- 1 700 nowych mieszkań w centrum miasta (158 opinii)
- 2 Zmiany w fabryce przy Kamiennej Grobli (64 opinie)
- 3 Czyj to garaż? - pytają urzędnicy (154 opinie)
- 4 Wiosna w ogrodzie. Zleć wykonanie ciężkich prac (11 opinii)
- 5 Nowe Inwestycje Mieszkaniowe. Marzec 2023 (154 opinie)
- 6 Sąsiedzi. Obcy czy przyjaciele? (372 opinie)
W Trójmieście zaczynają funkcjonować nowe biurowce
Budynek Alpha - część powstającego przy gdańskim lotnisku kompleksu Airport City oraz biurowiec Format wybudowany obok SKM Oliwa otrzymały niedawno pozwolenia na użytkowanie. Oczekują na nie także dwa inne obiekty: drugi budynek z kompleksu Palio na Młodym Mieście oraz biurowiec K2 w Gdyni, przy ul. Kieleckiej. Budowy części z nich rozpoczęły się w czasie pandemii. Zostały dokończone, a teraz obiekty wypełniają się najemcami.
Alpha. Tuż obok gdańskiego lotniska
Pierwszym z biurowców, który uzyskał pozwolenie na użytkowanie jest budynek Alpha powstały w ramach Airport City przy gdańskim lotnisku. Jest to pierwszy z siedmiu planowanych budynków biurowo-usługowych, które mają stać się częścią dzielnicy biznesowej przy lotnisku.
Biurowiec ma sześć pięter i dwie kondygnacje podziemne. Łączna powierzchnia najmu wynosi 8,5 tys. m kw. Znajduje się w nim 197 miejsc parkingowych. W Alphie będą biura, strefa gastronomiczno-usługowa, a w najbliższym otoczeniu docelowo także strefa sportu i rekreacji.
- Pozwolenie na użytkowanie uzyskaliśmy w końcu lutego 2022 roku. Z kolei pod koniec marca certyfikat LEED na poziomie Gold potwierdził wysoki standard budynku w zakresie użytych technologii, m.in. wodno- i energooszczędnych, jak i optymalizacji procesów projektowych i budowlanych mających na celu stworzenie obiektu przyjaznego środowisku - mówi Michał Dargacz, dyrektor ds. Airport City Gdańsk. - Obiekt otrzymał także certyfikat Leadership in Energy and Environmental Design, potwierdzający wysoki standard budynku w zakresie użytych technologii.
Nowe życie dawnych budynków szpitalnych
Biurowiec Airport City Gdańsk Alpha stanowi alternatywę dla obiektów biznesowych położonych w centrach miast. Stanął na terenie Portu Lotniczego Gdańsk, jest więc propozycją dla firm, które chcą skorzystać z bliskości lotniska i sąsiedztwa przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitarnej komunikującej Gdańsk, Gdynię i daleko od nich położone miejscowości.
Jak informują władze Portu Lotniczego w Gdańsku rozmowy z potencjalnymi najemcami są bardzo zaawansowane.
- Już niedługo będziemy mogli poinformować o tym, kto będzie użytkował biura w nowym obiekcie. Obecnie jesteśmy jeszcze związani tajemnicą kontraktów. Planujemy, że nowe firmy wprowadzą się do Alphy za kilka miesięcy, po wykonaniu zleconych przez nie aranżacji wnętrz - dodaje Dargacz.
Format. W sąsiedztwie SKM Oliwa
Pozwolenie na użytkowanie budynku biurowo-usługowego Format na granicy Oliwy i Przymorza otrzymała też firma Torus. Podobnie jak biurowiec Alpha także ten budynek posiadał będzie certyfikat LEED na poziomie Gold (jest precertyfikowany). Planowane jest również uzyskanie certyfikatu "Obiekt bez Barier", jako potwierdzenie dostosowania go do potrzeb osób niepełnosprawnych. Obecnie trwają prace wykończeniowe, najemcy wprowadzą się już niebawem.
Biurowiec Format powstał w biznesowej części Gdańska, na granicy Oliwy i Przymorza, w sąsiedztwie dworca PKP/SKM Oliwa. To umożliwi dojazd do pracy zarówno mieszkańcom Gdańska, Sopotu i Gdyni oraz okolicznych miejscowości (ze stacji tej odjeżdżają również pociągi dalekobieżne). W przyszłości inwestor, firma Torus, planuje wybudować bezpośrednie przejście z peronu na teren inwestycji.
Budynek ma pięć kondygnacji nadziemnych, a jego łączna powierzchnia najmu to blisko 16 tys. m kw. W podziemiach powstało 316 miejsc parkingowych, kolejne 80 na zewnątrz. Co współcześnie oczywiste, rozbudowana jest tu także infrastruktura dla rowerzystów. W planach jest także stworzenie zewnętrznej strefy sportowej - boisk do gry w koszykówkę i siatkówkę.
Głównym najemcą biurowca Format będzie spółka Ergo Technology & Services. Firma przeniesie działalność do nowej siedziby już w maju.
W Formacie znajdzie się także Collab - biura serwisowane sygnowane marką Torus. Pomysł, nad którym firma pracuje od kilkunastu miesięcy. Takie rozwiązanie pozwoli zapewnić najemcom dużą elastyczność w doborze dodatkowej powierzchni np. przy zwiększonym okresowo zapotrzebowaniu.
Równolegle trwają rozmowy z kolejnymi najemcami powierzchni biurowych.
Palio i K2 czekają na pozwolenie na użytkowanie
Budowę drugiego Palio odwiedziliśmy z kamerą w sierpniu ub. roku. Wtedy jeszcze plany zakładały budowę ciągu biurowców, teraz uległy zmianie.
Pierwsza to drugi budynek Palio dewelopera Cavatina. Kompleks ten powstaje na Młodym Mieście - wzdłuż Marynarki Polskiej. Pierwszy z nich jest już gotowy, drugi - czeka na pozwolenie na użytkowanie.
- Wniosek złożyliśmy w tym tygodniu. Zakładamy, że pozwolenie uda się uzyskać do końca miesiąca - mówi nam Szymon Odolanowski z firmy Cavatina.
Projekt kompleksu Palio powstaje etapami, po uzgodnieniu z konserwatorem zabytków. Docelowo w ośmiu budynkach powstać miało tu niemal 90 tys. m kw. Jednak ze złożonych w urzędzie wniosków o pozwolenie na budowę wynika, że deweloper - firma Cavatna - zmienił zdanie. Teraz obok biurowców planuje budowę budynków zamieszkania zbiorowego. Ponadto wszczęta została procedura uchwalenia zmiany planu miejscowego, która umożliwi realizację funkcji edukacyjnych, tj. np. przedszkola.
Młode Miasto. Trwają prace nad koncepcjami zagospodarowania terenu
Fasady zrealizowanych dotąd budynków pokrywać będą aluminiowe płyty kompozytowe, które swoją fakturą i kolorystyką nawiązują do stoczniowego otoczenia, a jednocześnie gwarantują dobrą kondycję elewacji na wiele lat.
Pozwolenia na użytkowanie nie ma też biurowiec K2, powstały przy ul. Kieleckiej nieopodal węzła Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni.
- Budynek jest już niemal gotowy, choć formalnie to wciąż plac budowy. Czekamy na pozwolenie na użytkowanie, co ma nastąpić w drugiej połowie kwietnia - mówi Maciej Kandybowicz, Leasing Manager biurowca K2.
To sześciokondygnacyjny obiekt, na parterze którego znajdą się lokale usługowe. Budynek ma kształt litery H. Dla najemców biurowych przygotowywane jest tutaj ponad 10 tys. m kw. powierzchni. Całkowita powierzchnia najmu (razem z powierzchniami przeznaczonymi na usługi na parterze) to 11,4 tys. m kw. Pod budynkiem znajduje się dwukondygnacyjna hala garażowa ze 136 miejscami postojowymi (jedno miejsce na 80 m kw.) oraz infrastrukturą dla rowerzystów.
Wiadomo już, że deweloper biurowca K2- firma Vasint Poland - podpisała umowę najmu z firmą C.Hartwig Gdynia S.A., spedytorem działającym na rynku krajowym i międzynarodowym. Najemca wynajął tu 2 562 m kw. W nowej lokalizacji firma planuje otwarcie głównej siedziby, gdzie nastąpi konsolidacja biur lokalnych spółki.
Nieruchomości

Mapa inwestycji
Zależy Ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-04-07 08:25
bardzo dobrze że budują nowe biurowce a stare do rozbiórki bo wstyd mieć biuro w starych .... (1)
...prosze pamiętać o miejscach parkingowych dla klientów ...
- 28 24
-
2022-04-07 20:45
Dla mnie to rybka
Chce pracować w domu to będę pracował w domu a jak się nie podoba to zmienię pracodawcę... Oczywiście nie wykluczam się pojawiać w biurze ale nie częściej niż raz w tygodniu /na dwa
- 3 4
-
2022-04-07 12:30
Wspaniale.
Cieszę się iż brzydkie i rozpadajace się magazyny wzdłuż torowiska skm zamieniają się w estetyczne budynki z infrastrukturą. Zaczyna to inaczej wyglądać, jednak jeszcze duzo nieciekawych budynków istnieje. Najlepszą wiadomością dla okolicznych mieszkańców jest wybudowanie kładki nad torami skm, oby plany ziściły się w realizację.
- 21 10
-
2022-04-07 10:00
Procentowy udział powierzchni biurowej trójmiasta wygląda następująco: (12)
Gdańsk-78%
Gdynia-18%
Sopot-4%
Przy czym w Gdańsku nadal buduje się najwięcej więc te dane nadal się zmieniają.- 25 11
-
2022-04-07 10:23
No i jakie z tego wnioski? (6)
- 7 4
-
2022-04-07 10:42
(2)
Że Gdynia to nadal wioska rybacka :)
- 16 14
-
2022-04-08 21:51
(1)
A kiedy ostatni raz w niej byłeś-wygląda że przed pierwszą wojną?
- 3 1
-
2022-04-09 12:56
w zeszłym tygodniu
- 1 2
-
2022-04-07 11:52
To są przytoczone dane, (2)
wnioski możesz sobie sam wyciągnąć.
- 3 3
-
2022-04-08 14:51
Dane bez źródła są warte tyle co obietnice Putina
- 1 0
-
2022-04-10 11:23
W Gdańsku będzie coraz trudniej się poruszać. Taki wniosek.
- 1 0
-
2022-04-07 10:44
Tylko wspolczuc mieszkancom (4)
Wspolczuje mieszkancom Gdanska. Przeskalowane inwestycje w srodku dzielnic typowo mieszkalnych, masakryczne korki, problem z miejscami postojowymi, rozjechane chodniki, a coraz czesciej- przepelnione przedszkola i podstawowki w rejonie skupisk biurowcow. A poza godzinami szczytu okolice wymarłe. Co innego lokalizacja przy lotnisku- lokalizacja naturalna dla skupiska takich wspolczesnych kolhozow.
- 11 9
-
2022-04-07 12:14
(1)
Acha, czyli lepiej żeby ludzie z dzielnic mieszkalnych dojeżdżali do pracy koło lotniska, zamiast mieli biuro w swojej dzielnicy, gdzie moga dojśc na piechotę?
- 8 7
-
2022-04-07 14:49
problem w tym, że do tych "centrów biurowych"
dojeżdżają ludzie z okolic lotniska
A rozmiary tych "centrów" są tak duże, że mieszkań w okolicy to niewiele zostało...- 2 6
-
2022-04-07 21:19
taka polityka, zamiast zlokalizować część biurowcow w innej lokalizacji tworzy sie skupisko w Oliwie
- 3 6
-
2022-04-07 22:55
Codziennie przylatywać samolotem do biura to może właściciel
Reszta jeździ samochodami/zbiorkomem. Więc lepiej w Oliwie niż w Rębiechowie
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.