- 1 Kwietniowe nowości u deweloperów (29 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (460 opinii)
- 3 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (157 opinii)
- 4 Czy zamiast ogródków będą mieszkania? (268 opinii)
- 5 Tulipanowe pole już otwarte (105 opinii)
- 6 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (110 opinii)
Zarządzanie wspólnotami. Komunikacja i kontrola to podstawa efektywności
Wspólnota, która przeszła remont budynku albo dotyczącą jej interesów sprawę w sądzie wie doskonale, jakim skarbem jest doświadczony i zaangażowany zarządca nieruchomości. Takie zalety niezbędne są także przy codziennej pracy administracyjnej. Od zarządcy można oczekiwać jednak więcej!
Zarządca nieruchomości w jednej osobie lub firmie łączy rolę księgowego, prawnika, budowlańca i specjalisty ds. sprzątania. Niedobór wiedzy i doświadczenia w jednej z tych dziedzin powoduje, że traci wspólnota, której interesy nie są odpowiednio reprezentowane.
- Każdy usługodawca mówi, że jego oferta jest najlepsza, najtańsza, oparta na najlepszych zasobach. W tym gąszczu zapewnień sama miałabym problem, żeby wybrać najbardziej optymalny wariant - mówi Aleksandra Jastrzębska z PM Home24. - Przy wyborze zarządcy bardzo ważne jest, żeby zadawać pytania dotyczące standardów obsługi i wiedzieć, o co pytać.
Niestety oferta rynkowa w branży zarządzania nieruchomościami zatrzymała się na pewnym poziomie. Zajmujące się tym firmy nie rozwijają swojej oferty, nie nadążają za potrzebami zmieniającego się świata i możliwościami, jakie daje informatyzacja.
- Chcielibyśmy to zmienić. Nasza oferta skierowana jest do młodych osób, które potrafią i chcą korzystać z dobrodziejstw nowoczesnej komunikacji - tłumaczy Aleksandra Jastrzębska. - Chcemy, aby członek każdej wspólnoty mógł kontaktować się z nami przez czat, Facebook, Twitter, mail, telefon i miał pewność, że niezależnie od tego, jaką formę kontaktu wybierze, szybko dostanie odpowiedź.
Ponadto pełną kontrolę finansów, stanu własnego konta oraz konta wspólnoty, a także możliwość elektronicznego głosowania nad uchwałami zapewnia każdemu członkowi wspólnoty stosowana przez PM Home24 platforma Mieszczanin, która opracowana została na potrzeby wspólnot mieszkaniowych.
PM Home24 wprowadza na rynek jeszcze jedną - supernowoczesną - usługę, której nie ma do tej pory żadna inna firma.
- W każdej wspólnocie newralgicznym tematem zawsze jest sprzątanie części wspólnych budynku. W praktyce zdarza się, że funkcjonuje ono na zasadzie: usługodawcy udają, że sprzątają, a zleceniodawcy udają, że płacą. Chcemy skończyć z konfliktami na tym podłożu - mówi Aleksandra Jastrzębska. - Firma startup-owa z Sopotu stworzyła dla nas platformę do zarządzania sprzątaniem o nazwie Vizum Cleaning. Osoba sprzątająca będzie miała przy sobie urządzenie z aplikacją, dzięki czemu będzie można ocenić czas pracy poświęcony na sprzątanie każdego konkretnego pomieszczenia.
Umowa, którą wspólnota podpisze z PM Home24 będzie obejmowała usługę kontroli firmy sprzątającej tym właśnie systemem. W razie zarzutów dotyczących niewykonania obowiązku sprzątania, zawsze będzie można sprawdzić, czy osoba odpowiedzialna za czystość w ogóle była w danym pomieszczeniu, i jak długo.
Jakby tego było mało, PM Home24 do obsługi wspólnot wykorzystuje również drony, ich obsługą zajmują się doświadczeni operatorzy. Umożliwia to m.in. ocenę stanu technicznego budowli i konstrukcji, monitoring przyrody i stanu zasobów naturalnych, oszacowanie szkody powstałej w wyniku katastrofy i wypadku (doskonałe rozwiązanie w przypadku dochodzenia odszkodowania) czy audyt energetyczny budynku.
Oferta PM Home24 oparta jest o pakiety. Zdecydować się można na pakiet podstawowy, rozszerzony, który zawiera m.in. dokonywanie podsumowań księgowych nieruchomości w systemie kwartalnym czy wykonywanie raz w roku przeglądu i bieżącej konserwacji budynku. Trzeci pakiet, to tzw. pakiet "dla wymagających".
- Jesteśmy w stanie zapewnić także konsultacje prawne w sprawach dotyczących nie tylko nieruchomości, ale także prywatnych spraw członków wspólnoty, ofertę sprzątania indywidualnych mieszkań czy usługi "złotej rączki", która pojawi się w mieszkaniu, kiedy zacznie ciec kran czy zepsuje się jakieś urządzenie - opowiada Aleksandra Jastrzębska. - Ze względu na możliwość elastycznego wyboru usług, zawsze przed przedstawieniem oferty dokładnie badamy potrzeby wspólnoty i jej członków - w formie opracowanej przez nas ankiety.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie (63)
-
2016-03-02 11:55
apropos fotki :) (1)
pewnie w sposób niezamierzony, ale panie ciekawie się ustawiły na zdjęciu, biorąc pod uwagę ich przedziałki na głowie ;)
- 3 1
-
2016-03-02 18:35
Obserwator
Pisz na temat ! A nie pitol na forum !!!!
- 0 3
-
2016-03-02 13:34
no i wymagana dostępność 48 na dobę
- 1 0
-
2016-03-02 13:54
w zasadzie to każda firma zarządzająca będzie lepsza niż ta którą mianował deweloper gdyż będzie ona działać na korzyść wspólnoty, a nie dewelopera.
Dlatego też na pierwszym zebraniu wspólnoty najlepiej ja odwołać i mieć przygotowanego nastepcę.- 8 2
-
2016-03-02 14:27
Pseudo Pracodawca (3)
Kierownictwo PM Home jest najzyczajniej w świecie słabe i nie posiadajace zbytnio pojecia co robią. Jak widać staraja się pokazac pełen profesjonalizm . A jak Chodzi o Robote w Parku Naukowo Technologicznym To Powiem Jedno ŻENADA ! Nie polecam
- 5 10
-
2016-03-02 14:31
gdzie prawda ? (2)
A jestem innego zdania! Współpracuję z nimi od wielu lat w parku i nie mogę powiedzieć złego słowa.
tanio i profesjonalnie!- 9 3
-
2016-03-02 18:15
Pseudo Pracodawca (1)
No jeżeli Chcesz czekać miesiac na wymiane Oświetlenia to sb polecaj . Bo firma wymienia starter już od miesiąca w naszej Firmie i po dziś dzień Nie został wymieniony .
- 2 0
-
2016-03-02 18:59
gdzie prawda ?
To widać że nie masz zielonego pojęcia o procedurach w parku i podpisanej umowie! gdzie masz ten starter? u siebie w biurze? to zleć ( tak jak to my robimy) ,usługę masz szybko i rzetelnie!
Zleciliśmy konserwację klimatyzacji, zrobione było szybko i fachowo.- 2 0
-
2016-03-02 14:58
Tytul artykułu wielkimi kulfonami, a
dopisek, że jest sponsorowany małymi! Co oznaczają literki "PM"? Myślę, że polskiemu słowu "dom" zamiast "home nic nie można zarzucić! Prymitywizm zasłonięty dronami i aplikacjami! Jak najdalej od takich!
- 3 9
-
2016-03-02 18:27
(2)
Dobrze niech będzie konkurencja, dla tych wszystkich administracji , które wywodzą się z byłych komunistycznych Biur Obsługi Mieszkańców . Po pierwsze, tym wszystkim osobą które pracują w takich administracjach, wydaje się, że są ważniejsi od właścicieli mieszkań. Robią co chcą, a właścicieli próbują podporządkować. Duża większość obecnych administratorów , nie zna przepisów, według których funkcjonują wspólnoty mieszkaniowe. Nie ponoszą żądnych konsekwencji za swoje czynny. Uważam że powinna powstać strona, gdzie można by umieszczać niekompetentnych administratorów.
- 3 3
-
2016-03-02 18:32
Adam (1)
Wspólnota ma prawo odwołać niekompetentnego administratora !! A nie czekać na cuda !
- 4 1
-
2016-03-02 18:45
Jasne że można, tylko ludzie nie chcą zmian, dlatego ciężko odwołać niekompetentnego administratora. Oprócz tego, większość właścicieli nie interesuje się, co robi administrator. Ogólnie temat rzeka.
- 1 0
-
2016-03-02 18:30
Zarządzanie
A pózniej za to ekscentryczne zarządzanie dronami , czy urządzeniami z aplikacją zapłacą wszyscy bez wyjątku mieszkańcy wspólnoty . Zostawcie te idiotyzmy dla siebie !! I nie nabijajcie w butelkę tzw . Kowalskiego .
- 0 4
-
2016-03-02 22:23
najgorsza wsołnota to " nasza wspólnota" na ul.Powstańców Warszawskich, bałagan , kumoterstwo, brak ochrony danych osobowych ......powinni to towarzystwo wykopać do fundamentów......
- 0 0
-
2016-03-03 20:46
Witam,choć mogę napisać że moja wspólnota jest "stara" bo powstała na początku przemian wspólnotowych to mieliśmy bardzo duże problemy z pozyskaniem zarządcy! Problem leżał po środku ,z jednej strony zarządcy pieknie lawirowali na granicy prawa podsyłając faktury za różnego rodzaju prace których nie było!!! ,a z drugiej strony sami mieszkańcy strasznie mieszali tzw"starzy społecznicy"pamiętający zebrania plenarne :D Zebrania to też był cyrk,mieszkańcy wyzywali się między sobą i straszyli sądami.Przykro było patrzeć ! Obecnie po przejściach,wezwaniach przedsądowych znaleźliśmy właściwego Zarządcę i jest z nami od dobrych paru lat!Szanuj zarządcę swego mozesz mieć gorszego! Co do dronów to pomysł super,nasza kamienica jest duuża a wysięgnik kosztuje ok 150zł za godzinę więc dron wyjdzie taniej i podleci do każdego miejsca! Panowie sceptycy mamy XXI wiek!! Obecnie Zarządcy są o niebo lepiej przygotowani do pracy niż parę lat temu więc PM Control 24 też ma szansę stać się Zarządcą z krwi i kości. Powodzenia!!! Dla mojej Wspólnoty jest ważna cena obsługi i dostępność działu administracji i działu technicznego! bo 90% awarii występuje w sobotę albo w niedzielę -złośliwość rzeczy martwych!!! serio! Powodzenia!
11- 2 0
-
2016-03-04 18:52
sprzątanie w wydaniu PM Control (1)
W Gdańskim Paku Naukowo Technologicznym tak sprzątali, że syf walał się wszędzie, brudno, śmieci wysypywały się z koszy na korytarzach, smród w kiblach, na naprawę czegokolwiek nie moża się było doczekać. Nigdy nie zarekomendowałbym tej firmy.
- 1 2
-
2016-03-04 23:49
ha! i tu jesteś niewiarygodny!
Pracuję w Parku i jeszcze nie widziałem takiego armagedonu na piętrze no i oczywiście w toaletach jak opisujesz :D ! ogarnij synu syf koło biurka i klawiatury!
i nie sr*j tam gdzie jesz! tyle w temacie! nienawidzę hejterów bo jak sądzę takim jesteś! wiesz co to jest standard ? i jeszcze powiedz że klima nie działa,windy ciągle zepsute,ochrona wali gorzałą ... no nie wiem co jeszcze można wymysleć! Ogarnij się!!!- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.