- 1 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (281 opinii)
- 2 Tulipanowe pole już otwarte (103 opinie)
- 3 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (256 opinii)
- 4 Morska Park. Osiedle będzie dokończone (184 opinie)
- 5 Opryski w ogrodzie. Jak ochronić rośliny? (6 opinii)
- 6 Barometr Cen Nieruchomości. Lokale użytkowe na sprzedaż (43 opinie)
CH Familia w Oliwie ma nowego właściciela
Centrum Handlowe Familia przy al. Grunwaldzkiej 471 ma nowego właściciela. Nie oznacza to jednak, że w najbliższym czasie obiekt zostanie zamknięty.
Nowy właściciel nie zdradził portalowi swoich planów dotyczących tej nieruchomości, z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły, a centrum handlowe nadal będzie funkcjonowało tak jak do tej pory. Potwierdzają to najemcy z którymi rozmawialiśmy. Otrzymali oni co prawda zawiadomienie o zmianie właściciela obiektu, ale nie otrzymali wypowiedzeń ani zmiany warunków umowy.
Co mówi plan zagospodarowania przestrzennego?
Plan uchwalony został w styczniu 2002 roku. W tym miejscu przewidziana jest zabudowa produkcyjno-usługowo-składowa. Zabudowa jaka mogłaby tu powstać, zgodnie z zapisami tego dokumentu, może mieć 16 metrów wysokości (a pomiędzy CH Familia, a ulicą Kołobrzeską zaledwie 8 metrów). Tylko przy samym zbiegu ul. Kołobrzeskiej i al. Grunwaldzkiej mógłby powstać wyższy, będący akcentem, budynek wysokości 40 - 50 metrów.
Plan narzuca także, by powstające budynki cechowała architektura o wysokich walorach estetycznych i wysokim standardzie wykończenia.
Czy plan miejscowy, który ma 16 lat ma szansę być w przyszłości zrealizowany? Przez te lata wiele się zmieniło w otoczeniu Centrum Handlowego Familia - powstały Olivia Business Centre i Alchemia, czyli zabudowa znacznie wyższa. Można tylko spekulować czy w przyszłości właściciel działki będzie dążył do zmiany istniejących planów, póki co takich działań nie podjął.
Miejsca
Opinie (106) 1 zablokowana
-
2018-01-29 08:33
o będzie nowy (10)
biurowiec
- 208 4
-
2018-10-12 13:52
i będą ze 3 mieszkanka
- 0 0
-
2018-01-29 10:51
(7)
Byle nie niżej niż 120m
- 30 2
-
2018-01-29 13:01
jeszcze bimet zaraz kupią (1)
- 11 0
-
2018-01-29 18:03
Oby
- 3 1
-
2018-01-29 11:28
zgadzam się - zmniejszenie dominacji olivia star (3)
- 12 1
-
2018-01-29 13:39
ktoś POwstrzyma ten obłęd? (1)
Grunwaldzka to nie Grunwald
- 6 18
-
2018-01-29 17:45
Jest Banditenstrasse, Bankenstrasse (Grunwaldzka - Wrzeszcz),
może być i Szklakstrasse (Glasstrasse) :-)))))
taka polska la-ma-sa-kra...- 3 0
-
2018-01-29 13:34
to ten Grabski z PiSu?
- 5 1
-
2018-01-29 13:35
a czy oni widzieli Kołobrzeska w szczycie?
80000 samochodów na dobę...ja p...
- 13 3
-
2018-01-29 13:49
I dobrze. Widzę już tu polski Wall Street Mordor.
Nawet Wa-wa będzie nam zazdrościć.
- 19 1
-
2018-01-29 09:09
No to będzie nowy biurowiec (3)
Chyba nikt się nie łudzi, że będzie inaczej :)
- 99 3
-
2018-10-12 13:48
2 biurowce
i 2 mieszkanka :-)
- 0 0
-
2018-01-29 10:46
(1)
Oby
- 13 3
-
2018-01-29 13:26
oby ,bo pozostałe nie mają pracy dla mnie z moim wykrztałceniem
- 8 2
-
2018-01-31 03:21
Powinien być zakaz wznoszenia tych paskudnych wysokich budynków. (1)
To kołchozy pracy i powinny być jak Intel na obrzeżach miasta. Brak miejsc parkingowych paraliżuje okolicę i utrudnia życie mieszkańcom.
- 5 1
-
2018-02-14 09:05
Wygląd obecnej oliwy wola o pomstę...
Powinni zakazac budowy takich biurowców w tej okolicy.
- 0 0
-
2018-01-29 09:53
fajnie (2)
potrzebna nam kolejna szklano stalowa kobyła o wysokiej (znaczy na metry chyba, jak ta wieża saurona) estetyce
- 48 6
-
2018-01-29 16:53
(1)
Patrzac od strony przymorza wyglada to jak meskie przyrodzenie, jeszcze z tymi dwuema mniejszymi przybudowkami. I to bez napletka (zeby tylko czasem nie bylo ze jestem niepoprawny politycznie).
Albo jak taki wielki fak wystawiony w kierunku starej oliwy przez wladze miasta. Prawda taka ze obecosci tego 150 m kloca w tym akurat miejscu przyklaskuja tylko sloiki albo osoby z krotkim stazem pobytu w gdansku. Starzy gdanszczanie, lokalni patrioci nie moga patrzec jak dewastowana jest ta czesc miasta. To nie swiadczy o nowoczesnosci. Stawianie chaotyczne wysokosciowcow tam gdzie sobie zazyczy deweloper to raczej domena miescin z kompleksami. Miasta z tradycjami jak monachium, mediolan czy inne metropolie o walorach historycznych nie pozwalaja na takie rzeczy. Sa scisle zasady, wyznaczona dzielnica wyzszych budynkow lub w ogole rezygnuje sie z nich. Ten kloc akurat w oliwie bedzie sie tak w przyszlosci podziwiac jak teraz falowce na przymorzu. Kiedys duma wladz i symbol nowoczesnosci, teraz fawele i z politowaniem patrzy sie na nie jak na symbol poprzedniej epoki.- 11 3
-
2018-02-14 08:53
Dobrze mówi. Polac mu
Jestem Gdanszczaninem i nie moge na to patrzeć. Won stad korposzczury. Zburzyc te biurowce. Zeszpecily strasznie wyglad Starej Oliwy. A w godzinach szczytu jeszcze wieksze korki w okolicy Hali Oliwa.
- 1 1
-
2018-01-29 21:28
3 pietrowy parking podziemny + centrum handlowe + biurowiec + bezpośrednie przejście z SKM = 140m wysokości (2)
Jest to Idealne miejsce na bardzo wysoki budynek.
Podstawą jest aby miał on bezpośrednie połączenie z peronem SKM, a potem powinno być one przedłużone bezpośrednio nad drogą do biurowców OBC.
Na dole powinien się znaleźć parking 3 poziomy (czyli taki tylko na chcących płacić) do tego 2 poziomowe CH do którego przeniosłyby się obecne sklepy.
Oczywiście nad centrum może spokojnie znaleźć się i 15 pięter dla biur.
Bezpośrednie połączenie z SKM będzie zachęcać do KM, a takie rozwiązanie można spotkać w wielu miastach i może to być połączenie ala zielony taras, a dodając, że łączyłoby się one także z OBC byłoby idealnym rozwiązaniem.- 9 2
-
2018-01-31 03:26
Skandal!!!
- 0 1
-
2018-01-29 21:47
calkiem calkiem
- 3 1
-
2018-01-30 21:48
IKEA?!! TAM?! No ładnie... szkoda że nie daliście zdjęć z tamtych czasów ;)
- 2 1
-
2018-01-30 14:47
Mordor na Grunwaldzkiej
- 4 1
-
2018-01-30 13:29
kolejny kloc bez parkingu
niezawodna SKM tuż - po co parking :o)
- 4 1
-
2018-01-30 09:04
jedno z niewielu spokojnych miejsc, gdzie można zrobić zakupy, bez tłumu
- 6 0
-
2018-01-29 08:52
Niech Grabski wybuduje tam parking wielopoziomowy (16)
To najlepsze co mógłby zrobić w tym zagłębiu biurowcó
w bez miejsc postojowych- 125 47
-
2018-01-29 08:56
I tak cebulaki nie będą tam parkować (2)
- 38 5
-
2018-01-29 18:22
(1)
Jeśli ceny będą sporo niższe niż OBC to czemu nie?
- 3 6
-
2018-01-30 08:29
bo na obc jest tanio. za zlotowke nie zaparkujejsz nigdzie, janusz
- 2 1
-
2018-01-29 09:05
(9)
Przecież miejsca parkingowe już obecnie są wolne - tylko są płatne. Budowa parkingu wielopoziomowego (darmowego) sprawi tylko że zdecydowanie więcej osób będzie wjezdzac do miasta samochodem co zwiększy ruch i korki szczególnie na grunwaldzkiej czyli...jest decyzja absurdalna z punktu widzenia miasta. Stąd obecne działania (płatne parkowanie) mają zachęcić do jazdy komunikacja i mieszkania bardziej w mieście a nie Kowale, Banino itp - dokładnie tak samo robi się w Berlinie, Kopenhadze czy Londynie (tu najwyższy biurowiec w UE ma 26 miejsc parkingowych).
- 38 16
-
2018-01-29 10:02
To że "sie robi" w Berlinie mnie nie przekonuje (8)
Tam jest to podyktowane względami ideologicznymi, które też u nas w zupełnie innej rzeczywistości się chce zaszczepić....No i S bahn i U bahn tam często jeżdżą a klimat jest łagodniejszy.
W B mieszka dużo osób o lewicujących pogladach, co jest równoznaczne z utopijnymi pomysłami forsowanymi na siłę. No i teraz jest też dużo mahometan - ciekawa mieszanka swoją drogą...
Jak arabowie i turcy się wzbogacą to nakupią oczywiście samochodów bo ich mężczyźni są na poziomie umysłowym naszych szybkich i wścieklych w passerati, metrem mogą jeździć kobiety (zasłonięte) z dziećmi.- 21 28
-
2018-01-29 10:35
(5)
To czemu w Seulu (wyznawcow islamu nie ma, a jedno z najbogatzych miast swiata) zasypano autostrade w centrum, czemu tak robi sie teraz takze w USA? bo nagle okazalo sie ze jak masz autostrade po 6 pasów w centrum miasta + olbrzymie parking wielopoziomowe to:
a) nadal masz korki I to ogromne
b) nie masz juz zycia w centrum bo tam tylko autostrada I parking
Wiec czasem jednak korzystajmy z wiedzy znanej od 30 lat, a nie wydawajmy olbrzymie pieniadze na bezsensowne inwestycje- 28 6
-
2018-01-29 11:19
(4)
Ty USA tu nawet nie przytaczaj, bo takie Trójmiasto to jakieś wypiździewo w porównaniu z miastami w USA i jakoś nie widziałem, żeby zasypywali autostrady, wręcz przeciwnie - budowali nowe.
- 10 15
-
2018-01-29 11:36
(3)
to konkretnie gdzie I kiedy budowali nowe? bo ostatnio wiekszosc miast (z ostatnich: Clevland, NYC...) zaczyna przywracac tramwaje I likwidowac szerokie drogi w centrum
- 12 6
-
2018-01-29 13:54
Dajesz tu przykład USA. Zapomniałeś dodać (2)
że tam prawo stanowe jest różne. Na tym podlega piękno tego kraju- są stany dla konserwatystów, lewaków i umiarkowane. Nie pasuje to jedziesz do innego stanu. A tu nagle robią ci zmianę przepisów i gdzie wyjedziesz?
- 4 7
-
2018-01-29 22:12
ty tak na poważnie
Od razu widać, że nie masz pojęcia o tym co się dzieje w USA.
Mieszając wyniki federalne z wynikami stanowymi to wręcz się pogrążasz.
Sposób rozwoju i zabudowy miast jest tam mocno i to w każdym miejscu nastawiony na zmuszenie ludzi do korzystania z KM. Co śmieszniejsze większość ludzi w Centrum porusza się pieszo lub komunikacją miejską. A korki tworzą się głównie poza centrum, gdzie właśnie kończy się zasięg KM i ludzie przesiadają się na auta.
Tam miasta są rozlane na wielkie połacie stąd tak duży nacisk na korzystanie w centrum z KM. Nie ma tu różnicy czy akurat są u władzy Republikanie czy Demokraci, bo jeżeli chodzi o gospodarkę miast mają bardzo podobne podejście.- 3 0
-
2018-01-29 17:39
Nie podoba sie gdansk to wypad na wioche wiesniaku . Masz jak w USA lol
- 4 6
-
2018-01-29 13:42
Kocham Berlin. Jeżdżę tam zawsze komunikacją miejską. W Gdańsku nie ma komunikacji. Są szroty i brak kasy mimo wydłużania linii.
- 9 6
-
2018-01-29 10:29
Haha dobre, ale prawda
- 9 5
-
2018-01-29 20:01
raczej najgorsze co mógłby zrobić
to prosta recepta na zabetonowanie korkami całego 3miasta.
- 4 1
-
2018-01-29 13:36
parking?
Nie kalkuluje się
- 5 0
-
2018-01-29 12:58
czerwony most
lepiej (i pewnie taniej) przywrócić plany budowy węzła przesiadkowego czerwony most - to miał być duży park and ride plus skmka co 5 minut i byłoby w miarę nowocześnie, bez masy nowych samochodów w centrum
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.