- 1 Kto kupuje 100-metrowe mieszkania? (170 opinii)
- 2 Raport. Stabilizacja na rynku mieszkaniowym (259 opinii)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (298 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (887 opinii)
- 5 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (259 opinii)
- 6 Kwietniowe nowości u deweloperów (95 opinii)
Bezpieczne ulice dla pieszych i rowerzystów w Gdańsku
Gdańsk za pięć lat ma stać się miastem, w którym piesi i rowerzyści nie będą ginęli w wypadkach. Będzie więcej stref uspokojonego ruchu oraz skrzyżowań równorzędnych. Taki plan działań na kolejną kadencję przedstawił Paweł Adamowicz wraz ze swoim komitetem wyborczym.
- Obecnie mamy uspokojony ruch na 60 proc. ulicach Gdańska, dzięki czemu jesteśmy pionierami na tle innych miast Polski. W 2007 i 2009 roku odnotowano 19 ofiar śmiertelnych wśród pieszych i rowerzystów, zaś w ubiegłym roku już tylko osiem. Naszym celem jest jednak zero takich zdarzeń, jak ma to miejsce w Norwegii czy Szwecji - mówi Piotr Grzelak, obecnie zastępca prezydenta Gdańska i kandydat na radnego z komitetu Pawła Adamowicza.
Komitet Pawła Adamowicza planuje postawić na sprawdzone rozwiązania, czyli więcej ulic z maksymalną prędkością 30 km/h, więcej skrzyżowań równorzędnych oraz elementów, które wymuszą zwolnienie w obrębie przejść dla pieszych.
- Chcemy, by wszystkie ulice lokalne i dojazdowe były objęte strefą tempo 30 oraz skrzyżowaniami równorzędnymi, aby kierujący pojazdem musiał zawsze spojrzeć w prawo i upewnić się, czy nic nie nadjeżdża - dodaje Grzelak.
Priorytet dla pieszych, lecz wciąż bez przejść dla pieszych
- Idziemy konsekwentnie w kierunku polityki miejskiej, która opiera się na braku ofiar śmiertelnych wśród pieszych i rowerzystów, dająca wyraźny priorytet pieszym, aby "odzyskać" dla nich miasto oraz priorytetowo podchodzimy do komunikacji zbiorowej. To jest szereg działań, które oprócz nakładów finansowych, będą wymagały zmiany mentalności i postaw wśród kierowców - uzupełnia Adamowicz.
Mimo tych haseł, wciąż opóźnia się zapowiadana przez włodarzy miasta budowa przejścia przez al. Grunwaldzką w Oliwie na wysokości biurowców Olivia Business Centre . Nie uwzględniono go nawet w ramach trwającego remontu nawierzchni jezdni al. Grunwaldzkiej.
- Rozmawiamy z inwestorem OBC w zakresie partycypacji finansowej tego przedsięwzięcia. Jeżeli rozmowy te zakończą się sukcesem, przejście będzie wykonane jeszcze w tym roku - deklaruje Piotr Grzelak.
Czytaj też: Ukośne przejście przez Grunwaldzką w Oliwie
Żadnych terminów nie ma natomiast w zakresie przejścia przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu , które miało być odtworzone jeszcze w poprzedniej kadencji Pawła Adamowicza.
- Kiedyś funkcjonowało ono w innym reżimie prawnym. Dzisiaj nie możemy go odtworzyć w takiej formie i musi być zbudowane na nowo, od podstaw, co wiążę się z dużym kosztem - tłumaczy Grzelak.
Czytaj też: Artykuł z 2015 r.: Bez szans na przejście przy Teatrze Miniatura?
Inwestycje na rzecz integracji najmłodszych i seniorów
Wojciech Błaszkowski, obecny na sobotniej konferencji i będący także kandydatem z komitetu Pawła Adamowicza w okręgu czwartym, zapowiedział kontynuację działań na rzecz integracji lokalnej społeczności.
- Potrzebne są kolejne inwestycje, które będą integrowały społeczność lokalną z danym miejscem i ze sobą, ponieważ kiedy społeczność jest zintegrowana, stanowi dużą siłę - mówi Błaszkowski i jednocześnie chwali dotychczasowe działania Pawła Adamowicza - Cieszę się, że powstają inwestycje z myślą o najmłodszych, zwiększa się też dostępność basenów oraz realizowane są kolejne boiska przyszkolne. Dla najstarszych powstają natomiast kluby seniora i kluby sąsiedzkie.
Radni z komitetu Adamowicza zawieszają członkostwo w PO
Błaszkowski oraz Grzelak, w związku ze startem w wyborach z komitetu Adamowicza, złożyli wniosek o zawieszenie członkostwa w Platformie Obywatelskiej.
Wcześniej podobny wniosek złożyła Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska (będzie kandydowała do rady miasta z okręgu drugiego: Śródmieście, Chełm, Ujeścisko i Łostowice), zaś radna Beata Dunajewska została zawieszona przez lokalne władze PO po tym, jak zgodziła się kandydować z listy Adamowicza w okręgu pierwszym, obejmującym m.in. Brzeźno, Nowy Port, Letnicę, Wyspę Stogi, Wyspę Sobieszewską, Rudniki, Olszynkę oraz Orunię.
Opinie (401) 4 zablokowane
-
2018-08-11 23:00
I kto się nabierze, że to dla ludzi?
To wszystko dla deweloperów.
W pasie nadmorskim powstają tysiące mieszkań. Budują "koledzy" Puddinga.
A o drogi dojazdowe nikt się nie martwi.- 24 6
-
2018-08-11 23:02
Proponuję Panom zająć się jak najszybciej
Oświetleniem ulic w mieście - obecnie w sezonie jesienno- zimowym, kiedy przychodzą szarugi, deszcz i słaba widoczność, jest bardzo niebezpiecznie. Zwłaszcza, że piesi upodobali sobie ciemne ubrania. Należy promować noszenie odblasków i montować elementy odblaskowe w jezdniach
- 18 3
-
2018-08-11 23:02
"proponuje pawel adamowicz" (2)
My natomiast proponujemy pawlowi adamowiczowi aby schudl i doliczyl sie w koncu mieszkan, kont bankowych i gotowki od pra pra pra dziadkow.
- 20 9
-
2018-08-12 07:17
A poza tym wszystko ok? (1)
- 4 5
-
2018-08-12 07:52
Tak budyn, wszystko ok. Dzieki za troske.
- 4 3
-
2018-08-11 23:04
Fajnie sie bajkiprzedwyborcze opowiada ale trzeba je potem realizowac i jeszcze wiedziec jak!! (1)
Tylko ze z tego co piszą jedyne co zrobia to ograniczenia predkosci na drogach osiedlowych i nic więcej!
Norwegia jak ich poczyta to padnie ze śmiechu !!
W Norwegii zrobiono bardzo wiele inwestycji by mieli zero wypadków ,Przegonili Holandie w inwestycjach rowerowych! A Gdańsk jest zaściankiem rowerowym!- 17 5
-
2018-08-12 09:18
a do tej pory przez 20 lat nic nie było robione? zastanów się jak miasto wyglądało a jak wygląda
- 3 2
-
2018-08-11 23:28
(1)
Jak można porównywać szwedzkie czy norweskie drogi.Komunna norweska nie ma nawet 10% ilości dróg,jakie mamy w Polsce.Podobnie w Szwecji.Takie rowery jakie widzę w Norge to wstyd używać.W Polsce takie rowery byłyby w zsypie.Najładniejsze rowery w Europie mają Polacy.Dbaja o wygląd,wyposażenie.Brawo My.Wioska Europa może tylko Nam zazdrościć.
- 13 6
-
2018-08-11 23:35
Przynajmniej nie muszą wozić 6 kg kutych blokad
Na ich zabezpieczenie.
- 2 2
-
2018-08-11 23:34
to jest kompletny idiota! (1)
Na Hucisku wymalował białą farbą "ścieżki" rowerowe, po których jeżdżą tylko kamikadze, na śródmieściu ścieżki przecinają się z miejscami parkingowymi, obok Forum ścieżki biegną tuż za przystankami autobusowymi, gdzie dziennie przewija się tysiące ludzi, a ten wymyślił, że lekiem na całe zło tego świata są skrzyżowania równorzędne. Nie do wiary! Niech postoi 10 min na Długich Ogrodach i popatrzy ilu ludzi przestrzega tych jego skrzyżowań. Komedia
- 30 7
-
2018-08-12 16:10
fakty mówią za siebie
liczba wypadków i kolizji wyraźnie spadła.
- 2 1
-
2018-08-11 23:49
No to powodzenia w wyborach...
Nie wiem jak te strefy 30 przekładają się na bezpieczeństwo na drogach (bo de facto wszyscy jadą szybciej) ale skrzyżowania równorzędne to jakiś totalnie poroniony pomysł i raczej zwiększa prawdopodobieństwo stłuczki. Na moim osiedlu od kiedy wprowadzono s. równorzędne średnio co 2-3 dni trąbię na łosi którzy wymuszają pierwszeństwo bo jadą prosto i jedyna ich reakcja to tępy wzrok sugerujący że nie mają pojęcia że wymusili pierwszeństwo
- 25 5
-
2018-08-12 01:00
Strefa 30 na ul. Matejki to porażka! (1)
Szok i niedowierzanie! Niedługo Adam Owicz wprowadzi skrzyżowania równorzędne na ul. Grunwaldzkiej!
A teraz na serio. Wprowadzanie stref 30 km/h wszędzie i na siłę to jakieś kuriozum. Niestety, nie odbywa się to jedynie na drogach lokalnych. To tylko utopijna wizja i tymczasowa "recepta" na problemy w zarządzaniu drogami przez ZDiZ oraz brakiem pieniędzy na porządną infrastrukturę. Gdańsk osiągnął mistrzostwo w budowaniu kolejnych progów zwalniających.
PS. Czyżby "naczelny inżynier ruchu" miał zostać zastępcą prezydenta Gdańska :)?- 27 10
-
2018-08-12 16:03
nie wszędzie i nic na siłę żuczku.
Strefa 30 na Matejki ma głęboki sens. Wielokrotnie jeździłem tam rowerem i tylko co 20 kierowca wyprzedzał mnie na gazetę.
Jak jesteś mentalnie przyspawany do fotela swojego SUVa lub innego dwuśladowca, to piszesz dyrdymały, z całym szacunkiem do twojej wiedzy i wyobraźni.- 3 2
-
2018-08-12 01:14
Kandydat Bolkowicz sie nie wypowie na ten temat? (1)
On w ogole nie ma pomyslow na to miasto.
- 8 7
-
2018-08-12 07:50
Syn bolka moze i nie ma pomyslu na miasto, ale przedstawil zastepce, sorry meza.
- 1 3
-
2018-08-12 01:16
(1)
Jeżeli ktoś rządzi miastem 20 lat, to głównym elementem jego kampanii powinno być pokazywanie tego co już przez ten czas zrobił a nie kolejne obietnice.
- 20 6
-
2018-08-12 16:04
jedno drugiego nie wyklucza
spróbuj sam kandydować i przedstaw swoją wizję żuczku
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.