• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centrum Riviera po roku nadal popularne. Inni też nie stracili

Patryk Szczerba
25 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 10 lat temu Riviera stała się Rivierą
Choć efekt świeżości już za Centrum Riviera, jego przedstawiciele zapewniają, że z liczby gości odwiedzających są zadowoleni. Choć efekt świeżości już za Centrum Riviera, jego przedstawiciele zapewniają, że z liczby gości odwiedzających są zadowoleni.

Mija rok od otwarcia Centrum Riviera w Gdyni. Obiekt do końca roku chce przyciągnąć 8 mln klientów. Konkurencyjne galerie na rozwój gdyńskiego centrum handlowego galerii patrzą z uwagą, jednak o odpływie gości przez ostatnie 12 miesięcy nikt nie wspomina.



O odpływie klientów po otwarciu Riviery nikt nie wspomina w Centrum Madison w Gdańsku, gdzie letnie miesiące bywają nie gorsze niż grudzień. O odpływie klientów po otwarciu Riviery nikt nie wspomina w Centrum Madison w Gdańsku, gdzie letnie miesiące bywają nie gorsze niż grudzień.
O dopływ klientów spokojni są także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, choć o odwiedzających z Gdyni powoli można zapomnieć. O dopływ klientów spokojni są także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, choć o odwiedzających z Gdyni powoli można zapomnieć.

Ile razy odwiedziłe(a)ś Centrum Riviera w ciągu ostatnich 12 miesięcy?

Otwarcie Centrum Riviera, które odbyło się 25 października 2013 roku mogło zmienić krajobraz trójmiejskich zakupów. 150 tys. m kw., w tym 70 tys. m kw. powierzchni handlowych i usługowych, 250 sklepów, 34 kawiarnie i restauracje, miejsca parkingowe dla 2,5 tys. aut oraz 300 rowerów. Liczby mogły zawrócić w głowie niejednemu klientowi. Specjaliści przekonywali z kolei, że kolejnej galerii może być trudno, bowiem rynek w Trójmieście jest nasycony.

Po 12 miesiącach widać, że przynajmniej na razie wyliczenia się nie sprawdziły, a świadczy o tym utrzymująca się popularność - świętującej hucznie w sobotę swoje pierwsze urodziny - Riviery.

- Obiekt rozwija się w założonym przez nas kierunku. 98 proc. powierzchni jest wynajęta, co cieszy tym bardziej, że już w pierwszym roku działalności rośnie odsetek klientów, którzy nie tylko odwiedzają Rivierę, ale także robią tu zakupy. To o tyle istotne, że w większości podobnych obiektów taki trend można zaobserwować w drugim i trzecim roku działalności - mówi Marek Ciszewski, dyrektor Centrum Riviera.

Centrum odwiedzają nie tylko gdynianie. Riviera przypadła do do gustu także mieszkańcom Wejherowa, Rumi, Redy, a nawet Lęborka i Pucka, gdzie w ostatnim czasie ruszyła akcja promocyjna. Wciąż, zwłaszcza w sezonie letnim, sporo klientów przechadzających się korytarzami centrum to turyści z zagranicy.

- Początkowo rzeczywiście było dużo Rosjan, mimo że jesteśmy na ich szlaku zakupowym gdzieś na końcu, bowiem łatwiej im trafić do Gdańska. Teraz zmieniła się sytuacja polityczna, kurs rubla jest słabszy, więc nie są już tak liczni. Pojawili się za to goście ze Skandynawii, którzy przypływają promami ze Szwecji i Norwegii - uzupełnia Ciszewski.

Tegoroczne lato, mimo że gorące i słoneczne nie odbiło się na frekwencji. Ta, jak zapewniają przedstawiciele Riviery, utrzymuje się na dobrym poziomie. Według szacunków liczba klientów w 2014 roku powinna wynieść 8 mln. Najwięcej odwiedzających tradycyjnie pojawia się w weekendy, kiedy jednego dnia zakupy robi 30-35 tys. osób.

W podniesieniu popularności pomogły akcje kulturalne, takie jak spektakle teatralne, które wystawiane są w Rivierze co miesiąc. Nie zaszkodził incydent z zamkniętymi w samochodzie stojącym na parkingu dziećmi, kiedy konieczne stało się wybicie szyby przez policjantów m.in. po reakcji ochrony obiektu.

Wizualnie pomóc ma w przyszłym roku fasada, która w końcu ma się zazielenić. Sporego wzrostu klientów można spodziewać się też po tym, gdy wśród sklepów pojawił się hipermarket Auchan.

- O 14 proc. wzrosła nam odwiedzalność centrum po tym, jak market rozpoczął na początku października działalność. To stabilna marka i sklep, który potrafi walczyć o klienta, więc liczymy, że przysporzy całemu centrum i innym najemcom jeszcze sporo korzyści - dodaje Ciszewski.

Na razie gwałtownych ruchów nie da się zaobserwować wśród konkurencyjnych galerii w Trójmieście. Niektórzy podkreślają, że rok to za wcześnie, by w pełni ocenić, jaką siła oddziaływania będzie ostatecznie dysponowała Riviera. Najwięcej zmian zaszło w centrum Batory, gdzie wyremontowano elewację oraz przeprowadzono modernizację wnętrza, dodając m.in. nowe elementy świetlne i informacyjne. Na korytarzach wciąż tłoczno, podobnie jak w Klifie, gdzie w ostatnim czasie zdecydowanie postawiono na promocję nowych marek modowych.

- Klif Gdynia od zawsze utożsamiany był z różnorodnymi markami i kameralną atmosferą. Niedawna rewitalizacja wnętrza centrum dodatkowo podkreśliła jego wyjątkowy charakter miejsca dopasowanego do potrzeb wymagających klientów - przekonywała rok temu Anna Dębicka, dyrektor Klif Gdynia.

Spokojnie do nowej konkurencji podeszli także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, którą odwiedza ok. 10 mln klientów rocznie. Obiekt w najbliższej przyszłości powiększy się o kolejne 15 tys. m kw. powierzchni, czyli około 70-80 sklepów. Póki co jest tam 39,5 tys. m kw. najmu, co przekłada się na liczbę 200 sklepów.

- Trudno ocenić na przestrzeni tak krótkiego czasu, czy otwarcie Riviery rzeczywiście miało jakiś wpływ na nas. Wszystko okaże się w dłuższej perspektywie. Trwający rok, oprócz "słabszego" słonecznego września jest dla nas bardzo dobry, jeśli chodzi o odwiedzalność, nawet latem. Na pewno ciężko będzie sprawić, by klienci z Gdyni i innych miejscowości na północ trafiali do nas. Teraz to jest naprawdę niski odsetek, ale liczyliśmy się z taką sytuacją - zapewnia Marcin Łukasiewicz, dyrektor Galerii Bałtyckiej.

O swoich atutach przekonują też przedstawiciele kolejnego dużego centrum w Trójmieście, czyli Galerii Madison zlokalizowanej w centrum Gdańska. Według szacunków rocznie obiekt odwiedza ok. 6,5 mln klientów. Przyciąga przede wszystkim lokalizacja na mapie Trójmiasta, która daje galerii przewagę w miesiącach wakacyjnych.

- Nie odnotowaliśmy żadnych zmian ani odpływu klientów, co nas niezmiernie cieszy. Głównym powodem jest atut w postaci miejsca, które pozwala nam być atrakcyjnym miejscem dla klientów przez cały rok, także w okresie wakacji, kiedy trafia do nas wielu klientów z zagranicy, szczególnie z Kaliningradu i ze Skandynawii - wyjaśnia Monika Trzcińska z Galerii Madison.

Nie bez znaczenia jest także renoma centrum, które odwiedzane jest w większym zakresie niż inne trójmiejskie galerie, od poniedziałku do piątku.

- Madison towarzyszy gdańszczanom już od ponad 10 lat, wrósł w miejski krajobraz i stał się ulubionym miejscem spotkań, a my nieustająco dokładamy starań, aby coraz lepiej dopasować ofertę i atrakcyjność obiektu do oczekiwań naszych klientów. Od początku roku galerię gruntownie zmodernizowano, a do grona najemców dołączyło wiele atrakcyjnych i oczekiwanych marek - uzupełnia Trzcińska.

Miłośnicy zakupów będą mieli tylko kilka miesięcy, by oswoić się z Rivierą i w pełni poznać inne obiekty. Za półtora roku planowane są bowiem kolejne otwarcia centrów handlowych.

We Wrzeszczu trwa budowa Galerii Metropolia, gdzie pojawi się około 150 lokali i stoisk handlowych oraz część biurowa licząca 6500 m kw. Pojawi się także siedmiosalowe kino Helios. Otwarcie obiektu planowane jest na pierwszy kwartał 2016 roku. W sąsiedztwie Głównego Miasta buduje się też Forum Radunia - tu docelowo do 2020 roku powstanie 60 tys. m kw. powierzchni najmu. Pierwsze obiekty mają być otwarte w 2016 roku.

Otwarcie Centrum Riviera ściągnęło już od rana tłumy mieszkańców.

Wydarzenia

Pierwsze Urodziny Riviera (2 opinie)

(2 opinie)

Miejsca

Opinie (257) 6 zablokowanych

  • kolejne markety, kolejne sieci wysysające pieniądze za granicę (3)

    kupujcie dalej ten chiński chłam, a potem dalej narzekajćie, że w Polsce zatrudniają tylko na śmieciówki i nie ma pracy.
    A jak ma być praca, jak wszelkie centra i markety dobijają lokalnych przedsiębiorców, ich dostawców i kontrahentów? Kto ma zatrudniać, kto ma płacić podatki do miasta? H&M czy może Reserved?

    • 1 0

    • f

      Metropolia to inwestor lokalny

      • 0 0

    • Osowa, 12 000 mieszkańców właśnie otwierają 7 market! (1)

      a lokalne sklepiki popadały. Ich właściciele mają teraz świetlaną przyszłość, kasa w Biedronce, 1200 na rękę i możliwość zrobienia kierownika działu za 25 lat.

      • 1 0

      • 1) w lokalnych sklepach zaraba sie jeszcze mniej
        2) lokalny sklep zatrudni 5 osob, hipermarket 50

        Przestancie pier...ic jak wam zle, tylko dajcie sensowne ceny a i klienci sie znajda.

        • 0 0

  • Klif zawsze górą! (10)

    Tu klientów zawsze jest dużo i to kupujących a nie zwiedzających

    • 67 68

    • (9)

      szkoda że przedstawiciele Klifu nie zastanowili się czym mogą przyciągnąć klientki, wciąż brak w Trójmieście pewnych marek odzieżowych, jak np. COS. W Łodzi, W-wie czy Poznaniu oferta tego typu przybytków handlu jest atrakcyjniejsza.

      • 15 7

      • COS (4)

        Będzie w Rivierze. W Klifie otwierają się ostatnio raczej elitarne butiki, np. Marciano Guess, Michael Kors, Pimko itd. No i jest New Look oraz Marks & Spencer z sieciowek, a nigdzie indziej ich nie ma.

        • 18 2

        • marks jest w Klifie i to dobrze zaopatrzony

          jak w opisie

          • 0 0

        • Marks jest w outlecie na Szadółkach (2)

          • 2 10

          • po pierwsze byl (1)

            Po drugie to outlet. Tylko damski i bez spozywczaka.

            • 4 0

            • Właśnie. Był. Dlaczego już nie ma?? :(

              • 1 0

      • (2)

        Trójmiasto to ubocze Polski. Poznań, Wrocław, Łódź, Kraków, Katowice - w tym rejonie jest centrum kraju. Reszta to skraje obwarzanka

        • 14 25

        • prawda

          Co nie wyklucza, abysmy tutaj zrobili sobie kompaktowe, przyjazne, fajne miejsce do zycia... Mamy duzo atutow naturalnych + nalezy pracowac u podstaw .
          Przede wszystkim nad zmiana spoleczna miast z robotniczych na wyksztalconej, zarabiajacej klasy sredniej. Wtedy bedzie sila nabywcza dla tych wszystkich galerii...

          • 7 0

        • true

          Niestety to jest prawda. Komunikacyjanie tez jestesmy daaaleko :-)

          • 10 3

      • I ty byś robiła im miesięczny utarg

        • 15 4

  • Ok (3)

    Riviera jest przyjazna dzieciom, placyki, atrakcje, to ważne jak trzeba zrobić zakupy z dziećmi, czy komuś sie to podoba, czy nie, jest potrzebna raczej dla Gdynian, nie sadze żeby specjalnie ktoś z Gdańska jechał co tydzień na zakupy😃 ogólnie oceniam centrum dobrze, pozdrawiam

    • 2 6

    • takkk.. ble, ble, ble

      na placykach codziennie kilka dzieci albo jest poobijaNYCH , ALBO TRACI UZĘBIENIE.

      • 0 0

    • nazwy mieszkańców miejscowości pisze się małą literą

      pani galerianko z dziećmi. do szkoły, a nie na zakupy!

      • 0 0

    • no właśnie

      te placyki zabaw to pułapka, handlowcy przyuczają dzieci,gdzie spędzać czas.Jak podrosną, będą mieli następnych klientów spędzających wolny czas na zakupach.

      • 3 0

  • w jaki sposób?

    w jaki sposób oni chcą ściagnąć do siebie tylu klientów? chyba liczą na to, że ci sami będą wchodzić kilka razy dziennie do centrum, którego marketing leży na bruku. Dyrektor? lepiej o nim nic nie pisać, bo samo jego nazwisko wprawia człowieka w podły humor. Rozumiem- facet ma pracę i taką rolę- ściemniania, oszukiwania, wpajania kiepskich bajek. z tego co wiem, to miało to być centrum przedsiębiorców, a póki co to jest centrum sieciówek, które i tak w innych lokalizacjach są zdecydowanie lepiej zaopatrzone, w nowe modele, z lepszą obsługą. Niech mi powie ten Pan dlaczego akurat tu miałbym przychodzić z rodziną- jeśli dobrze odpowie to może mnie przekona. Zainwestowałem w Rivierze i cudem udało mi się stąd uciec, a było tak, że właśnie dyrektor obiecywał mi gruszki na wierzbie i pomoc w rozwoju- żadnego słowa oszust nie dotrzymał. Żal mi tylko ludzi, którzy tam muszą się jeszcze męczyć

    • 2 0

  • Morena czy Metropolia

    ktora galeria bedzie miała większa odwiedzalnosc zdaniem Gdańszczan, Morena po przebudowie czy Metropolia po budowie?

    • 0 0

  • co by nie mowic Madison jest najlepszy (10)

    • 32 201

    • a ja (3)

      sie kochalem w przebieralni w kappahlu i bylo super! wlasnie z jednej galerii gdanskich:))

      • 3 2

      • (2)

        samogwałt się nie liczy ;)

        • 13 1

        • sex

          Sex z samym soba to najbezpieczniejsza forma stosunku.Nie liczy sie?)

          • 1 0

        • liczy się

          • 1 1

    • (2)

      A ja najbardziej lubię Klif. Najmniej przyjazna przestrzeń jest w Galerii Bałtyckiej (kręci mi się tam w głowie - zwłaszcza jak popatrzy się w dół). Zapewne przez to, że jest okrągła.

      • 44 9

      • Klif (1)

        Klif ma najczystsze kible. Gdzie indziej to zawsze syf i smród. Poza tym te wszystkie galerie oferują to samo. Tyle w temacie.

        • 62 7

        • uwaga

          Na podgladaczy w Galerii Bałtyckiej. W kiblach sa dziurki, często jakieś stare dziady podgladaja!!!! W Klifie, Madisonie i Rivierze się z tym nie spotkałem.

          • 15 9

    • Nie byłem tam. Czy przegrałem życie? Jak dalej mam żyć? (1)

      .

      • 66 5

      • zycia nie przegrales ale nie ciesz sie, i tak masz raka

        • 8 33

    • najlepsza jest Lotnia na zaspie

      • 58 11

  • Prawda

    Jakoś tam dużego ruchu nigdy nie widuje. Tak jak to było za czasów "wzgórza" tak i teraz, nie było i nie będzie dużo ludzi.

    • 1 0

  • wyniki finansowe podłe...

    nikt ich nie ujawni ...
    ale centra handlowe są deficytowe...

    • 1 0

  • Dziś widziane-taka a la bluza dresowa (6)

    Sprzedawczyni podała cenę 1250zl i sie oddaliła ...... Olała mnie.......Dodam, ze same moje kolczyki kosztują tyle, co półroczna pensja tej pani, a fakt ze mam jeansy i jestem z dzieckiem nie oznacza, ze mnie nie stać i ona moze mnie ostentacyjnie zlać !!!!!!!!

    • 4 8

    • bo się, miła Pani, obraziła na Panią...

      1250 to ekspedientka zarabia miesięcznie...nic dziwnego, że ją krew zalała
      i poszła otrzeć łzy...
      trzeba zrozumieć, miła Pani:)

      • 0 0

    • A czy twoje gumofilce też (1)

      kosztują tyle, co półroczna pensja tej pani?

      • 1 0

      • tak, bo słoma jest pozłacana

        do tego są z wolnego wybiegu

        • 1 0

    • Nie wiem o co Ci chodzi, ja specjalnie na zakupy ubieram się w stare ciuchy aby sprzedawczynie polowały na bardziej intratnego - ich zdaniem - klienta i nie zamęczały mnie na zakupach. Jak chciałaś wzbudzić szacunek panien któe tam pracują to trzeba było się obwiesić złotem od stóp do głów, zaraz podskoczyłyby z chęcią zarobku w oczach :).
      Ale dziecko mogłaś jednak z opiekunką zostawić, po co ma się nudzić gdy mama przymierza ciuchy?

      • 2 0

    • Bo trzeba było zapytać po rusku - to dla nich to centrum. Poleceń Klif, tam nie ma narodowościowych segregacji.

      • 2 0

    • Widocznie uznała, że z takim bucem nie warto gadać, który myśli, że jak ma kasę to wszyscy będą się kłaniać do stóp i może jeszcze dziecka pilnować, żeby pani mogła zrobić zakupy

      • 2 3

  • Witam

    Gorąca dyskusja. Jestem z Bielska-Białej. Od wielu miesięcy dokumentuję temat i milionów Klientów i całej reszty. Prowadzę niekomercyjnego bloga. Serdecznie zapraszam tym bardziej że ostatnio odwiedziłem pomorskie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
24250 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
23650 zł/m2
Gdynia Orłowo
23050 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21700 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
29800 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
22500 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16200 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15600 zł/m2
Gdańsk Matemblewo
15100 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane