Wiadomości

stat

Telefonia internetowa. Oszczędzasz z każdą minutą

Kliknij w grafikę, aby dowiedzieć się w jaki sposób Polacy korzystają z Internetu.

Dostępność internetu w Polsce stale wzrasta. Według najnowszego raportu World Internet Project Polska, dostęp do sieci w domu ma już 66 proc. Polaków. Średnio spędzamy w internecie prawie 16 godzin tygodniowo. Czy potrafimy w pełni wykorzystać możliwości jakie daje nam dostęp do globalnej sieci?



Do czego używamy internetu?

Internet jest dzisiaj podstawowym narzędziem komunikacyjnym. Zdecydowana większość internautów korzysta z poczty email kilka razy dziennie, prawie dwie trzecie ankietowanych używa komunikatorów, niemal połowa deklaruje prowadzenie przez internet rozmów telefonicznych.

Wysoki odsetek korzystających z telefonii internetowej nieco zaskakuje, jeśli zestawić te wyniki z badaniami UKE na temat rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Raport ten pokazuje bowiem niską świadomość technologii VoIP.

Sprzeczne dane?

Z jednej strony ponad połowa użytkowników internetu chętnie wykorzystuje telefonię internetową, z drugiej strony natomiast raportowana jest niska świadomość tej technologii. Łatwo jednak tę sprzeczność wyjaśnić.

- Najliczniejszą grupą wiekową wśród internautów są osoby w wieku od 25 do 49 lat. Z telefonii stacjonarnej natomiast najczęściej korzystają osoby w wieku 45 +, mniej świadome nowych technologii. Stąd tak różne wnioski, płynące z obu badań - mówi Michał Krużycki z FreecoNet.

Niedoceniana telefonia VoIP

Niska świadomość istnienia VoIP-a, z całą pewnością działa na niekorzyść konsumentów. Według badania UKE, ponad połowa spośród ankietowanych twierdzi, że utrzymuje numer stacjonarny wyłącznie z przyzwyczajenia. Jednocześnie użytkownicy przyznają, że ponoszą na telefon wydatki wyższe, niż mogliby zaakceptować - średnio to aż 51 złotych dla użytkowników indywidualnych.

- 51 złotych za numer utrzymywany wyłącznie z przyzwyczajenia to znaczna kwota. We FreecoNet koszt utrzymania numeru to kilka złotych miesięcznie. W zależności od potrzeb, użytkownicy mogą korzystać z usługi prepaid (doładowania) lub wygodnych abonamentów - dodaje Michał Krużycki.

Jakie są przewagi telefonii VoIP?

Elastyczność, to słowo, które najlepiej oddaje przewagi VoIP-a nad tradycyjną telefonią stacjonarną. FreecoNet to niskie stawki na połączenia krajowe i międzynarodowe w ofercie abonamentowej oraz pre-paid. Bez żadnego problemu można przenieść numer np. od tradycyjnego operatora. Aplikacja na telefon komórkowy i smartfona umożliwia korzystanie z usługi w dowolnym miejscu na świecie, zawsze gdy mamy dostęp do sieci WiFi.

Dla pierwszych 20 czytelników portalu Trojmiasto.pl, którzy zarejestrują konto we FreecoNet, dostawca przygotował specjalny prezent powitalny - 10 zł na przetestowanie usługi. Wystarczy założyć konto na stronie www.freeconet.pl i przesłać login na adres promocja@freeconet.pl z dopiskiem "TRÓJMIASTO".

Więcej na temat telefonii internetowej i jej zalet przeczytać można na stronie internetowej www.voip.freeconet.pl.

W artykule zostały wykorzystane zostały dane z raportów:
1. Rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce w 2013 roku. Raport z badania klientów indywidualnych - Urząd Komunikacji Elektronicznej
2. World Internet Project: Polska 2013
3. Raport PMR - "Usługi telekomunikacyjne dla segmentu biznesowego i operatorskiego w Polsce 2013. Prognozy rozwoju na lata 2014-2017"

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (9) 1 zablokowana

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.