- 1 Tulipanowe pole już otwarte (103 opinie)
- 2 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (256 opinii)
- 3 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (284 opinie)
- 4 Gdańsk i Gdynia tworzą koncepcje rozwoju (54 opinie)
- 5 Morska Park. Osiedle będzie dokończone (184 opinie)
- 6 Opryski w ogrodzie. Jak ochronić rośliny? (6 opinii)
Barometr Cen Nieruchomości. Jak podrożały domy jednorodzinne?
Pandemia koronawirusa sprawiła, że wiele rodzin zdecydowało się na zakup domu. Rosnące zainteresowanie tą kategorią nieruchomości, ogólny wzrost cen na rynku mieszkaniowym i inflacja sprawiły, że od niemal dwóch lat obserwujemy konsekwentny wzrost cen domów. W oparciu o analizę ofert w Serwisie Ogłoszeniowym Trójmiasto.pl sprawdzamy, jak aktualnie kształtują się w poszczególnych częściach Trójmiasta ceny domów z rynku wtórnego.
Ponieważ budowa domu, zarówno samodzielnie, jak i przez dewelopera trwa około dwóch lat, wiele osób poszukuje nowego lokum z rynku wtórnego, a to z kolei sprawia, że ta oferta sukcesywnie się kurczy, a ceny rosną.
- Domy drożeją w bardzo szybkim tempie, a czas ich sprzedaży uległ zdecydowanemu skróceniu. Możemy to zauważyć zwłaszcza na terenie Trójmiasta, chociaż w miejscowościach ościennych ceny także rosną - mówi Piotr Zwoliński, dyrektor zarządzający w Pepper House.
Domy Gdańsk Kokoszki. Propozycje z rynku pierwotnego i wtórnego
Cena za m kw. nie mówi wszystkiego
O ile zmiany zauważalne na rynku mieszkań są powszechnie uznawane za bardziej przewidywalne, o tyle w przypadku rynku domów w grę wchodzi wiele parametrów, przez co ocena trendów jest znacznie trudniejsza. Cena za m kw. w przypadku domów nie jest głównym wyznacznikiem. Wiele zależy od tego, czy mamy do czynienia z nowym, czy też starszym budownictwem.
- Zwykle nowe, współczesne budownictwo jest bardziej kompaktowe. Domy nie są obecnie budowane z myślą o wielopokoleniowej rodzinie, ale potrzebach obecnych. Najczęściej nie uwzględniają piwnic lub podpiwniczeń. Preferowany jest mniejszy metraż z większą liczbą pomieszczeń oraz z wyjściem ze strefy dziennej do ogrodu. Mniejszy metraż i odpowiedni projekt przekłada się również na wyższą cenę metra kwadratowego. Starsze budownictwo o metrażu powyżej 220 m kw. nie cieszy się taką popularnością, mimo że cena za m kw. jest niższa. Można jednak stwierdzić, że obserwujemy wzrost wobec zeszłego roku na poziomie 3 proc. - mówi Piotr Stasiowski, ekspert ds. nieruchomości z Obrotni Nieruchomości.
Czytaj także: Barometr Cen Nieruchomości. Mieszkania trzypokojowe od deweloperów
Dla osób poszukujących domów, duże znaczenie ma także kontakt z naturą i działka, na której stoi dom. Im większa działka, tym wyższa cena całkowita. Domy w zabudowie szeregowej lub bliźniaczej charakteryzują się mniejszymi działkami niż wolnostojące, co wpływa na ich cenę.
- Kupując domy typu pół bliźniaka bądź w zabudowie szeregowej nie możemy liczyć z reguły na więcej niż 500 m kw., a średnio jest to nawet około 250 m kw. W przypadku domu wolnostojącego działka ma zwykle od 500 do 1500 m kw., ale pamiętajmy, że takich ofert jest mniej niż bliźniaków czy szeregowców - dodaje Piotr Stasiowski.
Domy na Morenie - wygoda, spokój i miejski charakter
Kolejnym i niezmiernie istotnym czynnikiem wpływającym na cenę jest lokalizacja.
- Analizując liczbę ofert domów z rynku wtórnego w poszczególnych dzielnicach można zaobserwować, że w niektórych częściach miasta jest ich bardzo mało, a w niektórych dzielnicach nie ma aktualnie żadnego domu na sprzedaż. Sytuacja jest podobna zarówno w centrum, jak i na obrzeżach, choć w ościennych dzielnicach Trójmiasta z racji większej liczby domów jest większy wybór takich ofert - podkreśla Mateusz Licznerski z Dom Hunter.
Gdańsk Oliwa, VII Dwór, Strzyża, Suchanino
- Średnia cena za m kw. domu w Gdańsku to już 7250 zł, podczas gdy dwa lata temu wynosiła ona 5500 zł. Ogromne znaczenie ma w tym zakresie jednak konkretna lokalizacja - podkreśla Piotr Stasiowski.
W Gdańsku do najdroższych dzielnic należy: Oliwa, VII Dwór, Strzyża i Suchanino. Chociaż ceny m kw. zaczynają się od 1083 zł w Oliwie, co mogłoby świadczyć o atrakcyjności oferty, to gdy weźmiemy pod uwagę metraż najtańszej działki (prawie 3,9 tys. m kw.), to finalna cena nie jest wcale niska. W tej samej dzielnicy znajduje się także najdroższy dom w naszym Serwisie Ogłoszeniowym, którego cena wynosi 17 243 zł za m kw.
Gdańsk Jasień, Morena, Ujeścisko, Zakoniczyn
Trochę więcej ofert jest na Jasieniu, Morenie, Ujeścisku i Zakoniczynie. Tam ceny zaczynają się od 2760 zł za m kw. na Jasieniu i sięgają nawet 13 tys. złotych na Zakoniczynie i Morenie.
- Można powiedzieć, że Jasień, Morena, Ujeścisko i Zakoniczyn przeżywają boom budowy domów zarówno wolnostojących, jak i osiedli domów. Ceny domów na Morenie kształtują się w okolicach 2 mln zł za domy wybudowane po 2000 roku. Na Jasieniu ceny domów zaczynają się od około 800 000 zł i sięgają 1,5 mln zł - zauważa Piotr Zwoliński.
Domy Gdynia Chwarzno-Wiczlino, Dąbrowa, Leszczynki
Na gdyńskim Chwarznie-Wiczlinie, Dąbrowie i Leszczynkach sytuacja jest podobna jak na gdańskim Jasieniu, Morenie czy Ujeścisku. Ceny za m kw. zaczynają się od 3150 zł w Chwarznie-Wiczlinie i sięgają nawet 14,5 tys. zł na Dąbrowie.
Domy w Gdyni-Dąbrowie. Zamieszkaj w otoczeniu Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego
Pruszcz Gdański, Straszyn, Rotmanka, Kowale, Borkowo, Czaple
W okolicach Gdańska najtańsze domy znajdziemy w Borkowie i Rotmance, gdzie ceny zaczynają się od około 1900 zł za m kw. Jednocześnie najdroższe domy w naszym Serwisie Ogłoszeniowym znajdują się również w tych samych okolicach i kosztują nawet 14 tys. zł za m kw.
Popularnością cieszy się także Pruszcz Gdański, gdzie ceny wahają się do 2,5 do 12,3 tys. złotych za m kw. Duża rozpiętość cenowa świadczy przede wszystkim o ich standardzie i nakładach pracy, jakie trzeba włożyć, by komfortowo mieszkać.
Banino, Chwaszczyno, Bojano, Koleczkowo, Dobrzewino, Tuchom, Miszewko, Pępowo
Także w okolicach Gdyni jest sporo ofert domów wolnostojących, szeregowych i w zabudowie bliźniaczej. Najtaniej w okolicach Gdyni jest w Bojanie. Tam ceny domów z rynku wtórnego zaczynają się od 1612 zł za m kw. Najdroższy dom znajduje się natomiast w Chwaszczynie i kosztuje ponad 11,5 tys. zł za m kw.
- Dziś nawet w miejscowościach ościennych trudno podchodzić do zakupu domu z kwotą mniejszą niż 800 tys. zł - ocenia Piotr Zwoliński.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-09 11:27
Nie kupujcie bliźniaków (50)
Nie jest to dom jednorodzinny tylko jego marny substytut. Budujące je firmy tną koszta gdzie się da przez co remont będzie potrzebny w niedalekiej przyszłości. Proszę również przemyśleć kwestie elementów wspólnych (dach, elewacja) czy możemy być pewni, że sąsiad za x lat będzie chciał z nami partycypować w kosztach ich wymiany.
- 144 42
-
2022-01-17 13:40
Deweloperzy szukają oszczędności często gdzie się da.
Nie ma znaczenia czy mowa o bliźniaku, szeregowcu czy mieszkaniu. Ogólnie jakość się podnosi ze względu na konkurencje ze strony inwestorów indywidualnych... ale bez względu na to jaki typ nieruchomości kupujemy trzeba ją obejrzeć z kimś kto ma pojęcie.
Jak kilka lat temu oglądałem nowe mieszkania to był dramat- 0 0
-
2022-01-11 17:41
Bliźniak to nie szeregowiec
Oczywiście najlepiej mieć wolnostojący dom pasywny na działce 2000 m2 w centrum Wrzeszcza (by wszędzie było blisko), ale z dala od torów, tramwajów i ul. Grunwaldzkiej.
Bliźniak ma 1 ścianę wspólną (oszczędność w ogrzewaniu), swobodny dostęp do działki (nie jak w środkowym szeregu) i mniej działki zazwyczaj zajmuje - z 300 m2 działki możeOczywiście najlepiej mieć wolnostojący dom pasywny na działce 2000 m2 w centrum Wrzeszcza (by wszędzie było blisko), ale z dala od torów, tramwajów i ul. Grunwaldzkiej.
Bliźniak ma 1 ścianę wspólną (oszczędność w ogrzewaniu), swobodny dostęp do działki (nie jak w środkowym szeregu) i mniej działki zazwyczaj zajmuje - z 300 m2 działki może zostać 150 - 200 m2 ogrodu.
Są oczywiście i wady, szczególnie jak się trafi upierdliwy sąsiad - ale wtedy czy to mieszkanie, bliźniak, szereg, czy wolnostojący - zawsze źle.- 2 1
-
2022-01-09 23:05
Chciałeś kupić jakiś 100 metrowy kurnik w Baninie wybudowany przez jakiegoś janusza czy co? (1)
Co cię tak boli w bliźniakach? Normalny bliźniak (nie niskobudżetowy kurnik) to bezporównania wyższy standard życia niż mieszkanie. Dachu i elewacji nie dotyka się przez 25 lat albo i dłużej, o czym ty piszesz? Chyba nie jesteś zupełnie zorientowany w temacie.
- 7 1
-
2022-01-10 00:10
On myśli że dachi elewacje Mienia się co 5lat xD
- 2 0
-
2022-01-09 20:05
Powiedział ten co gnieździ się w małym mieszkanku z gromadka dzieci i o domu może pomarzyć
- 7 4
-
2022-01-09 14:05
Ty chyba nic w życiu nie kupiles
Wolisz nowoczesne domy z dykty i gk? Zamiast betonowej trwałości. Dach trapezowy blaszany miał np 1mm grubości. Nowy ma 0.25mm czyli jest cienki jak papier. To samo dachówki inwestycyjne. Używany dom w dobrym stanie będzie o połowę tańszy niż nowoczesny z podobną jakością. A elewacje możesz zmienić za 20k na dowolną! Ile razy w życiu zechcesz
- 10 7
-
2022-01-09 12:39
to kompromis ale i wciąż gigantyczna przepaść pomiędzy mieszkaniem w bloku (38)
mieszkam w szeregu, i przyznaję , że jest szereg mankamentów. Kilka rzeczy nas naprawdę wkurza do tego stopnia, że zaczęliśmy zastanawiać się nad domem wolnostojącym.
Cały czas mówimy o lokalizacji w mieście t.j. do obowdnicy od zachodu i armi krajowej od południa. Oferta deweloperska w tym zakresie była znikoma, i oferowane domymieszkam w szeregu, i przyznaję , że jest szereg mankamentów. Kilka rzeczy nas naprawdę wkurza do tego stopnia, że zaczęliśmy zastanawiać się nad domem wolnostojącym.
Cały czas mówimy o lokalizacji w mieście t.j. do obowdnicy od zachodu i armi krajowej od południa. Oferta deweloperska w tym zakresie była znikoma, i oferowane domy wolnostąjące były po prostu słabe. Domy z wtórnego to zazwyczaj starocie do generalnego remontu - a to oznacza poza dużyi kosztami roczny remont na który nie mam czasu i chęci.
Reasumując jeśli masz nieograniczony budżet to oczywiście można sobie pisać "nie kupujcie bliźnikaów", w innym przypadku pozostają ci dwi opcje - mieszkanie a to jest nieprównywalnie niższy standard mieszkania niż w szeregu czy bliźniaku tak więc to nie jest opcja, lub dom wolnostąjący za obwodnicą , a może wręcz na kaszubach a to nie jest opcja dla każdego.- 41 7
-
2022-01-09 12:45
Mieszkalem w blizniaku. Nigdy wiecej. (37)
Wole mieszkanie 4pokojowe. Swiety spokoj. Dla mnie wiekszy komfort to mieszkanie niz dom. A te nowe szeregi czy blizniaki bez piwnic, garazu, podpiwniczenia 120m to zupelne nieporozumienie.
- 51 17
-
2022-01-09 14:07
O komforcie to ty nie slyszales (24)
Blok to 30 sąsiadów i wspólne szlachty. Po co nsgdniasz ludzi na twoje nadziewane 4pokoje z kosmicznym czynszem. Sprzedać się nie chce co?
- 10 20
-
2022-01-09 14:45
Oplaty w 4 pokojowym mam 600pln, do tego tylko (23)
dochodzi prad. Mam gdzies dach, ogrodzenie, ogrod ( z ktorego korzystasz 60 dni w roku), alarmy, stres bo wyjezdzam na tydzien itp. Wiekszosc nowych domow, szeregow to ogrzewanie gazowe na ogol. I nawet bez tych podwyzek w sezonie grzewczym 1k pln za sam gaz. 3 sypialnie w szeregach do 120m, na gorze okolo 10m maja, mniejsze niz w mieszkaniach 75m.
dochodzi prad. Mam gdzies dach, ogrodzenie, ogrod ( z ktorego korzystasz 60 dni w roku), alarmy, stres bo wyjezdzam na tydzien itp. Wiekszosc nowych domow, szeregow to ogrzewanie gazowe na ogol. I nawet bez tych podwyzek w sezonie grzewczym 1k pln za sam gaz. 3 sypialnie w szeregach do 120m, na gorze okolo 10m maja, mniejsze niz w mieszkaniach 75m. metraz ucieka w schody, wiatrolapy, kotlownie, bojlery, brak piwnicy, wiec trzeba wygospodarowac miejsce na rowery, kosiarke i inne graty. O jakim komforcie mowisz?
- 20 13
-
2022-01-11 21:30
Baju ! Baju ! A będziesz w raju !
- 0 0
-
2022-01-09 21:46
ja mam dom, i ogrodzenie i dach też mam w d..e (10)
bo co ma się tam niby dziać? Z ogrodu nie korzystasz tylko 60 dni w roku (to już mocno naciągnąłeś pod tezę :D :D :D bo 60 dni to sam lipiec i sierpień) tylko od połowy marca do połowy października nawet czyli 7 miesięcy przy czym od połowy kwietnia do końca września w pełni (więc 5,5 miecha). W dobie covidu i represjach to jak normalne życie vs
bo co ma się tam niby dziać? Z ogrodu nie korzystasz tylko 60 dni w roku (to już mocno naciągnąłeś pod tezę :D :D :D bo 60 dni to sam lipiec i sierpień) tylko od połowy marca do połowy października nawet czyli 7 miesięcy przy czym od połowy kwietnia do końca września w pełni (więc 5,5 miecha). W dobie covidu i represjach to jak normalne życie vs więzienie w bloku bo do piaskownicy nie pozwolą wyjść z dziećmi. Ja co prawda mam ogrzewanie pompą ciepła, ale ci którzy grzeją gazem to też nie cały rok przecież. U mnie przy 420 metrach płaciłem 8600 za prąd (grzanie + prąd użytkowy). Uważasz że to dużo? Wychodzi niewiele ponad 7 stów miesięcznie.
- 6 1
-
2022-01-10 13:11
Nawet w lipcu i sierpniu potrafi pizgac w naszym klimacie. (4)
Wiec podtrzymuje 60 dni korzysci, z tego moze 20 max typowo basenowych z upalem :) czlowieku, mieszkalem w domu wiem jak to w praktyce wyglada.
- 2 2
-
2022-01-10 14:59
w lipcu i sierpniu jak pizga to masz nadal ponad 20 stopni i możesz sobie siedzieć w basenie (3)
faktycznie masz spokojnie 5 miesięcy korzystania. Sezon ogrodowy zaczyna się praktycznie w połowie marca. U mnie basen stał już od 1 czerwca bo dzieciakom na dzień dziecka kupiłem. Złożyłem go pod koniec października bo jestem leniwy, ale do końca września był używany czyli 4 miechy. Mocno naciągasz.
- 1 2
-
2022-01-10 20:41
Z tym basenem to bajki opowiadasz (2)
Też mam basen i nie zawsze jest kolorowo . W lipcu było ok natomiast sierpień tragedia zimno i wiatr tylko czekałem żeby go złożyć pod koniec sierpnia i wysuszyć w ładny dzień. Ogród fajna sprawa szczególnie wiosną miła odskocznia ale ciepłych dni zbyt mało w naszym klimacie.
- 3 1
-
2022-01-11 00:35
Sam bajki opowiadasz. Ja ci mówię ile u mnie był używany (sam basen to 4 miechy) (1)
z resztą sam widzisz że ogród zaczyna się wtedy gdy rośliny się zielenią. Grubo ponad pół roku używania. 2 miechy na bluzie, 4 w krótkim rękawku. Z resztą ja grila palę nawet zimą jak mam ochotę. U mnie nie ma zamknięcia sezonu. U sąsiada z resztą też.
- 1 2
-
2022-01-11 10:39
Jesteś morsem chyba
Naprawdę fajnych ciepłych dni w roku sumując ok 60 dni
- 2 0
-
2022-01-09 22:32
Kto ci zabrania wyjsc z dzieckiem na dwor? (4)
- 2 1
-
2022-01-10 14:52
ktoś na początku pandemii zabraniał
nie pamiętasz że tylko do sklepu można było iść?
- 1 1
-
2022-01-10 00:09
(2)
Nie pamiętasz jak ludzie siedzieli w domach a na ulicach były pustki? Małpa ma pamięć lepsza od ciebie. Ciekawe jak ci się żyło podczas lockdownu gdyż przez większość doby miałeś cała rodzinkę na swoich 50m xD
- 4 3
-
2022-01-10 13:09
2tygodnie? (1)
Mam 45 lat. I w ciagu tych 45 lat raz 2 tyg taka sytuacja miala miejsce. No faktycznie argument za kupnem domu z ogrodem :)
- 4 0
-
2022-01-10 15:01
głównym argumentem jest ogród. Co do covidu, no cóż, dalej nie wiadomo co odwali rządzącym. Raczej nie będziemy jakoś mocno cierpieć, tu się zgodzę, ale to nie jest kluczowy argument.
- 2 0
-
2022-01-09 18:27
Przy dobrze wykonanym dachu za swojego życia nie będziesz się nim przejmował, ogrodzenie to samo, z ogrodu korzysta się więcej niż 60dni w roku widać że nigdy ogrodu nie miałeś, no tak stres bo wyjeżdżasz na tydzień a jak wiemy włamań do mieszkań w bloku nie ma xD co do ceny za ogrzewanie w sezonie to nie wiem skąd ja wziąłeś bo nigdy tyle za gaz
Przy dobrze wykonanym dachu za swojego życia nie będziesz się nim przejmował, ogrodzenie to samo, z ogrodu korzysta się więcej niż 60dni w roku widać że nigdy ogrodu nie miałeś, no tak stres bo wyjeżdżasz na tydzień a jak wiemy włamań do mieszkań w bloku nie ma xD co do ceny za ogrzewanie w sezonie to nie wiem skąd ja wziąłeś bo nigdy tyle za gaz nie płaciłem mimo metrażu większego w szeregach i bliźniakach, brat mieszka w bliźniaku i na górze najmniejsza sypialnia ma 15m wiec skończ z bajka o 10m, ciekawe gdzie ty w bloku trzymasz rowery pewnie na klatce schodowej bo to jest popularne, a tak na marginesie wiesz że bojler trzyma się w kotłowni i nie trzeba na niego osobnego miejsca? Albo cię zaskoczę nie trzeba mieć bojlera przy ogrzewaniu gazowym. Coś czuję że jak przyjdzie lato będziesz kentowal pod innymi postami że sąsiad pali fajki na balkonie i okna nie możesz otworzyć xD albo że jakiś wózek zastawia ci kładkę schodowa lub że ktoś buty trzyma na wycieraczce albo śmieci za drzwi wystawia i wali na całą klatkę.
- 10 4
-
2022-01-09 18:17
(2)
Jeśli płacisz 600miesiecznie przy 4pokojach to śmiało mogę powiedzieć że mieszkasz w bloku z dużej płyty albo w innych jakimś starociu. Bo w nowym budownictwie przy tylu pokojach morze pomarzyć o takim czynszu. Nigdy w sezonie grzewczym nie płaciłem 1k za gaz (dom150m) a już 5 sezonów grzewczych za mną
- 8 9
-
2022-01-09 22:31
Bład. Mieszkam w nowym bloku.
- 1 1
-
2022-01-09 21:38
"Morze" napisz jaka temperatura w tym domu
podczas mrozów? Ja za najzimniejszy miesiąc przy 23-24 w środku, przy 4 osobowowej rodzinie i 80m2, winda, blok z 2012 płacę wszystkiego CO/CWU/opłaty do wspolnoty/kablówka 1100 zł - bez ogrzewania jakieś 500 do 550 zł. Prąd 200 za 2 miechy. Ceny zanim wszedł polski ład
- 5 3
-
2022-01-09 15:53
(4)
Mieszkanie zawsze gorzej, masz klatkę schodową i hale zamiast normalnego garażu, bardzo często sąsiedzi hałasują od góry
- 12 9
-
2022-01-09 18:28
(3)
A latem będzie płakał w komentarzach że okna otworzyć nie może bo sąsiad szlugi pali i należy zakazać palenia na balkonach xD
- 9 6
-
2022-01-09 22:30
Ty bedziesz plakal, ze sasiad z domu obok kosiarką zasuwa (2)
od 8 rano.
- 9 4
-
2022-01-10 14:51
no mój zasuwa, raz na 2 tygodnie
przez 2 godziny, ale nie mam po co płakać bo sam też to robię. Tyle że ja mam dom wolnostojący i razem z sąsiadem używamy kosiarek spalinowych. Do bliźniaka wystarczy elektryczna bo ogródka tyle co kot napłakał to i koszenie zajmuje pół godziny.
- 4 1
-
2022-01-09 23:58
Nie mam tego problemu :) sąsiad używa elektrycznej kosiarki no i niestety ci nie wyszło :) w dodatku o 8 rano jest w pracy więc sytuacja taka nie wystąpi :)
- 4 3
-
2022-01-09 15:15
mam wrażenie , że "zamienił stryjek siekierkę na kijek" i teraz sam siebie próbuje przekonać do słuszności decyzji (1)
bliźniak/szereg bliźniakowi/szeregowi nie równy. Rozumiem, że ten Twój ci nie pasował ale przesadzasz generalizując. Nie sądzę, że w 75m mieszkaniu z 5 m piwnicą masz więcej miejsca na graty.
- 15 7
-
2022-01-09 22:29
Oczywiscie, ze wiecej bo w nowych szeregach
nie ma piwnic czesto.
- 1 2
-
2022-01-09 14:00
święty spokój w bloku? to ciekawe (10)
to chyba tylko poza sezonem w blokach gdzie 90% mieszkań to najem krótkoterminowy.
Mieszkam w szeregu 240m2 (z piwnicą i garażem) i remonty to nie jest problem. Dla mnie dwie główne niedogodności to: mały garaż na jedno auto i pomimo wszystko sąsiedzi za ścianą (chociaż są spokojni i nie mam problemów). Blok tych problemów nie tylko nie rozwiązuje ale zdecydowanie je pogłębia.- 26 17
-
2022-01-09 18:33
Nie wszyscy, (1)
którzy nie mieszkają w domu jednorodzinnym, mieszkają w bloku.
- 4 1
-
2022-01-09 22:46
no tak , są jeszcze gorsze miejsca
wieżowiec, stara kamienica o miejscach nie przeznaczonych do stałego zamieszkania takich , działki, domki letniskowe przyczepa kampingowa czy namiot nie ma sensu wspominać
- 4 1
-
2022-01-09 17:09
Nie do końca masz rację (2)
Z tymi 90% to przesadziłeś , w bloku to z sąsiadem widujesz się na klatce może raz na tydzień , zamykasz drzwi i masz święty spokój , do tego remonty dzielone koszty na wszystkich , no i dziś ogrzewanie domu gazem to gigantyczne koszty
- 22 4
-
2022-01-09 18:14
(1)
A później płaczesz w komentarzach że okna otworzyć nie możesz bo sąsiad kopci szlugi albo masz wspólna wentylację i czujesz smród fajek w łazience xD a ściany są tak grube w blokach że nawet słyszysz kiedy sąsiad pierdzi xD a ogrzewanie gazem to nie są gigantyczne koszty jeśli masz wydajny pięć i dobrze ocieplony dom wiem bo ogrzewam gazem
- 11 13
-
2022-01-09 19:07
Minusy od tych co narzekają na palących sąsiadów ale mowia że bliźniak jest blee xD
- 5 4
-
2022-01-09 14:55
90% tylko? Napisz 99%, po co sie rozdrabniac. (4)
Codziennie nowi lokatorzy, zapici no, uk, de, imprezy po nocach i zero spania. W domku za to służba, pokoje sypialnie po 20m, ogród z sadem, ogarniany przez ogrodnika i mityczne grille co tydzien z przyjaciółmi z fb. No i codziennie latte w ogrodzie, bo przeciez tylko w styczniu temp spada ponizej 20 stopni.
- 31 8
-
2022-01-09 23:22
nie doczytałeś? czy co?
napisałem poza sezonem. poza sezonem w tego typu budynkach nie spotkasz żywej duszy stąd spokój. W normalnych wielorodzinnych budynkach to raczej ciężko o spokój, jak nie wrzeszczące dzieci to szczekający pies, jak nie pies to na przemian wiertarka u któregoś z sąsiadów. W międzyczasie jakaś imprezka.
Ponadto wspólne kanały wentylacyjnenapisałem poza sezonem. poza sezonem w tego typu budynkach nie spotkasz żywej duszy stąd spokój. W normalnych wielorodzinnych budynkach to raczej ciężko o spokój, jak nie wrzeszczące dzieci to szczekający pies, jak nie pies to na przemian wiertarka u któregoś z sąsiadów. W międzyczasie jakaś imprezka.
Ponadto wspólne kanały wentylacyjne generują hałas i zapachy z cudzych mieszkań, akustyka ścian i drzwi na klatkę też pozostawia wiele do życzenia. Z oknami często już jest lepiej w tych droższych budynkach ale też różnie to może wyglądać.- 1 1
-
2022-01-09 15:47
o co ci chodzi? (2)
dom be bo ... nie stać, mieszkanie w centrum be ... bo nie stać,
pasuje ci apartament na szdółkach to ok ale po co zbierasz głos w sprawach o których nie masz pojęcia- 8 15
-
2022-01-09 22:49
Przeciez duze mieszkanie nowe, 4 pokojowe (1)
jest w podobnej cenie co maly szereg 90-110m. O czym ty piszesz?
- 4 1
-
2022-01-10 14:48
chyba że sobie ten szereg sam wybudujesz
razem ze znajomym. Wtedy wyjdzie dużo taniej.
- 1 2
-
2022-01-09 13:39
Dokładnie niby 120m2
A rzeczywiście użytkowej tyle co w mieszkaniu 80m2
- 41 7
-
2022-01-09 12:24
Bzdura. Porzadny dom zestarzeje sie z Toba (3)
Nie wymienia się dachu z dachówek ceramicznych czy betonowych bo są mega trwałe. Porządna elewacja też nie zniszczeje. Kupować sprawdzone
- 38 5
-
2022-01-09 18:30
Uważasz, że deweloperzy naprawdę budują porządne domy? (2)
- 28 3
-
2022-01-09 19:02
(1)
Ty pewnie z tych co uważają że porządne domy budują tylko ci deweloperzy od bloków xD nie wiem jak ty ale ja od swojego dewelopera dostałem cała specyfikację użytych materiałów oraz dom widziałem na każdym etapie jego budowy i śmiało mogę powiedzieć że został dobrze wybudowany a materiały nie były najniższej jakości. Może dlatego że to nie deweloper który buduje rocznie ponad 100domow tylko zaledwie 20 i nie musi się aż tak spieszyc z terminami. Pamiętaj deweloper deweloperowi nie jest równy
- 13 1
-
2022-01-09 21:05
Pięknie wytłumaczone, jeszcze możesz powiedzieć coś o Chmarze :)))
- 2 1
-
2022-01-09 12:16
Prawda. Jak się nie dogadają każdy ma inne okna
elewację, bramę. Mozaika
- 39 10
-
2022-01-09 21:05
Podwyżki (4)
Obawiam się , że zima zweryfikuje rynek i te starsze duże domy będą mało warte i trudne do sprzedania chyba że za bardzo atrakcyjną cenę lub te które niskim kosztem będzie można przerobić na mieszkania. Zieloni wykończą białych .
- 26 5
-
2022-01-10 17:19
Mis
Domy stare z lat 70/80 to domy, które po ociepleniu i małej modernizacji nie są drogie w utrzymaniu i opłatach.
Tańsze od opłat w bolkach, mimo, że teraz gaz jest bardzo drogi.
Nowoczesne domy to nie są tanie w utrzymaniu, bobudowana na ziemi, a wiadomo, że zima jest bardzo duży ubytek ciepła.
Stare mają podpiwniczenie co nieDomy stare z lat 70/80 to domy, które po ociepleniu i małej modernizacji nie są drogie w utrzymaniu i opłatach.
Tańsze od opłat w bolkach, mimo, że teraz gaz jest bardzo drogi.
Nowoczesne domy to nie są tanie w utrzymaniu, bobudowana na ziemi, a wiadomo, że zima jest bardzo duży ubytek ciepła.
Stare mają podpiwniczenie co nie wychladza.
A ogrzewanie podłogowe jest bardzo drogie i w przypadku awarii trzeba zrywać podłogę i klas nowa mate grzewczą.
Ale teraz patrzą się na mode, a nie na ekonomię użytkowania.- 3 1
-
2022-01-10 15:14
starsze domy
te starsze duże domy były budowane znacznie rzetelniej niż te obecne mniejsze, można je wyremontować podzielić i przetrwają lata. Nie było kartonowych ścian, jakie obecnie w nowym budownictwie są na porządku dziennym, były porządne podpiwniczenia i fundamenty. Parter nie oznaczał pokoju z posadzką równo z ziemią. No oczywiście lokalizacja tych
te starsze duże domy były budowane znacznie rzetelniej niż te obecne mniejsze, można je wyremontować podzielić i przetrwają lata. Nie było kartonowych ścian, jakie obecnie w nowym budownictwie są na porządku dziennym, były porządne podpiwniczenia i fundamenty. Parter nie oznaczał pokoju z posadzką równo z ziemią. No oczywiście lokalizacja tych starszych domów zazwyczaj znacznie lepsza. Starsze domy budowano z myślą, że przetrwają długie lata, a obecne inwestycje deweloperskie są chyba "obliczone" na krótki okres jednego pokolenia max
Oczywiście można je obecnie dzieląc na mniejsze pomieszczenia sobie powstawiać i kartonowe ścianki, tylko po co....- 7 1
-
2022-01-10 05:04
Prawda. Duża bryła trudna do (1)
ogrzania. Chyba, że ktoś kupi, a zimą pozamykane nieogrzewane pokoje i życie w jednym
- 4 0
-
2022-01-10 07:27
A za rok czy dwa ma darmowe grzyby do pizzy.
- 5 0
-
2022-01-09 17:51
Dom (17)
Kupiłem działkę w grudniu 2020 roku w Gdańsku na Jasieniu 1200 m2 za gotówkę teraz sprzedałem mieszkanie 3 pokoje za 600 buduje dom od 2 miesięcy mały 150 m i 30 garaz podwójny bez żadnych cudów z tych 600 już wydałem 200 a nie ma dokończonego stanu surowego ceny wysokie raczej te 600 gotówki mi nie starczy także sam już nie wiem co lepsze
- 51 2
-
2022-01-11 12:31
Buduje wielki dom
120 m2 piwnic w tym połowa użytkowa - sauna, salon z aneksem typu bilard itp. Parter 120 i poddasze wysokie- mocno podniesiona ścianka kolankowa- za stan surowy do papy dałem około 200k. Powinno być że 180 ale 20k utopiłem na wzrostach cen usług i materiałów. Dzisiaj w 2022 roku za postawienie tego samego stanu liczę lekko 300k.
- 2 0
-
2022-01-09 20:42
Dasz (1)
Radę, dom jest tańszy w utrzymaniu....opłaty w spółdzielni,koledzy rodzina,głowa boli, a ja pompa ciepła fotovoltaika i relaks,
Normalny pracujący teraz emeryt...nikt mi nic nie dołołżył !- 10 3
-
2022-01-10 15:25
Potwierdzam.
- 1 0
-
2022-01-09 18:42
(4)
Bo wybrałeś najgorszy moment na budowę xD nie dość że ceny materiałów w górę to jeszcze trzeba za nimi sporo czekać
- 8 6
-
2022-01-09 20:45
Lepszego momentu już nie będzie (3)
- 10 4
-
2022-01-09 21:18
gorszego nie będzie (2)
teraz masz boom na rynku nieruchomości i brakuje fachowców przez co ceny poszły w górę. Trzeba poczekać aż rynek się nasyci. Kiedy się nasyci? W dłuższym rozrachunku ceny i tak będą rosły ale chodzi o to by rosły wolniej niż zarobki. Dobry czas na budowę domu to tak jeszcze 5 lat temu był. Wtedy było 3 tys. za metr + cena działki. I to bez dziadowania. Dom z pompą ciepła, porządne 3 szybowe okna i średniej klasy wykończenie
- 5 2
-
2022-01-09 22:22
Będzie gorszy pod względem cen materiałów. (1)
- 4 1
-
2022-01-10 23:50
jak wszystko walnie to materiały też stanieją
teraz mamy boom w branży budowlanej. Jeszcze tak drogo nie było nigdy.
- 0 1
-
2022-01-09 18:30
(8)
150m2 to juz sporo. Garaz, to tez min. kilkanascie tysiecy. Piwnice, balkony, dach i inwestor lezy bo zle oszacowal.
- 11 2
-
2022-01-09 18:38
(7)
Bez piwnicy bez balkonów bo i tak się ich w domu nie uzywa jest ogród ewentualnie małe pomieszczenie gospodarcze przy domu na szczęście nie leze po prostu 600 nie starczy i odwlecze się wszystko w czasie o jakieś 300 tysięcy (
- 9 3
-
2022-01-09 19:01
(4)
Nie trzeba na hura wykanczac domu 150m2. Rozumiem, ze pietrowy?
- 5 1
-
2022-01-09 19:07
(3)
Piętrowy zrobi się tylko dół salon i kuchnie a reszte z czasem
- 9 0
-
2022-01-09 21:41
Wal od razu 15 cm styropianu na ocieplenie. (2)
Szybko się zamortyzuje bo ceny ogrzewania stale rosną.
- 12 1
-
2022-01-10 18:36
ja bym dał, to znaczy sam tyle dałem, 20cm, a dach 25cm. Na tym nie warto oszczędzać bo to relatywnie tanie (wiem wiem podrożało) w stosunku do reszty domu lub ewentualnych przeróbek potem
- 2 1
-
2022-01-10 15:24
20 lat temu budowałem dom. Dałem 15cm styropianu. Musielibyście słyszeć te komentarze.
- 4 2
-
2022-01-09 18:46
może mniej zlecać firmom a więcej robić samodzielnie? (1)
- 10 2
-
2022-01-09 19:06
Tak racja dużo rzeczy trzeba będzie samemu zrobic ale i tak koszta materiałów drogie
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.