- 1 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (131 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (456 opinii)
- 3 Czy zamiast ogródków będą mieszkania? (266 opinii)
- 4 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (110 opinii)
- 5 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (259 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (170 opinii)
Pomorska Kolej Metropolitalna przyciąga nowych inwestorów
Coraz większa liczba osób korzystających z Pomorskiej Kolei Metropolitalnej sprawia, że rośnie atrakcyjność terenów inwestycyjnych przylegających do dużych węzłów komunikacyjnych. Nową inwestycją, która wykorzystuje te walory, jest Matarnia Office Park. Obiekt realizowany przez gdańskiego dewelopera Domesta składać się będzie z dwóch budynków biurowych zlokalizowanych w pobliżu przystanku PKM Matarnia, Obwodnicy Trójmiasta oraz gdańskiego lotniska. Obecnie w budowie jest pierwszy, 4-kondygnacyjny budynek o powierzchni 3 tys. m kw., którego oddanie do użytku planowane jest na wrzesień 2020 roku.
Dobrze skomunikowany biurowiec, to klucz do komfortu osób, które w nim pracują. Taki warunek spełnia kompleks biurowy Matarnia Office Park Przedsiębiorstwa Budowlanego Domesta.
Dzięki doskonałej lokalizacji biurowca, wyjście z budynku i dotarcie do przystanku PKM Matarnia zajmuje nie więcej niż minutę. A to oznacza, że będzie to jeden z najbliżej położonych biurowców na całej trasie PKM. To duży atut, szczególnie, że miasta coraz bardziej się korkują, więc szybkie dotarcie do miejsca pracy i powrót do domu są dla wielu pracowników kluczową kwestią. Szczególnie w czasach, gdy wiele osób przyjmuje postawę proekologiczną, a zmieniając auto na komunikację zbiorową może dołożyć swoją cegiełkę do walki o czystsze środowisko.
Wyjazd na spotkanie biznesowe do innego miasta czy nawet kraju również nie powinien stanowić problemu. Bliskość obwodnicy zapewnia dogodny wyjazd zarówno autostradą A1 w kierunku Łodzi, jak i drogą ekspresową nr 7 w stronę Warszawy. Z kolei niewielka odległość od portu lotniczego pozwoli zaoszczędzić czas na dotarcie do lotniska, co może być problemem w przypadku innych lokalizacji biurowych.
Kompleks Matarnia Office Park tworzyć będą dwa budynki. Jako pierwszy wybudowany zostanie budynek B, który wraz z kolejnym obiektem stworzą nowoczesny, dobrze wyposażony kompleks biurowy.
- Budowa pierwszego budynku rozpoczęła się w kwietniu 2019 roku. Aktualnie powstaje jego ostatnia, czwarta kondygnacja. Na wrzesień 2020 roku planowane jest oddanie obiektu do użytkowania - informuje Olga Krasodomska, specjalista ds. sprzedaży P.B. Domesta.
Oba biurowce kompleksu Matarnia Office Park będą obiektami klasy B+. Ten wysoki standard w klasyfikacji budynków biurowych oznacza, że spełniają one rygorystyczne wymagania stawiane takim obiektom.
Budynki zasilane będą z własnej trafostacji, zostaną również wyposażone w nowoczesny system wentylacji oraz klimatyzacji z funkcją free cooling, co korzystnie wpływa na komfort pracy.
Na parterze budynku znajdzie się recepcja, której pracownicy będą służyli informacją gościom przybyłym na spotkanie biznesowe organizowane w budynku. Zarówno goście, jak i pracownicy dotrą do biura na wybrane piętro korzystając z cichobieżnych i energooszczędnych wind.
Budynek B będzie posiadał cztery kondygnacje nadziemne i jedną podziemną, w której znajdzie się hala garażowa. W pierwszym etapie dostępnych będzie 39 miejsc w hali garażowej i 53 miejsca na terenie kompleksu, w tym 13 przewidzianych dla gości najemców.
Całkowita powierzchnia budynku przekroczy 3 tys. m kw.
- Dzięki możliwości elastycznego podziału powierzchni biurowej, prowadzimy rozmowy z najemcami dotyczące wynajmu małych biur poniżej 100 m kw., jak i dwóch pełnych pięter budynku, czyli ok. 1,5 tys. m kw. Procesy są na różnym etapie zaawansowania - mówi Jarosław Zdzitowiecki, dyrektor trójmiejskiego oddziału Nuvalu Polska odpowiedzialnej za komercjalizację obiektu.
Inwestor wychodzi naprzeciw proekologicznym postawom przyszłych pracowników i z myślą o nich stworzy zaplecze dla rowerzystów. Po przyjeździe do miejsca pracy będą oni mogli skorzystać z szatni z prysznicami, a swoje jednoślady pozostawić przypięte do stojaków.
Te wszystkie udogodnienia sprawią, że obecność w kompleksie Matarnia Office Park będzie dla każdej firmy wizytówką podnoszącą jej prestiż.
Projekt kompleksu Matarnia Office Park powstał w pracowni MS15 z Gdyni.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Inwestycje
Opinie (47) 6 zablokowanych
-
2019-09-23 10:43
Fajne kobitki na zdjeciu nr 4.
- 5 1
-
2019-09-23 10:52
Gdzie powstają te setki nowych firm ?
Z moich obserwacji , nowych firm nie przybywa w tym tempie co powstają nowe tysiące m2 powierzchni biurowych. Kto to ma więc wynajmować ? Skąd taki optymizm , że znajdą się najemcy ?
- 9 3
-
2019-09-23 11:42
sr*lis mazgalis (1)
mamy działkę (uzbrojoną)w Rębiechowie, 10 min. spacerkiem do przystanku PKM i jakoś inwestorów nie widać.
- 1 8
-
2019-09-24 08:24
10 minut
10 minut to za długo musi być minuta
- 0 0
-
2019-09-23 12:30
Jeszcze więcej użytkowniów PKM? (2)
Już w tej chwili wejście do i wyjście z PKM-ki na niektórych stacjach graniczy z cudem. Czy naprawdę nie można powiększyć składów choćby o 1 wagon, tylko wozić ludzi jak zwierzęta do rzeźni? Wożenie małych dzieci w godzinach szczytu zagraża ich bezpieczeństwu.
- 18 0
-
2019-09-23 13:36
To nie pociąg... (1)
tylko tzw.autobus szynowy. Nie można go przedłużać. Niektóre można łączyć w pary (te, które używa Polregio). Szynobusy marszałkowskie używane przez SKM takiej możliwości nie mają.
- 4 3
-
2019-09-23 14:41
Mają. Już jeździły połączone.
- 7 0
-
2019-09-23 15:42
Wszystko ładnie pięknie ale...
Władze chwalą się PKM-ką ale czy ktoś z nich przejechał się w godzinach szczytu? Ja jechałam okazjonalnie o godz. 15.16 z Wrzeszcza w kierunku lotniska. Takiego tłoku to nawet nie pamiętam z czasów komuny. Współczuję ludziom, którzy muszą codziennie tak jeździć. Ludzie byli upychani jak śledzie w beczce, duchota, gorąco, każdy skrawek powierzchni zajęty, po prostu masakra. A wszystko dlatego, że dalej jeździ jeden wagon zamiast dwóch, więc nie wiem czy to dobry pomysł przyłączać nowe inwestycje do obsługi PKM-ki
- 20 0
-
2019-09-23 21:24
Super że budują po za centrum.
Gorzej, nawet bardzo tragicznie, że nikt o infrastrukturze nie myśli. PKMką dojeżdżać będą tam co najwyżej stażyści studenci, bo pozostali ludzie nie mają czasu na
godzinne dojazdy do pracy. A układ drogowy tam jest tragicznie nieprzemyślany, 2 jezdnie, po 2\3 pasy i wiecznie korek. A jak biurowce przy lotnisku zaczną działać będzie w ogóle wesoło, bo innego dojazdu nic słowakiem tam nie ma....- 1 0
-
2019-09-23 21:32
Gdansk poludnie
Wierze ze skm na poludnie rownie wielu inwestorow przyciagnelaby
- 0 1
-
2019-09-24 07:37
magneto
no to ciasno na peronie będzie, bo kolejki co godzinę kursują; ale jak przyciągają to lepiej niż by odpychały
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.