• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zielone światło dla Nowej Wyzwolenia. Radni przyjęli nowy plan zagospodarowania

Krzysztof Koprowski
29 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Skrzyżowanie ul. Wyzwolenia z Oliwską. Do tego skrzyżowania docelowo ma również być podłączona tzw. ul. Nowa Wyzwolenia, zaś "zaślepiona" zostanie ul. Letnicka. Skrzyżowanie ul. Wyzwolenia z Oliwską. Do tego skrzyżowania docelowo ma również być podłączona tzw. ul. Nowa Wyzwolenia, zaś "zaślepiona" zostanie ul. Letnicka.

Wzbudzający kontrowersje plan zagospodarowania dla Nowego Portu - rejonu planowanej ul. Nowej Wyzwolenia - został przyjęty przez radnych po długiej, ponad półtoragodzinnej dyskusji. Radni PiS chcieli skierować dokument ponownie do komisji, choć dzień wcześniej byli na niej nieobecni, zaś radni WdG i KO przekonywali, że proponowane ustalenia będą korzystne dla mieszkańców.



Czy radni dobrze zrobili, przyjmując projekt planu?

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego "Nowy Port-Letnica rej. ul. Wyzwolenia tzw. Nowej Wyzwolenia i Letnickiej" od wielu miesięcy wzbudza kontrowersje.

Choć jego ustalenia opierają się o plan ogólny z 1993 r., studium z 2001 r., 2007 r. i najnowsze z kwietnia 2018 r., mieszkańcy i lokalna rada dzielnicy dopiero we wrześniu 2018 zaczęli negować jego ustalenia - przede wszystkim w zakresie przebiegu planowanej drogi.

Mieszkania zamiast magazynów i produkcji



- Celem nowego planu jest weryfikacja ustalonej wcześniej funkcji produkcyjnej, usługowej i rozwiązań komunikacyjnych w zakresie połączenia ul. Nowej Wyzwolenia. Dotychczas proponowane rozwiązania komunikacyjnej powodowały bardzo dużą zajętość terenu [ze względu na duży łuk ul. Nowej Wyzwolenia - dop. red.], zaś w nowym projekcie planu zaproponowano wykonanie skrzyżowania z lokalnym układem drogowym [łącznikiem do ul. Letnickiej - dop. red.]. W projekcie planu ustalono też zabudowę mieszkaniowo-usługową - mówiła podczas czwartkowej sesji Rady Miasta Gdańska Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
Z wyliczeń BRG wynika, że nowy przebieg ulicy spowoduje rezygnację z potrzeby wykupu ok. 0,82 ha terenów prywatnych. Dla docelowej realizacji drogi nadal będzie trzeba jednak przejąć ok. 1,8 ha terenów, które należą do różnych właścicieli.

Zarówno w nowym dokumencie, jak we wszystkich wcześniejszych opracowaniach planistycznych powstałych na przestrzeni ponad 25 lat, droga ma rozpoczynać się w rejonie skrzyżowania ul. Oliwskiej-Letnickiej-Wyzwolenia, a następnie zostać poprowadzona do rejonu składowiska popiołów (dawnego jeziora Zaspa) i stamtąd do ul. Marynarki Polskiej.

Propozycja mieszkańców zakłada budowę drogi wzdłuż i po terenach kolejowych, zaś miejskich urbanistów - równolegle do ul. Wyzwolenia. Propozycja mieszkańców zakłada budowę drogi wzdłuż i po terenach kolejowych, zaś miejskich urbanistów - równolegle do ul. Wyzwolenia.

Odrzucono wszystkie uwagi do projektu planu



Jak informują urzędnicy, w ustawowym terminie wpłynęło 11 pism z 16 uwagami. Trzy pisma były dodatkowo podpisane przez 555 osób popierających zawarte w nich postulaty. Poruszano w nich kwestie m.in.
  • Zmniejszenia powierzchni biologicznie czynnej - odpowiedź BRG: w obecnym planie jest 30 proc., w nowym także 30 proc., zaś we fragmentach nawet 80 proc. Ponadto jest wymóg utworzenia przestrzeni rekreacyjnej wokół nowych budynków mieszkalnych.
  • Przekroczenia norm poziomu hałasu - analizy BRG nie potwierdzają tego zarzutu.
  • Nieuwzględnienia całego przebiegu ul. Nowe Wyzwolenia - brakujący fragment bliżej ul. Marynarki Polskiej zawarty jest w innym, obowiązującym planie zagospodarowania.
  • Niewystarczającej liczby miejsc parkingowych wzdłuż nowej ulicy - BRG: są to miejsca ogólnodostępne dla osób przyjezdnych, zaś deweloperzy będą musieli zapewnić odpowiednią liczbę miejsc w ramach swoich inwestycji.
  • Zbyt wysokiego wskaźnika parkingowego - BRG utrzymało przelicznik 1,2 miejsca na jedno mieszkanie zamiast postulowanego jednego miejsca na jedno mieszkanie.
  • Braku szerokich konsultacji społecznych - BRG: oprócz ustawowych, poprzedzających plan, była możliwość zgłaszania uwag w trakcie procedury sporządzania studium (ok. stu spotkań) oraz dokumentów dotyczących rewitalizacji.
  • Niekorzystnego wpływu na ruch pojazdów na ul. "starej" Wyzwolenia - zdaniem BRG Nowa Wyzwolenia przejmie znaczną część ruchu, zaś dotychczasowa ul. Wyzwolenia będzie mogła stać się osiedlową ulicą z dużym udziałem zieleni.
  • Wysokości zabudowy - według BRG wysokość do 19 m (ok. cztery-pięć pięter) jest optymalna i dobrze wpisuje się w kontekst miejsca.

Mieszkańcy Nowego Portu obawiają się budowy ul. Nowej Wyzwolenia


Nowy Port i Nowa Wyzwolenia: ponad pół tysiąca głosów sprzeciwu odrzuconych


  • Rysunek kierunków w studium z 2018 r.
  • Rysunek kierunków w studium z 2007 r.
  • Rysunek kierunków w studium z 2001 r.

Droga wzdłuż torów lub po torach nieczynnej linii SKM



W toku dyskusji nad planem i w uwagach wielokrotnie przewijała się alternatywna propozycja poprowadzenia ul. Nowej Wyzwolenia wzdłuż torów kolejowych lub bezpośrednio po nieużywanych torach SKM aż do Letnicy i Drogi Zielonej.

- Analizowaliśmy na etapie studium różne warianty. Na terenach kolejowych jest realizowana rozbudowa układu drogowego, a więc ta infrastruktura zajmie jeszcze więcej miejsca niż obecnie. Poprowadzenie drogi wzdłuż torów spowoduje odsunięcie konfliktu w Nowym Porcie i jednocześnie wprowadzenie go na tereny, gdzie zabudowa powstaje już zgodnie z obowiązującymi planami zagospodarowania [bez miejsca pod ul. Nowej Wyzwolenia na wysokości Letnicy - dop. red.] - zwracała uwagę dyrektor BRG.

Mieszkania i handel zamiast przystanku SKM w Nowym Porcie


Proponowana przez BRG forma realizacji ul. Nowej Wyzwolenia. Proponowana przez BRG forma realizacji ul. Nowej Wyzwolenia.

Dyskusja na sesji zamiast na komisji Rady Miasta



Projekt planu zagospodarowania był omawiany w środę na Komisji Zagospodarowania Przestrzennego. To standardowa procedura, która pozwala radnym zainteresowanym tematyką planowania przestrzennego na dyskusję nad jego zapisami w mniejszym gronie, przy obecności pracowników Biura Rozwoju Gdańska.

Członkowie komisji ostatecznie opiniowali projekt planu pozytywnie, dając tym samym niezobowiązującą rekomendację wszystkim radnym do jego przyjęcia na sesji.

Mimo to na sesji dyskusja nad planem zajęła aż 1,5 godziny. Radni Prawa i Sprawiedliwości zwracali uwagę, że jest to kolejny plan, przy sporządzaniu którego odrzucone zostają wszystkie uwagi do projektu planu. Radni Koalicji Obywatelskiej i Wszystko dla Gdańska przekonywali z kolei, że plan jest szansą dla rozwoju Nowego Portu.

- Dzisiejsze głosowanie będzie odpowiedzią na pytanie: czy w Gdańsku chcemy, aby był słyszany głos mieszkańców, rad dzielnic i stowarzyszeń, czy też będzie to głos - a zdaniem niektórych mieszkańców dyktat - republiki deweloperów - mówił na samym początku dyskusji Andrzej Skiba, radny PiS.
- Tak zmasowany sprzeciw jest rzadkością. Czytając rozstrzygnięcia uwag, odnoszę wrażenie, że jest tam cały przekrój społeczny mieszkańców. Mówimy o wielu konsultacjach społecznych, ale zabrakło próby mediacji, budowania porozumienia - dodaje Piotr Gierszewski, radny PiS, który jednocześnie zaproponował opóźnienie procedowania planu o sześć miesięcy, zwracając go do ponownego rozpatrzenia przez komisję RMG.
- Mieszkańców wprowadza się w błąd. Dzięki zapisom tego projektu planu pojawią się nowi mieszkańcy, którzy pozytywnie wpłyną na ten rejon Gdańska. Mamy w studium zapisaną politykę rozwoju miasta do wewnątrz i to jest właśnie przykład jej wdrażania. Nie zawsze możliwe jest rozpatrzenie pozytywne wszystkich głosów. Niekorzystny plan jest natomiast obecnie, bo mogą się tam pojawić magazyny i ciężki transport - przekonuje Emilia Lodzińska, radna KO i przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego RMG.
- Do portu zawsze będzie dojeżdżał ciężki sprzęt. Należy liczyć na rozwój kolei, choć nie od nas to zależy [miasto nie ma większego wpływu na działania państwowych spółek PKP - dop. red.]. Z tego powodu postulat, abyśmy budowali nową drogę kosztem toru kolejowego, jest irracjonalny. Blokujemy w ten sposób możliwość odciążenia Nowego Portu od ciężkiego transportu drogowego - argumentuje Beata Dunajewska z WdG.
Struktura własności gruntów wraz z granicami planu Struktura własności gruntów wraz z granicami planu

Nieobecność radnych PiS, dzielnicy i mieszkańców na komisji



Tuż przed głosowaniem nad skierowaniem projektu uchwały do komisji rozgorzała dyskusja nad aktywnością radnych. Radni KO zwracali uwagę, że na komisji nie stawił się zarówno żaden radny PiS, jak i żaden radny dzielnicowy. Nie pojawili się też mieszkańcy.

- Nikogo z radnych PiS nie było na posiedzeniu. Waszym obowiązkiem jest przyjść na komisję i zabrać głos, a nie chować głowę w piasek i tłumaczyć, że ktoś poszedł do sejmu [członkiem komisji był Kacper Płażyński - dop. red.]. Zapraszam na przyszłość na posiedzenia komisji - zachęcała Emilia Lodzińska, która w toku dalszej dyskusji mówiła, że nie otrzymała przed posiedzeniem komisji żadnych wniosków ze strony radnych PiS dot. przesunięcia dyskusji nad planem lub jego odrzucenia.
Radni PiS nieobecność tłumaczyli chorobą, wyjazdem służbowym oraz nadmiarem obowiązków. Przekonywali też, że nie trzeba być obecnym na posiedzeniach komisji, aby móc wsłuchać się w głos mieszkańców i wraz z nimi wystosować odpowiednie pisma.

  • Potencjalna możliwa forma nowej zabudowy zgodna z projektem planu
  • Potencjalna możliwa forma nowej zabudowy zgodna z projektem planu

Zdecydowana większość radnych za przyjęciem planu



Za skierowaniem projektu planu ponownie do komisji głosowało 10 radnych, przeciw było 21 radnych. Nikt nie wstrzymał się od głosu.

Jak łatwo się domyślić, przegłosowanie projektu planu zagospodarowania było już tylko formalnością. Za przyjęciem projektu planu głosowało 20 radnych, przeciw było 10 radnych. Nikt nie wstrzymał się od głosu.

Rada dzielnicy planuje zaskarżyć uchwałę do wojewody



Już po uchwaleniu planu zagospodarowania zapytaliśmy także przewodniczącego Zarządu Rady Dzielnicy Nowy Port (wcześniej także radnego miasta), Łukasza Hamadyka, o przyczynę nieobecności przedstawicieli radnych dzielnicy na komisji.

- Poinformowałem na sesji rady dzielnicy, która odbyła się dzień wcześniej, o terminie komisji RMG. Widocznie radni mieli inne zajęcia. Tak się złożyło. Poza tym odnoszę wrażenie, że większość rządząca podjęła decyzje już dawno temu, czego dowodem jest dzisiejsze głosowanie zabetonowane dyscypliną partyjną [Cezary Śpiewak-Dowbór, szef klubu KO, przed głosowaniem zapewniał, że nie narzucono żadnej dyscypliny w głosowaniu - dop. red.]. Do tego dochodzi skandaliczne naginanie rzeczywistości przez dyrektor BRG czy hipokryzja i kompromitacja szefa klubu KO, który uchwałę wcześniej mówił o wsłuchiwaniu się w głos mieszkańców i rad dzielnic. Głosowanie było farsą i przejdzie do historii, ale jednocześnie otwiera nam drzwi do zaskarżenia uchwały do wojewody, o czym już rozmawiamy. Przechodzimy do kontrofensywny i składamy także petycję do prezydent Dulkiewicz - tłumaczy Hamadyk.
Czytaj też:

Dwa razy więcej za śmieci. Radni Gdańska przyjęli podwyżki



Miejsca

Opinie (192) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Przede wszystkim to powinno zmienić się nazwę tej ulicy. Jakiego wyzwolenia? Kolejnej niewoli ;/

    • 25 11

  • deficyt w przyszłym roku pół miliarda. cięzko będzie z nowymi inwestycjami. (2)

    kolejne lata też ma być kryzys. jak to mówią Grecja i Wenezuela w Gdańsku,

    • 18 8

    • nie tylko w Gdańsku ale w całej Polsce dzięki Pisowi

      • 6 5

    • Sycylia chyba.

      • 4 1

  • Gdzie po-lszewia tam dyktat zamiast demokracji..

    Miasto wolności, solidarności i...deweloperów

    • 28 14

  • I bardzo dobrze (17)

    Jest garstka radnych, którzy chcą ugrać dla siebie parę głosów. Blokują wszystko co może narazić ich na konflikt z garstką wyborców. W tym przypadku chodzi o działkowców i właścicieli części garaży, które będą zlikwidowane gdy Nowa Wyzwolenia będzie kontynuowana. Problem też mogą mieć mieszkańcy Kamienic Magellana, którzy wiedzieli o rezerwie pod drogę, która będzie przebiegała 30-50m od budynku, ale teraz jej nie chcą, bo 12 lat temu jak się tam wprowadzali to o tym nie myśleli.
    Argumenty przeciwników są głupie, np. taki, że nowa Wyzwolenia biegnąca obok blokowiska to w zasadzie to samo jak stara biegnąca przez środek osiedla. Promują za to jakiś dziwny pomysł na drogę tylko do portu (w miejscu torowiska), która miałaby być faktycznie przesuniętą nową Gdańską, która też jest w planach. Problem w tym, że ona nie umożliwi wprowadzenia zakazu dla ciężarówek, na starej Wyzwolenia, a w okolicach gdzie proponują jej przebieg zamieszka 3x więcej ludzi niż na starej Wyzwolenia.

    • 30 25

    • (4)

      Nie wypowiadaj się za Kamienice Magellana, nie wszyscy są tam przeciwni Nowej Wyzwolenia.

      • 8 4

      • (3)

        czy napisałem, że wszyscy? Pewnie nie, bo niektórzy wiedzą, ze mieliby lepszy dojazd, ale ten argument padał i na spotkaniach i przy zbieraniu podpisów przeciw.

        • 6 0

        • Dojazd do ,,starego" osiedla (2)

          W projekcie tzw. NW nie ma zaplanowanych zjazdów na ,,stare" osiedle, tylko wzdłuż NW około 700 miejsc parkingowych, więc dojazd nie polepszy się tylko pogorszy ,,starą" Wyzwolenia, ponieważ dojdzie ponad 300 użytkowników miejsc parkingowych z likwidowanych garaży przy falowcu, proszę się zapoznać z proponowanym projektem NW w BRG , i procedowanym projektem dotyczącym terenu potocznie nazywanego ,,garaże przy falowcu", czego zwolennik z Kamienic Magellana, szanowny Pan BB zapewne nie zrobił, skoro używa argumentu którego nie ma

          • 3 3

          • (1)

            Obecnie jest zaplanowany jeden krótki odcinek NW z jednym połączeniem, skąd informacja o braku połączeń na dalszym odcinku?

            Garaże przy falowcu to patologia, na ich miejscu mógłby powstać parking na ponad 2x więcej miejsc. Marnują się całe place terenu między nimi

            • 1 4

            • Nie,powinien tam powstać plac zabaw dla dorastającej młodzieży.Tak,dla młodzieży.Nie plac zabaw dla dzieci czy siłownia dla seniorów,ale taki prawdziwy,typu -małpi gaj- dla dorastającej młodzieży.

              • 0 0

    • I bardzo dobrze (4)

      Jak najbardziej , niech budują. Mieszkańcy niech zrozumieją, że nie mieszkają w rezydencjach , ale w mieście (gdzie przeważnie zawsze występują jakieś niedogodności) i w dodatku w dzielnicy portowej. Nowa droga na pewno usprawni i rozłoży transport.
      Ja cały czas mam w pamięci protesty mieszkańców Żabianki, gdzie przy okazji budowy ErgoAreny miała być poszerzona ulica chyba Gospody. Mieszkańcy skutecznie zablokowali inwestycję obawiając się wzrostu natężenia ruchu. Teraz natomiast jak hala ruszyła i jest problem z szybkim rozładowaniem korków po imprezie ,sami dopominają się o poszerzenie drogi, ale teraz już nie ma na to kasy. Niech protestujący wezmą to pod uwagę. Sorry ale nie można blokować inwestycji przez kilka działek i blaszanych garaży, raczej można pomyśleć o rekompensacie w postaci utworzenia terenów rekreacyjnych bądź poprawę estetyki dzielnicy, której w Nowym Porcie bardzo brakuje.

      • 12 10

      • (3)

        Ludzie nie blokują tej inwestycji bo nie chcą rozwoju. Problem jest tej natury że nikt nawet przez chwilę nie przedstawił żadnej alternatywy. Miasto ręką BRG nie zrobiło NIC w tym temacie. Zasłania się tylko tym że coś zostało pomyślane 25 lat temu i żadne pomysły mieszkańców są nie możliwe. Po co te konsultacje wobec tego. Po co ta cała szopka, spotkania. Jeżeli nie było innej możliwości to po co zmarnowane tyle pieniędzy na jakieś niepotrzebne konsultacje skoro wszystko z góry było ustawione.

        • 14 5

        • (2)

          Grupa ludzi nie znających się na planowaniu, nie mająca wiedzy proponuje zamiast drogi wschód-zachód, drogę północ-południe w innej dzielnicy i jest oburzona, ze ich nie wysłuchano... no skandal ! :P

          • 5 13

          • (1)

            A skąd wiesz że się nie znają? Są bardziej świadomi niż cześć zaprzyjaźnionych z deweloperem urzędników

            • 4 1

            • znam teren, znam plany i słyszałem ich argumenty, mi wystarczy

              • 1 2

    • (5)

      słowo klucz "zamieszka", czyli jeszcze nie mieszka. Więc idąc tym tokiem myślenia co się będziemy martwili o "starych" mieszkańców. Oni się już namieszkali to są już przyzwyczajeni i im urządzimy tirowisko z drugiej strony bloku. SUper.

      • 12 4

      • (4)

        Zamieszka, bo osiedla są w budowie, a młodzi wolą brać kredyt na nowe mieszkanie, a nie na takie w falowcu. Oczywiście, dużo idzie na wynajem, ale tego nie brakuje na rynku wtórnym.

        Tiry to tylko część problemu, widoczna i hałaśliwa ale tylko część - generalnie ruch będzie wzrastał. A co do tirów, to port z tej strony większy nie będzie, i bardzo prawdopodobne jest, że wraz z rozbudową portu na Westerplatte będzie się wycofywał z tego terenu. Obstawiałbym, że mieszkaniówka wejdzie od strony Brzeźna (okolice falochronu zachodniego)

        • 4 6

        • Port S.A rozbudowa portu wewnętrznego inwestycja to prawie 1 miliard zł (3)

          Bzdura... Przynajmniej 30 lat PORT przemysłowy zostaje w Nowym Porcie, PORT właśnie kończy rozbudowę Nabrzeża Oliwskiego by zwiekszyć jego możliwości przeładunkowe nawet o 300%, PKP Inwestycje modernizuje sieć torów do Nabrzeża Oliwskiego żeby zwiekszyć transport kolejowy (obie inwestycje pochłoną wg. oświadczenie port s.a. około 1 miliarda zł, z tego 85% to dotacja UE)Transport jak i ,,praca" PORT-u ma być w systemie 24h, oczywiście że zarzekają się obydwie spółki że w godzinach nocnych będzie mniej intensywny, ale jednak będzie...

          • 5 1

          • Czyli budują tory, żeby było więcej TIRów? Kobieto włącz myślenie.

            • 0 3

          • Gdyby na terenie WOC była zgoda na wysoką zabudowę mieszkaniową, to ten teren poszedłby na sprzedaż, a kasa na rozbudowę Portu. Zresztą, Port już wcześniej miał plany, żeby stworzyć w okolicach kapitanatu tereny zielone, konkurs był - można na ich stronie znaleźć. Obecnie część tego terenu jest niedostępna. W przyszłości Port mógłby zaczynać się do Nabrzeża Oliwskiego

            • 2 0

          • NP

            A obecnie doszło jeszcze ogromne zapylenie i zabrudzenie dzielnicy zagranicznym miałem węglowym przez hałdy węgla składowane za blisko domostw przez port gdanski.

            • 0 0

    • Magellan

      My już się przygotowaliśmy, mamy podwójny szpaler "miedzianych" thuji. Mogą tam nawet autostradę budować!

      • 9 1

  • Po co byc

    I tak robicie co chcecie nie liczac sie z ludzmi wiec po co byc obecnym na czymkolwiek

    • 29 7

  • Nowa Świętokrzyska!!!

    Z tego wszyscy by się cieszyli i całe południe by na takiego polityka głosowało!!

    • 16 4

  • Jestem mieszańcem N.Portu i ulicy Wyzwolenia (8)

    Cieszą mnie te zmiany raz nowi mieszkańcy czyli "świeża krew", odciążenie ul. Wyzwolenia od ciężkiego transportu. Prestiż dzielnicy wzrasta, nie powstaną uciążliwe zakłady, za Martwą Wisłą jest ich za wiele no i może być większy nacisk lokalnego społeczeństwa na ekologię na radnych miasta by np. taki Port Service zlikwidować. Siarkopol w sumie już nie czuć - transport w formie płynnej. Jedynie czego się obawiam, że może być problem z wolnymi miejscami parkingowymi bo wzdłuż planowanej Nowej wolności jest dużo blaszanych garaży. Jak to wszystko zlikwidują to parkingi pod budynkami mieszkalnymi będą przepełnione - i tu powinno się w tych ramach przeznaczyć trochę więcej miejsc parkingowych pod blokami

    • 32 14

    • miedzy nowa Wyzwolenia a blokami mogłyby powstać parkingi i cywilizowane garaże.

      • 9 2

    • a te blaszaki postawiono aby legalnie? (2)

      • 7 2

      • Tak. (1)

        Przynajmniej te które są w okolicy falowca i Kasztanowej. Mam tam garaż za który normalnie płacę miastu dzierżawę terenu.

        • 3 2

        • A ja płacę za "bezumowne korzystanie z terenu". I tak w sumie to garaże są, ale nie wiadomo co dalej, nawet jak ktoś chciałby zainwestować i zrobić porządnie to nie ma jak i gdzie.

          • 6 0

    • I to nieprawda

      że dach przeciekał, szczególnie że w ogóle nie padało

      • 8 0

    • sam jesteś świeża krew (1)

      od spalin się udusisz bo całą zieleń zlikwidują i zaleją betonem. Nie potrzeba tej inwestycji.

      • 7 1

      • jaka zieleń?
        Ale musieliby sporo śmietnisk około działkowych uprzątnąć.

        • 5 1

    • Nowej wolności? Skąd ty jesteś trollu bo raczej nie z nowego portu. Piszesz z ratusza czy BRG zatrudnia po godzinach?

      • 13 1

  • Miasto

    Pomożecie ?

    • 13 5

  • Cudowny Gdańsk (2)

    Może lepiej odbudujcie zniszczone jezioro zaspa , które Gdańsk zasypał śmietnikiem

    • 21 9

    • (1)

      Nie wiesz że Gdańskiem rządzą deweloperzy to idealny teren na nowe bloki...
      A szkoda
      Tw. To wątpię że nie miało to wpływu na środowisko to jednak wielkie jezioro

      • 9 3

      • Na tych popiolach będzie nowe osiedle. Mamy ulice Nowatorów to zbudują Osiedle Nowotworów. Z pozdrowieniami deweloper R.

        • 16 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi

Targi mieszkań i domów

wykład, targi, konsultacje
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
24250 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
23650 zł/m2
Gdynia Orłowo
23050 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21700 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
29800 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
22500 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16200 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15600 zł/m2
Gdańsk Matemblewo
15100 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane