- 1 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
- 2 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (268 opinii)
- 3 Tulipanowe pole już otwarte (103 opinie)
- 4 Ten gmach znany jest tylko od strony wody (66 opinii)
- 5 Opryski w ogrodzie. Jak ochronić rośliny? (6 opinii)
- 6 Nowy budynek w miejsce dawnej Stacji Deluxe (124 opinie)
Nietypowy chodnik dla aut w Gdańsku. Rura zdecydowała o zabudowie
Wzdłuż nowego budynku przy ul. Długie Ogrody powstał chodnik, a właściwie nawierzchnia przypominająca chodnik, bo pełni jednocześnie funkcję dojazdu do miejsc parkingowych. Takie rozwiązanie to efekt projektu planu Biura Rozwoju Gdańska z 2011 r., które zdecydowało, by odsunąć historyczną linię zabudowy, dopuszczając parking i tym samym nie przekładać rury kanalizacyjnej przed nowym budynkiem.
W najbliższych dniach będą przekazywane nabywcom wszystkie 252 mieszkania i 7 lokali handlowo-usługowych. Jak informuje deweloper, projekt cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem, dlatego od dawna nie ma już wolnych lokali na sprzedaż.
Chodnikiem na parking?
Zbliżający się odbiór oznacza także odsłanianie przestrzeni ogólnodostępnej wokół budynku. Zastosowane tu rozwiązania budzą jednak wiele kontrowersji wśród naszych czytelników.
- To jest chodnik czy parking? Przecież takie rozwiązanie będzie przyczyniać się do konfliktów i niebezpiecznych sytuacji na linii kierowca - pieszy. Kto komu powinien ustąpić pierwszeństwa na tym dziwnym tworze przestrzennym? - zastanawia się pan Andrzej.
- Ulica Długie Ogrody to najbrzydsza część Śródmieścia, która wygląda jak wielki komis samochodowy. Teraz przed nowym budynkiem przewidziano kolejną "wystawę" aut. Kawałek dalej ma powstać jeszcze parking wielopoziomowy. Czy urzędnicy odpowiedzialni za planowanie przestrzenne nie mają żadnego pomysłu na miasto i jedyne, co potrafią projektować, to parkingi? - pyta pan Stanisław.
Kolejny parking-szkieletor w Gdańsku przy Długich Ogrodach?
Tak będą wyglądać nowe parkingi kubaturowe w Gdańsku
Deweloper: to estetyczny ciąg pieszo-jezdny
Deweloper przekonuje, że zastosowane rozwiązanie jest zarówno bezpieczne, jak i estetyczne, choć bez oznakowania może wprowadzać w błąd.
- Dojazd do miejsc parkingowych prowadzi ciągiem pieszo-jezdnym. Jest to rozwiązanie popularne i często stosowane na osiedlach oraz terenach prywatnych. Ze względów estetycznych, został on wyłożony płytami deptakowymi i być może stąd właśnie mylne wrażenie niektórych osób - mówi Andrzej Miś z biura prasowego Budimex Nieruchomości. - O przeznaczeniu danego ciągu zawsze jednak decyduje oznakowanie poziome bądź pionowe, a nie materiał posadzki. Główny ruch pieszych na ul. Długie Ogrody odbywa się chodnikiem, który jest zlokalizowany na terenie miejskim, wzdłuż ulicy i ogólnodostępnych miejsc postojowych.
Wjazd na naziemne miejsca parkingowe zlokalizowano w połowie długości budynku od strony ul. Długie Ogrody. Jest on zabezpieczony szlabanem, ponieważ prawo do parkowania tutaj będą posiadali jedynie mieszkańcy. Dla mieszkańców przewidziano też miejsca w hali garażowej, zlokalizowanej w kubaturze budynku, przy czym ich "dopełnieniem" do przelicznika jedno miejsce parkingowe - jedno mieszkanie, są właśnie miejsca przed budynkiem.
Urzędnicy: przełożenie rury kanalizacyjnej podrażało inwestycję
Dlaczego deweloper zrealizował budynek w takim kształcie? To w dużej mierze zasługa Biura Rozwoju Gdańska, które odpowiadało za przygotowanie w 2011 r. projektu planu zagospodarowania dla tej części Gdańska.
Z jego zapisami nie zgadzało się Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, które postulowało zachowanie historycznej linii zabudowy, przybliżając tym samym budynek do istniejącego chodnika, bez możliwości tworzenia od strony głównej elewacji miejsc parkingowych. Te mogłyby powstać jedynie wewnątrz budynku lub na jego zapleczu.
Przeszkodą w spełnieniu postulatów stowarzyszenia okazała się rura kanalizacyjna wzdłuż ul. Długie Ogrody, która przebiega pod nowo powstałym ciągiem pieszo-jezdnym i miejscami parkingowymi.
- Przełożenie tej rury jest niesłychanie kosztowne i zniweczyłoby możliwość zainwestowania. Dlatego w projekcie planu dopuszcza się kształtowanie pierzei z uwzględnieniem tego kolektora [w istniejącej lokalizacji]. Ulica Długie Ogrody uległaby wówczas łagodnemu rozszerzeniu, co mogłoby być nową wartością w kształtowaniu tej pierzei - argumentował odrzucenie uwagi FRAG-u na sesji Rady Miasta Gdańska w 2011 r. ówczesny dyrektor BRG Marek Piskorski.
[2015 r.] Ważne zmiany w BRG. Edyta Damszel-Turek dyrektorem
Radni miasta jednogłośnie poparli projekt planu
Za przyjęciem uchwały zagłosowali jednogłośnie wszyscy 33 radni obecni na posiedzeniu. Nikt nie postanowił zabrać głosu w dyskusji czy zadać pytania o zapisy projektu planu.
Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej po ponad ośmiu latach od przyjęcia planu nie kryje gorzkich słów pod adresem Biura Rozwoju Gdańska.
- To kolejny przykład, kiedy zignorowano głos strony społecznej, w efekcie czego powstała nieciekawa przestrzeń miejska, z którą będziemy musieli zmagać się przez najbliższe dekady. Zamiast naprawiać błędy z przeszłości, BRG wciąż popełnia kolejne i to na własne życzenie - ocenia Karol Spieglanin, prezes stowarzyszenia.
Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
Inwestycje
Garden Gates - Długie Ogrody 18
Miejsca
Opinie (94) ponad 10 zablokowanych
-
2019-08-08 09:07
Opinia wyróżniona
paranoja (5)
chodze tam codziennie i sie zastanawiam kto to wymyslił, będa jaja jak sie lokatorzy wprowadza i będą rozjezdzac ludiz na chodniku... a rower to juz wogole nie ma szans jak zawsze utrudnienia dla ludzi - ale pamietajcie, jesli auto moze jezdzic tam po chodniku to rower tym bardziej prawda?
- 75 15
-
2019-08-08 11:19
A dlaczego mają być jaja (3)
Przecież przepisy drogowe mówią jasno jak sie poruszać po ciągu pieszo-jezdnym. Poza tym to środek wielkiego miasta , nareszcie wyładniał.
- 11 2
-
2019-08-09 08:07
Tylko, że nie jest to takowy szlak, nie został oznaczony czyli jest to zwykły chodnik więc wystarczy stanąć na środku i śmiać się z kierowcy, który chciałby przejechać.
- 1 1
-
2019-08-08 12:34
wyludniał? (1)
chyba nie mieszkasz w srodku wielkiego miasta bo jest wrecz odwrotnie, co tam sie dzieje! mieszkam to wiem, jest coraz wiecej ludzi, coraz wiecej mieskzan, zobacz ile sie teog buduje w promieniu kilometra!
- 2 2
-
2019-08-08 14:01
Sorki ale wyładniała okolica.
Wcześniej było koszmarnie a tereaz jest cool. Ten nowy budynek, kamiennica moim zdaniem sper wpisała się w charakter Gdańska. A na dodatek jest nowocześnie
- 4 1
-
2019-08-08 11:08
Czy Gdańsk w ogóle jest jeszcze moralny?
a gdzie kapliczka?
- 1 5
Wszystkie opinie
-
2019-08-10 23:32
Odpalcie FRAGowi
Trochę złotówek to poprą projekt.
- 0 0
-
2019-08-10 13:39
Tu jest Polska
Garden Gates. Samorządy powinny zakazać takich praktyk nazewnictwa. Jesteśmy w Polsce. Bramy Ogrodu, co w tym złego?
- 0 0
-
2019-08-08 10:34
Dla Pana Krzysztofa (3)
Jesli byłaby tam ściezka rowerowa na 4m szeroka to nie byłoby problemu prawda ?
- 6 5
-
2019-08-10 00:01
W strefie tempo 30, a taką są Długie Ogrody, nie robi się "ścieżek" rowerowych dla bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.
- 0 0
-
2019-08-09 11:44
wystarczy 2 metry szerokości lub tzw. shared space
- 0 0
-
2019-08-09 08:55
a jaki problem stanowiłaby ona dla ciebie, szanowny Arturze?
Przypuszczalnie stawałbyś tam regularnie swoim SUVem
- 1 0
-
2019-08-09 13:56
Mega miejscówka
Z chęcią bym zamieszkała
- 1 1
-
2019-08-08 08:53
Nie wierzę że ktoś chce mieszkać w tak syfiastym miejscu. (2)
Chyb że to wszystko na wynajem pod turystów kupione.
- 12 6
-
2019-08-09 13:51
Koleżanka kupiła tam mieszkanie
i jest mega zadowolona. A mieszkania schodziły jak ciepłe bułeczki. Więc nie ma co mędzić
- 0 1
-
2019-08-08 10:20
syfiaste miejsce to masz w swojej pakamerze w Żukowie, tuż obok obory zenka.
- 4 5
-
2019-08-08 11:12
(5)
Uwazam że ten budynek nowy przy Długich Ogrodach wygląda dobrze. A co do ciągu pieszo = jezdnego - cóż, z tego co wiem, takie rozwiazania są stosowane na świecie i nikt nie widzi w tym nic złego
- 10 6
-
2019-08-08 12:19
(4)
jak na zaspe czy przymorze to może i dobrze ale to jednak śródmieście. ta ulica powinna być bardziej reprezentatywna. w takiej formie w takim miejscu się nie stosuje nigdzie
- 2 1
-
2019-08-08 17:56
(1)
A ja uważam że to miejsce zasługuje na to, by okolica wypiękniała. A teraz, między innymi przez tego dewelopera zaczęlo tak sie dziać. Brawo!
- 2 2
-
2019-08-09 13:45
Kontestatorów nie ma co słuchać
a Gdańsk niech dalej sie rozwija. A naie jak było przedtem
- 0 0
-
2019-08-08 16:12
Reprezentacyjna chyba, nie reprezentatywna (1)
- 1 0
-
2019-08-09 09:45
Reprezentatywny to charakterystyczny, typowy dla kogoś lub czegoś, stanowiący DOBRY przykład. To chciałem napisać i tak napisałem.
- 0 0
-
2019-08-09 13:42
Bardzo ładnie to wygląda, nie wiem o co chodzi.
- 1 2
-
2019-08-08 09:05
Kto kształtuje gospodarkę przestrzenną Gdańska, hydraulicy??? (2)
Jak w tytule.
- 13 3
-
2019-08-09 09:04
politykę przestrzenną Gdańska kształtuje wiele podmiotów instytucjonalnych (1)
Jak na razie kierownicze funkcje w tych podmiotach zajmują osoby cierpiące na niejawną samochodozę, twierdzące, że oczekiwania pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji zbiorowej traktują priorytetowo. Co innego twierdzą, co innego realizują i mamy to co mamy - coraz bardziej zakorkowane i ponoszące coraz wyższe koszty swojego funkcjonowania niezrównoważone miasto.
- 0 0
-
2019-08-09 12:30
niezrównoważone miasto od i dla niezrównoważonych ludzi
- 0 0
-
2019-08-09 09:02
(2)
Jak dla mnie okolica zmieniła się na ładniejszą. A co do aut - zawsze w tym miejscu były i będą
- 0 3
-
2019-08-09 11:43
jak się buduje miasto z myślą o samochodach, to w mieście są samochody
Jak się projektuje i buduje miasto z myślą o ludziach, to w mieście są ludzie, a liczba samochodów ulega znaczącej redukcji. Warto poznać pojęcie tzw. 'traffic evaporation' - zmniejszenie liczby samochodów w wyniku poprawy jakości przestrzeni publicznej udostępnianej nie parkującym samochodom ale ludziom poruszającym się pieszo, rowerem lub po prostu siedzącym na krzesłach kawiarni czy restauracji lub leżakach.
- 1 0
-
2019-08-09 09:40
po rewitalizacji ulicy właśnie miało ich już nie być
- 2 0
-
2019-08-08 07:02
(3)
Betonowe miasto,a rozwiązanie jest proste.Postawić 15 piętrowe parkingi jak w juesej.
- 43 24
-
2019-08-09 11:39
szczodre oferowanie miejsc do parkowania w pobliżu centrum miasta
zwiększa korki na dojazdach do niego. Piętrowe parkingi w warunkach braku szczelnego systemu poboru opłat za legalne i grzywien za nielegalne parkowanie w mieście zwykle stoją puste: patrz makabryła przy ul. Jana z Kolna.
- 0 0
-
2019-08-08 10:34
Proste ale... (1)
Przeciez miasto nie poswieci milionow wpływu ze sprzedaży gruntu, aby postawić na tymze gruncie parking. Taka niefrasobliwość rozsadziłaby budżet, który bez wplywow ze sprzedaży nieruchomości z trudem wystarczylby na wyżywienie samych urzednikow :)
- 3 4
-
2019-08-08 23:12
łapki w dół od urzędników czy trolli na umowe zlecenie?
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.