• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jabłoniowy Sad

typ zabudowy
jednorodzinna, bliźniacza, szeregowa
realizacja
do I kw. 2018 r. zakończona
metraż
134 do 140 m2
sprzedaż
zakończona 
deweloper
Eko

Opis inwestycji

Osiedle Jabłoniowy Sad to zespół domów jednorodzinnych zlokalizowanych na południowym stoku, w miejscu starego sadu jabłoniowego. Osiedle posiada dobre połączenie drogowe z ul. Warszawskiej i Trasą W-Z, co zapewnia komfortowe połączenie zarówno z centrum Gdańska jak i obwodnicą.

Pętla autobusowa przy ul. Piotrkowskiej położona jest zaledwie 150 metrów od osiedla. W pobliżu znajdują się również placówki handlowo-usługowe (w tym market spożywczy).

Inwestycja była realizowana w trzech etapach. W ramach pierwszego powstało 13 domów jednorodzinnych z garażami w zabudowie szeregowej. Zostały one oddane do użytkowania w 2011 roku. Drugi etap inwestycji zakończył się w kwietniu 2016 roku, a trzeci i ostatni na początku 2018 roku.

Każdy dom posiada garaż oraz dodatkowe miejsca postojowe przed domem. Wszystkie pomieszczenia w domach są pełnowymiarowe - bez skosów i okien połaciowych. Do każdego domu przynależy prywatny ogródek z tarasem.

Projekt domów i osiedla powstał w Pracowni Projektowej Melfi.

Jeśli znalazłeś błąd w prezentacji lub chcesz zgłosić nową inwestycję, napisz: inwestycje@trojmiasto.pl

W pobliżu

Opinie (25) 3 zablokowane

  • (11)

    Podam kilka informacji, o których dowiedzieliśmy się poza forum od właścicieli I i II etapu, podwykonawców lub które wynikają z traktowania przez PB Eko klientów innych inwestycji już "po" podpisaniu umów.

    1. Odbiory właściwe III etapu opóźnią się o ok. 2-4 tygodnie. W związku z tym zgodnie z umowami deweloperskimi należą się Państwu kary umowne. Termin odbiorów mija 28 lutego. Pismo, które wysłał deweloper o "gotowości do wydawania domów od 28 lutego" nijak ma się do skutków prawnych umów deweloperskich, ponieważ nie ma możliwości umówienia się na odbiór do 28 lutego. PB Eko do 28 lutego miało ostateczny czas na odbiory i przekazanie domów, a nie informowanie o "gotowości". Rozesłane pismo to typowa zagrywka jaką posługują się deweloperzy. Tłumaczenie się, że "spadł śnieg i jest mróź" nijak ma się do wykładni prawa. Mamy luty, to nie są anomalia pogodowe, ani żadna wyjątkowa sytuacja a normalna pogoda o tej porze roku. Każdy kto odwiedzał budowę, zauważył, że budynki stały już gotowe w listopadzie. Opóźnienie w odbiorach wynika z problemami w przyłączeniu do sieci wodociągowej i/lub pozwoleniem na użytkowanie. Z prądem, gazem i kanalizacją nie było większych problemów. Stąd też tak długo nie mogły być wykonane roboty ziemne wokół domów (podjazdym droga, studzienki etc.).

    W związku z tym zachęcamy do "nieodpuszczania" i egzekwowania kar umownych. Tym bardziej, że z rozmów w właścicielami domów III etapu wynika, że standard obsługi klientów już "po" podpisaniu umów deweloperskich spadł znacząco. "Nagle" to co nie było problemem przed podpisaniem umów, stało się nie do "przeskoczenia" i/lub "niemożliwe do zrealizowania" po ich podpisaniu. Mamy na myśli rozwiązania aranżacyjne (dodatkowe okna połaciowe, aranżacja terenu przed domami, ogrodów, aranżacja ścian działowych i instalacji wodnych, sanitarnych i elektrycznych, ogrzewanie podłogowe etc.).

    2. Proszę nie godzić się na odbiór domów częściowy lub warunkowy. Tzn. odbiór z zaznaczonymi usterkami do usunięcia. Po prześledzeniu opinii na innych inwestycjach okazuje się, że deweloper mając "w garści" podpisany odbiór z usterkami, nie kwapi się do ich usunięcia i trwa to miesiącami. Potwierdzają to również opinie właścicieli z I i II etapu.

    3. W odbiorach właściwych: polecamy skorzystać z fachowców, tzn, niezależnych kierowników i inspektorów budowy, którzy razem z Państwem będą podczas odbioru, aby to oni ocenili jakość wykończenia i zgodność z normami budowlanymi. Proszę nie zdawać się na ocenę "kolegów z pracy", "znajomych znajomych", ekip remontowych etc.
    Powtarzające się usterki to:
    - uszkodzenia okien i drzwi (rysy na szybie, rysy po taśmami ochronnymi)
    - nierówne tynki (ponad to co określają normy budowlane)
    - grzyb na konstrukcji drewnianej "zaślepiającej" otwór stropowy nad I piętrem (tam gdzie jest zamontowana rozkładana drabina). Konstrukcje te były montowane niemal w tym samym czasie co wykonanie tynków i posadzek, a powinny być zrobione dopiero po ich wyschnięciu.
    - zabrudzenia po zaprawie murarskiej na kostce brukowej (przed garażem i drzwiami wejściowymi)
    - nienależyte zabezpieczenie kanalizacji podczas budowy tzn. zanieczyszczenia w instalacji kanalizacji (resztki betonu, śmieci etc.), które mogą doprowadzić do jej zapchania
    - błędy w przekazanej dokumentacji powykonawczej (niewłaściwie zaznaczone wypusty wod-kan, oświetleniowe, gniazda, włączniki etc., wentylacje)

    4. O ostrożności w aspekcie wiarygodności wygłaszanych słów usłyszanych od PB Eko (czy to od Pani z biura sprzedaży, czy też od Pani Izabeli M./"inspektor" od aranżacji) nie będziemy się szerzej rozpisywali, ponieważ każdy z Państwa podczas współpracy zdążył już się zapoznać, ze "stylem" pracy i sposobem w jaki traktuje się klienta już "po" podpisaniu umowy.

    5. Zgłaszanie wad z tytułu rękojmi jest niemal niemożliwe. Wystarczy o tym porozmawiać z właścicielami II etapu "od strony" pasażu handlowego, którzy byli pozostawieni sami sobie przy zalaniach wynikających z nienależytego odprowadzenia wód deszczowych II etapu. O czym zresztą traktuje też jeden z postów na tym forum.

    6. Deweloper zapewniał o możliwości podłączenia mediów do sieci Orange. Niestety po rozmowie z Orange, okazuje się, że ich infrastruktura w tej lokalizacji jest przeciążona i nie mogą podłączyć nowych klientów w tym rejonie. Ponadto nie jest znana data modernizacji ich infrastruktury. Pozostaje TV naziemna, internet LTE etc. Deweloper nie dopuścił niestety żadnego innego dostawcy ze swoją infrastrukturą jak UPC, Vectra etc.

    Niemniej jednak mamy nadzieję, że w/w informacje okażą się pomocne, a usterki będą znikome! :-)

    • 3 0

    • (9)

      Układ itp w tych budynkach jest fajny jednak wykonanie i ciagle zgłaszanie do dewelopera to wieczna katorga. Aby oszczędzić sobie nerwów pewnie będziecie stwierdzać ze lepiej już samemu zrobić. Powodzenia i dużo cierpliwości!!!

      • 4 0

      • (8)

        kto pisze te opinie?? mieszkam tam pięć lat i jakikolwiek kontakt z deweloperem zakończył się po usunięciu usterek w rozsądnym terminie (na usterki trzeba było umówić się z podwykonawcami) i podpisaniu aktu notarialnego...

        • 0 6

        • (2)

          Może Ci którzy układają worki z piaskiem przed y garażami i drzwiami wejściowy po dużych opadach latem?

          • 4 0

          • (1)

            z tego co się orientuje sprawa została rozwiązana

            • 0 5

            • W 2016 r. było zalanie. W 2017 r. Worki z piaskiem i wypompowywanie wody. Czy sprawa została rozwiązana to okaże się po letnich deszczach w 2018 r. Nic mi nie wiadomo o przeprowadzonych zmianach w instalacji na II etapie. Natomiast wiadomo mi o tym, że Pani Iza ma rady typu "raz na jakiś czas można sobie wypompować". Takie rozwiązanie sprawy masz na myśli? Dla mnie to nie jest rozwiązanie sprawy tylko usuwanie skutków problemu.

              • 7 0

        • (4)

          Dziwne ze piszesz mieszkam „tam” zamiast mieszkam „tu”

          • 8 0

          • (3)

            "tu" użyłbym gdybyśmy stali na ulicy osiedla i sobie rozmawiali, "tam" używam pisząc o danym miejscu z innego miejsca - w tym przypadku z pracy:)

            • 0 8

            • (2)

              Ciekawa logika. A czy mieszka się na ulicy czy w domu? :-) Jak piszesz i zmieniasz nicki to pamiętaj, że u góry i tak widać IP i wiadomo, że pisze to ciągle ta sama osoba. Sądząc po tym IP: pozdrawiamy pracowników PB Eko, cieszymy się że dołączyliście do dyskusji :-D

              • 4 0

              • (1)

                taki ze mnie pracownik PB EKO jak z Ciebie Sherlock:)

                • 0 4

              • Autokorekta, winno być "pomocników" zamiast "pracowników" :-)

                • 1 0

    • oj tam, oj tam

      u Robyga slizgnelo sie o blisko rok, wiec o co to halo ;)
      https://dom.trojmiasto.pl/Gdansk-Opoznienia-na-budowie-osiedli-Robyg-n120999.html

      • 0 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Deweloper

Eko

zapraszamy do zapoznania się z ofertą sprzedaży naszej nowej inwestycji Świętokrzyska 55, sprzedaż już się rozpoczęła - termin odbioru mieszkań - grudzień 2019 rok
rozwiń
58 302-11-12

Wydarzenia

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi

Targi mieszkań i domów

wykład, targi, konsultacje