- 1 Tulipanowe pole już otwarte (103 opinie)
- 2 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (256 opinii)
- 3 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (284 opinie)
- 4 Opryski w ogrodzie. Jak ochronić rośliny? (6 opinii)
- 5 Morska Park. Osiedle będzie dokończone (184 opinie)
- 6 Mogą zrobić nawet różowe dachówki (33 opinie)
Burza przez domki holenderskie dla turystów na terenie AWFiS
W sieci rozgorzała pełna oburzenia dyskusja na temat inwestycji, która rzekomo ma powstać na obecnym parkingu pomiędzy Stadionem Lekkoatletycznym AWFiS a ul. Czyżewskiego w Oliwie. Można się z niej dowiedzieć, że w miejscu, gdzie nie ma planu miejscowego, deweloper wybuduje osiedle baraków z trzema pokojami na 26 m kw. Rozwiewamy wątpliwości na ten temat.
Z zewnątrz domki wykańczane są drewnianymi panelami, wewnątrz znajduje się izolacja termiczna, wobec czego domki są całoroczne. Przed wejściem znajduje się taras wielkości połowy lokalu. Taki domek z dwoma lokalami według prezentacji można kupić za 545 tys. zł.
Oferta przewiduje niezły, już na pierwszy rzut oka mało realny do osiągnięcia, zysk: 19 proc. rocznie i to z pełną obsługą najmu.
W sieci rozlała się fala komentarzy na temat planowanej "patodeweloperki", która ma być zrealizowana w jednej z centralnie położonych dzielnic Gdańska, gdzie powstawać powinny inwestycje wysokiej jakości, a nie mikrolokale w barakach.
Jednak to nie żaden deweloper stoi za tym pomysłem, a przedsiębiorca z branży sportowej z Wrocławia.
- Ta strona powstała tylko po to, żeby sprawdzić, czy będzie zainteresowanie taką ofertą - przyznaje w rozmowie z Trojmiasto.pl Bartosz Bułat, prezes zarządu w Sports Hospitality.
Dzierżawa terenu od uczelni na 30 lat
Rzut oka na mapę wystarczy, by sprawdzić, że domki mają stanąć na terenie należącym do AWFiS.
- Uczelnia ogłosiła przetarg na dzierżawę tego terenu. Umowa z jego zwycięzcą została podpisana na 30 lat. Po stronie dzierżawcy przewiduje ona obowiązek rewitalizacji terenu obecnego parkingu. Z rozmów wynika, że poza sezonowymi domkami ma tam powstać także wypożyczalnia rowerów elektrycznych, którymi najemcy wybrać się będą mogli do lasu czy nad morze - informuje Mikołaj Polak, rzecznik prasowy AWFiS.
Taki pomysł na funkcjonowanie tego terenu potwierdza sam Bartosz Bułat.
- To miejsce jest położone tuż obok lasów Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Jest tam cała sieć single tracków [wąskie ścieżki rowerowe do uprawiania kolarstwa górskiego - dop. red.]. Chciałbym to popularyzować, dlatego przyszło mi do głowy stworzenie w tym miejscu wypożyczalni rowerów elektrycznych, które można wykorzystać do eksplorowania tych tras.
Ale to nie wypożyczalnia rowerów ma być głównym obiektem na tym terenie.
Plan miejscowy jest, ale poważniejsza budowa nie jest możliwa
- Przetarg na dzierżawę tego terenu wygrałem w listopadzie 2021 roku. Od tego czasu zmierzam w kierunku realizacji jakiejkolwiek inwestycji na tym terenie i uporządkowania dzikiego parkingu, który tam działa. Najpierw konieczna była zgoda Prokuratorii Generalnej - wyjaśnia Bartosz Bułat. - Stała zabudowa na tym terenie nie może powstać, bo jest to teren dzierżawiony, poza tym pod ziemią znajduje się ogromna rura centralnego ogrzewania.
Rzeczywiście, istnienie podziemnej instalacji jest wyraźnie zaznaczone na uchwalonym w 2018 roku planie miejscowym. W miejscu działki, dla której powstała wizualizacja, powstać może zabudowa usługowa - m.in. budynki zamieszkania zbiorowego - domy studenckie i hotele, usługi zdrowia, usługi sportu, gastronomia itd.
Plan przewiduje też, że w miejscu dokładnie tej działki powstać ma ogólnodostępny parking, a zawierająca go zabudowa nie może przekroczyć 26 m wysokości i sięgać wyżej niż 47 m n.p.m.
Możliwe duże zmiany na terenie AWFiS w Oliwie
Istnienie w ziemi rury c.o. wyklucza - z powodów ekonomicznych - powstanie w tym miejscu stałej zabudowy. Przesunięcie takiej podziemnej infrastruktury to wielomilionowe koszty, których nikt nie zdecyduje się ponieść, aby realizować inwestycję na gruncie będącym jedynie w dzierżawie.
- Domki holenderskie to jeden z pomysłów na to, co może w tym miejscu powstać. Ta wizualizacja jest przykładowa. Ze względu na podziemną infrastrukturę to musi być tymczasowa zabudowa, a sąsiedztwo obiektów sportowych i lasów zachęca do tworzenia miejsc noclegowych - wyjaśnia Bartosz Bułat. - Nadal szukam jednak pomysłu na zagospodarowanie tej działki, być może to będzie jeden budynek z pokojami na wynajem. Żadna decyzja jeszcze nie zapadła.
Domki holenderskie w mieście czyli kwatery dla turystów
Takie kempingowe, chociaż całoroczne domki, jako alternatywa dla apartamentu w Śródmieściu lub pokoju w hotelu, można od niedawna wynająć przy kilku obiektach sportowych w Gdańsku.
Stanęły one miedzy innymi obok hal tenisowych przy ul. Jagiellońskiej na Przymorzu oraz obiektach sportowych przy Meissnera/Olsztyńskiej. Na Zaspie wynająć można domek letniskowy na doby (to opcja skierowana do turystów) lub na semestr (to w przypadku studentów). Oferty najmu znajdują się w serwisach do rezerwowania zakwaterowania.
Na przykład na Zaspie są trzy takie domki (sześć lokali), do mediów podłączany jest czwarty.
- Jesteśmy akademią piłkarską, zajmujemy się głównie działalnością sportową w Legnicy, Warszawie, Wrocławiu, Trójmieście. Zauważyliśmy, że przy obiektach sportowych jest sporo niewykorzystanego, czasem mało zadbanego miejsca. Stąd pomysł na taką działalność - tłumaczy Rafał Olejarczyk z firmy Sport Klub, która dzierżawi teren, na którym stanęły domki na Zaspie.
Domki są całoroczne, więc najemcy znajdują się cały czas.
- Na Zaspie obłożenie w grudniu wynosiło 85 proc., w styczniu - do dziś - wynosi 90 proc., na luty zarezerwowane jest 60 proc. Gośćmi są Polacy, Ukraińcy oraz osoby naprawdę z całego świata. Trzy lokale wynajmujemy obecnie studentom. Płacą 1500 zł za miesiąc i mieszkają po dwie osoby w lokalu - wymienia Rafał Olejarczyk. - Poza sezonem letnim, w tygodniu, doba kosztuje od 100 do 150 zł. W sezonie letnim cały lokal kosztuje 500 zł za dobę w tygodniu i 600 zł w weekend.
Sądzicie, że tymczasowa zabudowa przeznaczona na wynajem dobowy lub dla studentów to zbrodnia na przestrzeni miasta? Wymieńmy się opiniami pod artykułem.
Miejsca
Opinie (178) ponad 20 zablokowanych
-
2023-01-19 08:39
Opinia wyróżniona
Jeśli wynajem takiego bungala będzie atrakcyjny finansowo (10)
To nawet może się udać. Co raz mniej ludzi stać na wynajem a w takich "Holendrze" można całkiem przyjemnie mieszkać.
Mieszkałem w takim 2 lata w Holandii i było na prawdę dobrze.- 91 122
-
2023-01-21 12:32
Też miałem okazję mieszkać w takich domkach
Było naprawdę ok, wspominam to jako jedno z lepszych miejsc, gdzie miałem okazję mieszkać. Serio, warunki w wynajmowanych mieszkaniach w miastach często były gorsze. Wyobrażenia o małej przyczepie dla meneli, to mit zasiany z USA. Więcej zależało od tego, do jakiego domku się trafiło. Były domki stare, pachnące meblościanką z PRL, ale też były te
Było naprawdę ok, wspominam to jako jedno z lepszych miejsc, gdzie miałem okazję mieszkać. Serio, warunki w wynajmowanych mieszkaniach w miastach często były gorsze. Wyobrażenia o małej przyczepie dla meneli, to mit zasiany z USA. Więcej zależało od tego, do jakiego domku się trafiło. Były domki stare, pachnące meblościanką z PRL, ale też były te lepsze. Wykończone jak należy i przestronne.
Ja akurat miałem swoje 50m2, sypialnia, salon, łazienka i kuchnia. wykończenie? powiedziałbym dobre, nowe AGD, nic nie odlatywało ze ścian, jedynie czuć było że jest to przyczepa (płyty były pasowane marnie, a w łazience typowa "okrętowa" armatura, niestety położone były w lesie,
to i z internetem słabo ). Bałem się że będzie zimno, jednak to tylko były obawy.
Do domku miałem przydzielony kawałek gruntu, meble ogrodowe, mały schowek na rowek i miejsce parkingowe przy samym domku. Mieszkałem tam na czas trwania projektu - 5 miesięcy.
Dla turystów, studentów, pracowników tymczasowych, polecam. Na stałe? To zależy jaka cena, bo jeżeli wyjdzie lepiej niż 15 m2 kawalerka, to wolałbym mieszkać w przestronniejszej przyczepie.- 1 2
-
2023-01-20 09:22
Ricky ?
Richard to Ty ?
- 2 0
-
2023-01-19 11:44
Powinny sie rozwijać schroniska młodzieżowe
Czy PTTK. Sieć tanich miejskich hosteli także na propsie
- 10 1
-
2023-01-19 11:43
Eeee, serio mieszkałaś i było ok?
Mieszkałem, jako dzieciak, na saksach, w Holandii. Mieszkać w czymś takim, nawet po termoizolacji to masochizm: wszystko jest tandetne, tymczasowe, szybko się zużywa, jest dużo mniejsze niż w domu (sanitariaty, kuchnia, szafy itp), jak dla dziecka. Albo na kilka dni. Wtedy tak. Ale mieszkanie, szczególnie gdy: praca, rekonwalescencja, posiłki. Wszystko jest: kiepskie.
- 15 5
-
2023-01-19 11:20
" i było na prawdę dobrze."
xD to pewnie "coffee shop" byl blisko xD
- 12 4
-
2023-01-19 09:48
Też stał w centrum miasta, czy na środku pola na wygwizdowie przy szklarniach?
- 26 4
-
2023-01-19 09:35
Ale nie w ścisłym centrum miasta mieszkałam tylko na peryferiach
- 27 4
-
2023-01-19 08:55
(2)
Na stałe w czymś takim mieszkać to porażka, to jest dobre na wakacje itp.
Nie bez powodu mieszkają w czyms takim ludzie bez innych perspektyw mieszkaniowych.- 40 10
-
2023-01-19 12:05
(1)
Na wakacje to dobry jest domek na wsi lub nad jeziorkiem, a nie buda postawiona w środku miasta na terenie uczelni, na której studiuje głównie patologia
- 18 14
-
2023-01-19 14:57
Sądząc po twojej wypowiedzi to ty jesteś patologią.
- 10 10
-
2023-01-19 09:29
Opinia wyróżniona
(22)
Taka zabudowa to przede wszystkim kolejna zbrodnia na mieście i mieszkańcach. To też kolejny element zawłaszczania ważnych miejskich przestrzeni przez dziki najem krótkoterminowy i turystyzacji która służy jedynie zyskom wąskiemu gronu ludzi, którzy obracają nieruchomościami.
- 243 36
-
2023-01-21 21:27
dlatego niech stawiają ale tylko i wyłącznie dla studentów
- 0 0
-
2023-01-21 00:15
Pewnie tam uchodźców ulokują
- 3 0
-
2023-01-19 21:09
Wole żeby turyści mieszkali w typowo dla nich barakach niż wynajmowali budynku w którym mieszkam i musze znosić
ich obecność.
- 8 0
-
2023-01-19 14:11
Sami chcemy jeździć tanio po świecie - ale nich tacy turyści nie przyjeżdżają do Gdańska. (1)
Ta inwestycja właśnie nie wygląda na "dziki najem krótkoterminowy" tylko na legalnie prowadzoną działalność o charakterze hotelarskim (no może bliżej do motelu w USA). Nie zabiera też "ważnych miejskich przestrzeni" tylko dziki parking. Mi się osobiście taki pasek baraków w tym miejscu też nie podoba, chętnie wynajmuję "mobil-home" ale na dobrze zorganizowanym kempingu - na co przy AWF'ie jest za mało miejsca.
- 5 5
-
2023-01-20 07:45
To bardziej przypomina amerykańskie odiedle dla MOBO, a nie motel.
- 1 0
-
2023-01-19 11:38
To wieloletnia polityka Adamowicza, Morawieckiego (1)
Czy Tuska. A dziś takich Obajtków w praktyce
- 6 10
-
2023-01-19 15:01
Aktualnie dulkiewicz.
- 6 3
-
2023-01-19 09:56
(3)
Czy tylko mi wizualizacja tego "osiedla" przypomina niemieckie inwestycje mieszkaniowe na terenach Polski z II WŚ?
- 42 4
-
2023-01-21 06:50
Turisten Lager
- 2 0
-
2023-01-20 07:44
Powinni jeszcze dodać, że osiedle będzie ogrodzone, z własnym placem i "kieszonkową wieżą widokową".
- 7 0
-
2023-01-19 10:02
Nie tylko Tobie.
- 20 5
-
2023-01-19 09:52
Ludzie ogarnijcie się. (1)
Mam nadzieję że odpowiednie służby których zadaniem jest dbanie o przestrzeń naszego miasta nie pozwolą na taką inwestycję. Takie baraki to na działkę ROD niż centrum miasta.
- 20 8
-
2023-01-20 16:47
Jeszcze niedawno we Wrzeszczu były podobne i jakoś nikt nie narzekał
- 3 1
-
2023-01-19 09:34
(8)
Dlaczego Gdańsk i Trójmiasto nie może żyć z turystyki? Oczywiście ten projekt jest beznadziejny i mam nadzieję, że nigdy nie dojdzie do jego realizacji. Co do
najmu krótkoterminowego, jest na całym Świecie. Też korzystam jeżdżąc na urlop, również w Polsce. Ty siedzisz całe życie w jednym miejscu?- 8 38
-
2023-01-19 11:41
Aiebnb i bookingi (5)
To rak na tkance miejskiej / społecznej i nieuczciwa konkurencja dla hoteli i pensjonatów
- 27 9
-
2023-01-19 23:02
Booking nie jest głównie konkurencją dla hoteli, tylko pośrednikiem. (1)
To jak to funkcjonuje w naszym chorym mieście opanowanym przez aparthotele jest jakąś kulturowo-prawną aberracją. Airbnb jest dobrym wyborem dla ludzi, którzy nie lubią hoteli. Poddane regulacjom obie platformy mają sens.
- 2 1
-
2023-01-20 08:24
Booking ułatwia znalezienie hotelu/kwatery/pensjonatu etc.
Jednak znacznie podraża koszt tej usługi bo prowizja to min. 12 - 15 %. Hotele to wliczają w cenę. Dla oszczędnych rezerwacje bezpośrednie wychodzą najtaniej...
- 0 2
-
2023-01-19 13:24
Popieram. A te domki, na dodatek w takim miejscu. to po prostu wstyd. Wygląda jak fragment przedmieść dla biedoty w jakimś (2)
cieplejszym i bogatszym kraju...
- 22 3
-
2023-01-20 09:11
Jaja sobie robisz? (1)
Te domki wyglądają w rzeczywistości bardzo estetycznie i to miejsce jest dla nich idealne. Blisko las i niedaleko do morza. Co tam niby innego ciekawego miałoby powstać? Najlepiej tylko krytykować i nie przedstawiać alternatywy. Te domki są niskie i w żaden sposób nie zaburzają okolicznej przestrzeni. Już wcześniej należałoby wyburzyć wszystkie prl-owskie bloki, które są przy Czyżewskiego. To była urbanistyczna zbrodnia na tej okolicy ...
- 4 5
-
2023-01-20 14:31
Te domki w rzeczywistości wyglądają jak domki kempingowe.
Estetyka pola namiotowego.
- 6 1
-
2023-01-19 09:41
(1)
Turystyka to nie to samo co turystyzacja. Z tą drugą walczą popularne zachodnie turystyczne miasta (Amsterdam, Barcelona), na razie zajarane są nią władze Gdańska i wielu z tych którzy czerpią z niej zyski oraz mieszkańcy, którzy nie widzą w niej zagrożenia ale mogą podbić sobie ego, tym że wszyscy ściągają do "mojego pięknego miasta".
- 42 3
-
2023-01-20 16:46
A Monako też walczy? Bo zabudowa tam jest gęstrza niż w Trójmieście
- 0 6
-
2023-01-19 09:25
Opinia wyróżniona
Bardzo dobry pomysł (13)
Dziś każde mieszkanie jest na wagę złota. Sądząc po cenach w Trójmieście katastrofalnie brakuje mieszkań.
- 61 199
-
2023-01-19 11:43
Morawiecki, Adamowicz czy Obajtek śpią na mieszkaniach
Nasze sa ulice, bo na chodniki wprowadzono hulajnogi
- 10 5
-
2023-01-19 10:27
(1)
Katastrofalne to są ceny i wykupywanie całych osiedli przez inwestora zewnętrznego. Warszawka, Szwedzi wykupują po kilkanaście mieszkań i mieszkańcy nie mają gdzie mieszkać a jak jest oferta to 2 pokoje wychodzi drożej jak dom w Hiszpanii. Gdańsk- miasto przyjazne deweloperom.
- 26 4
-
2023-01-19 10:57
Z wysokimi cenami się zgodzę. Zgoda również z faktem, że w lepszych lokalizacjach mieszkania są kupowane w dużej mierze pod wynajem i często ciężko mieszka się obok takiego wynajmu. Tylko z drugiej strony nie widzę problemu, by ktoś mający kasę kupował hurtowe ilości mieszkań. W końcu to jego pieniądze i może z nimi robić co lubi. Natomiast nie
Z wysokimi cenami się zgodzę. Zgoda również z faktem, że w lepszych lokalizacjach mieszkania są kupowane w dużej mierze pod wynajem i często ciężko mieszka się obok takiego wynajmu. Tylko z drugiej strony nie widzę problemu, by ktoś mający kasę kupował hurtowe ilości mieszkań. W końcu to jego pieniądze i może z nimi robić co lubi. Natomiast nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że ludzie nie mają gdzie mieszkać właśnie z powodu wykupienia mieszkań przez innych pod inwestycję wynajmu. Zawsze jest tak, że w lepszych lokalizacjach mieszkania są sprzedawane szybko mimo wysokich cen. Cóż, kto pierwszy ten ma. Budynki z gumy nie są i prędzej czy później lokale zostaną wyprzedane niezależnie od tego, czy kupi je ktoś pod wynajem czy nie.
- 4 13
-
2023-01-19 10:19
Jakby brakowało katastrofalnie, to by ludzie spali na ulicach i w pustostanach. Nie dramatyzuj.
- 11 11
-
2023-01-19 09:37
(3)
Naprawdę podoba Ci się ten projekt? Nie mam nic przeciwko budowom osiedli jak niektórzy. Miasto musi się rozwijać, ludzie chcą mieszkać. Jednak nie w tym miejscu i nie w takim czymś!!!
- 22 9
-
2023-01-19 11:24
A co to za szczególne miejsce? Chodzisz tam na spacery? (1)
- 6 5
-
2023-01-19 12:17
To jest tak szczególne miejsce, że...
Władze miasta nie mogą od kilkunastu lat dokonać modernizacji ulicy Czyżewskiego. Nawierzchnia i chodniki, to dziura na dziurze. Wstyd...
- 8 0
-
2023-01-19 10:29
A dlaczego nie? Skoro teren jest niewykorzystany, ktoś chce go wynająć i za to zapłacić, a ktoś inny chce tam zamieszkać to w czym problem? Zazdrościsz, że ktoś ma pomysł i pieniądze na inwestycję? Czy może uważasz, że jest za mało betonu?
- 12 12
-
2023-01-19 09:28
(4)
Życzę ci aby takie slumsy postawili pod twoim oknem.
- 40 16
-
2023-01-19 14:50
to jest prawie pod moim oknem, wole coś takiego, niż te PRLowskie bloki
na czyzewskiego, gdzie zadomowila sie cala smietanka intelektualna i ich potomkowie
- 9 4
-
2023-01-19 10:05
(1)
Jakie slumsy, wyglada na fajne mieszkanie.
- 11 32
-
2023-01-19 10:06
sam jestes jak slums
fajne , domki , skromne. Moze dla studentow , swietny pomysl. Pokaz w czym ty mieszkasz. Moze wyprowadz sie z kaszub?
- 13 30
-
2023-01-19 10:08
pokaz gdzie ty mieszkasz
zazdrosny jestes?.
- 6 12
Wszystkie opinie
-
2023-01-19 08:39
Opinia wyróżniona
Jeśli wynajem takiego bungala będzie atrakcyjny finansowo (10)
To nawet może się udać. Co raz mniej ludzi stać na wynajem a w takich "Holendrze" można całkiem przyjemnie mieszkać.
Mieszkałem w takim 2 lata w Holandii i było na prawdę dobrze.- 91 122
-
2023-01-19 08:55
(2)
Na stałe w czymś takim mieszkać to porażka, to jest dobre na wakacje itp.
Nie bez powodu mieszkają w czyms takim ludzie bez innych perspektyw mieszkaniowych.- 40 10
-
2023-01-19 12:05
(1)
Na wakacje to dobry jest domek na wsi lub nad jeziorkiem, a nie buda postawiona w środku miasta na terenie uczelni, na której studiuje głównie patologia
- 18 14
-
2023-01-19 14:57
Sądząc po twojej wypowiedzi to ty jesteś patologią.
- 10 10
-
2023-01-19 09:35
Ale nie w ścisłym centrum miasta mieszkałam tylko na peryferiach
- 27 4
-
2023-01-19 09:48
Też stał w centrum miasta, czy na środku pola na wygwizdowie przy szklarniach?
- 26 4
-
2023-01-19 11:20
" i było na prawdę dobrze."
xD to pewnie "coffee shop" byl blisko xD
- 12 4
-
2023-01-19 11:43
Eeee, serio mieszkałaś i było ok?
Mieszkałem, jako dzieciak, na saksach, w Holandii. Mieszkać w czymś takim, nawet po termoizolacji to masochizm: wszystko jest tandetne, tymczasowe, szybko się zużywa, jest dużo mniejsze niż w domu (sanitariaty, kuchnia, szafy itp), jak dla dziecka. Albo na kilka dni. Wtedy tak. Ale mieszkanie, szczególnie gdy: praca, rekonwalescencja, posiłki. Wszystko jest: kiepskie.
- 15 5
-
2023-01-19 11:44
Powinny sie rozwijać schroniska młodzieżowe
Czy PTTK. Sieć tanich miejskich hosteli także na propsie
- 10 1
-
2023-01-20 09:22
Ricky ?
Richard to Ty ?
- 2 0
-
2023-01-21 12:32
Też miałem okazję mieszkać w takich domkach
Było naprawdę ok, wspominam to jako jedno z lepszych miejsc, gdzie miałem okazję mieszkać. Serio, warunki w wynajmowanych mieszkaniach w miastach często były gorsze. Wyobrażenia o małej przyczepie dla meneli, to mit zasiany z USA. Więcej zależało od tego, do jakiego domku się trafiło. Były domki stare, pachnące meblościanką z PRL, ale też były te lepsze. Wykończone jak należy i przestronne.
Ja akurat miałem swoje 50m2, sypialnia, salon, łazienka i kuchnia. wykończenie? powiedziałbym dobre, nowe AGD, nic nie odlatywało ze ścian, jedynie czuć było że jest to przyczepa (płyty były pasowane marnie, a w łazience typowa "okrętowa" armatura, niestety położone były w lesie,
to i z internetem słabo ). Bałem się że będzie zimno, jednak to tylko były obawy.
Do domku miałem przydzielony kawałek gruntu, meble ogrodowe, mały schowek na rowek i miejsce parkingowe przy samym domku. Mieszkałem tam na czas trwania projektu - 5 miesięcy.
Dla turystów, studentów, pracowników tymczasowych, polecam. Na stałe? To zależy jaka cena, bo jeżeli wyjdzie lepiej niż 15 m2 kawalerka, to wolałbym mieszkać w przestronniejszej przyczepie.- 1 2
-
2023-01-19 08:43
Wszystko zabetonują (5)
A powinien tam być basen albo przynajmniej darmowy parking!
- 43 17
-
2023-01-19 09:25
Osiedle może i by mogło powstać, ale nie takie "baraki". To przecież wygląda gorzej jak te w Mechelinkach!
- 6 5
-
2023-01-19 10:23
Darmowy parking zrób dla wszystkich na swojej prywatnej działce
- 10 2
-
2023-01-19 10:38
darmowy. parking i darmowe mieszkania!
- 8 0
-
2023-01-20 07:58
W tym przypadku raczej zatekturują albo zadyktują.
Osiedle Poland 2023 - z dykty i kartonu.
Na jego terenie powinna stanąć gustowna ławka w kształcie IV RP (ta która rozpadła się po pierwszym deszczu).- 0 0
-
2023-01-23 14:32
bez betonu!!.
- 0 0
-
2023-01-19 08:52
to się gościu wkopał (1)
Mówi wprost o tymczasowej zabudowie, a tym czasem w planie miejscowym jest zakaz tymczasowego zagospodarowania.
- 59 9
-
2023-01-19 18:09
to nie to samo
tymczasowa zabudowa a tymczasowe zagospodarowanie w planie to nie to samo
- 2 0
-
2023-01-19 08:53
(2)
Czyli w sumie nie wiadomo czy powstaną czy nie...
No i ta wypozyczalnia rowerów elektrycznych pod singletracki... super w porządku pomysł, nie ma to jak niszczyć czyjąś ciężką pracę w lesie, chyba że typ pomagał je budować lub się dokładał finansowo lub będzie je naprawiał po tych elektrykach- 41 8
-
2023-01-19 10:43
(1)
Rozumiem że te prywatne, zbudowane czyjąś ciężką pracą singletracki w lesie, to na prywatnym terenie są?
- 1 9
-
2023-01-19 11:49
A gdzieś jest napisane, że prywatne?
Chodzi o coś co pewnie jest dla Ciebie niepojęte - kulturę, przyzwoitość, obycie.
Jak sobie ktoś zrobi kawałek ogródka przy bloku, nie na swoim terenie, to rozumiem, że tez dla ciebie będzie normalne pójść i nas...ać tam- 4 1
-
2023-01-19 08:57
W desperacji deweloperzy zaczynają budować slumsy? (2)
- 86 11
-
2023-01-19 10:07
na zaspie w bloku mieszkasz i sugerujesz ze takie domki to slamsy?
jestes hipokryta!
- 5 8
-
2023-01-19 23:15
Oni od dawna budują slumsy. Teraz tylko nie ma chętnych na ich kupno.
- 4 0
-
2023-01-19 09:02
Patodeweloperka (2)
A to, co postawiło Inpro i BMC, nie jest patodeweloperka? Inwestycje na miarę Szadółek w samym centrum Trojmiasta i obok Parku Oliwskiego. I te bloczki klocki na terenie samego AWFu.
- 67 11
-
2023-01-19 09:58
(1)
Dokładnie. Atmosfera górnolotnego prestiżu i cen Marsa, a bryły i elewacje tych klocy wyglądają jak standardowe budownictwo charakterystyczne dla osiedli spod obwodnicy.
- 16 2
-
2023-01-19 12:07
I te mikro ogródki 2m od jezdni czyzewskiego...
- 8 0
-
2023-01-19 09:20
Super, będziemy mieli chłopaków z baraków.
Proponuję przypodobać się UE - może jakiś fotelik wpadnie i od razu imigrantów/islamistów zaprosić.
- 41 17
-
2023-01-19 09:22
(2)
Chyba nikt nie pozwoli na tą patodeweloperkę! Przecież to wygląda jak z obozu koncentracyjnego.
- 74 11
-
2023-01-19 09:30
Potrzymaj nam piwo... (1)
- 15 5
-
2023-01-19 09:58
Dobre:)
- 5 2
-
2023-01-19 09:24
(2)
Rowerem elektrycznym po single tracku:))) może jeszcze takim jak te cudeńka z przekrętu Mevo. Ta patodeweloperka już naprawdę odlatuje.
- 44 6
-
2023-01-19 13:10
Mało w życiu widziałeś. (1)
- 2 5
-
2023-01-19 19:50
Ty pewnie w wojsku byłeś w 78 i dlatego znasz doskonale życie
- 1 3
-
2023-01-19 09:25
Opinia wyróżniona
Bardzo dobry pomysł (13)
Dziś każde mieszkanie jest na wagę złota. Sądząc po cenach w Trójmieście katastrofalnie brakuje mieszkań.
- 61 199
-
2023-01-19 09:28
(4)
Życzę ci aby takie slumsy postawili pod twoim oknem.
- 40 16
-
2023-01-19 10:05
(1)
Jakie slumsy, wyglada na fajne mieszkanie.
- 11 32
-
2023-01-19 10:06
sam jestes jak slums
fajne , domki , skromne. Moze dla studentow , swietny pomysl. Pokaz w czym ty mieszkasz. Moze wyprowadz sie z kaszub?
- 13 30
-
2023-01-19 10:08
pokaz gdzie ty mieszkasz
zazdrosny jestes?.
- 6 12
-
2023-01-19 14:50
to jest prawie pod moim oknem, wole coś takiego, niż te PRLowskie bloki
na czyzewskiego, gdzie zadomowila sie cala smietanka intelektualna i ich potomkowie
- 9 4
-
2023-01-19 09:37
(3)
Naprawdę podoba Ci się ten projekt? Nie mam nic przeciwko budowom osiedli jak niektórzy. Miasto musi się rozwijać, ludzie chcą mieszkać. Jednak nie w tym miejscu i nie w takim czymś!!!
- 22 9
-
2023-01-19 10:29
A dlaczego nie? Skoro teren jest niewykorzystany, ktoś chce go wynająć i za to zapłacić, a ktoś inny chce tam zamieszkać to w czym problem? Zazdrościsz, że ktoś ma pomysł i pieniądze na inwestycję? Czy może uważasz, że jest za mało betonu?
- 12 12
-
2023-01-19 11:24
A co to za szczególne miejsce? Chodzisz tam na spacery? (1)
- 6 5
-
2023-01-19 12:17
To jest tak szczególne miejsce, że...
Władze miasta nie mogą od kilkunastu lat dokonać modernizacji ulicy Czyżewskiego. Nawierzchnia i chodniki, to dziura na dziurze. Wstyd...
- 8 0
-
2023-01-19 10:19
Jakby brakowało katastrofalnie, to by ludzie spali na ulicach i w pustostanach. Nie dramatyzuj.
- 11 11
-
2023-01-19 10:27
(1)
Katastrofalne to są ceny i wykupywanie całych osiedli przez inwestora zewnętrznego. Warszawka, Szwedzi wykupują po kilkanaście mieszkań i mieszkańcy nie mają gdzie mieszkać a jak jest oferta to 2 pokoje wychodzi drożej jak dom w Hiszpanii. Gdańsk- miasto przyjazne deweloperom.
- 26 4
-
2023-01-19 10:57
Z wysokimi cenami się zgodzę. Zgoda również z faktem, że w lepszych lokalizacjach mieszkania są kupowane w dużej mierze pod wynajem i często ciężko mieszka się obok takiego wynajmu. Tylko z drugiej strony nie widzę problemu, by ktoś mający kasę kupował hurtowe ilości mieszkań. W końcu to jego pieniądze i może z nimi robić co lubi. Natomiast nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że ludzie nie mają gdzie mieszkać właśnie z powodu wykupienia mieszkań przez innych pod inwestycję wynajmu. Zawsze jest tak, że w lepszych lokalizacjach mieszkania są sprzedawane szybko mimo wysokich cen. Cóż, kto pierwszy ten ma. Budynki z gumy nie są i prędzej czy później lokale zostaną wyprzedane niezależnie od tego, czy kupi je ktoś pod wynajem czy nie.
- 4 13
-
2023-01-19 11:43
Morawiecki, Adamowicz czy Obajtek śpią na mieszkaniach
Nasze sa ulice, bo na chodniki wprowadzono hulajnogi
- 10 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.