• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy gdyńska straż miejska skutecznie walczy z kierowcami?

Michał Sielski
27 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
- Żółte kartki są skuteczne - twierdzą strażnicy. - Nieprawda, kierowcy czują dzięki nim, że uniknęli kary - odpowiadają oponenci takiego rozwiązania. - Żółte kartki są skuteczne - twierdzą strażnicy. - Nieprawda, kierowcy czują dzięki nim, że uniknęli kary - odpowiadają oponenci takiego rozwiązania.

Radni Gdyni przyznają, że nie chcą robić ze straży miejskiej "maszynki do zarabiania pieniędzy", ale mieszkańcy twierdzą, że polityka pouczania i edukacji nie przynosi właściwych efektów. Wtórować zaczynają im także miejscy urzędnicy. Czy to znak, że kierowcy przestaną być bezkarni w centrum miasta?



Żółta kartka od Straży Miejskiej skutecznie zniechęca do parkowania w niedozwolonych miejscach?

- Udział transportu miejskiego w podróżach po Gdyni cały czas spada. Głównym środkiem transportu jest samochód i rower - to 58 proc. wszystkich podróży. Przez lata polityka miasta sprzyjała bowiem tylko samochodom, a teraz trudno jest odzwyczaić od tego mieszkańców. Jeszcze niedawno zabierano chodniki, żeby zrobić miejsca postojowe dla samochodów, a na ul. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni samochody zajmują prawie cały chodnik. W Gdyni są też najniższe opłaty za parkowanie w Trójmieście - wylicza prof. Olgierd Wyszomirski, dyrektor gdyńskiego ZKM.
Efekty są oczywiste: samochodów w centrum przybywa. I choć płatnych miejsc parkingowych jest wystarczająco, bo parkingów - strzeżonych, a nawet zadaszonych - nie brakuje, to są kierowcy, którzy wybierają najłatwiejsze rozwiązania i zamiast na parkingu przy Gemini zobacz na mapie Gdyni, pod Centrum Filmowym zobacz na mapie Gdyni czy przy Batorym zobacz na mapie Gdyni, wolą zaparkować na chodniku pod sklepem czy trawniku albo jego rozjeżdżonych resztkach. Dlaczego? Mandat dostać bardzo trudno, nawet, gdy samochód stoi w niedozwolonym miejscu przez cały dzień.

Straż miejska ma pouczać i edukować

- Straż miejska działa na terenie całej Gdyni. Mamy zadania nie tylko związane z przepisami ruchu drogowego, ale też wiele innych. Faktem jest jednak, że 70 proc. wszystkich rejestrowanych zdarzeń jest w Śródmieściu. Ciekaw jestem jednak, jaki byłby odzew mieszkańców Śródmieścia, gdybyśmy teraz przystąpili do represji kierowców. Stosujemy więc pouczenia, żółte kartki - mówi Dariusz Wiśniewski, komendant Straży Miejskiej w Gdyni.
Oczywiście taka postawa strażników nie wynika z ich przekonania, że to najskuteczniejsza metoda. Straż miejska jest w pełni zależna od miejskich włodarzy i to oni wyznaczają jej zadania, z których potem jest rozliczana. A podejście władz Gdyni jest jednoznaczne.

- Nie chcemy zrobić ze straży miejskiej maszynki do zarabiania. Nie zgadzamy się z takim stawianiem zadań, które wprost wskazują, że strażnicy mają na siebie zarobić. Uznaliśmy, że nie będziemy uruchamiać takiej formuły w Gdyni, bo nie po to straż została powołana - podkreśla Andrzej Bień, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. bezpieczeństwa.
Społecznicy: to nie działa

Z takim podejściem nie zgadza się szybko rosnąca grupa niezadowolonych z pobłażania coraz bardziej bezczelnym kierowcom. Mieszkańcy centrum, prowadzący tam lokale gastronomiczne czy nawet odwiedzający Gdynię przy okazji zakupów, zakładają kolejne formalne i nieformalne grupy, które chcą zmian.

Czytaj więcej: Walczą z parkingowym chaosem.

W ich mniemaniu taktyka pouczania i edukowania po prostu nie działa, a na dowód pokazują codziennie robione zdjęcia, na których widać samochody zastawiające chodniki, trawniki czy przejścia dla pieszych.

- Skoro żółte kartki mają edukować, to dlaczego codziennie widzę te same samochody w tych samych miejscach? - retorycznie pyta Jędrzej Szerleul. Zygmunta Augusta zobacz na mapie Gdyni.
Wtórują mu także niektórzy urzędnicy.

- Niestety, przyzwolenie społeczne na łamanie przepisów jest nagminne. Dlatego z tego punktu widzenia patrzy na to straż miejska. Faktem jest jednak, że miejska zieleń niszczona jest przez parkujących niezgodnie z przepisami notorycznie - podkreśla Janusz Witkowicz z biura ogrodnika miasta Gdyni.
Pouczenia wirtualne, straty w infrastrukturze realne

Nie bez znaczenia jest też aspekt finansowy. Bo mandaty wystawione przez straż miejską mogłyby być przeznaczone choćby na infrastrukturę zdewastowaną przez parkujących.

- Ile wydajemy na naprawy chodników, klombów, barierek, które uszkadzają kierowcy? Tego nikt nie wie, ale mam przykład: na ul. Sandomierskiej ZDiZ wycenił straty na 25 tys. zł. To realne pieniądze, które będzie trzeba wydać - mówi Andrzej Pawlak z Inicjatywy Nowa Lepsza Gdynia.
W zeszłym roku w całej Gdyni straż miejska wystawiła pięć mandatów w przeliczeniu na 1000 mieszkańców. Dla porównania - w Katowicach było to 21 mandatów na 1000 mieszkańców. Gdyńscy strażnicy przekonują, że edukacja przynosi efekty, a rozdawane przez nich żółte kartki bardzo rzadko trafiają po raz kolejny do tego samego kierowcy, co mogą sprawdzić, bo skrupulatnie zapisują w systemie numery rejestracyjne upomnianych aut.

Opinie (251) 6 zablokowanych

  • Oddajcie mi moje pieniądze!

    Nigdy w życiu nie dostałem pouczenia od straży miejskiej.
    Za to dostałem mandat za parkowanie, gdy byłem na rehabilitacji (kręgosłup).
    Przekroczyłem 1h parkowanie o 7 minut, dostałem mandat na 30 zł (albo 50, nie pamiętam już teraz).
    Powstaje zatem pytanie... jak to jest? Jakiś koleś rozjeździł chodnik i dostał kilkanaście razy żółtą karteczkę, a ja bez możliwości wrzucenia kolejnego pieniążka dostałem mandat.
    Opanujcie się tam, stwórzcie rejestr pojazdów, które nagminnie łamią przepisy i dowalcie im co raz to wyższe kary, a przestańcie czepiać się przyzwoitych ludzi.

    • 0 0

  • Pan komendant (1)

    Pana komendanta to z iloma zarzutami wywalili z policji, Dziennik baltycki to nawet szeroko o tym pisał. Czyżby dobra zmiana?

    • 7 1

    • 22 zarzuty

      i wszystkie potwierdzone, ale oficjalna wersja taka że sam się zwolnił z policji i jeszcze mu emeryturę policyjną załatwili, chociaż nie miał przepracowanych 15lat w policji

      • 0 0

  • Przepisy Ruchu Drogowego

    Przepisy Ruchu Drogowego wystarczy konsekwentnie egzekwować,a problemy same się rozwiążą,nie będzie potrzeby zastanawiać się nad pseudo-rozwiązaniami.Tylko stanowczość w wykonywaniu obowiązków służbowych pomorze zdyscyplinować Polaków.

    • 0 0

  • podniesc znaczaco wysokosc mandatow (16)

    obecnie sa smiesznie niskie, w polaczeniu ze smiesznie niskim prawdopodobienstwem zlapania, jest wprost przyzwoleniem do lamania przepisow.

    Polacy za szybko dorobili sie starych samochodow, nie poszla razem z tym nauka ich wlasciwego wykrozystania. Niektorzy dalej zyja mentalnie na wsi, gdzie wystarczy gaz wciskac i jechac przed siebie.

    Milo ze sie zmienia, jeszcze pokolenie dwa i moze bedzie bezpiecznie. Jak wymrze te, dla ktorych samochod jest oznaka ich statusu spolecznego

    • 81 65

    • (3)

      A może by tak podnieść poziom IQ potrzebny do komentowania? Nie, bo 99% nie byłoby dopuszczonych i byłby spokój w Internecie, jak 20 lat temu, gdy lemingi tylko siedziały w pracy.

      • 11 15

      • co za debil (2)

        zgadzam się z przedmówcą ==.takich debili dla których każdy mandat jest za niski i jedyną receptą jest karanie i zakazywanie powinno się fizycznie eliminować.zgadzam się też z tezą ,że poziom komentarzy jest żenująco niski i chyba pochodzą wciąż od tych samych nieudaczników.może należałoby się jednak podpisywać pod swoimi opiniami a byłyby one bardziej wyważone ?

        • 4 6

        • (1)

          :)
          Fizyczne eliminowanie debili to faktycznie bardzo umiarkowany i wyważony komentarz.
          Absolutnie nie na żenująco niskim poziomie.
          Pozdrawiam serdecznie, zabawny akcent na koniec dnia.

          • 2 0

          • fizyczne eliminowanie debili to tylko doraźna akcja

            to jak z wszawicą, po prostu aby poczuć ulgę
            rozplaszczasz pasożyta,

            co musi nastąpić później to dezynsekcja
            i dbałość o higienę
            poprzez
            rozwiązanie konkordatu ze źródłem wszawicy,
            wytłuczenie roznośników wszawicy poprzez zapakowanie agentów watykanu w wagony
            i odesłanie do wszawicznego gniazda

            • 0 1

    • Samochód nie jest oznaką statusu społecznego (4)

      Ile razy trzeba wam, dziubdziusie w przyciasnych rajstopkach, powtarzać, że samochód to narzędzie służące wygodnemu przemieszczaniu się z miejsca na miejsce?

      • 8 9

      • jeśli stanie w korkach i tracenie czasu na szukanie miejsca do zaparkowania za darmo (1)

        jest formą korzystania z "narzędzia służącego wygodnemu przemieszczaniu się z miejsca na miejsce" to gratuluję wyobraźni.

        Prywatyzacja korzyści i uspołecznianie kosztów korzystania z najbardziej przestrzeniożernego środka transportu niedługo zostanie mocno ukrócona.

        Ciekawe, czy pójdziesz po rozum do głowy i przestaniesz stosować określeń uznawanych przez siebie za obraźliwe?

        • 1 2

        • łoweły nigdy nie będą środkiem transportu

          pobudka,
          co najwyżej rekreacją

          • 1 0

      • nie zgodzę się, samochó jest oznaką statusu

        ale uściślijmy,
        dobry i nowy samochód

        bo rozklekotana rdza to nie jest samochód,
        to jest wstyd i takie auta powinny być eliminowane z ruchu,
        zaostrzenie kontroli stacji wydającej przeglądy powinno pomóc

        • 0 0

      • to za wygode trzeba placic

        jak sam zauwazyles, do wygodnego. Wiec w zadnym razie do darmowego, bo parkowanie nieleglane i niszczenie zieleni miejskiej jest okradaniem mieszkancow przez takich januszuf , ktorych poziom empatii jest rowny pojemnosci silnika.

        • 13 2

    • Upsidedown (1)

      A straż miejska i policjanty żyją mentalnie w PRL-u.Oni są od służenia i pomocy ludziom ,a nie od czychania na nich i łupienia..Na te zarobki co są w Domu WARIATÓW Polska to mandat powinien być max.50zł.I tyle w temacie.Jak to będzie normalny cywilizowany kraj to wrócimy do tematu.Gdzie ma rowerzysta jeżdzić w centrum miasta jak nie ma ścieżek rowerowych????jedna jest na ul.Władysława lV i t na chodniku między pieszymi trzeba slalomu robić.A milicjant się czają przy przejściach dla pieszych i łapanki na rowerzystów robią.I po ch.....j ta dyskusja,urządzcie normalny kraj i wtedy karajcie jak ktoś zawini.

      • 2 2

      • skoro ludzi stać na auta to stać ich na mandaty

        skąd tyle samochodów jest skoro ludzi nie stać?

        • 4 1

    • Jeśli dla ciebie są niskie (1)

      to nie znaczy że dla innych też. Nie każdy jest bangsterem.

      • 7 13

      • nie każdy ma jacht

        ja nie mam i nie płaczę

        • 2 1

    • Podatek (1)

      A może Tobie podatek podnieść o 100% ?!

      • 6 12

      • na pewno pomogłoby mocne podniesienie OC

        szczególnie na stare szroty,
        zaraz by się ulice wyczyściły

        • 4 1

    • Co za debil

      Pierwszy do wymarcia to ty jestes...

      • 8 28

  • w temacie zwiększenia ruchu samochodowego i zmniejszenia korzystania z zkm

    kiedy połapiecie się w koñcu, że Gdynian nie interesują drogie bilety autobusowe i łupieszcze haracze parkingowe?

    • 0 0

  • parkowanie auta (1)

    Chciałbym zapytać Radnych Miasta Gdyni, czy za parkowanie auta na ulicy pod budynkiem, w którym mieszkam od 55 lat płacę abonament parkingowy 30 zł/mc za karę, z tytułu posiadania auta ? czy za to że tu mieszkam i jestem gdynianinem ? Uważam, że w strefie parkowania powinni płacić przyjezdni tak jak jest w innych miastach np. w Sopocie.

    • 1 2

    • matoł

      • 0 0

  • Autor to lewak (5)

    Tutuł sam mówi za siebie: "...walczy z kierowcami". Jeszcze nie tak dawno walczono z obszarnikami, kułakami, spekulantami - teraz z kierowcami.
    Co za lewacka mentalność tzw. "redaktora", czasami wychodzi słoma z obuwia...

    • 7 5

    • kto to jest lewak? (4)

      z historii wiem, że lewak to był przeciwnik Stalina i bolszewików,
      brzmi całkiem ok moim zdaniem, dobry, mądry człowiek,

      czy to masz na myśli?

      • 1 4

      • (1)

        Lewak - jest to osoba mająca chorobliwie dziwne zakusy do cudzej własności, a szczególnie zakusy do twojej osoby jako własności twierdząc, że coraz większa część tej własności powinna być tobie zabierana przez państwa i wykorzystywana na "pożytek społeczny". Inaczej - osobnik będący chronicznym pracobiorcą posiada nature roszczeniowa do wszystkich szczególnie do bogatych i zaradnych . Ma nikła wiedze ekonomiczno-społeczną, i na tej podstawie twierdzi ze aby było lepiej trzeba zabrac bogatym i dać biednym syndrom Janosika, choc on wała dał biednym ale legenda ma swoje prawa.
        Nie jest w stanie zrozumiec że ma czym sr*c dzięki zaradnym i bogatym i w nich widzi swoje nieszczęście że nie chca mu płacic ile by chciał.

        • 3 2

        • a kto to jest nielewak w takim razie?

          bo nic nie wyjaśniłeś
          a skoro nie potrafi się czegoś wytłumaczyć prosto
          to z naczy, że samemu się tego nie rozumie

          • 0 0

      • (1)

