• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jaka powinna być przestrzeń między ECS-em i Muzeum II Wojny Światowej?

Krzysztof Koprowski
19 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Muzeum II Wojny Światowej, którego otwarcie zaplanowano na przyszły rok, wraz z Europejskim Centrum Solidarności mogą stworzyć ciekawą ofertę edukacyjną. Problemem pozostaje brak ciekawego połączenia przestrzenią publiczną między tymi obiektami. Muzeum II Wojny Światowej, którego otwarcie zaplanowano na przyszły rok, wraz z Europejskim Centrum Solidarności mogą stworzyć ciekawą ofertę edukacyjną. Problemem pozostaje brak ciekawego połączenia przestrzenią publiczną między tymi obiektami.

Jak powinna wyglądać przestrzeń między Europejskim Centrum Solidarności zobacz na mapie Gdańska a powstającym Muzeum II Wojny Światowej zobacz na mapie Gdańska? Nad tym zagadnieniem będą zastanawiali się gdańscy oraz europejscy eksperci planowania przestrzennego w najbliższych dniach.



Czy ECS i MIIWŚ będą cieszyły się podobną popularnością?

"Water in-between museums" - taką nazwę będą nosiły międzynarodowe warsztaty urbanistyczne, które w dniach 20-22 września odbędą się w Biurze Rozwoju Gdańska. Wezmą w nich udział urbaniści i architekci z Gdańska oraz innych krajów europejskich.

- Tematem przewodnim tegorocznych warsztatów będzie przestrzeń w kluczowym miejscu Młodego Miasta między dwoma muzeami: Muzeum II Wojny Światowej i Europejskim Centrum Solidarności. Celem warsztatów jest próba wykreowania atrakcyjnej przestrzeni miejskiej łączącej oba obiekty z wykorzystaniem sąsiedztwa wody w oparciu o międzynarodowe doświadczenie ekspertów prowadzących warsztaty - mówi Dariusz Wołodźko z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Efekty wspólnej pracy będą w przyszłości wykorzystane w dalszych pracach planistycznych w zakresie organizowania przestrzeni publicznych. Ponadto wymiana doświadczeń ma zaowocować lepszymi planami zagospodarowania dla tego obszaru miasta.

Wrześniowe warsztaty będą kolejnym wydarzeniem tego typu w Gdańsku. W ubiegłym roku w międzynarodowym gronie pracowano nad możliwymi przekształceniami kampusu Uniwersytetu Gdańskiego zobacz na mapie Gdańska wraz z jego najbliższym otoczeniem. Wypracowane wówczas rekomendacje mają szansę przełożyć się na lepszy dobór funkcji oraz formy zagospodarowania i sytuowania nowych obiektów.

Miejsca

Opinie (32) 2 zablokowane

  • (7)

    A co wspólnego ma Solidarność z II Wojną?

    • 14 16

    • (1)

      ten od minusa może podzieli się ze swoją wiedzą

      • 1 7

      • nie chce

        • 1 2

    • A gdzie jest napisane, że coś ma? (1)

      Warsztaty dotyczą zagospodarowania przestrzeni między dwoma budynkami. Jeden z nich to ECS.

      • 1 1

      • ależ ma. Wolność. W II wojnie ją utraciliśmy. Dzięki Solidarności - odzyskaliśmy.

        • 6 1

    • A może to że...

      dopiero dzięki Solidarności w naszej części Europy zakończyła się II ws...

      • 5 1

    • A kiedy tak naprawdę dla nas II wojna się skończyła? A przykład powstania warszawskiego nie uczył, że kolejnego powstania zbrojnego nie można urządzać?

      • 2 0

    • a musi mieć? przestrzeń chcą połączyć nie muzea.

      • 0 0

  • to już nie można tego nazwać po polsku??? (3)

    "Water in-between museums"

    po co tyle hałasu o kawałek przestrzeni robić i zawracać głowę warsztatami czy nas na to stać??? kto za to zapłaci???

    "W ubiegłym roku w międzynarodowym gronie pracowano nad możliwymi przekształceniami kampusu Uniwersytetu Gdańskiego" - w zeszłym toku debatowali nad przestrzenią??? kiedy już zakończono budowę większości nowych budynków ???

    • 14 6

    • Impreza jest międzynarodowa. W innych krajach też takie wydarzenia nazywa się po angielsku. (2)

      Nie ma co bić piany. Chyba żeś z PiSu.

      • 4 6

      • głupi lemingu to nie ma nic wspólnego z PIS-em a wy wszędzie widzicie Jarka-idźcie (1)

        się leczyć. nie warto nawet dyskutować z psycholami

        • 2 2

        • Niepotrzebne bicie piany jest objawem członkostwa w PiS.

          • 0 2

  • ciekawe czy w dyskusji wezmą udział osoby decyzyjne z BRMG i UM i czy te osoby uwzględnią jakiekolwiek uwagi? (2)

    ciekawe czy w dyskusji wezmą udział osoby decyzyjne z BRMG i UM oraz czy te osoby uwzględnią jakiekolwiek uwagi? Bo bez ich czynnego udziału dyskusja nie ma sensu.

    • 8 0

    • wezma i powiedza, ze sie nie da

      bo samochody jezdzilyby za wolno :(

      • 2 0

    • Uwag żadnych nie przyjmują. Mniemam że tylko oni wiedzą wszystko najlepiej. Żadnych wniosków i uwag nie przyjmują. Nie potrafią dyskutować a już do błędu przyznać się im nie wypada. Gdyby rozmawiali z mieszkańcami miasto rozwijało się zgodnie z życzeniem mieszkańców.

      • 0 0

  • Przy muzeum 2 wojny światowej powinni ucywilizować nabrzeże przy kanale Raduni. Strasznie zawiedziony jestem że NIKT o tym wcześniej nie pomyslał. Teraz tam jest biedna trawa i wentylatory (NAD SAMYM BRZEGIEM)

    • 5 2

  • Zacznijcie od tego co szykuje pkp przed dworcem głównym w Gdańsku!

    • 8 0

  • Ulica Popiełuszki łączy te dwa muzea, wystarczy zrobić z ulicy woonerf (3)

    Planowaną ulicę Nowa Wałowa (Popiełuszki) schować pod ziemię cztery pasy, u góry zrobić przestrzeń publiczną - deptaki, pasy zieleni z wolno jadącym tramwajem i autobusem po tym samym pasie jezdni z torowiskiem. Może BRG czegoś się nauczy? Jeszcze powinni być obowiązkowo ludzie z DRMG i ZDiZ oraz BPBK na tych warsztatach. Powinni dostać polecenie służbowe od prezydentów - iść i uczyć się. To oni blokują wszystkie inicjatywy.

    • 9 3

    • tylko po co robic jakies tranzytowe tunele w miescie? (1)

      czy pod Rynkiem w Krakowie jest jakis tunel dla samochodow? Albo pod wieza Eiffle'a?

      Czy wszyscy tu rozumieja, jak wielkim kosztem jest budowa i UTRZYMANIE tunelu. Zachecam do spojrzenia na tunel pod Martwa Wisla. Ciekawe, czy jakby zamiast obarczac tym kosztem budzetu miasta, ale kazac kierowcom placic za przejazd, np. 5 zl (tak, aby zwracal sie koszt utrzymania), to czy ktokolwiek chcialby jezdzic?

      Jak to jest, ze darmowe drogi to norma, ale darmowa komunikacja to komunizm i zlo?

      Przypominam - podatki z paliwa nie trafiaja do budzetu miasta.

      • 1 2

      • Wykop sobie ziemiankę

        Jak chcesz żyć tanio, to zbuduj szałas albo wykop ziemiankę, powieś lampę oliwną i grzej się przy ognisku.
        Po co nam ładny Gdańsk (przecież utrzymanie kosztuje) zrobić jak najtaniej a wszyscy uciekną w inne okolice i tam będą mieszkać.
        Chcesz mieć taniej, to nie budujmy czteropasmówki w centrum Gdańska w ogóle. I będzie ładniej przy okazji.

        • 1 0

    • On

      Chyba dla nich na naukę za późno.

      • 0 0

  • (1)

    Dwa największe gnioty architektury. Bardziej już się chyba nie da zepsuć krajobrazu Gdańska.

    • 12 10

    • poki co niepokoja mnie doniesienia o wykonaniu chocby fontanny przy ECS

      Takze kwestia zagospodarowania i koszty (tak budowy, jak utrzymania) nie przypadaja mi do gustu.

      Co do jednak wygladu - pozytywnie zaskoczylem sie ECS. Oczekiwalem duzo gorszego bunkru, a okazal sie bardzo przyjemny budynek. Nie wiem, czy przedmowca byl kiedykolwiek w srodku?

      Co do MIIWS to poki co mozna oceniac bardziej koncepcje i ta podoba mi sie niezwykle. Mam jednak wielka nadzieje, ze nie bedzie zadnych "upsow" technicznych i koszty eksloatacji nie okaza sie kosmiczne.

      Architektonicznie oba na plus. Zbudowane sa w takich miejscach, gdzie mozna bylo odwazyc sie na cos innego, nowego.

      A przypomne, ze jeszcze po I Wojnie Swiatowej elity Paryza chcialy rozebrac wieze Eiffle'a...

      • 2 0

  • Warsztaty w BRMG --- populistyczna farsa (1)

    "Warsztaty urbanistyczne,.......odbędą się w Biurze Rozwoju Gdańska".
    I tyle w temacie. BRMG to samo powinno udać się na warsztaty, a nie brać się za organizowanie dla polepszenia wizerunku. Miejscy planiści to skamieniałe relikty przeszłości.
    A po za tym liczy się tylko to czego oczekują inwestorzy. Gniot goni gniot.

    • 8 1

    • Odp.o

      Nie dbają o mieszkańców tylko o dobro deweloperów. Decydenci nie idą z duchem czasu a z naszego pięknego miasta czy dzielnicy robią betonowe pustynie.

      • 0 0

  • Proponuję aby było więcej darmowych toalet.

    I trochę więcej ławek, by móc podziwiać tą przestrzeń publiczną a nie tylko obok niej przechodzić.

    • 3 0

  • proponuje podziemny pasaż handlowy z ofertą gastronomiczną jak przy dworcu (1)

    na powierzchni ulice przelotową po 3 pasy w każdą stronę.

    Każdy wolny skrawek przeznaczyć na miejsce parkingowe (dodadzą uroku i za miasta ludzie będą mieli blisko do muzeum)

    • 4 0

    • "Podziemny pasaż handlowy z ofertą gastronomiczną" - i z gaciami, dresami, kapciami.

      1. "Ulice przelotową po 3 pasy w każdą stronę" - tak, tak, tak. Dla pieszych wyłącznie przejścia podziemne; najlepiej skąpo oświetlone i z wadliwie zaprojektowanymi odwodnieniami - niech mają atrakcje w postaci skakania przez kałuże po ad hoc ułożonych płytkach, koszach na śmieci itp.
      2. "Każdy wolny skrawek przeznaczyć na miejsce parkingowe" - tu się nie zgodzę - wolałbym pójść na żywioł, tzn. dopuścić drobny handelek (stołeczki, łóżka polowe, a nawet budki zbudowane ze znalezionych w okolicy materiałów - teraz to trendy, bo eko, a i gustowne niewąsko).
      3. W skali makro - posiłkując się zasadami zrównoważonego rozwoju, przemieszałbym funkcje w obrębie rozważanego obszaru: stworzyłbym konglomerat usługowo-komunikacyjno-mieszkalno-rekreacyjny; dopuściłbym wieszanie wszędzie reklam wszelkich typów, rozmiarów i treści - niech wygra najlepszy.
      4. Kwestie własnościowe rozwiązałbym w sposób nawiązujący do doskonałych wzorców postulujących dostępność sprzedawanych działek praktycznie dla każdego, tj. rozdrobniłbym maksymalnie ich powierzchnie (powiększając tym samym liczbę), tak, aby przeciętny "Kowalski" mógł je nabyć i realizować na nich swe sny o pięknym siedlisku dla swego stadła.
      5. Nie krępowałbym inwestorów żadnymi zapisami dotyczącymi maksymalnej wysokości, stylu, kolorystyki stawianych domków, składów, bloków, baraków, sklepów, kamienic, fabryczek itd. Są dorośli i najlepiej wiedzą czego chcą.
      6. Schemat sieci komunikacji, zarówno kołowej, jak i pieszej, powinien wyłaniać się stopniowo - pozostając w harmonii z etapem rozwoju dzielnicy.
      7. W celu zintegrowania mieszkańców w obrębie jednostki, zniechęciłbym do jej opuszczania poprzez nieinwestowanie w połączenia drogowe z otaczającymi terenami. Zapewne, ku mojemu niepokojowi, wytworzyłyby się one spontanicznie, lecz ich niska jakość (brak nawierzchni utwardzonej - błoto i kałuże) skutecznie zachęcałaby do nieopuszczania dzielnicy i realizowania swych potrzeb wyłącznie w obrębie lokalnej społeczności.

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Osiedle Bernadovo Dzień Otwarty

dni otwarte

Dzień na budowie osiedla apartamentowego Odea Park

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
33900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23550 zł/m2
Gdynia Orłowo
23350 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21100 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
21050 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
33300 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
20500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
17200 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16000 zł/m2
Gdańsk Oliwa
16000 zł/m2
Gdańsk Przymorze
14950 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane