• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: przy ul. Morskiej powstanie nowe osiedle

Patryk Szczerba
29 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.

Gdynia zmienia plan miejscowy, by u zbiegu ul. Morskiej i Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni mogło powstać osiedle mieszkaniowe. Obecnie obowiązujący plan przewiduje budowę obiektu handlowego.



Co powinno powstać na styku Estakady Kwiatkowskiego i ul. Morskiej?

Przypomnijmy:

  1. Teren o powierzchni blisko 44 tys. m kw. należał od 2008 roku do sieci sklepów Carrefour.
  2. Spółka odkupiła go od Gdyńskich Zakładów Naprawczych.
  3. Miało tam powstać trzykondygnacyjne centrum handlowe o powierzchni ok. 40 tys. m kw.
  4. Z planów nic nie wyszło, a teren przejęła firma Semeko.
  5. Deweloper zapowiedział w zeszłym roku budowę osiedla, do czego potrzebna jest zmiana planu miejscowego.


W Szkole Podstawowej nr 29 odbyła się publiczna dyskusja nad wyłożonym projektem dokumentu. Zakłada on, zgodnie z wnioskami dewelopera, powstanie w tym miejscu zabudowy wielorodzinnej.

Budynki wysokie do 55 metrów



Według zapisów projektowanego planu będą się tam mogły pojawić budynki, wysokość których może sięgnąć 55 metrów. Na parterze dopuszczono sklepy o powierzchni powyżej 2 tys. m kw. W stanie nienaruszonym mają pozostać znajdujące się przy ul. Morskiej schrony.

Dodatkowo planiści zaproponowali przejście przez osiedle do terenu szkoły i zachowanie zieleni na znajdującej się nieopodal skarpie.

Najwięcej emocji wśród mieszkańców wzbudziły parametry wysokościowe inwestycji oraz proponowane rozwiązania komunikacyjne.

W projekcie ustalono minimum 0,9 stanowiska postojowego na 1 mieszkanie, lecz nie mniej niż 1,8 stanowiska na 1 mieszkanie o pow. użytkowej większej niż 75 m kw., 1-3 stanowisk postojowych na 100 m kw. powierzchni użytkowej usług, a także 1-2 stanowisk postojowych na 100 m kw. powierzchni użytkowej biurowej.

Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany. Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.

Mieszkańcy: za mało miejsc parkingowych



Według wstępnych obliczeń w budynkach na osiedlu ma się pomieścić ok. 2 tys. mieszkań. Inwestor będzie mógł przygotować maksymalnie 1,8 tys. podziemnych miejsc postojowych.

Podczas dyskusji okazało się, że pierwotne przedstawiane koncepcje zakładały ponad 2,5 tys. miejsc postojowych.

- To wyliczenia dewelopera, a wy je zmieniacie. Nie rozumiem, skąd takie decyzje - dopytywał jeden z mieszkańców.

Planiści: to celowe działanie



Planiści podkreślali, że teren jest dobrze skomunikowany i znajduje się w pobliżu stacji SKM oraz przystanków autobusowych. Zgodnie z rozwiązaniami przygotowywanymi w nowym studium zagospodarowania, na tym terenie liczbę samochodów trzeba zmniejszać.

- Wprowadzamy ograniczenia. Deweloper jeśli będzie stawiał zabudowę mieszkaniową, to nie będzie mógł zrealizować wybranej liczby mieszkań. Parkingowy wskaźnik blokuje możliwość realizacji inwestycji z dowolną liczbą lokali mieszkalnych - odpowiadali planiści.
Mieszkańcy nie ukrywali także obaw o dojazd i wyjazd z osiedla. Dojazd do budynków ma się odbywać ul. Działdowską. Wjazd i wyjazd z ul. Morskiej został dopuszczony. Wyjazd z osiedla ma się odbywać z łącznicy Trasy Kwiatkowskiego.

Jeśli osiedle, to konieczne zmiany w infrastrukturze



W projekcie planu przewidziano przebudowę ul. Działdowskiej i przebudowę lub rozbudowę skrzyżowania ul. Działdowskiej z ul. Morską.

- Kto za to zapłaci? Pewnie my jako mieszkańcy w podatkach, robiąc inwestorowi prezenty - zastanawiali się uczestnicy.
Urzędnicy odpowiadali, że kwestie drogowe były dogłębnie analizowane, a koszty w ramach "umowy drogowej" może ponieść inwestor.

Z projektem planu można zapoznać się na stronie internetowej. Uwagi można składać do 13 sierpnia.

Miejsca

Opinie (343) ponad 20 zablokowanych

  • (8)

    Dla dewelopera wszystko, dla mieszkańców nie koniecznie. Brawo panowie Łucyk i Szczurek...

    • 172 26

    • Najgorsze że Szczurka nie interesuje los dzielnicy i mieszkańców. W każdej kwestii idzie na rękę deweloperowi Semeko. Postanie kilka 16 piętrowych budynków - koszmarków w stylu Semeko, czyli kloców bez gustu. To będzie chyba największe nagromadzenie ludzi w trójmieście na metr kwadratowy. Z wyjazdem przez jedną zakorkowaną ulicę Działdowską.
      Na całych Leszczynach dominuje zabudowa jednorodzinna, ewentualnie niskie bloczki, a Semeko wstawi tam 16 piętrowe kloce, a UM im tylko przyklaskuje.

      • 1 0

    • handlarze sprzedali prawie cały gdyński majątek (2)

      • 11 8

      • I jeszcze wzięli 200mln pożyczki (1)

        • 8 3

        • i jeszcze następne te kolejne + 5 lat ...

          Pan Szczurek ma w kieszeni nioPiSany trollu

          • 2 0

    • (1)

      Niekoniecznie pisze się razem

      • 6 1

      • najmocniej przepraszam za błąd

        • 2 1

    • Ciekawe kto tam mieszkania kupi (1)

      Jak z Gdyni więcej ludzi się wyprowadza niż wprowadza

      • 12 10

      • Właśnie dlatego bilans jest ujemny

        Bo jest kiepsko z dostępnością lokali.

        • 4 7

  • Skm

    Gdyby w SKM było bezpieczniej a latem była klima to bym sprzedała auto i jeździła tylko SKM

    • 1 4

  • Parkingi

    Ludzie nie przestaną jeździć samochodami.Cala ekipa z UM włożona jest służbowymi samochodami.Niech Szczurek da przykład i zacznie jeździć rowerem w zimie do swojej rezydencji w Koleczkowie.Pan Guć też.Zarobili tyle kasy na deweloperach ze mogą sobie kupić elektryczne rowerki.

    • 5 0

  • Viva beton

    Ciagle mało ekipie z UM.Pan Rat siedzi w kieszeni deweloperów i ustawia kilka pokoleń swojej rodziny do przodu.Synek już odziedziczył dom w Wiczlinie,drugi ma w Koleczkowie.Może by ktoś sprawdził do kogo należy Barracuda na bulwarze?MTM ?

    • 6 1

  • (5)

    "Według wstępnych obliczeń w budynkach na osiedlu ma się pomieścić ok. 2 tys. mieszkań. Inwestor będzie mógł przygotować maksymalnie 1,8 tys. podziemnych miejsc postojowych.

    Podczas dyskusji okazało się, że pierwotne przedstawiane koncepcje zakładały ponad 2,5 tys. miejsc postojowych."

    Ile?! dla 2 tys. mieszkań powinno być co najmniej 3,5 tys. miejsc. Żyjemy w takich czasach, że każda rodzina ma przynajmniej 1 samochód, do tego dochodzi jeszcze sprawa gości, którzy czasem przyjeżdżają. Nie utrudniajcie życia mieszkańcom już od samego początku!

    • 59 14

    • To działanie pod dewelopera. (3)

      Koszt budowy podziemnego parkingu będzie niższy a ponieważ wskaźnik liczby miejsc parkingowych będzie niekorzystny to te zbudowane miejsca będzie można sprzedawać drożej (będzie mniej miejsc niż chętnych). Współczuję tylko sąsiadom, bo chwilę po zakończeniu inwestycji okoliczne uliczki będą zastawione samochodami z tego osiedla.

      • 30 1

      • (2)

        powinien wyjść w końcu jakiś przepis regulujący ilość miejsc parkingowych, a nie, że deweloper sobie zrobi jak mu się podoba i nara

        rozumiem, że chodzi o zarobek, ale ...

        • 8 2

        • (1)

          Liczbę, a nie ilość. Do szkoły analfabeto (kolejny).

          • 3 6

          • pitol sie, panie perfekcyjny...

            • 1 0

    • to musimy to zmienic

      po to chca zamieszkac w miescie, przy komunikacji miejskiej, zeby nie musiec jezdzic samochodem. Nie da sie polaczyc zycia ze wsi, z zyciem w miescie. Bo to nie tylko twoja sprawa, bo tabuny samochodow wplyaja na zycie reszty

      • 2 3

  • (11)

    Powinien powstać zielony park , bo już niedługo całą Gdynia będzie zabetonowana

    • 116 33

    • wyborcy pana szczurka nie czują się oszukani i okradani? (5)

      • 9 4

      • Ale tam obok jest park. Wiesz - taki Trójmiejski Park Krajobrazowy :))) (4)

        Większego niema w okolicy. Serio.

        • 10 11

        • taaa... (1)

          I 200m zbocza do sforsowania przez emerytów...

          • 1 0

          • A kto im tam kaze isc? Wokol bloku sobie dreptac.

            • 0 0

        • (1)

          Nie ma, a nie "niema" analfabeto. Serio.

          • 6 4

          • A treść gamoniu zrozumiałeś?

            • 5 5

    • szczur nie robi nic dla mieszkańców (2)

      • 19 10

      • A to osiedle to dla żyraf niby? (1)

        • 7 12

        • dla słoi

          z podatkami...

          • 1 0

    • A ja liczyłem że powstanie tam oceanarium i delfinarium z prawdziwego zdarzenia,a po cichu że obok też park rozrywki coś na podobieństwo disneylandu w Paryżu.

      • 5 5

    • Widziałeś kiedyś niebieski park?

      • 9 10

  • Opinia wyróżniona

    Ruchu samochodów nie ogranicza się poprzez zmniejszenie liczby prywatnych miejsc parkingowych, a poprzez ograniczanie ich ruchu (12)

    Ludzie nie zrezygnują z posiadania samochodu, niezależnie czy skm jest blisko czy daleko. Bo samochód jest wykorzystywany w różnych celach (wakacje, zakupy,...), Nie tylko do pracy.
    Ograniczeniem jest możliwość parkowania w miejscach publicznych, zakaz wjazdu do centrum, umożliwienie taniego i szybkiego dojazdu do pracy środkami komunikacji publicznej

    • 120 12

    • Nie rozumiem dlaczego komuś coś ograniczać? (7)

      Kupiłem, płacę, jeżdżę i jeździć będę... Jeżeli ktoś jest wrogiem samochodów proponuję zakup siedliska na wsi i jazdę rowerem. Duże miasta charakteryzują się dużą ilością ludzi, samochodów, firm, wzmożonym ruchem i betonem.

      • 13 18

      • Ależ proszę, jeździj (3)

        Ale miejsce parkingowe legalnie sobie znajdź, a nie stawaj gdzie popadnie.

        Nie wymagaj też całego społeczeństwa, żeby poświęcało każdy skrawek miasta na jeszcze więcej parkingów, bo właśnie próbujesz ograniczać wszystkich dookoła.

        • 15 5

        • Bede parkowal, gdzie mi wygodnie i nic z tym nie zrobisz. Za duze znajomosci mam, zebys mi mowil, co mam robic.

          • 0 0

        • (1)

          Miasto jak chce zeby firmy w nim zdecydowaly sie otworzyc siedzibe i placily w nim podatki musza zagwarantowac dojazd i parkingi. NA calym swiecie miastach sa parkingi pietrowe i nie sa tanie ale mozna legalnie zaparkowac samochod.

          • 9 7

          • No tak.

            I patrz, jak to ładnie działa w Śródmieściu.
            Parking stoi pusty, samochody zaparkowane na dziko wszędzie.

            Jest jeszcze kwestia mentalności.

            • 11 1

      • Nikt Ci nie broni, ale nie narzekaj że korki, brak miejsc postojowych i nie ma czym oddychać.

        • 4 1

      • Wszystko napisałeś na odwrót (1)

        Samochód jest w XXI wieku domeną wsi, gdzie inaczej nie da się funkcjonować (duże odległości do wszystkiego, zero komunikacji zbiorowej). A w miastach jego rola zanika na zachodzie od dekad - właśnie na rzecz komunikacji zbiorowej, roweru czy nawet poruszania się piechotą. Po prostu Polacy jeszcze się nie zorientowali i ciągle płacą za mieszkania na obrzeżach podobnie jak za te położone przy centralnej osi Trójmiasta. Kiepska inwestycja.

        • 15 7

        • Pełna zgody. My jako kraj niestety zmierzamy w przeciwną stronę, za Wschód.

          • 8 3

    • ludzie chcą mieć samochody

      A komuna tępi ich pragnienia.
      Milosniku transporu komunalnego...

      • 3 2

    • Brawo za opinie!!!!

      • 2 0

    • Tak ale rodzina 2 +2 nie musi mieć 3 samochodów. Jeden w zupełności wystarczy.

      • 8 2

    • Co do ograniczania ruchu, masz rację

      A tu chodzi o coś zupełnie innego. Inwestor musi zapewnić określoną proporcję miejsc parkingowych i lokali, na to w mieszkaniówce nie ma obejścia. Więc ścinając liczbę miejsc parkingowych eliminuje się pomysły pokroju "a może zróbmy tam same mieszkania po 25m z jednym oknem, na wynajem jak znalazł".

      • 7 0

  • Opinia wyróżniona

    (16)

    Najprostszy sposób na zmniejszenie liczby samochodów to bezwzględne karanie za nieprzepisowe parkowanie i czekanie aż ludzie pójdą po rozum do głowy i sami się pozbędą samochodów których nie ma gdzie zaparkować. Oczywiście lament tych, co to codziennie rozwożą siódemkę dzieci to jedenastu żłobków, pięć babć wożą z jednej operacji na drugiej i trzy razy dziennie 20kg ziemniaków muszą to mieszkania zanieść będzie ogromny, ale ci co naprawdę muszą po prostu zapłacą więcej za parkowanie (które powinno być jak najdroższe). I zanim zapytacie: tak, wiem że w komunikacji miejskiej na jednego pasażera przypada siedmiu żuli, autobusy tak się spóźniają że w poniedziałek jadą te z piątku i w ogóle nikt kto by pojechał więcej jak trzy razy trajtkiem żył wystarczająco długo żeby o tym opowiedzieć. Wszystko to wiem, tak samo jak to że bez samochodu jechałby jeden z drugim osiem godzin do roboty i tak dalej.

    • 79 98

    • Nie dosc, ze d**il, to jeszcze porąbany...

      • 2 0

    • sobota minęła już poniedziałek

      • 2 0

    • Najprostszy sposób to wymaganie przy rejestrowaniu pojazdu dowodu na posiadanie miejsca postojowego dla auta.

      • 5 1

    • (8)

      Twoje problemy jako bezdzietnego kawalera mieszkajacego z mamusia nikogo nie interesuja. Ludzie maja dzieci po to zeby te lozyly pozniej na twoja emeryture placac zusy i podatki i musza je zawiezc i odebrac ze szkol, zlobkow, przedszkoli itp. Szczegolnie teraz po reformie edukacji by PiS jest to trudniejsze. Mozesz sobie na probe ze swoim partnerem od wspolnych wycieczek rowerowych zasmulowac poranne i popoludniowe podroze do trzech wybranych szkol/przedszkoli zlobkow na waszych rowerkach, a pozniej jeszcze zdążyć do pracy.

      • 7 20

      • (1)

        Nie nie muszą zawozić dzieci do szkoły. Też byłem dzieckiem nie aż tak dawno a nikt mnie do szkoły nie woził. Teraz na dodatek dzieci młodzież jeździ autobusami za free.

        • 12 0

        • ale janusze+ z grażynkami+ muszą się przed innymi rodzicami pochwalić swoim opelem prawie nuffka

          co to niemiec płakał jak sprzedawał i na liczniku miał tylko 180tys

          • 7 0

      • no niech zgadne kto to pisał

        albo piesiewicz albo zmuda -trzebiatowski

        • 3 0

      • ty sie dorzucisz do systemu, czy twoje dzieci? Smiech na sali

        to wmawiaja ludzie, ktorych trzeba cale zycie utrzymywac, dotowac, doplacac i chca wszystko za darmo. Ale jak brajanki juz dorosna, to wtedy hoho! Rusza dzielnei an budowy, do marketow albo dorabiac za granice. Bo w 90% dzieci dziedzicza status spoelczny rodzicow. Wiec dzieci biedakow, zostana najpewniej biedakami. To moze wnuki? Albo nigdy?

        • 9 0

      • Nie stać Cię na prywatne przedszkole pod domem? (2)

        Może pora pomyśleć nad życiowymi decyzjami?

        • 12 8

        • Nie stac cie na prywatna droge rowerowa pod domem? (1)

          • 6 8

          • Stać. Tylko, jak sam widzisz, nie ma to żadnego sensu.

            Ręce opadają od tych madek, Januszy i ich pińcetplusowych bachorów.
            Jak ja miałem 3 lata, rodzice samochodu nie mieli i jakoś żyli.

            Ale to pewnie dlatego po 2004 pojawiło się pokolenie przyspawanych do foteli 40-50 latków, którzy przez całą komunę ślinili się do poloneza, a potem do Passata, który był poza ich zasięgiem.

            Sorry, Janusz, to nie bezdzietni kawalerowie wybierają szybszy i wygodniejszy transport, tylko ci, którzy cenią swój czas ponad lans przed sąsiadem i stać ich na to.

            • 11 3

      • Jak się głupio wybrało miejsce zamieszkania

        To się potem ponosi konsekwencje swoich wyborów. Autozaprzeczenie zwykle trwa do 10 lat.

        • 5 0

    • My tak właśnie zrobiliśmy. Zredukowaliśmy liczbę samochodów z 3 do 1. Przybyło rowerów do 4 szt. na dwie osoby.

      • 4 3

    • (1)

      Chyba się ramą od roweru w leb uderzyłeś.

      • 15 14

      • No tak, wizja przestrzegania prawa jest poza mentalnym zasięgiem niektórych osobników.

        • 16 7

    • 100 %racji

      • 9 3

  • Po gdyńsku (2)

    "Urzędnicy odpowiadali, że kwestie drogowe były dogłębnie analizowane, a koszty w ramach "umowy drogowej" może ponieść inwestor"
    Może ponieść w zależności od wielkości walizki.

    • 10 0

    • (1)

      Jeśli deweloper będzie musiał wybudować drogi miejskie to oczywiste, że je wybuduje i "poniesie koszty" to znaczy przeniesie koszty na nowych mieszkańców w cenie metra kwadratowego. No, ale może się mylę i są na forum tacy, którzy myślą, że zysk sobie obniży? A może w ogóle zrezygnuje z zysku z własnych oszczędności je wybuduje?

      • 1 0

      • No cóż, ktoś na PiS głosuje ("panie, pińcset plus to z zysku tego eNBePe przecież") więc pewnie ktoś tak pomyśli.

        • 1 0

  • Durnie od planowania-wywalil bym was na zbity pysk.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
24250 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
23650 zł/m2
Gdynia Orłowo
23050 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21700 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
29800 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
22500 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16200 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15600 zł/m2
Gdańsk Matemblewo
15100 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane