziko aut, ale bezdomni wciąż tu przesiadywali (pisaliśmy o tym zarówno w 2013 jak i w 2015 r.)

  • Skwer w centrum Gdyni od lat jest zarośnięty i zaniedbany. Właściciel terenu - firma Hossa - dostała właśnie pozwolenie na budowę tu trzech budynków: biurowca i dwóch mieszkalnych.
  • Skwer w centrum Gdyni od lat jest zarośnięty i zaniedbany. Właściciel terenu - firma Hossa - dostała właśnie pozwolenie na budowę tu trzech budynków: biurowca i dwóch mieszkalnych.
  • Skwer w centrum Gdyni od lat jest zarośnięty i zaniedbany. Właściciel terenu - firma Hossa - dostała właśnie pozwolenie na budowę tu trzech budynków: biurowca i dwóch mieszkalnych.
  • Skwer w centrum Gdyni od lat jest zarośnięty i zaniedbany. Właściciel terenu - firma Hossa - dostała właśnie pozwolenie na budowę tu trzech budynków: biurowca i dwóch mieszkalnych.
  • Skwer w centrum Gdyni od lat jest zarośnięty i zaniedbany. Właściciel terenu - firma Hossa - dostała właśnie pozwolenie na budowę tu trzech budynków: biurowca i dwóch mieszkalnych.
  • Skwer w centrum Gdyni od lat jest zarośnięty i zaniedbany. Właściciel terenu - firma Hossa - dostała właśnie pozwolenie na budowę tu trzech budynków: biurowca i dwóch mieszkalnych.
  • Skwer w centrum Gdyni od lat jest zarośnięty i zaniedbany. Właściciel terenu - firma Hossa - dostała właśnie pozwolenie na budowę tu trzech budynków: biurowca i dwóch mieszkalnych.
  • Skwer w centrum Gdyni od lat jest zarośnięty i zaniedbany. Właściciel terenu - firma Hossa - dostała właśnie pozwolenie na budowę tu trzech budynków: biurowca i dwóch mieszkalnych.
  • Skwer w centrum Gdyni od lat jest zarośnięty i zaniedbany. Właściciel terenu - firma Hossa - dostała właśnie pozwolenie na budowę tu trzech budynków: biurowca i dwóch mieszkalnych.
To jednak może się zmienić. Właściciel tego kwartału, firma deweloperska Hossa, która od lat planuje jego zabudowę otrzymała w połowie czerwca - czyli prawie rok po złożeniu wniosku w tej sprawie - pozwolenie na budowę.

Zgodnie z nim mogą tu powstać trzy budynki: dwa mieszkalne oraz jeden biurowy. W każdym z nich na parterze znajdą się lokale usługowe. Obiekt od strony ul. 3 Maja może mieć 18 metrów wysokości, zaś od strony Władysława IV - 14 m.

Pod całością kompleksu znajdzie się dwupoziomowy parking. Plan zagospodarowania tego terenu wymaga, by powstało tu co najmniej 450 miejsc postojowych, z czego co najmniej 100 musi być ogólnodostępnych przez całą dobę.

Plan wymaga także, by u zbiegu ul. Armii Krajowej i Władysława IV powstał plac miejski o powierzchni co najmniej 750 m kw. Tuż przy nim prawdopodobnie stanie biurowiec. Dwa pozostałe budynki mieszkalne staną w południowej części działki.

Kolejnym wymogiem planu było, by rozpoczęcie inwestycji poprzedził konkurs urbanistyczno-architektoniczny na zagospodarowanie tego terenu. Konkurs się odbył, ale deweloper nie chce zaprezentować jego wyników. Powód: jak usłyszeliśmy w Hossie, konkursowe projekty były przyczynkiem do powstania ostatecznego projektu, ale nie zostaną odwzorowane w 100 proc.

Nic nie wskazuje też na to, by deweloper szybko przystąpił do zabudowy swojej działki.

- Czekamy na dobry moment, kredy będzie to uzasadnione rynkowo - informuje Justyna Glazar, Kierownik Centrum Promocji w Zespole Marketingu Nieruchomości Grupy Hossa.

Miejsca

  • Hossa Gdańsk, Norwida Cypriana Kamila 1

Opinie (210) 8 zablokowanych

  • Czy to prawda, że cała dzaiałka z blokami które tam stoją został sprzedany HOSSIE? (3)

    • 11 5

    • Nie, to pomówienie

      • 4 5

    • Tak:)!

      • 5 5

    • Haha, tak, działka została sprzedana razem z twoim mózgiem.

      • 3 1

  • (1)

    A co z miejscami parkingowymi? Teraz bedzie juz tylko masakra

    • 17 9

    • Czytać umiesz?

      min 450 miejsc z czego min 100 ogólnodostępnych??

      • 2 0

  • (10)

    Zadbali by o skwer zamiast kolejny skrawek zieleni - jeden z ostatnich w centrum - zabudowywać!!!! Dość już z biurowcami i kolejnymi blokami!!!!

    • 46 13

    • Ty chyba miasta na oczy nie widziałeś... (3)

      • 11 8

      • (1)

        pojedź sobie do Melbourne w Australii, metropolitalne miasto dużo budynków i dużo zielonych parków w centrum miasta!!!! a nie sam beton!!!

        • 4 4

        • to odkup od prywatnego właściciela działkę

          i zrób. Broni Ci ktoś?

          • 0 5

      • BETONIE...

        ... ty Słoiku nie wypowiadaj się lepiej.

        Nie obrażając nikogo z Gdańska.

        • 2 0

    • (1)

      kolejny debil co chce łąki i chaszcze w centrum miasta.

      • 8 13

      • nie chaszcze a uporządkowane tereny zielone!!! a jak już chcesz obrażać to ja też mogę powiedzieć że kolejny debil chce tylko betonu w mieście!

        • 5 1

    • (3)

      Mozesz odkupic dzialke i zrobic na niej ogolnodostepny park :)

      • 4 2

      • Przy ulicy Władysława IV chcesz park robić? Przecież tam dziesiątki tysięcy aut obok jeździ. (2)

        • 4 3

        • właśnie dlatego tam ma być zieleń

          właśnie dlatego

          • 6 2

        • Obwodnica tez - czy moge wyciac TPK?

          • 2 0

  • kolejny przekręt gdyńskiej sitwy! (4)

    • 31 9

    • skomentowane przez gdańskiego trollcia (1)

      • 2 3

      • a po co ktos z gdanska mialby komentowac?

        • 2 1

    • śmierdzi PISsem (1)

      Horała na Madagaskar

      • 4 4

      • Król Julian do końca kadencji ma jeszcze ...

        • 2 1

  • To jest chore... (3)

    Żeby wymagać tylu miejsc parkinowych centrum miasta od inwestora. Miasta giną przez to, a działki stoją puste. Na całym świecie, łącznie z Warszawą, plany zagospodarowania od dawna ograniczają maksymalną dopuszczalną liczbę miejsc postojowych, które można wybudować przy okazji nowej inwestycji. Kiedy na naszej prowincji władze to zrozumieją?! Tak to jest, jak miasta planują ludzie o poglądach urbanistycznych z epoki Le Corbusiera...

    • 18 16

    • Co ty bredzisz ! (2)

      To twoim zdaniem należy budować domy bez możliwości parkowania dla ich mieszkańców?
      Twoje myślenie pokrywa się z chorym pomysłem " 3-ch tenorów" tj.prezydentów Gdańska ,Gdyni i Sopotu ,że sposobem na wyprowadzenie aut z centrum miast jest drastyczne ograniczenie miejsc parkingowych!Doszło do takiego absurdu, że mieszkańcy centrum nie mają gdzie parkować!Najnowsza realizacja na ul.Mściwoja w Gdyni jest tego dowodem, bo zlikwidowano parkowanie pod kątem na rzecz równoległego co ograniczyło ilość miejsc parkingowych na tej ulicy do 1/4.Brawo panowie prezydenci byle tak dalej a mieszkańcy będą odpowiednio wynagradzać przy wyborach!!!!

      • 15 6

      • Tak, jest dokładnie tak jak mówisz i tak powinno być (1)

        Każdy na etapie kupna mieszkania powinien zapoznać się z ofertą. Jak zależy jemu na 10 miejscach parkingowych i wielkim tarasie, to centrum raczej nie jest dla niego miejscem, tylko Chwarzno. Natomiast obecnie jest tak, że jak ktoś nie ma auta i go nie chce mieć, i chce zamieszkać blisko dworca Gdynia Główna, to nie może, bo miasto KAŻE jemu dostarczyć daną liczbę miejsc parkingowych do jego mieszkania. To absurd. W drugą stronę działałoby to tak, że każdy kupujący mieszkanie miałby się zobowiązać do zakupu biletów miesięcznych na komunikację miejską przez cały okres zamieszkiwania w Gdyni? To, jak ktoś dojeżdża, dokąd i gdzie stawia swoje prywatne rzeczy (również auto) to jego PRYWATNA sprawa i decyzja.

        • 7 1

        • Naprawde jestes taki glupi, czy tylko udajesz?

          • 2 6

  • Szczur odchodzi to sprzedaje co się da (3)

    Dogaduje się w pośpiechu z deweloperami itd
    Szczur co z działkami przy zwycięstwa???

    • 30 9

    • Hahaha.... dogaduje się w pośpiechu? Hahahah, dlatego rok czekał z wydaniem decyzji o pozowoleniu budowy?

      Coś ci się chyba logika w twoich teoriach nie zgadza. Musisz się bardziej postarać i coś bardziej konstruktywnego wymyśleć.

      • 3 3

    • niby PISs a zalatuje g... (1)

      • 0 2

      • znawca zapachów

        • 2 0

  • Bardzo dobrze !

    oby zaczęli budowę jak najszybciej, bo na te chaszcze i dziura w zabudowie b. słabo wygląda.

    • 10 25

  • 14 metrów

    Gdyńskie drapacze chmur

    • 13 5

  • Łapy precz od skwerów i parków w Gdyni

    • 45 5

  • Kolejna likwidacja zieleni w śródmieściu

    • 40 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi

Targi mieszkań i domów

wykład, targi, konsultacje
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
24250 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
23650 zł/m2
Gdynia Orłowo
23050 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21700 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
29800 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
22500 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16200 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15600 zł/m2
Gdańsk Matemblewo
15100 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane