Do Alchemii rowerem i SKM-ką

Według badań* przeprowadzonych przez pracownię PBS aż 40 proc. pracowników kompleksu Alchemia w Gdańsku dojeżdża do pracy Szybką Koleją Miejską, a korzystających z roweru jest niewiele mniej niż z samochodu: 21 proc. do 23 proc. To zdecydowanie najlepszy wynik na tle innych gdańskich centrów biurowych. Deweloper Alchemii, firma Torus, od lat konsekwentnie stawia na rozwój infrastruktury i edukację, co przynosi efekty.



- Od wielu lat wspieramy i promujemy korzystanie z innych niż samochód środków komunikacji, jednak podstawą jest zawsze odpowiedni i przemyślany rozwój infrastruktury, co jako deweloper zawsze bierzemy pod uwagę w trakcie realizacji inwestycji - mówi Sławomir Gajewski, prezes spółki Torus.

Kolejką i rowerem



Wyniki badań przeprowadzonych przez PBS wskazują, że w przypadku pracowników firm mających swoje siedziby w Alchemii wiodącym środkiem transportu w dojazdach do pracy jest Szybka Kolej Miejska (40 proc.). Jest to najwyższy wynik ze wszystkich badanych parków biurowych.

Czym do pracy dojeżdżają pracownicy Alchemii. Można było wybrać więcej niż jedną odpowiedź.
Czym do pracy dojeżdżają pracownicy Alchemii. Można było wybrać więcej niż jedną odpowiedź. materiały prasowe
- Te 40 procent to z pewnością zasługa świetnej lokalizacji Alchemii, ale też dużej inwestycji, którą zrealizowaliśmy kilka lat temu, finansując z własnych środków budowę nowego tunelu z peronu SKM prowadzącego wprost na teren Alchemii, co jeszcze bardziej podniosło komfort podróżujących koleją - komentuje prezes Gajewski. - Wartość tej inwestycji wyniosła 2,8 mln zł, uzgodnienia trwały kilka lat, ale, jak widać, opłaciło się.
W przypadku Alchemii bardzo duży udział ma również rower (21 proc.), który niewiele przegrywa z samochodem (23 proc.). To również najlepszy wynik wśród gdańskich parków biurowych.

U rowerzystów z Alchemii znowu widać efekt bogatej infrastruktury, która pozytywnie stymuluje ludzi. W kompleksie jest obecnie nieco ponad 1 tys. miejsc postojowych dla rowerów. Jest to liczba porównywalna z miejscami parkingowymi dla samochodów, których jest blisko 1,1 tys. Docelowo, po oddaniu do użytku budynku Neon, miejsc do zaparkowania roweru będzie ponad 1,4 tys., nie licząc pobliskich punktów uruchomionego niedawno miejskiego systemu Mevo. Rowerzyści mają do dyspozycji również szatnie z prysznicami w każdym z budynków.

- Wynik Alchemii na tle konkurencji zasługuje na uznanie i należy docenić działania dewelopera, takie jak wybudowanie dedykowanego tunelu czy akcje zachęcające do dojazdu rowerem do pracy - mówi dr inż. Aleksander Orłowski, ekspert Smart City, Politechnika Gdańska. - W samym badaniu nie ma jednak informacji, skąd docierają pracownicy oraz np. gdzie wybierają się po pracy, co utrudnia szczegółową analizę i pozwala wyciągać wnioski jedynie o charakterze ogólnym. Widać także dużą różnicę wieku osób badanych, co również może mieć znaczenie dla wyników.

Rowerowe love



23 kwietnia na terenie Alchemii odbyła się kolejna edycja akcji Rowerowe love. Do dyspozycji pracowników kompleksu przez cały dzień był serwis rowerowy, którego oferta obejmowała szeroki zakres czynności: sprawdzenie, regulację, konserwację i pakiet informacji, jak dbać o dwa kółka. Serwis dostępny był w dwóch miejscach i skorzystało z niego ponad 130 osób. Akcja tradycyjnie połączona była z kampanią edukacyjną dotyczącą zdrowotnych korzyści wynikających z jazdy na rowerze, jak również informowania o infrastrukturze rowerowej Alchemii.

- O tym, czy nasze miasto będzie przyjazne, będzie smart, decydujemy my wszyscy, na poziomie decyzji urzędników, także inwestycji i działań deweloperów czy w końcu wyborów samych mieszkańców-pracowników, którzy mogą i powinni zmieniać swoje przyzwyczajenia. Tylko całościowe spojrzenie ma szanse na zapewnienie nam wszystkim bardziej przyjaznego miasta do życia - podsumowuje dr inż. Aleksander Orłowski.
* Badanie satysfakcji z pracy w centrach biznesowych w Gdańsku; badanie ilościowe, próba n=850 (300 pracowników Alchemii, 300 pracowników Olivia Business Centre, 150 pracowników Garnizonu, 100 pracowników Arkońska Business Park); termin realizacji: 06.08 - 10.08.2018 r.; metoda: MOBI (wywiady w formie elektronicznej, realizowane za pomocą tabletów); wykonawca: PBS Sp. z o.o.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (90) 4 zablokowane

  • To jest to!

    transport publiczny, rowery, hulajnogi i co kto jeszcze wymyśli muszą być podstawą każdej nowoczesnej metropolii. Samochód musi być ostatecznością.

    • 78 10

  • Tak trzymać!

    Co na to super ekologicznie postawiony Intel? 99% blachosmrod?

    • 33 17

  • Brawo Alchemia i pracownicy!

    Tak trzymać!

    • 40 10

  • pełne wyniki badań

    ukazały się 11 kwietnia w artykule wyborczej Jak docieraja do pracy pracownicy biurowcow w Gdańsku

    • 16 4

  • warto zauważyć, że to pasuje do tzw. "odwróconej piramidy transportowej" przedstawionej

    w opracowaniu Biura Rozwoju Gdańska (Studium Uwarunkowań i Kierunków....). NIestety jak na razie widać, że w Gdańsku przywiązuje się większą wagę do tworzenia 'makabrył' czyli tzw. kubaturowych parkingów podziemnych lub wielopiętrowych naziemnych w pobliżu centrum miasta. 1100 miejsc do parkowania rowerów zajmuje tylko tyle miejsca, ile 110 miejsc do parkowania samochodów. Gdyby tworzyć piętrowe parkingi dla rowerów, powszechnie stosowane w Holandii i miastach wielu innych krajów, Alchemia i miasto zaoszczędziłoby jeszce bardziej na wydatkach na infrastrukturę. Dlaczego tunel pod stacją Gdańsk Przymorze Uniwersytet nie został zbudowany wystarczająco szeroko, by służył również rowerzystom? Ja się tylko pytam....

    • 12 9

  • taka jest rzeczywistosc

    Wszystko zaczyna sie od infrastruktury, jak sa efektywne rozwiazania, efektywnt transport publiczny to ludzie chetnie korzystaja, bo niby po co kisic sie w sanochodzie. Duzo jeszcze mamy do zrbienia, takze na poziimie mentalnym

    • 32 6

  • ???

    Jak nie ma gdzie tam parkować albo już jak znajdzie się miejsce to wszystko płatne, 1/3 pensji poszłaby na sam parking, to wcale się nie dziwie, że pracownicy woleli przesiąść się na komunikację miejsca i rowery! To się nazywa sukces? Żałosne to jest

    • 38 40

  • A w Gdańsku

    są tak dziurawe drogi, że jp*dl. Np. ul. Hallera - od lat nie remontowana, można podwozie zostawić, podobnie odcinek ul. Czarny Dwór i odcinek Kołobrzeskiej. Wstyd !

    • 27 5

  • uwaga uwaga

    Korposzczury a skmką jeżdzą? Co za biedaki cebulaki. A mówi się że dużo zarabiają. Ja jeżdżę samochodem praktycznie tylko praca-dom ale robię to stylowo w Mercedesie AMG S 63 Coupe rocznik 2018. Pozdrawiam

    • 14 52

  • Kładkę

    zbudujcie od PKM Strzyża do OBC i Alchemii - najlepiej z ruchomym podłożem jak jest na niektórych lotniskach. Można by szybciej dotrzeć do pracy.

    • 12 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ogłoszenia polecane

Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
29550 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
17750 zł/m2
Gdynia Orłowo
16800 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
16600 zł/m2
Gdynia Gdynia Port
16400 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
21350 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
16250 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15600 zł/m2
Gdynia Działki Leśne
12050 zł/m2
Gdynia Orłowo
11600 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl