- 1 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (284 opinie)
- 2 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (256 opinii)
- 3 Tulipanowe pole już otwarte (103 opinie)
- 4 Ten gmach znany jest tylko od strony wody (66 opinii)
- 5 Opryski w ogrodzie. Jak ochronić rośliny? (6 opinii)
Dziewięciopiętrowy biurowiec zaczyna rosnąć przy Marynarki Polskiej
Przy ul. Marynarki Polskiej rozpoczyna się zapowiadana przez dewelopera Inopa budowa biurowca. Będzie miał dziewięć pięter, a najemcy będą się do niego wprowadzać w kwietniu 2021 roku. Gotowy jest także biurowiec przy ECS. Losy kolejnych takich budynków w obrębie Młodego Miasta właśnie się ważą.
W stoczniowym klimacie
Ponieważ budynek powstaje na styku terenów stoczniowych i miasta, architektonicznie ma się wpisywać w otaczające go krajobrazy.
- Powstanie budynku będzie miało swój udział w rewitalizacji tej części miasta, ale jego projekt nie ucieka od historycznego kontekstu miejsca i funkcji. Elewacje kortenowe nawiązują do działalności stoczniowej na tym terenie [blacha kortenowa użyta została m.in do wykończenia elewacji ECS-u - dop. red.]. Szklana elewacja wyrastająca z masywnego kortenowego trzonu symbolizuje przejście tego rejonu w nowoczesną strefę Centralnego Pasma Usługowego Gdańska - wyjaśnia symbolikę projektu Małgorzata Ickiewicz z pracowni Kenton.
Przemysłowe inspiracje widoczne będą nie tylko na elewacjach budynku, ale także w jego wnętrzach z betonowymi płaszczyznami dekorowanymi m.in. elementami stalowymi czy blachą. Projekt wnętrz w częściach wspólnych powstał w pracowni Loft Magdaleny Adamus.
Budynek będzie miał 10 kondygnacji najmu, czyli będzie o trzy piętra wyższy od budynku C 200. Znajdzie się w nim 13 tys. 760 m kw. powierzchni najmu. Co ciekawe, pod budynkiem nie powstanie podziemna hala garażowa, a 218 miejsc postojowych rozlokowanych zostanie na czterech kondygnacjach nadziemnych. Zajmą one część powierzchni, która mogłaby być poświęcona na biura. Kolejne 47 miejsc postojowych powstanie na tyłach budynku. Przewidziano także 120 miejsc dla rowerów oraz kompleksową infrastrukturę dla rowerzystów. Na parterze, poza lobby, znajdzie się także mały sklep, gdzie dostępne będą także ciepłe dania. Niedaleko wejścia powstanie także "poidełko" - miejsce, gdzie własną butelkę napełnić będzie można filtrowaną wodą - zamiast kupowania wody butelkowanej.
Pasieka z widokiem na stoczniowe dźwigi
Pracownicy biurowi korzystać będą mogli także z obszernego, w połowie wypełnionego zielenią tarasu na wysokości trzeciego piętra. Obok drzew, krzewów i trawników staną tu leżaki i ławki - miejsca do rekreacji na powietrzu. W okresie letnim działać ma tu nawet kino na powietrzu. Część przestrzeni przeznaczona będzie na ogródki i miniszklarnie ze świeżymi ziołami czy warzywami. Zieleń zaplanowana została także na zewnątrz. Powstać ma tu ogólnodostępny trawnik z ławkami, leżakami, miejscami do relaksu.
Na dachu budynku planowane jest z kolei urządzenie pasieki.
- Ideą projektantów i inwestora jest wkład w ratowanie populacji pszczół oraz promowanie proekologicznych postaw. Właścicielami uli mają być najemcy budynku, a po zamontowaniu kamer przy ulach możliwe będzie obserwowanie codziennej aktywności pszczół. Pozyskany miód przeznaczony będzie dla najemców, ewentualnie do celów promocyjnych budynku - wyjaśnia Małgorzata Ickiewicz.
Czytaj także: miejskie pasieki w Trójmieście
Budynek klasyfikowany jest na standard A, mają się w nim znaleźć wszystkie nowoczesne rozwiązania stosowane współcześnie w nowo powstających biurowcach. System wentylacji wspomagały będą panele słoneczne, powstaną także stacje do ładowania samochodów elektrycznych, zieleń podlewana będzie wodą zbieraną na terenie obiektu. Dla budynku przewidziana jest certyfikacja w amerykańskim systemie LEED, który świadczy o realizacji projektu w duchu zrównoważonego rozwoju.
- W naszym odczuciu C300 to kolejny etap projektu rewitalizacji terenów stoczniowych. Jako pierwsi pojawiliśmy się tutaj z projektem C 200, wszystkie kolejne budynki będą kontynuacją tego procesu - mówi Luiza Gruntkowska, prezes zarządu Inopy. - Bryła budynku, zastosowane materiały oraz paleta barw inspirowane są bezpośrednim otoczeniem i jego historią. A widoki roztaczające się z okien będą integralną częścią tożsamości tego miejsca.
Deweloper planuje dalszy rozwój kompleksu, m.in. o budynek C250, który powstać miałby za i pomiędzy budynkami C200 i C300.
Eternum gotowy, Budynek Dyrekcji w remoncie
Najszybciej najemcy będą mogli się wprowadzić do budynku Eternum, który obok ECS-u kończy budować deweloper RWS. Elewacja budynku jest już odsłonięta, więc można ocenić, jak komponuje się on z otoczeniem. Wewnątrz trwają ostatnie prace wykończeniowe, także pierwsi najemcy będą mogli wprowadzić się tu w grudniu.
- Wynajęte jest już blisko 60 proc. powierzchni, w tym najwyższe piętro, z którego rozciągają się najciekawsze widoki. Na początku roku na parterze budynku zacznie też działać restauracja - zapowiada Agata Szczęsna, koordynator działu zarządzania i komercjalizacji.
Po drugiej stronie ECS-u, przy ulicy Doki, trwa remont Budynku Dyrekcji. Prace prowadzone są pod pod nadzorem konserwatora zabytków. Po remoncie budynek nie straci historycznego wyglądu i elementów wykończeniowych, których część pamięta jeszcze końcówkę XIX wieku. Przeprowadzone prace i rearanżacja spowodują jednak, że standard budynku zostanie dostosowany do dzisiejszych wymogów. Powstać mają tu powierzchnie biurowe, w tym co-workingowe. Inwestorem jest w tym przypadku Stocznia Cesarska Development, która jest także właścicielem zabytkowych hal na terenie Stoczni Cesarskiej. Prace rozpoczęły się wiosną tego roku, postępują zgodnie z harmonogramem, do końca roku ukończone będą prace na elewacji, intensywnie remontowane są także wnętrza. Deweloper podtrzymuje, że latem 2020 do budynku będą mogli wprowadzać się pierwsi najemcy.
Biurowce w przygotowaniu
Kolejne projekty są w przygotowaniu.
W związku z uzgodnieniami z konserwatorem na nowo projektowane są budynki Palio Office Park, który powstać ma wzdłuż Marynarki Polskiej (deweloper Cavatina). Konserwator zapowiedział już, że nie będzie możliwa realizacja prawie stumetrowego budynku, jaki deweloper chciał postawić u zbiegu ulic Jana z Kolna i Narzędziowców.
Według zapowiedzi konserwatora budynki kompleksu będą stosunkowo niskie od strony południowej, a ich wysokość będzie rosła w kierunku biurowca C300. Zabudowa ma być zatem zróżnicowana co do wysokości, jak i wykończenia elewacji.
Do czasu zakończenia uzgodnień z konserwatorem, a także uzyskania przez dewelopera nowego pozwolenia na budowę, budynek nie będzie piął się w górę, chociaż powstał już fundament pierwszego gmachu.
Dwa projekty biurowe realizowane mają być także w otoczeniu ECS. Pierwszy z nich od dawna, na tyłach ECS, zapowiada Echo Investment - ten sam deweloper, który zbudował Tryton. Projekt, który swego czasu był gotowy do realizacji, na pewno będzie jednak zmieniany po tym, jak zakończona zostanie procedura wpisu tego terenu do rejestru zabytków.
Kolejne obiekty powstać mogą na działce pomiędzy Eternum a ulicą Popiełuszki. Teren niedawno kupił fiński deweloper YIT. Jest on w fazie przygotowania ostatecznego projektu zabudowy o mieszanej funkcji, przy czym przedstawiciel firmy zdecydowanie potwierdza, że w ramach planowanego kompleksu powstaną także powierzchnie biurowe.
Miejsca
Opinie (193) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-12 09:42
Ekologia (3)
pszczoły.. .przyjazne środowisku... panele słoneczne. A tuż obok blok, który przez tę Eko super nowoczesną budowę pęka na pół. Przebudowa ulicy według ich projektu to zabetonowanie wszystkich studzienek opadowych, co skutkuje ciągłym zalewaniem parteru...ciągłym. W deszczowe dni ( i noce) rodziny śpią na zmianę, bo wszystko spływa pod ten budynek i wybija w mieszkaniach!
Ostatnio tak "profesjonalnie" zakopali rury, że pękły pod naporem ziemi i ścieki zalały budynek...nawet nikt się nie zjawił...
Nadmierny ciągły ruch ciężkiego sprzętu naruszył konstrukcje całego budynku, dach się rozszczelnia i nie dość, że zalewa dół to jeszcze kapie z dachu...
A to wszystko za zgodą i w pełnej świadomości właściciela budynku- stoczni oraz eurostylu. Świadome konsekwentne działania na rzecz utraty zdrowia i życia ludzi tam mieszających, gdyż chcą wykorzystać tę działkę ...- 15 6
-
2019-11-12 17:17
I jeszcze
Wykosili naście pięknych drzew, a teraz ze niby wspomagają środowisko
- 4 2
-
2019-11-12 17:21
Czy to chodzi o ten czworak na tyłach biurowca? (1)
Powinie być natychmiast wyburzony a miasto przydzielić mieszkańcom komunalne lokale
- 3 1
-
2019-11-12 20:11
Hehe
To nie aa budynki miasta tylko stoczni, a ta ma w głębokim powazaniu czy to się zawali z ludźmi czy się wcześniej tam potopią
- 3 0
-
2019-11-12 10:31
Biurowce są szkodnikami tego miasta i maja tylko jeden cel zysk dla własciciela,kosztem korposzczurków. (1)
Wszędzie gdzie powstają tworzą problemy .Dlaczego są wysokie bo w górę jest taniej niż wszerz!! POwstaja tylko dla korposzczurków by jak najtańszym kosztem zmieścić ich najwięcej. To w 90% obecnie zaplecza zachodnich firm bo w Polsce jest już taniej niż w Indiach czy Chinach! Chinach postawili na przemysł bo tylko on buduje silna gospodarkę i podnosi poziom zycia mieszkańców .
Korpo nic nie produkuje!! Dodatkowo to szkodnik miasta większości tworzą co rano korki .trują okolice spalinami najlepszy przykład castoramy musiała wprowadzić opłaty bo zajmowali miejsca parkingowe dla klientów .Niszczą wszystko wokoło ,a tam gdzie sa po południu teren zamiera .Wykończyli nawet Mevo bo to unich 30% rowerów blokowali .Można tez zobaczyć te knajpki które tam sa otwarte tylko w godzinach do 16 i zamykają. Można wymieniac o wiele więcej ale szkoda czasu.I najnowsze jak już wiadomo te wszystkie prace można wykonywać zdalnie w domu .i to jest przyszłość takich prac.- 13 16
-
2019-11-12 12:10
O k..., grubo..
Widzę, że bezrobotny, z podstawowym wykształceniem i na amfie.
- 5 5
-
2019-11-12 11:35
Konserwator z PIS (5)
właśnie zablokował możliwość budowy wysokich budynków na terenach postoczniowych, to gdzie one mają w Gdańsku powstawać jak nie tam? Centra biurowe w Oliwie dają już ponad 20 tysięcy miejsc pracy, tyle osób pracowało w Stoczni Gdańskiej w latach jej świetności, dlaczego zablokowany został najlepszy teren pod rozwój i budowę wysokich budynków?
- 14 18
-
2019-11-12 12:01
konserwator pisowski powinien się przenieś na wieś tam jest elektorat Pisu (1)
by rządził oborami
- 9 8
-
2019-11-12 20:38
On został tutaj zesłany do pilnowania historycznego koryta... kanału Raduni
- 2 2
-
2019-11-12 12:03
Po to, żebyś zadawał niemądre pytania.
- 5 4
-
2019-11-13 16:43
Znakomite miejsce jest obok lotniska
BCB (Bałtyckie Centrum Biznesu) + Airport City. BCB ma już 2 biurowce a w planach mialo chyba 8. Airport City też coś koło tego. Jest to znakomita lokalizacja bo można dojechać PKM, mieszkańcy peryferii nie muszą wjeżdżać do miasta i korkować no i gdy tam się jedzie samochodem z miasta to korki są zawsze po przeciwnej stronie.
- 2 0
-
2019-11-15 11:31
Tam powinna być stocznia!!!!!!!!!!!!!
a nie osiedla...mamy dostęp do morza i powinnismy to wykorzystac
- 0 0
-
2019-11-12 11:45
Mam nadzieję że konserwator zastopuje budowę tego kloca.
- 10 9
-
2019-11-12 11:46
A drogi wybudują?
Czy te setki nowych samochodów ma ogarnąć jedna już zakorkowana Jana z Kolna?
- 7 2
-
2019-11-12 11:52
Rybie łby i rolmopsy z Gdyni już klaszczą
- 2 5
-
2019-11-12 12:27
Jak to jest (1)
Jak to jest że pozwolono na budowę tak wysokiego biurowca przy niskich budynkach mieszkalnych. Ten biurowiec bardzo skutecznie zaciemni mieszkania które mają okna tylko w jedną stronę.
Ulica Twarda i okolice zastawione są już teraz samochodami przez pracujących w C200 a jak dojdzie C300 będzie się działo oj będzie.
Gdyby ktoś chciał dojechać rowerem to niestety z żadnej strony nie dochodzi tam ddr. Pod samym budynkiem pewnie będzie ale z jednej strony brakuje jakieś 150 m a z drugiej z 500 m- 14 10
-
2019-11-12 19:07
Ja pozwoliłem. Coś jeszcze ?
- 2 1
-
2019-11-12 12:31
(1)
Na Marynarki Polskiej czy na Jana z Kolna??
- 11 1
-
2019-11-12 22:13
co taki mądry co?
- 0 2
-
2019-11-12 12:45
(1)
Może miasto zauważy że to miesce rośnie i trzeba zrobić chodniki, oraz komunikację pociągnąć. Tylko 3 tramwaje na krzyż to za mało. A sobotę/niedzielę na 6:00 rano ciężko dojechać w ten rejon.
- 11 1
-
2019-11-12 14:12
Polecam SKM stacja Gdańsk-Politechnika. O rzut beretem.
- 3 0
-
2019-11-12 13:42
Dobrze ze ma dużo parkingu. (2)
W końcu daleko z niego do SKM i tramwaju, a w stoczniowej części miasta tez powinny pojawić się korki, czemu tam ma być fajniej niż gdzie indziej? Stocznia, tak historycznie biorąc to nigdy nie była zakorkowana - czas to zmienić.
- 9 0
-
2019-11-12 14:13
Przystanek tramwajowy jest 100 m od tego budynku. Nie wiesz - nie pisz głupot!!! (1)
- 3 0
-
2019-11-12 15:29
Hej, kolego przeczytaj no jeszcze raz moją wypowiedź. Może tym razem doszukasz się...
...nieszczególnie ukrytego sarkazmu :) Jeśli jednak weźmiesz to po raz drugi na serio, to wiedz, że wiem dobrze że tam jest i tramwaj, i autobus i kolej :)
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.