• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Walczą ze źle parkującymi. Trwa montaż słupków w centrum Gdyni

Patryk Szczerba
20 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Zdaniem urzędników słupki są niepozorne, ale mają raz na zawsze zakończyć problem nielegalnego parkowania w tym miejscu. Zdaniem urzędników słupki są niepozorne, ale mają raz na zawsze zakończyć problem nielegalnego parkowania w tym miejscu.

Ograniczające parkowanie plastikowe bariery wzdłuż ul. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni są zastępowane przez słupki. Ich montażu urzędnicy początkowo nie brali pod uwagę, ale zmienili zdanie po tym, jak kierowcy masowo zostawiali samochody na wyremontowanym chodniku.



Jak odnosisz się do stawiania słupków na chodnikach?

O tym, że słupki na wyremontowanym chodniku przy ul. Armii Krajowej będą musiały się pojawić pisaliśmy w maju. Od marca, kiedy zakończyły się główne prace, parkowanie ograniczały jedynie plastikowe zapory.

Konieczna ostateczność

Gdy tylko ich nie było, kierowcy - mimo znaków zakazu - zostawiali auta na chodniku. Urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni przekonywali, że dzięki współpracy ze strażnikami miejskimi i policją uda się uporać z problemem. Okazało się, że siły, którymi dysponują służby nie wystarczają i potrzebne są trwałe przeszkody dla zmotoryzowanych niestosujących się do oznakowania.

Ostatecznie pojawiły się one w tym tygodniu, zastępując plastikowe zapory kojarzące się bardziej z remontami lub budową dróg, które nie przystawały do śródmieścia Gdyni.

- Niskie, estetyczne, nierzucające się w oczy. Mam nadzieję, że ten model jeszcze gdzieś się pojawi. Słupkujmy ile wlezie, skoro to tańsze niż wzmacnianie straży miejskiej - chwali urzędników Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Na razie słupki są ustawiane na chodniku w stronę plaży. Na razie słupki są ustawiane na chodniku w stronę plaży.
Miasto informuje, że kolejnym etapem będzie remont chodnika przy ul. Zawiszy Czarnego i samej nawierzchni wraz z remontem kanalizacji deszczowej.

Autokary zostają pod Teatrem Muzycznym

Modernizacja będzie dotyczyła również parkingu przed klubem Marynarki Wojennej, o czym pisaliśmy wiosną. Po jej zakończeniu miały już nie parkować tam autokary, kierowane na ul. Waszyngtona lub parking przy CH Riviera.

Ostatecznie zdecydowano inaczej i pojazdy nie tylko nie będą usuwane, ale zostaną dla nich wyznaczone dodatkowe miejsca. Z zainteresowaniem nie spotkały się propozycje całkowitego wyłączenia parkingu z ruchu.

- Na obecnym etapie nie planujemy tego. Natomiast jest on czasowo wyłączany z użytkowania w trakcie różnych wydarzeń i na wniosek organizatorów - opowiadał wiosną Sebastian Drausal, ówczesny rzecznik prasowy Gdyni.

Miejsca

Opinie (279) ponad 10 zablokowanych

  • "trzech tenorów" czytaj prezydentów uroiło sobie pewną idee i idą ślepo w zaparte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2)

    Mianowicie wymyślili ,że zamiast łamać sobie głowy nad kolejnymi miejscami do parkowania lepiej wyprowadzić samochody z miast poprzez likwidację parkingów.
    Na ul.Mściwoja w Gdyni na jednej stronie nagle zamienili sposób parkowania z ukośnego na równoległe, bez żadnych logicznych przesłanek pozbawiając nas mieszkańców 3/4 miejsc parkingowych!!!!!!!!!!!!!!
    Idiotyczne słupki nie tylko że są szkaradne i na każdej ulicy w innym stylu, to generują niepotrzebne koszty, gdy tymczasem istnieje mnóstwo sposobów na ograniczenie parkowania na chodnikach chociażby przytoczonych w tych opiniach.
    Ale kto by się tam liczył z głosem mieszkańców!!!!! Oni wiedzą najlepiej jak lud uszczęśliwiać bo siedzenie na stołkach po 20 lat utwierdziło ich w przekonaniu o ich wielkości i nieomylności !!!!!!

    • 8 5

    • Trochę było badań na te tematy, a nawet prób zrealizowania Twojej idei (głównie w USA) i niestety ale sprawa jest nierealna.

      Okazuje się że paradoksalnie im więcej parkingów tym większy problem z parkowaniem.
      Tym więcej samochodów zaczyna krążyć po centrum w poszukiwaniu miejsca, w efekcie końcowym zwiększają się tylko korki.

      Eksperymenty amerykańskie, gdzie nawet burzono budynki pod drogi i parkingi pokazują że szybko infrastruktura transportowa potrafiła zajmować więcej niż POŁOWĘ powierzchni centrum miasta, a korki tylko rosły i rosły.

      Okazuje się że gdyby w takiej Gdyni zburzyć budynki i w ich miejsce zrobić parkingi to nadal byłoby ich mało.

      Żeby zrównoważyć ilość miejsc parkingowych z ich zainteresowaniem trzeba by się budować jak hipermarkety - czyli parking zajmujący 2-3 razy większą powierzchnię niż użyteczny budynek.

      W mieście oznacza to konieczność zburzenia 2/3 budynków i wybudowania na ich miejsce parkingów.

      Czyli sam widzisz że proponowana zmiana to absurd.

      Jedyna droga to właśnie eliminacja miejsc parkingowych, co poskutkuje tym że kierowca wie że nie ma w centrum miejsca i wybiera inne środki transportu (taxi/kom zbiorowa)

      • 3 0

    • A kto by tam sie liczyl z glosem mieszkancow?

