• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie dyskusja o planie zagospodarowania przestrzennego dla terenu węzła drogowego Chwarzno-Wiczlino

EBu
10 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: rozbudowa węzła Chwarzno budzi emocje
Granice obszaru objętego projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chwarzno-Wiczlino w Gdyni. Granice obszaru objętego projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chwarzno-Wiczlino w Gdyni.

Do 24 października w gdyńskim Infoboxie wyłożony jest do publicznego wglądu projekt planu miejscowego dla okolic węzła drogowego Chwarzno. Plan przewiduje zmianę typu węzła drogowego, dzięki czemu będzie można poświęcić na niego mniej miejsca.



Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chwarzno-Wiczlino w Gdyni, rejon węzła drogowego Chwarzno obejmuje obszar o powierzchni 73,24 ha, którego granice obejmują rejon węzła zespolonego Trasa Kwiatkowskiego - Obwodowa Trójmiasta - Chwarzno wraz z odcinkiem ul. Chwarznieńskiej, z terenami bezpośrednio przylegającymi do węzła Chwarzno, oraz terenami położonymi pomiędzy Obwodnicą Trójmiasta i ul. Chwarznieńską a ulicą Apollina zobacz na mapie Gdyni. Do prac nad tym planem przystąpiono na podstawie uchwały z maja 2015 r.

Na części obszaru objętego sporządzanym planem obowiązują ustalenia planu dla części dzielnicy Chwarzno-Wiczlino w Gdyni, rejon węzła Chwarzno. Obowiązujący plan zakłada rozbudowę węzła drogowego Chwarzno z wykorzystaniem pod tą inwestycję rozległych terenów prywatnych oraz leśnych. Wynikało to z wymogów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która na etapie uzgadniania planu obowiązującego zaleciła realizację węzła drogowego typu "koniczyna".

Zmiana klasy technicznej nowego przebiegu ul. Chwarznieńskiej, z głównej na zbiorczą, uzasadnia zastosowanie węzła typu "harfa", co pozwala na znaczne ograniczenie powierzchni terenu rezerwowanego dotąd pod komunikację.

Wykładany do wglądu projekt planu przewiduje weryfikację obowiązującego planu, w szczególności w zakresie rozwiązań dotyczących węzła drogowego i jego bezpośredniego sąsiedztwie oraz ustala zasady zabudowy i zagospodarowania na terenach dotąd nieobjętych planem - na terenach zabudowy mieszkaniowej, głównie jednorodzinnej, położonej pomiędzy Obwodnicą Trójmiasta a ul. Apollina. zobacz na mapie Gdyni

Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w tym projekcie odbędzie się w stołówce Szkoły Podstawowej nr 48 przy ul. Jowisza 60 zobacz na mapie Gdyni 11 października o godz. 17.

***

Z projektem planów można zapoznać się w gdyńskim Infoboxie jak również w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni, ul. Tadeusza Wendy 7/9, od poniedziałku do piątku w godz. 8 - 16 Jest on dostępny także na stronie internetowej Miasta Gdyni.

Jednocześnie na podstawie art. 43 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz.U. z 2016 r., poz. 353 z późn. zm.) Prezydent Miasta Gdyni zawiadamia o przyjęciu Prognozy oddziaływania na środowisko projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chwarzno-Wiczlino w Gdyni, rejon węzła drogowego Chwarzno i o możliwości zapoznania się (w miejscu i czasie wyłożenia projektu w/w planu miejscowego do publicznego wglądu) z treścią prognozy oraz uzasadnieniem zawierającym informacje o udziale społeczeństwa w postępowaniu oraz o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione uwagi i wnioski zgłoszone w związku z udziałem społeczeństwa.

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu miejscowego, może wnieść uwagi. Należy kierować je do Prezydenta Miasta Gdyni w formie pisemnej, na adres Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni ul. Tadeusza Wendy 7/9, 81-341 Gdynia, wraz z podaniem imienia i nazwiska (lub nazwy jednostki organizacyjnej), adresu składającego uwagę i oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy - w nieprzekraczalnym terminie do 7 listopada 2017 r.

Uwagi do projektu planu są rozpatrywane przez Prezydenta Miasta Gdyni w terminie 21 dni od dnia upływu terminu ich składania. Rozpatrzenie uwag zostanie opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Gdyni na stronie internetowej pod adresem www.gdynia.pl/plany w zakładce Wyłożone do wglądu projekty planów miejscowych.
EBu

Miejsca

Opinie (69) 1 zablokowana

  • Co za paranoja???

    To paranoja!!! KOLEJNA
    zamiast rozładowac ruch tam gdzie najbardziej sie kumuluje to UM uprawia radosną twórczość!
    Tu nie bydło bez mozgu mieszka tylko ludzie ktorzy(na nieszczescie nasze) obecną władzę "pielęgnują". NIEDLUGO!!!
    Wkrótce do pracy trzeba będzie wyjezdzac dzien wczesniej! Wazne sa przeciez INNE interesy i nabijanie sobie kabzy!

    • 2 4

  • (11)

    Węzeł potrzebny jest natychmiast, ale jak to w Gdyni bywa, plany, wizje, dyskusje, więc możemy się spodziewać gdzieś za 20 lat, jak dobrze pójdzie.

    • 43 15

    • (6)

      To jest chore! Zwężenie wylotowej, zmniejszenia węzła. Czy Ci kretyni mają wyobraźnię? Potem się dziwią że miasto jest zakorkowane.

      • 23 5

      • (2)

        Nie wiem co ogladałeś, czy w ogóle patrzyłeś na plany. Czy jak już wczytałeś sobie plany, to skumałeś co oznaczaję te kreseczki?

        Na planie jest przebudowa węzła Chwarzno i od kościoła ma być drogą osiedlową a przed kościołem ma odbijać w lewo , omijać Biedronkę i dalej przez pole przebiegać równorzędnie do obecnej Chwarznieńskiej w stronę drugiej biedronki. Dawną Almę teraz Miśka ominie z prawej strony. Dalej ma iść w stronę Bojana. Wjazd na obwodnice będzie po przebudowie na odcinku leśnym, a pod obwodnicą przejdziie przez ogródki działkowe i połączy się z 2 pasmową Chwarznieńską . Dla mnie super. Znikną korki które codziennie powstaja między 7 a 9 rano.

        • 2 3

        • (1)

          To może te grafiki planów zrobice czytelne dla ludzi?

          • 1 5

          • cały świat jedzie twoją autostradą pod prąd

            i na cały świat narzekasz,
            że ci za słabo wytłumaczyli?

            oj ciężko z tobą musieli mieć nauczyciele,
            jak to mówią, na głupotę nie ma lekarstwa

            • 0 3

      • Skąd wniosek że "wylotowa" będzie zwężona? (2)

        No i na co ta "wylotowa" - na wysypisko?

        • 8 3

        • (1)

          Węzeł, czyli również wylot na obwodnicę i dalej na A1! Czyżbyś należał do grupy kre..nów?

          • 6 8

          • Należę do grupy, którzy sprawdzają informacje zanim się skompromitują wyzwiskami

            Akurat nowa Chwarznieńska będzie poprowadzona dalej jako 2+2 więc - jeszcze raz - gdzie tu zwężenie?

            I jak można "zwęzić węzeł"? I kto zamierza go zwęzić? Zmieniany jest układ, to wszystko.

            • 6 3

    • (3)

      Od tego węzła jest GDDKiA, więc co znowu żółć wylewasz?

      • 13 4

      • (2)

        Od realizacji owszem, ale od planów zagospodarowania przestrzennego jest MIASTO! A w Gdyni poza planami nic się nie dzieje!!!

        • 3 7

        • A piśmienny jesteś? Czytałeś komentowany artykuł? Plan istnieje od lat. Idealnie taki, jak chciał inwestor:

          "Obowiązujący plan zakłada rozbudowę węzła drogowego Chwarzno z wykorzystaniem pod tą inwestycję rozległych terenów prywatnych oraz leśnych. Wynikało to z wymogów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która na etapie uzgadniania planu obowiązującego zaleciła realizację węzła drogowego typu "koniczyna"."

          • 7 1

        • Plan zagospodarowania to plan

          zatem w Gdyni idealnie...

          • 0 7

  • Da się zrobić jeszcze mniejszy węzeł niż jest?? (9)

    Urzędnicy przechodzą samych siebie.
    Proponuję pod obwodnicą zwęzić Chwarznieńską do jednego pasa, zlikwidować ścieżkę rowerową i wprowadzić kontrapas dla rowerów na jezdni.

    Kiedyś dawno temu Gajos opowiadał żart, jak grupa Japończyków zwiedzała Polskę. Pooglądali sobie kraj i jeden z nich w końcu z podziwem powiedział: U nas to są ludzie co potrafią robić takie małe watch, zegarki co się zmieszczą na paznokciu, ale taki mały airport to tylko w Polsce potraficie!

    • 71 9

    • Tyle tysięcy ludzi pracowało abyśmy mieli internet (4)

      A okazuje się, że i tak służy do oglądania pornoli i śmiesznych kotów.

      Tyle samo czasu co napłodzenie tych wypocin zajęło by ci wyszukanie projektu tego planu i sprawdzenie czy rzeczywiście (a) węzeł będzie mniejszy (b) zmiana kategorii drogi oznacza jej zwężenie.

      Ale nie, lepiej było sobie ulać i wyjść na gamonia.

      • 13 10

      • Dla twojej informacji b.u.c.u (3)

        Ja sprawdziłem ten plan. Nie zmieni się nic. Dalej trzeba będzie przejeżdżać przez dwa skrzyżowania ze światłami żeby przejechać Chwarznieńską. I to ma być lepiej?
        Wyjaśnij mi to jak taki mądry jestes

        • 7 8

        • i klasycznie, wyzwiska jak argumentów brak

          i weź tu z głupim "dyskutuj"
          jak to głupie jak koza i tylko beczeć umie

          • 0 3

        • Dla twojej informacji szanowny interlokutorze

          Pomyliłeś kreseczki.

          Te grube - to obecny układ drogowy.
          Docelowy - to te cienkie.

          • 8 0

        • Sprawdziłeś?

          I co, nie znalazłeś informacji, że Chwarznieńska poleci przez obecny skład opału jako droga 2+2? To jest to "zwężanie"?

          Co do węzła - wyjaśnij mi z kolei jaki jest sens budowania bezkolizyjnej "koniczyny" w skrzyżowaniu z drogą, która ma światła 200 m. w prawo i rondo 300 m. lewo? Bo będzie się fajniej stało te kilkaset metrów dalej?

          Dotychczasowy plan zakładał koniczynę, bo miało to być skrzyżowanie z tzw. "Łącznikiem Trasy Kaszubskiej", który jako droga o podwyższonej prędkości miał ciąć gdzieś do Bojana, Koleczkowa. Ale to było zanim Trasę Kaszubską przenieśli z Osowej do Wlk, Kacka. W takiej sytuacji Wiczlino nie potrzebuje autostrady w mieście, no chyba że ktoś kocha klimaty Kaliningradu.

          • 6 5

    • (3)

      Tak to już jest , że pierwszy zawsze odezwie się IDIOTA .

      • 8 1

      • A po co to zawężanie terenu na węźle ? (2)

        Przecież, gdy teren zostanie tak znacznie zawężony, w życiu nikt nie wybuduje nam dużych bezkolizyjnych rond celem płynnego włączania sie do ruchu. Won z tymi światłami i każdymi innymi ogranicznikami ruchu

        • 3 5

        • Oho, rycerz zakonu Paserati

          • 5 3

        • Wykonajcie chociaż wydzielenia dla wszystkich prawoskrętow, pomijających sygnalizacje świetlne

          • 3 1

  • :/

    Jestem zdecydowanie na nie.

    • 5 1

  • (5)

    Wiekszym problemem jest WITOMINO z dziurawymi drozkami gdzie jest w szczycie permanentny KOREK prawie w kazda strone. jesli chcecie zeby to miasto funkcjonowalo na poziomie to ZROBCIE cos z tym - potrzebny jest na to plan , a z tego co wiem to miasto nie ma zadnego pomyslu na rozwiazanie tego problemu

    • 32 3

    • drogi

      Byłam wczoraj na tym spotkaniu. Na Chwarznie też mamy problem z dziurawymi drogami. W odpowiedzi usłyszałam, że możemy sobie sami zrobić jak potrzebujemy. Miasto robi tylko główne drogi. ;-(

      • 3 1

    • jak to nie ma planu? (1)

      zakorkować wszystko jeszcze bardziej, żeby ludziom obrzydło jeżdżenie samochodami

      • 2 5

      • X

        Hehe :)

        • 2 4

    • Witomino to dzielnica rodem z prl szkoda że dzisiejsze potrzeby nie są na miarę tych rozwiązań

      • 2 4

    • Jak to nie ma planu na Witomino? Postawi się infobox i sprawa załatwiona...

      • 3 5

  • Plan

    Czy może ktoś dać link do jakiegoś konkretnego planu jak ten węzeł będzie faktycznie wyglądał ?. Coś nie udaje mi się znaleźć

    • 6 0

  • Czy nie lepiej... (1)

    1. Czy nie lepiej w GRAFICE nanieść ten nowy rozjazd w kształacie HARFY???? - OD RAZU WSZYSKO BYŁO BY WIDAĆ
    2. Ten nowy teren dla DEWELOPERA na Chwarznie przy Apollina ....- jaki ciołek chciałby mieszkać przy samej obowdnicy - tam cały czas szum na maksa jest

    • 8 2

    • Niestety znam takich ciolkow. Mlodzi nie mysla, bo jeszcze nie sa zmeczeni praca i zyciem, halas im nie przeszkadza (a przynajmniej tak im sie wydaje), wiecej poza domem, niz w nim. A po paru latach do nich dociera.

      • 3 3

  • Obietnice wyborcze 2018 czas zacząć (2)

    • 60 6

    • Obwodnica Witomina!

      Potrzebna to jest obwodnica Witomina, sam węzeł daje radę, ale trzeba pewnie jakieś działki na sprzedaż odzyskać.

      • 5 1

    • Tam Szczurek mieszka

      Więc to dla niego.

      • 5 5

  • Obwodnica Witomina na wczoraj!

    Do tego PKM na północ miasta, tunel Pucka/Chylońska i będzie ok

    • 5 4

  • Tylko

    "Pełna koniczynka" rozwiąże problem komunikacyjny.

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane