- 1 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
- 2 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (256 opinii)
- 3 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 4 Czy zamiast ogródków będą mieszkania? (259 opinii)
- 5 Fotowoltaika. Najpopularniejsze rozwiązania (74 opinie)
- 6 Tulipanowe pole już otwarte (103 opinie)
Niepłacący za czynsz mają setki milionów zaległości
Ponad 160 mln zł w Gdańsku, około 69 mln zł w Gdyni, prawie 11 mln zł w Sopocie - osoby zajmujące mieszkania komunalne w Trójmieście zalegają z czynszem na miliony złotych. Eksperci alarmują, że - w skali kraju - nieuregulowane płatności ma nawet co czwarty lokal, a suma długu przekracza 6 mld zł.
To nie tylko zmora zarządców nieruchomości, ale i mieszkańców płacących w terminie. Według GUS, zobowiązania czynszowe - w statystykach ogólnopolskich - wynoszą około 6,3 mld zł. Oznacza to, że nieuregulowane płatności ma co czwarty lokal.
Warunków do poprawy sytuacji obecnie nie widać, bo koszty życia rosną, również te związane z utrzymaniem mieszkania. Część osób nie płaci za czynsz nawet mimo posiadanych oszczędności.
Z oszczędności płacimy za czynsz lub choć je mamy nie płacimy wcale
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Quality Watch na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor:
- co szósty Polak, pomimo posiadanych oszczędności, zalegał w ostatnim półroczu z płatnością bieżących zobowiązań, w tym z rachunkami za czynsz.
- Co drugi musiał po nie sięgnąć w celu sfinansowania swoich podstawowych potrzeb (49 proc.),
- z czego co siódmy opłacał z budżetu na czarną godziną stałe opłaty jak np. zobowiązania czynszowe.
- Co szósta osoba zamieszkująca średnie, duże i wielkie miasto płaciła za czynsz z oszczędności,
- a co dziewiąta choć posiadała oszczędności i tak opóźnia płatności za mieszkanie.
- Sytuacja ta pokazuje, jak w wyniku inflacji pogorszyły się warunki finansowe wielu Polaków i jednocześnie, jak może to w niedalekiej przyszłości wpłynąć jeszcze bardziej negatywnie na finanse zarządzających lokalami. Za nieopłacone czynsze można przeprowadzić wiele koniecznych remontów i zrealizować inwestycje poprawiające standard budynków, co pozwoliłoby podnieść komfort życia mieszkańców - zaznacza Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor. - Dlatego przede wszystkim potrzebna jest motywacja. Niestety, wielu zadłużonym mieszkańcom jej brakuje. Wydaje im się, że niezapłacenie czynszu nie rodzi żadnych nieprzyjemnych skutków. By skłonić ich do zapłaty, trzeba wyprowadzić ich z tego przekonania. Pomoże w tym Rejestr Dłużników, z którym warto aktywnie współpracować.
Nowe Inwestycje Mieszkaniowe. Skromny październik 2022
Wystarczy nie zapłacić za miesiąc i już można zostać wpisanym do rejestru
Od 200 do 700 zł - tyle średnio płacimy miesięcznie za czynsz, tyle też wystarczy, aby znaleźć się w rejestrze dłużników, gdy tego nie zrobimy. Zgodnie z ustawą do BIG może zostać wpisane zobowiązanie, gdy płatność opóźnia się o co najmniej 30 dni i wynosi co najmniej 200 złotych w przypadku osób prywatnych i 500 złotych, gdy mamy do czynienia z firmą.
Gdy osoba lub firma znajdzie się już w bazie dłużników, może napotkać wiele przeszkód w swoich planach dotyczących zakupów ratalnych, kredytów czy innych długoterminowych umów.
Zadłużenie w mieszkaniach komunalnych w Gdańsku wzrosło o ok. 6 mln zł
W stolicy Pomorza, według stanu na 30.09.2022 r. należność główna użytkowników lokali mieszkalnych wyniosła dokładnie 160 mln 103 tys. 524,98 zł. Na koniec grudnia 2020 r. było to 154 mln 140 tys. 435,85 zł.
Jeżeli przełożyć to na liczbę wszystkich mieszkańców miasta, oznaczałoby to, że pojedyncza osoba ma ok. 264 zł czynszowego długu.
- Jednym z zadań realizowanych przez Gdańskie Nieruchomości, jako administratora zasobu mieszkaniowego jest obsługa finansowa, a w tym windykacja należności. Działania windykacyjne prowadzimy w podziale na windykację upominawczą oraz egzekucyjną, a w naszych działaniach koncentrujemy się na wsparciu rodzin od pierwszego momentu, kiedy pojawi się problem z bieżącym regulowaniem należności. Dzięki oferowanemu wsparciu ponad 90 proc. rodzin, które skorzystały z pomocy, a ich indywidualne sprawy znalazły rozwiązanie w okresie pierwszych miesięcy od powstania problemu, unika spirali zadłużenia i na bieżąco reguluje swoje należności - mówi Aleksandra Strug, rzeczniczka Gdańskich Nieruchomości.
Jak dodaje, osobom borykającym się z problemem zadłużenia oferowanych jest kilka form pomocy w spłacie należności, które dobierane są do potrzeb danej rodziny.
- Poza możliwością rozłożenia zaległości na raty, istnieje także możliwość odrodzenia spłaty części należności, odpracowanie długu, a także udział w programie restrukturyzacji należności, który od 2020 r. realizujemy w Gdańsku. Z restrukturyzacji skorzystać mogą także byli użytkownicy, którzy dotychczas nie uregulowali należności - mówi Aleksandra Strug.
Zadłużenie w Gdyni wzrosło, zmalały odsetki
Jak wygląda sytuacja z zaległościami czynszowymi w Gdyni?
W 2020:
- Zaległości wyniosły 42 mln 125 tys. 977,50 zł
- Odsetki wyniosły 22 mln 539 tys. 713,90 zł
W 2022 (na koniec września):
- Zaległości wyniosły 47 mln 696 tys. 626,46 zł
- Odsetki wyniosły 22 mln 360 tys. 280,15 zł
Oznacza to, że w ciągu dwóch lat zaległości czynszowe wzrosły o ponad 5.5 mln zł, a odsetki zmalały o ponad 179 tys. zł.
Jeżeli przełożyć to na liczbę wszystkich mieszkańców miasta, oznaczałoby to, że pojedyncza osoba ma ok. 285 zł czynszowego długu.
Zadłużenie w Sopocie na razie nie wzrosło
Sopot to jedyne miasto, w którym zadłużenie czynszowe na razie nie wzrosło.
- W 2020 r. zaległości łącznie z odsetkami wyniosły 11 mln 244 tys. 844,15 zł
- Do końca września 2022 r - zaległości łącznie z odsetkami wyniosły 10 mln 992 tys. 256, 87 zł.
Jeżeli przełożyć to na liczbę wszystkich mieszkańców miasta, oznaczałoby to, że pojedyncza osoba ma ok. 297 zł czynszowego długu.
Opinie (320) ponad 10 zablokowanych
-
2022-11-08 21:19
Opinia wyróżniona
(24)
Lada chwila nikt nie bedzie placil. W tym roku juz mialem kilka podwyzek czynszu, lacznie ze 150zl wiecej
- 186 89
-
2022-11-10 06:15
Dziwne, ze ci mieszkańcy (1)
na alkohol zawsze mają... Na czynsz już nie.
- 2 0
-
2022-11-11 11:45
I papierochy.
- 1 0
-
2022-11-09 10:17
Bo te kwoty, które podaliście, są niskie
Chyba za sezon letni?
- 4 0
-
2022-11-09 10:00
Chłopie, mnie rata kredytu hipotecznego skoczyła o 2 tysiące
a ty pisesz, że 150 zł więcej musisz płacić jako argument? Ludzie miejcie trochę wstydu.
- 24 4
-
2022-11-09 07:46
Jeszcze w kwietniu za czynsz płaciłam ~300 zł obecnie czynsz wynosi 547 zł oprócz podwyżek cen dołożono nam opłatę 35 zł na fundusz celowy (wymiana wodomierzy) oraz dopłatę na cele pokrycia budżetu za lata poprzednie. Gdy by tego było mało mamy 2 rodziny, które mają sprawę komorniczą i nie opłacają czynszu od kilku miesięcy i jeśli licytacja
Jeszcze w kwietniu za czynsz płaciłam ~300 zł obecnie czynsz wynosi 547 zł oprócz podwyżek cen dołożono nam opłatę 35 zł na fundusz celowy (wymiana wodomierzy) oraz dopłatę na cele pokrycia budżetu za lata poprzednie. Gdy by tego było mało mamy 2 rodziny, które mają sprawę komorniczą i nie opłacają czynszu od kilku miesięcy i jeśli licytacja komornicza nie pokryje wszystkich zadłużeń rodzin to pozostali mieszkańcy zostaną obarczeni kolejnymi dodatkowymi opłatami. Teraz tylko czekać na podwyżki prądu i całej reszty :/
- 18 3
-
2022-11-09 00:08
Jaki jest sens płacenia czynszu w komunalnym (5)
Skoro i tak ci nic nie mogą zrobić?
- 7 23
-
2022-11-09 08:14
Mogą. (4)
Nie ma obowiązku pasożytowania na relatywnie drogim lokalu w Trójmieście. Można równie dobrze pasożytować na najtańszym mikrolokalu np. w Chojnicach. We Wrocku już się tej taktyki nauczyli, nauczą się i w Trójmieście.
- 15 2
-
2022-11-09 09:05
Nic nie mogą (3)
Na bruk cię niebywałą, muszą znaleźć lokal zastępczy. Gdyby mogli coś zrobić to by robili i nie było by takich długów
- 2 8
-
2022-11-11 11:45
Mogą, mogą.
U mnie wyeksmitowali faceta, miał dług jeszcze po rodzicach, sam też do niego nieco dorzucił. Dostał bardzo maleńkie mieszkanie przy torach kolejowych, takie chyba bez wygód. Niektórzy lądują w mieszkaniach ze wspólną łazienką i kuchnią. Lepiej płacić czynsz na bieżąco.
- 0 0
-
2022-11-09 11:59
Mogą, tylko nie chcą
bo po co urzędnik ma cokolwiek robić? Przecież to nir jrgo problem
- 2 1
-
2022-11-09 11:55
A jak znajdą lokal zastępczy np. W Bytowie, albo w Swornegaciach?
- 6 1
-
2022-11-08 22:04
(1)
Pójdziesz raz do fryzjerki i kosmetyczki mniej.
- 34 10
-
2022-11-08 22:47
Wyłączysz TVP dezInfo to też oszczędzisz.
- 19 22
-
2022-11-08 21:42
nie będą (1)
płacić na bruk!!
- 38 9
-
2022-11-09 01:03
ciebie pierwszego... na każdego znajdzie się paragraf
- 5 26
-
2022-11-08 21:40
ile na używki wydajesz miesięcznie? (7)
- 47 56
-
2022-11-09 08:51
zero
- 4 0
-
2022-11-08 22:56
A ile ty na tacę kaczolika herbu Rydzyk? (5)
- 29 29
-
2022-11-09 10:06
?
grubo krechy lecą widzę
- 2 1
-
2022-11-09 06:22
Żałosny jesteś (3)
Czyli albo chodzenie do kościoła albo oświecenie umysłu(ćpanie i chlanie). Widzę zelewaki ostro idą
- 15 15
-
2022-11-09 07:10
Widzę, że u pisowskich katoli bez zmian. Byle pluć jadem i obrażać innych. (2)
Będziesz w jednym kotle z Karolem Wojtyłą się smażył jak nie zmienisz podejścia. Mogę ci polecić lekturę która ci w tym pomoże - Pismo Święte. Poczytaj co robił i mówił Jezus Chrystus, bo może jest jeszcze dla ciebie ratunek.
- 16 18
-
2022-11-09 10:07
kto ci analfabeto powiedział w co wierzy i za jaką władzą jest ? (1)
- 7 1
-
2022-11-09 11:44
Prawy prawak
Nikt jemu nie musiał mówić on wszystko wie kto nie szczęka jak on ten lewak
- 2 3
-
2022-11-08 21:26
lol
150 złotych to akurat nie dużo. zazdroszczę, u mnie już 500 więcej..
- 57 3
-
2022-11-08 22:12
Opinia wyróżniona
To nie kwestia inflacji tylko mentalności (21)
W mojej klatce kilka lat temu była rodzina z dzieckiem, która pewnego dnia przestała płacić i narobili kilkanaście tysięcy długu. Nie żeby jacyś biedni bo co chwila nowe modne ciuchy, wielkie torby z zakupami i nowe telefony. Poprostu stwierdzili, że tak zaoszczędzą. Myśleli, że są nietykalni, ale się przeliczyli. Wspólnota doprowadziła do ich eksmisji.
- 342 8
-
2022-11-09 06:04
Bzdura człowieku wyssana z brudnego palca.
- 6 12
-
2022-11-09 00:10
Hahaha do eksmisji ale musieliście im znaleźć lokal zastępczy (4)
- 7 24
-
2022-11-09 09:49
Lokal zastępczy daje U.Miasta, może też być kontener !
Takie #osiedle# kontenerowe było przy ul Orkana w Oliwie , lub U.Miasta płaci czynsz za takiego lokatora !
- 1 2
-
2022-11-09 09:07
Lokal musi spełniać prawne wymagania
Widać na prawie znasz się mniej niz ci co nie płacą czynszu
- 6 4
-
2022-11-09 05:52
co to za problem? znajdujesz lokal do najmu -barak gdzies pod zukowem za 150zl. (1)
- 21 6
-
2022-11-09 06:04
Nie ma braków pod Żukowem bajkopisarzu
- 10 13
-
2022-11-08 23:54
I co, ludzi z dzieckiem na bruk wyrzuciliście? A to jakim sposobem? (3)
Bo to podana wersja "wspólnota doprowadziła do ich eksmisji". Ale jak doprowadziła?
- 10 59
-
2022-11-09 06:04
Przecież to bajka (2)
Wspólnota nic nie może zrobić.
Egzekucja za kilka tysięcy z mieszkania wartego kilkaset tysięcy? Brakuje jeszcze smoka w tej opowieści.- 17 31
-
2022-11-09 09:20
(1)
Tak to jest, jak się pisze "myśląc, że" się wie. Masz dostęp do internetu i nawet nie sprawdzisz.
- 5 3
-
2022-11-09 15:06
Pracuję w administracji która obsługuje ponad 50 wspólnot.
Nie potrzebuje sprawdzać rzeczywistości w internecie
- 0 0
-
2022-11-08 22:56
Zagladasz komuś w zakupy i jaki używa telefon... (1)
Precz na wioskę
- 11 100
-
2022-11-09 09:05
Właśnie Tam tWoje miejsce !
- 7 6
-
2022-11-08 22:17
(8)
Dodam jeszcze, że były próby rozmowy i pomocy ze strony wspólnoty. Pani miała propozycję sprzątania klatki 2x w tygodniu za 1000zł miesięcznie, żeby miała na czynsz. Wytrzymała 2 tygodnie..
- 94 2
-
2022-11-09 11:43
ok, ale dokąd się udali? (1)
- 2 0
-
2022-11-09 11:57
I tu już w takich bajkach zapada głucha cisza. Bo gdyby taką kasę rzekomo mieli, to woleliby spłacić choć połowę !
No bo proste się właśnie nasuwa - to gdzie poszli, z tym dzieckiem? I z tymi drogimi zakupami?
- 4 2
-
2022-11-09 01:06
(4)
Trzeba dać szansę, a potem oddzielić cwaniaków od tych którzy naprawdę nie mają z czego zapłacić, bo trudna sytuacja itp. U mnie wspólnota nie chciała kiedyś dać szansy, teraz ja jestem panisko i to oni mają problem - wszystkie uchwały zablokowane. Warto było zadzierać z uczciwym a pamiętliwym człowiekiem? Nie warto. Warto dawać szansę. WARTO!!! Bo nigdy nie wiesz kiedy trafisz na pamiętliwego człowieka, panie prezesie :D
- 13 94
-
2022-11-09 10:27
panisko
Styl używanego słownictwa świadczy o człowieku, ale przemilczę opinię na temat autora w/w komentarza. Reakcje w formie emoikonek i komentarze mówią jasno, że żadne z ciebie Panisko tylko przysłowiony janusz i słoma w butach!!!
- 14 0
-
2022-11-09 10:24
no to sie popisałeś koles..chca wstawic nowe okna na klatce..ale nie..lepiej zablokowac i miec nieszczelne :) brawo rob tak
- 17 0
-
2022-11-09 06:25
I głupotą sie jeszcze chwalisz
Szkoda wspólnoty!
- 73 1
-
2022-11-09 01:25
i co, masz satysfakcję z tego że nic nie da się zrobić?
przecież to też dotyczy twojego mieszkania...
- 78 5
-
2022-11-08 22:20
Hahaha, znam chyba tę wspólnotę;-)
- 29 4
-
2022-11-08 21:05
Opinia wyróżniona
Chore prawo (30)
Powinno się egzekwować należności za czynsz. Przykładowo. Zwlekasz z płatnością 12 miesięcy i po tym okresie bezwzględny nakaz eksmisji. Bez litości. To nie jest kwestia dochodów tylko gospodarnością. Nie stać Ciebie na czynsz, który wynosić np. 500 zł to nie deklarujesz chęci zamieszkania takiego lokalu z myślą, że jakoś to będzie.
- 371 22
-
2022-11-11 11:49
Niektórych nie stać, ale są programy pomocowe oferowane przez mops. Chodzi o emerytów i np. niepełnosprawnych.
Jeśli ktoś ma niepełnosprawne dziecko i 1200 renty socjalnej, lub emeryturę rzędu 1500 to może mieć kłopot z zapłaceniem nawet 500 zł. Czynsz 500 zimą jak się doliczy ogrzewanie, może wynosić znacznie więcej.
- 0 0
-
2022-11-09 09:05
Ale prawo tez nadal ich chroni eksmisja do jakiegos komunalu, za ktory placa wszyscy.
- 4 0
-
2022-11-08 23:03
Za 7 tys. zł długu ludzi chcesz na śm|erć skazywać? (5)
No to uważaj, bo może los sobie twoją wypowiedź zapisze w kajeciku. I kiedyś napotkasz takich, co sam nim jesteś.
- 9 62
-
2022-11-09 12:16
Na jaką śmierć?
Wystarczy tylko uczciwie pracować.
- 0 0
-
2022-11-09 01:10
(3)
Jak to mówią: karma wraca. Niestety los zapisuje w kajeciku. Zawsze. Kajecik odczytywany jest w najmniej oczekiwanym momencie. Dlatego trzeba być człowiekiem dla drugiego człowieka.
- 6 25
-
2022-11-09 11:41
Oni już mają sędziego - w swych własnych napisanych i wypowiedzianych słowach. Które - mam nadzieję
Za jakiś czas do nich wrócą, bo oni napotkają takich, jakimi sami są.
- 0 0
-
2022-11-09 09:54
Zwłaszcza taki niepłacący z wyrachowania typ zasługuje na współczucie.
- 3 1
-
2022-11-09 09:10
Pasożycie ,dlaczego to My mamy ciebie utrzymywać ?
- 16 1
-
2022-11-08 21:41
Eksmisji dokąd - chcesz ludzi na śm!erć skazywać?? A może spytaj, ile w Polsce wynosi zasiłek okresowy, co? (14)
Dlaczego znacznie mniej od kasy szczodrze dawanej tu milionom 0bcych? A wiesz ile to jest maksymalnie? 418 zł miesięcznie, nie podniesione od kilkunastu lat !! Maksymalnie, tylko czy gdzieś w Polsce tyle dają? Może w małych bogatych gminach. Uważasz, że to w porządku, że ktoś w Polsce 20 lat przepracował, a taki zasiłek dostaje 350 zł/mies.? Czy
Dlaczego znacznie mniej od kasy szczodrze dawanej tu milionom 0bcych? A wiesz ile to jest maksymalnie? 418 zł miesięcznie, nie podniesione od kilkunastu lat !! Maksymalnie, tylko czy gdzieś w Polsce tyle dają? Może w małych bogatych gminach. Uważasz, że to w porządku, że ktoś w Polsce 20 lat przepracował, a taki zasiłek dostaje 350 zł/mies.? Czy 385zł ? A na dziecko "jukrińskie" leci od ręki 500 zł, na ponad milion szt.? I jest wielkie milczenie, ile tych zasiłków okresowych się wypłaca oraz one ile wynoszą choć w największych miastach Polski ! Tu dodam: nie dostaję takowego, ale wiem, jak tragicznie jest. Powinno to wynosić 450 zł od kilku lat. A zasiłek stały to z 900 zł !
- 10 90
-
2022-11-09 08:39
To idz do pracy a nie siedzisz na socjalu i narzekasz że masz mało pasożycie jeden!
- 18 1
-
2022-11-08 22:50
Niech idzie puszki po śmietnikach zbierać, dług będzie mniejszy.
- 17 6
-
2022-11-08 22:32
Nie stac cie na czynsz - wyprowadz się (2)
Zamiast marudzić że ci za mało dają. Co za roszczeniowa postawa....
- 42 11
-
2022-11-09 01:09
(1)
Poczekaj pare lat i wyobraź sobie że nie masz już tyle szczęścia co dzisiaj.
- 8 22
-
2022-11-09 09:49
szczęście? trochę trzeba, ale zdecydowana większość to praca. Zresztą jak masz podstawy i się nie poszczęści dzisiaj to masz kolejną szansę jutro itd. Świat jest pełen nieskończonych możliwości. Praca musi być od nastolatka nad zdobywaniem nowych umiejętności, wiedzy, doświadczenia i to procentuje w kolejnych latach. To nie jest tak że jak ktoś ma
szczęście? trochę trzeba, ale zdecydowana większość to praca. Zresztą jak masz podstawy i się nie poszczęści dzisiaj to masz kolejną szansę jutro itd. Świat jest pełen nieskończonych możliwości. Praca musi być od nastolatka nad zdobywaniem nowych umiejętności, wiedzy, doświadczenia i to procentuje w kolejnych latach. To nie jest tak że jak ktoś ma dobrą pracę to dostał ją "z nieba". Na dobrą pracę, dobrą pracę trzeba zapracować latami zdobywając umiejętności (najpierw w szkole, potem w pracy, cały czas doszkalając się w domu i na kursach). Nie znam nikogo kto tak robił od 15 roku życia i by mało zarabiał mając 30.
i wtedy czynsz to jest 2% zarobków miesięcznych- 4 3
-
2022-11-08 21:44
Wystarczą dobre chęci (8)
Z każdej sytuacji da się wyjąc tylko trzeba chcieć. Skoro ktoś nie płaci czynszu to wykorzystuje okazje i nie myśli o tym, aby spłacić dług jeśli nikt nie przyszedł takowego wyegzekwować. Zmienisz zdanie, jak Ty zaczniesz spłacać długi za innych
- 45 5
-
2022-11-08 22:26
Zmienisz zdanie, gdy ci się zdrowie posypie, a lat przybędzie. I renty ani zasiłku stałego nie uzyskasz (7)
A pracy też nie, bo dla pracodawców będziesz mieć za dużo lat. Tu nie UK.
- 18 31
-
2022-11-09 11:57
Tak tak, zdrowie sie sypie...ale 2 paki fajek na dzień to dla
- 0 0
-
2022-11-09 10:02
Zdrowie, gdy się zaczyna sypać, to należy sie przebranżowić. (1)
Plecy i nogi nie te? To się naucz podstaw programowania i pracuj zdalnie, a jeżeli tego nie dasz rady zrobić ze względu na wiek to chociażby jako zwykły stróż się zatrudnisz.
No chyba, że dwie ręce zawsze były lewe do pracy, no to na lenistwo jest tylko jeden lek. Kop w dpę.- 7 3
-
2022-11-09 12:15
Drugi List do Tymoteusza 2 Tm 3, 1b-3 . Prawie dwa tysiące lat temu ciebie i niejednego tu - przewidziano i opisano
"... w dniach ostatnich nastaną chwile trudne. 2 * Ludzie bowiem będą samolubni, chciwi, wyniośli, pyszni, b|uźniący, nieposłuszni rodzicom, niewdzięczni, niegodziwi, 3 bez serca, bezlitośni, miotający oszczerstwa, niepohamowani, bez uczuć ludzkich, nieprzychylni..."
- 0 2
-
2022-11-09 06:31
o zdrowie to trzeba dbać a nie czekać aż się posypie (3)
- 14 4
-
2022-11-09 06:57
(2)
Są przypadki gdzie nie masz na to za dużego wplywu
- 4 6
-
2022-11-09 07:06
(1)
No i ilu was takich jest. Rozumiem, że ta część, co ciągle nie płaci za lokale?
- 13 2
-
2022-11-09 11:38
Nie, to ci, co ich tacy jak wy spychają w sm!erć. Ci porządni, co nie piją. Lum py to się śmieją i w MOPSach, OPSach są
troskliwie hołubieni. Bo oni wątrobę mają chorą i trzustkę. Bym wypił 40% tego, co oni przez lata, to też bym miał.
- 0 1
-
2022-11-08 21:22
Lepiej zarządzać prace interwencyjne. (6)
Wielu nie płaci bo nic im nie można zrobić. Jakby zmuszali do odpracowania długu to zaraz by się znalazła kasą.
Kiedyś jedna z olsztyńskich spółdzielni zaczęła dokwaterowywać, do lokali spółdzielczych, innych niepłacących. Niektórzy spłacili kilkadziesiąt tysięcy długu od ręki jak się dowiedzieli.- 77 2
-
2022-11-08 22:24
(5)
A uczciwi ludzie mają stracić pracę?
- 3 33
-
2022-11-09 10:36
A uczciwi ludzie nie stracą pracy jak węgiel będą sprzedawać samorządy??!!! (1)
W tej branży pracuje ponad 100 tys.ludzi!!!
- 0 1
-
2022-11-09 12:10
Przecież nikt im nie zabrania sprzedawać
Handlarze chcieli czyimś kosztem się wzbogacić, to za cwaniactwo trzeba teraz zapłacić. Nikt im nie kazał narzucać marż wyssanych z palca. A pracownicy? Samorządy też potrzebują specjalistów od ładowania węgla na samochody, mogą zmienić pracodawcę.
- 0 0
-
2022-11-09 01:08
(1)
Do większości prac porządkowych brakuje rąk. Trzeba dać szansę, wtedy łatwo oddzielisz cwaniaków od tych co mają prawdziwy problem. Trzeba być człowiekiem.
- 40 3
-
2022-11-09 07:05
Oni wszyscy mają chore kręgosłupy. Wprawdzie moralne, ale też bolą od pracy.
- 20 3
-
2022-11-08 22:59
Czemu stracić pracę?
Jest mnóstwo prac porządkowych których nikt nie wykonuje. Niech sprzątają plaże, ulice, lasy. Odśnieżają zimą itp.
- 60 4
Wszystkie opinie
-
2022-11-08 21:02
(17)
Takie czasy,ludziom nie wystarcza do 1szego.Jedzenie,opłaty,paliwo.A pensja stoi w miejscu.Ceny szaleją to i ludzie nie będą płacili.Do tego obecny wibor wysoki,brak zdolności kredytowej ludzi...i za chwilę krach na nieruchach.Ludzie będą mieszkać na Rodosach i jeść kąserwy.
- 30 102
-
2022-11-08 21:06
Dalej klaszcz uszami dla PiSu, to napewno się polepszy. (3)
- 31 21
-
2022-11-08 21:07
Dla nikogo nie klaszczę a PoKo i tak nie miałoby magicznego guzika słońca...
- 15 29
-
2022-11-08 21:12
(1)
Ja twardo murem za PiSem, super partia, PiS daje ze swoich no i za PiSu dużo grzybów w lasach, za PO nie było grzybów mam dobrą pamięć. Jarosław poświęcił Polską ziemię i daje plony. Tylko PiS.
- 19 19
-
2022-11-09 09:22
Oni i tak nie zrozumieją sarkazmu.
- 6 1
-
2022-11-08 21:11
Kąserwy? (2)
chyba zupki chińskie...
- 17 1
-
2022-11-08 21:32
On tylko mamroty z biedry.
Potem śpi pod płotem na RODO i bzdurne komentarze PiSze.
- 16 3
-
2022-11-09 09:56
Kąserwa - to od kąsania miski z ryżem !
- 2 0
-
2022-11-08 21:24
(1)
Jak ktoś ma kasę na paliwo , to niech sprzeda auto i opłaci czynsz ! Samochód to nie pierwsza potrzeba w życiu !
- 28 4
-
2022-11-08 21:36
a kto "bombelki" do szkoły zawiezie i weź sprzedaj auto - no co sąsiedzi powiedzą, toć to wstyd
typowo polskie...
- 25 5
-
2022-11-08 21:35
I tak ma być z dłużnikami trolu!!
- 8 0
-
2022-11-08 21:35
takie czasy to żadne usprawiedliwienie (2)
zadłużenie mieszkania na ogromne kwoty to kwestia niepłacenia latami i to wieloma, więc to zwykłe złodziejstwo
- 21 2
-
2022-11-08 21:51
Znam przykład, że wspólnota mieszkaniowa i zarządca nieruchomości wielką krzywdę naście lat temu wyrządzili człowiekowi (1)
Celowo odmawiano usprawnienia dużego grzejnika CO w największym pokoju starego mieszkania 3-pokojowego z pocz. lat 70-tych. Człowiek bezrobotny, żyjący z oszczędności, nie mógł przez niedogrzanie mieszkania wynająć jednego pokoju studentowi, co by mu dało te 15-16 miesięcy więcej na spokojniejsze szukanie pracy, bez n0ża na gardle. Facet płacił za mieszkanie, a co dostawał? Że w zimie np. 10-15 lat temu tygodniami trząsł się w mieszkaniu z zimna (16-17 stopni), gdy wiało w okna tego mieszkania. A że człowiek był spokojny i za uczciwy, to nie zrobił "strajku", że przestaje płacić do czasu naprawy grzejnika, aby grzał, jak u sąsiadów. * Historia nie z 3M.
- 3 11
-
2022-11-09 07:52
Bzdura. Instalacja wspólna do zaworu a urządzenie
czyli grzejnik należy do właściciela mieszkania.
- 6 0
-
2022-11-08 21:55
Ale spożycie alkoholu i papierosów rośnie.
To jest zawsze kwestia priorytetów.
- 23 3
-
2022-11-08 22:27
To niech się wezmą do roboty (1)
To im starczy
- 17 3
-
2022-11-08 22:49
Starczy to jest uwiąd, ale z resztą się zgadzam.
- 6 2
-
2022-11-09 09:59
Kąserwa - chodzi tu o kąsanie ?
- 0 0
-
2022-11-08 21:02
(9)
W moim bloku ( GSM, Gdynia Chylonia, Kartuska 30-44) jest jakiś rekordzista, który ma 45 tysięcy długu za czynsz.
Ja się grzecznie pytam, jak?!- 94 7
-
2022-11-08 21:06
Bo mieszkanie można zadłużyć do 80% wartości. (2)
- 11 3
-
2022-11-08 22:22
Nieprawda. Jakiego typu mieszkanie i gdrzie rzekomo by pozwolono na aż 80 % ?
takie wiele kitu funkcjonuje... Pozew ci mogli 4 lata temu posłać do sądu i przy 8 tys. zaległości. Ja znam przykłady, że osoby niepłacące z mieszkań należących do miasta (kobieta bezrobotna, 8 lat temu) wyrzucano do sąsiedniej dzielnicy do znacznie mniejszego i chyba w jakiejś ruderze. Tylko to nie w Trójmieście.
- 4 2
-
2022-11-09 08:11
Sprawna spółdzielnia po 2 miesiącach zadłużenia wszczyna procedury
Monit, ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty i leci. Nawet nie muszą nikogo na rozprawę wysyłać, e-sąd przyklepuje (należność do 3 lat) i momentalnie do windykacji. Najlepsze jest to, że jak się fama rozejdzie, to dochodzi do lawinowego spadku zadłużenia innych. A jak spółdzielnia ma to w 4 literach, nie płacą bo nie.
- 3 1
-
2022-11-08 21:15
Spółdzielnia czy zarząd wspólnoty, który odpowiedzialny jest za Twoją nieruchomość ma nieudolną windykację. Właściciel już dawno powinien dostać sądowe wezwanie do zapłaty, a jak to nie pomaga to mieszkanie pod młotek
- 22 6
-
2022-11-08 21:19
Jak to jak? 45k podzielisz na 0,5k srednio miesiecznego czynszu i wychodzi, ze nie placil przez okolo 90mcy czyli jakies 8 lat. (2)
- 16 3
-
2022-11-08 22:04
(1)
W innych blokach, kawałek dalej, na Pustkach Cisowskich, ta sama spółdzielnia, najmniej było widywane przeze mnie 3500zł zaległości, najwiecej 17 tysięcy, ale 45? Paranoja.
- 6 1
-
2022-11-09 06:37
Też mieszkam na Pustkach
W mojej klatce ktos ma kilkanaście czy dwadzieścia zaległości
- 0 0
-
2022-11-09 01:26
pewnie większość tego uległa przedawnieniu
chyba że stale wysyłacie monity
- 0 3
-
2022-11-09 06:15
:D u mnie w bloku gość ma 60 tys. i nic mu nie robią....spółdzielnia
a za jego zużytą wodę, ciepło i takie tam kto wykłada, jak myślicie?
- 3 0
-
2022-11-08 21:03
No i tak się bawią za nasze.. reszta musi za nich płacić! (5)
- 123 12
-
2022-11-08 22:30
Bo takie mamy chore prawo (4)
A powinno być tak, że nie zapłaciłeś to dwa tygodnie po terminie zostajesz wyrzucony(a) na bruk przez policję, bez żadnych rozpraw sądowych nawet w srodku zimy. Prawo wlasnosci ma być najważniejsze, ale to dla pisuarów nie do przelkniecia.
- 11 10
-
2022-11-08 23:39
chore to masz człowieku opinie i pewnie to sie kiedys zmieni na lepsze ale co wymieciesz to twoje.... (1)
...no cóż.
- 4 7
-
2022-11-09 08:43
Ale z ciebie pisowska patologia...
"Daj bo nie mam i mi się nalezy, ale płacić nie bede" jak czytam Twoje wypociny to się nie dziwię, że kraj w ruine idzie.....
- 8 1
-
2022-11-09 00:00
A jeśli kiedyś przestaniesz być kamienicznikiem, a tacy, jak ty teraz, za to 2 razy młodsi od ciebie wtedy 62-letniego (1)
Wyrzucą cię "nawet w środku zimy" na bruk na trzy lata przed emeryturą?
- 1 7
-
2022-11-09 08:44
No i? Nie stac mnie to nie mieszkam.
Wg Ciebie wszyscy pozostali mają płacić za cwaniaka, który nie płaci????? Co za d**ilizm...
- 5 1
-
2022-11-08 21:05
I zapewne zadowoleni bo nikt im nic nie zrobi...a dług rośnie i dzieci albo wnuki mają problem.
- 49 12
-
2022-11-08 21:05
Opinia wyróżniona
Chore prawo (30)
Powinno się egzekwować należności za czynsz. Przykładowo. Zwlekasz z płatnością 12 miesięcy i po tym okresie bezwzględny nakaz eksmisji. Bez litości. To nie jest kwestia dochodów tylko gospodarnością. Nie stać Ciebie na czynsz, który wynosić np. 500 zł to nie deklarujesz chęci zamieszkania takiego lokalu z myślą, że jakoś to będzie.
- 371 22
-
2022-11-08 21:22
Lepiej zarządzać prace interwencyjne. (6)
Wielu nie płaci bo nic im nie można zrobić. Jakby zmuszali do odpracowania długu to zaraz by się znalazła kasą.
Kiedyś jedna z olsztyńskich spółdzielni zaczęła dokwaterowywać, do lokali spółdzielczych, innych niepłacących. Niektórzy spłacili kilkadziesiąt tysięcy długu od ręki jak się dowiedzieli.- 77 2
-
2022-11-08 22:24
(5)
A uczciwi ludzie mają stracić pracę?
- 3 33
-
2022-11-08 22:59
Czemu stracić pracę?
Jest mnóstwo prac porządkowych których nikt nie wykonuje. Niech sprzątają plaże, ulice, lasy. Odśnieżają zimą itp.
- 60 4
-
2022-11-09 01:08
(1)
Do większości prac porządkowych brakuje rąk. Trzeba dać szansę, wtedy łatwo oddzielisz cwaniaków od tych co mają prawdziwy problem. Trzeba być człowiekiem.
- 40 3
-
2022-11-09 07:05
Oni wszyscy mają chore kręgosłupy. Wprawdzie moralne, ale też bolą od pracy.
- 20 3
-
2022-11-09 10:36
A uczciwi ludzie nie stracą pracy jak węgiel będą sprzedawać samorządy??!!! (1)
W tej branży pracuje ponad 100 tys.ludzi!!!
- 0 1
-
2022-11-09 12:10
Przecież nikt im nie zabrania sprzedawać
Handlarze chcieli czyimś kosztem się wzbogacić, to za cwaniactwo trzeba teraz zapłacić. Nikt im nie kazał narzucać marż wyssanych z palca. A pracownicy? Samorządy też potrzebują specjalistów od ładowania węgla na samochody, mogą zmienić pracodawcę.
- 0 0
-
2022-11-08 21:41
Eksmisji dokąd - chcesz ludzi na śm!erć skazywać?? A może spytaj, ile w Polsce wynosi zasiłek okresowy, co? (14)
Dlaczego znacznie mniej od kasy szczodrze dawanej tu milionom 0bcych? A wiesz ile to jest maksymalnie? 418 zł miesięcznie, nie podniesione od kilkunastu lat !! Maksymalnie, tylko czy gdzieś w Polsce tyle dają? Może w małych bogatych gminach. Uważasz, że to w porządku, że ktoś w Polsce 20 lat przepracował, a taki zasiłek dostaje 350 zł/mies.? Czy 385zł ? A na dziecko "jukrińskie" leci od ręki 500 zł, na ponad milion szt.? I jest wielkie milczenie, ile tych zasiłków okresowych się wypłaca oraz one ile wynoszą choć w największych miastach Polski ! Tu dodam: nie dostaję takowego, ale wiem, jak tragicznie jest. Powinno to wynosić 450 zł od kilku lat. A zasiłek stały to z 900 zł !
- 10 90
-
2022-11-08 21:44
Wystarczą dobre chęci (8)
Z każdej sytuacji da się wyjąc tylko trzeba chcieć. Skoro ktoś nie płaci czynszu to wykorzystuje okazje i nie myśli o tym, aby spłacić dług jeśli nikt nie przyszedł takowego wyegzekwować. Zmienisz zdanie, jak Ty zaczniesz spłacać długi za innych
- 45 5
-
2022-11-08 22:26
Zmienisz zdanie, gdy ci się zdrowie posypie, a lat przybędzie. I renty ani zasiłku stałego nie uzyskasz (7)
A pracy też nie, bo dla pracodawców będziesz mieć za dużo lat. Tu nie UK.
- 18 31
-
2022-11-09 06:31
o zdrowie to trzeba dbać a nie czekać aż się posypie (3)
- 14 4
-
2022-11-09 06:57
(2)
Są przypadki gdzie nie masz na to za dużego wplywu
- 4 6
-
2022-11-09 07:06
(1)
No i ilu was takich jest. Rozumiem, że ta część, co ciągle nie płaci za lokale?
- 13 2
-
2022-11-09 11:38
Nie, to ci, co ich tacy jak wy spychają w sm!erć. Ci porządni, co nie piją. Lum py to się śmieją i w MOPSach, OPSach są
troskliwie hołubieni. Bo oni wątrobę mają chorą i trzustkę. Bym wypił 40% tego, co oni przez lata, to też bym miał.
- 0 1
-
2022-11-09 10:02
Zdrowie, gdy się zaczyna sypać, to należy sie przebranżowić. (1)
Plecy i nogi nie te? To się naucz podstaw programowania i pracuj zdalnie, a jeżeli tego nie dasz rady zrobić ze względu na wiek to chociażby jako zwykły stróż się zatrudnisz.
No chyba, że dwie ręce zawsze były lewe do pracy, no to na lenistwo jest tylko jeden lek. Kop w dpę.- 7 3
-
2022-11-09 12:15
Drugi List do Tymoteusza 2 Tm 3, 1b-3 . Prawie dwa tysiące lat temu ciebie i niejednego tu - przewidziano i opisano
"... w dniach ostatnich nastaną chwile trudne. 2 * Ludzie bowiem będą samolubni, chciwi, wyniośli, pyszni, b|uźniący, nieposłuszni rodzicom, niewdzięczni, niegodziwi, 3 bez serca, bezlitośni, miotający oszczerstwa, niepohamowani, bez uczuć ludzkich, nieprzychylni..."
- 0 2
-
2022-11-09 11:57
Tak tak, zdrowie sie sypie...ale 2 paki fajek na dzień to dla
- 0 0
-
2022-11-08 22:32
Nie stac cie na czynsz - wyprowadz się (2)
Zamiast marudzić że ci za mało dają. Co za roszczeniowa postawa....
- 42 11
-
2022-11-09 01:09
(1)
Poczekaj pare lat i wyobraź sobie że nie masz już tyle szczęścia co dzisiaj.
- 8 22
-
2022-11-09 09:49
szczęście? trochę trzeba, ale zdecydowana większość to praca. Zresztą jak masz podstawy i się nie poszczęści dzisiaj to masz kolejną szansę jutro itd. Świat jest pełen nieskończonych możliwości. Praca musi być od nastolatka nad zdobywaniem nowych umiejętności, wiedzy, doświadczenia i to procentuje w kolejnych latach. To nie jest tak że jak ktoś ma dobrą pracę to dostał ją "z nieba". Na dobrą pracę, dobrą pracę trzeba zapracować latami zdobywając umiejętności (najpierw w szkole, potem w pracy, cały czas doszkalając się w domu i na kursach). Nie znam nikogo kto tak robił od 15 roku życia i by mało zarabiał mając 30.
i wtedy czynsz to jest 2% zarobków miesięcznych- 4 3
-
2022-11-08 22:50
Niech idzie puszki po śmietnikach zbierać, dług będzie mniejszy.
- 17 6
-
2022-11-09 08:39
To idz do pracy a nie siedzisz na socjalu i narzekasz że masz mało pasożycie jeden!
- 18 1
-
2022-11-08 23:03
Za 7 tys. zł długu ludzi chcesz na śm|erć skazywać? (5)
No to uważaj, bo może los sobie twoją wypowiedź zapisze w kajeciku. I kiedyś napotkasz takich, co sam nim jesteś.
- 9 62
-
2022-11-09 01:10
(3)
Jak to mówią: karma wraca. Niestety los zapisuje w kajeciku. Zawsze. Kajecik odczytywany jest w najmniej oczekiwanym momencie. Dlatego trzeba być człowiekiem dla drugiego człowieka.
- 6 25
-
2022-11-09 09:10
Pasożycie ,dlaczego to My mamy ciebie utrzymywać ?
- 16 1
-
2022-11-09 09:54
Zwłaszcza taki niepłacący z wyrachowania typ zasługuje na współczucie.
- 3 1
-
2022-11-09 11:41
Oni już mają sędziego - w swych własnych napisanych i wypowiedzianych słowach. Które - mam nadzieję
Za jakiś czas do nich wrócą, bo oni napotkają takich, jakimi sami są.
- 0 0
-
2022-11-09 12:16
Na jaką śmierć?
Wystarczy tylko uczciwie pracować.
- 0 0
-
2022-11-09 09:05
Ale prawo tez nadal ich chroni eksmisja do jakiegos komunalu, za ktory placa wszyscy.
- 4 0
-
2022-11-11 11:49
Niektórych nie stać, ale są programy pomocowe oferowane przez mops. Chodzi o emerytów i np. niepełnosprawnych.
Jeśli ktoś ma niepełnosprawne dziecko i 1200 renty socjalnej, lub emeryturę rzędu 1500 to może mieć kłopot z zapłaceniem nawet 500 zł. Czynsz 500 zimą jak się doliczy ogrzewanie, może wynosić znacznie więcej.
- 0 0
-
2022-11-08 21:08
Podziękujmy PiS za to, że utrudnił eksmisję takiej patologii. (3)
Ale przecież głosy wyborcze niepracującej patologii są droższe od pieniędzy.
- 143 42
-
2022-11-08 21:32
Hah, tylko że w komunalkach mieszkają najczęściej tacy (2)
co właśnie zostali eksmitowani z "normalnych" mieszkań bo nie płacili czynszu.
Jesteś 3223434 w kolejce do komunalki? Możesz być w pierwszej setce jak nie będziesz płacić czynszu i jeszcze za friko przeprowadzka :)
Powinny być dwa standardy mieszkań: socjalny i zwykły, wtedy każdym normalnym ludziom zależałoby aby się wyrwać z socjalnych baraków do normalnego mieszkania. A tak my nie możemy uzbierać od 10 lat na wkład własny a patola dostaje komunalki w Sopocie warte pewnie z milion każda.- 16 6
-
2022-11-09 06:53
Trochę ci się pomylilo
Komunalne to nie socjalne bo to właśnie w socjalnych jest to że przenoszą cię z komunalnego bądź TBS jak nie płacisz.Bo raczej jak twierdzisz tej patologii nie stać na czynsz w granicach 800-1200 a takie są w komunalnych mieszkaniach bo za m2 jest 12 zł a w socjalch coś ok 3 zł a też mają problem żeby placic
- 8 0
-
2022-11-09 07:18
Nie nie mozesz uzbierac ale pewnie sluchasz geniuszy
od 10 lat, że już za chwile, już zaraz ceny spadną o 50%. I tak 10 lat żyjesz w ogłupiałym zwidzie, że ktoś Ci opchnie 70m za 300k. Z drugiej strony odkładanie takich jak ty polega na kupowaniu markowych ciuchów, wakacji za granicą za kilkanaście k, iPhone'ow dla całej rodziny zmienianych co rok bo nowszy model i obowiązkowo auta za 200k. Znam ten typ ludzi :)
- 5 0
-
2022-11-08 21:09
Gdzieś ktoś kiedyś (8)
wpadł na pomysł, zeby nie płacącym odcinać media (kablówke, internet) i to poskutkowało natychmiast - ludzie regulowali rachunki za czynsz.
- 177 6
-
2022-11-08 21:11
I tak powinno być. Precz z pasożytami.
- 50 3
-
2022-11-08 21:15
w zimie powinien podjechać dźwig i okna powinni wyjąć (4)
przecież te mieszkania należą do miasta a nie do tych pasożytów
- 29 5
-
2022-11-08 21:33
szybko by się wynieśli
- 9 0
-
2022-11-08 22:29
O, to chyba ty "wyczyściłeś" panią Brzeską w Warszawie? Te same metody, a w każdym bądź razie bardzo podobne (2)
- 1 19
-
2022-11-08 22:51
Ją to wyczyścił ówczesny prezydent stolicy - Lech Kaczyński.
- 10 9
-
2022-11-09 23:48
pomyśl najpierw zanim coś takiego napiszesz
tym bardziej, że historia tej zmarłej pani jest tragiczna i dotyczyła zupełnie czegoś innego. w TVPiS powiedzieli ci pewnie, że to Tusk kazał.
- 0 0
-
2022-11-09 06:55
Może gdyby spółdzielnia bądź wspólnota oferowała takowe to tak ale większość sam płacisz więc nie mają nic do tego
- 2 0
-
2022-11-10 23:51
Szkoda że do dziś nie odcinają nic alimenciarzom
- 1 0
-
2022-11-08 21:09
W sejmie jest już ustawa która będzie pomocna przy wywalanie takich ludzi na bruk. (4)
Są tacy co chętnie zamieszkają w takim mieszkaniu i będą płacić czynsz.
- 106 10
-
2022-11-08 21:34
Tjaaaa... Jasne.
Nie po to utrudnili eksmisję pasożytów, żeby teraz to zmienić.
Patologia to twardy elektorat twojego kochanego Prawa i ZPRawiedliwości, więc pewnie jeszcze bardziej im polepszą bytowanie, bo się wybory zbliżają.- 19 8
-
2022-11-08 23:24
To P0wiadasz, że od kiedy jest i jak się konkretnie to coś planowane nazywa?
Czy tylko opowiadasz, co jakiś komornik przy kieliszku ci opowiadał?
- 3 1
-
2022-11-09 01:28
gdzie? proszę o jakieś źródło
- 4 0
-
2022-11-09 08:56
chyba jest jusz ! ta ustawa powinna być dawno a nie jest już
- 0 1
-
2022-11-08 21:09
Kompletnie tego nie rozumiem (11)
Nie masz kasy na czynsz, wypadasz z mieszkania. To chyba jasne i proste? Z licytacji takich mieszkań budować kontenery socjalne i tam kierować ludzi, by nie zostali bez dachu nad głową. CO mnie interesują jakieś dzieci, kobiety w ciąży, starcy itp. Ja sobie wypruwam zyły i płacę rzetelnie czynsz, opłaty i media. Nie zasnąłbym spokojnie wiedząc, że mam długi za mieszkanie. A są tacy, co mają to w okrężnicy i nie płacą.
JAK to wpływa na takich jak ja i innych uczciwych? No tak, że buduje się przekonanie, że w tym chorym kraju nie opłaca się być uczciwym.- 215 17
-
2022-11-08 22:16
(1)
Mam te same odczucia. Do głowy by mi nie przyszło zalegać z jakimikolwiek opłatami za cokolwiek. Ale takich w Polsce jest mnóstwo. Nie płacą czynszu, alimentów, itp.
- 37 3
-
2022-11-10 23:47
Widzisz..moze masz jakies wspsrcie rodziny albo mialss na start
Albo znalazłaś bogatego męża... wiadomo z dobrej rodziny...
- 0 0
-
2022-11-08 22:50
Jak jesteś matką z dzieckiem (1)
To jesteś ponad prawem
- 17 1
-
2022-11-09 09:50
matki z dzieckiem pracują
to madka z bombelkiem nie pracuje
- 3 0
-
2022-11-08 23:23
(1)
Toteż to. Mój ojciec pierwsze co robi gdy przyjdzie wypłata ( wypłacana do 10 każdego miesiąca) robi przelew za czynsz, inne opłaty i twierdzi, że nie spałby spokojnie gdyby tego nie zrobił. Brzydzi się wręcz długami.
- 27 1
-
2022-11-09 23:50
robię identycznie!
1-szego wszystkie opłaty
- 2 0
-
2022-11-09 09:04
A w przypadku mieszkań wlasnosciowych
Odkup i wynajem byłym właścicielom. Skończy się kasa, to do kontenera. Sprawiedliwe i wychowawcze.
- 3 1
-
2022-11-09 10:42
No mądralo, a jak ciebie coś takiego dotknie ? Też będziesz taki radykalny ? (1)
Różne są koleje losu. Życie różne figle płata. Oczywiście jest i część kombinatorów.
- 2 7
-
2022-11-09 23:51
czytaj ze zrozumieniem!!! Te hejty to są na tych co celowo nie płacą, bo nie
- 3 0
-
2022-11-09 12:06
Właśnie przez takich, jak ty, w Polsce od ponad 25 lat jest pełno: wpadł pod pociąg, wpadła pod pociąg, pociąg potrącił ... (1)
wpadła pod metro. Nie, nic nie" wpadł" czy "wpadła". To tacy, jak ty, ich wrzucili.
- 0 8
-
2022-11-10 06:04
Ty bezczelny samolubie
Czyli co? Ktoś moż enie płacić, bo mu nie wystarcza? A to może obniżyc standard życia, albo wziąc się do roboty? Ale nie, lepiej nie płacić i skazywac innych na konsekwencje braku wpływów do wspólnoty czy spółdzielni
- 1 0
-
2022-11-08 21:12
Prawo powinno być bardziej surowe dla takich pasożytów
- 138 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.