• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny etap zmian w centrum Gdyni

Michał Sielski
14 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zmiany przed głównym gmachem Poczty Polskiej to część projektu Klimatycznego Centrum. Zmiany przed głównym gmachem Poczty Polskiej to część projektu Klimatycznego Centrum.

Nowy chodnik, zieleń, ławki, stojaki i droga rowerowa - w Gdyni zaczyna się remont kolejnego fragmentu Śródmieścia. Robotnicy zabrali się za odcinek przy ul. 10 Lutego obok gmachu poczty - pomiędzy ul. Władysława IVMapkaul. Zygmunta AugustaMapka. Prace potrwają miesiąc.



Czy podobają ci się planowane zmiany?

To kolejny fragment jednej z głównych ulic Śródmieścia, który ma przejść metamorfozę w ramach projektu Klimatyczne Centrum.

- Tym razem remontujemy 70-metrowy chodnik wzdłuż budynku Poczty Polskiej. Oprócz nowych płyt chodnikowych pojawią się tu ławki, kosze na odpady i nowe stojaki rowerowe. Będzie to kontynuacja zmian przeprowadzonych na wcześniejszych odcinkach ul. 10 Lutego. Zadbamy też o nasadzenia, które wpasują się w klimat ulicy. Już w pierwszej połowie czerwca udostępnimy odnowiony ciąg rowerzystom oraz pieszym - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Na remoncie wartym 270 tys. zł mają zyskać zarówno piesi, jak i rowerzyści. Wymieniony zostanie chodnik o powierzchni niemal 460 m kw., powstanie też droga rowerowa, którą będzie można dojechać do dworca. Na razie jednak tylko teoretycznie, bo wcześniej wybudowany fragment przy ul. 10 Lutego wciąż czeka na nawierzchnię.

Czytaj więcej: Kończy się remont w centrum Gdyni

W ramach remontu posadzono już m.in. kilkadziesiąt nowych - choć na razie niedużych - drzew. Wszystkie inwestycje prowadzone są w ramach projektu Klimatyczne Centrum, który ma sprawić, że śródmieście Gdyni będzie bardziej zielone oraz przyjazne pieszym i rowerzystom.

Miejsca

Opinie (311) 10 zablokowanych

  • Bradzo dobrze (4)

    Mam nadzieje, że po wymianie chodnika, wyremontują nawierzchnię 10 lutego.
    Jest jeszcze sporo rzeczy do zrobienia w centrum Gdyni.

    • 57 18

    • (1)

      Klimatyczne centrum,buhahahahaaa ,wycięte wszystkie drzewa ,zlikwidowana zieleń oddychajcie spalinami i wszędzie zalanym betonem.Normalnie jak w Ciechocinku.......

      • 13 8

      • Kto Co broni tam wyprowadzić się jak tu źle

        • 7 8

    • A ile to jest miejsc gdzie jest asfalt wylany, a chodnika nawet nie ma? (1)

      Dlaczego jak raz poprawi się warunki do przemieszcznia pieszym to zaraz autkowcy podnoszą larum, że teraz oni, nawet jeśli dotychczas cały czas byli oni?

      • 8 10

      • Teee pieszy kiedy tamtędy ostatnio łaziłeś i może odchudź tyłek jak za ciasno

        • 2 8

  • Dobra wiadomość! (5)

    Dokończenie ścieżki jest bardzo potrzebne. Dużo ludzi tam tędy jeździ.

    • 31 69

    • (2)

      Do tej pory nie można dostać się normalnie jadąc rowerem od Morskiej i dworca w kierunku morza.To jakaś komedia po prostu a nie drogi rowerowe.

      • 10 6

      • Wszędzie ten rowerowy zło (1)

        Normalny człowiek nie boi się jechać rowerem jezdnią, ale sporo tu ludzi napływowych ze wsi i oni nie są przyzwyczajeni do ruchu w mieście. A ponieważ nie znają przepisów drogowych żądają wybudowania dla nich ścieżek rowerowych nawet pod prąd, a i tak zimą nie jeżdżą rowerem.

        • 5 5

        • Ja się nie boję a nawet wolę jeździć na rowerze po jezdni jako normalny uczestnik ruchu. Nie przeszkadza mi zatrzymywanie na światłach. Ale najwyraźniej przeszkadza to kierowcą samochodów, bo zawsze chcą wchodzić w nikomu nie potrzebne dyskusje.

          • 1 1

    • to w końcu tam czy tędy? :)

      • 3 0

    • będzie jeździć jeszcze więcej jak projekt zostanie ukończony

      • 2 2

  • (2)

    Komedyja...przecież to nawet nie kosmetyka...270 tys na remont kawałka dróżki....można sobie pomarzyć ile by zrobiono ze 100 mln na niedziałające lotnisko czy jakieś łopenery czy cuda wianki...

    • 84 20

    • No widzisz, a w twoim mieście (1)

      Robią siłownię na powietrzu za 400 tys.

      • 6 3

      • W Rumi teraz wielki tunel z infrastrukturą,parkingami etc)W Gdyni jeno deweloperskie punktowce niczym grzyby po deszczu.

        • 16 8

  • (2)

    Ciekawe, kiedy poprawią nawierzchnię na 10 lutego i ściągną bruk. Przecież to wręcz niebezpieczne dla jednośladów po deszczu.

    • 72 19

    • ten bruk pamięta Mieszka I i jest pamiątką po jego wizycie w 965. Praprezydent Praszczurek namówił go na przyjęcie bajek o bozi, co nastąpiło rok później.

      • 21 5

    • Do rzucania za duży

      NIGDY, to bruk na miarę naszych czasów i potrzeb społeczeństwa.

      • 4 0

  • Klimatyczne Centrum, śródmieście Gdyni będzie bardziej zielone oraz przyjazne pieszym i rowerzystom. (4)

    Kiedyś tak było, póżniej zaczęła się betoniada.

    • 99 25

    • Betoniade zapoczątkował szczurek. Apartamenty na Władysława IV - była tam zieleń. Przy pomniku harcerzy szkło i beton. Róg 10 lutego i świętojańskiej jest zieleń będzie biurowiec. Tylko czekać aż park przy skwerze będzie w betonie.

      • 25 5

    • kiedyś to było potwierdzam. szczególnie przyroda, wszechobecna zieleń, kiedy mieszko I ganiał pogan

      • 7 12

    • betoniada ma miejsce wtedy, gdy mieszkańcy domagają się darmowych miejsc do parkowania samochodów (1)

      a decydenci miejscy idą im na rękę. Nadmiar samochodów w mieście jest jedną z głównych przyczyn betoniady.

      • 2 5

      • Na rasowego glupka zawsze można liczyc

        • 3 2

  • Jak zwykle bez sensu (3)

    Jak zwykle w Gdyni... remontują chodnik, a szpetnych słupów trakcyjnych nie wymieniają na nowe, takie jak na Świętojańskiej i Dworcowej... wymienili zaledwie dwa na wysokości nowego budynku Moderny. W Gdyni zawsze wszystko na opak i bez sensu.

    • 92 14

    • Zaraz, chwileczkę! (2)

      Najpierw wymieni się nawierzchnię, a potem się ją skuje, żeby wymienić słupy.

      • 17 3

      • co ma kolor/kształt słupa do nawierzchni? (1)

        nikt podziemnych sieci nie będzie ruszał przy wymianie, wstawi się nowy w miejsce starego

        • 2 5

        • Widać, że masz zerowe pojęcie o czymkolwiek, więc zamilknij i nie siej fermentu.

          • 3 2

  • (17)

    Niech jeszcze postawią przed Gdynią znak zakaz wjazdu dla wszystkich poza komunikacją miejską i rowerami. Już niedługo obraz Gdyni będzie wyglądał jak wymarłe miasto. Puste zamknięte sklepy- brak parkingów. Poza sezonem to już będzie masakra. Co w tej Gdyni się odpierd....a

    • 176 35

    • (6)

      Co kierowcom odp że nie są mentalnie w stanie zrezygnować z auta wolą zrezygnować ze wszystkiego w życiu byle nie z auta

      • 25 35

      • (3)

        W ten sposób mają w życiu wszsytko to co dla nich ważne. Tylko pozazdrościć

        • 4 10

        • tak, pozazdrosci, jak celem zycia jest nastoletni passat (2)

          • 6 12

          • sam sobie odpowiadasz

            • 2 2

          • Czy znasz jeszcze jakieś inne modele oprócz Passata?

            Myślisz, że każdy samochód to Passat?

            • 9 1

      • Bez sensu (1)

        Kiedyś nie miałem auta, a teraz mam 2. I do tego jeszcze dali mi służbówkę sponsora pewnej sportowej ligi, a i jeszcze są "minutówki". I tak ilość aut rośnie, a miejsc parkingowych ubywa.

        • 8 3

        • No skandal że miasto się nie przebudowuje pod Twoją ilość samochodów. A jakbyś chciał mieć 7 to niby gdzie masz je zaparkować. Za co płacy no nie?

          • 4 8

    • (7)

      Nic dziwnego że miasto wymarłe jak jego centrum jest jednym wielkim parkingiem i mało komu się chce w takiej okolicy spędzać czas.
      W Gdańsku jakoś takie zakazy są i na głównym mieście zawsze tłumy ludzi.

      • 14 27

      • Turystów. Misjscowi uciekają. Poza sezonem pustynia... (3)

        • 23 6

        • (1)

          Chyba ktoś nie był w Gdańsku poza sezonem. Miasto przyjazne pieszym generuje ruch przez większą część roku i zachęca do spędzania w nim czasu

          • 7 11

          • Oj tam

            Gdańsk ma inny układ ulic, w Gdyni są 3 ulice na krzyż w centrum, a domy maja po 5-6 pięter więc jest ciasno.

            • 2 1

        • Jako mieszkaniec Gdańska potwierdzam - od jakiegoś czasu unikam centrum jak mogę, znalazłem inne miejsca na spacery. Jak mam płacić cały bity tydzień do 20 tej (!!!!) za parking, to odpuszczam. Często kiedyś wyskakiwałem z żoną na godzinny spacer po mieście, dojeżdżając autem, ale jak podwyższono strefy i ceny i okres obowiązywania płatnych parkingów - omijam i centrum i tamtejsze knajpy. Sorry. (uprzedzając - dojazd autem, bo transportem publicznym czy rowerem dojeżdżałbym tam i z powrotem kolejną godzinę).

          • 9 3

      • Ja (1)

        Bo Gdańsk ma starówkę i to jest podstawowa różnica.

        • 13 8

        • Gdańsk nie ma starówki.

          • 3 9

      • w Gdańsku jest wielki parking na samym wjeździe na starówkę

        i stoi pusty

        • 5 2

    • parking będzie przecież na mickiewicza :D

      • 2 0

    • dla wszystkich to nie możliwe, przecież pan Szczurek i jego ekipa muszą dojechać pod drzwi swojej firmy

      • 8 2

  • Gdynianka (18)

    Schizofrenii urzędników ciąg dalszy ," klimatyczne centrum" a kawałek dalej wywalą potężny biurowiec . Beton i szkło to jest dopiero klimat . Albo "klimatyczne centrum " ograniczenie budowania nowych budynków i sadzenie zieleni na każdym wolnym miejscu. Albo budowa nowych biurowców i dostosowanie do tego infrastruktury , czyli szersze drogi i dużo parkingów.

    • 237 41

    • To właśnie masz już szersze drogi (8)

      W krajach, dla których samochód przestał być bożkiem już dawno temu, droga 4-pasmowa bez ograniczeń ruchu w takim miejscu by nie przeszła. Bo do tego biurowca niekoniecznie trzeba się dostać własnym samochodem. Już nawet kilka drzewek i naprawa chodnika przeszkadza szlachcie, co?

      • 12 33

      • co za anachroniczne bzdety wypisujesz? (7)

        w jakich krajach tak jest? w miastach o zrównoważonej infrastrukturze komunikacyjnej odchodzi się od restrykcyjnego podejścia do ruchu samochodów osobowych w centrach miast. Z prostych przyczyn, samochody sa coraz bardziej ekologiczne i nie stanowią obciążenia poprzez nadmierną emisję spalin. Ponadto, dostosowuje się infrastrukturę drogową do bardziej zindywidualizowanych środków komunikacji, jak np., samochody osobowe, motory, skutery, hulajnogi, rowery, itp. Zauważalnym trendem jest zmniejszenie zainteresowania transportem publicznym, a dodatkowy wpływ na tę zmianę miał covid-19. Przestańcie opowiadać farmazony w tym gdyńskim UM, przejedźcie się do Kopenhagi, Hamburga, Rotterdamu. Co z komunikacją na odcinkach centrum - dzielnice? Infrastruktura musi służyć wszystkim mieszkańcom miasta, a nie wyłącznie wąskiej grupie osób.

        • 6 2

        • dawno nie czytałem takiej mieszanki bzdur i nieprawdziwych opinii (3)

          samochody może mają silniki emitujące mniej spalin, ale bez względu na napęd emitują wiele innych zanieczyszczeń - ponadto nawet te z napędem elektrycznym są tak samo najbardziej terenochłonnymi pojazdami wykorzystywanymi do poruszania się po mieście - bez sensu. Gdy się infrastrukturę miejską dopasowuje do potrzeb ludzi, to stosuje się bardzo restrykcyjną politykę parkingową i rozwija komunikację szynową - w Trójmieście może to polegać na wymianie taboru i zwiększeniu częstotliwości połączeń pociągami regio i SKM. W wymienionych miastach i w wielu innych miastach w okresie pandemii dynamicznie zwiększa się obszar stref wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów i poprawia się komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych i innych niezmotoryzowanych, wzmacniając trendy zapoczątkowane już wiele lat temu. Wg. dyrektora firmy Volvo samochód nie jest pojazdem odpowiednim do poruszania się po mieście, nawet jeśli jest napędzany elektrycznie.

          • 1 7

          • Wyjdzie z mentalnosci lat 90ych, minely juz dekady w urbanistyce

            Zrównoważona infrastruktura miejska to również infrastruktura drogowa i parkingowa. Zarówno dla samochodow, skuterów czy rowerów. Wyjdzcie w końcu z tego zascianka towarzysza Łucyka i spki. Miasto rozwija sie poprzez tworzenie nowych rozwiązań, a nie przez ich likwidacje. Dlaczego nie wykorzystuje się komunikacji drogą wodną pomiędzy centrum, a takimi dzielicami jak Oksywie, Obłuże itp?

            • 4 2

          • Mniej fantazji na użytek własnych wizji, a więcej faktów.

            Na całym świecie, w Europie i również w Polsce radykalnie spadło korzystanie z publicznych i zbiorczych środków komunikacji. Natomiast wzrosła liczba nowo kupowanych samochodów osobowych, coraz większy udział mają napędy hybrydowe i elektryczne.

            • 4 1

          • Warto jeszcze dodać że teraz kiedy jest 10 razy tyle samochodów co kiedyś ale każdy zajmuje tylko 1/10 tego miejsca co dawniej. Dlatego właśnie mimo iż samochodów jest coraz wiecej to w ogóle nie ma problemu z ich parkowaniem mimo iż średnio ponad 90% czasu sie nie poruszają.

            • 2 4

        • (1)

          I ci wszyscy to kierowcy a ta wąska grupa osób to... wszyscy?

          • 1 5

          • przeczytaj raz jeszcze i bedziesz wiedział/ła

            • 3 0

        • ostatnim zdaniem wygrałeś internet dzisiaj, samozaoranie level master i pewnie nawet o tym nie wiesz

          • 0 1

    • tak, szersze drogi i dużo parkingów w centrum

      czyli mentalne zacofanie odcinek 2547

      • 12 20

    • W Kutnie zrobili wielki parking w centrum miasta za 40 mln. (4)

      Cały świat już się z tego śmieje.

      • 10 18

      • budowa jednego miejsca do parkowania samochodu w wielopoziomowym parkingu kosztuje ponad 100 tysięcy złotych (2)

        roczny koszt utrzymania takiego miejsca wynosi kolejny tysiąc złotych. Budowa wielopoziomowych parkingów w pobliżu centrum miasta zwiększa korki na dojazdach do niego. Bez sensu.

        • 6 17

        • Ale podatki w paliwie coś tam coś tam przepustowość i mniej spalin coś tam coś tam

          • 2 3

        • do minusujących: z faktami się nie dyskutuje

          • 0 3

      • EL... do domu

        To wróć EKU.... do tego swojego Kutna. Za dużo was w Gdyni .

        • 3 5

    • Parkingi to złomowiska...

      Czegoś takiego raczej nie umieszcza się w centrum miasta.

      • 8 8

    • Gdynia

      .Dlaczego kolo dawnych bior dalmoru wycieto wszystkie stare drzewa gdynia niedlugo bedzie miastem betonowym nieprzyjaznym dla ludzi i przyrody. i turystow. Wybudujcie chociaz wiecej podziemnych parkingow bo turysci nie beda mieli gdzie parkowac swoje samochody nie wspominajac o mieszkancach.

      • 8 2

    • Dzida

      Nowy budynek Moderny i obrzydliwa żółta kamienica na 10 lutego,kiedy za to się weźmiecie?????

      • 0 0

  • (8)

    głupota z tą wciśniętą na siłę ścieżką rowerową. W sezonie będzie tam niebezpiecznie. Po sezonie pewnie też, bo sporo rowerów tam pędzi

    • 97 13

    • im większy udział przejazdów rowerem w strukturze wszystkich przejazdów po mieście (7)

      tym wyższy poziom bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Proste jak konstrukcja cepa. Potwierdzone w wielu miastach świata, Europy i Polski.

      • 2 14

      • (3)

        W normalnych krajach może i tak, ale u nas rowerzyści zachowują się na swoich dwóch kółkach tak jak kierowcy samochodów. Bezmyślnie i bez poszanowania jakichkolwiek przepisów ruchu drogowego. Stąd nie ma szans na to by w Polsce wzrastał poziom bezpieczeństwa ruchu, zwłaszcza gdy rowerzyści są bezkarni.

        • 10 4

        • To wynika z tego że przepisy ruchu drogowego są adresowane w Polsce do dwóch grup: 1) do tych wszystkich innych ludzi a nie do mnie oraz 2) do frajerów którym widzocznie się nie spieszy bo nie są dość ważni

          • 3 1

        • dlaczego kłamiesz? statystyki tego nie potwierdzają

          • 3 0

        • proszę nie zaklinać rzeczywistości: również w Polsce w miastach o wysokim udziale ruchu rowerów

          ogólny poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego ulega poprawie, głównie dzięki temu, że 84% rowerzystów to posiadacze prawa jazdy i samochodu.

          • 0 3

      • Tee fantasta skad wydumales te swoje statystyki? (2)

        • 2 1

        • z prowadzonych badań ankietowych dostępnych w internecie

          • 0 1

        • z centralnej bazy statystyk

          • 0 2

  • A kiedy remont tej najgorszej ULICY w Gdynia rodem z trzeciego świata? (2)

    • 80 10

    • musisz doprecyzować

      bo na miano najgorszej ulicy w Gdyni zasługuje mnóstwo dróg

      • 32 1

    • Do tego miana kandyduje pół Gdyni.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi

Targi mieszkań i domów

wykład, targi, konsultacje
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
24250 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
23650 zł/m2
Gdynia Orłowo
23050 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21700 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
29800 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
22500 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16200 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15600 zł/m2
Gdańsk Matemblewo
15100 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane