Pomorska Kolej Metropolitalna przyciąga nowych inwestorów

Coraz większa liczba osób korzystających z Pomorskiej Kolei Metropolitalnej sprawia, że rośnie atrakcyjność terenów inwestycyjnych przylegających do dużych węzłów komunikacyjnych. Nową inwestycją, która wykorzystuje te walory, jest Matarnia Office Park. Obiekt realizowany przez gdańskiego dewelopera Domesta składać się będzie z dwóch budynków biurowych zlokalizowanych w pobliżu przystanku PKM Matarnia, Obwodnicy Trójmiasta oraz gdańskiego lotniska. Obecnie w budowie jest pierwszy, 4-kondygnacyjny budynek o powierzchni 3 tys. m kw., którego oddanie do użytku planowane jest na wrzesień 2020 roku.



Dobrze skomunikowany biurowiec, to klucz do komfortu osób, które w nim pracują. Taki warunek spełnia kompleks biurowy Matarnia Office Park Przedsiębiorstwa Budowlanego Domesta.

Dzięki doskonałej lokalizacji biurowca, wyjście z budynku i dotarcie do przystanku PKM Matarnia zajmuje nie więcej niż minutę. A to oznacza, że będzie to jeden z najbliżej położonych biurowców na całej trasie PKM. To duży atut, szczególnie, że miasta coraz bardziej się korkują, więc szybkie dotarcie do miejsca pracy i powrót do domu są dla wielu pracowników kluczową kwestią. Szczególnie w czasach, gdy wiele osób przyjmuje postawę proekologiczną, a zmieniając auto na komunikację zbiorową może dołożyć swoją cegiełkę do walki o czystsze środowisko.

Wyjazd na spotkanie biznesowe do innego miasta czy nawet kraju również nie powinien stanowić problemu. Bliskość obwodnicy zapewnia dogodny wyjazd zarówno autostradą A1 w kierunku Łodzi, jak i drogą ekspresową nr 7 w stronę Warszawy. Z kolei niewielka odległość od portu lotniczego pozwoli zaoszczędzić czas na dotarcie do lotniska, co może być problemem w przypadku innych lokalizacji biurowych.

Kompleks Matarnia Office Park tworzyć będą dwa budynki. Jako pierwszy wybudowany zostanie budynek B, który wraz z kolejnym obiektem stworzą nowoczesny, dobrze wyposażony kompleks biurowy.

- Budowa pierwszego budynku rozpoczęła się w kwietniu 2019 roku. Aktualnie powstaje jego ostatnia, czwarta kondygnacja. Na wrzesień 2020 roku planowane jest oddanie obiektu do użytkowania - informuje Olga Krasodomska, specjalista ds. sprzedaży P.B. Domesta.
Oba biurowce kompleksu Matarnia Office Park będą obiektami klasy B+. Ten wysoki standard w klasyfikacji budynków biurowych oznacza, że spełniają one rygorystyczne wymagania stawiane takim obiektom.

Budynki zasilane będą z własnej trafostacji, zostaną również wyposażone w nowoczesny system wentylacji oraz klimatyzacji z funkcją free cooling, co korzystnie wpływa na komfort pracy.

Na parterze budynku znajdzie się recepcja, której pracownicy będą służyli informacją gościom przybyłym na spotkanie biznesowe organizowane w budynku. Zarówno goście, jak i pracownicy dotrą do biura na wybrane piętro korzystając z cichobieżnych i energooszczędnych wind.

Budynek B będzie posiadał cztery kondygnacje nadziemne i jedną podziemną, w której znajdzie się hala garażowa. W pierwszym etapie dostępnych będzie 39 miejsc w hali garażowej i 53 miejsca na terenie kompleksu, w tym 13 przewidzianych dla gości najemców.

Całkowita powierzchnia budynku przekroczy 3 tys. m kw.

- Dzięki możliwości elastycznego podziału powierzchni biurowej, prowadzimy rozmowy z najemcami dotyczące wynajmu małych biur poniżej 100 m kw., jak i dwóch pełnych pięter budynku, czyli ok. 1,5 tys. m kw. Procesy są na różnym etapie zaawansowania - mówi Jarosław Zdzitowiecki, dyrektor trójmiejskiego oddziału Nuvalu Polska odpowiedzialnej za komercjalizację obiektu.
Inwestor wychodzi naprzeciw proekologicznym postawom przyszłych pracowników i z myślą o nich stworzy zaplecze dla rowerzystów. Po przyjeździe do miejsca pracy będą oni mogli skorzystać z szatni z prysznicami, a swoje jednoślady pozostawić przypięte do stojaków.

Te wszystkie udogodnienia sprawią, że obecność w kompleksie Matarnia Office Park będzie dla każdej firmy wizytówką podnoszącą jej prestiż.

Projekt kompleksu Matarnia Office Park powstał w pracowni MS15 z Gdyni.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (47) 6 zablokowanych

  • A co rano stoi cały wiadukt i dojazdy do Słowackiego z obwodnicy w kier lotniska ... (6)

    Wszystko dzięki fatalnym światłom na Słowackiego/budowlanych i tylko jeden pas na wprost na lotnisko. Tym się nikt nie zajmie tylko upychają kolejne budynki

    • 51 10

    • Jakie inwestycje w pobliski układ drogowy? Czy powstanie choćby metr chodnika?

      • 10 4

    • ten budynek wygląda koszmarnie (3)

      w historycznym otoczeniu

      • 2 5

      • W otoczeniu historycznego przystanku PKM? (2)

        Nie ma tam przecież żadnej historycznej zabudowy.

        • 9 3

        • jasne ... tylko bobry i bloki - już od średniowiecza

          • 3 3

        • nie ma - poza wczesnogotyckim kościołem i XIX w. dworem

          • 7 2

    • Sądzisz, że te same osoby są od ustawiania świateł, co od inwestowania w biurowce?

      Geniusz.

      • 5 0

  • To PKM jeździ częściej, niż raz dziennie? (4)

    • 49 8

    • (1)

      co pół godziny geniuszu

      • 7 6

      • do 21.30

        • 9 0

    • Ta skm

      Ledwo jedzie na lotnisko. Jakoś nie mam do nich zaufania. Oni mają klienta w D. Gdyby płacili za opóźnienia to sporo osób by było bogatych

      • 6 1

    • Jak się komuś nie podoba to można zawsze zmienić środek transportu na przykład rower

      • 0 0

  • (5)

    Szkoda, że z południa Gdańska nie da się tam dojechać komunikacją.

    • 33 4

    • da się, tylko z przesiadkami.

      • 10 1

    • (2)

      w godzine powinno dac rade, w korkach max 1,5 h

      • 5 0

      • (1)

        A autem 20 minut :)

        • 3 0

        • 20 minut to będziesz wyjeżdżał z tej uliczki.

          • 1 1

    • ojej

      • 0 0

  • (6)

    kiedy PKMka w końcu będzie się zatrzymywać na dworcu?

    • 29 1

    • Jak się zatrzyma na dworcu, to będziesz miał katastrofę w ruchu lądowym.

      Zatrzymywać może się co najwyżej na stacji lub przystanku.

      • 12 2

    • To już było

      • 0 1

    • (3)

      Brak możliwości technicznych - może za kilkadziesiat lat. Tory są PKP a pociąg SKM (samorząd). Na torach PKP nie ma przepustowości. Co wiecej jest jej coraz mniej.

      • 0 1

      • Pytam o to tylko dlatego iż jedyna opcja by tam dojechać w ten sposób to wysiadka na wrzesczu i tam przesiadka na skmkę, która ma pewnie oddzielny bilet?

        • 0 0

      • SKM to też PKP geniuszu.... (1)

        • 0 0

        • W gdańsku nigdy nie wiadomo geniuszu

          • 0 0

  • Lokalizacja dobra (1)

    Teren wokół PKM jest dobry, w miarę rozwoju tego rejonu będzie coraz lepiej. A czy zaczęli już przebudowe ulicy Budowlanych ?

    • 16 1

    • nie czytałeś na trojmiasto.pl?

      inwestycja już dawno skończona albo nie

      • 0 1

  • Gall Anonim (1)

    Czy wiadomo coś na temat zwiekszenia liczby pociągów rano w strone Wreszcza lub po 22 z Wrzeszcza na lotnisko?

    • 25 2

    • Galli

      Sprawdz jak jest z polaczeniami do Gdyni ?

      • 0 0

  • (2)

    czy w związku z bliskością lotniska za rok lub dwa właściciel biurowców będzie starał się o odszkodowanie za hałas?

    • 23 6

    • Na podejściu jest coraz więcej budynków i to wcale nie niskich.

      • 2 0

    • Z pewnoscia tak, zresza wyludzenie odszkodowania , jest wpisane w biznes plan kadej tego typu inwestycji

      • 0 0

  • Podobno najabardziej przyciąga niezawodność i częstotliwość kursowania - co 60 minut ale w takcie...

    • 13 4

  • Jak zaczną elektryfikację, to do przystanku PKM będzie trzeba iść nie 1 min

    • 7 6

  • Jak zaczną elektryfikację, to przez 2 lata do przystanku PKM będzie trzeba iść nie 1 min, tylko 20... (1)

    ...do "bajpasa kaszubskiego"

    • 9 6

    • Fakt

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ogłoszenia polecane

Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
29550 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
17750 zł/m2
Gdynia Orłowo
16800 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
16600 zł/m2
Gdynia Gdynia Port
16400 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
21350 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
16250 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15600 zł/m2
Gdynia Działki Leśne
12050 zł/m2
Gdynia Orłowo
11600 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl