• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inwestor udostępni parking pod skwerem Plymouth za darmo

Michał Brancewicz
18 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Andrzej Boczek, prezes firmy AB Inwestor, która będzie budować biurowiec na skwerze Plymouth nie chce czerpać zysków z parkingu, który powstanie w ramach tej inwestycji. Andrzej Boczek, prezes firmy AB Inwestor, która będzie budować biurowiec na skwerze Plymouth nie chce czerpać zysków z parkingu, który powstanie w ramach tej inwestycji.

Pomysł stworzenia jednego wjazdu na podziemny parking dla miejskiego Parku Centralnego w Gdyni zobacz na mapie Gdyni i prywatnego biurowca wzbudza sporo kontrowersji. Mieszkańcy obawiają się, że chcąc udać się do parku, nie będą mieli gdzie zaparkować, bo miejsca zajmą urzędnicy i pracownicy biur. - Po godz. 17 oraz w weekendy i święta, miejsca w swojej części udostępnię za darmo - deklaruje Andrzej Boczek, prezes AB Inwestor, który wybuduje biurowiec na skwerze Plymouth zobacz na mapie Gdyni.



Michał Brancewicz: Pojawiają się opinie, że skorzysta pan na miejskiej inwestycji: wspólny będzie koszt budowy wjazdu na parking, a pracownicy biurowca, w razie potrzeby, będą mogli korzystać z miejsc wybudowanych przez miasto.

Andrzej Boczek: - To korzystne dla obu stron, bo podzielimy się kosztami np. wjazdu. Biurowiec będzie miał swój własny, samowystarczalny parking, a parking miasta, o czym mówił prezydent Wojciech Szczurek, będzie miał charakter ogólnodostępny, ale też biznesowy, bo miasto będzie na nim zarabiać. Prowadzić go będzie komercyjna miejska Agencja Rozwoju Gdyni, wzorem tego pod Gdyńską Szkołą Filmową.

Mój biurowiec i parking jest w symbiozie z publicznym parkingiem. Jeśli nawet jacyś goście przyjeżdżający do biurowca będą tam parkować, to będzie to leżało w interesie miasta, bo ten parking ma zarabiać. Taka inwestycja, jak biurowiec, jest pożądanym sąsiadem komercyjnego parkingu, podobnie jak drugi biurowiec Officer firmy Panorama, vis a vis parku Plymouth, o czym się nie mówi.

Mieszkańcy mają obawy, że jak będą chcieli wybrać się do parku, to nie będzie miejsca do zaparkowania, wszystkie zajmą pracownicy biurowców albo urzędnicy.

- Biurowce i urzędy funkcjonują do godz. 16-17 w dni powszednie i nie działają w weekendy, a wówczas ich garaże stoją puste, a mieszkańcy właśnie po pracy i w weekendy chodzą do parku, więc parkingi będą na nich czekać puste. Zatem to się idealnie zazębia. Dodatkowo, za państwa pośrednictwem, deklaruję, że po godz. 17 oraz w weekendy i święta mój parking oddam mieszkańcom..

Również za opłatą?

- Nie, nawet za darmo. Tylko mam obawę, że będę psuł interes miejskiej agencji, która ma zarabiać na swoim parkingu. Ale się dogadamy, to szalenie ważne, gdy jest w Gdyni masowa impreza i potrzeba pilnie miejsc postojowych. Poza tym miasto prowadzi taką politykę, żeby w centrum chodniki oddać mieszkańcom, a na ulicach aut było jak najmniej i dlatego tworzy płatne parkingi, by w ten sposób zdopingować ludzi do korzystania z rowerów i publicznej komunikacji, a rejon Plymouth jest świetnie skomunikowany. Ja swoją część mogę oddać pod zarząd miejskiej agencji po godzinach pracy, nieodpłatnie i niech decydują, czy na niej chcą zarabiać czy nie. Chciałbym jedynie mieć prawo do decydowania, na jakie cele publiczne środki z mojego garażu zostaną wydane.

  • Biurowiec na skwerze Plymouth będzie posiadał ogólnodostępny plac z częścią gastronomiczną połączony z miejskim parkiem.
  • Pod biurowcem inwestor wybuduje parking na 70 miejsc. Dodatkowych ok. 280 powstanie pod miejską częścią parku.
  • Na pierwszym planie wspólny wjazd na podziemny parking od strony ul. Świętojańskiej. Wspólne działania prywatnego inwestora i miasta w tej sprawie wzbudzają najwięcej kontrowersji.
W pierwotnym projekcie biurowca miał powstać parking dwukondygnacyjny. Na ile miał być miejsc? Dzisiaj mowa jest o ok. 70, ale na jednym poziomie.

- Miało być więcej, ale okazało się, że są fatalne warunki wodne, tzw. kurzawka. Dlatego robimy mniej miejsc parkingowych i na jednej kondygnacji. Miało być ok. 90 a teraz będzie 60-70. Niestety musiałem zmniejszyć ilość powierzchni użytkowej, aby dostosować ją do wymogów ilości miejsc parkingowych. W każdym razie wskaźniki powinny być identyczne, jak dla sąsiedniego biurowca Officer. I o to będę się starał. 1-2 miejsca na 100 m kw. biur oraz 1-3 miejsca dla usług.

Zaprezentowane w zeszłym tygodniu plany miasta dotyczące stworzenia Parku Centralnego zaskoczyły wiele osób. Wiedział pan o nich?

- Mnie również, nic nie wiedziałem na ten temat. Byłem kompletnie zaskoczony. Przecież ja już zaprojektowałem i opłaciłem projekt wjazdu do parkingu od strony ul. Partyzantów. Teraz muszę zmienić projekt i robić wjazd od ul. Świętojańskiej i będzie on wspólny, co leży w interesie obu stron, też miasta, bo wspólnie będziemy partycypować w jego w kosztach, inaczej miasto musiałoby zapłacić 100 procent.

Jak ma wyglądać współpraca z miastem przy tej inwestycji?

- Wszystko będziemy jeszcze uzgadniać, bo temat jest nowy, ale to miasto ma wyższą pozycję i narzuca pewne warunki, mówi, co należy zrobić i jakie koszty pokryć. Będzie to z miastem konsultowane według jego zasad. To jest naturalne, że ja ponoszę część tych kosztów, ja to rozumiem. Tak było np. gdy zbudowaliśmy Transatlantyk i musiałem zrobić dodatkową sygnalizację świetlną za 300 tys. zł, bo budynek zaczął generować dodatkowy ruch. Również zgramy stylistycznie nasze części parku, a restauracje w moim biurowcu uzupełnią potrzeby korzystających z parku. Zwracam uwagę na wspaniałą szklaną elewację biurowca, która w istocie jest estetyczną własnością publiczną i doda klasy całemu parkowi. Warto wiedzieć, że kupiłem teren od prywatnych, 27 spadkobierców, ostro konkurując z innymi deweloperami.

  • Tak ma wyglądać miejska część Parku Centralnego w Gdyni.
  • Pomysł zagospodarowania miejskich terenów na park.
  • Podziemne miejsca parkingowe w miejskiej części parku.
  • Tak ma wyglądać miejska część Parku Centralnego w Gdyni.
  • Tak ma wyglądać miejska część Parku Centralnego w Gdyni.
Nie obawia się pan, że miejska część inwestycji będzie szła wolniej i będzie hamowała pańską?

- Oczywiście, jak się działa samemu to się robi według własnych planów i dynamiki, miasto jest wolniejsze niż prywatny przedsiębiorca, chociaż Gdynia jest tu pozytywnym wyjątkiem. Mam pewne obawy, ale wszystkie prace na moim terenie będę robił niezależnie od tempa miejskiego. Ale plan jest ambitny, by w 2020 całość została oddana do użytku.

Mimo tego co pan teraz mówi, na początku pojawiło się wiele nieprzychylnych opinii na temat łączenia tych dwóch projektów.

- Te projekty są odrębne, każdy robi swój park i swój garaż i tylko na zasadzie dobrego sąsiedztwa pewne rzeczy należy uzgodnić z korzyścią dla obu stron np. stylistyka lamp, chodników itp. Byłem rozczarowany tym, że na oczywiste białe mówi się czarne. Tutaj nie ma żadnego spisku, to się idealnie uzupełnia. Chyba dobrze a nie źle, że będzie taki piękny park publiczny, chociaż w części na prywatnej działce. Takie inwestycje podnoszą rangę Gdyni, która, mimo że należy do miast średniej wielkości, konkuruje atrakcyjnością i dynamiką inwestycji z miastami "walczącymi" w wadze ciężkiej. Mówiąc obrazowo, ale zachowując wszelkie proporcje, Monte Carlo to małe miasteczko, a jego ranga jest światowa.

Pozwolę sobie tylko przypomnieć, że kiedy trzy lata temu budowałem skate park też spotkałem się z ogromną falą hejtu. Mówiono, że AB Inwestor na pewno przejmie teren i nie będzie tam skate parku, tylko centrum handlowe albo apartamentowiec, a jeśli już, to nie za darmo. Okazało się, że skate park to był strzał w dziesiątkę, wiele dzieciaków tam przychodzi się pobawić. To dowód dobrych intencji urzędników i przedsiębiorcy, bo za prywatne pieniądze (1 mln zł) powstała już część przyszłego tzw. Parku Centralnego, chociaż wówczas nie mieliśmy tego świadomości.

Za parę lat ci, co teraz widzą spisek, też zamilkną. Szczęśliwie czas i czyny służą prawdzie. Apeluję - twórzmy pozytywną, optymistyczną wspólnotę gdynian, bo tak też jesteśmy postrzegani w Polsce i na świecie.

Opinie (171) ponad 10 zablokowanych

  • ciekawe jak długo będzie za darmo.

    • 6 0

  • Drogi niech budują a nie biurowce! (10)

    • 58 48

    • Tak, masz rację.....żeby Polacy pracowali na ulicy , a nie w biurach. Brawo za pomysłowość !!!! (5)

      • 21 10

      • Lepiej pracować w biurowcach do których nie ma jak dojechać. (3)

        I nie mów mi o komunikacji miejskiej. Wiele osob dociera spoza miasta, albo rano wykonuje ruch wielkokierunkowy - szkoła, praca zony/męża, przedszkole....
        A tego autobusem sie nie da wykonać

        • 1 7

        • (2)

          Mieszkasz poza miastem, pracuj poza miastem, a nie wymagaj od podatników innego powiatu łożenia na Twoje potrzeby.

          • 4 4

          • Ciekawe czy bedziesz taki madry jak wyjedziesz na odpoczynek (1)

            Poza tym skad wiesz ciulu gdzie place podatki.
            Wlasnie przez takich jak Ty w tym kraju jest tak jak jest

            • 2 6

            • W ramach wypoczynku trzymam się jak najdalej od takich chamideł jak Ty. Niezwykle skutecznie.

              • 2 1

      • będzie co zamiatać

        • 7 0

    • Oceanariummmmmmm........z prawdziwego zdarzenia jako miasto morskie,dawne okno na ŚWIAT a nie pierdoły

      • 5 0

    • Właśnie!

      Kiedy tunel w Chyloni, który miał powstać 30 lat temu kiedy nie było jeszcze tylu samochodów? A teraz to jest już inwestycja na wczoraj.

      • 6 0

    • wysiądź z puszki i przewietrz umysł...

      • 5 4

    • myślenie człowieka, który zatrzymał się w PRL.

      • 12 11

  • abrakadabra

    koło urwałem na ulicy boisko w gdyni. po waszyngtona (niby ścisłe centrum) da się przejechać tylko jakimś dżipem, a tu takie symulacje. zajmijcie się zwykłymi ludźmi, poprawcie drogi, połatajcie dziury a nie jakieś farmazony w stylu central park.

    • 9 2

  • akurat

    W sea tower, taras jako punkt widokowy też miał być ogólnie dostępny.

    • 8 0

  • o dziękujęmy ci zbawco.... (1)

    tyle kasy poszło bokiem, że takie parking dla szarej masy to pikus

    • 26 6

    • Parking nie bedzie za darmo dla "szarej masy" - przeciez AB odda go za darmo

      we wladanie spolce. Zaloze sie, ze ta bedzie pobierac oplaty.
      Wystarczy bramka na wjezdzie - nie wjedziesz jak nie pobierzesz biletu, nie wyjedziesz jak nie zaplacisz. 70 karnetow dla AB, a reszta bulic - swiatek, piatek czy niedziela.

      • 2 0

  • PR szczurka (1)

    dla swojego kolesia działa. Jak już pan boczek jest tak dobrotliwy dla mieszkańców i turystów to może powie co dostanie szczurek i czy już UM Gdynia wynajął u niego powierzchnię biurową?

    • 21 5

    • Co dostanie?

      Jak juz poszly artykuly I decyzje to powinienes uzyc czasu przeszlego.

      • 2 0

  • ...dodajmy: dla urzędników. (3)

    • 28 7

    • szczur dał teraz podwyżki dla urzędników więc chyba ich stać :))? (2)

      • 5 4

      • A ile im dał? (1)

        • 2 0

        • 0.50 PLN od wpisu o piso-ruskim trollu.

          • 0 0

  • to super wiadomość ! teraz oprócz dostępnego dla wszystkich tarasu widokowego (6)

    będziemy mieć darmowy parking ;)

    • 68 6

    • wejście na lodowisko, stadion lekkoatletyczny, basen też będzie darmo :))? (3)

      • 15 1

      • Dla ciebie na basenie nie będziemy wymieniać wody, żeby nie generować kosztów i wtedy możesz za darmo przychodzić. (1)

        • 0 2

        • Po tobie taka zmiana bedzie konieczna - inaczej SANEPID zamknie basen.

          • 0 0

      • Wszystko powoli za darmo oferują w tej Gdyni,tylko przyjeżdżać

        • 0 1

    • identyczne skojarzenia

      deklaracje nic nie kosztują. Z takich abstrakcyjnych warunków zabudowy nikt potem inwestora nie rozliczy.

      • 13 0

    • Tylko po 17 i w weekendy

      To jest żenujące.

      • 11 5

  • Trzecie info w tej samej sprawie. O czym to świadczy? O tym ze to przekręt. (1)

    Gdyby było inaczej, nie musieliby się tłumaczyć.
    A tak, sprawa śmierdzi bardziej niż Łężyce z Szadółkami razem wzięte...

    Kiedyś już zapewniano mieszkańców o udostępnieniu pewnego tarasu widokowego.

    Nie wiem jak miasto może się godzić na to, by w tym miejscu powstał biurowiec. Przecież auta ludzi tam pracujących oblepią całe centrum, a mieszkańcy pobliskich domów będą musieli toczyć nierówna walkę o to by móc zaparkować pod własnym domem. Bo nie oszukujmy się, miejsc parkingowych w dostatecznej ilości to Pan Boczek nie zapewni...

    • 24 1

    • Nic dodac. Sama prawda

      • 2 0

  • Co z lodowiskiem Panie Szczurek?? (3)

    • 22 4

    • przecież powstał. ... projekt. (2)

      • 9 1

      • Lodowisko (1)

        Nie ma projektu. Jest koncepcja ...

        • 2 0

        • Sluszna koncepcja

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane