- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (185 opinii)
- 2 115-metrowe mieszkanie w Gdańsku (35 opinii)
- 3 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (143 opinie)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (330 opinii)
- 5 Studenci o styku Starego i Młodego Miasta (35 opinii)
- 6 Penthouse za 24,8 mln zł w Gdańsku (161 opinii)
Gdynia: zieleń i szerszy chodnik w okolicy "Cyganerii"
Poszerzenie chodnika, likwidacja zatoczek postojowych i nowe zieleńce - to zmiany jakie czekają ul. 3 Maja w Gdyni, w sąsiedztwie lokalu "Cyganeria" w najbliższych tygodniach. Prace ruszyły kilka dni temu. Od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jest planowana jednokierunkowa droga rowerowa.
W ramach metamorfozy śródmieścia Gdyni, które ma stać się przyjaźniejsze pieszym, władze miasta zaplanowały zmiany na odcinku od 10 Lutego do Obrońców Wybrzeża.
Nowy chodnik, likwidacja zatoczek postojowych
W pierwszej fazie prac ekipa budowlana rozpocznie rozbiórkę chodnika po lewej stronie ulicy, w bezpośrednim sąsiedztwie kultowej "Cyganerii".
Po trzech tygodniach prace przeniosą się na drugą stronę ulicy. Zakres robót będzie obejmował rozbiórkę krawężników, nawierzchni chodnika oraz likwidację zatoczek postojowych.
100-metrowy fragment ulicy 3 Maja zyska nową nawierzchnię chodnika z kostki betonowej o wymiarach 20 x 20 cm. Dzięki temu, że znikną zatoki postojowe, chodnik będzie szerszy. Po obu stronach ulicy pojawią się też uatrakcyjniające przestrzeń zieleńce.
Równolegle po drugiej stronie 10 Lutego trwają prace przy modernizacji chodnika przyległego do budynku Banku Polskiego. Są prowadzone przez firmę Moderna, która remontuje zabytek, budując obok apartamentowiec.
W przyszłości ułatwienia dla rowerzystów
- To pierwszy etap zmian, jakie zaplanowaliśmy na całej długości tej ulicy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Według zapowiedzi w przyszłości w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża na ul. 3 Maja zostanie poprowadzona droga rowerowa.
Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.
Czytaj też: Park zamiast parkingu w centrum Gdyni
To oznacza m.in., że znikną istniejące tam miejsca postojowe wraz z placem przed garażami.
Miejsca
Opinie (443) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-05 09:21
Opinia wyróżniona
wszystko ładnie (50)
ale gdzie ludzie maja parkowac? nie mozna wyłaczyc z parkowania całego centrum.Jesli zabieracie to stwórzcie nowe miejsca gdzie indziej. Człowiek chce coś załatwić szybko a szuka parkingu nie wiem jak długo.
- 268 42
-
2020-08-06 08:18
Polecam transport miejski. Trolejbus lub autobus pojawia się ok 2-3 min. Gdynia jest jednym z lepiej skomunikowanych miast i prawie wszędzie, a tym bardziej do centrum, można dojechać właśnie w ten sposób.
- 0 2
-
2020-08-05 17:12
Masz rację. (2)
Tylko że to zmusi ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej. Nie oszukujmy się - dojedzie się wszędzie potrzeba tylko odrobinę chęci
- 3 7
-
2020-08-05 17:46
(1)
Wystarczy mi to, że z fikakowa na pogórze górne trzeba jechać ponad godzinę, samochodem 20 minut.
- 7 2
-
2020-08-05 20:38
to jeździj samochodem, skoro ci tak wygodnie
ale nie marudź, że nie masz gdzie go zostawić
- 0 4
-
2020-08-05 12:22
to jest piękne ! (6)
Proponuję zdecydowanie pociągnąć temat - zamknąć wszystkie ulice w centrum dla samochodów, powiedzieć że to w trosce o dobro mitycznego ogółu i patrzeć jak wiatr śmieci zamiata po pustym centrum.
Na prawdę miasto bardzo się stara, żeby nakłonić ludzi do jego omijania.
a teraz minusujemy >>>- 20 3
-
2020-08-05 16:01
Albo plusujemy. (5)
Parkingi wielopoziomowe / podziemne w kilku miejscach w Centrum i problem rozwiazany. Dwa juz sa (pod Teatrem Muzycznym i pod Batorym), ale jeszcze pare by sie przydalo.
A teraz minusujemy >>>- 4 2
-
2020-08-06 16:10
Ależ kolego, problemu nie ma już teraz, gdyż...
...jest również parking podziemny pod Kwiatkowskim, a będzie też dostępny dla osób z zewnątrz parking pod powstającym Placem Unii. Brak miejsc nigdy nie był i nie jest problemem - kłopot w tym, że trzeba przejść 100 metrów.
- 1 0
-
2020-08-05 16:55
po co więcej parkingów jak na w.w. nie ma problemów z miejscem (2)
- 2 4
-
2020-08-05 21:43
Pomyśl też o tych osobach, które mają problemy zdrowotne. (1)
Myślisz że osoba z problemami zdrowotnymi zaparkuje auto pod filmówką i pieszo pójdzie do urzędu miasta? Podchodzisz do problemu zbyt egoistycznie.
- 4 1
-
2020-08-06 10:14
przecież macie miejsca dla inwalidów
- 0 1
-
2020-08-05 16:44
Nie da się
- 0 2
-
2020-08-05 12:13
Parking (1)
Powstaje wielki parking pod tragiczną i brzydką budowlą przy Armii Krajowej/ Władysława IV
- 1 2
-
2020-08-05 17:45
Parking tylko dla mieszkańców Placu Unii. Miasto nakazało 100 z nich udostępnić publicznie. Dlatego będą dostępne tylko dla hotelu, który tam też powstaje.
- 1 2
-
2020-08-05 11:58
A kogo to obchodzi szkodniku trujacy spalinami?Miasto jest dla ludzi nie dla blachosmrodów! (4)
Jak ci się nie podoba likwidacja miejsc do parkowania to możesz zezłomować tego swojego 20 letniego szrota z pożytkiem dla wszystkich i siebie.
- 6 27
-
2020-08-05 18:05
Nawprowadzało się wieśniakow... (1)
I chcą z centr miast porobić wiejskie sielankowe krainy. To jest centrum.
Taka część miasta gdzie większość ludzi przyjeżdża załatwić różne rzeczy. Bo po to są centra. A raczej były bo zaraz podatków z działalności firm nie będzie. Bo nie będzie ludzi. Gastronomia po sezonie na kilku frustratach też nie pociągnie. I tak się zarzyna miasto " super" pomysłami garstki dla większości.- 10 4
-
2020-08-05 18:42
Przecież to na wsi wszystko jedzie się załatwiać samochodem...
- 4 1
-
2020-08-05 12:55
Ąrzej?
bo jakby emocje negatywne wyczuwam.
- 3 0
-
2020-08-05 12:50
kultura
A ludzie starsi i niepełnosprawni? Jeżdżę samochodem, chodzenie mnie nie boli ale są czasem sytuacje, kiedy trzeba przemieścić się szybko i w ciągu kilku godzin być w różnych miejscach w Trójmieście, co niestety nie jest możliwe przy użyciu komunikacji miejskiej. Warto byłoby swoje opinie wyrażać bez oceniania i obrażania innych, których potrzeby są odmienne. To się nazywa kultura osobista.
- 21 4
-
2020-08-05 11:57
(3)
Niech zatem jedzie ten człowiek autobusem, trolejbusem. Ale przecież panisko nie po to kupowało dwudziestoletniego Golfa ?
- 7 15
-
2020-08-05 17:20
Moge (2)
1 Jak będę mógł dostać się bez problemu z jednego końca miasta na drugi. Dziś z górnego pogórza na wiczlino jadę godzinę autobusem lub 20 min samochodem.
2 Jak w każdy dzień tygodnia na autobus nie będzie się czekać dłużej niż 10 min ( tak pracuje też w niedzielę jak mi ucieknie przesiadkowy 147 to następny mam za pol godziny.1 Jak będę mógł dostać się bez problemu z jednego końca miasta na drugi. Dziś z górnego pogórza na wiczlino jadę godzinę autobusem lub 20 min samochodem.
2 Jak w każdy dzień tygodnia na autobus nie będzie się czekać dłużej niż 10 min ( tak pracuje też w niedzielę jak mi ucieknie przesiadkowy 147 to następny mam za pol godziny. Zimą...powodzennia).
3.Jak ludzie zaczną się myć.
4. W dobie tych czasów miło byłoby dostać gwarancję ze nic w komunikacji nie złapie. W samochodzie taką mam. Czemu mam narażać siebie i rodzinę. Zdrowie mam średnie i 3 miesięczne dziecko w domu. To byłoby skrajnie nieodpowiedzialne.
I Na sam koniec dla frustratów. Samochód parkuje w jednym miejscu a po centrum chodzę pieszo. Uważam że tak jest sensownie. Proponuję to samo rowerzystom, bo ich lwia część śmiga po chodnikach. Lepiej było by poszerzyć chodniki kosztem pseudo dróg rowerowych. Rowerzystom nogi też tyłka nie odpadną jak czasami gdzieś podejdę. Nie musza mieć dróg z dwóch str jezdni to marnotrastwo i pieniędzy i przestrzeni. Proponuję kodeks drogowy i zwykłe jezdzenie po centrum ulicami. Ale lepszy jest lament na kierowców niż nauka kodeksu drogowego.- 16 5
-
2020-08-06 16:08
Skoro do pracy jedziesz z Pogórza Górnego na Wiczlino...
...to czemu masz problem z poszerzaniem chodnika w Śródmieściu?
- 0 0
-
2020-08-05 18:41
1-2: nikt nie kazał mieszkać tam, gdzie na noc asfalt zwijają
3: możesz zacząć, na pewno nie zaszkodzi- 2 15
-
2020-08-05 11:53
Parking pod teatrem zawsze luźny, Batory na ogół też.. (2)
No ale jak się szuka miejsc za darmo w strefie płatnej to potem zdziwienie...
- 9 11
-
2020-08-05 12:52
Parking pod teatrem zawsze wolny? (1)
Ale pod którym teatrem i w którym mieście? Bo chyba błędnie przyjąłem, że pod muzycznym w Gdyni...
- 22 3
-
2020-08-05 16:53
chyba miał na myśli Filmówkę
- 3 1
-
2020-08-05 11:26
można parkować w wielu miejscach nie zajętych już przez zaparkowane samochody innych właścicieli
wystarczy trochę pomyśleć. Jeśli przejazd ma się odbywać na małą odległość, nie ma sensu wsiadanie do samochodu: to tylko strata pieniędzy na paliwo, czasu i nerwów na szukanie miejsca do parkowania za darmo. Płatnych miejsc do parkowania jest w Gdyni wiele, wiele jest wolnych, warto sprawdzić przed decyzją o użyciu samochodu.
- 9 15
-
2020-08-05 10:46
A na parkingach pod Batorym i Filmówką, jak zawsze, miejsc do wyboru, do koloru... (2)
- 17 15
-
2020-08-05 11:41
No ale wtedy trzeba się przejść 200m do celu..to za dużo. (1)
Domagam się możliwości parkowania w lokalu/urzędzie do którego się udaję! Najlepiej wprost przy stoliku.
- 13 9
-
2020-08-05 12:50
takie rzeczy to tylko góra UM ma do swojej dyspozycji
polecam obserwacji własnej.
- 7 1
-
2020-08-05 10:30
przy Batorym nie ma miejsca? (7)
- 14 6
-
2020-08-05 14:05
Przy Batory niedługo stanie moloch - jak tylko Plac Unii się sprzeda. (6)
- 12 4
-
2020-08-05 16:51
czyli jest miejsce (5)
tylko nogi by odpadły jakby się Jaśnie Pani kawałek przeszła
- 5 7
-
2020-08-05 21:40
Są w Gdyni ludzie, którzy chodzą o kulach (4)
- 0 0
-
2020-08-05 21:53
są oznaczone miejsca dla inwalidów (3)
- 2 0
-
2020-08-06 09:59
to są miejsca dla inwalidów, a nie dla kulawych umysłowo ;)))
- 0 0
-
2020-08-06 08:07
(1)
Większość miejsc dla niepełnosprawnych jest zajęta przez zaparkowane wypasione SUVy marek BMW, Audi i inne auta z górnej półki. oczywiście legalnie, z plakietką za szybą - ot, takich mamy bogatych niepełnosprawnych w Gdyni...
- 0 1
-
2020-08-07 11:12
Zazdrość urodzie szkodzi
- 0 0
-
2020-08-05 10:15
to jest słuszny kierunek (4)
należy zlikwidować jeszcze więcej miejsc parkingowych. Może do aktywistów coś dotrze jak będą musieli jechać z centrum do Chylonii po swój samochód.
- 27 12
-
2020-08-05 14:26
tak
20 minut w zatłoczonym autobusie dobrze im zrobi :)
- 7 2
-
2020-08-05 13:04
To pozamykajmy wszystkie ulice skoro nie są potrzebne. To tak jakby wybudować droge dla rowerów i zakazać postoju. Po to są drogi by z nich korzystać
- 19 1
-
2020-08-05 11:09
I wtedy opłaci się puszczać autobusy co 5 min. (1)
Od którejś strony trzeba ugryźć problem przyspawanych do foteli kierowców, bo wszyscy, w tym normalni użytkownicy samochodów, mają dość.
- 19 10
-
2020-08-05 20:27
a zaraz po oddaniu chodniczka, podniosa ceny za bilety autobusowe, po raz kolejny zresztą
- 7 1
-
2020-08-05 09:58
no cóż, (7)
może to po prostu pech, a może brak umiejętności kierowcy. Ja nie mam problemu z parkowaniem. Nie zawsze jest miejsce blisko celu, ale chwila moment zawsze znajduję gdzieś w okolicy, nieraz 50 nieraz ze 150 metrów od celu. I spokojnie piechotką sobię idę. korona z głowy mi nie spada.
- 31 60
-
2020-08-05 21:29
Gorzej z wózkiem
Tobie łatwo, innym trudno, problemu nie ma.
- 1 3
-
2020-08-05 20:35
panie, ale ja nie po to se kupowałem samochód, aby teraz 150 metrów drałować (3)
parking wielopoziomowy ma być pod każdymi drzwiami
- 4 8
-
2020-08-06 09:58
w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie by za BAToRYm postawić taki parking wielopoziomowy (2)
- 4 piętra w górę i 4 piętra w dół!
- 1 1
-
2020-08-06 10:11
po co (1)
spójrz na zdjęcie, jest prawie pusty. Jeszcze nigdy nie zdażyło mi się, aby nie było tam miejsca.
- 1 1
-
2020-08-06 23:35
To chyba dawno tam nie byłeś, bo już teraz parkowanie tam między godziną 8 a 14 graniczy z cudem.
Wiem, bo pracuje obok i dojeżdżam autem codziennie.- 0 0
-
2020-08-05 12:49
hehehe, a ja zawsze tankuję za 100 zł i cena paliwa nie ma dla mnie znaczenia... (1)
- 25 0
-
2020-08-06 09:56
do czasu synek do czasu
bo jak paliwo teraz po fuzji Orlenu i rozprzedaniu Lotosu podskoczy... to na tankowaniu za stówę - do domu nawet nie dojedziesz ;)))
- 2 0
-
2020-08-05 07:22
Opinia wyróżniona
Nareszcie, po tylu latach będzie rowerem można przejechać (22)
Bez obawy o nagły zgon że strony kierowców. Dobre zmiany, ale zdecydowanie za wolno to idzie
- 65 282
-
2020-08-05 18:28
O ?
A dotychczas nie można było ?
- 0 0
-
2020-08-05 17:12
Myślę, że teraz to kierowcy się bardziej boją rowerzystów ;)
Jako wieloletni kierowca stwierdzam, że więcej niż połowa rowerzystów nie przestrzega przepisów ruchu drogowego i niestety są przekonani, że im wszystko można. A pamiętajmy, że tak samo jak rowerzysta nie chce być potrącony przez kierowcę, tak samo kierowca nie chce potrącić rowerzysty. Więc niech każdy uczestnik ruchu szanuje drugiego.- 5 2
-
2020-08-05 10:43
Nagly zgon ? (3)
Tak na piwaznue to masz OC korzystajac z drog publicznych ?
Czas na obowiazkiwe Oac i jarty rowerowe- 4 8
-
2020-08-05 11:11
A mam. Kosztowało mnie 26zł za rok. (2)
Wiesz czemu? Bo rowerzyści nie powodują wypadków :)
- 6 3
-
2020-08-05 14:12
tak, to się nie nazywa wypadkiem (1)
jak komuś urwiesz lusterko lub przerysujesz bok samochodu.
- 6 3
-
2020-08-05 16:59
nie, to się nie nazywa wypadkiem
polecam zapoznać się z definicją słowa "wypadek drogowy"
- 3 1
-
2020-08-05 10:39
text
- 0 0
-
2020-08-05 09:16
Kilka lat już tamtędy jeżdżę rowerem, nigdy nie miałem z tym problemów.
- 6 1
-
2020-08-05 07:40
Słabą masz pamięć (10)
Więc Ci przypomnę. Był już kontapas rowerowy na 3 maja, nawet na tym samym odcinku, który mają remontować ale z powodu ofiar go zawiesili. Podobnie kontra buspas na Władysława IV. To nie są praktyczne rozwiązania dla normalnych ludzi tylko wytwory fantazji złośliwych urzędników realizowane w celu eksterminacji użytkowników ruchu drogowego.
- 29 17
-
2020-08-05 08:50
kto był sprawcą tych "ofiar"? (9)
tekst nie wiadomo czy ironiczny czy poważny. Poszerzenie chodnika to praktyczne rozwiązanie dla konkretnych ludzi a nie wytwór fantazji złośliwych urzędników. Działania eksterminacyjne są na tym portalu promowane przez cierpiących na samochodozę internautów. W realu słupki i krawężniki skutecznie miarkują ich apetyt na zawłaszczanie przestrzeni
tekst nie wiadomo czy ironiczny czy poważny. Poszerzenie chodnika to praktyczne rozwiązanie dla konkretnych ludzi a nie wytwór fantazji złośliwych urzędników. Działania eksterminacyjne są na tym portalu promowane przez cierpiących na samochodozę internautów. W realu słupki i krawężniki skutecznie miarkują ich apetyt na zawłaszczanie przestrzeni miejskiej. W przestrzeni wirtualnej ich zajęcie to zwykle odwracanie kota ogonem, mają zresztą z kogo brać przykład na szczeblu centralnym. Całe szczęście coraz większa liczba mieszkańców Gdyni albo wybiera rower albo co najmniej rozumie sens prowadzonych przekształceń i im przyklaskuje.
- 19 11
-
2020-08-05 12:21
Samochodoza to kolejny przejaw urzędniczej fobii (2)
Takie fobie się leczy przez odspawanie od fotela. Sprawcą tych ofiar byli projektanci rozwiązań drogowych niezgodnych z zasadami ruchu drogowego i zdrowym rozsądkiem. A za kolejne "uspokojenia" ruchu podziękują Wam w wyborach turyści, restauratorzy, petenci urzędów (przedszkoli, kościołów, przychodni) w centrum. Zacznijcie wdrażać te wasze chore
Takie fobie się leczy przez odspawanie od fotela. Sprawcą tych ofiar byli projektanci rozwiązań drogowych niezgodnych z zasadami ruchu drogowego i zdrowym rozsądkiem. A za kolejne "uspokojenia" ruchu podziękują Wam w wyborach turyści, restauratorzy, petenci urzędów (przedszkoli, kościołów, przychodni) w centrum. Zacznijcie wdrażać te wasze chore pomysły od własnego podwórka czyli zlikwidujcie sobie wszystkie parkingi przy urzędzie miasta i przesiądzcie się na rowery. Bez wyjątków dla limuzyn. Wtedy porozmawiamy o rozwiązaniach w europejskich miastach.
- 12 5
-
2020-08-06 08:25
uuhhhhhaaaa. rozumiem, że jak turysta nie przyjedzie samochodem do centrum tzn, że nie przyjedzie w ogóle? Co za bzdura !!! Zapraszam do Budapesztu, albo Amsterdamu. Proszę zobaczyć jakie tam są z tego powodu pustki :)
- 0 2
-
2020-08-05 13:07
dobra, dobra, co wolno wojewodzie...
z perspektywy komitetu miejskiego, nie znasz się po prostu ;) limuzyna pod drzwiami wejściowymi ma być razem z szoferem w pełnej gotowości.
- 6 2
-
2020-08-05 11:12
Rower (4)
Zaczynają mnie wkurzać rowerzyści, panoszą się wszędzie.
A ścieżki rowerowe robią w bardzo niebezpiecznych miejscach.- 11 8
-
2020-08-05 11:29
jezdnie, na których kierowcy lekceważą limity prędkości, są niebezpieczne. (3)
Nie potrzeba ich budować, wystarczy wiele z nich uzupełnić o instalacje sprzyjające uspokojeniu ruchu, takie jak szerokie progi spowalniające, szykany, wysepki lub parkowanie naprzemianstronne po obu stronach jezdni wymuszające esowanie toru jazdy samochodów.
- 9 7
-
2020-08-05 22:07
Jeszcze troche, a szykany pojawią się na głównych arteriach w miastach i poza miastami.
Tak się rozbestwiono z budowaniem przeróżnych szykan, że nie będzie w miastach ulicy bez kilku budowli.
- 2 0
-
2020-08-05 13:00
w centrum jest już tak dziurawo, że powyższe jest chyba nieaktualne...
- 5 1
-
2020-08-05 12:13
cały urząd krzyczy
hura, hura ale im napisaliśmy. Józek, klikaj szybciej...
- 4 3
-
2020-08-05 09:34
Wszyscy klaszczą: Gdynia! Łucyk!
Szkoda że to przyjazne miasto nie buduje infrastruktury dla rowerzystów z prawdziwego zdarzenia - jedynie pozorowane działania na pokaz (czerwony kolor tak ładnie rzuca się w oczy).
- 16 7
-
2020-08-05 07:39
(2)
Obcislogaciowi i niunie na rowerach w z pieskiem w koszyku niech nauczą się też uważać na ulicy. Przepisy drogowe są dla wszystkich. Chcesz jeździć bez stresu to won do lasu. A nie, przepraszam, wyciąć drzewa bo też stanowią zagrożenie.
- 28 29
-
2020-08-05 10:49
(1)
Ano dla wszystkich. Dlatego warto pamiętać, że w terenie zabudowanym ograniczenie prędkości to generalnie 50 km/h (a nie przedział 70-99), parkuje się bezpośrednio przy krawędzi jezdni i tylko wtedy, gdy zostanie 1,5m dla pieszych, a przy wyprzedzaniu rowerzysty zostawia się min. 1 metr, a nie centymetr.
- 13 6
-
2020-08-05 21:48
To przestań jeżdzić środkiem jezdni.
- 2 0
-
2020-08-05 08:07
Opinia wyróżniona
Fatalne dl mieszkańców (16)
Po Świętojańskiej wiatr hula, a korki na sąsiednich ulicach zatruwają miasto. Przyjazne zmiany dla rozrzucających nasze pieniądze urzędasów. Jak wygląda Plac Kaszubski, był kiedyś piękny ze starymi głogami teraz pustynia, nawet fontanna nie pomaga,wyjątkowo odrzucające miejsce. Ścieżki rowerowe to jakaś obsesja są potrzebne ale nie to co się wyrabia w Gdyni, ilu jest tych rowerzystów w porównaniu do reszty mieszkańców, że ciągle się je maluje.
- 326 53
-
2020-08-05 20:20
100 % racji
- 0 0
-
2020-08-05 19:56
Rowerzystów będzie więcej.
Plac Kaszubski to w istocie porażka ale nie od razu Rzym zbudowaniu, plac Grunwaldzka okazał się hitem więc i na plac Kaszubski przyjdzie dobry czas.
- 1 4
-
2020-08-05 13:06
(3)
Zgadzam się. Ostatnio stałam na przystanku na Świętojanskiej i liczyłam rowerzystów jadących w stronę Placu Kaszubskiego. Przez 20 min. przejechało 3 rowerzystów. Tak to jest sukces Szczurka, zamknięta ulica dla kilku rowerzystów.
- 11 5
-
2020-08-05 18:47
Przecież tej ulicy nikt dla rowerzystów nie zamykał, mogli po niej jeździć cały czas (2)
Dlaczego tak bezczelnie kłamiesz?
- 1 3
-
2020-08-05 19:23
(1)
Jest zakaz jazdy samochodem ulicą Świętojańską w stronę Placu Kaszubskiego czyli jest zamknięta dla samochodów jadących w kierunku Placu. Dlaczego zarzucasz mi kłamstwo.? Może nie jest fizycznie zamknięta ale samochody nie mogą nią jechać w stronę Placu.
- 2 1
-
2020-08-06 11:55
i bardzo dobrze że nie mogą jechać,dodam że też mam samochód:)
- 0 1
-
2020-08-05 12:01
zawsze mnie zastanawia jak leming musi chwalic sie głupota sam sobie dodatkowo zaprzecza bo on (1)
nawet niewie co za bdury wypisuje drogi rowerowe sa potrzebne ale powinno być ich jak najmniej bo utrudnia zycie trującymi spalinami blachoszrotom :) Ty oszołomie masz obsesje i nie widzisz nic poza czubkiem własnego nosa.
- 0 10
-
2020-08-05 13:11
Ty też nie widzisz nic poza czubkiem swojego nosa i tyle pogardy w tobie. Blachszroty, lemingi a może rowerzyści to pedaliści . Też fajna nazwa.
- 7 0
-
2020-08-05 10:51
Ty na tej świętojańskiej bywasz o drugiej w nocy?
- 2 6
-
2020-08-05 09:54
Na świętojańskiej wreszcie można pójść na spacer z dziećmi. Przedtem było czarno od spalin.
- 17 22
-
2020-08-05 09:26
ja moge powiedziec, ze to jakas obsesja z zadaniem budowy ulic nowych
a najglosniej domagaja sie tego mieszkancy gmin osciennych. Przeciez logiczne, ze miasto musi sie rozwijac pod wygode peryferiow. W centrum Gdyni jest taak duzo sciezek rowerowych, ze juz prawie da sie nimi na bulwar dojechac, za kilka lat
- 13 5
-
2020-08-05 08:51
Darku, ironia czy tak na poważnie? (3)
jak na razie masz wiele lajków, bardzo mnie ciekawi czy to świadczy o inteligencji lajkujących czy o tym, że odkleili się od rzeczywistości w wyniku zbyt częstego korzystania z samochodu w korkach na dojeździe z Gdyni Północ, Rumi i Redy?
- 18 21
-
2020-08-05 18:20
powaznie, powaznie...
A za naigrawanoe siez mieszkancow Polnocy i ich trudnej sytuacji logistyczej oraz wynikajacego z tego stanu umyslu, nalezy sie "dywan" w biurze PR magistratu.
- 2 0
-
2020-08-05 09:21
(1)
Wyremontowana infrastruktura zawsze wygląda fajnie na początku. Potem jak nie ma kto o nią poprawnie zadbać - zaczyna wyglądać tragicznie.
Fontanna na placu - kiedyś fajne miejsce do odpoczynku, teraz o wiele mniej osób z niej korzysta, a ona sama straciła swoje jasne kolory.
Nowa Abrahama pomiędzy ulicą 10 lutego, a Batorego? BardzoWyremontowana infrastruktura zawsze wygląda fajnie na początku. Potem jak nie ma kto o nią poprawnie zadbać - zaczyna wyglądać tragicznie.
Fontanna na placu - kiedyś fajne miejsce do odpoczynku, teraz o wiele mniej osób z niej korzysta, a ona sama straciła swoje jasne kolory.
Nowa Abrahama pomiędzy ulicą 10 lutego, a Batorego? Bardzo podobnie - wcześniej można było spotkać dużo osób przesiadujących, a teraz powoli staje się ubrudzonym, usyfionym placem. Szczególnie widać to po samochodach, które stoją z dostawą dla baru Komar, na deptaku czarne plamy. Drewniane słupki co jakiś czas połamane od samochodów, a jeden z rogów trawnika był całkowicie rozjechany.- 13 2
-
2020-08-05 13:11
takie są skutki rozwiązań na siłę
kiedyś był pomysł żeby układać chodniki tam, gdzie jest wydeptana ścieżka ale chyba komuś się o tym zapomniało.
- 8 1
-
2020-08-05 08:38
Szerszy chodnik fatalny dla mieszkańców
Rzeczywiście - więcej samochodów będzie na nim stało
- 25 7
Wszystkie opinie
-
2020-08-29 20:44
To już robi się chore. Pomijając tych, którzy mają coś do załatwienia w klinice czy Energii i nie będą mieli możliwości zaparkowania - jesteśmy jeszcze my - tutaj mieszkający. Te miejsca parkingowe były potrzebne i wcale nie było ich tak mało. Już teraz często nie można zaparkować w granicach tych 200 metrów dookoła adresu zameldowania. Do tego niedługo wprowadzają parkingi płatne w weekendy. Czy ktoś pomyślał o tym, że to zniechęca do przyjazdu osoby nie mieszkające w centrum Gdyni, które przyjeżdżając zostawiają swoją kasę w knajpach, czy sklepach? A dla mieszkańców będzie to kolejna niedogodność. Każdy kto zechce nas odwiedzić, nawet w weekend będzie musiał liczyć się z haraczem za parking. Każda skrajność jest zła. Pewne ograniczenia są korzystne. Ale obecnie wprowadzane, to już paranoja. Gdynia staje się nieprzyjazna dla mieszkańców. Remonty są przeprowadzane za NASZE pieniądze z podatków, które płacimy do gdyńskich Urzędów Skarbowych. I powinny one służyć mieszkańcom, a nie być dla Urzędników narzędziem do wyciągania z nas i naszych rodzin kolejnych pieniędzy. Gdynia, to nie prywatny folwark, a Władze Gdyni chyba zapominają kto i po co ich wybrał. Czy to były potrzeby mieszkańców? Wątpię. Czy tak ma wyglądać miasto przyjazne i zachęcające do przyjazdu? Również wątpię. Przykre to, bo kocham Gdynię i przez lata popierałam obecnie tu panujących, ale betonowanie każdej wolnej przestrzeni i ograniczanie swobody mieszkańców, to coś czemu mówię zdecydowane NIE.
- 0 0
-
2020-08-23 00:25
Znowu prowizorka :(
Powinno się wybudować/zmodernizować ścieżkę rowerową wzdłuż torów kolejowych ale do końca, nie tylko 100m od dworca. Co za matoł to wymyśla???
- 0 0
-
2020-08-05 09:21
Opinia wyróżniona
wszystko ładnie (50)
ale gdzie ludzie maja parkowac? nie mozna wyłaczyc z parkowania całego centrum.Jesli zabieracie to stwórzcie nowe miejsca gdzie indziej. Człowiek chce coś załatwić szybko a szuka parkingu nie wiem jak długo.
- 268 42
-
2020-08-05 10:30
przy Batorym nie ma miejsca? (7)
- 14 6
-
2020-08-05 14:05
Przy Batory niedługo stanie moloch - jak tylko Plac Unii się sprzeda. (6)
- 12 4
-
2020-08-05 16:51
czyli jest miejsce (5)
tylko nogi by odpadły jakby się Jaśnie Pani kawałek przeszła
- 5 7
-
2020-08-05 21:40
Są w Gdyni ludzie, którzy chodzą o kulach (4)
- 0 0
-
2020-08-05 21:53
są oznaczone miejsca dla inwalidów (3)
- 2 0
-
2020-08-06 08:07
(1)
Większość miejsc dla niepełnosprawnych jest zajęta przez zaparkowane wypasione SUVy marek BMW, Audi i inne auta z górnej półki. oczywiście legalnie, z plakietką za szybą - ot, takich mamy bogatych niepełnosprawnych w Gdyni...
- 0 1
-
2020-08-07 11:12
Zazdrość urodzie szkodzi
- 0 0
-
2020-08-06 09:59
to są miejsca dla inwalidów, a nie dla kulawych umysłowo ;)))
- 0 0
-
2020-08-05 09:58
no cóż, (7)
może to po prostu pech, a może brak umiejętności kierowcy. Ja nie mam problemu z parkowaniem. Nie zawsze jest miejsce blisko celu, ale chwila moment zawsze znajduję gdzieś w okolicy, nieraz 50 nieraz ze 150 metrów od celu. I spokojnie piechotką sobię idę. korona z głowy mi nie spada.
- 31 60
-
2020-08-05 20:35
panie, ale ja nie po to se kupowałem samochód, aby teraz 150 metrów drałować (3)
parking wielopoziomowy ma być pod każdymi drzwiami
- 4 8
-
2020-08-06 09:58
w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie by za BAToRYm postawić taki parking wielopoziomowy (2)
- 4 piętra w górę i 4 piętra w dół!
- 1 1
-
2020-08-06 10:11
po co (1)
spójrz na zdjęcie, jest prawie pusty. Jeszcze nigdy nie zdażyło mi się, aby nie było tam miejsca.
- 1 1
-
2020-08-06 23:35
To chyba dawno tam nie byłeś, bo już teraz parkowanie tam między godziną 8 a 14 graniczy z cudem.
Wiem, bo pracuje obok i dojeżdżam autem codziennie.- 0 0
-
2020-08-05 12:49
hehehe, a ja zawsze tankuję za 100 zł i cena paliwa nie ma dla mnie znaczenia... (1)
- 25 0
-
2020-08-06 09:56
do czasu synek do czasu
bo jak paliwo teraz po fuzji Orlenu i rozprzedaniu Lotosu podskoczy... to na tankowaniu za stówę - do domu nawet nie dojedziesz ;)))
- 2 0
-
2020-08-05 21:29
Gorzej z wózkiem
Tobie łatwo, innym trudno, problemu nie ma.
- 1 3
-
2020-08-05 12:22
to jest piękne ! (6)
Proponuję zdecydowanie pociągnąć temat - zamknąć wszystkie ulice w centrum dla samochodów, powiedzieć że to w trosce o dobro mitycznego ogółu i patrzeć jak wiatr śmieci zamiata po pustym centrum.
Na prawdę miasto bardzo się stara, żeby nakłonić ludzi do jego omijania.
a teraz minusujemy >>>- 20 3
-
2020-08-05 16:01
Albo plusujemy. (5)
Parkingi wielopoziomowe / podziemne w kilku miejscach w Centrum i problem rozwiazany. Dwa juz sa (pod Teatrem Muzycznym i pod Batorym), ale jeszcze pare by sie przydalo.
A teraz minusujemy >>>- 4 2
-
2020-08-06 16:10
Ależ kolego, problemu nie ma już teraz, gdyż...
...jest również parking podziemny pod Kwiatkowskim, a będzie też dostępny dla osób z zewnątrz parking pod powstającym Placem Unii. Brak miejsc nigdy nie był i nie jest problemem - kłopot w tym, że trzeba przejść 100 metrów.
- 1 0
-
2020-08-05 16:55
po co więcej parkingów jak na w.w. nie ma problemów z miejscem (2)
- 2 4
-
2020-08-05 21:43
Pomyśl też o tych osobach, które mają problemy zdrowotne. (1)
Myślisz że osoba z problemami zdrowotnymi zaparkuje auto pod filmówką i pieszo pójdzie do urzędu miasta? Podchodzisz do problemu zbyt egoistycznie.
- 4 1
-
2020-08-06 10:14
przecież macie miejsca dla inwalidów
- 0 1
-
2020-08-05 16:44
Nie da się
- 0 2
-
2020-08-05 11:57
(3)
Niech zatem jedzie ten człowiek autobusem, trolejbusem. Ale przecież panisko nie po to kupowało dwudziestoletniego Golfa ?
- 7 15
-
2020-08-05 17:20
Moge (2)
1 Jak będę mógł dostać się bez problemu z jednego końca miasta na drugi. Dziś z górnego pogórza na wiczlino jadę godzinę autobusem lub 20 min samochodem.
2 Jak w każdy dzień tygodnia na autobus nie będzie się czekać dłużej niż 10 min ( tak pracuje też w niedzielę jak mi ucieknie przesiadkowy 147 to następny mam za pol godziny. Zimą...powodzennia).
3.Jak ludzie zaczną się myć.
4. W dobie tych czasów miło byłoby dostać gwarancję ze nic w komunikacji nie złapie. W samochodzie taką mam. Czemu mam narażać siebie i rodzinę. Zdrowie mam średnie i 3 miesięczne dziecko w domu. To byłoby skrajnie nieodpowiedzialne.
I Na sam koniec dla frustratów. Samochód parkuje w jednym miejscu a po centrum chodzę pieszo. Uważam że tak jest sensownie. Proponuję to samo rowerzystom, bo ich lwia część śmiga po chodnikach. Lepiej było by poszerzyć chodniki kosztem pseudo dróg rowerowych. Rowerzystom nogi też tyłka nie odpadną jak czasami gdzieś podejdę. Nie musza mieć dróg z dwóch str jezdni to marnotrastwo i pieniędzy i przestrzeni. Proponuję kodeks drogowy i zwykłe jezdzenie po centrum ulicami. Ale lepszy jest lament na kierowców niż nauka kodeksu drogowego.- 16 5
-
2020-08-06 16:08
Skoro do pracy jedziesz z Pogórza Górnego na Wiczlino...
...to czemu masz problem z poszerzaniem chodnika w Śródmieściu?
- 0 0
-
2020-08-05 18:41
1-2: nikt nie kazał mieszkać tam, gdzie na noc asfalt zwijają
3: możesz zacząć, na pewno nie zaszkodzi- 2 15
-
2020-08-06 08:18
Polecam transport miejski. Trolejbus lub autobus pojawia się ok 2-3 min. Gdynia jest jednym z lepiej skomunikowanych miast i prawie wszędzie, a tym bardziej do centrum, można dojechać właśnie w ten sposób.
- 0 2
-
2020-08-05 17:12
Masz rację. (2)
Tylko że to zmusi ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej. Nie oszukujmy się - dojedzie się wszędzie potrzeba tylko odrobinę chęci
- 3 7
-
2020-08-05 17:46
(1)
Wystarczy mi to, że z fikakowa na pogórze górne trzeba jechać ponad godzinę, samochodem 20 minut.
- 7 2
-
2020-08-05 20:38
to jeździj samochodem, skoro ci tak wygodnie
ale nie marudź, że nie masz gdzie go zostawić
- 0 4
-
2020-08-05 10:15
to jest słuszny kierunek (4)
należy zlikwidować jeszcze więcej miejsc parkingowych. Może do aktywistów coś dotrze jak będą musieli jechać z centrum do Chylonii po swój samochód.
- 27 12
-
2020-08-05 11:09
I wtedy opłaci się puszczać autobusy co 5 min. (1)
Od którejś strony trzeba ugryźć problem przyspawanych do foteli kierowców, bo wszyscy, w tym normalni użytkownicy samochodów, mają dość.
- 19 10
-
2020-08-05 20:27
a zaraz po oddaniu chodniczka, podniosa ceny za bilety autobusowe, po raz kolejny zresztą
- 7 1
-
2020-08-05 14:26
tak
20 minut w zatłoczonym autobusie dobrze im zrobi :)
- 7 2
-
2020-08-05 13:04
To pozamykajmy wszystkie ulice skoro nie są potrzebne. To tak jakby wybudować droge dla rowerów i zakazać postoju. Po to są drogi by z nich korzystać
- 19 1
-
2020-08-05 11:58
A kogo to obchodzi szkodniku trujacy spalinami?Miasto jest dla ludzi nie dla blachosmrodów! (4)
Jak ci się nie podoba likwidacja miejsc do parkowania to możesz zezłomować tego swojego 20 letniego szrota z pożytkiem dla wszystkich i siebie.
- 6 27
-
2020-08-05 18:05
Nawprowadzało się wieśniakow... (1)
I chcą z centr miast porobić wiejskie sielankowe krainy. To jest centrum.
Taka część miasta gdzie większość ludzi przyjeżdża załatwić różne rzeczy. Bo po to są centra. A raczej były bo zaraz podatków z działalności firm nie będzie. Bo nie będzie ludzi. Gastronomia po sezonie na kilku frustratach też nie pociągnie. I tak się zarzyna miasto " super" pomysłami garstki dla większości.- 10 4
-
2020-08-05 18:42
Przecież to na wsi wszystko jedzie się załatwiać samochodem...
- 4 1
-
2020-08-05 12:55
Ąrzej?
bo jakby emocje negatywne wyczuwam.
- 3 0
-
2020-08-05 12:50
kultura
A ludzie starsi i niepełnosprawni? Jeżdżę samochodem, chodzenie mnie nie boli ale są czasem sytuacje, kiedy trzeba przemieścić się szybko i w ciągu kilku godzin być w różnych miejscach w Trójmieście, co niestety nie jest możliwe przy użyciu komunikacji miejskiej. Warto byłoby swoje opinie wyrażać bez oceniania i obrażania innych, których potrzeby są odmienne. To się nazywa kultura osobista.
- 21 4
-
2020-08-05 12:13
Parking (1)
Powstaje wielki parking pod tragiczną i brzydką budowlą przy Armii Krajowej/ Władysława IV
- 1 2
-
2020-08-05 17:45
Parking tylko dla mieszkańców Placu Unii. Miasto nakazało 100 z nich udostępnić publicznie. Dlatego będą dostępne tylko dla hotelu, który tam też powstaje.
- 1 2
-
2020-08-05 11:53
Parking pod teatrem zawsze luźny, Batory na ogół też.. (2)
No ale jak się szuka miejsc za darmo w strefie płatnej to potem zdziwienie...
- 9 11
-
2020-08-05 12:52
Parking pod teatrem zawsze wolny? (1)
Ale pod którym teatrem i w którym mieście? Bo chyba błędnie przyjąłem, że pod muzycznym w Gdyni...
- 22 3
-
2020-08-05 16:53
chyba miał na myśli Filmówkę
- 3 1
-
2020-08-05 10:46
A na parkingach pod Batorym i Filmówką, jak zawsze, miejsc do wyboru, do koloru... (2)
- 17 15
-
2020-08-05 11:41
No ale wtedy trzeba się przejść 200m do celu..to za dużo. (1)
Domagam się możliwości parkowania w lokalu/urzędzie do którego się udaję! Najlepiej wprost przy stoliku.
- 13 9
-
2020-08-05 12:50
takie rzeczy to tylko góra UM ma do swojej dyspozycji
polecam obserwacji własnej.
- 7 1
-
2020-08-05 11:26
można parkować w wielu miejscach nie zajętych już przez zaparkowane samochody innych właścicieli
wystarczy trochę pomyśleć. Jeśli przejazd ma się odbywać na małą odległość, nie ma sensu wsiadanie do samochodu: to tylko strata pieniędzy na paliwo, czasu i nerwów na szukanie miejsca do parkowania za darmo. Płatnych miejsc do parkowania jest w Gdyni wiele, wiele jest wolnych, warto sprawdzić przed decyzją o użyciu samochodu.
- 9 15
-
2020-08-05 07:02
(11)
Te zmiany to kropla w morzu potrzeb,niestety ostatnie lata Gdynia cofa się w rozwoju jak nigdy.Szkoda tej dawnej perły pomorza,dawni budowniczowie z posępną miną przyglądają się z zaświatów.
- 158 21
-
2020-08-05 09:26
(3)
Bo rzeczywiście, potrzebą dla Gdyni jest zmniejszanie ilości miejsc parkingowych, które są ciągle w użyciu. Rozumiem, jakby je usuwali jakby nie były potrzebne, ale obecnie znajdowała się na nich masa samochód. Niedawno likwidowano masę miejsc parkingowych przy Akwarium, zaraz przybędzie nowych mieszkańców od budowy nowego Bankowca (gdzie nie został zrobiony podziemny parking). Obecnie masa samochodów kieruje się za budynek Alfa Plaza, a niedługo zabraknie miejsc dla mieszkańców 3 maja i Armii Krajowej.
- 11 5
-
2020-08-05 22:15
a na zdjęciu parking obok Batorego niemalże pusty... (1)
przyzwyczaili się do parkowania pod drzwiami, a teraz wielki problem, bo 100 metrów musi przejść
- 0 1
-
2020-08-06 23:40
Na zdjęciu parking za Alfa Plazą tez jest pusty, niestety nie ma się to w żaden sposób do rzeczywistości
- 0 0
-
2020-08-05 11:31
mieszkańcy wreszcie odetchną od nadmiaru samochodów
same korzyści: mniej spalin, hałasu i wyższa jakość przestrzeni miejskich
- 3 8
-
2020-08-05 22:14
to raczej pozostałe miasta nam odjechały
między innymi przez takie zacofane myślenie mieszkańców
- 1 1
-
2020-08-05 07:44
(2)
Budżet co rok większy. Firmy płacą podatki, bezrobocie 3 procent, a Ty jeczysz że miasto się cofa. Przestań wkrecac! Trochę pozytywnego myślenia marudo.
- 10 18
-
2020-08-05 10:49
bezrobocie?
A kto pracuje w Gdyni?
Źródłem sukcesu jest sprawne SKM, dzięki której da się dojechać do pracy w... Gdańsku.
Budżet coraz większy? Deficyt też.
Co nowego a co najważniejsze, sprawnego i potrzebnego zrobiono w tym mieście w ostatnich 20 latach?!- 9 4
-
2020-08-05 08:06
Za darmo nie marudzi.
- 8 7
-
2020-08-05 08:03
W Gdyni jest bardzo brudno! (2)
- 5 8
-
2020-08-05 08:54
na tym portalu jest wiele wpisów osób, które nie potrafią przetrzeć swoich okularów (1)
przy pomocy tanich płatków czyszczących, dostępnych w aptekach
- 3 3
-
2020-08-05 09:22
Akurat te płatki czyszczące nasączone odpowiednimi preparatami ścierają ochronną warstwę lakieru i powłok na szkle okularów...
- 2 2
-
2020-08-06 11:43
Jaki jest sens dróg dla rowerów w centrum miasta? Kto to wymyślił? (1)
W innych krajach są drogi rowerowe owszem - ale przez pola - tam gdzie nie ma innej drogi, albo z miasta do miasta - koło ekspresówek. I to ma sens. Na drogi rowerowe w centrum nikt jeszcze nie wpadł w miastach które zwiedziłem, a było ich sporo, oprócz Gdynia, i Gdańska
- 2 1
-
2020-08-06 22:09
czy ty byłeś poza Gdynią gdzieś dalej niż w Pucku?
- 0 0
-
2020-08-06 20:29
..
Gdynia jak zwykle na przekór zdrowemu rozsądkowi
- 2 1
-
2020-08-05 08:20
Juz prawie nie jeżdzę do centrum Gdyni (10)
Bo nie ma po co. Większość sklepów przeniosła się na Riwierę albo do Internetu. Pozostały tylko trzy miejsca, które odwiedzam okazjonalnie: Urząd Miasta - bo czasem trzeba, Teatr Muzyczny - bo lubię (ale to max 2 razy w roku) i.. sklep akwarystyczny na Norwida - ale to przecież już nie centrum. Niestety, brak sensownego klubu na moją kategorię wiekową, kina czy innych rozrywek kulturalnych i do tego drogie parkingi zabiją to miasto. Już nie pamiętam, kiedy ostatni raz przeszedłem się Świętojańską - bo oprócz kebaba i pizzy nic w miarę taniego się nie zje - a ne jestem ani włochem, ani turkiem, a i nieustający smród kloszy w słonecznym mi za bardzo nie odpowiada. Niestety, zrobienie jednego kierunku, malowanie ścieżek dla ped**arzy nic nie da - miasto umiera na naszych oczach. Miasto powinno być przede wszystkim dla mieszkańców, anie dla turystów - bo to oni spędzają tu całe życie, a nie tydzień czy dwa - ale urzędnicy chyba o tym już dawno zapomnieli.
- 97 9
-
2020-08-05 11:09
Brawo (2)
To w Kosakowie wiecej robia dla mieszkanca a za razem i dla turysty. Gdynia niestety odstaje od wielu nawet małych miejscowosci. U nas kawalek trawnika władza sprzeda by postawić budynek chociaz z jedna klatka.
- 5 1
-
2020-08-06 16:54
Super, więc zostań w tym Kosakowie i nie marudź. Ale czekaj, robota nadal jest w mieście i codziennie widac te sznury aut w korku zdążające z tego wspaniałego Kosakowa do tego nieludzkiego miasta ....
- 0 0
-
2020-08-05 13:46
Chciałeś zaparkować na tym kawałku trawnika?
- 0 3
-
2020-08-05 10:12
Ale kogo to obchodzi, że bywasz tylko w trzech miejscach? (2)
A powiedz, jak do twojej opinii mają się odnieść mieszkańcy, którzy na co dzień funkcjonują w Śródmieściu? Dlaczego chcesz za nich decydować?
- 3 13
-
2020-08-05 11:54
"kogo to obchodzi"
a powinno, powinno...
Za takie właśnie aroganckie "kogo to obchodzi" w wykonaniu PO płacimy rządami PiS.- 5 0
-
2020-08-05 10:57
wszyscy mają takie same prawa
a przynajmniej nie gorsze, niż miejski urzędnik
- 2 0
-
2020-08-05 08:56
A ja niestety muszę tu bywać (1)
RACJA 100%. Zamknięcie Świętojańskiej w jedną stronę bez alternatywy dojazdu w stronę Gdańska to totalna bzdura tak, jak ścieżki rowerowe pod prąd ulic jednokierunkowych.
- 14 3
-
2020-08-05 10:14
Przecież alternatywny dojazd jest i zawsze był ul. Władysława IV
Chyba, że o jakiejś równoległej rzeczywistości mówisz
- 3 9
-
2020-08-05 10:08
I to miasto dla mieszkańców ma wyglądać jak jeden wielki parking?
- 2 5
-
2020-08-05 09:14
pieniądze mieszkańców magistrat ma "jak pies michę"
Więc o premię stara się od turystów.
Bo od przemysłu dostał bana i fucka...- 3 2
-
2020-08-06 16:48
I znowu likwidacja miejsc parkingowych a nie buduje się parkingów tylko podnosi stawki za parkowanie, dobrze że Urzędu Miasta
- 1 1
-
2020-08-05 12:08
No na reszcie Gdynia dla ludzi, a nie dla samochodów (7)
Myślałem, że już nie doczekam się takich czasów ? Bo najważniejsze w naszym mieście powinno być; estetyka, zieleń, funkcjonalność i wygoda przestrzeni dedykowanej pieszym, a następnie rowerzystom.
Ciesze się, że teren ulicy dedykowany jest w pierwszej kolejności mieszkańcom, dla których projektuje się poszerzenie przestrzeni pieszej jako miejsca spacerów, integracji czy wypoczynku. Większość ulic w centrum należy przystosować do korzystania z niej przez wszystkich użytkowników , głównie jako deptaków (zgodnie z zasadą przestrzeń dla wszystkich a nie blokujących przez blacho-smrody), w tym również osób niepełnosprawnych, dzieci czy osób starszych.
Fajnie, że miasto wyprzedziła w tym miejscu nowe inwestycje tj. Moderny i budowę hotelu zamian Atlantyku tym samym przewidziano dostępność całej przestrzeni ulicy: placyków, skwerów, miejsc wypoczynku, parterów lokali użytkowych, Cyganerii, wjazdów na podwórka i samych podwórców dla osób z ograniczeniem ruchowym (brak progów i stopni).
Czas zacząć myśleć o nowym niebanalnym zagospodarowaniu przy AK i Władka IV.- 3 27
-
2020-08-06 09:41
Gdynianka (1)
A gdzie tam są mieszkańcy ?? Mieszkania wynajęte na biura i tyle a te biura zaraz się zwiną bo kontrahenci nie będą mieli gdzie parkować. A poza tym miasto to ruch uliczny , chcesz chodzić pieszo , jeździć rowerem wyprowadź się na wieś. Nie róbcie z Gdyni dużej wiochy.
- 1 1
-
2020-08-06 13:06
Miła Gdynianko, czas się obudzić !!!
Im szybciej Gdynia przejdzie modernizacje w tym zakresie tym lepiej. Czas na nowe ekologiczne środki przemieszczania i nie zabierania przestrzeni miejskiej poprzez stawiania na niej wątpliwej estetyki przez cały dzień samochodów . To wstyd, że ludzie nie mają mieszkań i koczują na ulicach , a jakieś samochody i to spoza Gdyni na naszych ul. koczują i zanieczyszczają nam środowisko. Czas na chodzenie piechotą, elektr.autobusem, trolejbusem i rowerem, ale nie samochodem takie będą nowoczesne miastem w tym Gdynia - w niedalekiej przyszłości. Już dziś pretendują do tego największe metropolie świata i coraz bardziej odwracają się od samochodów. Montreal, Madryt, Paryż, Oslo, Helsinki, Chengdu, Meksyk, ... to tylko początek listy eko miast, które stawiają na transport publiczny.
- 0 0
-
2020-08-05 21:37
łucyk nie ośmieszaj się
idź na radę tam dostaniesz oklaski, nie tu.
- 0 0
-
2020-08-05 17:33
"zagospodarowaniu przy AK i Władka IV" (1)
właśnie zagospodarowano górą betonu.
Mam nadzieję, że brudne okna z kartką "wynajmę" nie będą straszyć jak przy Pomniku Harcerzy. Chociaż to, bo narastająca klaustrofobia już daje o sobie znać.- 1 1
-
2020-08-05 21:35
Ile Ty zrobiłeś/łaś dla swojego otoczenia lub partycypowałaś w części przy zagospodarowaniu
A dziś gdy znamy problemy samorządu i przed tymi władzami (samorządowymi) stoi kluczowe pytanie: jak za mniej zrobić lepiej i więcej? Proponuje zacząć anonimie od refleksji: w jakich warunkach nazwijmy te modernizacje, estetyzacje w ogólnie oraz kulturowo-organizacyjnych możliwe będzie zarówno zapewnienie sobie lepszego samopoczucia, pewności siebie, odporności na wszelkie niegodziwości i zło jakie dzieje się na jezdniach naokoło, zakłócenia i szoki zewnętrzne, jak i stworzenie możliwości relaksu w centrum miasta i rozwoju mimo ograniczonych możliwości i zasobów.
Wiem, że odpowiedzią na zatłoczone śródmieścia, tłok, depresje to wyzwanie związane z upiększeniem jest jednym ze sposobów w stworzeniu modelu rozwojowego opartego na poczuciu ładnej perspektywy, indywidualnej wolności, odpowiedzialności oraz zaradności w upiększaniu ze zdolnością do myślenia i działania dla mieszkańców i nie tylko. Przez takie, nawet drobne działania sprawią, że staną się dźwignią rozwojową dla wyższej kultura dialogu, integracji i współpracy, gdzie władze samorządowe starają się rozwiązywać problemy estetyczno-rozwojowe dla społeczeństwa (tu i teraz), ale powinno być także razem z partycypacją ze społeczeństwem, w nowym podziale ról. Bo sama idea jest pomiędzy Projektem Obywatelskim a Partycypacyjnym.
Dziwie się skąd tylu antyobywatelskosci, anty-ekologii w świadomym przecież mieście Gdynia co wyczytać można z komentarzy .- 0 0
-
2020-08-05 13:11
(1)
Pan z agencji PR na usługach miasta czy urzędnik?
- 9 0
-
2020-08-05 14:29
Mieszkaniec śródmieścia, ale gdzie Redzie, Wejherowie,...? Bo chyba nie w Gdyni:)
Wszystkie badania wskazują, że ruch pieszy korzystnie oddziałuje na rozkwit lokalnego handlu i usług, przyczynia się do lepszego zagospodarowania przestrzeni oraz znacznie obniża poziom zanieczyszczeń, hałasu i smogu (a to powinno być ważne dla ludzi centrum), jednocześnie w najniższym stopniu wpływa na degradację czy eksploatację miejskiej infrastruktury. Chodzenie jest też najprostszą i najtańszą formą aktywności fizycznej, przynoszącą wymierne korzyści dla zdrowia. Cały postępowy świat idzie w tym kierunku dlatego b.się ciesze, że ostatnio większość projektów trzyma się tego nurtu.
- 1 6
-
2020-08-05 07:10
No cóż (9)
Czas się wyprowadzać z tego grajdoła kalesoniarzy i MTM
- 158 19
-
2020-08-06 11:58
powodzenia w nowym miejscu
- 0 0
-
2020-08-05 22:17
proponuje Radom
- 0 0
-
2020-08-05 08:37
(5)
I dobrze, miasto dla ludzi auta na wieś
- 18 15
-
2020-08-05 08:55
(4)
Na wsi przynajmniej spolecznikow nie ma. :P
- 13 4
-
2020-08-05 10:53
Ani miejsc pracy. A że jakby trzeba do nich dojechać i miasta coraz intensywniej się bronią przed inwazją (3)
to będzie to inwestycja w życie w korku. Praktykowana i uwielbiana wśród wielu czytelnikó tego portalu, których później można poznać po używaniu słów "droga", "przepustowość", "darmowy parking" w każdym zdaniu
- 9 5
-
2020-08-05 11:03
jest coś takiego jak praca z domu (2)
coraz bardziej popularne. Jeszcze trochę COVID i nikt nie będzie potrzebował biur w centrum.
- 4 5
-
2020-08-05 11:50
Skoro możecie pracować z domu, to czemu robicie te korki na dojazdówkach (1)
i raport trójmiasta jest coraz bardziej komiczny? A tak, takich miejsc pracy nawet w najbardziej rozwiniętych gospodarkach, do których my nawet nie aspirujemy, jest jedno na dziesięć. I wykonują ją ci, co ich stać na mieszkanie w normalnej lokalizacji.
- 7 1
-
2020-08-05 12:15
wiadomo
urzędnik zawsze się wyżywi. A firmy niech się wynoszą z Gdyni.
- 2 2
-
2020-08-05 08:39
przez większy chodnik dla pieszych?
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.