- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (182 opinie)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (141 opinii)
- 3 115-metrowe mieszkanie w Gdańsku (33 opinie)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (326 opinii)
- 5 Studenci o styku Starego i Młodego Miasta (35 opinii)
- 6 Penthouse za 24,8 mln zł w Gdańsku (161 opinii)
Coraz więcej nowych mieszkań komunalnych w Trójmieście
W Gdyni nowy budynek z mieszkaniami komunalnymi powstanie przy ulicy Dickmana . W Sopocie realizacja kolejnego obiektu planowana jest przy ulicy Niepodległości 652 - 654. W Gdańsku właśnie oddano mieszkania przy ulicy prof. Kieturakisa na Dolnym Mieście , a kolejne są w budowie. Chociaż nowe lokale stale powstają, to i tak po mieszkanie komunalne czy w TBS trzeba poczekać w kolejce.
Gdynia
W ciągu ostatnich lat to Gdynia była tą częścią Trójmiasta, gdzie mieszkań komunalnych nie budowano. Teraz się to zmienia, bo nowy budynek powstać ma przy ulicy Dickmana na Oksywiu.
- Jesteśmy w zaawansowanej fazie tej inwestycji. Przesiedliliśmy już większość mieszkańców ze znajdujących się przy tej ulicy baraków, co pozwoli je niedługo wyburzyć i zastąpić nowym budynkiem. Oprócz tego planujemy na 2019 rok kolejną inwestycję, która poszerzy ofertę mieszkaniową - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy w Urzędzie Miasta w Gdyni.
Od nowego roku wprowadzać będzie się można także do mieszkań, które na terenie Gdyni powstały w ramach programu Mieszkanie Plus. Czynsze nie będą jednak tak niskie jak zapowiadano - płacić trzeba będzie zaledwie około 15-20 procent mniej niż za wynajem mieszkania od osoby prywatnej. Osoby, których nie stać na płacenie tak wysokich czynszów mogą jednak liczyć na dopłaty z rządowych środków. Zasady naboru najemców ustaliło samo miasto w przyjętej 26 września uchwale. Większe szanse na podpisanie umowy najmu będą miały m.in. rodziny z dziećmi, osoby po 65 roku życia oraz mieszkańcy Gdyni. Zapowiadane jest powstanie większej ilości takich lokali.
Czytaj także: nabór wniosków na mieszkania z programu Mieszkanie plus ruszy 19 października
- Budynki, w których znajdują się lokale komunalne są także termomodernizowane. Z jednej strony pozwala to lokatorom obniżyć rachunki za ogrzewanie i poprawia jakość powietrza w Gdyni, a z drugiej poprawia estetykę budynków. Staramy się też w jak największej liczbie lokali likwidować piecyki gazowe i podłączać całe budynki do miejskiej sieci centralnego ogrzewania - mówi Agata Grzegorczk. - Kompleksowo remontujemy też wszystkie mieszkania, które wracają do naszych zasobów, zanim trafią do kolejnego najemcy.
Sopot
Widoczna dla wszystkich przemieszczających się pomiędzy Gdańskiem a Gdynią inwestycja komunalna ma powstać w Sopocie, przy al. Niepodległości - pomiędzy ulicą Smolną i Świemirowską . Umowę na dofinansowanie tej inwestycji kwotą 3 mln złotych (całość kosztować ma 12 mln) władze Sopotu podpisały jeszcze w lipcu. Start budowy zapowiadany był na wrzesień, jednak miasto ma problem z wyłonieniem wykonawcy tego przedsięwzięcia.
W ramach inwestycji powstać ma 48 mieszkań w dwóch budynkach pięciokondygnacyjnych. Trzeci, stojący pomiędzy nimi (Niepodległości 652 A ), decyzją miejskiego konserwatora zabytków, zostanie wyremontowany. Realizacja inwestycji pociągnie za sobą konieczność wyburzenia domu stojącego przy al. Niepodległości 645. Poza mieszkaniami w jednym z budynków powstanie także tzw. gniazdo dla wychowanków domu dziecka.
Planowana inwestycja to kolejna informacja na temat mieszkań komunalnych w Sopocie w tym roku. W czerwcu odbyło się bowiem losowanie w sumie 52 mieszkań dla sopockich rodzin - oddany został cały budynek z mieszkaniami komunalnymi przy ul. Malczewskiego.
- Program nowego budownictwa komunalnego, finansowanego głównie z budżetu miasta, ale też przy wsparciu Banku Gospodarstwa Krajowego, realizowany jest w Sopocie od 2004 roku. Ma on na celu między innymi przyciągnięcie do Sopotu nowych mieszkańców, w szczególności młode rodziny z dziećmi - wyjaśnia Anna Dyksińska z biura prasowego Urzędu Miasta w Sopocie. - W tym czasie za kwotę prawie 43 milionów złotych miasto wybudowało dla sopockich rodzin 240 mieszkań.
Gdańsk
We wrześniu pierwsi lokatorzy odebrali klucze do mieszkań przy ul. Kieturakisa 8 na Dolnym Mieście. W trzypiętrowym budynku znajdują się 22 mieszkania w standardzie "pod klucz" oraz miejsca postojowe w podziemnej hali garażowej. Prace inwestycyjne rozpoczęły się w sierpniu 2017 r. i zakończyły rok później. Mieszkania mają powierzchnię od 33 do 63 m kw.
Całkowity koszt robót budowlanych wyniósł około 5,35 mln zł, z czego udział miasta to 2,9 mln zł. Również w tym przypadku budynek został wybudowany dzięki preferencyjnemu kredytowi udzielonemu przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Budowa kolejnego domu z 35 mieszkaniami (ul. Kieturakisa 6) już trwa - 35 lokali gotowych będzie w sierpniu 2019 roku.
Budynek powstał za sprawą Towarzystwa Budownictwa Mieszkalnego (TBS) Motława w dzielnicy, która od kilku lat przechodzi gruntowną rewitalizację. Jak zapowiadają władze Gdańska w ciągu najbliższej dekady powstanie na tym terenie kilka tysięcy mieszkań.
TBS Motława to jedna z trzech miejskich spółek, które w Gdańsku zajmują się budową mieszkań na potrzeby komunalne. Dwie pozostałe to Gdańska Infrastruktura Społeczna (GIS) i Gdańskie TBS (GTBS). Ich siłami aktualnie wznoszone są także budynki przy ul. Piotrkowskiej z 124 mieszkaniami oraz przy ul. Madalińskiego 2 z 12 lokalami. Rozpoczęły się również prace inwestycyjne wspomnianych spółek przy budowie kolejnych budynków z 144 nowymi mieszkaniami, które będą ukończone w 2019 r. (ul. Piotrkowska 43a, 36 mieszkań). 2 budynki łącznie z 19 mieszkaniami realizowane mają być także przez GTBS przy ul. Michny 8 i Niecałej 10 w Letnicy.
- Inwestycje zostały zakwalifikowane do wsparcia finansowego ze środków Funduszu Dopłat. Rozpoczęcie budowy planowane jest na listopad 2018 roku, a jej zakończenie na październik 2019 roku - informuje Alicja Bittner z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Trwają również prace nad dokumentacją projektową kolejnych inwestycji mieszkaniowych GTBS przy ulicy Piotrkowskiej. Powstać mają cztery wielorodzinne budynki z łącznie 127 mieszkaniami na wynajem. Przy tej okazji powstaną fragmenty miejskich dróg - ulicy Piotrkowskiej i Wieżyckiej oraz koncepcja połączenia ulicy Piotrkowskiej z Nową Jabłoniową.
Czytaj także: nowe zasady przydzielania mieszkań socjalnych w Gdańsku
W sumie w latach 2014-2018 pozyskano w Gdańsku 1010 mieszkań (w tym w latach 2015-2018 spółki GTBS i TBS "Motława" wybudowały łącznie 589 mieszkań). Oprócz budowania mieszkań w nowym budownictwie, miasto Gdańsk przeznacza środki na remonty mieszkań. W ciągu tych czterech lat wyremontowanych zostanie łącznie 1000 mieszkań.
Miasto wybudowało także dom ekologiczny z mieszkaniami ze wsparciem przy ul. Dolne Młyny 4 dla osób i rodzin, które nie są w stanie samodzielnie zapewnić sobie mieszkania. Mieszkańcy mogą liczyć na wsparcie opiekunów oraz kształtowanie ich umiejętności do samodzielnego funkcjonowania w społeczeństwie.
MIESZKANIA KOMUNALNE I SOCJALNE | |||
Gdańsk | Gdynia | ||
Mieszkania komunalne | ok. 16 436 | 4681 | |
W tym mieszkania socjalne | ok. 1290 | 542 (w tym 18 tymczasowych, 11 kryzysowych, 31 w zarządzie przymusowym | |
Oczekujących na lokal komunalny | 280 i 566 na TBS | 166 | |
Oczekujących na lokal socjalny | ok. 1610 | 792 | |
Czynsz za m kw. | komunalne: od 4 (w przypadku zastosowania obniżek technicznych i dochodowych) do 10,20 zł; socjalne: 2 zł | komunalne: 2,01- 5,99 zł w zależności od punktacji przyznanej lokalowi; socjalne: 1 zł | |
Źródło: UM w Gdańsku i Gdyni |
Opinie (276) 5 zablokowanych
-
2018-09-30 12:02
Komunalne = patologia (24)
Teraz nadszedł czas roszczeniowych nierobów, oby szybko się skończył
- 251 66
-
2018-09-30 16:09
Żona budynia też kiedyś dostała mieszkanie komunalne. (1)
Pomimo, że miała walizkę złotych monet. To też patologia?
- 18 1
-
2019-06-15 07:02
Tak
- 0 0
-
2018-09-30 16:27
... (13)
Mieszkam w lokalu komunalnym, skończyłam studia, pracuję, ale tak po prostu nie stać mnie na mieszkanie od dewelopera, płacę czynsz i nigdy nie starałam się o żadną zapomogę czy dodatek i nie uważam się za patologie. Twój komentarz świadczy, że to Ty wychowywałeś się w środowisku patologicznych i prostackim.
- 40 27
-
2018-10-01 12:56
. (1)
Mnie też nie stać , dlatego wzięłam kredyt
- 5 1
-
2018-10-01 13:58
To go teraz płać przez 30 lat :)
- 2 3
-
2018-10-01 09:50
Roszczeniowa patologia (2)
Skoro cię nie stać, to won na ulicę. Dlaczego mamy utrzymywać z naszych podatków takich darmozjadów??
- 8 6
-
2018-10-01 12:02
Niech zgadne - zawód syn ? (1)
W d.. byłeś i g.. widziałeś pajacu. Płacę miesiecznie prawdopodobnie większy podatek, niż ty zarabiasz w skali roku. .....
ps. w szwajcarii wiekszość mieszkań jest wynajmowana....- 4 1
-
2018-10-01 13:52
Też płacę podatki także goń się.
- 2 3
-
2018-09-30 16:52
(2)
Mieszkanko załatwił tatuś, bo córunia m dwie lewe ręce i do niczego się nie nadaje. Studentka psychologi zapewne...
- 28 20
-
2018-09-30 16:55
Skoro tak Cię to interesuje... (1)
Nie, nie psychologii i nie tatuś nie załatwił.
- 12 14
-
2018-09-30 21:12
Daj sobie na luz, czytając te komentarze zastanawiam się kto jest większą patologią.Czy ci co mają mieszkania komunalne czy ci co wypisują te bzdety na temat ludzi żyjących w mieszkaniach komunalnych.Znam osobiście parę rodzin żyjących w komunalkach i jakoś patologii nie ujrzałem, natomiast czynsz w co niektórych jest taki, że chyba bym kredyt wziął.Ta patola co komentuje to większość ludzi na wynajmie, z dwoma trójkątami serka topionego w lodówce na jutro. Nie potrafią odnaleźć się w życiu to wylewają swoje frustracje na różnych forach.
