Do Alchemii rowerem i SKM-ką

Według badań* przeprowadzonych przez pracownię PBS aż 40 proc. pracowników kompleksu Alchemia w Gdańsku dojeżdża do pracy Szybką Koleją Miejską, a korzystających z roweru jest niewiele mniej niż z samochodu: 21 proc. do 23 proc. To zdecydowanie najlepszy wynik na tle innych gdańskich centrów biurowych. Deweloper Alchemii, firma Torus, od lat konsekwentnie stawia na rozwój infrastruktury i edukację, co przynosi efekty.



- Od wielu lat wspieramy i promujemy korzystanie z innych niż samochód środków komunikacji, jednak podstawą jest zawsze odpowiedni i przemyślany rozwój infrastruktury, co jako deweloper zawsze bierzemy pod uwagę w trakcie realizacji inwestycji - mówi Sławomir Gajewski, prezes spółki Torus.

Kolejką i rowerem



Wyniki badań przeprowadzonych przez PBS wskazują, że w przypadku pracowników firm mających swoje siedziby w Alchemii wiodącym środkiem transportu w dojazdach do pracy jest Szybka Kolej Miejska (40 proc.). Jest to najwyższy wynik ze wszystkich badanych parków biurowych.

Czym do pracy dojeżdżają pracownicy Alchemii. Można było wybrać więcej niż jedną odpowiedź.
Czym do pracy dojeżdżają pracownicy Alchemii. Można było wybrać więcej niż jedną odpowiedź. materiały prasowe
- Te 40 procent to z pewnością zasługa świetnej lokalizacji Alchemii, ale też dużej inwestycji, którą zrealizowaliśmy kilka lat temu, finansując z własnych środków budowę nowego tunelu z peronu SKM prowadzącego wprost na teren Alchemii, co jeszcze bardziej podniosło komfort podróżujących koleją - komentuje prezes Gajewski. - Wartość tej inwestycji wyniosła 2,8 mln zł, uzgodnienia trwały kilka lat, ale, jak widać, opłaciło się.
W przypadku Alchemii bardzo duży udział ma również rower (21 proc.), który niewiele przegrywa z samochodem (23 proc.). To również najlepszy wynik wśród gdańskich parków biurowych.

U rowerzystów z Alchemii znowu widać efekt bogatej infrastruktury, która pozytywnie stymuluje ludzi. W kompleksie jest obecnie nieco ponad 1 tys. miejsc postojowych dla rowerów. Jest to liczba porównywalna z miejscami parkingowymi dla samochodów, których jest blisko 1,1 tys. Docelowo, po oddaniu do użytku budynku Neon, miejsc do zaparkowania roweru będzie ponad 1,4 tys., nie licząc pobliskich punktów uruchomionego niedawno miejskiego systemu Mevo. Rowerzyści mają do dyspozycji również szatnie z prysznicami w każdym z budynków.

- Wynik Alchemii na tle konkurencji zasługuje na uznanie i należy docenić działania dewelopera, takie jak wybudowanie dedykowanego tunelu czy akcje zachęcające do dojazdu rowerem do pracy - mówi dr inż. Aleksander Orłowski, ekspert Smart City, Politechnika Gdańska. - W samym badaniu nie ma jednak informacji, skąd docierają pracownicy oraz np. gdzie wybierają się po pracy, co utrudnia szczegółową analizę i pozwala wyciągać wnioski jedynie o charakterze ogólnym. Widać także dużą różnicę wieku osób badanych, co również może mieć znaczenie dla wyników.

Rowerowe love



23 kwietnia na terenie Alchemii odbyła się kolejna edycja akcji Rowerowe love. Do dyspozycji pracowników kompleksu przez cały dzień był serwis rowerowy, którego oferta obejmowała szeroki zakres czynności: sprawdzenie, regulację, konserwację i pakiet informacji, jak dbać o dwa kółka. Serwis dostępny był w dwóch miejscach i skorzystało z niego ponad 130 osób. Akcja tradycyjnie połączona była z kampanią edukacyjną dotyczącą zdrowotnych korzyści wynikających z jazdy na rowerze, jak również informowania o infrastrukturze rowerowej Alchemii.

- O tym, czy nasze miasto będzie przyjazne, będzie smart, decydujemy my wszyscy, na poziomie decyzji urzędników, także inwestycji i działań deweloperów czy w końcu wyborów samych mieszkańców-pracowników, którzy mogą i powinni zmieniać swoje przyzwyczajenia. Tylko całościowe spojrzenie ma szanse na zapewnienie nam wszystkim bardziej przyjaznego miasta do życia - podsumowuje dr inż. Aleksander Orłowski.
* Badanie satysfakcji z pracy w centrach biznesowych w Gdańsku; badanie ilościowe, próba n=850 (300 pracowników Alchemii, 300 pracowników Olivia Business Centre, 150 pracowników Garnizonu, 100 pracowników Arkońska Business Park); termin realizacji: 06.08 - 10.08.2018 r.; metoda: MOBI (wywiady w formie elektronicznej, realizowane za pomocą tabletów); wykonawca: PBS Sp. z o.o.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (90) 4 zablokowane

  • To jest to! (6)

    transport publiczny, rowery, hulajnogi i co kto jeszcze wymyśli muszą być podstawą każdej nowoczesnej metropolii. Samochód musi być ostatecznością.

    • 78 10

    • warto zauważyć, że to pasuje do tzw. "odwróconej piramidy transportowej" przedstawionej (3)

      w opracowaniu Biura Rozwoju Gdańska (Studium Uwarunkowań i Kierunków....). NIestety jak na razie widać, że w Gdańsku przywiązuje się większą wagę do tworzenia 'makabrył' czyli tzw. kubaturowych parkingów podziemnych lub wielopiętrowych naziemnych w pobliżu centrum miasta. 1100 miejsc do parkowania rowerów zajmuje tylko tyle miejsca, ile 110 miejsc do parkowania samochodów. Gdyby tworzyć piętrowe parkingi dla rowerów, powszechnie stosowane w Holandii i miastach wielu innych krajów, Alchemia i miasto zaoszczędziłoby jeszce bardziej na wydatkach na infrastrukturę. Dlaczego tunel pod stacją Gdańsk Przymorze Uniwersytet nie został zbudowany wystarczająco szeroko, by służył również rowerzystom? Ja się tylko pytam....

      • 12 9

      • bo nikt nie wierzył w rozwoj transportu rowerowego (2)

        a warto popatrzeć na Kopenhagę ... tam transport jest rowerowy, bo szybszy, bo światła są ustawiona pod rowery jadące 20km/h, czyli normalnym ruch , bo rowery maja swoje pasy, takie same jak samochody, Polska to zaścianek, gdzie każdy przyjezdny , co nagle zarabia dużo więcej niż w swoim "elblągu", musi mieć samochód do jeżdżenia po bułki. Gdańsk/Sopot/Gdynia powinien, pomimo różnic poziomów (wysokość n.p.m.) pomiędzy dzielnicami iść w stronę marginalizowania ruchu samochodowego codziennego poprzez podnoszenie cen parkowania w centrum poza dzielnicami noclegowymi a skupić się na rozwoju MEVO i parkingów rowerowych, w połączeniu ze zwiększeniem ilości miejsca na rowery w SKM. Ludzi w trójmieście przybywa a nie każdy ma moc na 50km dziennie na trasie Gdańsk-Gdynia. Poza tym nie zawsze jest pogoda na takie dystanse.

        • 11 3

        • Tourist

          Nie potwierdzam.

          • 1 3

        • Podnoszenie cen? No matol..ceny powinny leciec w dol, wraz z wzrostem wynagrodzen, zeby mozna bylo miec jeszcze wiecej, niz sie ma.

          • 0 3

    • Jak dzieci, rower, hulajnoga. Bo niczym innym jezdzic nie potrafia, korpo pajacyki..

      • 0 11

    • Popieram

      Popieram

      • 0 0

  • (4)

    Tak trzymać!

    Co na to super ekologicznie postawiony Intel? 99% blachosmrod?

    • 33 17

    • (1)

      Słyszałem o takich, co do Intela biegają, ale wtedy to trzeba mieszkać w odległości 5-10 kilometrów i nie pod górę. W zasadzie z powodu tej góry i konieczności jazdy chodnikiem lub leśnymi drogami większość potencjalnych rowerzystów nie jeździ rowerem. A gdy dodamy, że duży procent jest w wieku kierowców swoich dzieci (do przedszkola, do szkoły, na zajęcia popołudniowe) oraz że transport publiczny nie ma tam istotnych przewag nad samochodowym (czas, jest gdzie zaparkować), to łatwo zrozumieć, dlaczego w Intelu wygrywa samochód.

      • 15 1

      • L jak lotnisko

        Są i tacy, co do Intela przylatują - własnym korposamolotem.

        • 3 0

    • taki odwrócony triatlon cygański

      do Alchemii rowerem ... a z powrotem już tylko z buta

      • 3 2

    • Nie pracuje w Intelu, ale gdybym mial tam dojezdzac z Przymorza to tylko samochodem. Na rower za daleko i pod gorke, a komunikacja publiczna z przesiadkami to droga przez meke.

      • 5 0

  • Brawo Alchemia i pracownicy! (3)

    Tak trzymać!

    • 40 10

    • Lipa (2)

      Pewnie zamiast pracować, przynajmniej godzinę odpoczywają.

      • 0 5

      • Sciagaja kalesony przepocone.

        • 1 5

      • Odwrotnie.

        Zamiast kawy i powolnego rozruchu są od razu na pełnych obrotach.
        Wydajność znacznie wyższa.

        • 4 1

  • pełne wyniki badań (2)

    ukazały się 11 kwietnia w artykule wyborczej Jak docieraja do pracy pracownicy biurowcow w Gdańsku

    • 16 4

    • (1)

      A kogo to obchodzi?

      • 3 6

      • Mnie.

        • 1 0

  • taka jest rzeczywistosc

    Wszystko zaczyna sie od infrastruktury, jak sa efektywne rozwiazania, efektywnt transport publiczny to ludzie chetnie korzystaja, bo niby po co kisic sie w sanochodzie. Duzo jeszcze mamy do zrbienia, takze na poziimie mentalnym

    • 32 6

  • ??? (3)

    Jak nie ma gdzie tam parkować albo już jak znajdzie się miejsce to wszystko płatne, 1/3 pensji poszłaby na sam parking, to wcale się nie dziwie, że pracownicy woleli przesiąść się na komunikację miejsca i rowery! To się nazywa sukces? Żałosne to jest

    • 38 40

    • alchemik

      i to jest prawda, za dużo biurowców w tym miejscu..

      • 7 7

    • Tak, sukces, wszystko zgodnie z założeniami. (1)

      W założeniach nie było zapewnienia każdemu miejsca parkingowego, Sebiksie wyklęty.

      • 13 2

      • A blad, korpo mamejo.

        • 1 4

  • A w Gdańsku

    są tak dziurawe drogi, że jp*dl. Np. ul. Hallera - od lat nie remontowana, można podwozie zostawić, podobnie odcinek ul. Czarny Dwór i odcinek Kołobrzeskiej. Wstyd !

    • 27 5

  • uwaga uwaga (7)

    Korposzczury a skmką jeżdzą? Co za biedaki cebulaki. A mówi się że dużo zarabiają. Ja jeżdżę samochodem praktycznie tylko praca-dom ale robię to stylowo w Mercedesie AMG S 63 Coupe rocznik 2018. Pozdrawiam

    • 14 52

    • (1)

      e kozak. a w rzeczywistości pieszo chodzi zapewne

      • 6 3

      • Chyba ty

        • 1 0

    • Biedak Cebulski jeżdżą samochodem

      • 9 2

    • Czasy się zmieniły, jazda takim autem to w sumie wiocha.

      Jak się dobrze zastanowić.

      • 16 3

    • płać ten leasing w Straszynie

      i nie jęcz nam tu

      dziś jechałem autem do roboty, dłużej niż na rowerze i same nerwy. Ludzie narzekają, że rowerzyści nie umieją jeździć, a takich łajz za kierownicą jest 15 razy więcej

      • 21 1

    • Dobry bait, a Mirki oczywiście łykają jak młode pelikany.

      • 7 1

    • "A mówi się" "robię to stylowo" "Coupe" "Pozdrawiam" MixeR

      • 0 0

  • Kładkę (2)

    zbudujcie od PKM Strzyża do OBC i Alchemii - najlepiej z ruchomym podłożem jak jest na niektórych lotniskach. Można by szybciej dotrzeć do pracy.

    • 12 10

    • tak tak

      tak tak, i jeszcze 100+ na bilet co miesiąc...

      • 9 1

    • Po prostu niech

      zrobią zejście ze Strzyży po wschodniej stronie peronów i dojściedo Grunwaldzkiej i przejścia na niej.

      • 10 1

  • Mam tu w robocie gościa, który 2100 metrów samochodem dojeżdża. (7)

    Myśli, że zarazi się HIVem jak pojedzie rowerem.

    • 34 4

    • na tyle nie warto wsiadać na rower - wystarczy na piechotę (5-10 minut?) (1)

      • 8 4

      • 2km w 10 min na piechotę?

        • 7 2

    • Angielska Grobla / Łąkowa (1)

      też tutaj mamy taką ogarnięta w LPP, co zamiast przejść się w ładną pogodę 15 minut, to jedzie autem 10 i zastawia Łąkową, gdzie w nocy 5 aut na krzyż, a w ciągu dnia zawalone wszystko

      i raczej nie rozwozi dzieci swoim dwuosobowym autem

      • 12 1

      • I tobie to przeszkadza, boli cie to?

        • 1 11

    • Jakby nie patrzec to 2km. Warto odpalic silnik.

      • 4 4

    • nie każdy chce śmierdziec potem w pracy przez cały dzień- i nie oszukujmy się, nie bierzecię prysznica przed pracą

      • 2 8

    • no elo, tu gościu od HIVa

      znam Cie, tylko jednej osobie o tym mówiłem. jutro w robocie masz przechlapane..

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ogłoszenia polecane

Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
28200 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
17150 zł/m2
Gdynia Gdynia Port
16800 zł/m2
Gdynia Orłowo
16700 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
16000 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl