• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięciopiętrowy biurowiec zaczyna rosnąć przy Marynarki Polskiej

Ewa Budnik
12 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Tak będzie wyglądał budynek biurowy C-300, który powstanie przy ul. Marynarki Polskiej w Gdańsku. Podstawa budynku z blachy cortenowej ma nawiązywać do przemysłowego otoczenia budynku.
  • C 300. Na wysokości trzeciego piętra zaprojektowano zielony taras z częścią rekreacyjną dla pracowników.
  • C 300. Na parterze nowego budynku powstanie sklepik. Z restauracji (a także siłowni) pracownicy będą mogli korzystać w sąsiednim biurowcu C-200.
  • C 300. Projektowana strefa wejścia do budynku. Również wnętrza mają mieć industrialną stylistykę.
  • C 300. Aby ograniczyć spożycie wody w plastikowych butelkach na parterze budynku powstanie "poidełko" z filtrowaną wodą, gdzie będzie można nabrać zdrowej wody do własnej butelki.
  • C 300. Przykładowa aranżacja wnętrza. W związku z tym, że w otoczeniu prawdopodobnie nie powstaną budynki wyższe niż C-300 z ostatnich pięter będą się rozciągały niczym nieprzesłonięte widoki na tereny stoczniowe.

Przy ul. Marynarki Polskiej rozpoczyna się zapowiadana przez dewelopera Inopa budowa biurowca. Będzie miał dziewięć pięter, a najemcy będą się do niego wprowadzać w kwietniu 2021 roku. Gotowy jest także biurowiec przy ECS. Losy kolejnych takich budynków w obrębie Młodego Miasta właśnie się ważą.



Jakie funkcje dodatkowe biurowca są według ciebie ważne?

Działka przy ul. Marynarki Polskiej, obok biurowca C200, od dawna przeznaczona była pod zabudowę biurową. Do takiej inwestycji przygotowywał się deweloper Inopa. Teraz na działce ruszyły pierwsze prace, a inwestor ujawnił ostateczny projekt.

W stoczniowym klimacie



Ponieważ budynek powstaje na styku terenów stoczniowych i miasta, architektonicznie ma się wpisywać w otaczające go krajobrazy.

- Powstanie budynku będzie miało swój udział w rewitalizacji tej części miasta, ale jego projekt nie ucieka od historycznego kontekstu miejsca i funkcji. Elewacje kortenowe nawiązują do działalności stoczniowej na tym terenie [blacha kortenowa użyta została m.in do wykończenia elewacji ECS-u - dop. red.]. Szklana elewacja wyrastająca z masywnego kortenowego trzonu symbolizuje przejście tego rejonu w nowoczesną strefę Centralnego Pasma Usługowego Gdańska - wyjaśnia symbolikę projektu Małgorzata Ickiewicz z pracowni Kenton.
Przemysłowe inspiracje widoczne będą nie tylko na elewacjach budynku, ale także w jego wnętrzach z betonowymi płaszczyznami dekorowanymi m.in. elementami stalowymi czy blachą. Projekt wnętrz w częściach wspólnych powstał w pracowni Loft Magdaleny Adamus.

C-300. Fundamenty pod budynek są w trakcie realizacji. Pod budynkiem nie powstanie podziemna hala garażowa. Parkowanie będzie jednak możliwe na nadziemnych kondygnacjach, wewnątrz budynku (218 miejsc). C-300. Fundamenty pod budynek są w trakcie realizacji. Pod budynkiem nie powstanie podziemna hala garażowa. Parkowanie będzie jednak możliwe na nadziemnych kondygnacjach, wewnątrz budynku (218 miejsc).
Budynek będzie miał 10 kondygnacji najmu, czyli będzie o trzy piętra wyższy od budynku C 200. Znajdzie się w nim 13 tys. 760 m kw. powierzchni najmu. Co ciekawe, pod budynkiem nie powstanie podziemna hala garażowa, a 218 miejsc postojowych rozlokowanych zostanie na czterech kondygnacjach nadziemnych. Zajmą one część powierzchni, która mogłaby być poświęcona na biura. Kolejne 47 miejsc postojowych powstanie na tyłach budynku. Przewidziano także 120 miejsc dla rowerów oraz kompleksową infrastrukturę dla rowerzystów. Na parterze, poza lobby, znajdzie się także mały sklep, gdzie dostępne będą także ciepłe dania. Niedaleko wejścia powstanie także "poidełko" - miejsce, gdzie własną butelkę napełnić będzie można filtrowaną wodą - zamiast kupowania wody butelkowanej.

Pasieka z widokiem na stoczniowe dźwigi



Pracownicy biurowi korzystać będą mogli także z obszernego, w połowie wypełnionego zielenią tarasu na wysokości trzeciego piętra. Obok drzew, krzewów i trawników staną tu leżaki i ławki - miejsca do rekreacji na powietrzu. W okresie letnim działać ma tu nawet kino na powietrzu. Część przestrzeni przeznaczona będzie na ogródki i miniszklarnie ze świeżymi ziołami czy warzywami. Zieleń zaplanowana została także na zewnątrz. Powstać ma tu ogólnodostępny trawnik z ławkami, leżakami, miejscami do relaksu.

Na dachu budynku planowane jest z kolei urządzenie pasieki.

- Ideą projektantów i inwestora jest wkład w ratowanie populacji pszczół oraz promowanie proekologicznych postaw. Właścicielami uli mają być najemcy budynku, a po zamontowaniu kamer przy ulach możliwe będzie obserwowanie codziennej aktywności pszczół. Pozyskany miód przeznaczony będzie dla najemców, ewentualnie do celów promocyjnych budynku - wyjaśnia Małgorzata Ickiewicz.

Czytaj także: miejskie pasieki w Trójmieście


Budynek klasyfikowany jest na standard A, mają się w nim znaleźć wszystkie nowoczesne rozwiązania stosowane współcześnie w nowo powstających biurowcach. System wentylacji wspomagały będą panele słoneczne, powstaną także stacje do ładowania samochodów elektrycznych, zieleń podlewana będzie wodą zbieraną na terenie obiektu. Dla budynku przewidziana jest certyfikacja w amerykańskim systemie LEED, który świadczy o realizacji projektu w duchu zrównoważonego rozwoju.

- W naszym odczuciu C300 to kolejny etap projektu rewitalizacji terenów stoczniowych. Jako pierwsi pojawiliśmy się tutaj z projektem C 200, wszystkie kolejne budynki będą kontynuacją tego procesu - mówi Luiza Gruntkowska, prezes zarządu Inopy. - Bryła budynku, zastosowane materiały oraz paleta barw inspirowane są bezpośrednim otoczeniem i jego historią. A widoki roztaczające się z okien będą integralną częścią tożsamości tego miejsca.
Deweloper planuje dalszy rozwój kompleksu, m.in. o budynek C250, który powstać miałby za i pomiędzy budynkami C200 i C300.

Eternum gotowy, Budynek Dyrekcji w remoncie



  • Eternum. W budynku trwają ostatnie prace wykończeniowe. Wynajęte jest prawie 60 proc. powierzchni.
  • Eternum. Przez najemców zajęte jest już ostatnie piętro. Wiadomo także, że na parterze powstanie restauracja z kuchnią fusion.
  • Budynek Dyrekcji. Remont postępuje zgodnie z harmonogramem. Do końca roku zakończone mają być prace przy odnawianiu elewacji.
  • Budynek Dyrekcji na tle zabytkowej zabudowy Stoczni Cesarskie. Deweloper zamierza po kolei odnawiać kolejne budynki.
  • Budynek Dyrekcji. Najciekawsze, oryginalne elementy budynku zostaną zachowane i odnowione.
  • Budynek Dyrekcji. Najwyższe piętra mają być przeznaczone na przestrzenie co-workingowe.
Najszybciej najemcy będą mogli się wprowadzić do budynku Eternum, który obok ECS-u kończy budować deweloper RWS. Elewacja budynku jest już odsłonięta, więc można ocenić, jak komponuje się on z otoczeniem. Wewnątrz trwają ostatnie prace wykończeniowe, także pierwsi najemcy będą mogli wprowadzić się tu w grudniu.

- Wynajęte jest już blisko 60 proc. powierzchni, w tym najwyższe piętro, z którego rozciągają się najciekawsze widoki. Na początku roku na parterze budynku zacznie też działać restauracja - zapowiada Agata Szczęsna, koordynator działu zarządzania i komercjalizacji.
Po drugiej stronie ECS-u, przy ulicy Doki, trwa remont Budynku Dyrekcji. Prace prowadzone są pod pod nadzorem konserwatora zabytków. Po remoncie budynek nie straci historycznego wyglądu i elementów wykończeniowych, których część pamięta jeszcze końcówkę XIX wieku. Przeprowadzone prace i rearanżacja spowodują jednak, że standard budynku zostanie dostosowany do dzisiejszych wymogów. Powstać mają tu powierzchnie biurowe, w tym co-workingowe. Inwestorem jest w tym przypadku Stocznia Cesarska Development, która jest także właścicielem zabytkowych hal na terenie Stoczni Cesarskiej. Prace rozpoczęły się wiosną tego roku, postępują zgodnie z harmonogramem, do końca roku ukończone będą prace na elewacji, intensywnie remontowane są także wnętrza. Deweloper podtrzymuje, że latem 2020 do budynku będą mogli wprowadzać się pierwsi najemcy.

Biurowce w przygotowaniu



  • Palio Office Park. Koncepcyjny projekt prezentowany przez dewelopera ulegnie zmianie po zakończeniu uzgodnień z konserwatorem zabytków.
  • Działki pod biurowce wzdłuż ul. Marynarki Polskiej.
  • Palio. Fundamenty pierwszego budynku są gotowe. Kolejne kondygnacje powstaną, gdy ostatecznie uzgodniony zostanie projekt.
  • Działka Echo Investment. Rozpoczęcie prac przy budowie biurowca stale odsuwa się w czasie. Widoczne betonowe bloki to stare fundamenty hal.
  • Teren należący do fińskiego dewelopera YIT. Projekt jest w trakcie przygotowania; powstać mają tu także powierzchnie biurowe.
Kolejne projekty są w przygotowaniu.

W związku z uzgodnieniami z konserwatorem na nowo projektowane są budynki Palio Office Park, który powstać ma wzdłuż Marynarki Polskiej (deweloper Cavatina). Konserwator zapowiedział już, że nie będzie możliwa realizacja prawie stumetrowego budynku, jaki deweloper chciał postawić u zbiegu ulic Jana z Kolna i Narzędziowców.

Według zapowiedzi konserwatora budynki kompleksu będą stosunkowo niskie od strony południowej, a ich wysokość będzie rosła w kierunku biurowca C300. Zabudowa ma być zatem zróżnicowana co do wysokości, jak i wykończenia elewacji.

Do czasu zakończenia uzgodnień z konserwatorem, a także uzyskania przez dewelopera nowego pozwolenia na budowę, budynek nie będzie piął się w górę, chociaż powstał już fundament pierwszego gmachu.

Dwa projekty biurowe realizowane mają być także w otoczeniu ECS. Pierwszy z nich od dawna, na tyłach ECS, zapowiada Echo Investment - ten sam deweloper, który zbudował Tryton. Projekt, który swego czasu był gotowy do realizacji, na pewno będzie jednak zmieniany po tym, jak zakończona zostanie procedura wpisu tego terenu do rejestru zabytków.

Kolejne obiekty powstać mogą na działce pomiędzy Eternum a ulicą Popiełuszki. Teren niedawno kupił fiński deweloper YIT. Jest on w fazie przygotowania ostatecznego projektu zabudowy o mieszanej funkcji, przy czym przedstawiciel firmy zdecydowanie potwierdza, że w ramach planowanego kompleksu powstaną także powierzchnie biurowe.

Miejsca

  • Inopa Gdańsk, Marynarki Polskiej 163

Opinie (193) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    To Palio dobrze wygląda (4)

    Wzdłuż JzK powinna powstać taka szklana pierzeja, świetnie to wygląda. Biurowiec Eternum też dobrze się udał jest lekką przeciwwagą do ciężkiego złomu ECS.
    Swoją drogą powariowali z tym Cortenem, który jest ciekawy jako element dekoracyjny ale absolutnie nie wygląda na dużych powierzchniach elewacji...

    • 55 40

    • Konserwator już psuje Palio

      Więc nic nie będzie ze śmiałych brył wzdluż ulicy. "Tu ma być niżej, na północ wyżej" i takie tam. Dlaczego on projektuje a nie inwestor? To co jest w ramach planu zagospodarowania to jest dozwolone.

      • 6 1

    • Okropnie wygląda (1)

      Szklany klocek, który by można postawić gdziekolwiek na świecie. ECS jest interesujący, bo przypomina statek w budowie. Te Palio to się nadaje do postawienia w Elblągu.

      • 7 18

      • Akurat ecs nic nie przypomina, poza dużą bryłą rdzy.

        • 17 1

    • Mało urozmaicone. Ale szkło jest ok. A inwestycja RWS słaba. Taki biurowiec to można przy rafinerii czy w Wejherowie

      • 6 5

  • I gdzie beda parkowac? (11)

    Przeciez dojazd komunikacją miejską to dla tej nowej szlachty obraza majestatu

    • 115 37

    • To nie jest nowa szlachta tylko ludzie wykształceni brak ci wykształcenia to tylko frustracja tobie pozostaje (5)

      • 15 26

      • Moje pokolenie nei ma z tym problemu. (4)

        To wychowani za PRL, którzy ślinili się do dużego Fiata, czy Poloneza, a o BMW mogli tylko pomarzyć teraz leczą kompleksy.

        • 18 9

        • Raczej nie ci z PRL (3)

          Mnóstwo widzę gostków lat 20-25 sliniących się do swoich 25 letnich ałdi i mercków.
          Pokolenie PRL to już raczej w przychodniach siedzi

          • 6 4

          • no i co ? (1)

            Niektórzy pionku muszą sobie sami zapracować na dom, samochód itp. Nie mają zawodu "syn / córka prezesa" więc

            • 3 0

            • Nic

              Dopóki ich stać na utrzymanie tych wozideł w s

              • 1 0

          • To są ci, którym rodzice przekazali swoje wartości

            "dorośnij, kup sobie samochód"... "Nie masz auta, bo cię nie stać" itp.

            Kto jeździ traficarami i hulanjogami? 50 latkowie, czy 20?

            • 3 5

    • nie obraza majestatu (1)

      tylko oszczędność 1h dziennie na dojazdy. Jak dla kogoś czas jest bez wartości, to niech sobie jeździ zbiorkomem.

      • 7 2

      • tak gdy jedziesz z Gdańska do Gdyni albo Sopotu rano

        i po południu z biura - w korku 2 godziny, SKM - 30 minut....

        • 3 1

    • O jakiej szlachcie mówisz?

      Przecież 80% pracowników biurowców zarabia poniżej 4000/5000zł i dojeżdża komunikacją miejską lub rowerami (to ma być szlachta?). Duża część wynajmuje lub kupuje mieszkania w okolicy i chodzi pieszo. Autami jeżdżą tylko pracownicy wyższego szczebla i dla nich są miejsca parkingowe w budynkach. Ilu zna Pan osób z tej "nowej szlachty"? Jak gdzieś jest prowadzona budowa to pracownicy budowlani w większości dojeżdżają autami, czy ich też mamy nazywać "nową szlachtą" i krytykować, że nie dojeżdżają komunikacją miejską?

      • 4 2

    • A dla czego pracownicy biurowi to szlachta a w dodatku nowa? Skąd przyjechaleś? Biurowców nigdy nie widziałeś?

      • 3 4

    • "Kierowca i pieszy" ... czyli komunikacją miejską również gardzisz? Typowe, wypominać innym, a samemu robić identycznie.

      • 5 1

  • a pracownicy pojadą z południa Gdanska (10)

    Nieistniejącą SKM

    • 103 9

    • Mają co chcieli (3)

      Przecież, jak kupowali mieszkania, to sami widzieli, że południe jest bardzo słabo skomunikowane. A teraz rozszczenia, że chcą nowe drogi, SKM itp
      Widziały gały, co brały!
      Jak się nie podoba, to prezeprowadźcie się do centrum

      • 8 10

      • Jak dziadki kupowały w falowcach, to komunikacja też leżała (2)

        Rola miasta jest zapewnić infrastrukturę i tyle.

        • 10 4

        • a tu się mylisz (1)

          zanim powstały pierwsze bloki na Zaspie to tramwaj już jeździł przez wielkie puste pole i SKMka też już była

          • 2 5

          • Czyli jednak za komuny urzędnicy i planiści miejscy myśleli perspektywicznie. Teraz w ogóle nie myślą.

            • 6 3

    • (5)

      Niech sie najpierw zamelduja

      • 21 6

      • no i co to zmieni? (2)

        powstanie kolejka albo tramwaj?A może bez meldunków władze miasta nie wiedzą ze na południu mieszkają dziesiątki tysięcy ludzi.

        • 8 9

        • wiedzieć wiedzą (1)

          bo sami zatwierdzili te wypaczone plany budowy dziesiątek osiedli bez infrastruktury

          a wszyscy mieszkańcy mają płacić podatki, to na tramwaj będzie kiedyś kasa

          • 15 1

          • lepiej niech wspierają swoje miejscowości bo tam drogi powstają

            tu się rydwany kupuje, sprzedaje miejskie spółki i robi politykę zamiast gospodarzyć. Więc każdy PiT to zmarnowane pieniądze.

            • 7 3

      • kto trollu jest niezameldowany? (1)

        • 6 10

        • Sloje

          • 10 3

  • Ale co się tam bedzie dziać

    Ciągle biurowce pod pseudo usługi, pseudo analizy, call centra itp.

    • 7 3

  • Dobrze ze ma dużo parkingu. (2)

    W końcu daleko z niego do SKM i tramwaju, a w stoczniowej części miasta tez powinny pojawić się korki, czemu tam ma być fajniej niż gdzie indziej? Stocznia, tak historycznie biorąc to nigdy nie była zakorkowana - czas to zmienić.

    • 9 0

    • Przystanek tramwajowy jest 100 m od tego budynku. Nie wiesz - nie pisz głupot!!! (1)

      • 3 0

      • Hej, kolego przeczytaj no jeszcze raz moją wypowiedź. Może tym razem doszukasz się...

        ...nieszczególnie ukrytego sarkazmu :) Jeśli jednak weźmiesz to po raz drugi na serio, to wiedz, że wiem dobrze że tam jest i tramwaj, i autobus i kolej :)

        • 2 0

  • oieknie ale szkoda ze basenu nie ma !

    • 8 3

  • (4)

    Gdzie parkowac? Trzeba wciaz inwestowac w komunikacje miejska. Na zachodzie ludzie ktorych stac na nowego Merca jezdza ubahnem czy autobusem do pracy. No ale tam komunikacja to super pomyslana.

    • 84 6

    • poproszę: (1)

      czystą, tańszą od auta (liczonego dla dwóch osób), szybką (bez czekania po 15-30 minut na przesiadki), nowoczesną (klimatyzacja), niezawodną komunikację miejską - wówczas się chętnie przesiądę z samochodu.
      Sorry, ale zbiorkom w Gdańsku jest słaby i każdy kto umie liczyć wie, że taniej (jeżdżąc w dwie osoby), szybciej i lepiej jest jeździć samochodem. Oszczędność w czasie jest kolosalna, o komforcie nie wspominając. Może pora na zmiany w ZTM? Kiedy w końcu ktoś się poważnie zabierze za ulepszenie transportu miejskiego?

      • 10 1

      • Palisz poniżej 160pln/mc na dojazdy do pracy?

        O naprawach i utrzymaniu samochodu nie wspomnę ;p

        Ale poza tym rację masz, ZTM wymaga poprawy.

        • 3 1

    • U nas prestiz to tworzyc korek samemu siedzac w aucie i sie denerwowac, ze jest zator

      • 10 4

    • Ubahnem jeżdżą bo jest po prostu szybszy. Ci których stać na Mercedesa, raczej nie jeżdżą autobusem, który stoi w tym samym korku co ich samochód.

      • 10 5

  • (1)

    Może miasto zauważy że to miesce rośnie i trzeba zrobić chodniki, oraz komunikację pociągnąć. Tylko 3 tramwaje na krzyż to za mało. A sobotę/niedzielę na 6:00 rano ciężko dojechać w ten rejon.

    • 11 1

    • Polecam SKM stacja Gdańsk-Politechnika. O rzut beretem.

      • 3 0

  • (4)

    Będzie kolejna pusta przestrzeń biurowa czekać na najemców. Szkoda terenu pod takie budynki.

    • 13 20

    • Deweloperzy budują biurowce za swoje, a stocznie PiS kupuje za nasze pieniądze. Ja się tych drugich transakcji bardziej boję...

      • 5 1

    • nie znasz się tym temacie to milcz bo wstyd (1)

      • 5 3

      • wstyd to kraść.

        • 0 3

    • nie znasz się na temacie to się nie ośmieszaj

      • 4 1

  • styl nie pasuje do historycznej zabudowy miasta. (4)

    • 62 66

    • Masz na myśli te budy z tyłu?

      • 4 1

    • dokładnie

      powinni wstawić cokoły, okna ze szprosami i inne ozdobne bezy

      powinien wyglądać jak danziger hof! Odbudować!;ddddd

      • 8 6

    • (1)

      Chińczycy budują 30 piętrowy hotel w 15 dni, polecam film na YT

      • 6 7

      • Zawala się w 10 sekund?

        • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane