• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie dyskusja o planie zagospodarowania przestrzennego dla terenu węzła drogowego Chwarzno-Wiczlino

EBu
10 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: rozbudowa węzła Chwarzno budzi emocje
Granice obszaru objętego projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chwarzno-Wiczlino w Gdyni. Granice obszaru objętego projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chwarzno-Wiczlino w Gdyni.

Do 24 października w gdyńskim Infoboxie wyłożony jest do publicznego wglądu projekt planu miejscowego dla okolic węzła drogowego Chwarzno. Plan przewiduje zmianę typu węzła drogowego, dzięki czemu będzie można poświęcić na niego mniej miejsca.



Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chwarzno-Wiczlino w Gdyni, rejon węzła drogowego Chwarzno obejmuje obszar o powierzchni 73,24 ha, którego granice obejmują rejon węzła zespolonego Trasa Kwiatkowskiego - Obwodowa Trójmiasta - Chwarzno wraz z odcinkiem ul. Chwarznieńskiej, z terenami bezpośrednio przylegającymi do węzła Chwarzno, oraz terenami położonymi pomiędzy Obwodnicą Trójmiasta i ul. Chwarznieńską a ulicą Apollina zobacz na mapie Gdyni. Do prac nad tym planem przystąpiono na podstawie uchwały z maja 2015 r.

Na części obszaru objętego sporządzanym planem obowiązują ustalenia planu dla części dzielnicy Chwarzno-Wiczlino w Gdyni, rejon węzła Chwarzno. Obowiązujący plan zakłada rozbudowę węzła drogowego Chwarzno z wykorzystaniem pod tą inwestycję rozległych terenów prywatnych oraz leśnych. Wynikało to z wymogów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która na etapie uzgadniania planu obowiązującego zaleciła realizację węzła drogowego typu "koniczyna".

Zmiana klasy technicznej nowego przebiegu ul. Chwarznieńskiej, z głównej na zbiorczą, uzasadnia zastosowanie węzła typu "harfa", co pozwala na znaczne ograniczenie powierzchni terenu rezerwowanego dotąd pod komunikację.

Wykładany do wglądu projekt planu przewiduje weryfikację obowiązującego planu, w szczególności w zakresie rozwiązań dotyczących węzła drogowego i jego bezpośredniego sąsiedztwie oraz ustala zasady zabudowy i zagospodarowania na terenach dotąd nieobjętych planem - na terenach zabudowy mieszkaniowej, głównie jednorodzinnej, położonej pomiędzy Obwodnicą Trójmiasta a ul. Apollina. zobacz na mapie Gdyni

Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w tym projekcie odbędzie się w stołówce Szkoły Podstawowej nr 48 przy ul. Jowisza 60 zobacz na mapie Gdyni 11 października o godz. 17.

***

Z projektem planów można zapoznać się w gdyńskim Infoboxie jak również w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni, ul. Tadeusza Wendy 7/9, od poniedziałku do piątku w godz. 8 - 16 Jest on dostępny także na stronie internetowej Miasta Gdyni.

Jednocześnie na podstawie art. 43 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz.U. z 2016 r., poz. 353 z późn. zm.) Prezydent Miasta Gdyni zawiadamia o przyjęciu Prognozy oddziaływania na środowisko projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chwarzno-Wiczlino w Gdyni, rejon węzła drogowego Chwarzno i o możliwości zapoznania się (w miejscu i czasie wyłożenia projektu w/w planu miejscowego do publicznego wglądu) z treścią prognozy oraz uzasadnieniem zawierającym informacje o udziale społeczeństwa w postępowaniu oraz o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione uwagi i wnioski zgłoszone w związku z udziałem społeczeństwa.

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu miejscowego, może wnieść uwagi. Należy kierować je do Prezydenta Miasta Gdyni w formie pisemnej, na adres Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni ul. Tadeusza Wendy 7/9, 81-341 Gdynia, wraz z podaniem imienia i nazwiska (lub nazwy jednostki organizacyjnej), adresu składającego uwagę i oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy - w nieprzekraczalnym terminie do 7 listopada 2017 r.

Uwagi do projektu planu są rozpatrywane przez Prezydenta Miasta Gdyni w terminie 21 dni od dnia upływu terminu ich składania. Rozpatrzenie uwag zostanie opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Gdyni na stronie internetowej pod adresem www.gdynia.pl/plany w zakładce Wyłożone do wglądu projekty planów miejscowych.
EBu

Miejsca

Opinie (69) 1 zablokowana

  • A projekt kokejki do Gdynia Polnoc i nowych drog ?

    Tutaj za 2-3 lata bedzie wiecej mieszkancow niz na chwarznie-wiczlinie

    • 12 1

  • Przy okazji działeczki dla dewelopera

    Spojrzałem na załącznik graficzny planu. Niby dotyczy węzła, a przy okazji na przedłużeniu ulicy Apollina w stronę Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego jest ujęty teren pod budownictwo mieszkaniowe wielorodzinne z dopiskiem, że zabudowa ma być realizowana jako spójna całość inwestycyjna, czytaj najlepiej deweloper. Wg mapy władania teren ten jest własnością gminy. Zatem mieszkańcy Chwarzna mogą się spodziewać budowy przez dewelopera i większych korków na wyjeździe z Apollina. Prawdopodobnie pieniądze ze sprzedaży tego terenu będą na przebudowę węzła Chwarzno-Wiczlino?

    • 11 1

  • Skrzyzowanie nowej ulicy z ulicą Sliską

    rozumiem że będzie dla pieszych tunel, Niejasny jest wjazd z Apollina na obwodnicę w stronę Gdanska

    • 5 1

  • Węzeł drogowy w Chwarznie

    Zamiast utrzymać w planach możliwość budowy w przyszłości pełnej koniczyny to już na etapie planu projektuje się węzeł ze światłami i zamyka definitywnie możliwość rozbudowy węzła bezkolizyjnego. To jest krótkowzroczność naszych gdyńskich władz. A co z obwodnicą Witomina? Remont Chwarznieńskiej na odcinku witomińskim nie rozwiąże żadnego problemu. I znów brak wizji. Na ścieżki rowerowe społeczeństwa się nie przesadzi. Ostatnie lata rządów tej ekipy to kompletny brak nowych dróg. Małokacka, Witomińska i Kielecka to jeden wielki korek. A co się dzieje na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego na Unruga i na płk Dąbka. To jest horror. I co? I nic. Tak dalej być nie może. Czas na zmiany. Narzekają, nie wiem dlaczego na Adamowicza, a w Gdańsku tylko się słyszy,że tu nowa droga, tam nowe mosty, a to znowu przetarg na nowe drogi. Widać, że miasto się rozwija. A w Gdyni marazm. Dziura na dziurze. Proszę zobaczyć centrum miasta - Plac Konstytucji, ta droga zaraz będzie nieprzejezdna, bo się zapadnie. Dobry wizerunek miasta dla przyjezdnych. Itd., itd. i tak można w kółko. I co? I nic......

    • 19 2

  • kolejna piekna wizualizacja

    Tak jak z opat

    Zobaczymy kiedy wybuduja.
    Ehehehe

    • 2 6

  • identyczne skrzyżowanie {trudno to nazwać Węzłem ! } to Obwodnica -Wielkopolska !!! (2)

    Podczas budowy Obwodnicy 40 lat temu oba te skrzyżowania były przygotowane pod zrobienie z nich bezkolizyjnych Węzłow ! . Z uwagi na braki finansowe i kryzysw tamtych latach prac tych nie ukończono i oddano do użytku tylko to co było zrobione umożliwiając ruch i tymczasowe poruszanie się po tym co było zrobione i tak praktycznie zostało do dziś ! Jakoś nikt do tej pory nie wpadł na to ,że należy to w końcu wykończyć i zrobić tak jak powinno być ! Ludzie ! - tu nie trzeba dywagować i dyskutować tylko podwinąć rękawy i do roboty ! , im prędzej to zrobimy tym lepiej i wygodniej dla nas !!! , będziemy tam płynnie bez zatrzymywanie i stania na niepotrzebnych światłach przejeżdżać i się poruszać !

    • 16 2

    • Dawniej robili dla ludzi (1)

      Obwodnicę i trasę Kwiatkowskiego rozpoczęto jeszcze w PRL ale wtedy projektanci mieli wyobraźnię i przewidywali rozwój a nie jak dziś kombinują jak nabić kabzę szczurowym developerom i wykonawcom. I po co nam było ten PRL rozwalać???

      • 6 1

      • Dla ludzi?

        Akurat Obwodnica i TK jest robiona wyłącznie dla samochodów. Ludzie mieszkający wokoło obwodnicy raczej mają problem. Tak to jest, jak człowiek od siedzenia z samochodem mentalnie zespolił się z maszyną.

        Co nabijania kabzy dewelce - pełna zgoda :)

        • 2 5

  • Kielbasa wyborcza zaczyna sie napełniać. Tyle ze wsad jakis ńieswiezy. Ekipa pana Szczurka to niestety ludzie bez wyobraźni. Horala oczywiscie niczego tu ńie załatwi ale zmiany sa potrzebne.

    • 13 0

  • jakim trzeba być głąbem aby nie wiedzieć ,że wjazd z Wielkopolskiej w kierunku Gdańska ...

    powinien być w prawo pod estakadą tam gdzie jest teraz tylko zjazd od strony chyloni ! , a nie pod estakadą i w lewo -dlatego musimy stać na światłach i przepuszczać tych jadących od strony Chwaszczyna !!!

    • 14 0

  • obstawiam, że najpóźniej za pół roku

    zobaczymy nową ofertę handlową znanego gdyńskiego dewelopera - apartamenty w bliskości lasu i węzła komunikacyjnego Gdynia Wiotomino. 6,5k/m2 minimum.

    • 14 1

  • To dla Szczurka (4)

    Pan Szczurek tam mieszka, więc musi mieć dobrą drogę do pracy.

    • 12 19

    • Tam mieszka ponad 11tys. ludzi... (1)

      • 8 5

      • a teraz będzie jeszcze więcej

        bo deweloper na "H" albo na "E" już ma zapewne poukładane nowe osiedle na ziemiach odzyskanych spod węzła komunikacyjnego

        • 6 1

    • Akurat p. Szczurek tam nie mieszka

      • 7 5

    • To dla ciebie

      Pan szczurek tam nie mieszka ! Coś ci się pomyliło ! Ja tam mieszkam i nie nazywam się szczurek

      • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
24250 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
23650 zł/m2
Gdynia Orłowo
23050 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21700 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
29800 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
22500 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16200 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15600 zł/m2
Gdańsk Matemblewo
15100 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane