Nowa ustawa deweloperska od dzisiaj
1 lipca 2022
(85 opinii)
Pompy ciepła służą do pozyskiwania energii z natury, którą wykorzystać można do ogrzewania lub uzyskania ciepłej wody użytkowej. Energia ta pozyskiwana jest z wody, ziemi lub powietrza. Ten trzeci typ jest wykorzystywany najczęściej, ponieważ koszty instalacyjne są w tym przypadku najniższe.
Pompy ciepła w Trójmieście. Gdzie kupić?
1 lipca 2022
(85 opinii)
1 lipca 2022
1 lipca 2022
(331 opinii)
2022-01-31 10:01
Nie wypominacie o najżywniejszych rzeczach - gdy temperatura na zewnątrz spadnie poniżej zera to taka pompa przestaje działać i włącza się zwykła grzałka elektryczna.
Czyli jest tak jak by sobie ktoś zamontował piecyk elektryczny i bojler na prąd - czyli gdy przychodzi mróz to ogrzewanie staje się bardzo drogie.
2022-01-31 10:48
przy powietrznej tak to działa niestety. Każdy musi sobie skalkulować czy warto dopłacić do odwiertów. Jak zakładałem 8 lat temu to się szarpnąłem bo zimy były dłuższe, ale teraz być może rozważałbym powietrzną. To trzeba sobie samemu policzyć
2022-01-31 11:07
Widać że nie masz pojęcia o konstrukcji pompy ciepła. W zależności od rodzaju taka pompa może pracować bez włączenia grzałki do nawet -20*c. W pompie jest zamontowany wymiennik ciepła i sprężarka która spręża powietrze. Pamiętaj że bezwzględne zero to -273*C. Kiedyś jak Ja montowałem swoją pompę z odwiertami takie powietrznej pompy były efektywne do około -5*C za kilka lat będą dawały rade przy -50*.
2022-01-31 11:15
ale do tego by zwiększyć wydajność takiej pompy potrzeba by bardzo dużego sprężu, a potem rozprężenia w dolnym źródle ciepła do temperatury poniżej tego źródła. W ziemii to łatwe bo temperatura nie spada tam poniżej 12 stopni, na zewnątrz to trudniejsze. Przez to w mroźne dni efektywność pompy powietrznej bardzo mocno spada. Co z tego że działa do -20 skoro COP przy -20 wynosi równe 1 czyli tak jakby grzać właśnie grzałką.
2022-01-31 12:04
No i znowu wiesz że gdzieś dzwoni ale nie do końca wiesz gdzie, nawet przy -20*c pompa powietrzna z 1kwh produkuje więcej ciepła zgodzę się że jej efektywność spada ale nie ma to żadnego związku z załączeniem się grzałki bo to są dwie różne rzeczy.
2022-01-31 12:21
ja kontynuowałem dalej. Przy -20 efektywność jest już mizerna. Jak montowałem sobie pompę ciepła w 2014r. to ich efektywność była wtedy na poziomie 1. Nie da się pompy powietrznej w nieskończoność usprawniać bo kryterium jest tutaj spręż który musiałby być bardzo duży przy niskich temperaturach a to z kolei prądożerne. Dlatego to co napisałeś o -50
ja kontynuowałem dalej. Przy -20 efektywność jest już mizerna. Jak montowałem sobie pompę ciepła w 2014r. to ich efektywność była wtedy na poziomie 1. Nie da się pompy powietrznej w nieskończoność usprawniać bo kryterium jest tutaj spręż który musiałby być bardzo duży przy niskich temperaturach a to z kolei prądożerne. Dlatego to co napisałeś o -50 stopniach w przyszłości to bajki. Natomiast zgodzę się że nie ma tragedii bo w sumie zim nie mamy aż tak mocnych i można się przemęczyć dwa miesiące na niskiej efektywności.
2022-02-02 21:26
Technologia się rozwija, więc MOŻE (nie wiem czy na pewno, mam nadzieję, że tak!) MOŻE niedługo ktoś zaproponuje inny czynnik o korzystniejszych parametrach. Ew. pompę z 2 obiegami i 2 czynnikami:
Jednym od powiedzmy -20-40*C
Drugim -70-(-5) *C (wartości strzelone z kosmosu... ale sens jest chyba dla wszystkich zrozumiały?)
2022-02-03 11:52
nie wiem co miałyby dać dwa obiegi niemniej czynniki aż tak się nie zmieniają. Pomiędzy R410A, R134a, R22, R32 oraz R407C są zaledwie kilkuprocentowe różnice.
2022-01-31 20:19
Taka pompa nie ma sprężarki powietrza. Siała jak air conditioner tylko w odwrotną stronę. Żeczywiście ma sprężarkę ale nie powietrza
2022-02-01 09:17
nikt nie pisał o sprężarce powietrza tylko czynnika chłodniczego
2022-02-01 18:12
Pompa powietrzna ma sens przy dużym zużyciu ciepłej wody między marcem a październikiem. Pracuje dużo wydajniej od gruntowej bo powietrze jest cieplejsze niż grunt i nawet gorsze parametry zimą mają mniejsze znaczenie.
Zaletą gruntowej jest możliwość wykorzystania do częściowego chłodzenia latem. Sprzedawca pomp powietrznych pominął ten wątek :)
2022-02-02 10:04
grunt ma stałą temperaturę przez cały rok - 12 stopni, oprócz strefy przygruntowej. Taka temperatura powietrza występuje dopiero w połowie wiosny i w połowie jesieni. Przez pół roku jest niższa. Natomiast powyżej 12 stopni i tak współczynnik COP niewiele się zmienia. Tym bardziej że przy 18 stopniach pompa ma już niewiele do roboty. Gruntowe średniorocznie są wydajniejsze, ale trzeba wydać kasę na odwiert. Owszem niektóre mają możliwość chłodzenia ale to tylko dodatek.
2022-02-03 22:05
No niby coś wiesz, ale w sumie nic nie wiesz. Opowiedz nam w szczegółach jak to sprężane powietrze pobiera ciepło z dolnego źródła i przekazuje do górnego.
2022-01-31 12:05
Skąd wiesz uzytkujesz? Mam sauniera 10 kw grzałka załącza się dopiero przy -15 więc nie wiem skąd taka opinia
2022-01-31 15:57
Większość powietrznych pomp ciepła stosowanych do ogrzewania budynków pracuje do - 25 stopni Celsjusza. Oczywiście czym niższa temperatura tym wyższy pobór prądu. Natomiast prawidłowo zamontowana pompa gruntowa bez problemu (bez grzałek) będzie grzać w temperaturze - 50 stopni Celsjusza.
2022-01-31 16:42
Użytkujesz pompę czy znajomy znajomego ci powiedział o grzałce?
2022-01-31 18:00
Czy rozumiesz zasadę działania takiej pompy?
2022-01-31 18:21
do minus 15 wtedy przestaje dzialac buraku polski cieniutko!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2022-01-31 18:29
Ty nawet pisać nie potrafisz, gimbusie bez szkoły.
2022-01-31 18:43
Kto ci takich głupot nagadał
2022-01-31 19:04
Wspolczesne czynniki pracują nawet minus 30 stopniach
2022-02-02 10:06
czyli tak jakby grzać prądem
2022-01-31 20:10
To nie prawda, że pompa nie działa w temperaturze poniżej zera.
2022-01-31 22:23
To nie prawda że ten bigos był zepsuty
2022-01-31 20:13
Witam, zamontowałem pompę ciepła powietrze-woda do nowego domu o pow. 130m2 o mocy 9kW. Na pow. 100 m2 ogrzewanie podłogowe, pozostałe 30 m2 ogrzewam grzej kami na tych samych niskich parametrach (garaż, kotłownia). Roczne koszty co i cwu nie przekraczają 2500 zł. Pompa działa o dwóch lat. W połączeniu z fotowoltaiką (5,7kWp), opłaty całoroczne za
Witam, zamontowałem pompę ciepła powietrze-woda do nowego domu o pow. 130m2 o mocy 9kW. Na pow. 100 m2 ogrzewanie podłogowe, pozostałe 30 m2 ogrzewam grzej kami na tych samych niskich parametrach (garaż, kotłownia). Roczne koszty co i cwu nie przekraczają 2500 zł. Pompa działa o dwóch lat. W połączeniu z fotowoltaiką (5,7kWp), opłaty całoroczne za energię elektryczną to 270 zł za wszystko ( wszystko w domu na prąd). Temperatury ww salonie, kuchni, korytarzach 23, łazienki 24, sypialnie 20 stopni. Pytajcie ludzi którzy mają pompę i panele dobrze dobrane. Jest mnóstwo głupich komentarzy i wpisów. W moim przypadku grzałka włącza się od - 13 i przy defrosach. Urządzenia rewelacyjne w swej prostocie i znakomite do podłogówki.
Max temperaturę jaką miałem na wyjściu przy - 23 to 37 stopni.
Pozdrawiam.
2022-02-01 09:26
dom 400 metrów, z czego 370 ogrzewane. Wszędzie mam podłogówkę. Roczne rachunki za prąd, za zeszły rok, to 9400 PLN. Mam też co prawda wentylację mechaniczną, a to też sporo daje. Niemniej szacuję że samo ogrzewanie, po odliczeniu zużycia prądu przez inne urządzenia, kosztowało mnie 7k.
2022-02-01 10:40
dadaj fotowoltaikę to wyjdziesz na zero (no dobra, tylko opłaty stałe czyli jakieś 40 zł na miesiąc)
2022-02-01 11:17
już dodałem, ale dopiero wniosek wysłany więc muszę poczekać na odpalenie licznika dwukierunkowego. Niemniej mam roczne zużycie na poziomie 14 tys. kWh, a instalację jaka się jeszcze opłacała wziąłem do 10kWp żeby mi oddawali 0,8 tego co wyprodukuję poza autokonsumpcją a nie 0,7. Żeby wyjść na 0 bym musiał prawie 18kWp stawiać a to już sporo droższe i zabierające miejsce.
2022-01-31 21:03
W tej chwili jest to tańsze i wygodniejsze niż ekogroszek czy pellet a o gazie nie wspomnę.A co do mrozów głupoty opowiadasz w tych czasach pompy dają radę nawet do 25 stopni na minusie a grzałke można ustawić do - 20 i pompa daje radę ,a co najważniejsze w rozliczeniu rocznym wychodzi tanio 8000 kWh na rok ogrzanie domu plus ciepła woda, energia użytkowa domu 174 m2 domu piwnica plus kuchnia ogrzewanie podłogowe sypialnie na piętrze grzejniki niskotemperaturowe.
2022-01-31 22:19
Szanowny Panie, grzałka w pompie załącza się dopiero poniżej 20 stopni Celsjusza, natomiast załącza się od czasu do czasu do defrostów pompy
2022-01-31 23:14
Ja mam pompe bez grzałki firmy Hilux 9 kw przy -16 działa 22 stopnie miałem w domu bo tak ustawiłem i wode do mycia tez grzeje pompa ciepła ustawione mam na 45stopni.Tez grzejesz pompą ciepła czy tylko słyszałeś ciekawe to co napisałes to jak by tak miało byc to by pompa była bez sensu.
2022-02-01 09:32
niemniej kiedy temperatura spada do -20 to pompa "powietrzna" ma sprawność COP na poziomie 1 czyli de facto taki jak zwykłe grzanie prądem. Niestety to jest ich główny i chyba jedyny minus bo sprawność zawsze spada ze spadkiem temperatury na zewnątrz. Nie mają tego problemu pompy z odwiertem. Za to sam odwiert też kosztuje. Każdy powinien sobie sam skalkulować co mu się opłaca bo nie ma jednej odpowiedzi.
2022-02-01 01:08
Co za bzdety, grzałka włącza się przy - 18, a jak chcesz to możesz ją wyłączyć
2022-02-01 18:29
Pompy ciepła typu powietrze woda bez problemu działają w temperaturach ujemnych, nawet do minus 20 stopni. Jedynie ich efektywność jest niższa niż w temperaturach dodatnich.
2022-02-02 17:47
Totalna bzdura pompa ciepła daję radę przy minus 25 stopni bez załączania grzałki nie znając się nie zabieraj głosu i nie wprowadzaj nikogo w błąb dowiedz się wiecej od instalatorów i posiadaczy tych urządzeń
2022-02-03 12:14
ale to nadal bez znaczenia bo sprawność przy tej temperaturze wynosi 1 czyli tak jakby grzać prądem
2022-02-04 10:53
Nie masz zielonego pojęcia i piszesz głupoty ! Przy minus 18 żadne grzałki się nie włączają !
2022-02-02 00:15
Proponuję poczytać trochę o tym modelu. Przy - 25 cop to 2,0. Mam zamontowaną tą pompę i daje radę i to bardzo. Widzę, że sporo tutaj zdań wypracowanych po kontakcie z bardzo starymi modelami.
2022-02-01 16:18
Pompa ciepla to nic innego jak odwrócona lodówka czy agregat chłodniczy który jest zasilany prądem i ma w układzie czynnik chłodniczy są to drogie rzeczy i nic nie jest wieczne ! Ile wytrzyma lodówka? + koszty prądu + serwis po gwarancji za parę lat albo wymiana agregatu tu już raczej nowa pompa
2022-02-01 16:42
Nie słuchać ignoranta, przyzwoita i dobrze dobrana pompa zwraca się po 10 latach (żywotność to 15-20 lat min). Moja 11 letnia pompa działa bez wspomagania grzałkami do -12 -13 przy -20 dalej tylko połowa potrzebnej mocy idzie z grzałek. (Instalacja na grzejnikach czyli najgorsza konfiguracja dla pompy)
2022-02-02 09:57
Chyba kolega nie pamięta. Wszystko zależy od komponentów, ale pompy ciepła są liczone na większe obciążenie niż lodówka, dłuższe cykle pracy.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
2 lipca 2022
(19 opinii)
2 lipca 2022
(4 opinie)
2 lipca 2022
(11 opinii)