• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest pierwszy chętny na grunty po Dalmorze

Patryk Szczerba
21 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Inwestycja na byłych terenach Dalmoru będzie realizowana etapami. Jednym z podmiotów będzie lokalny deweloper. Inwestycja na byłych terenach Dalmoru będzie realizowana etapami. Jednym z podmiotów będzie lokalny deweloper.

Polski Holding Nieruchomości znalazł partnera do inwestycji na terenie Mola Rybackiego w Gdyni. Według nieoficjalnych informacji jako pierwsza w atrakcyjne grunty zainwestuje firma Invest Komfort, która wcześniej postawiła w Gdyni m.in. budynek Sea Towers.



Czy mieszkańcy skorzystają na komercjalizacji nadmorskich terenów?

Obie strony porozumienia na razie konsekwentnie milczą na temat wspólnego przedsięwzięcia.

- Nie udzielamy informacji w tym zakresie - taką odpowiedź otrzymaliśmy od Piotra Tarkowskiego, pełnomocnika zarządu firmy Invest Komfort, gdy spytaliśmy go o szczegóły współpracy z Polskim Holdingiem Nieruchomości.

Więcej o Polskim Holdingu Nieruchomości

Wiadomo, że list intencyjny dotyczący realizacji kompleksu został podpisany 12 lutego. Dokument określa wstępne warunki oraz zasady współpracy firmy Dalmor SA, będącej członkiem grupy Polski Holding Nieruchomości, z deweloperem. Zakłada m.in. opracowanie wspólnej dokumentacji związanej z inwestycją.

Jak udało się nam dowiedzieć, trwają wciąż rozmowy, które dotyczą m.in. finansowania inwestycji, dlatego podpisanie porozumienia nie zostało oficjalnie ogłoszone. Invest Komfort chciałby, by PHN wniósł nie tylko grunty, ale także współfinansował w części budowę nowego kompleksu.

Lokalny deweloper ma zająć się pierwszym etapem inwestycji. Konkretne informacje na temat zakresu budowy, powierzchni oraz tego, czy najpierw pojawi się zabudowa mieszkaniowa, czy handlowa, mają być znane w kwietniu. Wtedy też może zostać wbita pierwsza łopata.

- Jeśli umowa zostanie ostatecznie podpisana, wiecha może pojawić się w 2017 roku, a pierwszy etap mógłby zostać oddany do użytku w 2018 roku - zdradził podczas konferencji Property Forum Trójmiasto Krzysztof Rychlicki, prezes zarządu i dyrektor generalny znajdującej się w Grupie Polski Holding Nieruchomości firmy Dalmor.

Przypomnijmy, że w całości do zagospodarowania jest działka o wielkości 20 ha zobacz na mapie Gdyni. Według planu miejscowego złożą się na nią mieszkania, wysokościowiec, a nieopodal będzie druga marina dla jachtów. Budynki mają "rosnąć" wraz z oddalaniem się od linii brzegowej. Ma to być nowe centrum Gdyni z tętniącymi życiem kawiarniami oraz Muzeum Żeglarstwa. Nie zabraknie również platform widokowych. Gęstsza zabudowa pozwoli sprzedać działki drożej, a ich cenę podnosi możliwość cumowania statków pasażerskich przy Molo Rybackim.

Gdyński deweloper już w 2010 roku robił zakusy na akcje Dalmoru w ramach prywatyzacji przeprowadzanej przez Ministerstwo Skarbu. Firma złożyła jedyną ofertę, która okazała się jednak zbyt niska w stosunku do oczekiwań właścicieli. Ostatecznie zdecydowano, że nieudanej prywatyzacji nie warto powtarzać, a Dalmor został włączony do Polskiego Holdingu Nieruchomości, będącego własnością państwa.

Tereny po Naucie nadal czekają

Coraz większe zainteresowanie wykazują również inwestorzy chcący zrealizować projekty na terenach leżących nieopodal Mola Rybackiego, gdzie do niedawna funkcjonowała Stocznia Nauta zobacz na mapie Gdyni. Chodzi o obszar o łącznej powierzchni ok. 174 tys. m kw. Według założeń część mieszkaniowa powstanie na 28 tys. m kw., część handlowa - 45 tys. m kw., usługowo-biurowa - 23 tys. m kw., hotelowa - 8 tys. m kw., magazynowa - 35 tys. m kw. Na parkingi przeznaczono 35 tys. m kw.

Według właściciela terenu - kontrolowanego przez Agencję Rozwoju Przemysłu - funduszu MS TFI - pojawił się inwestor gotowy wyłożyć na stół nawet 130 mln euro. Do inwestycji nie doszło, ponieważ wciąż nie ma uchwalonego planu miejscowego, który określiłby konkretnie warunki zabudowy. Dokument miał być przyjęty do końca 2013 roku, ale wciąż nie został poddany pod głosowanie.

Kwestią sporną jest wydzielenie terenu pod planowaną przez miasto infrastrukturę, czyli m.in. Nową Węglową i przedłużenie ul. Waszyngtona. I choć w lipcu 2013 roku podpisano porozumienie z Gdynią ws. współuczestniczenia w inwestycji, nadal nie wiadomo, w jakim zakresie dojdzie do skutku. Przedstawiciele funduszu zapewniają, że rozmowy z udziałowcami i miastem zakończą się w ciągu kilkunastu tygodni, jednak nerwowości nie brakuje.

Zniecierpliwienia nie ukrywają chociażby przedstawiciele Stoczni Nauta. Firma za 60 mln zł wykupiła w celu kontynuowania produkcji 14 ha zwolnionych przez Stocznię Gdynia. By sfinalizować transakcję, potrzebne były obligacje wyemitowane przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Czas ich wykupu jest uwarunkowany sprzedażą nadmorskich gruntów.

W negocjacjach uczestniczy też firma Sword, zajmująca teren przy ul. Waszyngtona. Przedsiębiorstwo będzie musiało zmienić swoją lokalizację, ale rozmowy w tej sprawie również jeszcze trwają.

- Jesteśmy gotowi do uchwalenia dokumentu. Jest on praktycznie gotowy oprócz jednej, ale szalenie istotnej kwestii, czyli wydzielenia miejsca pod drogi. Jest to konieczne, jeśli ma się w tym miejscu pojawić zapowiadana zabudowa i nie możemy od tego odstąpić - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Zobacz tereny przy Basenie Prezydenta widziane z perspektywy żurawia wieżowego.

Miejsca

Opinie (150)

  • Gdynia i POlska w ogole odwraca sie od morza... (6)

    Kwiakowski i Wenda przewracaja sie w grobach...
    Sprzedaz gruntow i deweloperka to chwilowy zysk a realny przynosily tylko przedsiebiorstwa ulokowane na nabrzezach. Ile bedzie podatku od apartamentow? Przeciez ich wlasciciele nawet nie beda tutaj zameldowani. Nad morzem (nabrzeza) jest miejsce dla stoczni, portow i przedsiebiorstw zwiazanych z gospodarka morska. Ale politycy jakos tego nie rozumieja, snujac mrzonki o "strefach prestizu"

    • 145 14

    • zróbcie (1)

      Muzeum Niegospodarności. Zaścianek Europy bez przemysłu , stoczni portu itp. Niewolnicy proszący o jałmużnę z Brukseli. 100 euro zasiłek, 200 euro emerytura. 300 najniższa krajowa. 3 miliony młodych wyemigrowało za chlebem, 2 miliony bezrobotnych, 8 milionów emerytów, 8 milionów to budżetówka, 8 milionów osób w w wieku szkolnym, 2 miliony rolników. Pytam ile zostało ludzi do wytwarzania PKB.
      Biedronki i plajtujący drobni przedsiębiorcy zostali.
      Budujcie dalej centra, "galerie", stadiony. Chciałbym dożyć dni gdy Was za to rozliczą i to nie wyborcy tylko PRAWORZĄDNE SĄDY.

      • 23 4

      • Edward..?

        • 0 0

    • może nie zasłużyliśmy na morze...

      • 6 1

    • niestety, ale chwilowa sława Szczurka dzisiaj, chciwość deweloperów dzisiaj = śmierć miasta jutro

      • 7 2

    • Ale oto chodziu cały swiat to konkurencja ,ale jak sie ma premiera ciape to skacze jak mu zachód zagra

      dlatego likwiduje sie Polskie firmy przemysł a tereny sprzedaje pod deweloperke pod betonowe klocki na biurka!!

      • 6 3

    • Nie rozumiesz? A jakie są pieniądze z podatków? Kontrolowalne. Duża kasa jest z unii, dotacji i z takich tworów jak ten holding nieruchomości. Co prawda nie dla mieszkańców ale przecież nie o to chodzi.

      • 4 8

  • Obudzić! (7)

    Obudzić życie w Gdyni! Nie tam jakieś strefy prestiżu, high life i inne cuda na kiju, poprostu żebyśmy mogli ze znajomymi pójść na kawę czy piwo i miło spędzić czas,w miłym otoczeniu.

    Hotelowców i biurowców wystarczy, zróbcie coś dla ludzi(Tylko nie kolejne kino i galerie handlową;-) )

    • 148 16

    • powiększyć port

      Rozbudować port, tak by największe statki pasażerskie typu Costa Concordia mogły u nas cumować :p Włoscy turyści zalali by miasto i zostawili kilka Euro w sklepikach :p

      • 0 1

    • pogadaj z mieszkańcami swietojanskiej (3)

      Nie życzą sobie pubów i kawiarni otwartych do pozna.

      • 22 4

      • To niech się wyprowadza do chwazczyna

        • 6 1

      • z jednej strony zrozumiałe

        ale z drugiej to jest główna ulica. powinna funkcjonować na odrobinę innych zasadach. przynajmniej jej część.

        • 16 0

      • Eksmitować emerytów i rencistów, ustanowić nowe prawo i po problemie.
        Centrum miasta to nie noclegownia..

        • 29 15

    • sorry, ale cała kasa poszła na lotnisko

      • 8 8

    • OK, czyli jak zagospodorować według ciebie kilka hektarów gruntów?

      Park z kawiarnią i pubem? na terenach wartych kilkadziesiąt mln?

      • 6 5

  • Koszmarne błędy miasta. (21)

    Jak widać, dzieło niszczenia Gdyni jako miasta portowego jest kontynuowane, a gdynianie poddają się skutecznej propagandzie władz zaprzyjaźnionych z wszechwładną ostatnio w Polsce deweloperką.
    PS: Nie będzie obiecywanych "możliwości cumowania statków pasażerskich przy Molo Rybackim". Ta obiecanka jest zwykłą ściemą dla naiwnych gdynian, ponieważ do "cumowania" takich dużych statków potrzebna jest odpowiednia infrastruktura i fachowa obsługa. To mają porty, a nie deweloperzy, czy zarządcy biurowych nieruchomości.

    • 36 5

    • Wyrwanie terenów Dalmoru spod wpływu portu, to najwieksza zbrodnia na Gdyni (5)

      w której brali udział niestety wszyscy uważani dziś za niemal "świętych" gdyńscy włodarza, łącznie z panem Szczurkiem. Oczywiście nikt za to nie odpowie, bo zapewne wszystko odbyło się formalnie zgodnie z prawem.

      Nie odpowie Rychlicki, choć bardzo umiejętnie rozłożył Dalmor.
      Nie odpowie Szczurek za wyjecie Dalmoru z granic administracyjnych portu.

      Odpowiedzą mieszkańcy "głuchej północy", dla których nie będzie pracy. Będzie kilka lexusów, ,kilka jachtów i kilka rezydencji w Orłowie. Tyle zostanie z Gdyni.

      Port i miasto to jedno - to słowa Kwiatkowskiego. Tyle będzie Gdyni ile portu.

      • 13 1

      • szkoda przy tym, ze nie ma szans na rozpowszechnienie prawdy o ty, co się stało (4)

        zbyt małe jest rozumienie wagi gospodarki morskiej dla Gdyni i zbyt wielka popularność miraży w rodzaju szkół filmowych czy parków technologicznych dla młodych od 10 lat syntezatorów mowy.

        • 9 0

        • (1)

          Oddajcie to Jarosińskiemu. On ma będzie wiedział jak ten teren sensownie zagospodarować.

          • 2 0

          • owszem, wiedziałby, ale musi tez słuchać ludzi od których jest zależny, a ci ludzie

            postanowili spieniężyć port.

            • 1 1

        • w dalekiej przyszłości głupota zostanie osądzona przez historię. tylko co z tego. (1)

          • 4 0

          • osąd historii

            Eh, następne pokolenia będą zapewne jeszcze głupsze niż my i bardziej samolubni, więc można mieć gdzieś ich osąd...

            • 0 0

    • (5)

      nie bardzo tylko rozumiem, skąd u Ciebie takie pragnienie, aby cumowały w Gdyni duże statki pasażerskie? Możesz wyjaśnić?

      • 2 6

      • (4)

        Te duże statki pasażerskie, oprócz oczywistych korzyści finansowych dla portu i biznesu turystycznego w Polsce, mogłyby stanowić architektoniczną wartość dodaną miasta, gdyby mogły cumować w wyeksponowanym miejscu. A zawinięć tych pięknych statków do portu gdyńskiego jest dużo i z pewnością stanowiłyby ładniejszą architektonicznie alternatywę dla wątpliwych walorów promowanych przez władze projektów. Jestem przekonany, że port potrafiłby znacznie lepiej zagospodarować, też architektonicznie, te nabrzeża z korzyścią gospodarczą dla siebie, miasta i dla satysfakcji mieszkańców. A dodatkowo, port z pewnością poradziłby z tym sobie finansowo, a inwestycje związane z przygotowaniem basenów portowych, nabrzeży i ich zabudowy przeprowadziłby szybko i sprawnie.

        • 12 1

        • m, jako portowiec doskonale wiesz, ze nabrzeża potrzebne sa do przeładunków (3)

          a nie dla sezonowych efemeryd - wycieczkowców.

          • 1 2

          • (2)

            Ale takie statki też odwiedzają często Gdynię, a nabrzeża po Dalmorze mogłyby ich obsługiwać w sposób nieuciążliwy dla sąsiadującej z nimi zabudowy miejskiej.

            • 4 1

            • przez kilkanaście dni w roku. a pozostay czas? (1)

              tam powinien byc terminal przeładunkowy - ze wzgledu na bliskosc miasta mozliwie malo uciazliwy - jakies roro na przyklad, terminal promowy... wtedy moze znalazloby sie miesjce i dla wycieczkowcow.

              • 0 0

              • Nie będę się o to sprzeczał, bo można by, po odpowiednich inwestycjach, wyobrazić tam sobie i promy, chociaż, na przykład, na ro-ro port już ma miejsce.

                • 2 1

    • Gdynia nie ma luksusowej mariny (7)

      dla dużych yachtów motorowych, a takich przecież będzie przybywać tak samo jak luksusowych prywatnych samolotów.
      Więc nie rozumiem o czym piszesz?

      • 3 7

      • Bezstronny, jesteś idyotą. (5)

        • 5 4

        • ja Ciebie nie obrazam, (4)

          ale jak tak twierdzisz przedstaw mi analizie, w tym ekonomiczną - tendencji rozwojowych np. na bazie SWOT wg macierzy. Ja pisząc tu znam lub spodziewam się takich czy innych destynacji i jestem o tym przekonany np. jakie mamy zaległości w rekreacji morskiej (ryboustwo rekreacyjne w tym spławikowe, ... , ) .Zrozum wreszcie, ze zaczął się zupełnie nowy etap, który stawia przed nami nowe wyzwania i zadania. Chodzi o to, by w większej całości eksponować swoją odrębność, podkreślać to, co mamy innego niż pozostali członkowie Unii i jak jesteśmy oryginalni.
          Ja wiem, że ty masz utarte szlaki i klapki na oczach, ale pozwól myśleć ludziom kreatywnym tak w architekturze, zagospodarowywaniu, zarządzaniu terenami jak i spędzaniu czasu wolnego. Niewątpliwym atutem naszego regionu jest morze. Wiele z niego zniszczono lub próbuje się niszczyć, ale jest wiele pół do zagospodarowywania, a nie ścigania się z Singapurem w ilości przeładowanych towarów:)) Wprawdzie nie ciepłe, ale takie właśnie mamy i do niego powinniśmy dostosowywać i projektować destynacje. A czy wykorzystujemy możliwości z nim związane, przez takich jak Ty zapewne NIE? Naszą ambicją jest by turysta przyjeżdżał tu nie tylko po cielesne uciechy i tzw.SSS, typu dobrze zjeść, poopalać się itp. choć a i owszem są one ważne lecz nie przebijemy Tajlandii, ale tzw. EEEE i zabrać ze sobą do domu jakąś wiedzę organizmie, psychice, o regionie, który odwiedzili, jakieś doświadczenia z nim związane.
          Oczywiście prostemu człowieczkowi jakim jesteś trudno to wytłumaczyć bo masz ograniczenia umysłowe a innych wyzywasz od razu od idiotów - jakie to znamienne dla pewnego ilorazu iQ?

          • 4 8

          • Nie chodzi o usta ryby...

            tylko o łowienie, a więc "rybołówstwo"
            ...tak tylko...

            • 1 0

          • to nie jest obraza tylko stwerdzenie medyczne. jesteś idyotą. (2)

            im wczesniej zrozumiesz, że jestes człowiekiem chorym psychicznie tym większa szansa, że pozwolisz sobie pomóc.

            i przestaniesz szkodzić innym.

            • 5 3

            • No ja uznaję ogólnie ludzi za głupców, a w tobie obserwuję tę nawet patologiczną głupotę genetyczna niemozliwą do wyleczenia. (1)

              Jesteś typowym już nawet nie zainfekowanym przez ludzi typu Maciarewicz, ale także chorym z urojenia, który na dodatek próbuje ludziom zdrowym stawiać diagnozy ,... a może jeszcze terapie:))?

              No cóz nawet podpisać się nie POtrafisz to też wiele znaczy.

              Bez poważania dla takich jak ty "Napoleonów, Jezusów,..."

              • 2 3

              • Bezstronny! co? Ty wiesz co :)

                • 0 0

      • Na tę sprawę częściowo odpowiedziałem wyżej. Jednakże, nie przesadzałbym z tym popytem ze strony luksusowych jachtów i prywatnych samolotów, na co wskazuje też ich dotychczasowa znikoma obecność w Gdyni.

        • 3 2

    • No cóż, za krótkowzroczność i chciwość zapłacą nasze wnuki.

      • 6 1

  • Tarkowski to nie członek zarządu tylko dyrektor sprzeaży (1)

    Kolejny artykuł i kolejny błąd?? Który to już raz?? A może to podpłacane artykuły??

    • 2 1

    • Radi, a ty z Hossy?

      że tak boli? przecież każdy mógł kupić!
      a na stronie Invest komfortu jest stanowisko Tarkowskiego, możesz sobie sprawdzić

      • 0 2

  • Puki gryzoń rządzi puty PAN C inwestuje komfortowo!

    • 5 1

  • Głupota urzędników (1)

    W Bremenhaven na miejscu starych doków wybudowano piękną nową dzielnicę. Developerzy dostali grunty ,,ZA DARMO" na zasadzie następującej. Każdy miał zrobić projekt z koncepcją a radni z udziałem społeczeństwa wybrali najlepsze. Zwycięzca ma zapłacić 2 lata po wybudowaniu.

    • 18 1

    • nie da rady

      u nas taki numer nie przejdzie za darmo? a przetargi to co kazdy chce godnie zyc

      • 1 0

  • Znając podejście urzędników podległych Szczurkowi to czeka nas kolejny proces (oczywiście przegrany ,jak zwykle )

    • 1 2

  • nawt komuchy rozbudowywały Gdynie- jej przemysł i gospodarke morską w powojennej historii

    a teraz co ? - klapa !!! i to w każdej dziedzinie no poza tym ,że zbudowano Infoboks !

    • 10 2

  • i znowu "shopping"

    nic tylko kupowac! pytanie- gdzie w Gdyni zarabiac te 800Euro brutto?

    • 3 1

  • żadna nowość

    Invest Konfort przecież był pierwszym i jedynym chętnym na te tereny od samego początku i to za przysłowiową złotówkę

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane