- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (184 opinie)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (141 opinii)
- 3 115-metrowe mieszkanie w Gdańsku (33 opinie)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (327 opinii)
- 5 Studenci o styku Starego i Młodego Miasta (35 opinii)
- 6 Penthouse za 24,8 mln zł w Gdańsku (161 opinii)
Pat z wywozem śmieci na nowym osiedlu w Oliwie
Osiedle Idea powstaje przy ulicach Śląskiej i Beniowskiego w Gdańsku. Co roku sukcesywnie oddawane są tu nowe budynki mieszkaniowe i od miesięcy narasta konflikt wokół wywozu śmieci. Wysypujące się pojemniki stoją między nowymi budynkami, a mimo upływu czasu problem pozostaje nierozwiązany.
Śmieciarka nie zjedzie, pracownik nie zejdzie
Kością niezgody rzeczywiście stał się zjazd do podziemia - kąt jego nachylenia jest niezgodny z normami przewidzianymi dla ruchu pieszego - w budynku przy ul. Beniowskiego 1 wynosi on 16,39 proc., a według przepisów może to być maksymalnie 8 proc. Zgodnie z prawem nie mogą po nim chodzić pracownicy Suez Północ, którzy zajmują się wywozem odpadów, zwłaszcza w sytuacji, gdy z podziemia wytoczyć trzeba ciężkie pojemniki z odpadami (można jeździć, chodzić nie). Na podstawie tego zgłoszenia od Suez Północ, Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku zażądał od wspólnot wyznaczenia innego punktu gromadzenia odpadów, z którego będzie można je bezpiecznie zabrać.
- Pomieszczenia przeznaczone do gromadzenia odpadów stałych należy uznać za wykonane wadliwie, co zostało stwierdzone przez rzeczoznawcę budowlanego i biegłego sądowego z Pomorskiej Rady Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT, który przygotował orzeczenie techniczne - potwierdza Agnieszka Wytrykusz z firmy HomeSystem, która zarządza budynkami.
W orzeczeniu czytamy m.in., że miejsce gromadzenia odpadów nie może być położone poniżej poziomu gruntu, a śmieciarka nie zjedzie do podziemia, bo zjazd jest przeznaczony dla samochodów osobowych do dwóch metrów wysokości. Dodatkowo posadzka zjazdu nie jest przystosowana dla tak ciężkich pojazdów.
Z tym zarzutem nie zgadza się jednak Euro Styl, który do redakcji przesłał oświadczenie na temat sytuacji z wywozem śmieci. Zaprojektowane w podziemiach miejsce gromadzenia odpadów uważa za "w pełni prawidłowe". Deweloper powołuje się na dwa prawomocne dokumenty: pozwolenie na budowę i pozwolenie na użytkowanie.
- W szczególności prawidłowo zostało przewidziane miejsce na pojemniki służące do czasowego gromadzenia odpadów stałych.[...] Dojazd do hal garażowych spełnia wszelkie wymagane przepisami warunki, w szczególności nachylenie. Zgodnie bowiem z § 70 Rozporządzenia pochylnie (dojazd do hal garażowych) nie przekraczają przewidzianych w tych przepisach wartości. Wspomniany przepis przewiduje, iż nachylenie pochylni zastosowanej w przedmiotowych budynkach, to jest pochylni przeznaczonej dla samochodów w garażach wielostanowiskowych, nie może przekraczać 20 proc., który to warunek w budynkach został zachowany. Nie występują inne przepisy regulujące nachylenie pochylni w budynkach mieszkalnych. Budynki te zatem spełniają wszelkie wymogi odnośnie umiejscowienia miejsc na pojemniki służące do gromadzenia odpadów i dojazdu do tych miejsc. [...] Zrealizowane inwestycje otrzymały pozwolenie na użytkowanie [...] - czytamy w oświadczeniu.
CZYTAJ PEŁNE STANOWISKO DEWELOPERA NA TEN TEMAT
- Problem polega na tym, że punkt gromadzenia odpadów nie podlega ocenie przy wydawaniu decyzji pozwolenia na budowę i tym samym podczas odbioru Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego nie sprawdza zgodności punktu z przepisami. Co do zgodności punktów gromadzenia odpadów z obowiązującym prawem projektant składa jedynie oświadczenia. Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie budynku nie oznacza więc, że punkty gromadzenia odpadów są zaprojektowane i wybudowane prawidłowo - wyjaśnia Alicja Bittner z biura prasowego gdańskiego magistratu, gdzie skierowaliśmy pytanie o prawidłowość wykonania podjazdu.
Urzędnicy tłumaczą, że na mocy art. 34 Prawa budowlanego organy administracji architektoniczno-budowlanej nie mają kompetencji i postawy prawnej do sprawdzenia miejsc gromadzenia odpadów w bryle budynku i zaznaczają, że rozbieżność ta była już przedmiotem orzeczeń sądowych.
Podobnie jak biegły-rzeczoznawca, urzędnicy - po konsultacjach z firmą zajmującą się odbiorem odpadów - widzą więcej problemów niż tylko nachylenie podjazdu.
- Problemem jest również wysokość stropu. Został on umiejscowiony na wysokości 2 metrów, co uniemożliwia zastosowanie pojazdu, nawet najmniejszego, przystosowanego do odbioru odpadu - wyjaśnia Alicja Bittner. - Dodatkowo brak tu odpowiedniego najazdu, aby rozpędzić pojazd, a udźwig drogi również nie jest dostosowany do ruchu pojazdów o większej masie. W tym miejscu były podejmowane specjalne testy mniejszymi pojazdami, aby spróbować rozwiązać problem, jednak nie jest możliwe ich używanie ze względu na uwarunkowania konstrukcyjne budynku.
Czy wózek może rozwiązać problem?
Deweloper podkreśla, że za wywóz odpadów komunalnych odpowiada gmina. To ona wybiera podmiot, który będzie odpady odbierał uwzględniając położenie miejsc do gospodarowania odpadów.
- [...] Podmiot odbierający odpady, jako pracodawca, obowiązany jest stosować odpowiednie rozwiązania techniczne i organizacyjne zmierzające do wyeliminowania ręcznych prac transportowych. W razie braku możliwości wyeliminowania ręcznych prac transportowych, pracodawca - w celu zmniejszenia uciążliwości i zagrożeń związanych z wykonywaniem tych czynności - jest obowiązany wyposażać pracowników w niezbędny sprzęt pomocniczy - oświadcza deweloper i jednocześnie w rozmowie podkreśla, że skoro Suez Północ nie dysponuje odpowiednimi śmieciarkami i narzędziami i odmówił odbierania śmieci, to jako deweloper osiedla chciał pomóc wspólnotom.
Zakupione zostały wózki do transportu śmieci. Ich działanie deweloper przestawił na instruktażowym filmie. Wspólnota przy ulicy Śląskiej 17 i 17A - na tym samym osiedlu, ale w innych budynkach, po uzgodnieniach poczynionych przez zarządcę (firma Intradom) korzysta z tego rozwiązania. Jak usłyszeliśmy od przedstawiciela tej firmy pracownik firmy zajmującej się utrzymaniem porządku w budynku w dni odbioru śmieci wyciąga pojemniki z odpowiednimi rodzajami śmieci na ulicę, a potem zwozi je do pomieszczenia w hali garażowej.
Instrukcja obsługi wózków, które Euro Styl zakupił dla wspólnot, by mogły zorganizować wyciąganie pojemników ze śmieciami z podziemia.
- To nie jest do końca prawda. Mamy dowody na to, że to rozwiązanie nie działa dobrze. Pojemniki stoją na ulicy często przez cały dzień, a czasem przez cały weekend. Poza tym wspólnota w takiej sytuacji musi ponieść dodatkowe koszty takiej usługi. Na podstawie zebranych ofert wyliczyliśmy precyzyjnie, że współwłaściciele nieruchomości musieliby ponosić dodatkowo miesięczny koszt wysokości 23 groszy na m kw. mieszkania za wystawianie pojemników, a przecież płacą już po 44 grosze za wywóz śmieci do miasta. Nie należy również zapominać, że koszty pracy co roku rosną - dowodzi Agnieszka Wytrykusz z Home System.
Wspólnoty w części budynków zatem się na takie rozwiązanie nie zgodziły.
- Wspólnoty przesłały do dewelopera oświadczenie, że zgadzają się na użycie wózka, ale pod warunkiem że Euro Styl będzie pokrywał koszty jego obsługi i to tylko czasowo, do momentu docelowego rozwiązania problemu, czyli wybudowania wiaty śmietnikowej, przebudowy zjazdu lub znalezienia innego rozwiązania technicznego - relacjonuje Agnieszka Wytrykusz.
Deweloper nie będzie się więcej angażował
Zarządca podkreśla jednocześnie, że wspólnoty przez cały czas dążą do ugodowego rozwiązania problemu, proponują spotkania z deweloperem, ale ten ich zbywa i zaprzecza problemowi.
- A jednak problem został zauważony przez Euro Styl, bo jednak przy sąsiednim budynku przy ulicy Beniowskiego 5 właśnie w budowie jest wiata śmietnikowa dla pojemników na odpady. Takie wiaty zostały także doprojektowane dla budynków, które obecnie są w budowie na osiedlu Idea - dowodzi przedstawicielka wspólnot.
Sytuacja na osiedlu uległa w ostatnich tygodniach pogorszeniu: Euro Styl oddaje kolejny budynek osiedla do użytkowania i pojemniki na śmieci nie mogą stać na terenie należącymi do kolejnej wspólnoty.
- Niedawno Euro Styl zagroził naszej wspólnocie usunięciem siłą i na koszt wspólnot pojemników na śmieci, gdyż stoją one na terenie, którym zarządza - denerwuje się pan Marcin. - Co znamienne nowe budynki w inwestycji Idea mają już zewnętrzne pomieszczenia gromadzenia odpadów. A ja się zastanawiam, co mieszkańcy wspólnot mają robić z śmieciami?
Część mieszkańców ma nadzieję, że sytuacja się poprawi od chwili, kiedy Suez zacznie wywozić śmieci w ramach nowego kontraktu. Przetarg w tej sprawie niedawno został rozstrzygnięty. Niestety miasto i Suez uznają, że odbiór odpadów z garażu jest po prostu niemożliwy. W tym zakresie żadne zmiany nie są przewidywane.
Euro Styl uznał tymczasem, że skoro wspólnoty nie chcą przyjąć pomocy w postaci wózków, a odbiorca śmieci nie jest w stanie zapewnić odbioru śmieci - to nie ma zamiaru dalej dyskutować.
- Nie będąc stroną i nie widząc konstruktywnej postawy Zarządcy i Wspólnot, nie widzimy sensu dalszego naszego zaangażowania - czytamy w oświadczeniu.
Czy jest więcej osiedli, gdzie śmieciarka nie może wjechać do hali garażowej, a odbiór śmieci jest problemem? Piszcie w opiniach, gdzie jeszcze są z tym kłopoty. Może wymiana informacji pomiędzy wspólnotami pomoże rozwiązać problem w mieście.
Miejsca
Opinie (288) ponad 100 zablokowanych
-
2019-06-15 22:08
Opinia wyróżniona
osiedle Jelitkowski Dwór (14)
Na osiedlu JD też mamy takie pomieszczenia na odpady.Jaki to problem? Dlaczego firma odbierająca odpady nie dba o BHiP pracowników. Nic prostszego jak zamontować w samochodach wyciągarkę do której będzie zaczepiany i wyciągany pojemnik ze odpadami. Zamiast wyciągarki mogą zainwestować w zakup np osiołka co będzie wyciągał pojemniki nie skarżąc się na ciężką pracę. A przecież firma biorąc udział w przetargu chyba wiedziała jak wyglądają pomieszczenia na odpady .
- 14 43
-
2019-06-16 21:04
i**ota! Myślisz że oni mają czas bawić się z takimi pojemnikami! Mają tysiące bloków do obsłużeni bezm9zgowcu! (2)
- 9 1
-
2019-06-17 17:39
(1)
Wiedziały gały co brały. wygrała firma przetarg to niech działa.
- 0 6
-
2019-06-21 01:12
Ustawcie sobie swoje kible na dachu i zgłoście do odbioru helikopterem
...na pewno ustawi się kolejka chętnych.
Co za roszczeniowi kretyni mieszkają na tych nowych osiedlach!- 1 1
-
2019-06-16 19:13
(1)
a tą wyciągarkę w pojemniku do czego podepniesz? Nie przypominam sobie aby były w nim jakieś specjalne "uszy", uchwyty itp. Nikt rozsądny nie będzie uprawiał partyzantki bo w raxzie wypadku prokurator nie zostawi suchej nitki natym kto dopuścił pracownika do urządzenia w taki sposób eksploatowanego
- 5 1
-
2019-06-16 21:12
nie takie rzeczy można zamontować w ciężarówce.
Prawie każda terenówka ma zamontowaną wyciągarkę.
I jaki to problem zamontować to urządzenie na śmieciarkę
i zgłosić takie auto do przeglądu aby uzyskać wymagany atest
dopuszczający do użytkowania. trzeba tylko chcieć panowie
prezesi firmy SUEZ,- 1 9
-
2019-06-16 15:53
(2)
Niech miasto podpisując umowy na odbiór odpadów zwróci uwagę na to czy firma ma odpowiedni sprzęt na odbiór odpadów z pomieszczeń garażowych bo tam przeważnie jest wjazd po pochyłości.
Firmy co nie mają sprzetu odpowiedniego eliminować należy z przetargu. Nie może być tak że całe osiedla zostaną zabudowane wiatami na odpady.- 1 8
-
2019-06-16 17:03
To wystawiacie te odpady. (1)
W ramach współpracy sąsiedzkiej.
- 3 1
-
2019-06-17 08:40
Mieszkańcy domków musza wyciągac śmieci sami...
...i jest ok.
- 2 0
-
2019-06-15 22:17
plsr (5)
tak, na pewno firma sprawdziła każdy blok w Gdańsku. Firma właśnie dba o pracowników nie pozwalając na pchanie ciężkich kubłów przy takim spadku. Odnośnie wyciągarki zadzwoń ze swoim pomysłem do UDT ;)
- 19 2
-
2019-06-17 17:36
(1)
Do UDT to niech dzwoni szef firmy od śmieciarek to jego biznes. On ma zapewnić
spełnienie warunków BHiP swoim pracownikom.- 1 4
-
2019-06-21 01:08
nie ośmieszaj się pajacu!
- 1 1
-
2019-06-16 09:14
(2)
zamontowanie wyciągarki na jednej śmieciarce to koszt ok 2.000 PLN a wybudowanie wiat śmietnikowych przy każdej wspólnocie to ok 15.000-20.000PLN. A wiaty przy budynkach na pewno nie wyglądają pięknie. Gdzie tu sens i logika.
Firma SUEZ niech dostosuje i zainwestuje w sprzęt aby ulżyć swoim pracownikom w ciężkiej pracy.- 6 11
-
2019-06-16 20:18
Suez to nie przemysł wydobywcz aby wyciągać śmieci spod ziemi. (1)
Pretensje to do swojego dewelopera że sprzedał miejsce wiat naziemnych na miejsca parkingowe.
- 13 1
-
2019-06-16 22:32
Pięknie by miasto i osiedle wyglądało z wiatami zewnętrznymi przy każdej klatce.
A smiecie wiatr by rozwiewał po okolicy. U mnie śmietnik jest w garażu i nie ma tam karaluchów i innego świństwa. Wspólnota dobrze dba o czystość. Tylko czasami SUES się niesprawdza.- 2 5
-
2019-06-15 21:00
Opinia wyróżniona
To nie tylko problem firmy E.S. (1)
Większość deweloperów kombinuje w ten sposób i takie oszczędności wprowadzają. A dlaczego? Bo każdy m2 terenu na poziomie zero sprzedają jako miejsca parkingowe po 30tys sztuka. I jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o grube pieniądze.
- 51 1
-
2019-06-15 21:15
lepsze 30 tys ale jeszcze lepiej 200 000 tys bo tyle zarobia jak pieciokondygnacyjny blok poszerza kosztem miejsca parkingowego. Precz z gesta zabudowa.
- 5 0
-
2019-06-15 19:55
Opinia wyróżniona
Małe niedopowiedzenie (3)
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie:
§ 70 - 20% nachylenia jest możliwe tylko wtedy, gdy pochylnia jest przykryta dachem, bez dachu max 15%
§ 305 ust. 3 - Nawierzchnia zewnętrznej pochylni samochodowej o nachyleniu większym niż 15% powinnaZgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie:
§ 70 - 20% nachylenia jest możliwe tylko wtedy, gdy pochylnia jest przykryta dachem, bez dachu max 15%
§ 305 ust. 3 - Nawierzchnia zewnętrznej pochylni samochodowej o nachyleniu większym niż 15% powinna być karbowana.
Ponieważ deweloperowi nie chciało się robić karbowania i pochylnia wyszła więcej niż 15%, zrobił daszek. Jedna bezmyślność pociągnęła następne... Nadzór łyka takie rzeczy, a nie zawsze powinien.- 43 2
-
2019-06-17 02:43
Jakie ma to znaczenie ? (2)
W przypadku smietnika? Proszę doczytać dalej. Do komory śmietnikowej powinno być dojście, czyli mniej niż 8% (i to też z ograniczeniami)
- 1 0
-
2019-06-17 21:37
(1)
to i tak tyczy sie tylko aut, a praca na pochylni ( toczenie kublow) to max 8% nachylenia
- 2 0
-
2019-06-18 16:39
I chyba jest też
Okreslona długość takiej rampy
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2019-06-15 20:45
Roszczeniowe społeczeństwo (9)
Każdy tylko czegoś żąda bo uważa ze mu się należy. Niech ludzie zaczną od siebie. To nie jest tak ze deweloper ma się dostosować do wszystkich. Ja mieszkam na osiedlu ES i jestem zadowolony. Z wykonania , z jakości , ze wszystkiego. Firma ma jakość i sadze ze to to paru szeryfów osiedla szuka dziury w całym.
- 8 61
-
2023-03-18 08:33
Zadowolony?
Po tym poście wnioskuję ze jesteś kolesiem dewelopera i kupiles mieszkanie za pół ceny
- 0 0
-
2019-06-15 21:22
(2)
Chciałem kupić mieszkanie od ES jeszcze w pierwszych blokach, gdzie cena była w miarę racjonalna (około 7-8 tys). Odstraszyło mnie natomiast trochę rzeczy: Rozkład - salon, gdzie 2/3 miejsca zajmuje cześć kuchenna lub łamane ściany, zacieki na elewacji już po roku od wybudowania, wspomniane śmietniki w halach, brak monitoringu na osiedlu za tak grubą kasę, brak oświetlenia na balkonach, plac zabaw z dosłownie trzema urządzeniami dla dzieci. Plus to lokalizacja, ładny wygląd budynków i wnętrz, to wszystko. Niestety tak jest na większości osiedli ES. Jak się zagłębić w temat, to już różowo i artystycznie, jak folderze reklamowym, nie jest.
- 19 3
-
2019-06-16 08:31
Monitoring na osiedlu? A czego sie boisz?
- 1 2
-
2019-06-16 00:02
Nic na siłę
Poradzą sobie...nie kupiłeś a przeżywasz jakbyś żałował.....zakupy zakupy...ja jestem zadowolona z Euro stylu
- 1 8
-
2019-06-15 20:51
nie należy być zadowolonym, (1)
zwłaszcza ze wszystkiego.
Jesteś zadowolony to jesteś podejrzany.- 13 4
-
2019-06-16 08:30
Ja jestem zawsze nacpany, stad wszystko jest piekne i mi sie podoba ;)
- 3 0
-
2019-06-15 21:01
Jesteś pracownikiem developera? (1)
Mój drogi - jeżeli Ci mieszkańcy zapłacili ogromną kasę za każdy metr kwadratowy to chyba mogą oczekiwać za to jakości i zgodności z prawem.
- 26 1
-
2019-06-16 02:01
A czemu cena ma mieć wpływ na oczekiwanie przestrzegania prawa?
Jakby zapłacili trzy razy mniej to mieliby te same prawa, tylko frustrację mniejszą. A do tego prawa to mogą sobie iść długą i wyboistą drogą sądowa, tak samo jak wszyscy. Taki reality check.
- 1 3
-
2019-06-15 23:07
Polak = narzekanie
Przywara Polaków jest ciagle narzekanie. I tak jest w tym wypadku. Ciagle tylko ja i ja i ja. A idźcie wy w diabły. Jakby zrobił złote śmietniki to tez by było złe bo chcielibyście srebrne albo platynowe.
Ludzie ogarnijcie się. Spójrzcie na siebie. Ciagle jesteście niezadowoleni.
Nie pasuje to nie trzeba kupować. Sadze ze paru wichrzycieli mąci w głowach reszcie kowalskich.- 3 14
-
2019-06-15 19:49
Typowe ... (6)
23 grosze czyli 17 pln za 75 m2 i ludzie reke sobie utna byle nie placic i probuja obciazyc dewelopera ...
Chore ..- 10 68
-
2023-03-18 08:29
Wina dewelopera
To nie chore ,kolesiu dewelopera
- 0 0
-
2019-06-24 10:13
Wyciągarki są awaryjne
I robione na zamowienie więc jeśli się zepsuja trzeba czekać dni/ tygodnie na naprawę.
Kasa to najmniejszy problem.- 0 0
-
2019-06-16 08:58
17 złotych
Płacimy już za wywóz śmieci, dlaczego mamy dopłacać głupie 17 złotych do wywozu śmieci jeśli to deweloper spartaczył? 17 zł w ciągu całego roku to ok. 200 zł wole te 200 zł przekazać na fundacje charytatywną niż za błędy dewelopera
- 13 1
-
2019-06-15 20:45
Skoro 17 to dla Ciebie nic, to moze bylbys sklonny wplacac te kwote co miesiac na moje konto? (2)
Ot tak, po prostu, bez powodu. Wplacaj bo to malo, stac Cie.
- 31 3
-
2019-06-16 08:24
No jak ciebie nie stac, tym bardziej biedola kredyciarza wspieral nie bede..zmien prace, zacznij dorabiac, zebys mial te 20zl wiecej na miesiac. Pozdrawiam, nieudaczniku...
- 1 13
-
2019-06-15 21:08
Mogę wpłacać. To nawet nie starcza na jedno dobre piwo w pubie, niezauważalna kwota jeśli płacona raz w miesiącu. Podaj proszę dane do przelewu w następnym komentarzu. Może być nr telefonu jeśli płatność BLIKiem jest ok.
- 3 19
-
2022-09-28 10:57
OD 20 lat
Mieszkam od 20 lat na osiedlu w którym pomieszczenia na śmietniki znajdują się w podziemnej hali garażowej. Przez 20 lat nie było żadnych problemów... Teraz nowa firma wymusza na nas kupno wózków.... Tylko to oni nie mogą się wywiązać z podpisanej umowy a nie my... To firma nie jest dostosowana do spełnienia przedmiotu umowy, więc aby móc ją spełnić powinni zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt, tym bardziej, że nie jest to jedna sytuacja. na oko co trzecie osiedle ma taki problem... i to nie tylko nowe....
- 0 0
-
2022-09-05 15:18
ECO Sopot
To samo na osiedlu Parkur 2 .
Tak to jest jak w firmie karty rozdają robotnicy , którzy gdzieś podczas pracy na śmieciarce w UK zauważyli , że może być lżej i po co się mają męczyć .
Dlatego w spółkach miasta karty rozdają robotnicy a nie urzędnicy- 0 0
-
2019-06-15 18:07
Pracuje w firmie SUEZ. Jestem operatorem wrzutu smietnikow. (11)
Dziwie sie ze ludzie nie rozumieja ze kat nachylenia jest za duzy. BHP to podstawa. Niech przebuduja najpierw obiekt to bedzieny podjezdzac hali. Proste.
- 412 13
-
2022-07-27 20:11
Kto na to pozwolił?
Dziwię się, że ktoś (mam na myśli urzędników) dopuścił to do użytku. Nie wyobrażam sobie przebudowywać wejścia do hali. A fakt, że deweloper umywa ręce jest skandaliczny.
- 0 0
-
2019-06-17 08:08
Akurat do wykonawcy to ludzie mają chyba najmniejsze pretencje
Kiepsko zachowuje się gmina (jednak za coś kasują podatek śmieciowy), ale przede wszystkim deweloper, który próbuje wmówić ludziom, że czarne jest białe.
- 6 2
-
2019-06-15 18:23
Oczywiście nikt nie posądza SUEZu o złe zamiary. Wszyscy zdają sobie sprawę, ze winny jest ES. (5)
- 128 0
-
2019-06-15 21:33
ES albo Rayss Szymański Architekci, czyli projektant (3)
Tak, czy inaczej przed mieszkańcami odpowiedzialny jest ES
- 46 0
-
2019-06-15 22:13
Nie jest winny ani ES, ani projektant, ani SUEZ (2)
WInny jest urzędnik, który wydał zgodę na budowę (ztwierdził projekt i pozwolenie na budowę pieczęcią prezydenta miasta i zaświadczył nieprawdę, że projekt ten jest zgdny z obowiązującymi przepisami) a następnie zrobił to samo z decyją o pozwoleniu na użytkowanie.
Kryminał.- 8 68
-
2019-06-16 10:35
przeczytaj artykul jeszcze raz
potem jeszcze raz i jeszcze raz
moze za piatym razem zajarzysz o co chodzi choc watpie- 9 0
-
2019-06-15 22:28
naucz się czytać ze zrozumieniem
- 32 1
-
2019-06-15 21:26
ES dziwnie prowadzi sprawe
- 37 0
-
2019-06-16 09:33
Przydałby się dzień praktyk w Suezie dla studentów projektujacych takie fuszerki...speawdza swój talent w praktyce.
- 23 0
-
2019-06-15 18:09
Niech zgadnę, pracownia architektoniczna zleciła projekt świeżakom w trakcie studiów? (1)
I ktoś to po prostu klepnął, bo przecież projektów jest cała masa i na kij sprawdzać dokładnie.
- 85 1
-
2019-06-15 22:03
Zgadzam się
Zlecili to Świeżakowi z WGK
- 14 0
-
2020-09-28 20:08
Najlepiej nic nie robić a brać duża kasę
- 0 0
-
2019-06-15 18:44
(9)
Większość członków wspólnoty to pieniacze razem z zarządcą... skoro deweloper proponuje rozwiązania i inne wspólnoty z nich korzystają to znaczy, że problem da się rozwiązać ... stawiajmy na komunikację a nie pieniactwo
- 15 86
-
2019-11-19 17:49
Jestes i**ota a nie racjonalny . Deweloper popełnił bład w budowie i nie chce ponieść kosztów przebudowy atym samym odpowiedzialności za swój bład i proponuje rozwiązanie które jest korzystne dla niego a nie dla wspólnoty.
- 2 0
-
2019-06-24 09:54
I żałują że wzięli wyciągarki
Kubły stoją po 2 - 3 dni i czekają na odbiór tarasując chodnik.
- 1 0
-
2019-06-16 14:03
Do pieniaczy
Jak deweloper bierze 12 tys./m2 to trzeba go sluchac, bo to madry i bogaty Pan.
- 1 1
-
2019-06-15 19:24
Różnie to wygląda na każdym osiedlu (3)
Z budynku 1 i 2 Impuls smieciarka odbiera odpady z garażu - zjeżdża na dół, a od budynku 3 i 4 już nie bo jest większy kąt i zakręt. Nikt mi nie mówił że będzie problem. Miałam z kątomierzem biegać po budowie?
- 22 1
-
2019-06-15 19:59
(2)
nie kupuje się dziury w ziemi :)
ale róbta tak dalej - będą was rżnąć na wszystkim 5 x :)- 4 11
-
2019-06-15 20:50
(1)
Oczywiście, ty jak wyprowadzisz się od mamusi to na pewno zrobisz wszystko 5x lepiej.
- 9 5
-
2019-06-16 01:41
Mówisz, że tak boli ten życiowy interes?
- 2 1
-
2019-06-15 22:32
Sami w swojej obronie...
Autor opinii jest z pewnością przedstawicielem Intradomu lub EuroStylu.
Intradom jest zarządcą z nadania EuroStylu, to jak ma nie chwalić rozwiązań tej firmy.- 20 0
-
2019-06-15 22:24
Wykonawca zrobił błąd a mieszkańcy mają się teraz zrzucać żeby to naprawić?
- 19 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2019-06-15 20:01
Heh (6)
A administrator narzucony przez dewelopera ?? Jak tak to trudno ocenić czy będzie coś działał bo może narazić się deweloperowi. W ogóle jak deweloper jest związany z administratorem i rekomendowany przez dewelopera to rodzi pewne wątpliwości kogo będzie w razie sporu reprezentowal. A już wpisanie administratora do aktów notarialnych to już zupełny hit i potem można go wywalić z budynku tylko notarialnie.
- 31 0
-
2019-06-15 22:39
(4)
Administratora wybrała wspólnota;)
- 0 5
-
2019-06-24 10:19
Nie wybrała
Był już na stanie jeszcze przed nami
- 0 0
-
2019-06-15 22:44
Jesteś w błędzie (1)
Administrator został narzucony przez EuroStyl w akcie notarialnym.
- 5 2
-
2019-06-16 18:37
Wspólnota bloków wspomnianych w artykule zmieniła administratora ze względu na niezadowolenie z działań podejmowanych przed poprzednią firmę.
- 2 0
-
2019-06-15 22:43
I właśnie coś działa a nie jak Intradom , który przytakiwał Euro Stylowi
- 7 0
-
2019-06-15 22:41
Zgadzam się
Wspólnoty, które zmieniły firmę zarządzającą, mogą zacząć egzekwować swoje prawa. Te, które jeszcze nie zmieniły zarządcy "są zadowolone" z wózków do wywozu odpadów. Prawdopodobnie nie mieli jeszcze zebrania członków wspólnoty. Możliwe też, że nie zdają sobie jeszcze sprawy z problemu.
- 13 0
-
2019-06-15 18:44
(2)
Niech ten artykuł będzie przestroga dla tych co myślą kupować mieszkania w tych chorych cenach. Po 7-11k za M2 "dziury w ziemi". Deweloper chce tylko kasę i w d*pie ma ludzi. Nieważne jaki deweloper. Liczy się kasa
- 76 2
-
2019-06-24 09:53
6,5 tys
Gdzie taniej w Gdańsku? Tylko błagam nie jakieś mokradła 10km od centrum
- 0 0
-
2019-06-16 14:39
Polecam sprawdzić ile życzy sobie deweloperzyna za mieszkania w Oliva Koncept. Oliva oczywiście przez V, inaczej nie ma szans na sprzedaż.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.