- 1 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (185 opinii)
- 2 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (237 opinii)
- 3 Kto kupuje 100-metrowe mieszkania? (246 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (887 opinii)
- 5 Meble ogrodowe. Co wybrać na balkon? (11 opinii)
- 6 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (298 opinii)
Miejska wizja bulwarów na nabrzeżu Młodego Miasta
Urzędnicy z gdańskiego magistratu mają pomysł na zagospodarowanie nabrzeży Młodego Miasta. Gdyby udało się go zrealizować, można byłoby przejść nadwodnym bulwarem od Zielonego Mostu do mostu pontonowego , prowadzącego na Wyspę Ostrów. Niestety projekt nie otrzymał ministerialnego dofinansowania.
- Miasto planowało wykonać przebudowę nabrzeża w ramach obecnego okresu programowania Programu Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020 - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Nie udało się jednak pomysłem zainteresować ministerialnych urzędników odpowiedzialnych za rozdysponowanie środków unijnych. Pomysł więc trafił do szuflady i musi poczekać na inne źródła finansowania.
Nowy basen, zmiana położenia żurawia
W ramach inwestycji przede wszystkim zlikwidowane zostałyby dwie bezużyteczne pochylnie znajdujące się między basenem dawnej Stoczni Cesarskiej, a ul. Wiosny Ludów. W ich miejsce, tuż obok powstałby nowy basen z pomostem, umożliwiającym cumowanie niewielkim jachtom.
Swojego trapezowego kształtu nie zmieniłby basen dawnej Stoczni Cesarskiej . Tu także pojawiłyby się pomosty do cumowania. Miejscem wyjątkowym miałyby być ostrogi nabrzeża wspomnianego basenu. Po jego wschodniej stronie - z uwagi na najdalsze wysunięcie w stronę wody - powstałby punkt widokowy. Część terenu mogłaby zostać obniżona schodkami z siedziskami.
Natomiast po drugiej stronie basenu na ostrodze stanąłby, objęty ochroną konserwatora, żuraw stoczniowy. Wcześniej należałoby go jednak przesunąć. Dziś znajduje się on kilkanaście metrów dalej. Przy tej okazji powstałaby oś widokowa do ul. Popiełuszki.
Nadmieńmy, że w koncepcji zagospodarowania Stoczni Cesarskiej, opracowanej przez holenderskie biuro, zaproponowane zostało zagospodarowanie części basenu na pływalnię.
Koncepcja zakłada pozostawienie drugiego historycznego żurawia w dotychczasowym miejscu, czyli przy moście pontonowym prowadzącym na stoczniową Wyspę Ostrów. Jednak tam dodatkowo wyeksponowana dla przechodniów zostałaby szyna, po której poruszałby się wspomniany dźwig.
Jeśli koncepcja zostanie zrealizowana, to po całym nabrzeżu będzie można swobodnie spacerować, bowiem zakłada ona wykonanie deptaku o szerokości ok. 5 m. W posadzkę zostałaby wmontowana mosiężna wstęga, z której odczytać można byłoby sierpniowe postulaty 1980 r. Pojawiłoby się też oświetlenie i mała architektura. Nabrzeże nie miałoby balustrad.
Nabrzeże Trawlerowe
Co ciekawe, miasto mając na względzie estetykę Martwej Wisły, chciało także zagospodarować brzeg po drugiej stronie rzeki, czyli Nabrzeże Trawlerowe. Jest ono w fatalnym stanie i nieco psułoby widok osobom spacerującym po nabrzeżu Młodego Miasta.
Stąd powstał pomysł budowy nowego przemysłowego nabrzeża o długości ok. 400 m na odcinku od mostu pontonowego do Kanału Kaszubskiego. Niestety ten pomysł również upadł.
- Realizacja Nabrzeża Trawlerowego planowana była wspólnie z Urzędem Morskim w Gdyni w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Niestety Ministerstwo Rozwoju nie uwzględniło projektu w ww. dokumencie, co oznacza brak otrzymania dofinansowania na realizację inwestycji - mówi Schneider.
Powodem był wysoki koszt (preferowany wariant realizacji to konstrukcja oparta na palach) wynoszący blisko 42 mln zł oraz brak zabezpieczonych środków finansowych na realizację zadania.
Opinie (154) 7 zablokowanych
-
2018-03-28 06:21
Makabryły cd (3)
Skąd biorą się tacy architekci? Nie chce się wierzyć że ktokolwiek wykształcony w Polsce może wpaść na coś tak obskurnego i mieć tak irytujący gust.
- 20 10
-
2018-03-28 09:16
masz rację,okropne wysokie bryły i za dużo betonu.... (1)
- 1 0
-
2018-03-28 10:19
Wizualizacje dotyczą promenady, nie budynków
Budynki kto inny będzie projektował
- 2 0
-
2018-03-28 06:30
Wsioku z gargamela nie przyjeżdżaj do gdanska ...ty i twoje passerratti niech zostaną w domu
- 4 8
-
2018-03-28 10:08
Podcdeweloperow
Czemu nie pozwolić deweloperom, właścicielom okolicznych działek tego wybudować. To oni będą czerpać największe korzyści.
- 2 0
-
2018-03-28 09:54
A1 i A2 (1)
Bardzo dobry pomysł, tylko pochylnie jako zabytkowa część stoczni powinny być zachowane.
- 3 2
-
2018-03-28 09:58
Pochylnie z lat 50-tych mogą zostać na K3 - tam budują statki
Te A1 i A2 to już ich nie ma, bo kolidowały z ulicą Popiełuszki
- 2 0
-
2018-03-28 09:51
Jestem przeciwny (1)
Zrobią wszystko by każdy skrawek terenów stoczniowych zagarnąć dla deweloperów. Pod przykrywką budowy terenów rekreacyjnych, postawią za miliardy PLN apartamentowce na które stać głównie obcokrajowów, sklepy i restauracje należące do zachodnich koncernów. Oczywiście te firmy opłacą sowicie osoby które będą decydować co ma stanąć w miejscu dzisiejszych hal i nabrzeży których mieszkańcy Pomorza, Polacy, pracują od kilkudziesięciu lat. Setki spawaczy, elektryków, ślusarzy, rurarzy itd stracą prace by urzędnicy mogli dostać prezenty od deweloperów. Przypominam że wyspa Ostrów to dziś głównie produkcja stoczniowa, pracuję tam ja, i pewnie kilka tysięcy innych ludzi którym ciężko będzie się przebranżowić, bo w imię czego? kolejnych drogich sklepów i apartamentów w których nie zamieszka żaden mieszkaniec Trójmiasta?
- 9 4
-
2018-03-28 09:57
Stoczniowcy mają pole do popisu na Wyspie Ostrów
Im więcej budynków, tym większe wpływy dla Miasta, tym Miasto bogatsze i mieszkańcy bardziej zadowoleni. Bez deweloperów i bez przemysłu nie ma rozwoju miast.
- 3 2
-
2018-03-28 07:27
Ciekawe (4)
Jak i kiedy te tereny zostały sprzedane?
- 12 7
-
2018-03-28 07:38
(2)
Chyba internet masz PISsuarze ?
- 4 4
-
2018-03-28 08:57
A co ma PiS do tego pytania? (1)
- 4 0
-
2018-03-28 09:55
a sorki, uposledzony jestem
- 0 0
-
2018-03-28 09:15
20 lat temu Amerykanie kupili i spłacili długi SG do banku
Amerykanie jako Synergia byli razem w grupie ze Stocznią Gdynia i Stocznią Gdańsk.
Kupili ten teren. Po pięciu latach - w 2004 roku był uchwalony miejscowy plan zagospodarowania dla tego terenu. Miasto wpisało jeden podstawowy warunek - bez ulicy Popiełuszki (Nowej Wałowej) nic nie można oddać do użytkowania, nie licząc ECS-u. Dlatego tyle lat ten teren był opustoszały. Dopiero jak powstała ulica Popiełuszki za pieniądze Duńczyków, to można inwestować w Młode Miasto.- 0 0
-
2018-03-28 09:28
Zamiast Stoczni Gdańskiej im.Solidarności mamy nawiązanie do pruskiego okupanta i zaborcy-Stocznię Cesarską (1)
- 3 6
-
2018-03-28 09:54
Bez Kaisera nie byłoby stoczni
To on kupił tereny i wybudował stocznię w XIX wieku. Później Schichau (Niemiec) z Elbląga kupił tereny obok i wybudował swoją stocznię. Stocznie potrzebowały kadry inżynierskiej, dlatego powstała szkoła inżynierska - obecnie Politechnika Gdańska. Taka była historia Gdańska
- 5 2
-
2018-03-28 09:54
Fundacja narodowa ma rocznie okolo 180milionow zlotyxh
Okolo 180 milionow dostaje pisowska fundacja of spolek skarbu panstwa...rocznie..Dostaja na promocje Pokski w swiecie..przyglady ich dzialania to piknik DLA zolnierzy NATO w Warszawie czy straw anie namiotow ,patriotycznych...natomiast ministers two nie ma marnych funduszy na uratowanie Polskiej Kroniki Filmowej.
- 5 1
-
2018-03-28 08:24
(1)
kluczowe słowo to wizja
inna sprawa patrzę na mapkę i nie wierzę
"pochylnie do likwidacji" coś co powinno być dumą i powinno się pokazywać UM planuje zasypać by było miejsce dla bogaczy z apartamentów...- 4 4
-
2018-03-28 09:48
Inne pochylnie są przy SKM Stocznia
Czasami warto coś zlikwidować niż na siłę trzymać. Gdyby nie rozbiórki w Paryżu, to nigdy nie powstałyby Pola Elizejskie i Wieża Eiffla.
Teraz Paryż ma tłumy turystów. Po pochylniach K2 już prawie nic nie zostało. Nie ma nad czym płakać- 0 0
-
2018-03-28 09:20
uwaga,znowu troll się pojawił który pisze hejty na PiS pod każdym postem (1)
- 6 12
-
2018-03-28 09:45
jaki hejt ?
szczera prawda, a niby kto siedzi w ministerstwach ? przecież misiewicze i inna pisobolszewia
- 6 2
-
2018-03-28 09:15
Na pierwszym zdjeciu zle oznakowanie drogi rowerowej plus ta sama droga zle wykonana bo nie jest na roznym poziomie z chodnikiem czyli wbrew zasadom.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.