- 1 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (157 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (459 opinii)
- 3 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (171 opinii)
- 4 Czy zamiast ogródków będą mieszkania? (268 opinii)
- 5 Tulipanowe pole już otwarte (103 opinie)
- 6 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (110 opinii)
2 mln zł za działki pod Nowym Podwalem Grodzkim
2 mln zł zapłaciło miasto PKP za teren, na którym powstanie Nowe Podwale Grodzkie , czyli droga, która pobiegnie pod centrum handlowym Forum Gdańsk, powstającym na Targu Siennym i Rakowym w centrum Gdańska.
- Celem nabycia od PKP nieruchomości jest umożliwienie realizacji jednego z bardzo istotnych i newralgicznych celów publicznych, zarówno dla projektu, jak i z punktu widzenia istotnych potrzeb społeczności miasta Gdańska, czyli ulicy Nowe Podwale Grodzkie - tłumaczy Dariusz Wołodźko z biura prasowego w gdańskim magistracie.
Co ciekawe, budowa tunelu, którym pobiegnie ulica Nowe Podwale Grodzkie, trwa już od lipca. Droga i tunel powstają w ramach budowy centrum handlowego Forum Gdańsk, którego współinwestorami są firma Multi Poland, miasto Gdańsk oraz PKP.
Rolą nowo powstałej drogi będzie przede wszystkim odciążenie ruchu w ciągu ulic Wały Jagiellońskie oraz Okopowa, a także umożliwienie dostaw do lokali w centrum handlowym.
- Nowe Podwale Grodzkie będzie drogą publicznie ogólnodostępną, jednojezdniową i dwukierunkową - tłumaczy Wołodźko.
Zgodnie z umową zawartą z konsorcjum Multi Corporation B.V. i Multi Development Poland, miasto zobowiązało się do nabycia tych działek od PKP, a następnie ich odsprzedaży spółce Forum Gdańsk Sp. z o.o., czyli spółce stworzonej przez miasto i Multi Corporation B.V.
- Miasto nabędzie działki od PKP za wartość wykazaną w operacie szacunkowym wykonanym przez rzeczoznawcę majątkowego, a następnie odsprzeda je spółce Forum Gdańsk za cenę nie niższą niż cena nabycia działek od PKP - wyjaśnia Wołodźko.
Łączny koszt budowy Forum Gdańsk szacuje się na ok. 800 mln zł.
Miejskim wkładem w inwestycję jest 6-hektarowa działka o wartości ok. 130 mln zł. W zamian za nią inwestor wyremontuje układ drogowy wokół obiektu, a także zbuduje Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska, które będzie niekomercyjną częścią Forum Gdańsk, przejętą przez miasto. Znajdzie się tam główny punkt miejskiej informacji turystycznej, makieta Gdańska, sala multimedialna i ekspozycyjna, kawiarnia i biura.
Centrum zaprojektowało studio Kwadrat. Natomiast nad projektem całego nowego kompleksu czuwa warszawska pracownia Sud Architekt Polska, jako krajowy współprojektant holenderskiej firmy T+T Design, działającej na zlecenie Multi.
Powierzchnia całkowita Forum Radunia wyniesie blisko 144 tys. m kw., z czego powierzchnia najmu będzie stanowić ok. 62 tys. m kw.
W skład Forum Gdańsk wejdzie centrum handlowe, które pomieści ponad 200 lokali handlowych i usługowych, a także kino z dziewięcioma salami. Zaplanowano siedem kondygnacji naziemnych oraz jedną podziemną. Głównym elementem kompozycyjnym całego kompleksu jest pasaż Kanału Raduni. 17 m nad kanałem powstanie przezroczyste przepierzenie w formie katedralnego dachu. Sam pasaż podzieli budynek na dwie różne stylistycznie części. Część wschodnia została zaprojektowana w postaci wydzielonych kubatur przykrytych dwuspadowymi dachami.
Opinie (75) 5 zablokowanych
-
2015-11-19 23:26
Niezbyt ciekawe
Niestety nie spełnia oczekiwania nowoczesnago miasta, jednym słowem tandeta.
Imponujące tylko na tle tych ruin, Stare miasto Gdańsk potrzebuję innych wartości. Niestety przybyli tu obcy i nie czują tego miasta. Skutki zbyt masowych migracji ludności bez przejściowego etapu asymilacji w nowym środowisku. Przykład obecny prezydent więcej ma mieszkań niż zarobił jako prezydent.
Rozwiązanie komunikacyjne jest tragiczne !!!!- 0 0
-
2015-11-19 10:26
Następne kino! !!!!!!!
A kiedy wybudują drugi Aquapark?
- 1 0
-
2015-11-19 09:55
Jeśli ma być przyszłościowo to nie jakieś nowe podwale a Podziemna Droga Macierewicza.
- 1 0
-
2015-11-18 20:45
Widzę dużo ułatwień dla niepełnosprawnych (1)
wizualizacja pokazuje jak łatwo będzie się można poruszać na wózku po tym torze przeszkód
- 3 3
-
2015-11-19 08:21
proszę się nie martwić
takie rzeczy są regulowane prawnie, i nie da się ich ominąć przy projektowaniu czy wykonawstwie.
- 1 0
-
2015-11-18 12:27
ale skąd i dokąd ta ulica będzie prowadzić?? (10)
- 24 11
-
2015-11-18 19:40
wjazd na parking nowego centrum handlowego (3)
- 2 1
-
2015-11-18 20:35
Ot wydumał. (2)
Wjazd i wyjazd z parkingu nowego centrum, będzie odbywał się z ulicy 3go maja.
- 1 1
-
2015-11-18 23:17
;)
i dlatego autobusy juz nie dowożą do centrum gdańska ludzi z Kiełpina górnego;)
- 1 0
-
2015-11-18 22:25
nie tylko :).
Takze z Nowego Podwala.
A propos podwala to rzeczywiscie inwestycja jest na dawnym podwalu - moze dlatego sa te pochyle trawniczki w projekcie, imitujace bastiony...- 0 0
-
2015-11-18 21:38
tunel
do wypiździewa budyniowego
- 2 1
-
2015-11-18 13:07
od siodmego do osmego mieszkania Budynia (1)
- 18 6
-
2015-11-18 18:04
gościu sie wyzbywa i ma ich tylko 6
za to przybywa rodzinie
- 6 1
-
2015-11-18 12:39
czytanie ze zrozumieniem się kłania
" Rolą nowo powstałej drogi będzie przede wszystkim odciążenie ruchu w ciągu ulic Wały Jagiellońskie oraz Okopowa..." co oznacza, że owa ulica będzie łączyć Wały Jagiellońskie z Okopową. Prościej się tego wytłumaczyć nie da.
- 8 11
-
2015-11-18 12:34
od PKP do Torunskiej
- 11 1
-
2015-11-18 12:28
Na zakupy i z powrotem..:)
- 21 2
-
2015-11-18 12:06
partnerstwo publiczno - prywatne (6)
To się nazywa inwestycja prywatna a Miasto (czyli my) wykonuje na coś co powinno być po stronie tego, który robi na tym biznes - ciekawe, że jak słyszałem to na wyspie spichrzów tez Miasto czyli my robimy układ drogowy. Pytanie czy Miasto czyli my będziemy mieć udziały w zyskach z tych inwestycji?
- 71 26
-
2015-11-18 23:11
Ślepa ulica do centrum handlowego....
By żyło się lepiej biznesmanom.
- 2 1
-
2015-11-18 15:44
A wiesz czym jest cel publiczny !?
- 1 5
-
2015-11-18 12:59
Publiczne wydatki prywatny zysk? (1)
- 17 2
-
2015-11-18 13:14
prywatyzujemy zyski, uspołeczniamy koszty ;-)
Tu niby jest spółka z mniejszościowym udziałem miasta ale jakoś dziwnie jestem przekonany, że rozdający karty w tym układzie nie pożałują na dobrych księgowych żeby bez potrzeby nie tracić pieniędzy, o ile działalność w ogóle przyniesie zysk :-D
- 12 2
-
2015-11-18 12:28
z developerami tez tak jest
miasto robi "otoczenie" inwestycji z kasy publicznej podnosząc cenę terenów, a developer nawet nie odtworzy chodnika, bo to już niby nie jego teren
- 14 4
-
2015-11-18 12:22
Jasne :-) Tak jak Ty byś się dzielił zyskami swojej firmy z kimś obcym.
pośrednio pewnie coś skapnie z PIT-u od pracujących tam ludzi, trochę z CIT-u od spółki miejskiej (o ile działalność wykaże jakiś zysk). Natomiast większość podnajemców to zapewne będą firmy z siedzibą poza Gdańskiem (a więc CIT płacony poza Gdańskiem)
- 7 4
-
2015-11-18 22:51
Super - Będzie jesze więcej Reserved!
Brakuje ich bardzo
- 5 1
-
2015-11-18 22:25
Super bardzo ładnie aby skonczyli budowę bo nadchodzi średniowiecze (1)
- 4 3
-
2015-11-18 22:42
exposee
zwiastuje nowe Wieki Srednie :)
Powrot stekania i inflacje...- 1 1
-
2015-11-18 13:05
ciekawy biznes (3)
ciekawe, PKP odsprzedaje miastu,miasto prywatnemu inwestorowi, inwestor pozwoli nam mieszkańcom użytkować drogę bezpłatnie- przecież będzie prowadziła do wjazdu na teren prywatnego parkingu a miasto czyli my będziemy utrzymywać temu właścicielowi jego drogę ( oświetlać, zimowe utrzymanie,sprzątanie) tak było napisane w poprzednich newsach. Ktoś pisze fajna inwestycja, będzie lepszy przejazd- nic z tego w planach jest realizacja świateł przy wjeździe i będzie dopiero koreczek lepszy niż obecnie
- 39 7
-
2015-11-18 20:39
(1)
Dużo się tam zimowo nie nautrzymują skoro ona w większej części pod ziemią.
- 1 0
-
2015-11-18 22:30
ale za to
bedzie problem wlewania sie wody do tunelu po ulewie
- 1 1
-
2015-11-18 19:59
dokształć się
to nie jego ( właściciela ) droga tylko droga publiczna, ogólnie dostępna z wylotem przy Toruńskiej ( i w połowie będzie wjazd na parking)
tak już jest że miasto musi budować drogi dla mieszkańców
do wszystkich nowych osiedli mieszkaniowych też miasto ciągnie drogi a nie właściciele tych mieszkań- 2 2
-
2015-11-18 20:33
Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska.... (1)
nowe miejsca dla znajomych budynia i złodziejskiej swity
- 7 1
-
2015-11-18 20:51
CDHM
cos jak ECS..;)
Worek bez dna dla naszych podatkow- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.