- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (234 opinie)
- 2 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (167 opinii)
- 3 Czy zamiast ogródków będą mieszkania? (259 opinii)
- 4 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 5 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (257 opinii)
- 6 Fotowoltaika. Najpopularniejsze rozwiązania (79 opinii)
Ruszyła budowa podziemnego parkingu przy SKM Chylonia
W ramach tworzonego na pl. Dworcowym w Chyloni węzła integracyjnego ruszyły prace związane z realizacją fundamentów parkingu podziemnego. Powstają ściany szczelinowe wraz z rozparciem. Ten etap prac prowadzi firma Soletanche Polska, która wykonała tzw. suchy wykop dla Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.
Przypomnijmy:
- 23 września 2019 roku Gdynia podpisała umowę z konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras na budowę węzła Chylonia
- Prace pochłoną 45,8 mln zł i mają potrwać niecałe dwa lata
- W ostatnich tygodniach plac został zamknięty dla ruchu kołowego
Prace podobne do tych w Muzeum II Wojny Światowej
- Jako polski oddział światowego lidera w zakresie budownictwa podziemnego, grupy Soletanche Bachy, staramy się brać udział w projektach, które w sposób znaczący przyczyniają się do zmniejszenia emisji CO2. Inwestycje wspierające publiczny transport zbiorowy oraz kolej są jednym z priorytetów w naszej ekologicznej strategii - mówi Piotr Szturmowski, dyrektor Oddziału Północ, Soletanche Polska.
Podobne prace były wykonywane przy okazji budowy Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Zrealizowano tu największe w Europie oraz jedno z największych na świecie podwodnych betonowań przesłony poziomej, co w efekcie pozwoliło na zrealizowanie suchego wykopu w niezwykle niesprzyjających warunkach hydro-geologicznych.
Głębienie pierwszej sekcji ścian szczelinowych odbyło się kilka dni temu. Wkrótce planowane są kolejne. Zakończenie prac zakontraktowanych przez Soletanche nastąpi na początku jesieni.
Dzięki podziemnemu łącznikowi będzie można przejść bezpośrednio z parkingu na perony.
Co zaplanowano w ramach całej inwestycji?
- budowa parkingu podziemnego,
- przebudowa placu Dworcowego,
- stworzenie nowej trakcji trolejbusowej,
- budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej,
- budowa jednokondygnacyjnego obiektu z przejściem podziemnym,
- powstanie zespołu toalet publicznych,
- stworzenie nowego oświetlenia,
- ustawienie monitoringu.
Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia-Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.
Opinie (141) 5 zablokowanych
-
2020-04-04 19:16
(2)
A nie lepiej parking po dworcem w Gdyni- ale o tym nik nie myśli chyba ze mister Szczurek.??!
- 8 9
-
2020-04-04 19:22
tam jest DUZA koperta do wziecia, czeka na odpowiedniego "zaufanego" dewelopera
- 5 2
-
2020-04-04 20:48
w samym centrum parking?
ktos pociagiem przyjedzie do dworca głównego w gdyni po czym przesiadzie sie do samochodu zeby nim pojezdzic po miescie? ty to masz łeb :D
- 2 2
-
2020-04-04 19:26
Na
Betonie wirus się nie trzyma A przynajmniej nie ma takich danych (:
- 6 0
-
2020-04-04 20:21
A co z tymi dziwnymi przybudówkami przy zabytkowym budynku dworca ?
- 8 2
-
2020-04-04 20:25
Budowa dużych parkingów wielopoziomowych w pobliżu stacji kolejowych (1)
to forma wspierania finansowego ludzi, którzy wyprowadzają się poza miasto uciekając przed pogarszającą się jakością życia w wyniku nadmiaru samochodów w mieście. W pobliżu stacji SKM powinny powstawać miejsca pracy - cele podróży i parkingi krótkoterminowe - typu kiss and ride. Parkingi darmowe dla użytkowników samochodów są sprzeczne z ideą zrównoważonego rozwoju - tzw. transit oriented development. Takie parkingi - jeśli powstają - nie powinny być darmowe.
- 2 3
-
2020-04-05 02:10
Gdzie jest napisany ze będzie płatne parkowanie ?
- 0 0
-
2020-04-04 20:46
komu to potrzebne ?
- 4 5
-
2020-04-04 20:47
Czyli raptem 26 mln z kasy miasta tj. kasy mieszkańców (3)
To pomyślcie sobie ile takich i podobnych inwestycji można było przeprowadzić w Gdyni za kasę utopioną w lotnisku - blisko 100 baniek plus jeszcze prawie 800 baniek za obsługę prawną!
Człowiek honoru po prostu zrezygnowałby z funkcji włodaża po takiej akcji.- 13 8
-
2020-04-04 21:00
Dodajmy, że za podobną kasę Rumia Janowo buduje cały węzeł integracyjny, a nie jakiś śmieszny, nikomu niepotrzebny parking. Miejsc parkingowych to w centrum brakuje raczej bo wszystko sprzedane i zabetonowane.
Jak ktoś chciał tam postawić samochód to stawiał za tunelem od strony Meksyku - tam jest full ale to naprawdę full miejsca wzdłuż torów i nie tylko. Mieli tam pętlę zrobić podobno i przebić drogę na Hutniczą z placu. Tej kasy powinno na to wystarczyć a nie sam parking i to jeszcze tak kosztowny.- 3 3
-
2020-04-04 21:18
chociażby w postaci drogi z władysława na śląską obok pogotowia (tam gdzie ten śmieszny tunel w którym można zlecieć ze schodów) - tym bardziej że po drugiej stronie jest parking - powinna być pochylnia dla pieszych i droga pod torami bo przecież śląska i te ulice dalej typu warszawska i całe działki leśne wraz z parkiem urszulanek (gdzie coś tam budują teraz) to duża dzielnica i ścisłe centrum które zostało i**otycznie odcięte tymi torami i archaicznym tunelem
- 4 1
-
2020-04-05 21:31
Dokładnie.
- 0 0
-
2020-04-04 21:02
Dobre działania testujące przed właściwą rozbudową Dworca Gdynia Główna
Dlatego należałoby wykorzystać tu najwięcej nowych technologii i nowinek i dokładnie sprawdzać/ analizować? - Dworce zawsze świadczą o randze i kulturze miasta. Wszystko po to, by podróżni mieli maksimum udogodnień od momentu przyjazdu i byli pod wrażeniem spójności estetyki, architektonicznego bogactwa bez przepychu.
Przestrzenie mają być bardziej przyjazne pieszym. Należałoby zaplanować i doprowadzić do uporządkowania także (wydaje się przypadkowe budynki dworca a i sąsiednich budynków Gdy,Chylonia)nowe odpowiednie zadaszenia nad wejściami itd.. Z drugiej strony tj. od Mexyku przewidzieć odpowiednią inwestycje powiązaną z miejscem publicznym.- 2 2
-
2020-04-04 22:39
Taka prawda (2)
Zróbcie ten parking od razu z przejazdem na drugą stronę torów, bo tego przejazdu na Puckiej się nie doczekamy. Wszyscy śmieją się z Wejherowa , a oni w Janowie robią już trzeci tunel.
- 11 1
-
2020-04-04 22:43
Wejherowo robi tunel w Janowie? (1)
zmierz temperaturę, to może być koronawirus
- 1 2
-
2020-04-04 22:58
Wejherowo daje radę znacznie lepiej niż Gdynia
Czy to nie jest powód do mega wstydu?
- 4 0
-
2020-04-04 23:19
Gdynia Chylonia -> Gdynia Główna
Uważam, że Dworzec Gdynia Chylonia powinien ewoluować do Dworzec Gdynia Główna.
Bliskość A1, portu, torów kolejowych i lotnisk oraz terenów miejskich (dzierżawy) sprawia, że to miejsce powinno być "oczkiem w głowie" włodarzy naszego miasta.
(.... itd., obecny Dworzec Główny -> Dworzec Gdynia Centrum)
... warto wybiec w przyszłość.- 7 0
-
2020-04-04 23:29
Moim zdaniem to dobra inwestycja ponieważ zrobią porządny parking podziemny ponieważ można sobie zaparkować pojazd i zrobić spokojnie zakupy w marketach Lidl czy Biedronka między godzinach tygodniowych między 14 a 16 był problem żeby zaparkować samochód
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.