        Abyś dziecko nie musiał się męczyć szukaniem - znalezione przed chwilą: "Z grubsza można powiedzieć, że lewak to persona o poglądach lewicowych, przy czym jest to niedojrzała forma tego osobnika - w przeciwieństwie od formy dojrzałej cechuje się ślepym idealizmem, wiarą w możliwość radykalnego zmiany obecnego porządku rzeczy, pragnieniem poruszania bryły z posad i tym podobnych. Nieświadomy korzeni swych poglądów, często lewak krytycznie wyraża się o Marksie czy Engelsie; zarazem notorycznie posługuje się ich żargonem, w argumentacji używa ich aparatu pojęciowego; krótko - partycypuje w marksowskim paradygmacie (tu charakterystyczne pojęcia: "sprawiedliwość społeczna", "pazerny prywaciarz", "ucisk klasy/grupy społecznej" i inne).
        Zwykle, zanim lewak przekształci się w formę dojrzałą, ginie i zmienia poglądy (na ogół dzieje się tak po kilku zastrzykach zdrowego rozsądku). Czasem jednak dochodzi do mutacji w dojrzałego lewicowca. Niestety, jest to proces nieodwracalny. Dojrzały lewicowiec zaczyna fascynować się socjologią, którą uprawia jak scholastykę; historią, w której dopatruje się procesów dziejowych; ekonomią, której nie rozumie. Jego żargon (patrz: nowomowa) jest jednak silnie działającym na niewyrobionego słuchacza środkiem halucynogennym, co lewicowiec często wykorzystuje z morderczą skutecznością (stąd wyjątkowa populacja l. wśród polityków). "

        • 4 2

        • zatem brzmisz jak lewak

          dziękuję za wyjaśnienie

          • 0 0

  • (4)

    Budować darmowe parkingi miejskie urzędnicze nieroby, a nie nasyłać te kaleki intelektualne ze straży wiejskiej na normalnych ludzi. Wszystko chcecie sprzedać deweloperom, co?????

    • 3 6

    • budowa parkingów podziemnych i wielopoziomowych w centrum miasta lub w jego pobliżu (1)

      zwiększa korki na dojazdach do niego

      • 1 1

      • skończ z tymi własnymi teoriami

        • 0 0

    • a co ma deweloper do twojego braku poszanowania innych i parkowania gdziebądź?

      utrudniają tacy jak ty innym pr że jazdę. przejście, wyjazd z posesji bo im daleko poszukać wolnego miejsca. nie ma - nie blokuj innym chamie.

      • 3 0

    • a maja byc darmowe, bo?

      ziemia, szczegolnie w centrum nie jest za darmo, budowa i utrzymanie tez nie. Jak cie nie stac na parking, to znaczy ze nie stac cie na samochod, biedny januszku

      • 3 1

  • Łupić ile wlezie (25)

    Gdynia ma tak rozwinietą komunikację miejską,że nie ma potrzeby wjeżdżac do centrum samochodem.

    • 148 145

    • Blef

      Szczególnie komunikacja na skwer pod akademię morską....

      • 0 0

    • (2)

      nie będziesz mi zycia ukladal czy mam wjezdzac czy nie.

      • 9 12

      • wjeżdżaj zdrów, ale jak zaparkujesz, to płać za zajętą przestrzeń.

        proste jak cep

        • 3 0

      • a ty mi nie będziesz mówił, że mam cię przestać walić młotkiem po głowie

        i ja cię będę walił tym młotkiem
        bo tak mi się podoba

        • 5 1

    • Co to za socjalistyczne teorie? (2)

      W imię czego, bo inni jeżdżą autobusem, to ten burżuj w samochodzie ma być złupiony?

      • 24 28

      • uzytkownik samochodu powinien po prostu być obciążony kosztami, które generuje

        w dobrze zarządzanych miastach ludzie zamożni jeżdżą komunikacją publiczną lub rowerami.

        W źle zarządzanych miastach trzeciego świata biedni jeżdżą samochodami, po ich opuszczeniu często giną pod kołami innych samochodów.

        • 2 0

      • Nie, lepiej niech zagrodzi swym wypasionym autem chodnik, ścieżkę, ulicę dla kilkuset osób !

        • 36 11

    • To, że ty nie masz potrzeby to nie znaczy, że inni nie mają. (1)

      • 2 0

      • yhm

        mógłbyś podać przykład?

        moim przykładem kiedy potrzebuję autem jechać jest hala targowa (ale są parkingi dookoła więc spoko)
        drugi przykład to rejestracja auta, dzięki temu, że urząd jest otwarty w sobotę jest to po prostu wygodne ze względu na parking przed urzędem, odkręcam tablicę, idę na górę, całość zajmuje 30-45 minut

        • 1 0

    • W ogóle nie ma potrzeby wjeżdżać do centrum (2)

      Zakupy zrobię w dowolnym CH, na spacer podjadę do Orłowa, a sprawy urzędowe załatwiam raz na 5 lat. I wszystko jak człowiek, własnym samochodem.

      • 11 17

      • ja tylko na jalę targową albo raz na kilka lat do urzędu miasta

        ale dookołą hali jest do oporu miejsc parkingowych
        i przed urzędem też
        a urząd jest otwarty w soboty

        i nic mi więcej nie potrzeba

        a do restauracji jak jadę to jest wielki parking przy teatrze

        • 1 2

      • tylko inni muszą się poruszać jak szmaty

        bo hrabia zaparkował jak cham i prostak na środku

        • 14 2

    • debilu (2)

      jak ktoś nie da rady dojś do celu To co Kretynie

      • 2 9

      • chodzić nie możesz

        ale jeździć możesz?

        dla niepełnosprawnych są winiety
        a skoro tego nie wiesz to nie tylko nogi
        masz niepełnosprawne

        • 6 1

      • To już drugi dowód na to, że imię Jarek to stan umysłu

        • 4 3

    • x (2)

      do centrum Gdyni to już niedlugo nie będzie w ogóle po co wjezdzac bo i po co, jak tam nic nie ma. Zróbcie deptaki jeszcze wszedzie, zakazcie parkowac i zobaczycie ile ludzi bedzie chodzic po zezonie. Gdynia po porstu umrze. Lepiej jechac do centrum handlowego gdzie ma sie wszystkie sklepy pod reka niz chodzic po gdyni i niedosc miec problem z zaparkowaniem samochodu to jeszcze placic !!!!

      • 22 23

      • masz rację i to jest właśnie plan i to działa

        robisz w centrum kawiarnie, restauracje, kina, siłownie, sklepy,
        parki, trawniki do siedzenia, puby, ryneczek

        walisz dwa 10 piętrowe parkingi

        i masz wyąłcznie ruch pieszy w promieniu powiedzmy 1km = 10minut spacerkiem

        i tak to działa w UK i ja jestem bardzo zadowolony
        i bardzo mi się to podoba

        • 6 2

      • Nie bój nic, nie chcesz to nie chodz do gdyni. Przeżyje bez ciebie

        • 6 2

    • (5)

      Tylko, że autobusy to stare szroty.

      • 21 39

      • ale tutaj jest mowa o Gdyni a nie o Gdańsku (4)

        • 29 13

        • Ale mamy już wiek XXI a nie końcówkę XX (1)

          • 5 6

          • i żadne ujadanie myszek takich jak ty tego nie zmieni

            ave Cezar, ave nasz Prezydent

            • 3 2

        • (1)

          W Gdańsku akurat flota autobusowa jest młodsza i lepiej wyposażona np w klimatyzację

          • 15 9

          • ...dlatego gdańsk ma najdroższe bilety w polsce

            wiwat Budyń! niech żyje!

            • 8 6

    • To nie wjeżdżaj jak nie masz czym

      • 9 5

  • pouczenie jest ok, oznacza, że traktują ludzi poważnie, a nie jak maszynki do pieniędzy (22)

    • 200 112

    • Problem w tym, że ludzie nie traktują poważnie takich pouczeń. (4)

      Jedyną refleksją jest radość z uniknięcia mandatu. Nic więcej.

      • 56 7

      • mimo to uważam, że to jest dobra metoda, jak z dziećmi (3)

        jeśli ktoś jest inteligentny to zrozumie, że konsekwencje będą,
        natomiast jeśli ktoś jest nieprzemakalnym matołem
        to dorzuci się do budżetu miasta następnym razem.
        (to jest metoda na ostrzeżenie tych inteligentnych, ochronienie ich przed mandatami, to co zostanie, nalotem dywanowym, bo ich już nie szkoda)

        Tak gatunek ludzki jest zróżnicowany,
        jedni zostają ludźmi a inni zostają matołami
        a po reakcji na bodźce ich rozróżniamy.

        Jest takie ludowe powiedzenie
        "mądrej głowie dość po słowie"

        • 8 1

        • Posiadacze Prawa Jazdy

          Niestety większość ludzi Tak trzeba nazwać bo do kierowcy dużo im brak. Co ciekawe jak się podejdzie do takiego "patafiana" i zwróci uwagę, że tu nie wolno to w odpowiedzi służymy : "wiem" albo "spadaj". Wtedy nie pozostaje nic innego jak samemu wyciągnąć telefon i zadzwonić na straż miejską. Jeśli ludzie nie potrafią spojrzeć na znaki i parkują gdzie im się tylko podoba to życzę im jak najwięcej mandatów i żałuję, że są one takie niskie. Pozdrawiam

          • 1 0

        • No właśnie z konsekwencjami wobec recydywy bywa... rozmaicie, przynajmniej w Gdańsku.

          I stąd chyba mój sceptycyzm. Potwierdzony kilkoma rozmowami m.in. z recydywą właśnie;)

          • 3 0

        • I to jest świetne rozwiązanie, wymaga tylko trochę czasu i cierpliwości ale efekty będą.

          • 3 0

    • Czyli nadal kraj "róbta co chceta" nic wam nie grozi. (2)

      To jakiś obłęd - prawo, które ma martwe przepisy. Nie znają ich Strażnicy ani Policja, co dopiero respektować mieli by od łamiących je.
      Bałagan na ulicach z powodu opieszałości Straży i Policji to jakaś masakra.

      • 22 6

      • bałagan na ulicach wynika z nonszalancji kierowców raczej

        niż z powodu opieszałości Straży i Policji.

        Wg mnie powinno się określić strefy płatnego oraz/lub ograniczonego czasowo parkowania, ostrzegać kierowców przed konsekwencjami nieprzestrzegania przepisów i wynająć prywatną firmę laweciarską do egzekwowania tych postanowień.

        • 2 1

      • to nie tak Franek

        bo chodzi o to, żeby przed laniem
        dać wykład

        • 3 1

    • To zalezy (1)

      To zależy od czlowieka. Np. W Rumi dostalem pouczenie za nieprawidlowe parkowanie. I teraz bardziej uważam

      • 4 3

      • Tak jak ktoś wyżej napisał, mądrej głowie dość po słowie. Reszty nie żal i następnym razem solidny mandacik.

        • 1 1

    • (1)

      co z ograniczeni umysłowo ludzie...

      zamiast zaostrzać kary je łagodzą....

      brak słów...

      • 13 9

      • oznajmiam ci, że to ty jesteś ograniczonym umysłowo człowiekiem

        a teraz udowodnij, że nie

        • 3 1

    • (6)

      Jak będą tylko pouczać to ludzie będą mieli w d%$e prawo bo i tak mandatu nie dostaną...

      • 54 16

      • (5)

        bo na tych kartkach brakuje dopisku:

        "Nr rejestracyjny Panskiego samochodu zostal zarejestrowany, ponownie za ten sam czyn zostanie Pan/i bezwarunkowo ukarany/a mandatem. W przypadku gdy pojazd bedzie blokowal ruch uliczny zostanie odholowany."

        • 113 6

        • te, ubek czy jaki ? (3)

          jesteś zatrudniony czy szukasz zatrudnienia u nierobów z sm ?

          • 3 37

          • (1)

            Te, dekiel, naucz się parkować a nie pieklisz się w necie :D

            • 15 4

            • przecież nauczył się parkować

              gdzie popadnie.

              • 11 3

          • Jestes opozniony w rozwoju?

            • 18 4

        • zolte kartki sa ok

          W wielu miastach juz to stosuja, w koncu i do Gdyni dotarlo

          • 13 25

    • Pouczeniem jest znak drogowy. Po co kolejne?

      • 6 3

    • Nie dla (1)

      polskich kierowców , którzy się z tego śmieja , wysokie mandaty są bardziej skuteczne , drenują kieszeń i uczą kultury !!!!!!

      • 17 4

      • kultury i pokory.... bo w tej kwestii rodzice wielu zawiedli...

        • 11 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane