• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak korzystnie sprzedać mieszkanie premium?

2 stycznia 2024 
Opinie (33)
  • Bardzo ważne przy sprzedaży mieszkania są profesjonalnie wykonane fotografie.
  • Bardzo ważne przy sprzedaży mieszkania są profesjonalnie wykonane fotografie.
  • Bardzo ważne przy sprzedaży mieszkania są profesjonalnie wykonane fotografie.
  • Bardzo ważne przy sprzedaży mieszkania są profesjonalnie wykonane fotografie.
  • Bardzo ważne przy sprzedaży mieszkania są profesjonalnie wykonane fotografie.
  • Bardzo ważne przy sprzedaży mieszkania są profesjonalnie wykonane fotografie.
  • Bardzo ważne przy sprzedaży mieszkania są profesjonalnie wykonane fotografie.

Rynek mieszkaniowy znów przeżywa bardzo dobry okres. Nie oznacza to jednak, że mieszkanie sprzedać jest łatwo - najtrudniej jest w segmencie mieszkań premium. Wiesz, jakich błędów unikać? Jak sprawić, że twoja oferta będzie naprawdę konkurencyjna? Kluczowa może być pomoc ze strony doświadczonego eksperta od rynku nieruchomości.



Jakie pułapki mogą czyhać na osoby planujące sprzedaż mieszkania? Jak wyróżnić się na tle konkurencji i trafić z ofertą do osób, które naprawdę będą chciały kupić naszą nieruchomość? Jakie zalety ma korzystanie przy sprzedaży z usług doświadczonych ekspertów?

O wszystkim tym rozmawiamy z Konradem Bajerskim, właścicielem biura nieruchomości Golden Property.

Czy trudno dziś sprzedać mieszkanie?

To zależy, mieszkania tańsze sprzedaje się dziś łatwiej, natomiast wyzwanie zaczyna się przy mieszkaniach droższych. Na rynku jest wiele takich ofert, a kupujący często decyzję o tym, czy w ogóle zainteresuje się danym mieszkaniem podejmuje na podstawie tego, co zobaczy w sieci. Pierwsze wrażenie jest więc decydujące.

I jak wywołać to pierwsze, decydujące wrażenie?

Na pewno wartością dodaną będzie profesjonalny materiał dotyczący nieruchomości na sprzedaż. Proszę sobie wyobrazić, mamy mieszkanie np. za milion złotych, sprzedający zrobi jego zdjęcia komórką, niedoświetlone, źle skadrowane. Kupujący patrzy na te zdjęcia i myśli sobie, że to nie jest nieruchomość warta milion, może 900 tys., więc w jego głowie pojawia się myśl, że sprzedający przesadził z ceną. Co innego, gdy kupujący dostaje profesjonalny pakiet zdjęć, film, wirtualny spacer. Dobre zdjęcia mogą wywołać odwrotne wrażenie. Klient może pomyśleć, że mieszkanie jest warte więcej niż ten milion i że oferta jest atrakcyjna cenowo.

Samemu nie można zrobić dobrych zdjęć?

Można, ale jest to trudne i kosztowne. Dobry pośrednik nie robi materiałów sam, a korzysta z usług profesjonalistów, ludzi, którzy potrafią zrobić dobre zdjęcia, ale też przygotować odpowiednio apartament do sesji, sprawić, że nie będzie wyglądał jak zimny pokój hotelowy, a miejsce, w którym ktoś przebywa. Powinno się też zrobić film z użyciem drona, który nie tylko będzie prezentował mieszkanie, ale również "sprzeda" kupującemu okolicę. Warto też stworzyć wirtualny spacer. To nie są tanie rzeczy, koszty mogą iść w tysiące złotych, ale w przypadku umowy na wyłączność sprzedający nieruchomość nie ponosi ich, bo bierze je na siebie pośrednik.

Dobrym filmem przygotowanym przez profesjonalistów sprzedajemy nie tylko samo mieszkanie, ale i całą okolicę. Realizacja: Aleksandra Krawczyk.


Jakie inne błędy popełniają osoby sprzedające mieszkania premium?

Jest tego całkiem sporo. Często brakuje czytelnego opisu, wspomnianych już profesjonalnych zdjęć, ale też tak podstawowych rzeczy jak rzut lokalu. Tylko ok. 30 proc. ofert zawiera rzuty mieszkań. Wiele osób nie docenia też roli wirtualnego spaceru, a to prezentacja, która potrafi pokazać kupującemu nieruchomość w pełni. Pokazać zalety, ale i potencjalne wady.

Wady? Czy nie lepiej je ukrywać?

Nie, wbrew pozorom lepiej pokazać kupującemu pełen obraz. Kupujący, który będzie chciał zobaczyć mieszkanie, będzie już wiedział, czego się spodziewać. Nie pojawią się sytuacje, gdy ktoś przyjdzie oglądać apartament i po minucie będzie już wiedział, że wcale nie zamierza go kupować. Lepiej, żeby przyszło trzech konkretnych klientów i jeden z nich kupił mieszkanie, niż żeby pojawiło się 30 średnio zorientowanych oglądających, z których żaden ostatecznie nie skorzysta z naszej oferty. Po to właśnie dodaje się wirtualny spacer do oferty. I tu łatwo się wyróżnić, bo z obserwacji rynku wynika, że wirtualny spacer posiada mniej niż jedna oferta na dziesięć, a film - pięć na sto. I film i spacer posiada jedna oferta na dwieście. Tymczasem były prowadzone badania, z których wynika, że połowa kupujących mieszkanie wskazała wirtualny spacer jako czynnik pomagający podjąć decyzję o zakupie, a co trzeci kupujący wskazał na film.

Konrad Bajerski, doradca rynku nieruchomości z biura Golden Property. Konrad Bajerski, doradca rynku nieruchomości z biura Golden Property.

Co jeszcze może zapewnić dobry pośrednik?

Przede wszystkim skuteczne dotarcie do potencjalnych kupujących. My na przykład badamy rynek, sprawdzamy, które portale mają najwięcej wejść i jesteśmy z ofertami na tych najchętniej odwiedzanych, a zdarza się, że nie są to miejsca, które od razu przyszłyby sprzedającym do głowy. Płacimy też za pozycjonowanie ogłoszeń, a to ważne, bo możemy mieć pięknie opakowaną ofertę, ale po trzech tygodniach ląduje ona na 20 stronie danego serwisu, gdzie już niewielu zagląda. Potrafimy też dotrzeć do coraz liczniejszej grupy klientów korzystających głównie z mediów społecznościowych. Do tego dochodzi też współpraca z innymi biurami, co może się okazać szczególnie ważne w przypadku apartamentów premium.

Dlaczego?

Osoby zainteresowane nieruchomościami premium zazwyczaj dysponują kapitałem, ale mają deficyt czasu i często zlecają znalezienie takiej nieruchomości biurom. Istnieje system MLS, który zrzesza ponad 500 biur z całej Polski. Działa to w ten sposób, że np. ktoś z Warszawy przychodzi do biura w swoim mieście i mówi, że ma do zainwestowania dwa miliony i chciałby kupić nieruchomość premium w Trójmieście. Biuro, do którego zgłosiła się taka osoba, chętnie korzysta z oferty innych biur zrzeszonych w MLS, bo tak jest im najwygodniej.

  • Tylko około 30 proc. ofert zawiera rzut mieszkania, a kupujący bardzo często wskazują go, jako element, którego szukają przeglądając ogłoszenia.
  • Tylko około 30 proc. ofert zawiera rzut mieszkania, a kupujący bardzo często wskazują go, jako element, którego szukają przeglądając ogłoszenia.

Co jeszcze można zyskać na zatrudnieniu pośrednika? Czas?

Jak najbardziej. Cały ciężar związany ze sprzedażą mieszkania jest po stronie pośrednika, sprzedający pojawia się tylko tam, gdzie pojawić się musi. Czasem klienci nam mówią, że spodziewali się wielkiej przeprawy ze sprzedażą mieszkania, a finalnie cały proces okazywał się dla nich bezstresowym spacerkiem. Dobry pośrednik zapewnia odpowiednią informację zwrotną, wsparcie formalno-prawne, z klientem jest od momentu podpisania umowy do momentu wydania lokalu kupującemu. Zapewnia przy tym dostęp do statystyk odwiedzin oferty, pomaga szukać dobrych rozwiązań w oparciu o swoją wiedzę merytoryczną i doświadczenie.

A jak poznać dobrego pośrednika?

Warto sprawdzić w sieci opinie o nim, dowiedzieć się, jak długo jest w branży i wziąć pod uwagę jego kompetencje, których dobrym potwierdzeniem będzie licencja pośrednika. Sugerowałbym też zapytać o zakres usługi, czyli jakie materiały obejmuje oferta i gdzie będzie promowana. Zwróciłbym też uwagę na samą osobę, która będzie zajmowała się sprzedażą - czy jest przekonywująca. Jej rola w procesie sprzedaży jest nie do przecenienia.

Profesjonalny doradca rynku nieruchomości może przygotować często kluczowy przy sprzedaży mieszkania wirtualny spacer. Kliknij w zdjęcie, aby przenieść się na stronę z przykładem takiego spaceru. Profesjonalny doradca rynku nieruchomości może przygotować często kluczowy przy sprzedaży mieszkania wirtualny spacer. Kliknij w zdjęcie, aby przenieść się na stronę z przykładem takiego spaceru.


Do końca stycznia 2024 darmowe konsultacje w biurze Golden Property



Chcesz sprzedać nieruchomość i szukasz doradcy? Masz dodatkowe pytania do eksperta? Umów się na konsultacje. Do końca stycznia będą one bezpłatne.

Więcej informacji na stronie internetowej biura Golden Property - www.goldenproperty.pl, w mediach społecznościowych - na Facebooku i Instagramie, a także pod numerem telefonu +48 661 955 501.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (33)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
24250 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
23650 zł/m2
Gdynia Orłowo
23050 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21700 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
29800 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
22500 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16200 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15600 zł/m2
Gdańsk Matemblewo
15100 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane