- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (185 opinii)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (142 opinie)
- 3 115-metrowe mieszkanie w Gdańsku (34 opinie)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (330 opinii)
- 5 Studenci o styku Starego i Młodego Miasta (35 opinii)
- 6 Penthouse za 24,8 mln zł w Gdańsku (161 opinii)
W Oliwie wyrósł kolejny biurowiec
Na dachu biurowca Wave zawisła wiecha, a jego deweloper opowiada o docelowym wyglądzie budynku i jego otoczenia.
Pierwsza z dwóch wież biurowych Wave przy al. Grunwaldzkiej osiągnęła niedawno najwyższy punkt. Budynek będzie gotowy w czerwcu 2020 roku. Będzie to trzeci, po Alchemii i OBC, kompleks biurowy w Oliwie zlokalizowany bezpośrednio przy głównej arterii.
Nieco ponad rok po rozpoczęciu budowy pierwsza wieża osiągnęła najwyższy punkt konstrukcyjny. Z tej okazji na dachu zawisła tradycyjna wiecha.
- Teraz będziemy kontynuować prace wykończeniowe na elewacji budynku, a także wykańczać budynek wewnątrz. W przyszłym roku wprowadzać się tu będą pierwsi najemcy - informuje Sławomir Koc, project manager inwestycji Wave. - Zakończona jest także realizacja części podziemnej drugiego budynku, który stanie bliżej torów kolejowych. Jego budowa będzie kontynuowana po zakończeniu realizacji pierwszego etapu.
Ogólnodostępna przestrzeń i stacja dla elektrycznych jednośladów
Wave, pierwszy projekt spółki biurowej Skanska w Gdańsku, dostarczy ok. 48 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni, w tym niemal 25 tys. w pierwszym (będącym w budowie) etapie. Budynki będą miały 55 metrów wysokości, czyli 14 kondygnacji naziemnych. Pod nimi znajdzie się podziemny parking dla samochodów. W ramach inwestycji powstanie także 400 miejsc postojowych dla rowerów.
Projekt inwestycji powstał w pracowni Medusa Group. Chociaż w całości budynek ma industrialną - nawiązującą do kontenerów - architekturę, to pofalowane fragmenty przestrzeni pomiędzy budynkami mają być odwołaniem do morskich fal i wydm.
Czytaj także: biurowiec Wave można obejrzeć przez okulary HoloLens
- Patio pomiędzy budynkami zostanie oddane do użytkowania razem z pierwszym etapem. Zaplanowaliśmy je jako otwartą przestrzeń publiczną dla każdego. Będzie tu miejsce na spotkanie towarzyskie, mały koncert, pracę z laptopem na świeżym powietrzu. Planujemy, że patio będzie miejscem wielu ciekawych wydarzeń dla pracowników i mieszkańców Trójmiasta - opowiada Kornelia Łukaszewska-Ciesielska, leasing manager w spółce biurowej Skanska. - Tuż obok patio powstanie także stacja dla jednośladów. Będzie można tu pozostawić i bezpłatnie naładować rower, hulajnogę czy skuter. Stacja ma być dostępna dla pracowników biurowców czy studentów z kampusu uniwersytetu, dla wszystkich.
Budynek będzie podwójnie certyfikowany - nie tylko według amerykańskiego LEED, który będzie potwierdzeniem budowy i funkcjonowania obiektu w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju; uzyska on także certyfikat Well Building Standard, który w centrum stawia człowieka i jego zdrowe funkcjonowanie w budynku. Biurowiec będzie także pierwszym w Trójmieście, po którym będzie można poruszać się przy użyciu smartfona, zamiast tradycyjnej karty. Wykorzystywana przy tym aplikacja będzie miała także więcej zastosowań, m.in. przy rezerwacji miejsc parkingowych.
Pierwszy antysmogowy chodnik w Trójmieście
Przed biurowcem Wave po raz pierwszy w Trójmieście ułożony zostanie chodnik z antysmogowego betonu. Do tej pory rozwiązania takie stosowane były w Warszawie przy rondzie Daszyńskiego oraz w Krakowie. Działanie betonowych płyt polega na tym, że pod wpływem słońca redukują stężenie szkodliwych związków w powietrzu zanieczyszczonym smogiem miejskim, powstałym ze spalin emitowanych przez samochody, m.in. tlenków azotu, które znajdują się w miejskim powietrzu. Związki te są rozkładane na nieszkodliwe, podobne do stosowanych przy nawożeniu roślin i następnie wraz z wodą deszczową odprowadzane do gleby, a beton się oczyszcza.
Pomiary prowadzone przez naukowców wykazały, że teren, na którym zainstalowano zielony beton, wykazuje mniejsze średnio o 30 proc. stężenie dwutlenku azotu, w stosunku do zwykłego odcinka nawierzchni.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (271) ponad 10 zablokowanych
-
2019-10-31 11:45
Powinni budowac 50 pieter
Szkoda miejsca powinni budowac wyzsze 50 pieter i zrobic porzadny przystanek kolejki oraz kladki. A tak to jest - urzad Miasta inwestorowi pozwolimy 15 pieter to moze wszyscy jakis dojada i sie pomieszcza,
- 1 0
-
2019-10-31 13:14
Kiedy Lewandowski odblokuje port lotniczy w Gdyni?
Ile lat jeszcze bedziemy czekac na lotnisko w Gdyni obslugujace kierunki transatlantyckie? Gdyni trzeba pomoc a nie ja blokowac ,gdyz szybka kolej laczaca lotniska Gdynskie i Gdanskie to mega rozwoj i zwiekszenie zyskow dla jednego i drugiego operatora...Pory lotniczy w.d Gdansku moglby sie jeszcze bardziej rozwinac a przewozy pasazerow wielokrotnie zwiekszyc . Tylko woli nie ma.
- 1 0
-
2019-10-31 13:56
komu to g*wno potrzebne Polsce jet ptrzebny przemysł
Przewodniczący Barroso powiedział, że bycie populistą i powiewanie flagą ksenofobii zaczyna być modne.modne g*wno nie potrzebne pewnie znowu pranie pieniedz lapówa poszła w ruch kasty zydowskie bandy chazarskiej do fali to nie podobne to stwór który będzie straszył Stary Gdańsk zaśmiecony byle czym
- 0 0
-
2019-11-01 07:18
Wszystko pięknie tylko lokalizacja nie ta
Powinni budować na terenach koło obwodnicy a nie w centrum miasta
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.