- 13 7
-
2018-09-30 16:53
Olka (4)
Takie właśnie skończyłaś studia skoro cie nie stać. Szkoda że młodym ludziom teraz brak ambicji.
- 20 21
-
2018-09-30 16:56
??? (1)
A Ty jakie skończyłaś??
- 8 13
-
2018-09-30 19:09
Zawoduwke
- 10 3
-
2018-09-30 18:55
Kulturoznawstwo, filozofia, czy europeistyka, to fabryki magistrów bez przyszłości.
- 12 5
-
2018-09-30 18:02
Zenujące, a ile młodych ludzi uczciwie pracuje ? tylko w Polsce ceny unijne a zarobki jak w Bangladeszu, idź do banku po kredyt usłyszysz - brak zdolności kredytowej
- 17 5
-
2018-10-01 12:52
POtologia to 8 lat mielismy
- 0 5
-
2018-09-30 12:11
więcej religii w szkołach (3)
to na pewno pomoże
- 50 13
-
2018-10-01 11:13
więcej religii w szkołach
W czym niby pomoże?
- 1 3
-
2018-10-01 11:12
W czym niby pomoże?
- 1 3
-
2018-09-30 13:44
Sam jestes patologia piszac w ten sposób
- 16 37
-
2018-09-30 14:00
żal mi CIebie (2)
i twojej matki
- 7 23
-
2018-09-30 14:07
A mi ciebie kmiocie nie jest żal (1)
- 10 6
-
2018-09-30 15:36
Prawda boli
- 7 5
-
2018-09-30 12:01
(16)
Rozdają patologii, a oni z tych budynków robią chlew
- 407 64
-
2018-10-26 09:12
Komunalne to czynsz 11zl za metr, brak zniżek jak kiedyś, jeszcze jak masz nadmetrażu to tymbarskiej nawet dodatek mieszkaniowy z mops sie nie należy , miasto na najmie nie ma zarabiać ale tyle wystarczy na utrzymanie budynku i "amortyzację" wspólnoty nie masz, o niczym nie decydujesz możesz ewentualnie na własna rękę odmalować klatkę jak zaniedbana.
W Berlinie 80% mieszkań to komunalne- 2 0
-
2018-09-30 18:45
(1)
Patrzac na auta pod budynkiem na pierwszym zdjeciu to nie jest u nich tak zle z kasa.
- 19 1
-
2018-10-01 11:42
Bo mieszkania komunalne w Sopocie nie dostaje biedota min. dochód na osobę w rodzinie to 2500 więc raczej nie patologia
- 4 2
-
2018-10-01 09:56
Czytam twoją mowę nienawiści i zastanawiam się gdzie tak na prawdę ta patologia tkwi
- 6 5
-
2018-09-30 21:51
(3)
Przepraszam. Zycie bardzo zle mi sie poukladalo...nie stac mnie na kredyt hipoteczny. Poprosilam o mieszkanie. Czy to cos zlego?czy to znaczy ze bedac osoba 38letnia i bardzo chora i nie mogaca pracowac jak inni( pracuje ale nie na caly etat) jestem patologia?to przykre ze wszystkich wrzucacie pod wspólny mianownik
- 21 14
-
2018-10-01 09:47
A kogo to obchodzi???
Dlaczego z moich pieniędzy mam utrzymywać takiego nieudacznika? do roboty!
- 9 9
-
2018-10-01 05:30
A kogo obchodzi że cię na kredyt nie stać? (1)
To powód żeby łapy po moją kasę wyciągać? Idź do księdza, może cię zakwateruje na parafii 1200m2..
- 14 19
-
2018-10-01 06:17
A kogo to obchodzi
Że jesteś prostakiem idź z takimi hasłami do Kijowskiego
- 14 9
-
2018-09-30 12:08
(3)
Jak już patologia dostaje mieszkania to powinny być inne zasady np. Prace społeczne ileś godzin na miesiąc, jak nie pracują to wypad
- 106 5
-
2018-09-30 14:44
moze ilosc mieszkan powinna byc jasna i przejrzysta w oswiadczeniach. (1)
- 18 3
-
2018-10-01 09:20
A nie tak jak teraz, że nikt nie wie ile srebrna ich ma...
- 6 3
-
2018-09-30 13:07
Albom terapia, albo dokształcanie się.
- 30 5
-
2018-10-01 08:13
Jak..
większość dostawała komunalne czy zakładowe w latach do 2000 to było ok..
- 10 3
-
2018-09-30 22:14
Patologia, to ląduje, ale w socjalnych najczęściej...
Komunalne i TBS nie są w ich możliwościach.
- 14 6
-
2018-09-30 19:35
Mów za siebie!
Mój wujek wynajmuje letnikom i studentom, byle patoli nie stać na 300 PLN za dobę. A w Sopocie to już w ogóle bajka, tam w sezonie to pewnie z 500 za dobę idzie wycisnąć z takiej komunałki. Tylko by dostać tam komunałkę to pewnie premiera osobiście trzeba znać :)
- 12 7
-
2018-09-30 14:43
mowisz ze budyn to patol?
- 12 8
-
2018-09-30 16:50
Tbs (5)
Poczytajcie jelopy co to sa mieszkania tbs gdzie na dziendobry. placisz partycypacje ok 10 tys a po roku 50 tys wiec meliniazy na to nie stac a i do komunalnych trzeba miec dochod
- 20 6
-
2018-09-30 16:56
(4)
Wejdz w ogloszenia i zobacz ilu chce sprzedac partycypacje tbs za 200tysiecy
- 7 0
-
2018-09-30 17:02
(3)
Partycypacja sama ok 70 tys. a gdzie koszty poniesione na wykończenie? Kafelki, malowanie, sprzety kuchenne 20 tys. Meble kolejne 30 tys. I się zbiera. Wykończenie TBS "pod klucz" to jedna szafka ze zlewem, płyta elektryczna, wanna i chyba tyle...
- 4 4
-
2018-10-01 08:44
(2)
Chcesz powiedzieć, że w nieswoje mieszkanie władowałeś sprzętu w kuchni za 20tys. Nie bądź śmieszny, jaka ściema. Meble 30 jasneeeee śmiech na sali jaka ściema i co to znaczy chyba tyle. Masz mieszkanie pod klucz i chcesz 130 tys za co? Co za wałki
- 5 2
-
2018-10-01 23:41
Ogłoszenia za 200 tysięcy to śmiech na sali i wiszą po parenaście miesięcy.
Ogłoszenia za 100-120 znikają po max. miesiącu i są w większości po prostu ładnie urządzone.
Jeśli się chce mieszkać dłużej, to naturalne, że kupuje się lepsze wyposażenie do kuchni - mebli, które wytrzymają więcej niż 2 lata bez urwania zawiasów i które są funkcjonalne nie kupisz w Obi za 599 zł... Dolicz jeszcze do tego np. lodówkę, zmywarkę, kuchenkę...- 1 0
-
2018-10-01 08:59
Dobrze prawisz
Sciema sciemą sciemniona
- 3 1
-
2018-09-30 17:07
(4)
Mieszkam w TBS, niby trzeba spełniać jakieś wymagania co do zarobków... 3/4 bloku to skrajna patologia, imprezy 24/7 przez cały tydzień, dzieci bawiące się w śmietniku, pomalowane ściany budynku, palenie i picie na balkonach i w garażach przez cały czas do nocy. Czynsz 900 zł za 50 m i garaż 300 zł. Kredyt wychodzi taniej i przynajmniej będzie własne i nie trzeba pisać pisma do TBS o pozwolenie na wymianę nienadajacej się do niczego wanny na prysznic...
- 25 6
-
2018-10-01 10:46
Gdańsk (1)
Czy moge uzyskać jakies dokladniejsze informacje jak to wszystko działa jak sie już u nich wynajmuje? Czekam na liscie 2 lata i jestem ciekawa opinii osoby, która mieszka w tbs
- 1 0
-
2018-10-01 23:35
Czynsz miesięczny za mieszkanie 2 pokojowe latem 700 zł, zimą 900 zł (z opłatami - zaliczka za wodę, śmieci) + prąd wg zużycia. A poza tym to jak w normalnym mieszkaniu, większe zmiany trzeba pytać o pozwolenie.
Jako że wszyscy "wynajmują" to nikt o budynek nie dba - pomazane przez dzieci ściany elewacji - za przyzwoleniem rodziców, wieczne imprezy. Ale to też trzeba trafić - podobno są niektóre przyzwoite TBSy. My akurat trafiliśmy źle, cała klatka to alkoholicy z dziećmi, którzy pracują tylko dorywczo, więc przez cały tydzień imprezy...
Po 5 latach od wybudowania budynku miała być możliwość wykupu, jednak zwracaliśmy się kilka razy już do TBS z zapytaniem o to i brak odpowiedzi - więc raczej nie będzie.- 1 1
-
2018-09-30 17:09
(1)
kredyt nie wychodzi taniej, poza tym czego narzekasz, skąd żeś się tam wziął?
- 7 2
-
2018-10-01 23:27
zawirowania losu, tak wyszło.
Takie mieszkanie jak moje w TBS w tej okolicy jest warte ok. 200 tys. Wkład własny + kaucja to ok. 65 tys. - wychodzi 135 tys.
PKO kredyt na 30 lat zgodnie z kalkulatorem 635 zł, opłaty prąd+woda+ogrzewanie to ok. 400 zł mc.
TBS zimą czynsz 900 ZŁ + prąd ok 75 zł, daje 975 zł.
Koszt kredytu i opłat 1035 zł, a ile nerwów straconych mniej na sąsiadów...
Mając umowę o pracę na czas nieokreślony i te 65 tys. wkładu własnego, które trzeba mieć też w TBS, spokojnie nawet tak niewiele zarabiając dostanie się taki kredyt.- 1 1
-
2018-10-01 11:07
Po komentarzach widzę, że chyba ci sfrustrowani kredyciarze są większą patologią od tych z komunalnych (4)
Których nazywają patologią i co najlepsze... większość ma zerowe pojęcie o TBS czy komunalce i myli mieszkania socjalne z komunalnymi.
Ja dobre 15 lat mieszkam w TBS i nie było łatwo wogóle dostać tego mieszkania. Był wymóg minimalnych odpowiednich dochodów + albo partycypacja w kosztach czyli wkład własny, albo w zamian zrzeczenie się dotychczas zajmowanego lokalu. Ja wybrałem ten drugi wariant. Miałem malutkie jednopokojowe mieszkanie po wujku na parterze starego przedwojennego budynku, z kuchnią gdzie obok kuchenki stała jeszcze od dawna nieużywana kuchnia węglowa, w pokoju piec kaflowy, a w łazience bojler starego typu, taki zbiornik. Wszystko w dobrym stanie, bo wujek przed śmiercią jeszcze zdążył wszystko odmalować.
Na kredyt to wtedy i teraz nie było mnie stać, inaczej teraz siedziałbym z małżonką i dzieckiem w tym małym mieszkanku, które ciężko było dogrzać i to mimo plastikowych okien, albo gdzieś coś całe życie wynajmował.- 11 6
-
2018-10-01 11:54
"Na kredyt to wtedy i teraz nie było mnie stać" (3)
To ogarnij życie i rozejrzyj się za normalną pracą, jak my wszyscy, którzy na ciebie podatki płacimy
- 4 1
-
2018-10-01 21:07
Dziękuję za dobrą radę Bronisławie "Bulu" Komorowski ;) (1)
płacę podatki, mam normalną pracę, teraz w urzędzie, wcześniej jako pracownik biurowy w dużej prywatnej firmie... o kredyt starałem się nie raz, bo też bym chętnie ten TBS porzucił, ale... albo brak zdolności kredytowej, albo naprawdę mocne zaciskanie pasa, żeby płacić raty, bez tygodniowych wakacji raz w roku i to niekoniecznie zagranicą, nawet w kraju i wieczne modlenie się, żeby nie przytrafiła się mi albo żonie poważna choroba, albo by któreś z nas pracy nie straciło, bo wtedy byśmy nie zdołali spłacić raty, jako że praktycznie nie mamy oszczędności...
- 1 1
-
2018-10-01 23:17
dawniej tbs
Razem z małżonkiem mamy ok 4500 zł łącznie wypłat, zdolność kredytowa na 250 tys.
Standard własnego mieszkania o wiele lepszy niż patologiczny TBS.- 1 1
-
2018-10-01 13:33
A Pan wyżej to nie płaci?
- 1 0
-
2018-10-01 11:44
Zobaczcie, jakie samochody stoją na parkingu (3)
Na mieszkanie nie stać, ale na kilkuletni samochód już tak? Ciekawe
Przeciętny Kowalski spłaca kredyt, ciężko pracuje i stać go co najwyżej na 15-letnią Skodę- 8 0
-
2018-10-01 21:09
Ma dochody takie jak Kowalski, tylko nie spłaca kredytu za mieszkanie.
Zamiast tego ratę leasingu za auto.
- 0 0
-
2018-10-01 16:13
Bo oficjalnie nie mają dochodów, a w rzeczywistości kupę kasy i śmieją się w twarz pracującym uczciwie i kupującym mieszkania na kredyt.
- 2 2
-
2018-10-01 12:55
pożyczone
- 0 1
-
2018-09-30 12:43
(12)
to ja zapierniczam po nascie godzin żeby kupić swoje, a inny dostanie w lepszej lokalizacji za free.
- 88 13
-
2018-09-30 13:22
(5)
Przecież komunalne nie są darmo! Placi sie czynsz (oczywiście płacą ci normalni ludzie, a nie brudasy)
- 9 18
-
2018-10-01 19:38
A myslisz ze
jak juz kupisz wlasne i masz kredyt na 30 lat to czynszu ani rachunkow juz nie placisz ???
d**il !- 3 0
-
2018-09-30 19:20
Dokładnie.
Przy czym czynsz w komunalnym jest wyższy niż we wspólnocie. Moja mama po wykupieniu zaczęła płacić niższy czynsz. To było dawno temu, dla jasności. Mieszkała w tym mieszkaniu kilkadziesiąt lat i dbała o nie. Robiła remonty, wymieniła instalację grzewczą zanim wykupiła. Niestety w ten sposób podwyższyła sobie standard przed wyceną.
W każdej kamienicy jest kilka mieszkań komunalnych, większość lokatorów opłaca czynsz i dba o swoje. Tylko patologiczne rodziny nie płacą czynszu, zresztą jeśli są dzieci to mają dopłaty.- 8 4
-
2018-09-30 18:25
Czynsz to grosze
- 9 5
-
2018-09-30 16:04
(1)
Jasne... większość tych ludzi nie płaci czynszów.. no bo po co... i tak ich nie wyrzucą! Patologia żyjąca na koszt innych!
- 16 7
-
2018-09-30 17:26
Nie pleć bzdur, większość płaci. Jednak zaległości tych co nie płacą sięgają ok 400mln - co roku zadłużenie jest publikowane.
- 15 2
-
2018-10-01 19:36
Jaki ja jestem glupi
Tez pracuje zamiast wyciagnac reke po darmowe siedzac na d*pie z browarkiem pod blokiem
- 2 0
-
2018-09-30 13:10
(4)
boś gupi:). No to jest nas dwóch:(.
- 27 0
-
2018-09-30 13:16
(3)
już trzech...
- 20 0
-
2018-09-30 16:02
Jeszcze ja....he he
- 11 2
-
2018-09-30 13:19
Ja też się dołączę (1)
do frajerów którzy pracują zamiast wyciągać rękę po zasiłki..
także jest nas już czterech:)- 26 2
-
2018-09-30 13:28
Ja też !!! Ja też !!! I moi znajomi :)
- 18 3
-
2018-09-30 12:36
Miasto nie powinno miec żadnych mieszkań komunalnych (5)
To zawsze rodzi patologię
- 65 27
-
2018-09-30 19:15
Powinno. (4)
Ludziom zdarzają się tragedie. Pożar, ciężka choroba i inne nieszczęścia. Takim ludziom trzeba pomagać, nazywanie ich patologią tylko świadczy o tobie.
A ci których stać na wynajem powinni płacić rynkowe ceny czynszu. Tyle w temacie.
Co byś zrobił za patologią? To też ludzie.- 13 9
-
2018-10-01 06:47
(1)
Każdy towar rozdany jest zabrany temu, który mógłby za niego zapłacić. Także pomysl o tych ludziach, którzy pracują, ale nie stać ich na mieszkanie, bo te są rozdawane patolom.
- 7 3
-
2018-10-01 15:41
zero logiki. Nie stać kogoś na mieszkanie bo ktoś inny dostał je za darmo? Nie stać kogoś bo gorzej zarabia albo wiek nie ten albo kilka innych powodów. Ale pracuje i chciałby płacić za wynajem czynszowego
- 4 0
-
2018-10-01 09:57
Od tragedii, pożarów, chorób i innych nieszczęść są ubezpieczenia. Ja nie zamierzam za swoje (względnie łatwo zarobione) pieniądze dokładać do wódy jakimś patusom, albo pincet plusom na socjalu z siódemką dzieci na karku.
- 5 2
-
2018-10-01 08:27
patologia to nie ludzie i czas żeby ktoś zaczął o tym głośno mówić
- 5 1
-
2018-09-30 12:01
(2)
Jest pińcet plus to kolejka chętnych na takie mieszkania. Hala garażowa jest to i suva w lizingu można zaparkować :)
- 188 17
-
2018-10-01 14:02
Takie mieszkania być powinny ale o minimalnym metrażu kawalerki i dwa pokoje 40m2 maks,, byleby przetrzymać i szybko szukać czegoś normalnego. Bo sie towarzystwo przyzwyczaja i do śmierci tam siedzi a nie tylko w przypływie kłopotów.
To powinny być tymczasowe mieszkania dla ludzi z kłopotami, których chwilowo nie stać na nic innego. Standard jednak powinien być niski żeby motywować do opuszczenia tego jak najszybciej.- 4 1
-
2018-09-30 14:06
Bo te mieszkania są przyznawane po znajomości.
Niema co się dziwić, że później takie fury stoją pod blokiem.
- 29 3
-
2018-09-30 12:09
Daj Daj Daj (5)
szlachta nie pracuje
- 172 18
-
2018-09-30 16:35
Pomyśl zanim napiszesz (2)
Mieszkam w komunalnym lokalu, skończyłam studia i pracuję. Także następnym razem pomyśl zanim napiszesz i nie patrz na wszystkich lokatorów mieszkań komunalnych jak na patole. Patola jest wszędzie, nawet w super apartamentach.
- 13 22
-
2018-10-01 09:54
Zmarnowane pieniądze (1)
Nie dość, że studia skończone na koszt podatnika, to jeszcze teraz łapska po cudze wyciągasz??? skąd się bierze taka patologia?
- 9 5
-
2018-10-01 14:01
Moim rodzice płacą podatki i ja też także studia mi się należą jak psu buda, nie moja wina, że ty się nie dostałeś i teraz swoje żale wylewasz.
- 7 5
-
2018-09-30 14:12
Fajnie (1)
Jakaś patologia dostanie mieszkanie w Sopocie
Ja jestem kierownikiem, niby zarabiam powyżej średniej krajowej. Tyram soboty, nocki, 35 lat a wyglądam już na 50.. i stac mnie na mieszkanie tylko na śmietnisku przy Szadółkach :(- 43 2
-
2018-09-30 21:15
Mieszkanie? Chyba puszkę 30m2, całe realia w PL.
- 9 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.