- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (172 opinie)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (138 opinii)
- 3 115-metrowe mieszkanie w Gdańsku (29 opinii)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (326 opinii)
- 5 Kompost ze śmieci rozdają za złotówkę (148 opinii)
- 6 Studenci o styku Starego i Młodego Miasta (34 opinie)
Przybywa uli na dachach budynków
Na dachu Alchemii stanęły pierwsze cztery ule. Docelowo może być ich 10 - 15.
O problemie masowego wymierania pszczół mówi się od dawna. Wiemy, że tym niezwykle pożytecznym owadom trzeba pomóc. Tymczasem wbrew powszechnym opiniom doskonale radzą one sobie w miastach. Dlatego ule rozstawiane są na dachach budynków. Ten popularny w Europie i Warszawie obyczaj dociera także do Trójmiasta.
- Pszczoły rasy Buckfast, które zadomowiły się na dachu Argonu, nie są agresywne. Twórcą pasieki jest brat Adam, benedyktyński mnich opiekujący się niegdyś pasieką w angielskim opactwie Buckfast Abbey w Buckfasleight - tłumaczy Tomasz Wojtiuk z firmy Beeup.pl, pszczelarz i członek Polskiego Związku Pszczelarskiego, który opiekuje się pszczołami na Alchemii.
Rzeczywiście w czasie nagrywania materiału przez ekipę Trojmiasto.pl nikt nie został użądlony ani zaatakowany; nawet kiedy podglądaliśmy królową roju w czasie składania jaj. To ona żyje najdłużej, bo aż pięć-sześć lat. W czasie jednego dnia składa nawet trzy tysiące jaj. Jej poddane, które przynoszą do ula nektar i pyłek, żyją niestety zaledwie 40 dni: 20 dni dorastają, 20 dni pracują (wyjątkiem jest zima, kiedy pszczoła ma szanse dożyć nawet dziewięciu miesięcy). Lepiej mają trutnie, które nie wychodzą z ula i są w nim dokarmiane po to tylko, aby zapładniać królową. Po zakończeniu sezonu są z niego po prostu... wyrzucane.
Na Argonie docelowo stanąć może pasieka składająca się z 10-15 uli. W każdym z nich pracuje 80 do 100 tys. pszczół.
Działanie na rzecz pszczół
Na dach budynku, tam gdzie stoją ule, ze względów bezpieczeństwa nikt nie będzie mógł wejść. Jednak obecność uli w obiekcie będzie wyczuwalna. Będą one "należały" do najemców powierzchni biurowych. Trzy z nich ma Torus (deweloper Alchemii), jeden Alchemia Wina i Sugoi Sushi, które na parterze mają swoje restauracje. Kolejni najemcy są zainteresowani ustawieniem "swoich" uli. Wewnątrz jednego z nich zamontowana zostanie także kamera pozwalająca obserwować przez internet codzienne życie roju. Dodatkowo dla pracowników i ich dzieci prowadzone będą warsztaty, których celem jest podnoszenie świadomości znaczenia pszczół w życiu ludzi.
- Postanowiliśmy zainteresować się inną kategorią "najemcy" - znacznie mniejszego, ale równie wymagającego. Odpowiadamy przy tym na ważny temat i problem nas wszystkich, jakim jest masowe wymieranie pszczół - mówi Monika Brzozowska z firmy Torus.
Podobny cel przyświeca działaniom Galerii Handlowej Madison przy ul. Rajskiej w Gdańsku . Ule mają się tu pojawić w ciągu najbliższych tygodni.
- Założenie pasieki to nie tylko radość z naszego własnego miodu, to przede wszystkim działanie na rzecz lokalnej społeczności, jak również wkład w ratowanie populacji pszczół, które są coraz bardziej zagrożone ze względu na postępujące zanieczyszczenie środowiska - wyjaśnia Anna Thomas, dyrektor zarządzający Galerii Madison. - Planujemy także działania, które mają promować postawy proekologiczne, na przykład organizowanie warsztatów dla dzieci i młodzieży, gdzie będzie można dowiedzieć się więcej o życiu i znaczeniu pszczół.
Od kilku lat swoją pasiekę na dachu biurowca przy ul. Bitwy pod Płowcami rozwija także sopocka Ergo Hestia.
- Pszczoły zapylają rośliny i umożliwiają im rozwój. Pomagając otoczeniu, same są jednocześnie bardzo czułe na niekorzystne zmiany środowiskowe - w ostatnich latach masowo znikały. Dlatego Ergo Hestia postanowiła aktywnie włączyć się w pomoc tym pożytecznym owadom. Nasze pszczoły, mimo że narażone na silny wiatr znad morza, dzięki specjalistycznej opiece mają się świetnie - zapylają rośliny w hestyjnym parku i w pobliskich ogródkach działkowych, a przy okazji wytwarzają coraz więcej miodu - opowiada Arkadiusz Bruliński, rzecznik prasowy Ergo Hestii.
Początkowo na dachu jednego z biurowców firma Pszczelarium postawiła dla Ergo Hestii dwa ule. Pasieka była stopniowo rozwijana i w tej chwili na dachu biurowca pszczoły zasiedlają już siedem uli. Żyje w nich ponad 300 000 pszczół rasy Kraińskiej, które, podobnie jak pszczoły Buckfast, znane są z nieagresywnego zachowania w stosunku do ludzi i m.in. dzięki temu chętnie wykorzystywane są w środowisku miejskim.
- Okolica, w której Ergo Hestia ma swoją siedzibę główną - bezpośrednio na morzem, w otoczeniu terenów zielonych, stanowi wręcz idealną lokalizację dla tego typu przedsięwzięcia. Do tego niedawno powstały park Hestii i nasadzone w nim rośliny miododajne sprawiają, że pszczoły mają tu wspaniałe warunki do działania i rozwoju. Mając takie zasoby i widząc pierwsze efekty nie zastanawiamy się już, dlaczego... ale dlaczego tak późno zdecydowaliśmy się na stworzenie własnej pasieki - mówi Arkadiusz Bruliński.
Sam miód uzyskiwany z hodowli pszczół na Alchemii i Ergo Hestii (15 do 30 kg z jednego ula w sezonie) jest wykorzystywany raczej do celów promocyjnych i na potrzeby pracowników. Jest go zbyt mało, aby ze sprzedaży udało się uzyskać konkretny dochód.
W mieście lepiej niż na wsi
Ustawienie pasieki na dachu budynku poprzedza wykonanie analizy. Trzeba sprawdzić, czy warunki atmosferyczne w wybranej lokalizacji będą sprzyjały utrzymaniu się roju w ulu (nasłonecznienie, wiatry oraz warunki w zimie, bo pszczoły zimują w ulu na dachu). Przede wszystkim sprawdza się, czy w okolicy jest wystarczająco dużo miododajnych roślin (tzw. pożytek). Obszar, z którego pszczoły mogą pozyskiwać nektar jest spory, bo latają one w promieniu 2 km od ula.
Pszczelarze podkreślają przy tym, że miód pozyskiwany z roślin w miastach może być bardziej wartościowy niż ten ze wsi.
- W miastach nie występuje duża populacja pszczół, więc łatwiej jest im pozyskiwać pyłek oraz miód. Ponadto nie występują tu opryski roślin miododajnych, co ułatwia cały proces - mówi Tomasz Wojtiuk.
- Wbrew pozorom miód z miejskich pasiek może być czystszy niż ten z terenów wiejskich, gdzie pszczoły muszą szukać pożywienia na terenach zanieczyszczonych opryskami - potwierdza Arkadiusz Bruliński.
Dowodem na efektywne funkcjonowanie uli na dachach budynków są pasieki w Warszawie. Znajdują się one między innymi na biurowcu Eurocentrum, Pałacu Kultury i Nauki czy Teatrze Wielkim. Trend ten przywędrował do Polski z Europy Zachodniej - w Berlinie czy Londynie ule liczy się w tysiącach. Pasieki obecne są też np. w Paryżu - założone zostały na dachu m.in. Opery Paryskiej czy zakrystii katedry Notre Dame. Coraz chętniej zakładają je także wspólnoty w wielkich miastach oraz prywatne osoby.
Koszty
Roczny abonament związany z utrzymaniem jednego ula to koszt około czterech tysięcy złotych. W tej kwocie mieści się ustawienie ula na dachu, wykonanie na nim malunków oraz zasiedlenie w ulu pszczół i całoroczna opieka nad nimi. Pszczelarze wykonują także miodobranie i dostarczają właścicielowi pasieki miód w słoikach.
Miejsca
Opinie (263) 10 zablokowanych
-
2018-06-28 06:10
(16)
4 tyś rocznie za ul? A zwraca się to chociaż? Wie ktoś?
- 17 55
-
2021-04-01 11:24
kokos
nie zwraca sie . przepalone pieniadzę byle by łapki w górę były. ul daje miodu około 20 kg . w sklepie duży słoik kosztuje 50pln prosty rachunek to ze z ula mamy 1000pln rocznie
- 0 0
-
2018-06-28 10:54
Bzdura (4)
Ten redaktorek nie wie o czym pisze z ula wyciągniesz miodu za 1000 pszy dobrych układach a w ulu jest od 25000 do 40000 pszczół * 10 doje nam ok 250000 do 400000 pszczół w zależności od wielkości rodziny pszczelej . Trzeba oriętować się o czym się pisze
- 1 5
-
2018-06-30 22:41
Zibi
w domu masz napisać sto razy :
"przy"
"daje "- 0 0
-
2018-06-28 11:20
(1)
Najważniejsze, że pasiekę założył Brat Adam ;)
- 5 1
-
2018-06-28 20:50
:)
pozdrowienia dla brata Adama
- 0 0
-
2018-06-28 11:25
A Ty naucz się czystać ze zrozumieniem i PISAĆ!!! Oczy bolą od Twojej ortografii
- 9 0
-
2018-06-28 18:16
Zależy od ilość zebranego miodu, trzeba pamiętać że nie zawsze jest pożytek dla pszczół, dwa lata temu praktycznie w całej Polsce nie było czego zbierać rok temu było odrobinę lepiej, w tym roku wszystko kwitnie zdecydowanie za wcześnie ale kwitnie i miodu jest pełno. Taniej by wyszło samemu się zajmować pszczołami ale to jednak wymagające zajęcie i nie każdy by się tego podjął.
- 1 0
-
2018-06-28 11:32
to sa grosze
zaledwie 11,1 zł dziennie nie mów mi że budyń rządzi tyle lat i nie rozwinoł tego małego miasta
- 1 2
-
2018-06-28 07:59
odpowiedź (1)
To bardzo droga impreza i zwraca się przy dużej liczbie uli (efekt skali) albo przy naciąganiu (mieszanie cukru i liści lipy - powszechne w Polsce).
- 11 1
-
2018-06-28 11:04
Miodek
Widać że nie masz pojęcia o pszczołach i miodzie miód chczony widać z dalekaTrochę poczytaj wiedza nie boli
- 1 3
-
2018-06-28 09:15
(1)
Czy wszystko co się robi, musi być liczone zyskami pieniężnymi?
- 24 0
-
2018-06-28 09:55
Nie
Ale w biznesie nie zaszkodzi.
- 8 0
-
2018-06-28 09:44
Nie ma prawa się zwrócić. Chyba, że litr miodu będzie ze 150 złotych kosztował.
- 6 1
-
2018-06-28 09:24
Coś pożytecznego plus świetny PR! Popieram!
4 000 zł rocznie... dla firmy mniejszej czy wiekszej to żaden wydatek! W większej frimie 4 tys to się wydaje miesiecznie na kawę czy artukuły biurowe. Rachunek jest prosty: ponad 3 stówki miesięcznie, a jaki PR i marketing i przy okazji coś pożytecznego! Żadna firma PRowa czy marketingowa nie kosztuje tak niewiele w skali miesiąca. A wykorzystywanie faktu posiadania "firmowego" ula w celach marketingowych - bezcenne! Popieram i trzymam kciuki za coraz większe powodzenie całej akcji!
- 23 3
-
2018-06-28 07:59
Sprzedaj się na organy, zarobisz kupę kasy.
- 9 4
-
2018-06-28 06:42
Ale że w ttm jest koszt postawienia takiego ula to ty wiedz.
- 4 7
-
2018-06-28 06:01
Powdychaja spaliny (24)
- 67 91
-
2018-06-28 06:35
to Trójmiasto nie jest w europie? (6)
"Ten popularny w Europie i Warszawie obyczaj dociera także do Trójmiasta".
- 16 12
-
2018-06-28 11:27
Witamy w mieście PO (3)
Którym bliżej do Moskwy niż Europy
,, Truj Miasto,,- 5 12
-
2018-06-28 16:00
Przecież ropa z Orlenu zrzucona do Wisły nie dopłynęła do Gdańska... (2)
- 7 0
-
2018-06-28 16:54
Szambo i fekalia zrzucone przez PO już tam sa (1)
- 2 8
-
2019-05-15 10:27
raczej w Twoim pustym łbie
- 0 0
-
2018-06-28 09:47
nie jest nawet w Warszawie
- 13 0
-
2018-06-28 07:00
mowa trawa.
- 15 0
-
2018-06-28 09:25
(5)
Spaliny są cięższe od powietrza i znajdują się blisko ziemi.
- 9 4
-
2018-06-28 11:28
Jak blisko? (4)
- 3 0
-
2018-06-30 14:14
Spalinki
Bardzo blisko
- 0 0
-
2018-06-28 12:21
Jak tylko sie da (2)
- 8 0
-
2018-06-28 16:56
Biedne mrówki które trujecie (1)
- 4 0
-
2018-06-28 16:56
Mordercy mrówek
- 0 0
-
2018-06-28 09:13
Czegoś tu nie rozumiem (9)
Trzeba pomagać pszczołom, ale dlaczego akurat w środku miasta? Czy nie ma innych miejsc poza miastem, gdzie nie ma smogu i jest więcej zieleni? A może znów po prostu chodzi o kasę, bo ktoś chce mieć szybko, tanio i na miejscu miód?
- 10 29
-
2018-06-28 11:28
Darmowa reklama (1)
Jakby mogli to by dzieci z Syrii tam POsadzili
- 4 5
-
2018-06-29 10:45
śmieszni pisowcy są wszędzie :)
- 3 1
-
2018-06-28 14:33
Pszczoła nie przyniesie do ula byle g...
To proste - posługujesz sie stereotypem
- 6 1
-
2018-06-28 12:20
Ciekawe jest to,
ze kiedy czegos nie rozumiesz, a pewnie zdarza się to dość często, automatycznie podejrzewasz osoby w ten niepojęty proceder zaangażowane o jakies nieczyste intencje.
- 5 0
-
2018-06-28 11:00
głupio pytasz
i tyle
- 2 1
-
2018-06-28 09:58
"Czy nie ma innych miejsc poza miastem, gdzie nie ma smogu i jest więcej zieleni?"
Są takie miejsca ale poczytaj o niszczeniu pasiek, wandaliźmie czy spalonych ulach...patologia niestety ma łatwy dostęp i zero wyobraźni dlatego czasami trzeba coś wpakowac na dach bo ktoś tego nie rozpiepszył.
- 14 2
-
2018-06-28 09:44
Bardziej chodzi o pomoc populacji pszczół wszędzie
również w miastach i o zapylanie, czyli pomoc nam, a nie tylko o miód, który jest efektem ubocznym
- 18 1
-
2018-06-28 09:34
symulacja działania
śladowe, nieskuteczne, bezsensowne...
Ale medialne!
Co do miodu, to mam poważne zastrzeżenia co do jego przydtności do spożycia- 8 12
-
2018-06-28 09:18
albo tani sponsorowany artykuł
- 10 3
-
2018-06-28 08:27
Trutnie na trutniach
- 7 1
-
2018-06-28 06:09
Jak taka menda mnie dziabnie kto,mi wypłaci odszkodowanie ? (11)
- 18 193
-
2018-08-19 18:08
a jak na wsi Ciebie
dziabnie, to kto płaci?
- 0 0
-
2018-06-29 21:08
Niestety pszczółko musisz uważać na te mendy
sporo ich w Trójmiescie
- 0 0
-
2018-06-29 05:27
do :D...
jak się będziesz dobrze prowadzić to nie będziesz miał mend :). Pszczoła to nie menda .
- 2 0
-
2018-06-28 19:57
A jak udowodnisz że to moja z mojego ula? Pszczoły latają bez tablic rejestracyjnych.
- 4 0
-
2018-06-28 07:57
odpowiedź (3)
Menda, to po polsku: wesz.
Jeśli masz wszy, to się przynajmniej tym nie przechwalaj.- 47 4
-
2018-06-28 08:33
(2)
truteń to przeciętny pisowiec "nie pełnią żadnych funkcji społecznych. Ich jedyną funkcją jest dostarczenie królowej nasienia"
- 15 14
-
2018-06-28 09:07
popatrz, popatrz - a brzmi jak słownikowa definicja leminga (1)
- 5 12
-
2018-06-28 16:02
I wszystko się zgadza
Tylko kto Wam wmówił, że to nie elektorat PiSu jest lemingami?
- 3 0
-
2018-06-28 10:18
pszczoła wieprzowiny nie jada
- 5 2
-
2018-06-28 07:15
Złego licho nie bierze. (1)
- 50 1
-
2018-06-28 07:33
ty wypłacisz za cały miód do utylizacji
- 29 1
-
2018-06-28 07:50
smutna refleksja (7)
Wiejski pszczelarz wyjaśnił mi, jak Polacy na wsi robią miód...
Należy rozpuścić cukier i dodać utartych liści lipy.
To wszystko przecedzamy, dodajemy trochę prawdziwego miodu i mamy "polski miód", pachnący lipą (dosłownie i w przenośni).- 16 3
-
2018-08-19 18:06
teraz będą robić tak w mieście
...
- 0 0
-
2018-06-28 10:37
Lepszy miod ze spalin?
Smscznego!
- 0 2
-
2018-06-28 08:22
A ja wam powiem że produkcja takiego miodu jest nieopłacalna (3)
Jestem spedytorem i sam osobiscie miesiąc temu odebrałem 3 kontenery sztucznwgo miodu z chin po cenie tak niskiej że tańsza jest chyba tylko woda z kranu. Tego miodu używają glównie fabryki spożywcze i restauratorzy do wszystkiego co ma mieć smak/aromat miodu, albo miód w nazwie. Więc jeśli będziecie kupować w markecie "mleczną kanapke z dodatkiem miodu i mleka" to smacznego ;) Miód ten często jest też sprzedawany w słoikach, alw producent ma wtedy obowiązek napisać na etykiecie skąd pochodzi więc pole do oszustw jest mniejsze.
- 7 1
-
2018-06-28 08:46
Niepokojące (2)
jest to w jaki sposób Pan opisuje cały proces. Nie wiem, który z was nie ma sumienia: producent miodu w chinach (on na pewno nie ma, w końcu barbarzyńcom z zachodu można opchnąć każde g**, aby tylko wzmocnić ojczyznę), Pan skoro w tym uczestniczy i nie widzi w tym nic złego, czy Polscy przetwórcy. Ta sama mentalność co w przypadku zakładów "odświeżających" kiełbasę i jajka, lub kupujących przeterminowane mięso w puszkach ze Skandynawii. Skoro nie jest nielegalne, to można, aby tylko zarobić więcej na marży i zaoszczędzić na towarze. Janusze biznesu, którzy trują ludzi i uchodzą za "cwaniaków" co obeszli system. Gratuluję. Mam nadzieję, że Pan może jeszcze spojrzeć w lustro i spać w nocy.
- 4 7
-
2018-06-28 09:40
Noo, ja jestem tylko spedytorem, ale przemowa fest
Taki zbulwersowany o sztuczny chiński miód. Co tam toksyczne odpady składowane u nas, co tam trujace aluminium. Wszystkiemu winny jest spedytor pośredniczący w dostawie pasty z cukru. No nieźle xD
- 10 1
-
2018-06-28 09:17
Wiesz czym zajmuje sie spedytor ?
- 7 0
-
2018-06-28 08:53
Maskara
Co za ignorancja. Może w sklepach masz taki miód, w supermarketach itd, ale na pewno nie u wiejskich pszczelarzy. Z reszta, ktoś kto sie na tym zna, od razu sie na tym pozna i na nic te durne komentarze. Chciałeś zabłysnąć - szkoda, nie wyszło :(
- 4 4
-
2018-08-19 18:05
kiedyś chciałem trzymać dwie kolorowe małe kurki w ogródku
i dostałem odmowę od urzędu miasta: "drobiu nie można hodować w mieście"...
- 0 0
-
2018-06-28 06:03
Jakich trójmiejskich? Po co pod wszystko podciągać Gdynię? (17)
- 140 44
-
2018-06-28 06:10
(9)
Już zakomleksiony debil od rana wylewa swoje żale za swoje nieudane życie.
- 37 33
-
2018-06-28 06:24
jak ciepły głos wyborcy Pana Szczurka...:) (8)
- 25 7
-
2018-06-28 06:26
(7)
Kolejny debil.
- 13 11
-
2018-06-28 06:27
Dobrze, że tylko ty jeden jesteś mądry. Cała samorządność:( (6)
- 8 6
-
2018-06-28 07:58
(4)
Kolejny debil. Ciekawe ilu się jeszcze was odsłoni.
- 5 1
-
2018-06-28 09:30
śledziu (3)
klasyka w psychiatrii klinicznej: każdy głupek lub kretyn widzi wokół siebie samych głupków lub kretynów.
- 4 2
-
2018-06-28 14:21
Ten się nawet podpisał gd - gdański debil (1)
- 1 1
-
2018-08-12 21:48
Hej
Dlaczego tak się do siebie zwracacie, ludzie?
Mozna normalnie.
Nie rozumiecie się wzajemnie, tak bywa.
Ale jesteście ludźmi.- 0 0
-
2018-06-28 10:04
Tak u was w psychiatryku mówią?
- 3 1
-
2018-06-28 07:35
Idź ty lepiej kozioleczku do swojego Pacanowa
- 4 6
-
2018-06-28 20:41
XDD dokładnie
po co POdciągać gdynię hurr durr
podzielmy nie tylko Trójmiasto ale i sam Gdańsk na poszczególne autonomiczne dzielnice. Co tam dzielnice, blokowiska. Walczmy ze sobą jak dawne plemiona, kradnijmy kobiety, budujmy forty i fosy, rzucajmy kameniami i dzidami. Zawierajmy kilkudniowe sojusze by potem zdradzać się i podpalać sąsiednie osady XD
"hehe gdańszczury", "hehe śledzie", " aaaa wejherowo wieś xdd" Ile wy macie lat Janusze, pewnie dalej machacie do samolotów i krzyczycie "panie pilocie dziura w samolocie" a jak widzicie czarnoskórego typa gdzieś na mieście to pokazujecie palcem i drzecie morde "pa jaki murzyn" XDDDD nawet mi was nie żal- 4 0
-
2018-06-28 14:17
tępych gdańszczan prosimy o uspokojenie poszarpanych przeciętnym i szarym życiem nerwów
- 2 1
-
2018-06-28 11:30
bo sam Gdańsk
Bo sam Gdańsk to jest małe miasto
- 2 2
-
2018-06-28 11:19
He he he
Jaki rozbestwiony słoik.
- 1 0
-
2018-06-28 09:41
Z ust mi to kolega wyjął- w gdyni kaszubi szybko by uspokoili pszczoły tak jak zrobili to z fokami. (2)
W gdyni rządzi demencja starcza, zabobon, nienawiść do natury i racjonalnego myślenia. Kaszub krzywi się na samą myśl że ktoś po 30 nie ma opuchniętego ryja. Jak to tak zdrowy równa się nienormalny. Prawdziwy kaszub truje pszczoły chemikaliami i chodzi jak zawodnik sumo z boku na bok.
- 16 9
-
2018-06-28 09:56
(1)
Ty naprawdę masz jakiś problem, człowieku
- 5 6
-
2018-06-28 10:30
Lewatywy nie dostał.
- 3 3
-
2018-06-28 10:40
Po pierwsze w w biurowcach niema otwieranych okien dlatego mogą być a nie w budynkach mieszkalnych. (1)
To ze w zatrutym spalinami mieście miód jest lepszy to już totalna bzdura!
- 7 2
-
2018-07-02 10:41
Znawco...
Bzdurą jest wyrażanie opinii na temat o którym nic nie wiesz. Nie znasz się to zamilcz. Pszczoła bierze na siebie wszelkie zanieczyszczenia, woli sama zginąć niż zanieść truciznę do ula. Zresztą i tak nie zostałaby wpuszczona do ula jeśli byłoby jakiekolwiek zagrożenie dla królowej.
- 0 0
-
2018-07-01 10:54
Ciut drogi ten miodzik
Roczny koszt abonamentu za jeden ul, to ok. 4 tys.
Miodu z jednego ula od 15 do 30 kg ;
Cena kg od 133 pln do 266 pln- 0 0
-
2018-06-30 11:50
Ujescismo
A na Ujescisku tuż przy blokowiskach swoje ule mają osy i szerszenie. Rozumiem potrzebę wspomagania przed wymarciem, ale bliskie sąsiedztwo bywa nie do końca bezpieczne. Do domu wyleciało mi już kilka sztuk tych mutantów, dobrze, że akurat w pobliżu nie było dzieci.
- 0 0
-
2018-06-29 22:55
A od kiedy można pszczele pasieki w Gdańsku utrzymywać???
A to od kiedy można mieć pasieki w Gdańsku????
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.