• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orłowo, Redłowo, Międzytorze. Nowe plany zagospodarowania

EBu
22 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Po raz pierwszy do publicznego wglądu wyłożony jest plan dla części gdyńskiego Międzytorza. Po raz pierwszy do publicznego wglądu wyłożony jest plan dla części gdyńskiego Międzytorza.

Do 10 lutego w gdyńskim Infoboxie wyłożone są do publicznego wglądu projekty miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla dzielnic Orłowo (teren dawnych łazienek zobacz na mapie Gdańska), Redłowo (rejon ul. Krośnieńskiej zobacz na mapie Gdańska) oraz Śródmieście (część Międzytorza zobacz na mapie Gdańska). Odbędą się dyskusje publiczne nad tymi dokumentami, każdy może przedstawić swoje uwagi także na piśmie.



Aktualne wyłożenia dotyczą trzech planów.

Ponownie wyłożony projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Redłowo w Gdyni w rejonie ulicy Krośnieńskiej obejmuje obszar o powierzchni 6600 m kw. znajdujący się przy części Krośnieńskiej pomiędzy Drogą Gdyńską, a aleją Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska.

Do prac nad planem przystąpiono na podstawie uchwały Rady Miasta Gdyni z dnia 30 marca 2016 r. Do czasu uchwalenia zmienionego planu obowiązuje plan istniejący - uchwalony w  2003 r.

Prace planistyczne prowadzone są w związku z ustaleniami obowiązującego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni, które przewiduje realizację nowego skrzyżowania al. Zwycięstwa z ul. Krośnieńską i ul. Kostki Napierskiego, zapewniającego wszystkie relacje. Aktualnie ul. Krośnieńska - ulica lokalna, biegnąca wzdłuż południowej granicy projektu planu, łączy się pod kątem ostrym z al. Zwycięstwa tylko poprzez relacje prawoskrętne. W celu zapewnienia rezerwy terenu dla planowanego nowego przebiegu ul. Krośnieńskiej niezbędna jest zmiana ustaleń obowiązującego planu miejscowego w tym zakresie.

Projekt planu jest ponownie wyłożony do publicznego wglądu ze względu na zmiany wynikające z rozpatrzenia uwag wniesionych do projektu planu wyłożonego po raz pierwszy na przełomie listopada i grudnia 2016 roku.

Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w tym projekcie odbędzie się w Gdynia InfoBox (ul. Świętojańska 30 zobacz na mapie Gdańska) 30 stycznia 2017 r. o godz. 17.00.

Projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części Orłowa obejmuje teren plaży w Orłowie oraz historycznych łazienek zlokalizowanych przy Promenadzie Królowej Marysieńki. zobacz na mapie Gdańska
Do prac przystąpiono na podstawie uchwały z marca ubiegłego roku.

Czytaj także: Tak wypoczywano w przedwojennej Gdyni

W wyniku wprowadzonych zmian planistycznych, obok obiektów sezonowych dopuszczalne będzie powstanie całorocznych obiektów usługowych (obiektów gastronomicznych, rekreacyjno-wypoczynkowych, w tym stanowiących zaplecze kąpieliska i plaży)
w lokalizacji nawiązującej do dawnych "łazienek". Obowiązujący plan miejscowy dopuszcza w tym miejscu wyłącznie lokalizację sezonowych obiektów: plenerowej teatralnej sceny letniej, magazynów sprzętu wodnego i plażowego oraz ewentualnych zapleczy tych obiektów.

Czytaj także: zmiany planistyczne w pasie nadmorskim w Brzeźnie

Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w tym projekcie odbędzie się w Gdynia InfoBox (ul. Świętojańska 30 zobacz na mapie Gdańska) 1 lutego 2017 r. o godz. 17.00.

Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulic Jana z Kolna i projektowanej Nowej Węglowej w Śródmieściu Gdyni obejmuje obszar, którego granice przebiegają wzdłuż ul. Portowej, ul. T. Wendy, następnie wzdłuż projektowanej ulicy biegnącej w kierunku projektowanej ulicy Nowej Węglowej, wzdłuż projektowanej ul. Nowej Węglowej, terenów kolejowych, a od południa - wzdłuż ul. Dworcowej, pl. Konstytucji i ul. Jana z Kolna. zobacz na mapie Gdańska
Do prac przystąpiono na podstawie uchwały Rady Miasta Gdyni z dnia 31 października 2012 r.

Czytaj także: plan dla Międzytorza jest od dawna oczekiwany

Obszar położony na północ od ul. Jana z Kolna do granic portu stanowi największy kompleks terenów rozwojowych północnej części śródmieścia Gdyni. Proponowana siatka urbanistyczna tego obszaru, wyznaczona przez nowe, projektowane ulice, stanowi kontynuację historycznej siatki urbanistycznej śródmieścia Gdyni i nawiązuje do niezrealizowanych planów miasta z okresu międzywojennego. Jej wzbogaceniem będzie zielony ciąg komunikacyjny, przecinający kwartały urbanistyczne, wytyczony częściowo po nieczynnej bocznicy kolejowej prowadzącej do terenów Dalmoru. Ciąg stanowić będzie alternatywną, w stosunku do układu ulicznego, trasę łączącą nowe tereny inwestycyjne z rejonem dworca PKP Gdynia Główna i rezerwę dla przyszłych rozwiązań komunikacji zbiorowej.

Przewidziano tu szeroki wachlarz usług śródmiejskich z dopuszczeniem w dogodnych, odsuniętych od intensywnego ruchu lokalizacjach, zabudowy mieszkaniowej. W sąsiedztwie rejonu dworca PKP Gdynia Główna przewidywana jest lokalizacja dużego zespołu handlowo-usługowego. Parking zespołu będzie mógł pełnić również funkcję strategicznego parkingu zbiorowego dla tej części śródmieścia i planowanego węzła integracyjnego w rejonie dworca.

W projekcie planu szczegółowo określono dopuszczalne wysokości zabudowy w poszczególnych kwartałach. W niektórych miejscach będzie ona mogła wynosić zaledwie 16 metrów, częściej 22 metry (sześć kondygnacji) i 25 metrów (siedem kondygnacji) pod warunkiem wycofania ostatniego piętra lub dwóch w stosunku do obrysu niższych kondygnacji. Według projektu w kwartałach możliwe jest także wznoszenie lokalnych dominant do 55 metrów wysokości. Ich lokalizacja w kwartałach nie została jednak szczegółowo określona.

Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w tym projekcie odbędzie się w Gdynia InfoBox (ul. Świętojańska 30 zobacz na mapie Gdańska) 2 lutego 2017 r. o godz. 17.00.

***

Z projektami planów można zapoznać się w gdyńskim Infoboxie jak również w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni, ul. Tadeusza Wendy 7/9, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 16.00. Jest on dostępny także na stronie internetowej Miasta Gdyni.

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu miejscowego, może wnieść uwagi. Należy kierować je do Prezydenta Miasta Gdyni w formie pisemnej, na adres Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni ul. Tadeusza Wendy 7/9, 81-341 Gdynia, wraz z podaniem imienia i nazwiska (lub nazwy jednostki organizacyjnej), adresu składającego uwagę i oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy - w nieprzekraczalnym terminie do 24 lutego 2017 r.

Jednocześnie na podstawie art. 43 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko Prezydent Miasta Gdyni zawiadamia o przyjęciu prognoz oddziaływania na środowisko przedmiotowych projektów planów i o możliwości zapoznania się (w miejscu i czasie wyłożenia do publicznego wglądu projektu w/w planu miejscowego) z treścią prognoz oraz uzasadnieniem zawierającym informacje o udziale społeczeństwa w postępowaniu oraz o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione uwagi i wnioski zgłoszone w związku z udziałem społeczeństwa.

Uwagi do projektu planu są rozpatrywane przez Prezydenta Miasta Gdyni w terminie 21 dni od dnia upływu terminu ich składania. Rozpatrzenie uwag zostanie opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Gdyni na stronie internetowej pod adresem www.gdynia.pl/plany w zakładce Wyłożone do wglądu projekty planów miejscowych.
EBu

Miejsca

Opinie (116) 1 zablokowana

  • chciałbym mieszkać w Centrum Gdyni...

    ... ale nie ma gdzie. Bo jak już pojawi się jakaś inwestycja to po kilkanaście tysi za metr i czesto kupowane przez inwestorów i spekulantów. Jak będzie większa podaż to ceny tez znormalnieją i Gdynianie zaczną wracać do Gdyni. Po to aby tu po prostu mieszkać i cieszyć się Gdynią.

    • 2 0

  • Gdynia jak Singapur

    Żadne inne Polskie miasto nie ma takich predyspozycji jak Gdynia do bycia nowoczesnym miastem z wysokimi wieżowcami jak np. w Singapurze. Nie ma tu starówki i 1000 letnich zabytków. Miasto z morza w samym centrum ma szansę stworzyć dzielnicę iście światową. 55 metrów to zaledwie namiastka. Nie bójmy się myśleć światowo. Zostawmy partery na ciągi usługowo handlowe, restauracje, sklepy, przenieśmy ruch kołowy na zewnątrz kwartałów z wjazdami do podziemnych parkingów.,

    • 3 2

  • Jak wystawiają plany do opinii to trzeba ja wystawić. Precz z developerskimi budynkami mieszkalnymi w samym centrum! Ogrodzone osiedla z ochrona jak w forcie w centrum miasta, bez żadnych lokali usługowych, wszystko to po prostu wymiera. Po co np mieszkańcom takie sea towers? Nawet nie ma tarasu widokowego co jest po prostu kpina z mieszkańców Gdyni i turystów, pokazuje wlansie jak wyglada życie w trojmiescie - "tylko dla wybranych".

    • 3 0

  • GDYNIA KIEDY USLYSZE ZE budujesz statki okrety porty stocznie kompanie zeglugowe kompanie polowowe (2)

    Luczie czy Gamonie - kidy zaczniecie myslec i budowac statki, okrety, stocznie porty kompanie zeglugowe, kompanie polowowe
    Gdynia kiedy wygonisz dyrektorow i syndykoe z PLO , Dalmoru, Stoczni i zacznies odbudowywac swoja potege morska i gospodarcza
    Gdynia wygon do miotly tych wszystkich sprzedawczykow utracjuszy oraz niszczycieli twojej potegi morskiej i gospodarczej

    • 17 5

    • i parowozy! (1)

      Gdynia nie ma żadnego parowozu! Hańba! i nie ma morskiego połączenia z Ameryką! Zdrada i spisek lewaków i komunistów.

      Horała Gdynie Zbaw

      • 3 0

      • co? Gdynia nie ma zakładów budujących parowozy?

        szybko zgłosić mlaszczącemu cebularzowi,

        na pewno Gdynia jeszcze czegoś nie ma
        i zaraz to wyciągniemy,
        na przykład nie ma w Gdyni "zakładu" produkującego lecznicze berety
        dla członków zorganizowanych oddziałów troli internetowych prezesa

        • 0 0

  • xxx (3)

    to co dzieje się w gdynii to masakra. same g*wniane inwestycje służące ludzim bogatym . gdzie praca i rozrywka??? koniec ze szczurem i jego świtą trutka wyłożona. odpowiednie służby zawiadomione szczur i adamowicz będa siedziec DŁUGO

    • 9 13

    • (2)

      Jakie zakłady wg ciebie ma wybudować prezent miasta? :-)

      • 2 0

      • zakład mielenia ozorem, żeby nasz pisowski trol mógł zostać nadprezesem

        • 0 0

      • Myślę, ze hipermarkety, drogie knajpy, banki i korporacje z modelem "100 dyrektorów i 500 praktykantów" zaspokoją 100% oczekiwań Gdynian.

        • 0 2

  • (2)

    Gdzie miejsce na przemysł przy porcie przecież gdzieś ci ludzie muszą pracować coś produkować nie tylko chandlowac. Przecież nikt nie wyłoży kasy na mieszkanie bez dobrych zarobków bo go porostu nie będzie stać na kredyt czy wkład własny.Na te wszystkie realizację na między torzu potrzebne są środki finansowe. Bo sam przemysł stoczniowy nie oferuje tak dużo miejsc pracy nie jest gałęzią szybkiego rozwoju. Jaka jest polityka miasta by jeszcze bardziej ożywić ekonomicznie miasto proszę nie mówić o dokonanym parku technologiczne naukowym. Tu chodzi o firmy które są samo finansowane z swoich środków oferujące miejsca pracy i nowe technologie.

    • 2 1

    • słownik się kłania (1)

      • 0 1

      • To popraw mi błędy nie krytykuj

        • 1 0

  • Gdynia patrz jak buduja Singapore i Dubai - wysokie budownictwo i nowoczesne budownictwo (2)

    Gdynia to nowoczesne miasto Polski to miasto powino dalej czuc wiatr od morza i piac sie w gore oraz budowac statki i budowac oraz rozwijac flote - STOP juz dla glupoty liberalow, pslowcow i lewakow ktorzy wykonczyli to miasto przez prawie 30 ostatnich lat
    Mainstream - zniszczyl Gdynie i nadal chce ja niszczyc oraz jej mieszkancow dalej chce wysylac w parobki za praca
    Gdynia jeszcze pamieta ze morze zywi i bogaci na morze po chleb i przygode - a dzisiaj Gdynia to miasto upadle

    • 7 8

    • jasne, precz z wiedzą i nauką, wiwat religia i niewolnictwo

      • 0 0

    • Nowoczesne ale niestety chyba tylko wg miejskiej PRopagandy sukcesu

      Kiedyś było nowoczesne ale to było jeszcze przed Szczurkiem

      • 1 2

  • I dobrze ze planują, nie budują na przypał z niemiecką lichwą w tle (4)

    Międzytorze, Redłowo i Orłowo to miejsca unikatowe, łatwo o bład za który długo trzeba będzie płacić. Spokojnie i powoli

    • 17 11

    • (3)

      Tylko planuja

      • 7 1

      • (1)

        Albo budują symbolicznie

        • 1 1

        • Rząd nie daje pieniędzy Gdyni

          więc mogą budować tylko za swoje

          • 1 1

      • Odpowiadasz a nie czytasz ?

        Przytocze raz jeszcze, i dobrze że planują

        • 3 5

  • konsekwencja godna lepszej sprawy... (6)

    Nad morzem buduje sie porty a nie miasta.
    Jak nie ma Dalmoru i Nauty, zasypać i wyciągnąć nabrzeża w Zatokę. I będzie port zewnętrzny, jak w Gdańsku. To da szansę na dochody w skali znacznie większej niż "enklawa luksusu" dla paru chciwych cieci - aniołów.
    Oddanie Międzytorza pod mieszkaniówkę to gwarancja, że Gdynia utraci możliwość równorzędnej współpracy z Gdańskiem i stanie się nadmorskim miasteczkiem, tak jak Ustka czy Władysławowo. Daleko za Elblągiem...

    • 47 9

    • Ale przecież jest port zbudowany. Od 1926 roku stoi, więc co ty tam chcesz jeszcze budować? (1)

      Jakiś geniusz urbanista nam się trafił, E. Kwiatkowskiego będzie poprawiał po 90 latach.

      • 2 0

      • nic nie jest wieczne

        Zmieniają się technologie, techniki i możliwości.
        To dlaczego obroty spadają?
        Dlaczego główni kontrahenci przenieśli się do Gdańska?
        Mówisz, jacyś zostali... Dla Ciebie wystarczy?

        • 1 1

    • (2)

      Nauta- jest i ma sie dobrze, kupili część starej stoczni gdańskiej
      Dalmor- nie powinno być miejsca na to szkaradztwo w centrum miasta
      Międzytorze -już dawno nie spełnia swojej funkcji a Port działa jak działał, z Gdańskim nie ma co konkurować, wręcz sie dogadać

      • 7 5

      • nie o to chodzi (1)

        Nauty nie ma na dawnym miejscu a "szkaradztwa" (cokolwiek to oznacza) buduje sie nad morzem, bo morze do nich nie przyjdzie. Te tereny to własnie port zewnętrzny. Na szczęście, część z nich przejął port. W wewnętrznym niech sie gnieżdżą stocznie, bo im na szybkości tak bardzo nie zależy.
        Masz rację, port jak działał, tak działa czyli "średnio". "Dolina logistyczna' w sferze haseł (nawet nie planów), ani przywieźć ani wywieźć, ani gdzie położyć...
        Port potrzebuje zaplecza i parametrów a nie kłopotu w postaci widzów, co chcą ładnych widoków i zapachów. Nikt nie mówi o konkurowaniu z Gdańskiem a współpracy. Gdańskiem, który i tak jest pojedyńczym procentem Hamburga.
        Jak "miasto" chce budować "centrum", to było nie prywatyzować Świętojańskiej i okolic. A tak mamy prywatne muzeum bez kasy na rozwój.

        • 9 2

        • A teraz pytanie, do kogo należą wody na których chcesz rzekomo budowąć zewnętrzny port?

          • 1 1

    • geniusz..

      ... z tego chichota...pojęcia żadnego i oklaski jemu podobnych..

      • 3 1

  • (1)

    Jeżeli ktoś ma wolny weekend to proponuję zobaczyć fińskie Turku (tanie loty z Gdańska są).
    Miasto raczej porównywalne do Gdyni; niezbyt wielkie. Była stolica Finlandii.
    1. Rozwinięty port morski
    2. Stocznie
    3. Przemysł
    4. Wbrew obecności powyższych miasto schludne i czyste, przy tym niezbyt drogie
    5. Mnóstwo zieleni
    6. Setki prywatnych łódek, jachtów, działek z domkami nad wodą, mariny itd.

    Widać, że to jest miasto morskie i mieszkańcy są z tym morzem związani jakoś bardziej niż podczas wylegiwania się na plaży przez trzy miesiące w roku.
    Ciężko wskazać bardziej praktyczny przykład w jak przeciwnym kierunku "rozwijają" Gdańsk i Gdynię lokalne samorządy gdzie morze to tylko to niebieskie coś, nad czym stoją trzy terminale kontenerowe w obcych rękach.

    • 6 1

    • Szczurek

      Szczurek ma w d*pie port, miejsca pracy itd. Dla niego liczy się pseudo luksus na potrzeby nowobogackich.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Otwarty Proneko

konsultacje, dni otwarte

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35450 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23600 zł/m2
Gdynia Orłowo
23000 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
22150 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21750 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
28850 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
21250 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16550 zł/m2
Sopot Górny Sopot
15550 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15150 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane