- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Czy zamiast ogródków będą mieszkania? (265 opinii)
- 3 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (110 opinii)
- 4 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (257 opinii)
- 5 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (170 opinii)
- 6 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (288 opinii)
Ładowanie pojazdów elektrycznych w nowych inwestycjach deweloperskich
Od marca 2021 roku zaczęła obowiązywać unijna dyrektywa nakładająca na deweloperów obowiązek zabezpieczenia odpowiedniej infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych w nowych budynkach. Oznacza to, że specjalne ładowarki znajdziemy teraz w garażach podziemnych lub na parkingach naziemnych nowych inwestycji.
Wielu z nich dopuszcza, na życzenie klienta, doposażenie miejsca postojowego w hali garażowej. Tak jest m.in. w Allcon Osiedla. W przypadku tego dewelopera zastosowane rozwiązania opierają się o ładowarki przenośne, chociaż stale analizowane są nowe rozwiązania dotyczące elektromobilności.
Prywatne czy ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów?
- Oprócz rozwiązań przenośnych stosujemy i projektujemy także ładowarki ogólnodostępne. Zlokalizowane są one w hali garażowej lub na terenie na zewnątrz inwestycji. Są to urządzenia o znacznie większej mocy, co przekłada się na krótszy czas ładowania samochodu. Zwykle są one współdzielone pomiędzy dwa ogólnodostępne miejsca postojowe. Dzięki temu z ładowarki mogą korzystać wszystkie zainteresowane osoby, także te, które nie mieszkają na terenie konkretnej inwestycji - mówi Łukasz Śledź, dyrektor działu przygotowania i realizacji inwestycji w Allcon Osiedla.
Deweloperzy w Trójmieście
Ładowarki ogólnodostępne, nieprzypisane do konkretnego miejsca postojowego, deweloperzy z reguły umieszczają w miejscu, gdzie wjechać mogą nie tylko mieszkańcy - w ogólnodostępnej części hali podziemnej lub na miejscach postojowych zewnętrznych. To umożliwia korzystanie z nich nie tylko mieszkańcom, ale także ich gościom.
Prywatne miejsce w hali garażowej z możliwością montażu ładowarek do pojazdów elektrycznych mogą wykupić także nabywcy mieszkań na niektórych trójmiejskich osiedlach Robyga. Deweloper przyznaje jednak, że docelowo planuje montaż ładowarek elektrycznych we wszystkich realizowanych inwestycjach.
- W niektórych inwestycjach dajemy klientom możliwość zainstalowania i korzystania z ładowarki przy wybranym miejscu parkingowym w garażu podziemnym. Zabezpieczamy odpowiednio instalacje budynku oraz ilość energii dla przewidzianej liczby stanowisk tak, by możliwy był montaż ładowarek. Dla inwestycji będących w trakcie realizacji planujemy od razu montaż ładowarek zewnętrznych na ogólnodostępnych miejscach postojowych - mówi Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji Robyg w Gdańsku.
Na potwierdzenie tych słów dwie pierwsze ogólnodostępne stacje ładowania o mocy 22 kW zostaną zamontowane na osiedlu Zajezdnia Wrzeszcz.
Ogólnodostępne stanowiska ładowania samochodów elektrycznych zostały także uwzględnione w pierwszym etapie inwestycji Oliva Koncept dewelopera Budner Inwestycje. W drugim etapie zaplanowano także możliwość podłączenia przy stanowiskach w hali garażowej indywidualnych stacji ładowania z osobnymi podlicznikami.
- Monitorujemy popularność takich rozwiązań i z pewnością - w przypadku dużego zainteresowania klientów - również w kolejnych inwestycjach będziemy je wprowadzać do oferty - mówi Arkadiusz Zalaszewski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Budner Inwestycje.
Czytaj także: Inteligentne rozwiązania w inwestycjach deweloperskich
Z kolei Euro Styl na terenie inwestycji Osiedle Beauforta, Perspektywa, Dynamika oraz Doki Living uwzględnił infrastrukturę do przechowywania, serwisowania i ładowania sprzętów.
- Praktyczne udogodnienia zachęcają do korzystania z alternatywnych dla auta środków komunikacji i spełniają oczekiwania zwolenników współczesnej ekomobilności. W halach garażowych, przy wybranych stanowiskach, umieszczamy przyłącza zakończone gniazdem elektrycznym, umożliwiające montaż ładowarek lub bezpośrednie ładowanie rowerów, hulajnóg czy skuterów - mówi Filip Nawratil, kierownik projektów w Euro Stylu.
Takie gniazda są zabezpieczone przed dostępem osób trzecich oraz indywidualnie opomiarowane.
Jak rozlicza się prąd w stacji ładowania?
Jak przyznają nasi rozmówcy, schematów opomiarowania stacji ładowania pojazdów jest kilka, a zastosowane rozwiązanie zależy od konkretnego przypadku i jest poprzedzone analizą.
- Już na wczesnym etapie procesu inwestycyjnego należy przewidzieć odpowiednią moc przyłączeniową dla budynku na potrzeby ładowarek samochodowych. Każdorazowo nasze rozwiązania opierają się o liczniki przypisane konkretnym miejscom, a to z kolei pozwala przyszłej wspólnocie i administratorowi swobodnie rozliczać indywidualne miejsca postojowe. W przypadku, gdy klient decyduje się na zakup takiego miejsca, otrzymuje układ pomiarowy w standardzie - wyjaśnia Łukasz Śledź.
Montaż stacji ładowania pojazdów i przynależnych do nich liczników zależy od możliwości technicznych budynków, a także oferty firm dostarczających rozwiązania technologiczne.
- Każdorazowo taką instalację należy skonsultować z zarządcą budynku - doradza Arkadiusz Borowiecki.
Ogólnodostępne stanowiska ładowania pojazdów podlegają natomiast z reguły pod wspólnotowy system rozliczeń.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
- Joanna Puchalaj.stolp@trojmiasto.pl
Miejsca
Opinie (170) 8 zablokowanych
-
2021-06-06 10:03
(6)
Aż dziwne że nie ma u góry info "artykuł sponsorowany"
- 28 6
-
2021-06-06 10:22
Kto konkretnie miałby być sponsorem? (5)
- 2 9
-
2021-06-06 10:50
Deweloper (2)
Na koncu masz ich namiary
- 11 2
-
2021-06-06 11:03
(1)
Jest jakiś sposób o przekazaniu tych samych informacji bez posądzania o sponsoring, równoważny z wątpliwą rzetelnością artykułu?
- 4 8
-
2021-06-07 00:42
Nie ma
Przy najmniej nie na tym portalu
- 2 0
-
2021-06-06 11:26
koncerny (1)
- 0 0
-
2021-06-06 16:11
I znowu te strajki kobiet.
- 1 2
-
2021-06-06 10:07
Czekam (10)
Na obiecane auta elektryczne od Morawieckiego i kupię mieszkanie z ładowarką.
- 28 15
-
2021-06-06 10:51
Ja sie uczylem angielskiego (3)
Bo rudy mowil o drigiej irlandii, a tam teraz gorzej niz u nas. Także dobrze że za jego rządów nic nie wyszło
- 5 22
-
2021-06-06 11:05
Ostatnio wzorem były dla nas Węgry (1)
Teraz coraz częściej pisze się o Białorusi
- 18 5
-
2021-06-07 00:43
Ciesz sie ze nie jest
Bo widzisz co robią opozycja
- 0 4
-
2021-06-10 00:48
3 razy 15 to dopiero była ściema. Większość
osób które dała się kupić za te kity. Tylko dlatego na nich głosowała.
- 0 0
-
2021-06-06 11:06
Okazaly sie zbyt malo ekologiczne
- 5 2
-
2021-06-06 13:54
Toć w Jaworznie buduje się fabryka polskich samochodów elektrycznych Izera wspierana przez rząd.. (4)
Coś niedoinformowani ci wyborcy platformy...
- 7 5
-
2021-06-06 18:55
W Ostrołęce budowała się elektrownia węglowa
Do pewnego czasu też była wspierana
- 3 2
-
2021-06-07 04:40
Tak, tak...A w Baranowie Horała buduje Centralny
- 1 2
-
2021-06-07 04:47
Tak,tak...A w Baranowie Horała buduje Centralny Port Komunikacyjny wspierany przez rząd. (1)
Podobno jest już prawie na ukończeniu - tak sprawnie partia buduje...
Coś słabo poinformowani ci wyznawcy dziadko-wodza...- 2 2
-
2021-06-07 15:54
Pierwsza łopata w Baranowie zostanie wbita w ziemię w 2023 ..parę dni temu rząd podpisał z Hiszpania umowę w sprawie szybkiej kolei która będzie jeździć do cpk...cóż wyborcy platformy potrafią tylko.powielac farmazony jak ich nawiedzony mistrz Borys budka...
- 0 0
-
2021-06-06 10:20
Czy ładowarka samochodowa wymaga specjalnie dedykowanej instalacji? (16)
Moje miejsce parkingowe graniczy z pomieszczeniem gospodarczym, do którego podłączona jest energia elektryczna 220V. Zastanawia mnie czy zakup ładowarki wystarczy, czy będę musiał mieć oddzielną instalację elektryczną
- 8 2
-
2021-06-06 10:41
(12)
wystarczy ale bedzie dlugo ladowalo, lepiej miec 360v
- 8 1
-
2021-06-06 10:56
Czli popularna siła jest dedykowaną instalacją? (4)
- 1 3
-
2021-06-06 11:25
trojfazowa siec (1)
to nie tylko parametr napiecia, ale i odpowiednio transformowany prad.
- 2 1
-
2021-06-06 15:51
Milcz ignorancie
- 0 2
-
2021-06-06 15:53
(1)
Nie zawsze. Stacja szybkiego ładowania pobiera do 60kW. Czyli tyle co ulica domków jednorodzinnych
- 6 1
-
2021-06-06 17:04
do 150KW
- 4 1
-
2021-06-06 15:51
A gdzie masz360V. Nie ma takiego standardu
- 2 1
-
2021-06-06 15:54
A gdzie jest 360V?
- 1 1
-
2021-06-06 16:17
Zupełnie nie ma potrzeby instalacji trójfazowej, chyba że jeździsz na Taxi i zużywasz całą baterię każdego dnia (4)
Na zwykłym 240V/ 20A naładujesz ~20km / godzinę. Już przez 8 godzin parkowania w nocy odzyskujesz 160km. Większość ludzi w Polsce nie robi więcej niż 50-60km / dobę.
Mocniejsze instalacje 240V/32A pozwolą na praktycznie naładowanie 80% baterii przez noc nawet w pojazdach z największymi bateriami.- 3 4
-
2021-06-06 17:23
Kolejny coś słyszał. 240V to tylko w UK
Gniazda jednofazowe GreenUp to max 16A
Czyli 230V *16A to 3600W. Przy akumulatorze 20kWh to Ok 6 godzin o ile nie przegrzewa się gniazdo i akumulator- 4 0
-
2021-06-06 20:25
Czyli garaże podziemne z miejscem do ładowania aut elektrycznych to lekka ściema (2)
Praktycznie w każdej chwili mogę taką ładowarkę dokupić i zainstalować w dowolnym miejscu z dostępem do energii elektrycznej
- 1 3
-
2021-06-07 08:21
Tak, tylko właśnie to miejsce dostępu do energii jest problemem (1)
Trzeba by mieć gniazdko przy każdym miejscu parkingowym, a jak wszyscy naraz włączą to może wywalić zabezpieczenie na cały budynek
- 4 0
-
2021-06-07 18:17
Wcale nie jest to taki problem z mocą, raczej z fizycznym dostępem do instalacji/liczników
Mam wallboxa na miejscu postojowym w hali. Ma 11 KW, podłączony pod mój licznik z mocą umowną 12,5 KW. W nocy nastawiam (1 w tygodniu) i w 6 godzin mam naładowane do 80% (dla ochrony żywota baterii)
- 1 2
-
2021-06-06 11:37
W pomieszczeniu masz pewnie 230V pod światło, nie pociągnie.
- 6 0
-
2021-06-06 20:39
(1)
Moi sąsiedzi co drugi dzień lądują swojego elektryka przez całą noc że zrobionej na dziko instalacji od oświetlenia garażu
- 3 2
-
2021-06-07 09:15
a potem wnuczek jeździ nim po placu zabaw
- 4 1
-
2021-06-06 10:42
(4)
Najlepszy numer że wyprodukowanie i utylizacja tych "eko" bolidów o wiele bardziej zanieczyszcza środowisko niż pojazdów klasycznych....a tak mamy śrubowanie durnych eko norm i lansowanie mega drogich elektryków pozwalających na przejechanie 250km....komedyja.Ja zostanę przy swoim Porsche z 1964r.
- 48 18
-
2021-06-06 10:45
Maluchy zaczęto produkować w 1972r. (1)
Kłamczuszku
- 14 9
-
2021-06-08 08:59
Albo walka z CO2.... lasy i miasta - wszedzie wyrąbują jak szaleni drzewa
A wystarczyloby sadzic sadzic i jeszcze raz gdzie popadnie - najtansza cudowna metoda ale po co jak mozna sztucznie podaki podwyzszac pod pretekstem emicji CO2 - kraje rozwijajace nigdy nie dogonia wtedy bogate zachodnie korporacje (ktore zreszta patentuja wszelkie eko-technologie). To wszystko to nnowy eko-terroryzm
- 0 0
-
2021-06-07 10:43
ciebie chyba opłaca rosyjskie lobby paliwowe
- 0 0
-
2021-06-08 09:06
Eksperci w TV za kilka lat urobią opinię w temacie "eko" elektryków
Tak jak eksperci urobili wiekszosc w temacie covida i scypioneczek. Pandemia obnażyła jak łatwo sterować masami dzieki mediom
- 2 2
-
2021-06-06 10:42
I większość z nich w Polsce stała będzie nie używana, a producent i dostawca pieniądze weźmie... Z X lat, jak już elektryki będą bardziej popularne to trzeba będzie je wymienić i znowu producent i dostawca monetę weźmie...
- 11 2
-
2021-06-06 10:51
W dzisiejszej dobie to podstawa (12)
Szczerze mówiąc zastanawiałam się nad kupnem auta elektrycznego ale wciąż uważam ze ładowarek jest za mało, niejednokrotnie producent takiego auta gwarantuje naładowanie auta do 80% w 30 min, testy zwykłych kowalskich na YT pokazują ze to ponad godzina. Nie wiem jak to do końca działa ale czy zostawiajac auto na ładowaniu i w tym czasie idąc na zakupy ktoś mi nie gwizdnie kabla? I co wtedy? Auto nie naładowane a np jest niedziela i serwisy zamknięte. Na trasie; tankowanie paliwem trwa kilka min i jadę dalej. Często podróżuje ze swoimi 2 kotami (nie bardzo lubią podróże dlatego wole się szybko przemieszczać) a tu znów postój godzinny na trasie.. stacji benzynowych wokół mojego osiedla jest 3, ładowarek 0. A co jesli się spieszę na spotkanie, do pracy, muszę dzień wcześniej jeździć i szukać ładowarki bo rano nie zdążę.. i nawet podjezdzam pod ładowarkę a tam ktoś przede mną dopiero się podpial i kolejna godzina do tylu..za mało informacji na ten temat i punktów lądowań
- 13 20
-
2021-06-06 10:55
Wariat
- 1 10
-
2021-06-06 10:56
Zglos sie na sreberko
Tam ci wybija takie głupie pomysły
- 4 6
-
2021-06-06 10:59
(6)
Wkrótce elektryki będą bardziej popularne. Do jazdy po mieście mogą być bezkonkurencyjne. Wystarczy, że coraz więcej dzielnic będzie zamkniętych dla pojazdów spalinowych
- 5 20
-
2021-06-06 11:28
a co ci zmieni jesli bedziesz mial jeszcze wiecej samochodow na glownym arteriach. (1)
- 4 2
-
2021-06-08 09:10
Klaus Schwab w Davos juz dawno zapowiedział że zlikwiduja prawo wlasnosci aut
W maistach bedziesz mogl tylko na minuty wynajmowac elektryki a wszystko inne zakazane bedzie. Eksperci w TV w zaledwie rok-dwa urobią Wasze zdanie i zaakceptujecie te zmiany. Docelowo te elektryki bedą autonomiczne (nie pojedziesz sobie dowolna sciezką polną ze swoją dziunią)... tylko wyznaczone trasy (no i oczywiscie tylko dlatych z digitalnymi paszportami posluszenstwa)
- 3 1
-
2021-06-06 14:21
Do jazdy po mieście samochód to nienajlepszy wybór (2)
Stanie w korkach, później szukanie miejsca parkingowego. Nie dzięki. Najlepszy wybór to taksówka, a na krótszych dystansach hulajnoga elektryczna. Jak kogoś nie stać to komunikacja miejska lub rower.
- 4 3
-
2021-06-06 22:19
No tak, czekanie pół godziny na taxe jak się chce pojechać do sklepu kupić coś na obiad i zgrzewkę wody to znakomite rozwiązanie.
- 6 1
-
2021-06-07 07:21
do pracy w głownym miescie to SKM
wbrew propagandzie producentów samochodow, elektrycznosc nie eliminuje ich sporej wady: zajmuja mase przestrzeni. Dalej beda korki i rozjechane trawniki, tylko bardziej eko, elektrycznie
- 4 1
-
2021-06-06 21:08
Sadze, ze zamkniecie miast spowoduje raczej exodus mieszkańców w miejsca gdzie da sie zyc. Zostana tylko ludzie, ktorzy sa w stanie zyc bez samochodu lub stac ich na elektryczny. A takich wielu nie ma.
- 10 2
-
2021-06-06 11:27
W dzisiejszej to raczej podstawa by odchodzic od aut. ze wzgledu na korki i przeladowane miasta
- 5 7
-
2021-06-06 13:42
Co do kradzieży kabla, są takie zabezpieczenia że raczej nikt nie odepnie - musisz mieć kluczyk od auta, żeby odblokować. Miałem
za to sytuację, gdzie stacja się zawiesiła i nie dało się wypiąć kabla ze stacji - musiałem zgłosić to do Energi, oni przyjechali, wypięli i mi przywieźli. Ale to było 1 km od domu, gorzej jakby to było kilkaset km.- 4 1
-
2021-06-17 10:45
A co jak w dniu wyjazdu Ci się samochód zepsuje, nieważne spalina czy elektryk? A co jak skręcisz kostkę?
Myślę że dostawcy prądu i ładowarek dadzą radę nadążyć za popytem. Na tą chwilę mam w odległości 3km dwie szybkie darmowe ładowarki (Oliwa). Od 3 miesięcy używam ich prawie codziennie o różnych porach dnia, choć bywa że i kilka razy dziennie. Mniej więcej co piąty raz jest zajęta jak podjeżdżam, wtedy jadę do drugiej i jeszcze się nie zdarzyło, żeby obie były zajęte. Jest w aplikacji możliwość podejrzenia, czy jest zajęta czy nie, ale zajęta jest tak rzadko, że nawet nie chce mi się wyciągać telefonu i jadę w ciemno. Na płatnych musi więc być całkiem pusto. Mit tym samym obalam - nie dotyczy co prawda ładowarek przy autostradach na poczatku i końcu weekendu, tam może być tłok.
- 0 0
-
2021-06-06 10:53
Hahaha (3)
A w starej UE juz co 4 kierowca elektryka wraca do spalinowki
- 37 16
-
2021-06-06 10:54
Brakuje jeszcze tylko dwoch patodeweloperow
Hossy i górskiego. Mielibyscie komplet, ale jak znam życie to się nie chcieli dorzucić do artykulu
- 26 3
-
2021-06-06 16:09
3 na 4 zostaje przy elektryku. Całkiem spoko wynik.
Nigdy nie dogodzisz każdemu.
- 6 7
-
2021-06-07 18:13
Kłamstwo!!
Poniżej 10 % powraca do spalinowych. W 3 różnych źródeł 97 (mało wiarygodny panel), 93 lub 89 % już nie kupi spalinowego. W tym ostatnim badaniu w dodatku było jako jedynego, a to ogranicza liczbę zwolenników elektryków, wśród których część posiada 2 samochody w tym 1 spalinowy.
- 2 2
-
2021-06-06 11:04
"Ogólnodostępne stanowiska ładowania pojazdów podlegają natomiast z reguły pod wspólnotowy system rozliczeń." (10)
Czyli wszyscy mieszkańcy płacą równo za to, że ktoś sobie jeździ elektrykiem! Nieźle!
- 51 3
-
2021-06-06 11:11
Niekoniecznie być tak musi
- 2 8
-
2021-06-06 17:53
To niech też sobie kupią elektryki (4)
To naprawdę nie są duże koszta, zamiast jeździć gruzami za 5 tys.
- 1 22
-
2021-06-06 20:10
No pewnie, że nie (3)
taki Leaf to tylko 130 tys. - niewiele więcej przecież od np. clio za 60 tys. Toć to grosze
- 16 0
-
2021-06-07 00:46
Clio tankujesz raz na tydzien (2)
A leafa codziennie z elektrowni węglowej, hahahaha
- 8 1
-
2021-06-07 10:30
W zimę dwa razy dziennie
- 4 0
-
2021-06-17 10:48
A Ty gdzie tankujesz swoją pralkę i lodówkę?
Szczęśliwie w gniazdku coraz mniej węgla, może w baku elektryka więc też? Do tego czy to spalinowe Clio czy elektryczne ZOE energii potrzebuje tyle samo - tyle że ZOE ma mniejszy "bak".
- 0 0
-
2021-06-06 20:46
Bo to hasło marketingowe , tak jak siłownie, sale zabaw itd
W praktyce to dodatkowe problemy dla wspólnoty żeby się tego pozbyć lub to utrzymać.
Bo tak jak napisałeś - kilku korzysta , wszyscy płacą- 3 0
-
2021-06-07 08:17
Skąd wniosek że "wspólnotowy system rozliczeń" = "wszyscy płacą za jednego"?
To znaczy tylko tyle, że wspólnota ustala zasady korzystania z ładowarek i tak jak ustali, tak będzie. Mogą sobie ustalić że ładowarka jest zamknięta kluczem dostępnym u pana Zdzicha i pan Zdzichu spisuje stan licznika prądu przed i po ładowaniu. A mogą ustalić jakoś inaczej - ich wola.
- 1 0
-
2021-06-07 13:55
Też sobie kup
- 0 0
-
2021-06-07 16:47
ZTCW to zazwyczaj takie stacje są na karty RFID
przypisane do lokatora więc łatwo rozliczyć koszty zużycia energii. Im więcej EV tym czystsze i cichsze będą nasze miasta. Kto raz kupił elektryka już na "smroda" się nie chce nawrócić. Żeby jeszcze tylko ceny BEV spadły.
- 1 1
-
2021-06-06 11:04
(2)
Ehh.. Lokalni pato-deweloperzy od chowu klatkowego i te ich marketingowe frazesy adresowane do utrzymanek- ajfoniar w Suvach.
- 34 5
-
2021-06-06 11:12
(1)
W falowcach problemu z ładowaniem elektryków nie ma?
- 3 14
-
2021-06-06 15:08
Zasikane falowce przy chowie klatkowym z nowo powstałych inwestycji typu nowe letnievo to luksus.
- 11 2
-
2021-06-06 11:06
A czy obecnie budowane osiedla nie powinny miec takze miejsc do skladowania zuzytych baterii? (10)
- 44 23
-
2021-06-06 11:09
dokaldnie. to dotyczy patrzenia w przód
szkode, ze nikt z miasta nie powie deweloperom, ze nalezy zostawic miejsce na infrastrukture ktora ma sie rozrosnac przy nowo budowanym osiedlu.
BO znam i takie gdzie problem jest z wiatami smietnikowymi. Zwyczajnie ich kosztem pobudowano garaze albo nadmiarowe bloki.- 11 5
-
2021-06-06 11:59
(1)
a na pojemniki z olejem do aut spalinowych są?
- 16 6
-
2021-06-06 14:59
olej lejim do kanalizacji.
- 12 2
-
2021-06-06 16:00
? (3)
Gdzie jest pomieszczenie do przechowywania samochodów zużytych olejów i chemikaliów oraz wszystkich zanieczyszczeń, które wylewają.
- 4 6
-
2021-06-06 17:45
A co Ty warsztat planujesz?
- 8 1
-
2021-06-07 10:28
A wiesz gdzie będą składowane akumulatory z tych aut za kilka lat? (1)
Tam gdzie obecnie plastik ! W oceanie ! Plastik tez był kiedyś modny
- 3 2
-
2021-06-07 10:51
Nie będą, bo mają zbyt dużo cennych metali żeby ich nie przetworzyć.
Lit to nie ropa, że wystarczy zbombardować jakieś arabskie dzieci żeby mieć zapas na pokolenia.
- 2 3
-
2021-06-07 10:44
zużyte baterie są odbierane do recyklingu (2)
z pocałowaniem ręki
- 2 2
-
2021-06-07 19:02
Pytanie jak koncza? Mam nadzieje,ze nie tak jak segregowane smieci wywozone do Chin (pozniej tez Polski), gdzie po prostu byly (1)
tylko skladowane..Wszystkim sie oplacalo w tym lancuszku, a smieci po prostu zostawaly
- 3 0
-
2021-06-11 09:11
Jak kończą?
Coraz częstsza jest praktyka wykorzystania baterii z pojazdów do systemowych magazynów energii elektrycznej lub w instalacjach przydomowych, bądź towarzyszącym instalacjom PV funkcjonujących w firmach.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.