• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od lipca ul. Świętojańska jednokierunkowa dla kierowców

rb
24 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Zmiany na Świętojańskiej obejmą cały odcinek od 10 Lutego do skrzyżowania z al. Piłsudskiego. Zmiany na Świętojańskiej obejmą cały odcinek od 10 Lutego do skrzyżowania z al. Piłsudskiego.

Od 4 lipca ul. Świętojańską,Mapka pomiędzy 10 LutegoMapkaal. PiłsudskiegoMapka w Gdyni, kierowcy samochodów będą mogli jechać tylko w jednym kierunku do Urzędu Miasta. W obie strony będzie można jechać rowerem lub trolejbusem. To realizacja zapowiadanych zmian w centrum miasta ogłoszonych na początku roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Obecnie ul. Świętojańską można jechać w obu kierunkach. Ruch, nie tylko latem, jest spory a wszelkie sugestie, by zrobić z najsłynniejszej ulicy w mieście deptak - choćby na weekendy - pozostały bez odpowiedzi. Udawały się jedynie eksperymenty związane z jej zamykaniem w trakcie promocji lokalnych restauratorów, w ramach akcji Kulinarna Świętojańska.

Na początku roku władze miasta ogłosiły, że chcą, by centrum Gdyni stało się przyjaźniejsze dla pieszych. Pomóc miały m.in. nowa strefa parkowania, rewitalizacja Mola Południowego i Starowiejskiej. Jednym z symboli Klimatycznego Centrum miały być zmiany na Świętojańskiej.

Jeden kierunek ruchu na Świętojańskiej w Gdyni od 4 lipca



Według zapowiedzi ulica miała być przejezdna dla samochodów tylko w jednym kierunku - od 10 Lutego do Urzędu Miasta. 4 lipca zamierzenia staną się faktem.

Najważniejsze zmiany:

  • Jeden kierunek ruchu od ul. 10 Lutego do al. Marsz. Piłsudskiego do UM dla kierowców.
  • Ponad kilometrowy i szeroki na 1,5 metra pas rowerowy do jazdy w obu kierunkach.
  • Śluzy dla rowerów.
  • Ruch trolejbusów bez zmian.


O zmianach informują już tablice z poprawioną datą na 4 lipca. O zmianach informują już tablice z poprawioną datą na 4 lipca.
- Wdrażamy projekt, nad którym pracowaliśmy od wielu miesięcy i który będziemy konsekwentnie realizować także w najbliższych latach. To konkretne działania związane ze zmianami klimatycznymi i ich wpływem na nasze najbliższe otoczenie. Centrum po tych zmianach będzie pełne życia, przyjazne i czyste, a rozwiązania, które przygotowaliśmy zmodyfikują też przyzwyczajenia transportowe naszych mieszkańców - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Liczba miejsc parkingowych bez zmian



Liczba miejsc parkingowych pozostanie niezmieniona. Piesi zyskają więcej zieleni i przestrzeni przy początkowym fragmencie al. marsz. Piłsudskiego. To dlatego, że dotychczasowy prawoskręt w Świętojańską zostanie przekształcony w przestrzeń z trawnikami i ławkami.

- To kierunek rozwoju Gdyni jako europejskiej i nowoczesnej aglomeracji - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Zmiany zostaną przeprowadzone za pomocą nowego oznakowania, którego koszt wyniesie 80 tys. zł. Niektórzy mieszkańcy słusznie zauważyli, że przy ulicy pojawiły się informacje o tym, że zmiany zostaną wprowadzone w najbliższy poniedziałek.

Urzędnicy odpowiadają, że początkowo taki był plan, ale ostatecznie chcą dać kierowcom więcej czasu na przyzwyczajenie się do zmian. Zwłaszcza w pierwszych dniach jeden kierunek ruchu na ulicy może być dla wielu sporym zaskoczeniem.

Straż miejska i policja zdyscyplinują kierowców



- Policja i straż miejska zostaną poinformowane o zmianie organizacji ruchu na ul. Świętojańskiej. Zwrócimy się do nich o zapewnienie asysty. My apelujemy do kierowców o zwracanie uwagi na nowe oznakowanie poziome i pionowe, ponieważ wielu z nich jeździ na pamięć - podkreśla Marek Łucyk.
Przypomnijmy, że w ostatnich dniach zakończyła się inna inwestycja w ramach Klimatycznego Centrum - rewitalizacja placu przed Akwarium Gdyńskim, który wcześniej zajmowały parkujące samochody. Jej koszt wyniósł ponad 700 tys. zł. Za te pieniądze ustawiono ławki, siedziska, donice, pojawiły się rośliny oraz trawnik. Władze Gdyni tłumaczą, że to tymczasowe rozwiązanie. Docelowe ma wyłonić konkurs architektoniczny na zagospodarowanie skweru Kościuszki i Mola Południowego.
rb

Miejsca

Opinie (776) ponad 10 zablokowanych

  • Ja tam bym ja zamknal calkiem

    I zrobił jakis podziemny duży parking

    • 8 1

  • Nie można tego inaczej nazwać jak i**otyzm.

    • 25 2

  • Opinia wyróżniona

    (85)

    Gdynio! Nie idź tą drogą. Co się dzieje w tej Gdyni ostatnio to jest przerażające! Robią wszystko, żeby zniechęcić do przyjeżdżania do centrum. A tam są przecież sklepy, lokale, knajpy. Nie przyjadę do centrum, nie kupie czy nie zjem w centrum. Po to mam auto, żeby nim jeździć. Nie przerzucę się nagle na autobus jak mi pozabieracie miejsca parkingowe, pozamykacie połowę ulic a resztę przerobicie na deptaki a i na koniec dowalicie jakieś absurdalne opłaty za parkingi o ile w ogóle do tych parkingów dam radę dojechać.
    No i oczywiście takie akcje w dniu rozpoczęcia sezonu wakacyjnego. Będzie jeden wielki chaos!

    • 799 253

    • Poprawka... (13)

      zniechęcić do przyjeżdżania samochodem

      • 38 14

      • (4)

        Czyli do nie przyjeżdżania na jedzonko, bo na winko i tak bez auta.

        • 21 5

        • (3)

          Chyba do banku i żabki, bo z tego składa sie swietojanska.
          W jej okolicy są 3 biedronki i nie zliczona ilosc bankow, aptek i żabek

          • 27 6

          • (2)

            Najwyraźniej dawno nie byłeś - na szczęście trend bankowy został już jakiś czas temu zastopowany i na Świętojańskiej (jak również w bliskim jej sąsiedztwie) są przede wszystkim różnego rodzaju restauracje/knajpki. I bardzo dobrze, dzięki temu w końcu Świętojańska ożyła a w tym kontekście proponowane zmiany mają sens.

            • 19 9

            • ruch tylko w jednym kierunku? Nie ma sensu. (1)

              • 9 5

              • najlepiej ruch pieszy we wszystkich kierunkach

                ruch rowerów w obu kierunkach, ruch pojazdów terenochłonnych w żadnym kierunku. Dopuszczony tylko ruch samochodów dostawczych w niektórych godzinach. To jest przepis na ożywienie ulicy.

                • 3 0

      • (5)

        Hehe, no właśnie o to chodzi: do centrum NIE przyjeżdżaj samochodem. I słusznie.

        • 44 15

        • problem w tym, że na wzgórzu maksymiliana (4)

          przy okazji zmiany organizacji i gigantycznej przebudowy... jakoś zapomniano o dobrym dużym darmowym parkingu - i teraz ZONG!

          • 16 10

          • darmowy parking? a dlaczego? (3)

            auta i paliwo tez za darmo?

            • 15 9

            • To prawda, że za pozostawienie pojazdu (2)

              powinno się płacić. Zarówno za samochody, jak i motocykle czy rowery. Kto to widział, by do centrum przyjeżdżać na rowerze? Przecież każdy ma nogi, powinien przychodzić.

              • 17 11

              • na jednym miejscu do parkowania samochodu (1)

                można stworzyć do 20 miejsc do parkowania roweru.Warto byś zauważył różnicę w poziomie produktywności wykorzystania przestrzeni miejskich - wyraźnie wskazuje na większy sens promocji ruchu rowerów i pieszych w centrum miasta. Użytkownicy samochodów mają nogi, mogą z nich korzystać trochę częściej niż dotychczas.

                • 1 3

              • no ale przecież rower też zajmuje przestrzeń

                • 2 0

      • A czym innym mam przyjechac? Jedyne co mam bez przesiadek to SKM. Kiedy ostatnio wpadl mi do glowy taki glupi pomysl to spedzilem na peronie prawie godzine czekajac na pociag. Ledwo udalo sie wsiasc bo tylu ludzi czekalo. Czesc zostala na peronie. Podroz zamiast 25 minut trwala prawie 2h. Jesli gdzies nie da sie dojechac samochodem to musze miec naprawde wazny powod zeby tam jechac.

        • 16 3

      • I rowerem również.

        Rozwiązania stworzone dla rowerzystów przez włodarzy plus nawiedzeni ludzie filmujący rowerzystów jadących spokojnie i powoli po chodniku, zamiast jezdnią, skutecznie zachęciły mnie, by omijać centrum Gdyni szerokim łukiem :)
        Możecie minusować, ale kilka osób na pewno myśli podobnie :)

        • 2 0

    • (14)

      Owszem. Po to masz auto żeby nim jeździć ale skąd pomysł że to miasto musi zapewniać darmowe (?) parkingi? Bo tak wnioskuję z wiadomości

      Zdecydowana większość mieszkańców porusza się komunikacją miejską i w centrum pieszo, miejsc parkingowych jest wystarczająco.

      Lokale na zwiększeniu ruchu pieszego, tylko zyskają

      Pozdrawiam

      • 67 53

      • (11)

        Nie musza byc darmowe. Wystarczy zeby byly w poblizu. Tymczasem, jeden jest pod Batorym, a drugi kolo teatru. Parkingu pod UM nie biore pod uwage bo tam w dzien nie ma miejsc. Wez mnie teraz przekonaj zebym zostawil auto "na dole" i zostawil pieniadze u kogos kto ma swoj binzes w srodkowej albo gornej czesci ulicy. To bedzie upadek biznesu na tej ulicy.

        • 37 24

        • (1)

          Czemu nie wymieniłeś ulic sąsiadujących ze Świętojańską, Abrahama, których jest cała masa oraz wokół skweru jak i sam skwer?

          • 9 7

          • A jak ma sie parkowanie na skwerze do tego co napisalem? Czy ty w ogole rozumiesz co czytasz?

            • 9 7

        • (8)

          Jeszcze korona nikomu z głowy nie spadła od 5 czy 10 minutowego spaceru.

          • 25 9

          • w promieniu kilometra nie ma dużego ogólnie dostępnego parkingu (3)

            to jakim cudem masz mieć marsz 10min?

            • 17 8

            • może i nie ma parkingu ale jest dużo miejsc do parkowania samochodów

              zwykle są one zajęte jeśli są darmowe, w wyniku nadmiaru samochodów w mieście i niskiego poziomu komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów.

              • 12 11

            • a plac grunwaldzki? Zaraz będziesz miał parking centralny, riviera, batory, muzeum MW..

              Tu i tam gdzie się nie obejrzysz jest jakiś parking mniejszy, czy większy. Więcej jest parkingów niż rzeczy do zrobienia na Świętojańskiej, czas zmienić te proporcje.

              • 6 8

            • pod placem przy teatrze, pod kwiatkowskim, pod i za batorym... są ogólno dostepne parkingi!

              • 0 1

          • Jak bede na emeryturze to docenie.

            • 1 1

          • (2)

            Mi spadla. Kilka lat temu wozilem dziecko do centrum Gdyni do letniej swietlicy przez 2 tygodnie, bo braklo mi urlopu. Krazenie w poszukiwaniu parkingu i bieganie do parkometru 2 razy dziennie zabieralo mi 30 min dziennie. Wiecej juz takiej glupoty nie zrobilem. W nastepnych latach sprawdzilem najpierw czy da sie zaparkowac (nie zwyklem parkowac w poprzek chodnika albo na trawie) i czy musze za to placic. Zapewne ten mechanizm dziala u wielu ludzi i w ten sposob uslugi wynosza sie na przedmiescia.

            • 9 1

            • klienci lokali usługowych zwykle zyskują na zmianie ulicy w deptak

              z dopuszczeniem ruchu rowerów. Tracą tylko klientów przyspawanych mentalnie do samochodu, a tych jest coraz mniej. Coraz więcej kierowców zaczyna kumać, że można nogi wykorzystywać do chodzenia lub naciskania na pedały roweru, a nie samochodu.

              • 1 3

            • zostanie centrum samo dla siebie

              • 3 0

      • (1)

        Te lokale to tak zyskują, że co sezon, to inny szyld i właściciel... Do "centrum" nie ma po co przyjeżdżać. Czy to samochodem, czy komunikacją miejską.

        • 14 2

        • Dobre lokale zostają, znikają te które są prowadzone bez pomysłu

          • 3 4

    • (2)

      Masz nóżki. Dla zdrowia korzystaj.

      • 40 27

      • Mieszkasz w centrum to tak głupio pieprzysz. (1)

        • 20 18

        • Mozesz sie tez wprowadzic jak Ciebie stac

          • 5 7

    • uważam tak samo (5)

      coraz większe zniechęcenie, by wybierać się do Śródmieścia;
      niech oni już odejdą :-(

      • 46 27

      • Ale czy ty przychodzisz do śródmieścia dla władz miasta?

        • 8 18

      • (3)

        To fajnie, niepotrzebujemy tutaj leniwych buł co nie potrafią dojść 500 metrow od auta. I tak niech odejdą ale na bardziej radykalnych i w ogole zamienia Swietojanska w deptak, centrum nei jest dla aut, na rynek w Gdansku tez leniwcu nie jezdzisz autem.

        • 7 10

        • (1)

          Pisząc o "leniwych bułach" pomyślałeś może o ludziach starszych, niepełnosprawnych, dla których możliwość podjechania samochodem na parking pod Akwarium była jedyną możliwością dotarcia nad samą prawie wodę? Rowerem nie pojadą, a jakoś nie zauważyłem, żeby w to miejsce pojawiły się linie autobusowe/trolejbusowe, z choćby kilku większych dzielnic... Wszystko robione pod pięknych, młodych i sprawnych ludzi, a reszta do piachu...

          • 9 3

          • Niepełnosprawni umysłowo rowerzyści nie zrozumieją niepełnosprawnych ruchowo ludzi starszych, co zrobić.

            • 11 2

        • W Gdańsku nie ma rynku, bo jak mniemam nie masz na myśli targowiska/bazaru.

          • 0 0

    • To sobie zostań tam gdzie jestes (2)

      Nie musisz przyjeżdżać do centrum, te same lokale masz pewnie obok siebie a napić i zjeść pewnie też.
      Ja nie będę musiał wdychać twoich smrodów i obchodził twoje piękne auto a w knajpie będę miał miejsce.

      • 38 28

      • Taa (1)

        dopóki ta knajpa nie zbankrutuje...

        • 25 16

        • Nie martw się.

          Nawet jest szansa, że będzie lepiej prosperować, jak w ogródku będzie można coś zjeść bez smrodu cieknących wtrysków.

          • 19 13

    • Zawsze 4 litery na poduszce i w fotelu ,POruszaj nóżkami dla zdrowia (1)

      • 12 21

      • Ach te protekcjonalne zdrobnienia

        Urząd uczy miękkiego poczucia wyższości, a potem urzędnik zmienia pracę i na wolnym rynku jak pijane dziecko we mgle.

        • 12 3

    • "Monciak"w Sopocie i ul. Długa w Gdańsku od dekad są deptakami, (9)

      a jakoś nie zauważyłem, żeby było tam pusto z powodu braku możliwości wjazdu autem. Wręcz przeciwnie tłumy przechodniów i masa ludzi w knajpkach i ogródkach gastronomicznych.

      • 36 8

      • (1)

        Z tym porównaniem to trochę pojechałeś...

        • 26 15

        • fakt - niektórzy tam autkiem smigają

          w gdańsku złotówy nocą, w sopocie psychole

          • 12 0

      • Monciak i Długa nie są ulicami "tranzytowymi" (5)

        Zobaczysz co będzie się działo na Wł. IV i 10 Lutego, bo Starowiejska ma być również deptakiem. W okolicach portu, byłej Nauty i Dalmoru mieszka coraz więcej ludzi.

        • 17 7

        • Długa była kiedyś tranzytowa (2)

          Nawet tramwaj tam jeździł

          • 18 5

          • jeśłi już to długa można ominać na kilka sposobów (1)

            urzędnicy nie chcą przyjąć do wiadomości,zeę Gdynia skąda się z dwóch ulic.

            • 5 6

            • no to masz 2pasmową ul.Władka - i co się prężysz?

              • 8 7

        • (1)

          Własnie oto chodzi żeby swiętojanska nie była ulicą tranzytową tylko reprezentacyjną.

          • 2 3

          • reprezentacyjna, pstrokata z drutami na srodku, tez mi atrakcja...

            • 3 0

      • Porównanie Monciaka i Długiej do Świętojańskiej, która prowadzi "donikąd" z punktu widzenia turysty, uważam za co najmniej nietrafne.

        • 9 0

    • Świętojańska handlowa? (1)

      Jakie sklepy. Swietojanska z czasów lat 80 już nigdy ni3 będzie taka sama . Jedynie gastronomia może to poprawić a do tego nie trzeba samochodów konsumentów parkowanych przy stoliku. Zejdź na ziemie orbitowcu! riviera jest w zasięgu spaceru.

      • 18 8

      • kolejny jak z lat 80

        weź idz juz spac

        • 1 8

    • Bardzo dobrze. (3)

      Miasto powinno być dla ludzi, a nie dla samochodów. Dlatego ruch na Świętojańskiej należy całkowicie wstrzymać. Dziwię się, że tego jeszcze nie zrobiono. Czy ludzie zapomnieli już, jak się chodzi? Mam nadzieję, że niedługo pozbędziemy się samochodów z centrów miast.

      • 29 23

      • Oczywiście

        Samochodami nie jeżdżą ludzie, tylko krwiożerczy przybysze z kosmosu.

        • 12 3

      • (1)

        A jak pozbedziecie sie z centrow to wezmiecie sie za obrzeza? W Gdansku sa strefy w calym miescie, nie tylko w centrum.

        • 1 2

        • tak, od cisowej do kolibek

          • 0 0

    • Szczur chce tam rezerwat dzikiej przyrody zalozyc...

      • 9 10

    • Dorównajmy Europie (3)

      Czy zamierza Pan jeździć samochodem od sklepu do sklepu? Świętojańska to idealny wymiar na piesze zakupy, po wielkich galeriach chodzi Pan więcej kilometrów. Parkingi są tuż obok.

      • 18 4

      • Jeździłem na basen U. Morskiego. (2)

        Z wielkiego Kacka, to jest 9 kilometrów. Jeździłem tam, zanim wybudowano basen na Karwinach. Z różnych przyczyn. Jeździłem samochodem, nie tylko z uwagi na odległość. Teraz zrezygnuję po tych wszystkich latach. Chodziłem na zajęcia zorganizowane - prowadzący straci klienta, straci zarobek. Automatycznie straci uczelnia, jeśli więcej osób zrezygnuje tak jak ja i spowoduje to rezygnację trenera z wynajmowania toru. I tak dalej.
        Gdynia to nie jest miasto o promienisto-koncentrycznym układzie urbanistycznym, gdzie jest wszędzie stosunkowo blisko i to zarówno autobusem jak i samochodem, bo jak zamkną jedną czy nawet i 10 ulic, to drugie tyle jest do dyspozycji. Tu mamy dwie ulice na krzyż. Opowiadanie o tym, że takie zmiany przyniosą korzyści w postaci zieleni, spokoju, czystego powietrza to mrzonka - ci co muszą (a takich nie brakuje, nie robią tego z lenistwa) będą nadal przyjeżdżać do centrum samochodami, ale teraz będą zmuszeni do nakładania drogi, co przełoży się na zwiększenie emisji spalin, zwiększenie hałasu, zwiększenie korków.

        • 18 7

        • czas zmienic przyzwyczajenia no i ... (1)

          przestac marudzic. Jak ktos nie chce przyjechac autobusem to po prostu nie przyjedzie, a na twoje miejsce w takim czy innym przybytku znajda sie inni chetni.

          • 2 12

          • Zmienic uslugodawce. Tp rynek ma byc elastyczny a nie klient.

            • 0 0

    • Gdynia miasto przyjazne dla kajaków (3)

      Za dwa lata tylko kajak i wrotki

      • 12 2

      • zobacz jak to jest np. w Holandii (2)

        - nawet o poranku z dostawą do sklepów i restauracji w centrum - nie wolno ci tam ciężarówką wjechać

        • 5 4

        • (1)

          O jakiej ciężarówce piszesz? 47 tonowej? Dostawcze auta po prostu muszą dojechać, przecież nie wożą towaru rikszami.

          • 7 1

          • sam widziałem jak jakiś sklepikarz o 5:00 przeładowywał tam towar na parkingu przed wjazdem do centrum z ciężarówki na takie wózki z siatką...

            • 2 0

    • Zobaczcie ile lokali na swietojanskiej stoi puste (1)

      20 tys. miesiecznie za maly lokal. Kto na to zarobi? Popatrzcie, co ile czasu sie jedna firma tam zamyka. Ruch jednokierunkowy to gwóźdź do trumny dla swietojanskiej!

      • 11 5

      • Centra innych polskich miast też to przezywały i dzisiaj mają się całkiem dobrze.

        • 2 5

    • I bardzo dobrze, nie przyjeżdżaj. Właśnie takich roszczeniowych awanturników nam tutaj nie potrzeba.

      • 6 5

    • warunkiem istnienia sklepu czy knajpy nie jest parking pod jej oknami tylko jakość usług oraz produktów :)

      • 9 2

    • po prostu UM upadł na łeb..

      ..czerwona fala aby ekologicznie auta co chwilę ruszały, likwidacja miejsc parkingowych, drogi tak dziurawe, że na najmniejszej wsi na kaszubach takich nie ma! Niech ktoś to badziewie załaduje na taczki i wywiezie na kopę gnoju.

      • 8 4

    • Co to będzie jak Amerykanie wymyślą latający spodek dla każdego?!
      Panie, Gdzie lądować???? I te 10 letnie spodki, stojące gdzie popadnie... na kiosku, na transformatorze, na pirsach Muzeum Statków i Okrętów...
      Ale co zrobić, gdy piloci ignorują zakaz spożywania czekolady???!!!
      Masakra

      • 4 1

    • (1)

      No zawsze mozesz pojechac cos zjesc do Sopotu, a nie tam tez nie mozna jezdzic po Monciaku. No to moze rynekw Gdansk? O jeju tez zonk, tzreba dojsc do knajpy. Och ci biedni uciskani kierowcy nie maja gdzie swojego leniwego zadka w swej puszce wsadzic.

      • 5 5

      • Cos zjesc chadzam tam gdzie dojede z buta w 30 min, albo dojade samochodem i zaparkuje bez zbednych ceregieli, za darmo i tak zebym nie szedl z parkingu wiecej niz 15 minut. To samo dotyczy wszystkich innych uslug. Dentysta, przychodnia, dorabianie kluczy, kurs jezykowy. Jesli nie ma mozliwosci zaparkowania to dla mnie nie istnieje.

        • 5 4

    • Znowu największy lament wnoszą ci, którzy przeprowadzili się na peryferia i teraz narzekają że wszędzie mają daleko.

      • 3 5

    • Proponuję przeczytać ten tekst jeszcze raz ze zrozumieniem. Z tego co zrozumiałem to ul. Świętojańska nie zostaje zamknięta dla ruchu samochodowego. Zmiana polega na tym, że ulica staje się jednokierunkowa.
      Popieram osobiście to, że pojawi się pas dla rowerów. Do tej pory poruszanie się po centrum Gdyni rowerem było sporym wyzwaniem.

      • 1 4

    • Dziwne

      Skoro masz auto, żeby jezdzic, to po co ci parking?

      • 1 2

    • Bardzo dobra zmiana

      Każde porządne miasto ma porządny deptak

      • 1 1

    • a właśnie, że takie podejście jest słuszne. Wkurza mnie, że Panicz musi przyjechać samochodem i cały świat dla niego. Trzeba zmienić podejście i być elastycznym. Auta rozleniwiają i jak widać powodują snobizm i egoizm.

      • 3 2

    • tommy

      to nie przyjeżdżaj, zjedz w rivierze lub w maku

      • 0 1

    • opinia

      no to przyjdż leniu pieszo, a nie autem.

      • 0 1

    • Parkingi piętrowe !!!!

      Są potrzebne na na osiedlach. W centrum nie można parkować, na osiedlach nie ma gdzie parkować.

      • 0 0

    • Egoizm

      Tak myśli każdy, czyli tylko o własnych czterech literach, przez co trzeba potem kombinować i wprowadzać tak i**otyczne rozwiązania jak ten. Ale polak przed szkodą i po szkodzie głupi, najlepiej mieć pretensje do wszystkich dookoła, do miasta, do innych kierowców, rowerzystów, pieszych, rolkarzy, hulajnogarzy, psów, kotów i złego układu planet. Zamiast ruszyć poślady, zostawić puszkę i iść kawałek piechotą, rowerem lub komunikacją. Ale nieee, nowobogacki polak musi jechać samochodem w pojedynkę, bo mu korona z głowy spadnie.

      • 0 0

  • Czy Szczurek już się przerzucił na rower? (1)

    Czy dalej zrównoważony transport suvem.

    • 45 2

    • Dalej popyla swoim białym SUVem. Można go spotkać jak po leśno- polnych drogach na Chwarznie, omija korki.

      W końcu po to ma SUVA

      • 9 1

  • i**otyczne zmiany! (2)

    Jakaś wąska grupka decyzyjnych osób o wąskich horyzontach, zamkniętych w swoich gabinetach i rozumach podejmuje głupie decyzje. Prawdziwe problemy komunikacyjne są gdzie indziej. Dojazd do Chwarzna, obwodnica Witomina, dojazd do północnych dzielnic, opat. Zamiast tego paraliżuje się ruch w centrum bez zgody zainteresowanych mieszkańców. Najwazniesze są rowery a jakoś nie widzę jak prezydenci jeżdżą tym środkiem lokomocji

    • 49 2

    • jest na odwrót, waskie myslenie maja ci, co rzadaja wiecej ulic w centrum (1)

      i nie rozumieja nawet, po co sa zmiany i co przyniosa. Bo ja chce wjechac wszedzie samochodem, jak dobre dla mnie, to jest dobre

      • 1 6

      • Przyniosą zgon centrum miasta.

        Zamianę w skansen lub przerośnięte Władysławowo.

        • 4 1

  • Schizofrenii cd.

    Tego się nie da w żaden kulturalny, logiczny ...sposób skomentować!

    • 31 1

  • Czy kierowcy "pod krawatem" mogą rownież z górki?

    :)

    • 14 1

  • Wszelkie "nowoczesne" rozwiązania urzędników ...

    ...winny być płatne, tzn opłata wnoszona przez urzędnika np 10 tys zł. Jeżeli pomysł się sprawdzi, zwrot + premia. Jeśli będzie nieakceotowany przez mieszkańców ...no cóż ...widocznie urzędnik nie miał pojęcia czego oczekują mieszkańcy.

    • 32 1

  • Idziemy w tym złym kierunku od lat

    czas na zmiany jest w czasie wyborów a nie na Trójmiasto.pl.

    • 22 3

  • I słusznie. Należy wy*ieprzyć złomiarzy-smrodziarzy. (1)

    Nie da się przez nich w mieście żyć. Niech sobie jeżdżą po obwodnicy. Po co tu się pchają.

    • 8 39

    • Beznadziejny komentarz

      • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Dzień Otwarty inwestycji Kusocińskiego

dni otwarte

ERES Annual Conference

600 - 2200 zł
konferencja
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
33950 zł/m2
Gdynia Orłowo
24050 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23500 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22200 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
20900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
30350 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
20450 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16750 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16500 zł/m2
Gdańsk Matemblewo
15800 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane