• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zaostrza się spór o wiadukt na Karwinach

Patryk Szczerba
14 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Póki co, między ulicami Buraczaną i Strzelców na Karwinach nie ma ani przejścia, ani przejazdu. Póki co, między ulicami Buraczaną i Strzelców na Karwinach nie ma ani przejścia, ani przejazdu.

Ponad pół tysiąca mieszkańców z Karwin i Małego Kacka podpisało się pod petycją do władz Gdyni. Chcą, by zamiast wiaduktu drogowego łączącego Strzelców i Buraczaną zobacz na mapie Gdyni, powstała tam kładka pieszo-rowerowa, która nie dość, że jest znacznie tańsza, to nie przyczyni się do zwiększenia ruchu samochodowego w dzielnicach.



Jak zakończy się sprawa nowej inwestycji nad torami na Karwinach?

Nie milkną emocje dotyczące planów budowy wiaduktu drogowego między ul. Strzelców i Buraczaną, który połączy Mały Kack z Karwinami. Na zmianę decyzji liczą mieszkańcy, którzy złożyli petycję do władz miasta. Domagają się realizacji koncepcji kładki pieszo-rowerowej. Pod wnioskiem podpisało się ponad pół tysiąca osób.

Karwiny: mieszkańcy protestują przeciw wiaduktowi



- Kładka samochodowa wprowadzi na ulice Karwin setki aut dziennie. I to nie tylko na ul. Nałkowskiej, ale także na Staffa. Dla mieszkańców Karwin ta zmiana oznacza więcej hałasu, więcej spalin i przestrzeń jeszcze mniej przyjazną dla pieszych i rowerzystów niż jest ona obecnie. Miasto, zamiast zachęcać do podróży pieszo-rowerowych, co jest rzekomo elementem długofalowej strategii, chce promować ruch samochodowy. Czyli zamiast zmniejszać ruch samochodowy w okolicach przedszkoli i szkół, jeszcze go spotęguje - opowiada Piotr Borek, inicjator zbiórki podpisów.
Planowana lokalizacja wiaduktu na Karwinach. Planowana lokalizacja wiaduktu na Karwinach.
Na razie nie wiadomo, czy protest zrobi jakiekolwiek wrażenie na władzach miasta. Podobne petycje dotyczące pomnika Polski Morskiej, planu zagospodarowania Polanki Redłowskiej i Orłowa, czy uchwały krajobrazowej przeszły bez echa na korytarzach Urzędu Miasta w Gdyni.

Władze o inwestycji na Karwinach zdążyły zresztą poinformować w biuletynie prezydenta i rady miasta "Ratusz" - prezentując ją jako "oczekiwaną przez mieszkańców", czym jeszcze bardziej podgrzały nastroje w dzielnicy.

- Na pewno te kilkanaście milionów złotych można wydać lepiej. Warto zaznaczyć, że podpisy składali nie tylko mieszkańcy Karwin, wiele podpisów pochodzi z Małego Kacka - dodaje Piotr Borek.
Przypomnijmy, że propozycję budowy wiaduktu i rozpoczęcie tzw. dialogu technicznego ogłoszono podczas konferencji prasowej, prezentując ją jako sukces i inwestycję, która ułatwi życie mieszkańcom dzielnic.

Czytaj również: wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem

Miały być rozpatrywane dwa warianty. Pierwszy to kładka pieszo-rowerowa z szacowanym kosztem około 10 mln zł. Drugi to dwukierunkowa jezdnia z drogą rowerową, a także chodnikami w obu kierunkach. Gdynia wybrała drugą opcję - droższą, której koszt może sięgać nawet 16 mln zł.

Miasto: nie było konsultacji, bo był wniosek mieszkańców



Tyle, że kilka godzin później głos zabrali radni dzielnicy Karwiny. Przypomnieli, że na początku roku otrzymali od wydziału inwestycji wycenę kładki pieszo-rowerowej za 2 mln zł, jako oczekiwanej opcji.

Nie ukrywali, że nowy pomysł władz miasta im się nie podoba i nie wiedzą, skąd tak radykalny wzrost szacowanych kosztów. Dodają, że nikt z nimi nie konsultował propozycji, a o całej sprawie dowiedzieli się z mediów.

Zobacz też: Karwiny: chcieli kładkę, będzie wiadukt

Postępowanie władz miasta tłumaczył wiceprezydent Gdyni Michał Guć, opowiadając, że konsultacje nie były organizowane, ponieważ o takie połączenie od lat wnioskowali mieszkańcy, stad prezydent Wojciech Szczurek uznał, że jeżeli pojawia się możliwość techniczna i finansowa, to należy przystąpić do przygotowania inwestycji.

ZDiZ: inwestycja, żeby nie było korków na Wielkopolskiej



Zarząd Dróg i Zieleni promował inwestycję jako odciążającą ruch na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Sopockiej. Ewentualny zbyt duży ruch w dzielnicy ma być zmniejszony poprzez... strefę Tempo 30. ZDiZ chce też zwracać uwagę kierowcom, by nie wjeżdżali na drogi osiedlowe. W jaki sposób? Nie wiadomo.

Według różnych wersji, pozwolenie na budowę ma zostać wydane jesienią 2019 roku lub wiosną 2020 roku. Samo zakończenie realizacji jest planowane na 2021 rok, ale to wciąż tylko orientacyjny termin.

Czytaj też: Urzędnicy wycofali się ze sprzedaży działki na Karwinach

Miejsca

Opinie (259) 5 zablokowanych

  • A na hutniczej wiaduktu brak od 60 lat (8)

    A na hutniczej wiaduktu nie ma od końca wojny. To jest dopiero polityka. Karwiny nie chcą wiaduktu na który jest kasa a miasto mówi że nie stać to na wiadukt na Chylonii. Głupota i gospodarnosc po polsku.

    • 223 9

    • marna polityka szczurka, rządzi za długo. (2)

      • 29 9

      • Już pora go wymienić bo szkoda już tego marazmu w Gdyni. Byle nie na pisiora (1)

        Inni kandydaci już są

        • 22 11

        • Kto? Wszystkie media milczą o innych kandydatach.

          To jakaś zmowa???

          • 10 1

    • Wiesz chyba kto mieszka na Karwinach ?

      hmmmm.. ?

      • 15 1

    • szczur zakala miasta!

      • 11 8

    • To że jest kasa to chyba wniosek na wyrost

      na razie są obietnice, to nie kosztuje.

      • 1 0

    • (1)

      Na chyloni jest problem z dogadaniem się z PKP przede wszystkim.

      • 4 0

      • Nie wiadomo tylko, kto ma problem

        Wejherowo jakoś się dało radę dogadać z pkp. jak budowano węzeł Cegielskiej, to też dogadano się z PKP, niesamowita sprawa.

        • 3 0

  • Tak dla wiaduktu (16)

    To super pomysł - jedyny sposób aby rozładować korki na skrzyżowaniu z Sopocką ...

    • 169 103

    • W korkach stać nikt nie chce (3)

      Ale żeby wziąć taki ruch samochodów pod swoje okna to już nikogo.

      • 43 3

      • (2)

        Wielkopolska nie jest w stanie wi3cej pomieścić, to jest jedyne wyjscie.

        • 21 24

        • Wąska Staffa na pewno pomieści. Stuknij się w czoło (1)

          • 29 9

          • Raczej nie pomieści

            Kto tam rano jeździ to wie , że to chory pomysl

            • 19 5

    • No tak, będziesz szybciej jechał do siebie do Banina. (5)

      • 22 10

      • (4)

        Zazdrościsz??? Też możesz tu mieszkać.

        • 8 22

        • (3)

          Każdy może, tylko po co?

          • 16 4

          • (2)

            Spokój, cisza i mniej samochodów...

            • 4 11

            • I zad*pie :)

              • 10 3

            • Jednym słowem wieś.

              • 9 1

    • po co wiadukt (4)

      skoro skrzyżowanie z Sopocką będzie gruntownie rozbudowane?
      Aga, daj spokój...

      • 23 7

      • (3)

        Dodaj kolejne bloki z Małego Kacka i Strzelców i znów problem powróci....

        • 8 17

        • A jak bloki na strzelcow niby przyczyniaja sie do korkow na wielkopolskiej?? (2)

          • 11 8

          • Nie tłumacz jej i tak nic nie kuma (1)

            • 13 5

            • A tam jakoś trasa Kaszubska niema się kończyć ?

              Nie ma wpadać w Chwaszczyńską/Wielkopolską ?

              To może ten mostek od razu zrobić po dwa pasy w każdą stronę ?

              • 11 2

    • Super? No znakomity kiedy samochody zakorkują spokojne ulice Karwin. Gratuluje "myślenia".

      • 1 2

  • Idioci (3)

    Takim się nie dogodzi.

    • 81 38

    • dzięki wiaduktowi gruszecka będzie miała bliżej do pracy.

      On musi powstać!

      • 11 6

    • Sprzedać PEWIK i postawić wiadukt dla Gruszeckiej!

      • 9 4

    • Każdy by chciał wiaklepy, szpitale, przedszkola

      A jak co do czego, to źle bo za blisko, bo pod oknem, bo hałas

      • 2 1

  • Interesujące (14)

    Nie ma kasy na naprawę osuniętej skarpy w niedalekiej odległości, a chcą na siłę uszczęśliwić ludzi niechcianym wiaduktem.
    "Samorządność: mamy Was w d*****e!"

    • 128 41

    • dlaczego ludzie wciąż głosują na szczura? (3)

      • 16 3

      • (1)

        Bo bardziej nienawidza PiSu.

        • 13 5

        • Uzasadnienie godne

          Przedszkola

          • 1 1

      • bo brak sensownej alternatywy. Ot dlaczego.

        • 4 7

    • d*psko a nie niechciany, chciany i to bardzo. (8)

      Na karwinach mieszka 11tys osob a ten znany pieniacz rowerowy zebral 500 podpisow z dwoch dzielnic. Razem z innym znanym panem Piesiewiczem od lat organizuja rowerowa propagande w socjal media. Jak brakuje im argumentow to zasłaniaja sie dobrem dzieci...

      • 12 24

      • Trollu od szczurka o czym ty mówisz? (7)

        wy widzicie wszędzie spisek i wrogów nawet gdzie ich nie ma. Straszne to.

        • 12 8

        • gdzies mam tez szczurka (6)

          jestem zwyklym mieszkancem, pieszym i kierowca. zwyczajnie łatwiej bedzie mi wjechac i wyjechac z karwin jak sie troche odkorkuje to przeklete skrzyzowanie z sopocka. Nigdzie nie widze wrogow tylko mowie ci jak jest. Ci panowie lobbuja na rzecz rowerow ale przeciw samochodom. Wystaczy obserwowac Przyjazne Karwiny na fb na ktorych puszczaja wodze fantazji o progach zwalniajacych, slupkach, wyniesieniach, drogach rowerowych i komunikacji zbiorowej. Widac teraz poszli o krok dalej i zamierzaja na pohybel realizowac swoj mokry sen o miasteczku jak w holandii. W kraju w ktorym zimne dni to połowa roku a przez połowe cieplych pada deszcz...

          • 10 7

          • Nie o rowery tu chodzi (4)

            Tylko o to by nie wprowadzac ogromnej ilosci samochodow pod nasze okna

            • 14 4

            • Problem wydaje ze wyolbrzymiony (1)

              Na staffa nikt sie nie bedzie pchał. A nałkowskiej pod niczyim blokiem nie przebiega. Najgorzej będzie jak walna ta kladke a za kilka lat zacznie sie biadolenie ze kasa w bloto i czemu odrazu wiaduktu nikt nie zbudowal. Może zamiast blokowac inwestycje warto by pomyslec o rozladowaniu wielkopolskiej? Wtedy nikt nie bedzie szukal objazdow.

              • 6 8

              • Codziennie się pchają

                Kto tu mieszka to wie jak to wygląda. A poranki to masakra już teraz.

                • 2 0

            • Nie o okna tu chodzi tylko że Staffa, Nałkowskiej, Kruczkowskiego

              to wąskie ulice i dalej wszyscy będą stać w korkach tylko gorszych , co tu jest do zrozumienia. Pół debil rozumie takie proste sprawy

              • 9 4

            • Na wies sie wyprowadz to bedziesz mial mniejszy ruch.

              • 3 2

          • tam powinno byc rondo

            • 0 1

    • To nie

      samorządność to partyzanckie PO !!!!!

      • 0 0

  • (4)

    To taki paradoks. Każdy chciałby aby budować i modernizować infrastrukturę drogową. Ale jeśli dotyczy naszej okolicy i zakłóci w jakimś stopniu komfort to już protestuje.

    • 123 35

    • Skorzystają głównie ludzie z tablicami GKA. (1)

      • 6 15

      • Taaa

        Np. na obwodnicy Kościerzyny, prócz tirów, równie często jak GKS widuję GD i GA...(...). Co za chore myślenie.

        • 17 4

    • Sorry, ale ja nie chce zasmradzaczy powietrza pod oknami, a tak się to może skończyć, bo wielkie państowo musi mieć lepsze połączenie.

      • 4 1

    • Budować tam gdzie jest dobry dojazd i miejsce na odpowiednią ilość miejsc parkingowych.

      Wybudowano duże osiedla mieszkaniowe, w dzielnicach gdzie ludzie liczyli na spokój i odpoczynek,a teraz wszystko "zagęszczają", a dojechać nie ma jak. Żaden teren nie pomieści "więcej niż dużo".

      • 0 0

  • (11)

    Zrobić buspas na całej Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej, by autobusy nie stały w korkach. Wg mnie to jedyne co może zachęcić do rezygnacji z jeżdżenia autem

    • 113 37

    • Taa (8)

      Najlepiej busdwupas, żeby niczego więcej nie było

      • 13 22

      • (7)

        Jak masz lepszą alternatywę - napisz. Ja np. nie mam żadnej, jeśli chodzi o ominięcie tej trasy. Obecnie przesiadka z auta do autobusu nie jest rozwiązaniem, bo tak samo stoi w korku.

        • 25 4

        • (1)

          Wprowadzić opłatę za przejazd, 1zł/km. Ludzie przestaną tyle jeździć, znajdą pracę bliżej domu, albo dom bliżej pracy
          ;P

          • 3 12

          • to ty sobie poszukaj pracy i

            Domu a innych zostaw w spokoju. Tacy debile jak ty zawsze marudzą i próbują narzucić innym swoje chore pomysły.

            • 8 3

        • (4)

          Buspas nie jest rozwiązaniem w takich miejscach, skoro już teraz korek na dwóch pasach sięga czasem Orłowa. Buspas spowoduje kompletny paraliż, bo te samochody z 3km jednego pasa zostaną w Redłowie i Orłowie, no i autobus nie dojedzie do tego buspasa zbyt szybko.

          • 6 4

          • Przecież tam jest spokojnie miejsca na zrobienie trzeciego pasa.

            Nie da się ?

            • 11 1

          • To jest teoria (1)

            Jak zmotoryzowany mieszkaniec raz zobaczy 6km korek to kolejnego dnia wsiądzie w autobus.

            • 6 3

            • nie wsiądzie bo się w nim nie zmieści :)

              • 5 3

          • Jak buspas nie jest rozwiązaniem? Jak już autobus/trajtek wjedzie na wielkopolską, to będzie szybciej u góry, a gamonie w samochodach będą stać

            • 2 2

    • Do tego by ludzie zmienili środek transportu trzeba mieć sprawną i zgraną komunikację miejską na terenie Trójmiasta (1)

      a takowa nie istnieje

      • 9 1

      • Pisze chyba ktoś kto nie jeździ komunikacją. Połączenia są dobre, trzeba tylko dobrze sobie poszukać.

        • 2 2

  • (3)

    Zbudować kładkę a za resztę pieniędzy naprawić zawalający się most na Nałkowskiej.

    • 55 15

    • kiełbasa wyborcza szczurka a wy się podniecacie:)) (2)

      • 14 1

      • A czy to nie p. Gruszecka nie mieszka w okolicy? (1)

        • 13 1

        • Kto to ta gruszecka????

          • 0 2

  • Pieniacze zawsze się znajdą. (5)

    Nie budujesz - źle. Budujesz - tez źle. Budujesz projekt A - chcą projektu B, a jak się zdecydujesz na B, to inni będą krzyczeć a, a, a.... niestety, tak jest, że nie da się wszystkim dogodzić. A drogi i mosty budować trzeba. Nie cofniemy się do furmanek.

    • 82 63

    • Czemu nie? (2)

      Bruk jeszcze został - gdzieniedzie :)

      • 5 2

      • (1)

        Pojedź do Wrocławia, 80% miasta to bruk

        • 1 0

        • Ale jest równy...

          • 1 1

    • Nic nie budują, szczurek tylko puścił temat żeby zrobić trochę szumu. (1)

      • 12 5

      • w takim razie ten szum mu zaszkodził.

        • 2 0

  • Matko bosko tylko nie wiadukt

    krowy przestaną się nieść, kury dawać mleko, tylko nie wiadukt

    • 62 35

  • Kto wie czemu taka inwestycje..tak szybko zaakceptowano? (8)

    Moze trzeba sprawdzic kto ma tak duzy wplyw na akceptacje tak kosztownego projektu z pominieciem zainteresowanych mieszkancow Karwin?
    Czy jest cos o czym nie wiedza? Czy ktos moze miec w tym interes?
    poczekajmy co odkryja dziennikarze ...

    • 73 25

    • Wybory idą czy coś w tym stylu. Termin realizacji inwestycji: wyborny :)

      • 14 0

    • Bo tam mieszka pani wiceprezydent. (2)

      • 29 1

      • I chce mieć lepszy dojazd do pracy ? (1)

        I pewnie jak powstanie ten mostek, to powiększony ruch aut , nie będzie przebiegał pod jej oknami ?

        • 7 0

        • Może dzięki temu będzie miała bliżej do biedronki i do kościoła.

          Czy to nie jest wystarczający powód?

          • 1 0

    • Mowisz o „dziennikarzach” trojmiasta? Haha... dobre... napisza co kaza.

      • 14 1

    • Może prezydent Spychała która mieszka tuż tuż i z pewnością codzien stoi w korku na Strzelców... (2)

      • 4 1

      • I niech stoi dalej. Albo przesiadka na autobus, przynajmniej troche mniej spalin w powietrzu

        • 3 1

      • Na Strzelców nie ma korków! Przyjedźcie, zobaczcie.

        Korki są na Wielkopolskiej czy Sopockiej! Ile razy można to powtarzać? Nawet na Buraczanej są mega korki w porównaniu do Strzelców.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi

Targi mieszkań i domów

wykład, targi, konsultacje
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
24250 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
23650 zł/m2
Gdynia Orłowo
23050 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21700 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
29800 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
22500 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16200 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15600 zł/m2
Gdańsk Matemblewo
15100 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane