• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biurowiec Tryton przy Jana z Kolna już działa

Ewa Budnik
10 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Tryton Business House widziany od strony Placu Solidarności.
  • Trzy bryły obiektu spaja wspólny łącznik.
  • Budynek uzupełnia tkankę miejską w bardzo dosłowny sposób, wręcz się z nią łączy.
  • Połączenie szklanej fasady z wyremontowaną kamienicą obok jest dowodem na to, że wprowadzanie nowoczesnej architektury pomiędzy istniejącą zabudowę nie musi być zgrzytem.
  • Przed budynkiem powstał zagospodarowany zielenią miejski placyk.
  • Parkingi naziemne powstałe pomiędzy bryłami biurowca są ogólnodostępne.
  • Wjazd do parkingu podziemnego znajduje się od strony ulicy Dyrekcyjnej.
  • Otwór w budynku jedenastokondygnacyjnym ma wysokość trzech kondygnacji.
  • Wokół niego, od strony ulicy Dyrekcyjnej, powstały niewielkie tarasy.
  • Lobby.
  • Schody prowadzące z lobby na piętro z kantyną.

Budowa biurowca Tryton ruszyła pełną parą w maju 2014 roku. Niedawno obiekt uzyskał pozwolenie na użytkowanie, a na kolejnych piętrach urządzają się pierwsi najemcy. Osoby ciekawe, jak budynek wygląda w środku mogą przejść wewnętrznym łącznikiem od strony ulicy Dyrekcyjnej do Placu Solidarności.



Czy w centrum Gdańska powinno powstać więcej biurowców?

Tryton Business House zlokalizowany jest w centrum Gdańska przy skrzyżowaniu ul. Jana z Kolna i Wałów Piastowskich zobacz na mapie Gdańska. Składający się z trzech brył obiekt zamknął Plac Solidarności od strony Błędnika (na pomnik Poległych Stoczniowców można na niego popatrzeć przez otwór w najwyższym budynku). Po oddaniu budynku na trójmiejskim rynku przybyły 22 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni biurowej. Docelowo może tu pracować nawet trzy tysiące osób.

- W budynku urządzają się i zaczynają już działać firmy: Kainos Software - dwa najwyższe piętra), PGS Software - piętro w niższym budynku, a także EY, dawniej Ernst&Young, które zajmuje najwyższe piętro w niskim budynku - mówi Mirosław Nowak, project manager z Działu Biur i Hoteli Echo Investment.
- W tej chwili wynajęte jest około 40-50 proc. powierzchni budynku - dopowiada Kornelia Łukaszewska z gdańskiego oddziału Echo Investment. - Część umów jest już podpisana, ale nie możemy jeszcze ujawnić nazw najemców.
Nie wiadomo czy w obiekcie, zgodnie z pierwotnym planem, powstanie siłownia. Wiadomo już natomiast jaki charakter będzie miała kantyna. Powstanie ona tuż nad lobby i będzie miała powierzchnię 300 m kw. Będzie tu nie tylko miejsce na posiłki dla pracowników, ale także miejsce gdzie będzie można zorganizować nieformalne spotkanie biznesowe (do dyspozycji będzie tu także sala konferencyjna) czy po prostu spotkać się ze znajomymi. Po godzinach pracy biurowca i w weekendy będą organizowane tu warsztaty kulinarne.

Czytaj także: EY otwiera swoje biuro w Trójmieście

Biurowiec dysponuje własnym parkingiem podziemnym i miejscami postojowymi dla 262 samochodów. W projekcie, którego autorem jest pracownia Arch-Deco z Gdyni uwzględniono również 72 zadaszone miejsca postojowe dla rowerów. Rowerzyści mają także do dyspozycji prysznice, szatnie i suszarnie.

- Parking podziemny przeznaczony jest tylko dla potrzeb osób, które pracują w biurowcu. Żeby do niego wjechać trzeba mieć specjalną kartę. Wydawana jest ona po opłaceniu abonamentu, który wynosi 70 euro miesięcznie, abonament można wykupić także w parkingu kubaturowym przy Jana z Kolna. Tam kosztuje on 33 euro - wyjaśnia Kornelia Łukaszewska.
Tryton Business House to budynek o zróżnicowanej bryle - od strony ul. Jana z Kolna ma 6-kondygnacji, a w środkowej części 11. Część wspólną stanowi jednokondygnacyjny hall - łącznik spinający funkcję usługowo-biurową, będący ogólnodostępnym pasażem z przejściem w kierunku dworca kolejowego Gdańsk-Główny. Osoby, które chcą zobaczyć jak biurowiec od środka w godzinach otwarcia budynku mogą nim przejść.

Czytaj także: Metamorfoza hotelu przy Placu Solidarności

Oficjalne otwarcie budynku planowane jest na 7 kwietnia.

Opinie (63) 1 zablokowana

  • corpoland (6)

    i tyle w temacie
    prez z korporacjami!!!

    • 38 53

    • mogą być, (3)

      ale nie w centrum :/
      tam ich nie potrzeba...
      na Młodym mieście może jeden, dwa, ale wtedy wieczorem czy po 16 mlode miasto po prostu bedzie umierac

      • 7 16

      • A wiec, gdzie maja byc biura? (2)

        Za obwodnica? I mieszkanie za obwodnica? Tylko po co wtedy miasto?

        A zapomnialem, dla 4 pasmowej drogi z bezkolizyjnymi skrzyzowaniami.

        • 20 5

        • Niech na Borkowskiej wybudują (1)

          Zamiast NCSMiR. Nie będą się korki w centrum robić (te same Kociewiaki, zamiast dojeżdżać do centrum, kończyłyby swoją podróż praktycznie po przekroczeniu granic miasta), dojazd blisko obwodnicy i nieopodal wielki Chełm - baza pracowników.

          • 3 4

          • Tam gdzie teraz

            We wrzeszczu

            • 3 0

    • To idź pracować u Polaka

      a jak zajdziesz w ciążę, przeniosą Cię do innej spółki, a potem ją zlikwidują:
      http://wyborcza.biz/biznes/1,147666,19727388,zalozyli-nowa-spolke-przeniesli-tam-matki-i-spolke-zamkneli.html#Czolka3Img
      Taki tam patriotyzm polskich biznesmenów.

      Nie słyszałem nigdy o takich zagrywkach w korpo.

      • 8 6

    • Często taką opinię mają osoby które w dużych firmach nigdy nie pracowały :)

      Nie każda korporacja to wyścig szczurów, nie w każdej robi się małe, monotonne zadania jak robocik. Mamy dużo korporacji w gdańsku gdzie inżynierowie zajmują się bardzo ciekawymi zadaniami i tworzą naprawdę bardzo dobre projekty. Ciężko jest znaleźć polską firmę która wykorzysta specjalistyczne umiejętności swoich pracowników, oraz zapłaci należycie za wiedzę którą pracownicy posiadają. Mam dobrą pracę która daje mi wiele satysfakcji w korporacji i nie mogę się zgodzić z powyższą opinią.

      • 7 2

  • Budować jak najwięcej nowej zabudowy w śródmieściu!! (1)

    Śródmieście Gdańska dogorywa, trzeba je mocno dogęścić, rudery wyburzyć i wstawić nową zabudowę, sr*jtrawniki zaorać i zrobić ładne skwerki. To jak wygląda centrum Gdańska w XXI wieku to jakaś groteska, oczywiście są tacy którym się podoba, ale i fawele mają swoich sympatyków.

    • 73 15

    • Dobrze powiedziane

      szkoda że tak mało osób to rozumie

      • 15 4

  • W końcu powiew nowoczesności w centrum i trochę wielkomiejskości

    Chociaż stopień komercjalizacji nie wróży dobrze kolejnym inwestycjom biurowym w Śródmieściu...

    ps. kiedy wyburzenie Zieleniaka? czy sam ma się zawalić?

    • 33 14

  • Najgorzej wpasowany budynek w Gdańsku (1)

    Ten budynek zaburza tkankę miejską, dookoła budynki sprzed ponad 100 lat, na przeciwko ECS w kolorze rdzy a tutaj taki oto czarnawy szklany kloc, pasujący jak pięść do nosa.
    Stop szklanym klocom pośród historycznej zabudowy!

    • 42 61

    • co to jest tkanka miejsca

      jesteś w stanie to zdefiniować?

      • 6 8

  • Nie powiem, zeby to pasowalo do reszty zabudowy.

    Powierzchnie biurowe sa potrzebne w centrum niewatpliwie, ale powinno to jakos pasowac do istniejacej zabudowy.
    Podobnie wyglada chyba kazde centrum wiekszego polskiego miasta z Warszawa na czele. Nie wiem czy fucha tzw. architekta miejskiego w ogole istnieje czy jest tylko tytularna.
    Chociaz zardzewiale pudlo ECS bije wszystkie istniejace i przyszle budowle z calego swiata na glowe.

    • 37 17

  • Tak trzymać (1)

    Budynek jest ładny i świetnie się wpasował w okoliczną zabudowę. Budować więcej takich biurowców tylko wyższych , tak aby Gdańsk zyskał wielkomiejskie oblicze.

    • 26 26

    • Po cholere wyzszych?!

      Byles kiedys w miescie z wysoka zabudowa, czy tylko widziales na zdjeciach.

      Jedynie na zdjeciach wyglada to ladnie. Ani nie jest tak funkcjonalne, ani ekonomicznie nie zawsze uzasadnione, ani atrakcyjne.

      Okolice 10 pieter jest wystarczaje. Wielkomiejskosc mozna osagnac porzadna komunikacja miejska i zabudowaniem dziur wstydu. Dlugie Ogrody, Wyspa Spichrzow, Dolne Miasto, Mlode Miasto. Nie trzeba budowac szczegolnie wysoko.

      • 8 8

  • "Wjazd na parking od ulicy Dyrekcyjnej" - to zwiastuje prawdziwe jaja (12)

    Od lat na Kupieckiej w godzinach szczytu (a zanim otworzono POG to praktycznie cały czas) stoi się czasami i kilka-kilkanaście minut czekając na możliwość wjechania na Wały Piastowskie (nawiasem mówiąc żeby to zrobić w godzinach szczytu to trzeba liczyć na łaskę kierowców podróżujących od Jana z Kolna, albo zwyczajnie wymusić pierwszeństwo). Jak teraz dojdą jeszcze samochody z Trytona, to łojesu: wróżę sznurek samochodów dookoła gmachu b. DOKP i jak nic 20 minut kiblowania. Pomijam fakt radosnej twórczości kierowców, jeżeli chodzi o miejsca parkingowe - już teraz zaparkować w okolicach Dyrekcyjnej np o godz. 9:00 to mistrzostwo świata, jak teraz dojdą jeszcze korposzczury z Trytona to już sobie wyobrażam jakie żniwo będzie tam miała SM (a uwielbiają zapuszczać się w tę okolicę). Tak więc nie pozostaje mi nic innego jak życzyć wszystkim zmotoryzowanym pracownikom okolicznych biurowców i przede wszystkim mieszkańcom: miłej zabawy. Ja tymczasem przerzuciłem się na komunikację zbiorową - podobno korzystają z niej tylko frajerzy.

    • 32 6

    • (1)

      otóż to....wyjechanie z Kupieckiej w godz. 15.00-16.00- to już teraz jest duży problem. Jak dojdą samochody z Trytona to już w ogóle będzie wesoło...
      Ale może chociaż, jak więcej ludzi będzie w tej okolicy pracować, miasto zrobi cos z tym obleśnym, wiecznie zarzyganym i zasikanym , śmierdzącym tunelem pod Błędnikiem? SM codziennie jest na Kupieckiej i Dyrekcyjnej żeby wlepiać mandaty , ale do tunelu- mekki menelstwa, nigdy nie zajrzą...

      • 10 4

      • bo menel moze dac w ryj

        poza tym nawet omandatowany przychodu nie przyniesie, a kierowca to co innego

        • 2 2

    • Trochę się zmieni po otwarciu tunelu (2)

      Spora część samochodów zacznie uciekać przez tunel i powinno się odkorkować przy Jana z Kolna.

      • 3 5

      • Wierzysz w cuda

        Nie ma szans, korki jak były tak będą, już nie mówiąc, że dojazd do trytorna od dyrekcyjnej to jakaś porażka, sprzęt ciezki tak zrujnował tę drogę, że aż wstyd dla takiego biurowca mieć taką dojazdówkę.

        • 4 5

      • Jana z Kolna może i tak, ale Wały Piastowskie to sama końcówka

        Skrzyżowanie z bardzo ruchliwym Podwalem Grodzkim: tam zatory w szczycie będą zawsze, a przecież wystarczy, że samochody będą stały do wysokości przystanku autobusowego obok zieleniaka i już Kupiecka nie ma możliwości wyjazdu. Poza tym: co zyska się na tunelu, to straci się jak parkingu na Jana z Kolna, który powinien zapełniać się samochodami wraz z zagospodarowywaniem się Trytona. Ja bym się nie łudził.

        • 1 3

    • tramwaj, pociag, rower (1)

      to miasto, nie wies. Istnieje wiele sposobow dotarcia do pracy.

      Tak, tak, nagle wszyscy codzinnie przewoza ladowki, testowe do szpitala i uposledzone dzieci do szkoly.

      • 2 5

      • Dlatego się nie martwię - raczej mnie to śmieszy

        Większość osób stoi w korkach z własnej i nieprzymuszonej woli - taki jest ich wybór.

        • 5 5

    • Problem od lat, teraz tylko się pogłębi (1)

      Zieleniak, kolej i lokalne biura dostatecznie zapychają wyjazd, teraz to będzie tragedia. Sytuację na wylocie kupieckiej potęgują kierowcy autobusów, którzy nic nie robią sobie z terenu wyłączonego z ruchu i wymuszają pierwszeństwo blokując przy tym wspomniany wyjazd - o wpuszczeniu przez nich jakiejś osobówki nie ma mowy. Do tego dochodzą setki ciężarówek, które również nie są skore do ustąpienia pierwszeństwa, a kilka takich gabarytów potrafi zapchać wyjazd aż do skrzyżowania.

      • 5 0

      • Fakt, kierowcy autobusów bardzo rzadko wpuszczają

        Problem - oprócz tego, że ciężarówki i autobusy zajmują dużo miejsca jest jeszcze taki, że pojazdy te potrzebują więcej czasu, żeby ruszyć na światłach, na krótkim cyklu, bo jest tam wzniesienie. Ale cóż - i tak lepiej, że ludzie korzystają z autobusów, bo jakby wszyscy pasażerowie przesiedli się w osobówki to strach pomyśleć. Tak, czy inaczej, jak tylko mogę, to na Dyrekcyjną samochodem nie zajeżdżam - to pułapka :P

        • 3 0

    • Wybór komunikacji zbiorowej to raczej pragmatyzm niż frajerstwo, (1)

      zwłaszcza przy ciągłych remontach, przebudowach i związanych z nimi korkach;) O deficycie miejsc postojowych nie wspominając...

      • 4 1

      • To autobusom pomontowali niebieskie koguty czy

        to z innego tytulu korki ich nie dotycza? Nie kazdy dojezdza tylko tramwajem czy SKM.

        • 0 0

    • parking wielokondygnacyjny

      kolego więcej zorientowania - dla zapobieżenia płaczom jak twoje powstał parking wielokondygnacyjny jana z kolna 5 - i to się nazywa myślenie.

      • 3 2

  • Ulgi Ulgi Ulgi ale nie dla wszystkich (1)

    Inwestor dostał duże ulgi od miasta przy tej budowie. Mianowicie:
    Zmiana warunków zagospodarowania terenu, po jego zakupie od miasta.
    Inwestor nie musiał budować drogiego parkingu podziemnego pod biurowcem , ponieważ Budyń wspaniałomyślnie zlikwidował dla niego okoliczną pętle autobusową i oddał ten teren pod koszmarny architektonicznie i drogi parking naziemny.
    Inwestor zaoszczędził dzięki temu kilkanaście milionów złotych kosztem miasta Gdańsk, które straciło.
    No ale od czego są mieszkańcy miasta ze swoimi rosnącymi co roku podatkami, na utrzymanie tej skorumpowanej i nieudolnej administracji.

    • 31 6

    • Ogólnie jestem z budyniem ale z Twoją logiką trudno sie nie zgodzic

      • 1 5

  • za parking placimy w EURO??? (6)

    a ja jeszcze mam w portwelu pln...

    Parking podziemny przeznaczony jest tylko dla potrzeb osób, które pracują w biurowcu. Żeby do niego wjechać trzeba mieć specjalną kartę. Wydawana jest ona po opłaceniu abonamentu, który wynosi 33 euro miesięcznie - wyjaśnia Kornelia Łukaszewska.

    • 29 5

    • i takie decyzje za panstawa pis?

      Skandal ja sie pytam gdzie jest Państwo w tym wszystkim ? Powinno sie odgórnie zakazać płacenia w Polsce euro! I Państwo powinno być tego strażnikiem ! Przyszedł PIS i miał być porządek a jest bagno nie za tym głosowałem

      • 4 3

    • Czynsze w EURO (1)

      W takiej branży (jak i wielu innych) całe rozliczenia czynszów najmu czy to powierzchni biurowej, czy miejsc parkingowych są w EURO. Dlatego szeroko pojęty biznes tak czeka na wprowadzenie w Polsce waluty EURO, czego nie rozumieją bezrobotni i emeryci.

      • 7 5

      • to niech sobie tzw. biznes rozlicza w euro. Całe szczęście PLN w Polsce ma się dobrze

        • 6 2

    • to śmigaj do

      księgarni po słownik i sprawdź jak się pisze portWel ...

      • 4 3

    • Bo w Euro brzmi lepiej

      ... Niż ponad 130 w PLN.

      • 5 1

    • obok biurowca jest tani wielopoziomowy parking. Wolnych miejsc od groma i płatne w złotówkach ;)

      • 1 1

  • Trytony, protony, neutrony (3)

    A dla komunikacji miejskiej pętli autobusowej brak>

    • 26 6

    • bo autobusy sa dla pospolstwa (1)

      • 2 9

      • dla kogo by nie były

        to potrzebna jest pętla - byćmoże

        • 4 1

    • I smartfony.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi

Targi mieszkań i domów

wykład, targi, konsultacje
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
24250 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
23650 zł/m2
Gdynia Orłowo
23050 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21700 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
29800 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
22500 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16200 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15600 zł/m2
Gdańsk Matemblewo
15100 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane