Wiadomości

CH Familia w Oliwie ma nowego właściciela

Najnowszy artukuł na ten temat

Czy na Oruni potrzebne jest nowe centrum handlowe?

Centrum Handlowe Familia otwarte zostało w listopadzie 2008  roku. Wielu mieszkańców Gdańska pamięta, że w tym miejscu  przed przeprowadzką na Matarnię, działała IKEA.
Centrum Handlowe Familia otwarte zostało w listopadzie 2008 roku. Wielu mieszkańców Gdańska pamięta, że w tym miejscu przed przeprowadzką na Matarnię, działała IKEA. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Centrum Handlowe Familia przy al. Grunwaldzkiej 471 zobacz na mapie Gdańska ma nowego właściciela. Nie oznacza to jednak, że w najbliższym czasie obiekt zostanie zamknięty.



Co powinno w przyszłości powstać w tym miejscu?

biurowce tak samo wysokie jak w okolicy 38%
większe centrum handlowe 16%
hotel 4%
mieszkania dla pracowników okolicznych biurowców 12%
jest dobrze tak, jak jest 30%
zakończona Łącznie głosów: 1482
Nabywcą gruntu w użytkowaniu wieczystym jest spółka RS, jej prezesem jest Maciej Grabski - inwestor, za sprawą którego od kilku lat powstaje kompleks biurowy Olivia Business Centre. Przedmiotem działalności spółki RS jest wznoszenie budynków mieszkalnych i niemieszkalnych.

Nowy właściciel nie zdradził portalowi swoich planów dotyczących tej nieruchomości, z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły, a centrum handlowe nadal będzie funkcjonowało tak jak do tej pory. Potwierdzają to najemcy z którymi rozmawialiśmy. Otrzymali oni co prawda zawiadomienie o zmianie właściciela obiektu, ale nie otrzymali wypowiedzeń ani zmiany warunków umowy.

Co mówi plan zagospodarowania przestrzennego?

Plan uchwalony został w styczniu 2002 roku. W tym miejscu przewidziana jest zabudowa produkcyjno-usługowo-składowa. Zabudowa jaka mogłaby tu powstać, zgodnie z zapisami tego dokumentu, może mieć 16 metrów wysokości (a pomiędzy CH Familia, a ulicą Kołobrzeską zaledwie 8 metrów). Tylko przy samym zbiegu ul. Kołobrzeskiej i al. Grunwaldzkiej mógłby powstać wyższy, będący akcentem, budynek wysokości 40 - 50 metrów.

Plan narzuca także, by powstające budynki cechowała architektura o wysokich walorach estetycznych i wysokim standardzie wykończenia.

Czy plan miejscowy, który ma 16 lat ma szansę być w przyszłości zrealizowany? Przez te lata wiele się zmieniło w otoczeniu Centrum Handlowego Familia - powstały Olivia Business Centre i Alchemia, czyli zabudowa znacznie wyższa. Można tylko spekulować czy w przyszłości właściciel działki będzie dążył do zmiany istniejących planów, póki co takich działań nie podjął.

Otoczenie budynku handlowego znacznie się zmieniło od 2002 roku, kiedy uchwalano plan miejscowy dla tego miejsca.
Otoczenie budynku handlowego znacznie się zmieniło od 2002 roku, kiedy uchwalano plan miejscowy dla tego miejsca. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Opinie (106) 1 zablokowana

  • o będzie nowy (10)

    biurowiec

    • 207 4

    • (7)

      Byle nie niżej niż 120m

      • 30 2

      • zgadzam się - zmniejszenie dominacji olivia star (3)

        • 12 1

        • to ten Grabski z PiSu?

          • 5 1

        • ktoś POwstrzyma ten obłęd? (1)

          Grunwaldzka to nie Grunwald

          • 6 18

          • Jest Banditenstrasse, Bankenstrasse (Grunwaldzka - Wrzeszcz),

            może być i Szklakstrasse (Glasstrasse) :-)))))

            taka polska la-ma-sa-kra...

            • 3 0

      • jeszcze bimet zaraz kupią (1)

        • 11 0

        • Oby

          • 3 1

      • a czy oni widzieli Kołobrzeska w szczycie?

        80000 samochodów na dobę...ja p...

        • 13 3

    • I dobrze. Widzę już tu polski Wall Street Mordor.

      Nawet Wa-wa będzie nam zazdrościć.

      • 19 1

    • i będą ze 3 mieszkanka

      • 0 0

  • Oj tam, nie takie plany byly zmieniane (4)

    Jak siedobrze posmaruje to i szescian potoczy sie jak kula

    • 164 9

    • Nie trzeba nic zmieniać. Plan pozwala na budowę biurowców w tym miejscu

      • 11 1

    • (1)

      Takie cuda tylko w Gdańsku. Zaraz będzie zmiana planów i powstana 100 metrowe wieżowce

      • 10 7

      • Tam nie ma ograniczenia wysokości.
        Mogą i 700m budować

        • 3 0

    • tekst o sześcianie przepiękny - muszę zapamiętać

      • 16 1

  • (1)

    zabudowa produkcyjno-usługowo-składowa z akcentem, budynek wysokości 40 - 50 metrów. Moze elewator zbozowy? O wysokim standardzie oczywiscie

    • 127 5

    • Proponuję silos na atomówkę

      Może zaczną się z nami liczyć. Oczywiście jak w silosie będzie stosowny wkład.

      • 7 0

  • przebuduje i doda parking nad ch

    • 26 3

  • Niech Grabski wybuduje tam parking wielopoziomowy (16)

    To najlepsze co mógłby zrobić w tym zagłębiu biurowcó
    w bez miejsc postojowych

    • 125 47

    • I tak cebulaki nie będą tam parkować (2)

      • 38 5

      • (1)

        Jeśli ceny będą sporo niższe niż OBC to czemu nie?

        • 3 6

        • bo na obc jest tanio. za zlotowke nie zaparkujejsz nigdzie, janusz

          • 2 1

    • (9)

      Przecież miejsca parkingowe już obecnie są wolne - tylko są płatne. Budowa parkingu wielopoziomowego (darmowego) sprawi tylko że zdecydowanie więcej osób będzie wjezdzac do miasta samochodem co zwiększy ruch i korki szczególnie na grunwaldzkiej czyli...jest decyzja absurdalna z punktu widzenia miasta. Stąd obecne działania (płatne parkowanie) mają zachęcić do jazdy komunikacja i mieszkania bardziej w mieście a nie Kowale, Banino itp - dokładnie tak samo robi się w Berlinie, Kopenhadze czy Londynie (tu najwyższy biurowiec w UE ma 26 miejsc parkingowych).

      • 38 16

      • To że "sie robi" w Berlinie mnie nie przekonuje (8)

        Tam jest to podyktowane względami ideologicznymi, które też u nas w zupełnie innej rzeczywistości się chce zaszczepić....No i S bahn i U bahn tam często jeżdżą a klimat jest łagodniejszy.
        W B mieszka dużo osób o lewicujących pogladach, co jest równoznaczne z utopijnymi pomysłami forsowanymi na siłę. No i teraz jest też dużo mahometan - ciekawa mieszanka swoją drogą...
        Jak arabowie i turcy się wzbogacą to nakupią oczywiście samochodów bo ich mężczyźni są na poziomie umysłowym naszych szybkich i wścieklych w passerati, metrem mogą jeździć kobiety (zasłonięte) z dziećmi.

        • 21 28

        • Haha dobre, ale prawda

          • 9 5

        • (5)

          To czemu w Seulu (wyznawcow islamu nie ma, a jedno z najbogatzych miast swiata) zasypano autostrade w centrum, czemu tak robi sie teraz takze w USA? bo nagle okazalo sie ze jak masz autostrade po 6 pasów w centrum miasta + olbrzymie parking wielopoziomowe to:
          a) nadal masz korki I to ogromne
          b) nie masz juz zycia w centrum bo tam tylko autostrada I parking
          Wiec czasem jednak korzystajmy z wiedzy znanej od 30 lat, a nie wydawajmy olbrzymie pieniadze na bezsensowne inwestycje

          • 28 6

          • (4)

            Ty USA tu nawet nie przytaczaj, bo takie Trójmiasto to jakieś wypiździewo w porównaniu z miastami w USA i jakoś nie widziałem, żeby zasypywali autostrady, wręcz przeciwnie - budowali nowe.

            • 10 15

            • (3)

              to konkretnie gdzie I kiedy budowali nowe? bo ostatnio wiekszosc miast (z ostatnich: Clevland, NYC...) zaczyna przywracac tramwaje I likwidowac szerokie drogi w centrum

              • 12 6

              • Dajesz tu przykład USA. Zapomniałeś dodać (2)

                że tam prawo stanowe jest różne. Na tym podlega piękno tego kraju- są stany dla konserwatystów, lewaków i umiarkowane. Nie pasuje to jedziesz do innego stanu. A tu nagle robią ci zmianę przepisów i gdzie wyjedziesz?

                • 4 7

              • Nie podoba sie gdansk to wypad na wioche wiesniaku . Masz jak w USA lol

                • 4 6

              • ty tak na poważnie

                Od razu widać, że nie masz pojęcia o tym co się dzieje w USA.
                Mieszając wyniki federalne z wynikami stanowymi to wręcz się pogrążasz.
                Sposób rozwoju i zabudowy miast jest tam mocno i to w każdym miejscu nastawiony na zmuszenie ludzi do korzystania z KM. Co śmieszniejsze większość ludzi w Centrum porusza się pieszo lub komunikacją miejską. A korki tworzą się głównie poza centrum, gdzie właśnie kończy się zasięg KM i ludzie przesiadają się na auta.
                Tam miasta są rozlane na wielkie połacie stąd tak duży nacisk na korzystanie w centrum z KM. Nie ma tu różnicy czy akurat są u władzy Republikanie czy Demokraci, bo jeżeli chodzi o gospodarkę miast mają bardzo podobne podejście.

                • 3 0

        • Kocham Berlin. Jeżdżę tam zawsze komunikacją miejską. W Gdańsku nie ma komunikacji. Są szroty i brak kasy mimo wydłużania linii.

          • 9 6

    • czerwony most

      lepiej (i pewnie taniej) przywrócić plany budowy węzła przesiadkowego czerwony most - to miał być duży park and ride plus skmka co 5 minut i byłoby w miarę nowocześnie, bez masy nowych samochodów w centrum

      • 2 2

    • parking?

      Nie kalkuluje się

      • 5 0

    • raczej najgorsze co mógłby zrobić

      to prosta recepta na zabetonowanie korkami całego 3miasta.

      • 4 1

  • Parking taki jak na Jana z Kolna (6)

    z możliwością wykupienia abonamentu miesięcznego za rozsądną cenę, gwarantuję że wtedy chętnych będzie mnóstwo

    • 54 26

    • (2)

      a) a co to jest rozsądna cena? koszt budowy jednego miejsca tam to było ok 60 tys zł - czyli cena ponizej 450 zł miesiecznie jest abstrakcja biznesowa
      b) a komu ma zalezec na pełnych parkingach? gdzie te samochody maja sie zmiescic na ulicach? to błedne koło - w stanach doszli do 6 pasow autostrady w centrum w jedna strone, olbrzymich parkingow wielopoziomowych I...dalej sa korki. Tylko absolutnie nie ma zycia juz w takim centrum (patrz St Louis, Dallas...) I teraz nagle burzą parkingi, autstrady probuja zamieniac na parki - nie popelniajmy ich bledów

      • 19 7

      • jak będzie nam się powodzic jak im w USA to możemy ograniczac transport (1)

        do tego czasu trzeba się rozwijać

        • 4 15

        • chyba ty się chcesz rozwijać

          • 1 1

    • Te parkingi są puste. Nikt nie chce wydać 300

      • 9 1

    • Te parkingi są puste. Nikt nie chce wydać 300

      • 5 1

    • Parkingi tak drogie, że pracownikom opłacało się iść na studia zaocznie, by mieć miejsce na parkingu dla studentów UG, cały artykuł o tym był w zeszłym roku. Więc o czym mówić? Parkingi są, ale nikt nie będzie wydawać połowy pensji (tak, takie koszty, a takie mierne pensje) na parking!

      • 4 0

  • No to będzie nowy biurowiec (3)

    Chyba nikt się nie łudzi, że będzie inaczej :)

    • 98 3

    • (1)

      Oby

      • 13 3

      • oby ,bo pozostałe nie mają pracy dla mnie z moim wykrztałceniem

        • 8 2

    • 2 biurowce

      i 2 mieszkanka :-)

      • 0 0

  • postawić biurowiec! (3)

    • 40 18

    • ja chcę biurowiec - będzie praca za 2k brutto (2)

      • 5 9

      • (1)

        Przecież tu nawet panie sprzątające zarabiają więcej niż 2k brutto, więc nie ośmieszaj się nieznajomością tematu.

        • 7 2

        • 2 literki K brutto... Kelly Bundy czy jak ? :D w sumie ten od Noli poziomem pasuje :)

          • 1 1

  • To tylko kwestia czasu

    • 32 1

  • fajnie (2)

    potrzebna nam kolejna szklano stalowa kobyła o wysokiej (znaczy na metry chyba, jak ta wieża saurona) estetyce

    • 47 6

    • (1)

      Patrzac od strony przymorza wyglada to jak meskie przyrodzenie, jeszcze z tymi dwuema mniejszymi przybudowkami. I to bez napletka (zeby tylko czasem nie bylo ze jestem niepoprawny politycznie).
      Albo jak taki wielki fak wystawiony w kierunku starej oliwy przez wladze miasta. Prawda taka ze obecosci tego 150 m kloca w tym akurat miejscu przyklaskuja tylko sloiki albo osoby z krotkim stazem pobytu w gdansku. Starzy gdanszczanie, lokalni patrioci nie moga patrzec jak dewastowana jest ta czesc miasta. To nie swiadczy o nowoczesnosci. Stawianie chaotyczne wysokosciowcow tam gdzie sobie zazyczy deweloper to raczej domena miescin z kompleksami. Miasta z tradycjami jak monachium, mediolan czy inne metropolie o walorach historycznych nie pozwalaja na takie rzeczy. Sa scisle zasady, wyznaczona dzielnica wyzszych budynkow lub w ogole rezygnuje sie z nich. Ten kloc akurat w oliwie bedzie sie tak w przyszlosci podziwiac jak teraz falowce na przymorzu. Kiedys duma wladz i symbol nowoczesnosci, teraz fawele i z politowaniem patrzy sie na nie jak na symbol poprzedniej epoki.

      • 11 3

      • Dobrze mówi. Polac mu

        Jestem Gdanszczaninem i nie moge na to patrzeć. Won stad korposzczury. Zburzyc te biurowce. Zeszpecily strasznie wyglad Starej Oliwy. A w godzinach szczytu jeszcze wieksze korki w okolicy Hali Oliwa.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.