      Jesli glos mieszkancow jest taki jak Twoj to nie dziwie sie, ze nikt sie z Wami nie liczy.

      • 0 0

  • Wysoki krawężnik byłby lepszy (1)

    Jak będą wyglądać ulice, które wszędzie obwarowane będą tymi słupkami ?

    Nie lepiej zrobić wystarczająco wysoki krawężnik - może być ozdobny, zaokrąglony z roślinami itd

    Myślcie urzędasy - te same efekty da się osiągnąć dużo ładniej niż płoty stawiać.

    • 1 5

    • niestety ale wysokie krawężniki przestały już spełniać swoje zadanie, od kiedy nastała bezsensowna moda na samochody typu SUV, które bez problemu takie przeszkody pokonują.

      A wysoki krawężnik jest istotną przeszkodą dla ludzi starszych czy ogólnie dla pieszych

      • 2 0

  • Lepsze odholowywanie

    Odholowywanie pojazdów jest znacznie lepsze, bo przynosi spore zyski.
    Każde odholowanie to kilkaset zł mandaty, plus około 600zł opłaty za odholowanie + opłata za przechowanie też około 200zł dziennie. Plus jeszcze taksówka na miejsce przechowywania pojazdów (kolejne 150-200zł)
    Jest to więc dobra nauczka dla kierowcy że do miasta przyjeżdża się korzystając z komunikacji zbiorowej, a nie z samochodu.

    Kolejną rzeczą którą należałoby zrobić jest albo likwidacja ogólnodostępnych miejsc parkingowych, albo takie podniesienie opłat za parkowanie żeby miejsca zawsze były.
    Chodzi o prosty efekt - obecnie kierowcy wiedzą że w mieście są parkingi i że jakoś da się zaparkować. Jadą więc samochodem. Na miejscu okazuje się że wszystkie miejsca są zajęte, więc się zaczyna krążenie po mieście w poszukiwaniu miejsca - generuje bezsensowny i niepotrzebny ruch i zanieczyszczenie powietrza. Jak szybko nie da się znaleźć miejsca, to kierowca parkuje w miejscu niedozwolonym.

    Jeśli kierowca będzie wiedział że w mieście nie ma miejsc, a gdziekolwiek stanie - zostanie odholowany. To wybierze komunikację zbiorową.
    Jeśli kierowca będzie wiedział że parkowanie jest drogie, to albo zaakceptuje wysoką cenę, przyjedzie i zaparkuje, albo będzie wiedział że taniej i efektywniej wybrać komunikację zbiorową.

    Obecna sytuacja - czyli wręcz zachęcanie kierowców do przyjeżdżania do miasta za pomocą miejsc ogólnodostępnych, oraz niskich cen miejsc płatnych to patologia zapychająca miasto, zanieczyszczająca je i podkreślająca uprzywilejowaną pozycję garstki kierowców nad wszystkimi mieszkańcami miasta.

    • 5 1

  • te slupki to kompromitacja miasta i Strazy Miejskiej

    pokazuja, ze SM nie potrafi egzekwowac obowiazujacych przepisow. dlaczego policja nie pilnuje porzadku w miescie? gro zda leni albo nieudacznikow....

    • 1 1

  • Takie slupki albo calkowity zakaz parkowania na chodnikach powinien byc w calej Polsce

    • 4 2

  • Niemieckie miasta zarabiaja setki milionow na mandatach i holowaniu -kontroluja co godzine kazda ulice !

    a polskie dokładają do interesu.

    • 0 0

  • Wszystko fajnie doputy do puki nie będzie musiała tam straż pożarna wjechać lub pogotowie bo wtedy okazuje się że nie można podjechać bliżej albo w ogóle na teren posesji i blokuje się jeden pas ruchu przy udzielaniu pomocy co też jest irytujące.

    • 3 0

  • W końcu! (4)

    • 119 23

    • co w końcu? (2)

      byłoby gdzie zaparkować, to by nie było trzeba stawiać słupków. ale kogo to interesuje, że w centrum brakuje miejsc postojowych...

      • 3 9

      • Jest gdzie zaparkować - słupki postawiono na jezdni NAD parkingiem podziemnym

        • 3 0

      • za to nie byłoby jak przejść

        Ale takich łachudrów to nie interesuje

        • 6 1

    • Tylko czemu słupki nie są w kolorach narodowych, biało-czerwonych?

      • 2 9

  • co to za debil wymyślił {chodzi o zlikwidowanie zatoki postojowej } wystarczy w tym miejscu wysadzać lub zabierać inwalide !!! (1)

    { a to można ! ,nawet na zakazie } i co ? a no mamy zator .korek i trąbienie !!! . Takich mamy Idiotów miejskich decydentów ! A przyjrzyjcie się fotografii - tam jest miejsca tyle ,że mieści się szeroki chodnik i zmieściła by się jeszcze zatoczka postojowa !, ale debil urzędas złośliwiec uznał po co ? albo zaspakaja swoje osobiste wizje ! i ma w dudupie mieszkańców i żywy organizm jakim jest Miasto !

    • 2 4

    • to jest ten od sciezek rowerowych pod prąd

      nie zdał na prawo jazdy i teraz się mści na kierowcach

      • 2 2

  • Bezmuzgi

    Jasne,pewnie że tak,montować tych słupków ile się da!!Po co inwestować w miejsca parkingowe,komu to potrzebne,plaża w Gdyni jest tak zjawiskowa że każdy kto będzie chciał na niej poleżeć chętnie straci godzinę na znalezienie miejsca parkingowego.

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane